Fodbold live resultater




Birk´s Tv Optræden - Niveauet er for lavt......!

Skrevet af Rasmus Stephansen, 6. august 2025

 

Kære Brøndby Fans....!!

Fagligheden er for lav.........!

 

I den detail diskution der fandt sted om spilleformation kontra spilleudtryk – var det Birk der havde fat i den lange ende, alligevel kommer han ud som the bad gay, men hvis den evindelige forsimplet debat som viaplay holder fast i for at please den laveste fællesnævner var Birk/Brøndby nød til at trækken en streg i sandet og banke i bordet, ja det kunne være gjort mere elegant men Birk er ikke the bad guy – han er the no bullshit guy og uden i øvrigt at at sammenligne så er det lidt i tråd med da Anders Vistisen fra EU´s talerstol sagde Fuck dig Donald Trump – Greenland is no for sale – Fat det nu din butnakke.  

Det store spørgsmål er så – Er fagligheden for lav blandt de såkaldet fodboldeksperter der optræder i div. Live udsendelrser.

Det får mig til at tænke er det ikke en debat vi skal tage blandt os fans og få nogle forskellige vinkler og farver på den debat.

Skal vi i fællesskab ikke forsøge at rangordne eksperter efter det faglige niveau vi synes de besidder og formidler på TV.

Derfor af nedenstående liste udpeg dine 3 favoritter og de 3 tabere:  

 

Thomas Gravesen

Lars Jacobsen

Mads Junker

Per Frimann

David Nielsen

Kenneth KEP

Peter Sørensen

Nicoline Sørensen

Stig Tøfting

Francis Dickoh

 

Jeg håber du vil bidrage og holde debatten fokuseret omkring det centrale i mit indlæg.....På forhånd tak.

 

FORZA 

 




Deltag i diskussionen




  • Det er ikke særlig meget jeg ser Brøndby på tv, men normalt synes jeg at Mads Junker og Francis Dickoh holder et højere niveau end hele viaplay paletten.

    Tøfting, Gravesen og KEP er tåbelige at høre på og udelukkende kun ude på at skabe drama.

    Jeg står bag Birk ift. det Interview. Fagligheden er i den grad for lav ift. dem der producerer kampene.
    6 enige · 6 god kommentar

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      6. august 2025   

  • Kan nu godt lide at der er lidt kant, så man bliver udfordret lidt.
    Har det fint med Thomas Gravesen og Stig Tøfting.
    Til gengæld har jeg aldrig kunnet fordrage Per Frimann.
    Ang. Interviewet og den manglende faglighed, så mener jeg at Stig har en træneruddannelse, er dog ikke sikker her, og mon ikke at han har samlet en vis viden, igennem sin karriere.
    Mads Junker finder jeg også meget vidende og saglig.
    1 enig
     
    • @LJS Tøfting har den næsthøjeste A-licens. Den højeste licens er en P-licens. Han har derudover været assistent træner i AGF og Randers, så han har klart en erfaring at trække på, foruden en lang karriere som spiller. For mig var det tydeligt en sur Birk, som kom stillede op til interviewet og ikke på noget tidspunkt virkede til at have lyst til det interview også inden der blev sat spørgsmål ved 3/2 CB.
      5 enige

    Se 2 flere kommentarer

  • Brøndby85
  • Brøndby85
    Betalende bruger
      6. august 2025   


  • Jeg er ganske enig.


    De 4 vindere:

    Lars Jacobsen

    Mads Junker

    Nicoline Sørensen

    Francis Dickoh




    De 6 tabere:

    Kenneth KEP

    Per Frimann

    Thomas Gravesen

    Peter Sørensen

    Stig Tøfting

    David Nielsen



    Mine 6 tabere er frygtligt selviscenesættende, med skjulte dagsordener (hadeklub/ynglingsklub) og med følelsesladede udmeldinger (men måske er det også det, som deres arbejdsgiver ønsker).





    4 enige · 1 god kommentar
     
    • @Brøndby85 Der er også mine klare favoritter - de hopper ikke med på tv stationens dagsorden - de holder deres egen faglige fane højere og i længden vil de alle vinde - saglighed og faglighed vil i længden og ikke i et øjebliksbillede vinde......
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 6 flere kommentarer
     
    • AB76
    • AB76   6. august 2025   

    • @Brøndby85
      Enig.
      Man kan også sige at de 6 tabere simpelthen ikke har faglighed nok.
      Det er til tider tåkrummende at se på, når de skal analysere et hold de måske ikke er så glade for.
      Dette er i min optik også mangel på faglighed.

    Se 1 flere kommentarer

  • Ser ikke optakt eller nedtakt, det er simpelthen uinteressant synes jeg.
    Ville gerne se det, men synes at niveauet er alt for lavet.
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • Brøndby85
    • Brøndby85
      Betalende bruger
        6. august 2025   

    • @Ahijado enig - og ofte skruer jeg også ned for lyden under kampene (JS lærte mig det).
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Ahijado det skåner dig for mange frustrationer, jeg har desværre ikke samme disciplin.....
      1 god kommentar

---

  • Mads Junker og Francis Dickoh er mine favoritter blandt de nævnte.
    2 enige · 1 god kommentar

  • Betalende bruger
      6. august 2025   

  • Jeg går mod alle her for mener ikke at man kan kalde nogen at have en for lav faglighed.

    Man kan klandre nogen for at komme med spørgsmål der kan få trænere til at regere eller provokere

    Alle de nævnte navne har faglighed, nogen af dem begår sig bedre på tv end andre. Kep og David Nielsen har tit for mange følelser med i deres udtagelser og tydeligt hvor og hvem de har hjerte for, så det bliver ikke altid professionelt.

    Men fagligt er de alle kompentente da de har været mange år i fodbold branchen, skal jeg sætte en person før alle andre er det hans behagelige væsen, hans dygtige måde forklare sig på og han virker utrolig faglig og meget viden. Det er uden tvivl Francis Dickoh som er over alle andre og den der gør sig bedst på TV og virker altid troværdig og meget viden.
     
    • @bif fan for evigt fordi du har været mange år i fodboldbranchen er ikke ensbetydende med, at du er kompetent til at udtale dig.

      Chancen er selvfølgelig større, men spillet har også ændret sig gevaldigt fra dengang Stig Tøfting og Thomas Gravesen var aktive og til i dag.

      Så jeg ser det ikke som et validt argument, at bare fordi Tøfting har spillet fodbold og har en træneruddannelse, at så er hans faglighed nødvendigvis høj.

      Der er nok en grund til, at han aldrig har været cheftræner før. Men han skal da være velkommen til at modbevise min skepsis, tage et job og vise hvad han selv dur til.

      Indtil han gør det, så er hans ord og holdninger ligegyldige i min verden.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer
     
    • Mauer
    • Mauer   6. august 2025   

    • @bif fan for evigt jeg skulle til at skrive noget lignende. Men det har du allerede klaret. Jeg er med dig her.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Lav faglighed eller ej: Birk blev taktisk udmanøvreret af sin modstander, og havde ikke noget modtræk.

    Det er et problem.
    8 enige · 5 god kommentar
     
    • Brøndby85
    • Brøndby85
      Betalende bruger
        6. august 2025   

    • @Porstmand Per - enig, Birk må coaches lidt...
     
    • Mauer
    • Mauer   6. august 2025   

    • @Porstmand Per og endda to gange på en dag.
     
    • joobs
    • joobs   6. august 2025   

    • @Porstmand Per Et modtræk var at rykke vores bedste offensive kort, Vallys, ned på 2 mandsmidtbanen sammen med vores ældste spiller, hvor vi så blev endnu mere overløbet af Viborgs 3 arbejdsheste på midten. Det ændrede han efter 20 minutter da Vallys igen blev rykket frem. Det fungerede ikke

      Der er fordele ved det nuværende formation, men der er bestemt også ulemper. Sommetider kan vores 2 midtbanefolk bare ikke matche modstanderens 3. Det kunne vi ikke forleden og det kunne vi heller ikke mod Silkeborg i pokalen hjemme, hvorefter man ændrede det til 4-3-3 med 3 centrale folk - og så bliver kampen sgu vendt og man fik 3-3. Hvor er det mod? Hvor kommer Birks egen faglighed til syne der?
      1 enig · 1 god kommentar

  • OSLBIF
  • OSLBIF   6. august 2025   

  • Jeg forstår udemærket godt hvorfor Viaplay/eksperterne angriber Birks disposition, samtidigt vil jeg dog give Birk helt ret. Det bliver noget laveste fællesnævner, at tro at hvis vi havde brugt Wass fremfor Spierings eller spillet 4-4-2 så havde vi spillet Viborg ud af brættet.

    Viably lever af sensationer/dramer som der kan koges suppe på både på net og TV. Fair nok, det er deres forretningsmodel.

    Omvendt så vil jeg dog sige, at omend at jeg forstår Birk, så kunne han jo også ha´ svaret på spørgsmålet med lidt mere overskud. Sig dog bare, at han syntes vi er bedst i den 5-3-2. Færdig snakket. Men han er selvfølgelig også bitter over det nederlag og, at der er så meget fokus på ham. Jeg savner lidt at Schmedes kommer på banen og måske giver et interview hvor han støtter Birk lidt op.

    NB: Mads Junker og Francis Dickoh er jeg helt enig med, de har super højt niveau.
    De to jeg nok er mindst fan af er KEP og Peter Sørensen. Navnligt Peter Sørensen, jeg syntes han har lavt niveau.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • Stauning74
    • Stauning74
      Betalende bruger
        6. august 2025   

    • @OSLBIF – jeg er meget på linje med dig.

      For mig er det langt at foretrække med en cheftræner, der kommunikerer som Birk - uanset om det er akademisk og/eller fodboldfagligt funderet - frem for den mere triste og næsten intetsigende stil under JS.

      Fodboldfagligt er Birk og JS formentlig på niveau, men forskellen i kommunikation er anderledes, og der synes jeg, at Birk har et stort talent. At han svarede skarpt tilbage på Tøffes spørgsmål - som ikke just var de mest fodboldfaglige, og til tider direkte provokerende - tager jeg ikke som noget problem. Tværtimod synes jeg, at det var fedt at vise, at man er menneske efter den rædselskamp mod Viborg. Birk er jo stadig i gang med at finde sit fodfæste som cheftræner i Brøndby. Vi kan bare sammenligne med os selv, når vi skifter job. Vi bliver bedre og mere effektive som tiden går.

      Efter min mening kommunikerer han allerede nu rigtig stærkt. Havde vi sat færingerne mere markant på plads (som vi burde iht. chancer og spil i begge kampe) og undgået den f***g offday i søndags, havde det samlede billede formentlig set anderledes ud, og stormen omkring Birk havde nok være mindre end lige nu. Sådan er fodbold også.

      Jeg har bemærket, at Nesstrup ved flere lejligheder har haft en forberedt dagsorden, hvormed han også afmonterer den dagsorden journalisterne måske har forberedt. Det kunne Birk også lade sig inspirere af, og mon ikke den samlede kommunikation løftes med ansættelse af en ny kommunikationsdirektør og Birks løbende erfaringer?
      3 enige · 2 god kommentar
     
    • joobs
    • joobs   6. august 2025   

    • @OSLBIF Ret mig hvis jeg tager fejl, men spørger de ham ikke om hvorfor han ikke ændrer i formationen, når de er bagud? Som i, hvorfor blive ved med at have 3 midterforsvarere?

      Hvad gjorde man mod Silkeborg i pokalen, da de var bagud 0-3? Man lavede den sgu om til en 4-3-3 og fik 3-3. Man gik ind og matchede Silkeborgs 3 midtbanefolk i en kamp, hvor det ikke fungerede med vi blot havde 2 centrale midtbanefolk. Viborg havde også 3 midtbanefolk på midten forleden. Hvad gjorde Birk? Han satte Vallys ned ved siden af Wass - det fungerede slet, slet ikke. Og han ændrede det efter 20 minutter, fordi Viborg løb lige igennem

      Er det faglighed at se passivt til og lave 1:1 udskiftninger? At smide vores bedste offensive kort, ned på en midtbane sammen med vores ældste spiller? For at indse det naturligvis ikke fungerer
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

---

  • mimor1
  • mimor1   6. august 2025   

  • De 4 bedste er helt klart

    Mads Junker
    Stig Tøfting
    David Nielsen
    Francis Dickoh


    De 3værste:

    Per Frimann
    Thomas Gravesen
    Peter Sørensen
    Især Peter Sørensen. Jespers ven gennem mange år. Han er utålelig at høre på, og i tiden med Jesper lavede JS aldrig fejl, men kun Brøndby.




  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      6. august 2025   

  • Man kunne evt. Spørge på en anden måde.
    Hvad skal der opfyldes af kritierer for, at man kan kalde en person for fodboldekspert.
     
    • joobs
    • joobs   6. august 2025   

    • @LJS Det hjælper at spille 40 landskampe, samt at have spillet i Bundesligaen og Premier League. Jeg siger ikke at det gør en person til en god ekspert/træner men det betyder klart noget
      1 god kommentar

  • Kepgar
  • Kepgar   6. august 2025   

  • Top
    1: Francis Dickoh
    2: Mads Junker
    3: Lars Jacobsen
    4: Stig Tøfting

    De resterende er ikke deres titel vær.

  • Birk ved han vil blive presset af kommentatorerne efter nederlaget mod Viborg, og han evner i mine øjne ikke at bevare fatningen, og synker faktisk til et lavere niveau end Tøfting!

    Kan forsvares med at han er uerfaren og ikke har haft megen medie tid, men en stor del af en træners arbejde er i mine øjne, at han bevar roen når skibet er i høj sø, så der er en stejl læringskurve forud for Birk, hvis han vil begå sig som toptræner..
    2 enige · 1 god kommentar

---

  • Doktor D
  • Doktor D
    Betalende bruger
      6. august 2025   

  • Mads Junker, Nicoline Sørensen og Francis Dickoh er gode.
    2 enige · 1 god kommentar

  • 1 god kommentar

  • I min verden er både kant og såkaldt lav faglighed en normal del af fodboldens verden. Jeg syntes som alle jer, at der er nogle eksperter som er bedre end andre. Men det er bare ikke det centrale her for mig. Enhver belæst professionel kommunikationsrådgiver vil til enhver tid dumpe Birks performance i det interview. Han fremstår fra start til slut energiforladt, uoplagt, vrissen og i konfliktmode. At beskylde nogen på live TV for at repræsentere lav faglighed er bare et no go, uanset hvor meget de forsøger at simplificere årsagen til et nederlag. Der er meget få som kan følge med, når Birk begiver sig ud på sine lange fodboldakademiske søforklaringer og derfor forstår jeg egentlig godt behovet for at få bragt debatten lidt ned på jorden - måske fordi jeg også syntes han som træner gør alt alt for lidt taktisk for at ændre kampbilledet når vi er bagud. Jeg elsker den kant som jo bl.a. Zorniger og Neestrup m.fl. har. Men når det bliver arrogant og bedrevidende, så står jeg af. Der skal være en snert af glimt i øjet og respekt når bølgerne går lidt højt og det var der ikke her. Klar ommer og det ved Birk helt sikkert også. Han havde vist allerede iflg. Mads Glenn Wehlast indrømmet det i mixed zone lige bagefter.
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • @Kristianbs Meget enig. At beskylde Tøfting, som reelt bare prøver at simplificere spørgsmålene, for lav faglighed er et udtryk for egen usikkerhed.

      Det svarer til at fortælle en erfaren pilot at han ikke ved hvordan man flyver et fly, fordi man selv har spillet flight simulator og læst en masse bøger om hvordan man flyver. Så kan det godt være flyet er af nyere type og har ændret sig, men jeg ville nu stadig hellere flyve med en pilot som har 20 års erfaring end en som har læst om det i en bog.
      1 enig

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Kristianbs det er ganske enkelt fremragende skrevet og jeg rørende enig.
     
    • @Kristianbs Jeg er ret enig med dig i dine betragtninger, Birk kommer ikke ud af den debat som The good Gay og ja, han så vrissen ud fra start, måske var han på forhånd orienteret om den dagsorden han skulle ind til orienteret af Viaplay´s tilrettelægger.

      Birks optræden var ikke en livret for en kommunikationsrådgiver, men Birk optrådte 100 % autentisk og i nuet- på en måde befriende, men nok også for kontroversielt - Birk er en sjælden type der ikke er bange for at skyde brystet frem og stå frem og tage en verbal konfrontation, da han nok har erfaring for at han retoriske overmatcher de fleste og tøffe var i den sammenhæng et let offer.

      Tror Birk blev mange gode erfaringer rigere og lære af episoden, han er jo ny i jobbet og han og hans Komm.dir. Søren får nok en god evaluering.
      1 enig

    Se 2 flere kommentarer

  • Der er 2 kommentatorere, jeg får knopper af. Den ene er med på listen der, Per Frimann, og den anden er ham Niels Christian, der fik gjort Klopp sur på et tidspunkt.

    De andre har jeg det okay med, også selvom der bliver skudt lidt ved siden af nogle gange.
    Jeg tror dog også, det var en lidt presset Birk, der snerrede lidt af dem i studiet i søndags, så hvor meget man skal ligge i det med fagligheden, det er jeg ikke helt sikker på.

---

  • TACKLER
  • TACKLER
    Betalende bruger
      7. august 2025   

  • Sjovt så mange altid hader Per Frimann.. ham har jeg altid fundet sympatisk og engageret.

    Langt henad vejen kan jeg leve med de fleste og er mere til Graver og Tøffes engagement og kant, end Junker og Dickohs, til tider, lidt for analyserende bemærkninger. De er for mig bedre på lyd i et format der tillader dybde.

    Jeg synes derimod ikke Peter Sørensens meritter giver ham lov til altid at svinge leen. Ligesom jeg finder det skandaløst at KEP får lov til at være ekspert, når han er så biased.





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner