Fodbold live resultater




Betyder sejren over Lyngby noget?

Skrevet af BrianGideon, 14. august 2023

3 point er ikke noget man burde brokke sig over og det gør jeg sådan set heller ikke. Det er en dejlig følelse, at sidde med en sejr, men jeg synes så heller ikke vores problemer er forsvundet. Langt fra. En sejr kan selvfølgelig være med til, at forbedre den mentale del, som jo er så vigtig i fodbold, men vi så også nogle ting igår, der ikke var for godt. Personligt synes jeg vi så rigtig skidte ud efter halvlegen indtil det røde kort. Det lignede noget vi havde set før og det er ikke et godt tegn. Det røde kort gjorde, at vi igen fik "kontrol" over kampen, så sejren var nok på en lidt billig baggrund som man siger.

Min største kritik fra kampen igår var den manglende eksplosion og 1-2'er som Thomas Gravesen også nævnte. Det har været en mangelvare i flere år og siden NF's kontrabold har det faktisk været sådan. Det ville simpelthen klæde os godt og forbedre så meget i spillet, hvis der blev fokuseret mere på det og indarbejdet nogle mekanismer og noget samarbejde spillerne imellem. Jeg er lidt frustreret over man ikke går over i en 4 back kæde efter det røde kort. Det virker som spild, at have 3 mand nede bagved. Ohi lå igen igen ude på kanten. Den her gang var det bare venstre, hvor de fleste af os mener en Vallys burde være. Men heldigvis har Vallys jo med glæde overtaet scoringsrollen og spørgsmålet er om JS virkelig spiller ham forkert når det er 4 mål i 4 kampe. Udskiftningerne var lidt underslige og bænken kunne godt have haft et MC talent med mere også. Jeg kan godt lide man tager tempoet ned og bare lader dem løbe, men så skal der også komme bursts med hurtigt angrebsfodbold. Det skete ikke igår og man var lige et tand for tålmodige.

Gode ting fra kampen. Flere spillere har en fornuftig kamp uden de store fejl. Wass ser godt ud på midten sammen med Greve så vi må håbe han holder sig mere skadesfri. Backerne kom med for lidt igår og de skud der blev sendt afsted var direkte pinlige på det her niveau. Dejligt at se Divkovic på backen. Han fylder godt i forhold til Blas og det er en spændende omskoling. Rasmussen er bare et superkøb og en fantastisk spiller og det samme kan siges igen om Vallys. Kvistgården er her kun indtil næste sæson, hvis han fortsætter sådan.

Så alt i alt kan det være et vendepunkt for holdet og trænerteamet, men da sejren var på en billig baggrund, så tror jeg det tager nogle flere sejre og helst et par af de meget vigtige.  




Deltag i diskussionen




  • Ruddi
  • Ruddi   14. august 2023   

  • stort set enig,samtidig syntes jeg spillerne skal tage et alvorligt kig ind af,hvorfor går man i stå når vi kommer foran,er udemærket godt klar over at modstanderen formentlig sætter et geer op,men vi burde fandeme kunne gøre det samme for at lukke kampene,flot spil mod lyngby men der skal mere fart over fæltet i de kommende kampe,så de kampe bliver lukket tidligere,så der bliver spilletid til de unge fra mc ,for ellers bliver det sku svært i fremtiden
    1 enig

  • Lasse P
  • Lasse P
    Betalende bruger
      14. august 2023   

  • jeg er meget enig i det du siger. Jeg har stille tænkt for mig selv, at jeg faktisk godt havde set de ikke fik den udvisning. Dette for at vi kunne måle om vi havde rykket os. Det kan vi ikke rigtigt fordi kampen vendte fuldstændig karakter efter udvisningen. Købte JS sig her unødvendig mere tid, eller har vi rent faktisk rykket os? Forhåbentligt det sidste. Om ikke andet må en sejr og clean sheet give lidt selvtillid. Vi er dog på ingen måde ude af nogen form for krise...
    4 enige · 2 god kommentar
     
    • Kramer
    • Kramer   14. august 2023   

    • @Lasse P Sakset fra en bruger på Sydsiden:

      Kampstatistik:
      Xg for - 2,63
      Xg imod - 0,39
      Boldbesiddelse - 70 %
      Skud for: 23 (heraf 9 indenfor rammen)
      Skud imod: 7 (heraf 2 indenfor rammen)

      Ovenstående naturligvis med en halvleg i overtal, men hvis vi ser isoleret på 1 halvvej hvor vi var 11 mod 11 ser statistikken også lovende ud:

      Xg for - 1,41
      Xg imod - 0,22
      Boldbesiddelse - 65%
      Skud for: 10 (heraf 2 indenfor rammen)
      Skud imod: 3 (heraf 1 indenfor rammen)

      Altså en fin første halvleg, hvor jeg følte vi var en fuld kontrol. Ja, der er plads til forbedringer, men det var et skridt frem for sæsonen.
      4 enige · 2 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Kramer
  • Kramer   14. august 2023   

  • Lidt brok er der nu i dit indlæg ;-) men ellers udmærkede argumenter. Personligt synes jeg dog det er lidt tungt, at der kommer så mange indlæg på fora, hvor der åbenbart er et kæmpe behov for at snakke vores sejr ned, i stedet for at skabe lidt gejst og motivation omkring truppen. Du skriver vi vinder på en billig baggrund, selvom mange skrev op til kampen, at vi ikke kunne slå Lyngby, og alligevel gør vi dem stort set til statister i første halvleg. Og selvom Lyngby kommer godt ud de første minutter af 2. halvleg, så havde de jo højest sandsynligt ikke kunne holde dampen oppe særlig længe, for vi stod godt på banen i går. Jeg ville næsten hellere have spillet 11 mod 11 hele kampen, da jeg tror det ville have givet os mere plads, fremfor et hold der pakker sig og ikke rigtig kunne gå efter en udligning.

    Og spillede vi langsomt i 2. Halveg? Tjaa, jeg synes mere vi spillede kontrolleret, så vi netop undgik de koks vi har oplevet ved de sidste mange føringer, og alligevel scorede 2 mål mere.

    Jeg synes vi fans burde overveje grundigt, hvor meget vi faktisk påvirker holdet udefra, når vi skriver på de her medier. I dag er der i hvet fald basis for glæde og fremsynethed i mine øjne, og jeg glæder mig super meget til udekampen mod FCM. Samme opstilling ville være fint med mig, men vil gerne se endnu mere til Divkovic på den back.

    Købte for øvrigt ny trøje i går og var skuffet over de ikke havde Suzuki i trykken endnu. Men så mødte jeg ham heldigvis i pausen og fik hans autograf på ryggen. Super fed fyr, som jeg også glæder mig til at se på banen.
    9 enige · 11 god kommentar

  • Jeg er også meget bekymret, og i øvrigt enig med jer andre.

    Der er så mange punkter at slå ned på, men hvis vi sigter efter europæisk er der da håb endnu. Hvis vi taber i Herning, ser det for alvor skidt ud, så sejr eller minimum uafgjort er et krav.

    Men hvis vi kigger på mål, så ser det heller ikke for godt ud, Ohi har spillet alle 4 kampe fra start og scoret 0 mål !! han har haft en håndfuld store chancer. Måske vi skulle prøve og give en anden spiller 4 kampe på toppen? kan det gå dårligere, nej, vel.
    Vi kan jo ikke forvente Vallys score hver kamp.

---

  • Den skal følges op af en god præstation mod FCM ellers hjælper det ikke noget.
    Her på bagkant, er meget glad for det røde kort. Da starten af 2. halvleg gav en masse flashbacks og er bange for, at vi ikke fik de 3 point i går, hvis det hvade være 11 mod 11 i hele kampen.
    Vi skal helt hen til det 84 min, før at vi score til 2-0. Det synes jeg er ret skræmmende mod 10 mand, på hjemmebane mod et ikke særlig godt hold og en af bejlerne til at rykke ned.
    Der er langt til medaljer, hvis man er tilfreds med det.
    Hvorfor skifter Jesper Sørensen ikke noget mere ud? Evjen bliver skiftet ind i det 75 min og før det er det Divkovic som bliver skiftet en på en wingback i det 66 min.
    Mod FCN skiftede han først ud i det 82 min.
    Mod OB skiftede han først ud i det 73 min.
    Mod SIF skiftede han Evjen ind i det 64 min, ellers var det først i det 83 min.
    Dette synes jeg er et kæmpe problem, han må ikke have særlig stor tiltro til dem som sidder på bænken. Slet ikke når der har været forskellige spiller, som ikke har spillet særligt godt i disse kampe og det er meget tydeligt, at Wass går kold omkring det 65 min.

    3 point er altid godt, men vi skal spille langt bedre, hvis vi skal have medaljer.
    3 enige · 2 god kommentar
     
    • Kramer
    • Kramer   14. august 2023   

    • @Ahijado Enig, vi skal have point med hjem fra Herning! Men bliver jo desværre på en billig baggrund, da de spiller i Europa på torsdag ;-)
      1 enig · 2 god kommentar
     
    • Hans
    • Hans   14. august 2023   

    • @Ahijado fuldstændig enig og lige nu er man slet ikke der hvor man burde være som hold det vil endnu en gang blive illustreret på søndag mod fcm hvor den desværre står på klø igen

    Se 1 flere kommentarer

  • Jeg er enig i det meste, men at sige vi ikke har nogle backs der kommer med noget er simpelhen ikke sandt, eller man kan sige, hvor meget forventer du. Vi scorer det første mål på en blas der går op i en hovedstødsduel som han ikke nødvendigvis skal vinde, men gør det. Udover det har han flere fine aktioner og er ved at være stærk defensivt også. Menza har så et konge indlæg til mål nr. 2, så hvad mere kan vi forlange, udover hvis man bare sidder og er super kritisk og finder hullerne i osten.. Men som sagt i fohold til spillet er der stadig et stykke, men dog med pil opad.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @SoHappyMe
      Skal vi ikke kigge tilbage på sidste sæson? Fortæl mig lige hvor godt Blass spillede??? Så godt, at vi skal have en spiller fra den anden side af jordkloden eller bare ordinært superliga niveau, JA ordinært superliga niveau. Men nu skal hans kontrakt jo snart forlænges, så det kan da være han kan tage sig sammen indtil C.V har givet ham den. Mensha, jeg kan godt li hans udstråling, men der skal komme mere. De skal jo gerne være dominerende eller som min. Lige så god som vores modstander til top 6 eller top3. Over en hel sæson.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

  • Solz
  • Solz   14. august 2023   

  • At vi har vendt trekanten på midten, så Vallys får mere indflydelse offensivt, det har Vallys og dermed også Brøndbys spil nydt godt af, synes jeg.

    Vi spillede en fin kamp i går, men så var det heller ikke vildere, da Lyngby virkelige ikke havde en god dag. Jeg synes vi efter 20-25 minutter begynder at spille godt og derfra var det er en fornuftig indsats.

    At vi starter 2. Halvleg svagt må selvfølgelig ikke blive en vane, men vil umiddelbart ikke tillægge få minutter, hvor vi er meget pressede for stor betydning. I langt de fleste kampe under JS, har vi været presset tilbage i alt for lange perioder af kampene, så det ligner en form for fremgang, dog med det forbehold at Lyngby spillede en dårlig kamp.
    1 enig
     
    • @Solz Måske kom Lyngby til at stå for lavt,men kan jo nemt skyldes at det ligger i baghovedet at hvis de giver os for stort bagrum så bliver vi giftige, som på 2-0 målet,for Bjelland og hans makker er ikke just nogen hurtige løbere,derfor tror jeg de blev ekstra forsigtige og med mere boldsikkerhed på midten kom de til at se dårlige ud...!

    Se 1 flere kommentarer

  • En sejr betyder altid noget,den igår mere end gennemsnittet.

    Spillerne møder i denne uge ind til træning med mere energi,det skulle gerne løfte træningsindsatsen med 5-10%.

    Jeg så kampen på 6+ på pc´en i mit Sommerhus på sydhavsøerne, jeg lagde mærke til at CV og Næstformanden Scott M stod og tog imod spillerne med high 5 i spillergangen efter kampen.

    Til sidst, jeg vil gerne se Divkovic i start 11´eren mod FC Afrika i weekenden,han har mere fodboldhjerne end Blas.

    FORZA BRØNDBY



    1 enig
     
    • Solz
    • Solz   14. august 2023   

    • @Rasmus Stephansen - Divkovic havde et fornuftigt indhop, men Riveros, der også lagde op til 1-0 målet, leverede altså bedre og var igen i går rigtig god.

      Ingen af os aner i øvrigt hvor god Divkovic ville være i en kamp 11 mod 11 og hvor modstanderen kan mere offensivt.

      Jeg synes at hypen omkring Divkovic er overdreven og det er stadig rent hypotetisk, hvor dygtig han er på den plads, men han viste da fine takter.

    Se 2 flere kommentarer

---

  • Jeg synes sejern i går har omstændigheder der gør at det langsomme spil til en hvis grad kan forstås og undskyldes. Vi er oppe med en mand og et mål i ca 45% af kampen, hvor ja den er ikke lukket før det 83 min, men Lyngby har reelt aldrig bolden og er aldrig rigtigt farlige (der var en enkelt kontra som jeg mener blev lukket ned i relativt god tid).

    Når det så er sagt så bliver der spillet langsomt, og hvis Ohi havde bundet sine snørebånd og scoret de 2 han burde, så var kamp billedet også markant anderledes da vi havde lukket den tidligt i 2 halvleg.

    Ting jeg mener der skal tages med i eventuelle overvejelser er at JS faktisk lavede en tidlig udskiftning, og at han ikke kun gjorde holdet defensivt. Det var forfriskende at se.

  • Vi spiller en rigtig god første halveg. Sejre og godt spil avler selvtillid, som avler tro på tingene, som avler bedre spil....
    Det mentale i al slags sport, har en kæmpe betydning. Ligesom det iøvrigt har i al sammenhæng.

    Ved 2-0 målet, så jeg en opblomstring. Der er meget mere i dette hold. Kan JS få nogle resultater i den kommende tid. Så kan det være, at vi ser en spillemæssig udvikling.

    Men, 1 sejr ændre intet- det havde et nederlag derimod måske gjort.
    Vi udspiller Lyngby i første halveg. Og oven på dette, så synes jeg, at man må give Jesper Sørensen arbejdsro.. Synes ikke, at man kan smide brænde på bålet efter denne kamp.
    2 enige · 1 god kommentar

  • Angående 4 backkæde så tror jeg JS vil argumentere for at Heggheim nærmest spillede HB efter det røde kort samt at Mensah rykkede frem som kant.
    Svært at vurdere fra fjernsynet om det er korrekt.

  • Vi har vores midtbane på plads nu! Wass og Greve gav fylde på midten og dejligt at se Vallys det hvor han er bedst. Og Jacob Rasmussen er et kæmpe plus i forsvaret. Kvistgaarden fik endeligt hul på bylden.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @MOAllen Kan Wass holde dampen oppe til alle nærkampene inde i maskinrummet når vi møder stærkere modstandere, er meget i tvivl og måske derfor JS ikke har taget springet før med ham centralt uden Rado som feje bakke

---

  • Du skriver en lidt billig baggrund, Lyngby har for ikke længe siden været tæt på at slå FCK og har slået FCM, jeg tror at sejren kom fordi vi var gode og klasser over Lyngby, så det med en billig baggrund er skudt lang forbi
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @niear960 Mon ikke FCK havde tankerne på deres internationale kampe og derfor ikke var 100% fokuseret på Lyngby som nok overraskede dem lidt. FCM var en situation ligesom her. Man fik et rødt kort samtidig med FCM er i en krise også. De dårligere hold kan ofte komme godt fra starthullerne i forhold til de store som os der famler med truppen eller spiller internationalt. Så gode er Lyngby altså ikke...

  • Sunderland
  • Sunderland
    Top debattør
      15. august 2023   

  • Nej. Jesper Sørensen er stadig fyringstruet. Tror han bliver fyret under alle omstændigheder i Vinterpausen. Lyngby er trods alt et af Superligaens dårligste hold...





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner