-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
I bedste fald rimer han på tredje bedst.
Han gentager de samme taktiske fejl som i første kamp mod SIF, han foretager udskiftninger for sent, formår ikke for alvor at påvirke kampen fra sidelinjen, og han virker til at mangle tillid til sin bænk. Han bruger kun 2–3 indskiftere, og de får sjældent mere end 15-20 minutter på banen.
Birk var et meget spændende eksperiment, men det har vist sig, at han ikke er dygtig nok. Vi har brug for en ny træner – og det haster.
Men hvem?
Jeg vil gerne have en træner, der har prøvet at vinde. Her er mine (urealistiske) favoritter:
Niels Frederiksen – Han vandt med os og står med stor sandsynlighed til at vinde det polske mesterskab i næste weekend.
Brian Priske – Har vundet med FCM og formået at vække den sovende kæmpe, Sparta Prag.
Kent Nielsen – Har vundet med både AaB og SIF.
Assistent: Daniel Agger – Spændende profil og stærk karisma.
Hvad tænker I?
Deltag i diskussionen
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
Birk har helt ret i, at skarpheden manglede. Holdet var sat rigtigt op, men Suzuki og Tahirovic ramte ikke dagen. Rajovic blev skiftet ind på det rigtige tidspunkt, men han brændte en direktør. Bundgaard mangler fortsat at bevise, at han gør en forskel som indskiftningsspiller.
HamDenNye 20. maj 2025
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
Hvorledes du er i stand til at fremsætte en kritik af en træners tilgang til en kamp, som endnu ikke er spillet, er mig en gåde.
Ocellaris 20. maj 2025
HamDenNye 20. maj 2025
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
HamDenNye 20. maj 2025
Enig med at vi mangler spillere til 4-3-2-1
Ikke enig med at det kan forsvare hans pointgennemsnit og hans evner til at handle fra bænken. Truppen er for god til et snit på under 1,6 point. Han minder mig om Jesper Sørensen bortset fra han snakker hurtigt og giver bedre interviews. Men det vinder man desværre ikke af.
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
Eggen #3 20. maj 2025
Hahaha... Brøndby ville lukke for mange mål ind med en 4-backkæde??
Come on:
SIF: 3 (hjemme)
fck: 3 (hjemme)
SIF: 2
FCN : 2
10 mål imod i 4 kampe.
Ja, 5-backkæden er fantastisk.
HamDenNye 20. maj 2025
At du synes han gør det godt er fair nok, men du kunne argumentere for det med afsæt i fakta.
Det kan også være vi har forskellig standard, for hvornår noget er godt. Og der tyder det på at jeg sætter kravene højere end dig til vores træner uanset, hvem det.
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
HamDenNye 20. maj 2025
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
Min pointe er, at Rado er uerstattelig, medmindre vi henter spillere udefra. Derudover skal truppen tilføres mere kvalitet.
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
HamDenNye 20. maj 2025
HamDenNye 20. maj 2025
Synes måske ikke han har fået chancen, men på den anden side har Kvist, Suzuki, vallys været bedre. Bischoff har ikke når han har spillet på linjen bag angriberne, men klart bedre når han har spillet WB.
HamDenNye 20. maj 2025
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
preben
Betalende bruger
20. maj 2025
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
Morel23 20. maj 2025
HamDenNye 20. maj 2025
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
Morel23 20. maj 2025
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
Semperfi
Betalende bruger
20. maj 2025
HamDenNye 20. maj 2025
Semperfi
Betalende bruger
20. maj 2025
I øvrigt har der været mange virkelig useriøse kommentarer også på dette medie.
Og sådan er det uanset hvem der er træner…
HamDenNye 20. maj 2025
Derved ikke sag at du generelt kan have ret. Det har jeg nok fakta på.
Og tak for perspektivering.
preben
Betalende bruger
20. maj 2025
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
preben
Betalende bruger
20. maj 2025
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
preben
Betalende bruger
20. maj 2025
men udfra det Birk pt har præsteret så er han en fejl og en gøgeunge og for overfladisk. Men ikke mere herfra for spillernes skyld håber jeg som.jer andre.at vi vinder søndag
Brøndby85
Betalende bruger
20. maj 2025
Nygaard 20. maj 2025
---
Barefodbold 20. maj 2025
Nygaard 20. maj 2025
Jensen
Betalende bruger
20. maj 2025
Ja, han skiftede for sent og for lidt ud i de sidste par kampe. Men han har også haft kampe hvor den sad lige i skabet.
Jesper Sørensen skiftede også tit for sent ud, men det var ikke det han blev mest kritiseret for. Så hvorfor er det budet værste Birk gør?
Birk er en ung træner og han skal stadig lære ting. Det vidste vi da han blev ansat. Så jeg forstår ikke denne utålmodighed.
Jeg er overbevist om, at hvis vi giver Birk tid og de rette spillere, så vil han blive hyldet som en kæmpe vinder, om få år.
Skulle han så alligevel blive skiftet ud, håber jeg ikke, at det bliver med nogle af dem du nævner.
Niels Frederiksen - Det bliver da endnu mere kedeligt og defensivt. Ja, han vandt et mesterskab, men jeg tror ikke på, at han kan gøre det igen.
Brian Priske – Bare nej tak. Jeg kan ikke se, hvad han skulle bidrage med.
Kent Nielsen – Han har gjort det framragende i Silkeborg. Men de har også en helt klar plan for hvad de vil og en ekstra stor tålmodighed. De holdt fast i Kent, selv da de rykkede ned. Og det høster de frugterne af nu.
Men måske skulle man kopiere den selv samme tålmodighed som Kent Nielsen har fået i SIF og overføre den på Birk? Det ville give de samme frugter.
Assistent: Daniel Agger - Kommer ikke til at ske.
Måske som cheftræner, engang. Men han ville være næsten lige så uprøvet som Birk. Så hvad forskel skulle det gøre?
Mauer 21. maj 2025
Jensen
Betalende bruger
21. maj 2025
Vi er sågar i top 3 på trods af en elendig sæsonstart af en anden træner og på trods af en spillertrup, hvor de bedste enten har været på vej væk eller snart er på vej væk.
Jeg forstår ikke din og flere andres frygt for at kigge langsynet. Alt handler om at vinde lige nu. Intet handler om at kigge langsynet og cementere os i toppen. De sidste 10-15 år har vi været et elevatorhold, fordi vi ikke har kigget langt nok frem. Fordi vi ikke har været tålmodige nok.
Birk er fremtiden. Og jeg ofrer gerne næste sæson, hvis det betyder 10 gode år efterfølgende, hvor men ved hvilken retningen man ønsker klubben i.
Brøndby85
Betalende bruger
21. maj 2025
Mauer 21. maj 2025
Jensen
Betalende bruger
21. maj 2025
AZ havde en god start, men derfra gik det ned ad bakke, inden det blev rigtig flot igen. Men ud over ham, har vi vel ikke fået en træner ind, som ikke har skulle bruge minimum et halvt år på at spille sit system ind.
I forhold til fremgang i spillet, så er vi meget uenige. For jeg ser faktisk en stor fremgang i spillet. Jeg har set større fremgang i spillet under Birk, end jeg så i hele Jesper Sørensens periode. At vi så har været for uskarpe de sidste 2-3 kampe er utur. Men jeg synes bestemt man ser tegninger på hvad Birk gerne vil. Nu skal han bare have en fast trup, så de sidste tandhjul kan gå i hak.
Selvfølgelig ønsker alle en langtidsholdbar løsning. Men det er langt fra alle der er parate på det offer der skal til.
Du kan heller ikke forvente at hæve en fed pension om 30 år, hvis du ikke vil ofre det ekstra økonomiske overskud du vil have i dag.
His du SKAL have den største bil i dag og det dyreste hus dine penge rækker til, så får du aldrig investeret nok til at høste frugten på den lange bane.
Mauer 21. maj 2025
Jeg er lodret uenig. Under JS, så vi til tider langt bedre og hurtigere fodbold, end vi har set under Birk. Men det forsvandt af en eller anden årsag. Bundniveauet var også højere under JS. I alt for mange halvlege, er vi blevet kørt på røv og albuer under Birk.