Fodbold live resultater




Bevis på at GFH ikke smadrer Brøndby.

Skrevet af Detvender, 2. februar 2023

Hvis folk derude er bange for at GFH skulle ødelægge brøndby via alle deres kontakter så tror jeg ikke man havde set: 

En dansk træner blive ansat

2 danske forsvarsspillere, som begge har været scouted hos os i mere end 3-4 år. 

Jovist Winther spiller for Augsburg, og måske det derfor måtte "nøjes" med en lejeaftale til sommer. Men knægten har været i vores sigte uanset hvad, og at vi nu har et mindre samarbejde med Augsburg gør bare at vi kan komme ind under huden på ham, til et fremtidigt køb eller lignende. 

Dermed også i aftalen at de heller ikke må ændre navn, farver osv. 

Vi er næsten blevet mere dansk siden vi blev udlandsk ejet. 
Stop jeres hate, hvis dette ikke giver en lille tro og håb på at GFH ikke ødelægger os, så ved jeg ikke hvad der gør. 




Deltag i diskussionen




  • Der giver ingen mening for GFH at ødelægge BIF, men folk er bange for at klubben ændres til noget grimt.

    Og det er i det hele taget en langt mere fundamental diskussion - grundlæggende er det vel nærmest en kritik af hele den kapitalistiske samfundsmodel.

    Men du har ret i at GFH har opført sig pænt indtil videre.
    5 enige · 4 god kommentar
     
    • @Porstmand Per
      Man kan så også diskutere om det egentlig er en kritik, eller om det ikke snare er misforståelse af den kapitalistiske samfundsmodel.
      For den fremlagte kritik, bliver i mine øjne præsenteret super populistisk, hvor det er en udnyttelse af det kapitaliske system, man bør frygte, og ikke selve de reelle mekanismer.
      2 god kommentar

  • Fuldstændig enig med dig.
    Og, hvis så bare Alpha kunne blive enig med sig selv om, at vold, hærværk og pyro er dårligt for klubben, så kan det blive en rigtigt spændende sæson
    10 enige · 7 god kommentar

  • Mixt
  • Mixt   2. februar 2023   

  • Min største bekymring er ikke GFH, men at Brøndbys fans ødelægger klubben indefra i frustration over den globale udvikling i professionel fodbold
    15 enige · 10 god kommentar
     
    • @Mixt Du har lige sat ord på en stor frygt der har ulmet (og stadig ulmer!) hos mig. Tak for det. Jeg håber virkelig, at det bliver ved frygten…

  • Godt skriv! Man må vel helt grundlæggende forvente, at ejerne til hver en tid har som mål at gøre klubben så rentabel og attraktiv som muligt. Den fortsatte modstand mod GFH bunder nok i noget helt andet, bla. at Alpha efterhånden har fået kørt sig selv helt ud af spillepladen, men nu griber efter et lille strå der kan bringe dem tilbage på Sydsiden: en såkaldt værdiaftale. Et paradoks i sig selv, fordi mange af Alphas (og deres hangarounds) aktiviteter har skadet klubben og fællesskabet rigtig meget.
    Det bedste klubben kan gøre for at få ro er, at indgå en aftale hvor man imødekommer nogle af deres krav, men samtidig stiller krav om at alle fangrupperinger tager aktivt del i at få stoppet den voksende hooliganisme.
    13 enige · 11 god kommentar
     
    • @Semperfi tage aktiv del i at få stoppet hooliganisme, ja så bliver der ihverfald ikke lavet en aftale med Alpha ....derudover syntes jeg gfh skal bede de fjolser skride ad helvede til med deres latterlige krav, som om en fan har noget som helst at skulle have sagt i en professionel drevet forretning

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Vi behøver ikke GFH til at smadre brøndby If det er alpha og deres alierede allerede i fuld gang med, nu senest med den nye fanfraktion der også har meldt ud at de ikke laver stemning til kampene før de får deres, iøvrigt rent til grin, værdiaftale
    3 enige · 3 god kommentar

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      3. februar 2023   

  • Jeg har ærligt talt mistet overblikket lidt over den her GFH diskussion.

    Grundlæggende er de fleste nok enige i at de nye ejere ikke bør ændre klubbens kultur, farver, historie, osv., men jeg ser en del udfordringer ifm. tanken om en skriftlig værdiaftale.

    For det første er der grænser for, hvad en ejer kan love - rent juridisk - til en diffust defineret gruppe af fans, særligt med tanke på at GFH jo nok på sigt vil ønske at afhænde klubben igen. Så jeg vil formode at det man højst kan opnå er et slags forståelsespapir, som måske forpligter ejerne moralsk til at holde ord, men jeg tvivler på at noget vil blive juridisk bindende.

    Det som yderligere må komplicere en aftale er assymetrien mellem partnerne.

    Den ene part er et veldefineret firma med ledelse, bestyrelse og ejere, der både formelt kan indgå aftaler og har en organisationsstruktur, som gør det muligt at håndhæve og levere på det man har aftalt. Hvis GFH vil, kan de i praksis bruge magten fra ejerne til at sikre at der sker det de ønsker og/eller har aftalt.

    Den anden part er en broget skare af fans med store følelser i klemme, som er totalt blottet for det formelle magt og ledelsehierarki, som normalt gør en aktør i stand til at leve op til aftaler man har indgået. Reelt har fanafdelingen ingen magt over dem, som står med et romerlys i hånden.

    Udgangspunktet fra fansiden synes dog også at være at GFH skal love os fans en masse, men at vi til gengæld ikke rigtigt kan give dem lovning på noget, måske udover at støtte holdet aktivt i kampene.

    Der er reelt ingen som kan love GFH at fansmiljøet vil stoppe med alle de skadelige aktiviteter, som klubben gerne var foruden. Såsom vold, hærværk, chikane, pyro, og andet der udløser bøder og straffe til klubben, samt afskrækker familier og fredelige fans fra at komme på stadion. For mig - og sikkert - mange andre var det måske et af de største værdimæssige bidrag vi som fans kunne yde til klubben: at gøre op med den kultur der forherliger, støtter eller lukker øjnene overfor den opførsel, som skader klubben. Men formanden for fanafdelingen har jo igen formel magt eller muligheder for at forhindre de skadelige aktiviteter.

    Det synes at være en selvsændig udfordring at der i et vist omfang er et overlap mellem de grupperinger, som mest er imod GFH og ønsker løfter fra dem, og dem som deltager i, hylder eller lukker øjnene for pyro, hærværk, vold, osv.

    Det er nok lettere at se splinten i sin broders (GFHs) øje end bjælken i sit eget....
    9 enige · 12 god kommentar
     
    • KJOE
    • KJOE   4. februar 2023   

    • @del Piero Spot on!
     
    • Sinbad
    • Sinbad
      Betalende bruger
        6. februar 2023   

    • @del Piero
      Tak for et godt indlæg Der skal først laves et værdigrundlag af fagforeningen - hvad er/vil/kan/ må/skal vi ?

      Det er i min verden en helt forfejlet tilgang, at fanforeningen vil lave en aftale med GFH og tror på en forventet værdi af en aftale - hvis de er så onde og modbydelige mennesker i GFH, som de bliver gjort til, så giver de ikke noget væk i en aftale, som kan begrænse dem i en økonomisk gevinst senere uden en form for kompensation og fanforeningen har ikke noget at give.

      Hvis man vil forhindre at aktierne bliver solgt ved til en ikke ønsket person eller selskab skal der jo lægges pres på dbu for at stammerne reglerne for godkendelse af ejere af danske fodboldklubber som en del af vores danske kultur. Dette vil være en sag for alle danske fodboldfans - tænk på fans af Esbjerg - AAB er i salg proces m fl.
      Værdien af DBU stiller regler, krav og begrænsninger for ejer af en dansk (fodbold)klub ville være meget stærkere og bedre. For sådan en aftale vil også i et vis omfang blive politisk da det vel omhandler dansk kultur.
      GFH synes jeg har opført sig fint og gør (Scott) hvad de kan for at skabe et samarbejde - det synes jeg ikke man kan sige om fansene.
      Jeg synes nu indtil nu at GFH har været en bedre eller lign god en ejer som Jan Bech vurderet på udtalelser og indblanding i den daglige drift.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

  • Jeg tænker hvis vi ikke havde haft Esbjerg/Sønderjyske og Vendsyssel historien at læne os op ad var det nok ikke blevet blæst så meget op, ja det skræmmer når man får ejer ind som ikke har lavet deres lektier, men i den her historie der hedder Brøndby IF tænker jeg altså vi er et helt andet sted, vi har stadig Onkel Jan ved roret og jeg tænker det er ikke i hans interesse at smadre klubben ala de overnævnte klubber, så indtil videre forbliver jeg positiv indtil andet er bevist

  • Sunderland
  • Sunderland
    Top debattør
      5. februar 2023   

  • Fuldstændig enig i indlægget. Vores trup er virkelig virkelig god. Frederik Winther: Der er noget Bundesliga niveau over ham, hvis han kan holde niveauet fra kampen imod AIK bliver han en markant forstærkning.
    Håkon E: Har set fremragende ud, flot assist til Divkovic imod HIF, flot mål imod Elfsborg og Synes ham Og Vallys stille og roligt starter noget magisk.
    Rasmus Lauritsen: Har set en del Champions League kampe b.la. mod Tottenham hvor han bare står knivskarp overfor Kane, hans bundniveau er højt. Ham og Winther er markante forstærkninger. Udenfor banen står vi på en historisk stærk økonomisk platform. Stærk know how fra nogen af de dygtigste folk i ikke blot Skandinavien, ikke blot Europa, men i hele verden. Elsker den måde at bygge Brøndby IF op skridt for skridt bliver vi bare Bedre og bedre. Glæder mig helt vildt til 19.feb. Tak Jan Bech Andersen.
    2 enige · 1 god kommentar

---





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner