Fodbold live resultater




Bøde for Pyro igen igen

Skrevet af mp80, 11. november 2021

Det er vanvittigt der stadig bruges pyro til kampene når det ikke er tiladt. Brøndby har lige fået endnu en kæmpe bøde og samtid står klubben overfor en hjemmekamp uden tilskuere, hvis det gentager sig. Dagens bøde er på 200.000 kr. pga. pyro mod FCK og for kort tid siden var der en på 250.000 kr. i forhindelse med kampen mod Lyon. 

 

Selvom det er festiligt er det ikke tilladt, klubben mister en masse penge, som de i forvejen ikke har for mange af, samtidig ender det nok med man ikke kan komme på stadion, da igen får sat en stopper for brugen af pyro. 

Håber klubben sender regningen videre til dem, der igen og igen sætter sig over klubben. 

 

Hvilke tiltag bør man benytte for at få det stoppet? 




Deltag i diskussionen




  • Welkro
  • Welkro   11. november 2021   

  • Jeg er helt enig i at det er vanvittigt. Og uanset hvor fedt man synes det ser ud, så er det stadigvæk ulovligt og en kæmpe udgift for klubben.
    Jeg synes da også at det giver en fantastisk stemning, men så længe det ikke er tilladt, så er jeg bestemt ikke for at man bruger det.
    Og NEJ, man kan ikke selv gøre sig til herre over hvad der skal være tilladt, bare fordi man synes noget ser fedt ud. Ulovligt er ulovligt og en bøde er en bøde.
    Det bliver heller ikke mindre ulovligt at tæve løs på modstanderens fans, selvom der er nogle komplette tåber der synes at det er vildt fedt og en del af en fodboldkamp!

    Jeg synes en rask omgang brugerbetaling ville kunne være en fin løsning. Udpeg dem der brænder det af til kampene og lad dem deles om bøden. Er det en 10-20 stykker der brænder det af, så koster det 5000-10.000 i bøde pr snude, og så kan de jo selv afgøre om det er det værd i længden. Det samme gælder de som bliver taget med pyro i tasken på vej ind på stadion, de kan ryge med i kollektiv bøden.
    5 enige · 4 god kommentar
     
    • Mik
    • Mik   14. november 2021   

    • @Welkro dem der tager pyro med uden blive opdaget har dem i steder du ikke må visitere.

      Derfor opdages det ikke, der skal gribes ind og gives karantæne og bøder til alle der tager hætte på og maskere sig til kampene da de kun har et formål ude og inde på stadion

  • Kramer
  • Kramer
    Betalende bruger
      11. november 2021   

  • 450.000 indenfor få uger, og med risiko for en hjemmekamp uden tilskuere. Jeg undrede mig over, at 3point (som ellers er et helt fantastisk medie) aldrig havde en nyhed omkring bøden efter Lyonkampen. Lidt spændt på om der kommer en nyhed nu, efter endnu en bøde.
    6 enige · 4 god kommentar
     
    • Mr.D
    • Mr.D   12. november 2021   

    • @Kramer
      Det kan være jeg har overset noget men 3.point har tilsyneladende valgt IKKE at dække uroligheder eller bøder til BIF. Jeg vil spekulere i at denne beslutning bla. skyldes et ønske om ikke at provokere de fans, der støtter “bøde aktiviteterne”.

  • K-man
  • K-man   11. november 2021   

  • Det virker til at klubben har accepteret at der er pyroudgifter til kampene. Der er meget sjældent en negativ retorik omkring brugen af pyro. Det virker mere som en stiltigende accept.

    På samme måde er retorikken blandt de mere officielle fanmedier som Brøndby Lyd, SydSidens stemme og også Brøndby support altid positiv overfor brugen af pyro.
    5 enige · 2 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        12. november 2021   

    • @K-man shhh det er hemmeligt, men næsten alle ved det. Tifoer med pyroteknik er en del af oplevelsen på Brøndby stadion.
      Så det lidt komiske er at dem der mener det modsatte, faktisk sætter deres egen mening over klubben, og at deres ønske om strengere straffe til dem med pyro, faktisk er et ønske om at skade klubben.
     
    • Betalende bruger
        12. november 2021   

    • @K-man så nej ingen brok over bøder. Det er bare en udgift for at gøre oplevelsen større for tilskuere

  • Semperfi
  • Semperfi
    Betalende bruger
      11. november 2021   

  • Jeg synes klubben er alt for passiv i forhold til denne gruppe tilskuere. Man hører sjældent klubben have en mening om de negative ting der foregår - på trods af at det koster kassen.
    Vagterne griber ikke ind overfor maskerede tilskuere eller tilskuere der brænder pyro af. Det er som om man ikke tør sige fra overfor de her folk.
    5 enige · 3 god kommentar

---

  • Mik
  • Mik   11. november 2021   

  • Denne er næsten lige kommet vi kan risikere uden tilskuere resten af sæsonen så dumt.

    Men en ting jeg intet forstår at FCK ikke straffes min lige så hårdt var sku dem der kastede pyro mod vores spillere og lavede ballade overfaldt en sagesløs hjemmepleje.

    Men vores klub der trues med miste tilskuere resten af sæsonen

    Ufatteligt den trussel ikke også falder til FCK

    Hold kæft hvor er jeg træt af få idioter skal ødelægge for andre der vil klubben det bedste, for det vil de idioter ikke når vi straffes konstant for deres lort:

    https://www.bt.dk/fodbold/efter-skandalekamp-enorme-boeder-til-broendby-og-fc-koebenhavn
    4 enige · 1 god kommentar
     
    • @Mik Kampen blev spillet i Brøndby! -så logisk det er Brøndby der har hovedansvaret for hvad der sker på stadion..

    Se 1 flere kommentarer

  • Betalende bruger
      11. november 2021   

  • Hvis de klaphatte (det tillader jeg mig at kalde de personer som mener at de er undtaget fra regler / lovgivning) som brugte pyroteknik, i det mindste betalte den afgift på 5.000 kr. og derefter modtog et par års karantæne, ville det ikke belaste klubben helt så meget. Men jeg kan simpelthen ikke fatte at de kalder sig selv (og at andre også kalder dem) fans. Og jeg har endnu ikke hørt om en der er blevet pålagt de 5.000 kr. i afgift.

    Hvad andre klubber (og deres fans) accepterer må de rode med. Men den adfærd der (af klaphattene) udvises på Brøndby Stadion er medvirkende til at der er en del kampe hvor jeg vælger stadionbesøg fra. Jeg bliver bange når der kastes med kanonslag og andet, og hader at skulle have min frakke renset når der er smidt øl ud over mig. Sidst jeg var der gik jeg hjem med knaldende hovedpine efter en albue i hovedet, fordi det for nogle er umuligt at være glade efter en scoring, uden at svinge vildt med armene og hoppe rundt. Jeg tænker ikke en eneste af dem der gør sådan på stadion, ville gøre det samme til tante Berthas 75-års fødselsdag. Hvorfor udsætte vildt fremmede mennesker for den opførsel.

    Gør det hjemme i din egen stue i stedet for, og lad BIF bruge pengene (fra de sparede bøder) på resultatfremmende investeringer i stedet.
    3 enige · 3 god kommentar

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      11. november 2021   

  • Jeg skulle til at skrive, at der i de fleste artikler ikke står om bøde mest er for pyro eller for de uroligheder der har været.
    Men nu har læst den fulde rapport og kan se, at der står meget lidt om urolighederne.
    Så jeg må formode, at bøden primært er baseret på netop pyro.

    Og så vil jeg bare stille mig helt enig med jer andre.
    Det virker underligt, at klubben ikke gør en større indsats. Og jeg forstår ikke, at man acceptere dette. Hverken fra klubbens, eller fra medfans side.
    4 enige · 4 god kommentar
     
    • @Jensen jeg kan godt lide pyro men ved også at det skader klubben.. Det er jo helt vildt at der folk på sydsiden som åbenbart mener at de er størrer end klubben - supra societatem nemo kælder åbenbart ikke dem.. Men er tifogruppen en del af det? Håber at 3point og Brøndbylyd vil tage det op som et emne så der kan komme fokus på emnet.. Vi er nødsaget til at et opgør med ting som skader klubben - det er desværre ulovligt med pyro.. Tosserne som skal op og slås, overfalder andre faggrupper skal væk fra stadion.. Fanopgør nu!!
      3 enige · 3 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • Mik
    • Mik   11. november 2021   

    • @Jensen ikke kun det er også underligt at FCK fans smider pyro ind på banen

      Det alene burde give min lige så hård straf

  • Problemet er dbu. Korrupt organisation
    1 enig

---

  • Akj
  • Akj   11. november 2021   

  • Som flere andre synes jeg også at man skal finde og straffe dem der ikke kan følge reglerne. Men at undgå pyro er svært da det kan gemmes og åbenbart ikke kan findes ved kropsvisitering. Jeg undre mig dog lidt over hvad pengene bruges til. Som jeg ser det en ekstra indtægt til DBU. DBU gør intet. Men som det er nu er det jo godt for DBU jo flere og større bøder de uddeler.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Øget videoovervågning og jernhårde straffe. Hvor svært kan det være. Send Palmå på studietur i Premier League. Så kan han selv se hvordan det skal gøres. Ufatteligt at vi endnu ikke har lært det. På det område er vi bare glade amatører. Få aber får lov til at ødelægge det for mange. Én af grundene til at jeg kun sjældent kommer på stadion sammen med min ellers meget fodboldglade datter.
    5 enige · 3 god kommentar
     
    • Mixt
    • Mixt   11. november 2021   

    • @Kristianbs Giver vældigt god mening at kigge efter, hvordan de engelske klubber håndterer det. Og så må der endnu flere kameraer op de relevante steder - synes det er de samme steder, hver gang der dukker pyro op på Brøndby Stadion…
      3 enige · 2 god kommentar

  • Betalende bruger
      11. november 2021   

  • Forstår ikke hvorfor de ikke bare gør det lovligt at fyre af inden hver halvleg starter. Så stramme bøder og sanktioner helt vildt, vis det bliver kastet ind på banen eller andre steder hen det ikke skal være, eller det bliver fyret af uden for starten af de to halvlege.

  • Jeg må åbent tilstå, at jeg er pro pyro, men det er selvfølgelig nogle ærgerlige penge vi betaler i bøde lige pt. Det virker dog fuldstændig råddent, at vores bøde for forsvarlig pyroteknik ved tifo er højere end ps&e der affyrer pyro ved deres sølle tifo, kaster øl og andre genstande mod familietribuner og ikke mindst kaster pyro på banen i anden halvleg

    DBU og klubberne burde gå sammen om en aftale eller en løsning angående brug af pyroteknik. Selv de mindre klubber som Aalborg, Aarhus, Herning, Viborg, Vejle osv bruger pyroteknik i ny og næ. I sær til deres lokalopgør, så det er jo ikke en vestens-ting, men noget der foregår bredt på tværs af superligaen.

    Helhedsindtrykket af en tifo bliver oftest set bare det bedre af et fantastisk pyroshow. Langt de fleste af vores største og bedste tifoer har indeholdt pyro i én eller anden form.

    Der var snak om, at UEFA kiggede på, at gøre pyroteknik lovligt i en eller anden form. Jeg håber at DBU vil gøre det samme, for det er den samme diskussion vi har haft i 15-20 år nu.. Og man er ikke kommet videre.
     
    • LØK
    • LØK   12. november 2021   

    • @RommeTilPhiriOgSå: Der er jo mange ulovlige ting vi har diskuteret i årevis uden at komme videre. Men fordi folk har gjort noget forkert i årevis gør vel ikke at man så bare skal give dem lov? Situationen er at det ikke er tilladt og at det medfører klækkelige bøder. Så må de sgu stoppe med det, og så arbejde for at få ændret reglerne. Men det tvivler jeg på kommer til at ske fordi jeg tror at flertallet af fodboldverdenen (dbu, uefa, fans, ...) bare ikke er så vilde med det. Der sker ulykker fra tid til anden, og det er der næppe nogen der vil tage ansvar for ved at tillade det.
      Men som du siger nu står vi her 20 år og mange sure millioner fattigere, men en gruppe af fans pisser bare på fællesksabet og klubben og gør hvad der passer dem. Det virker ikke til at dialog mm har haft en effekt. Så synes jeg i lighed med nogle af de andre i tråden at man skulle prøve med knaldhårde straffe i et par år, og se om det ikke kan få dem til at styre sig.
      3 enige · 3 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer

---

  • Kramer
  • Kramer
    Betalende bruger
      12. november 2021   

  • Et godt sted at starte, kunne være et spilstop ved observation af fuldt hætteklædte tilskuere. Hvis vagterne eller kamerafolk observerer folk med hætter på tilskuerpladserne, så informeres dommeren via sin øresnegl, som derefter stopper spillet indtil hætterne er taget af. Selvom det er ”stærke” mænd der står og gemmer sig bag de fine hætter, så kan en god stadionudskamning måske gøre en forskel. Mange af de her problemer starter med muligheden for ikke at blive genkendt.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Kramer jeg er er bange for at folk vil/kan udnytte situationen til at få spilstop.. Men ellers er det en god ide.. Der skal findes en løsning..
      1 god kommentar

  • Jeg gad faktisk godt se sådan en udregning over hvad Pyro koster os sæson for sæson...
    Eventuelt sat op mod spillere der kunne have blevet en profil det år, til ca. den pris. Bare for at give folk et mere håndgribeligt indtryk af hvor meget det faktisk koster klubben - jeg ved godt det ikke er transferbudgettet man tager de penge fra, men det er stadig værd at tænke på at klubben trods alt har været meget presset økonomisk af flere omgange, og selv i de tider, så man os få bøder for diverse urostifteres idé om hvad en fan er.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Betalende bruger
      12. november 2021   

  • Kan godt forstå klubbens holdning.

    Tror de bøder er ekstremt billigt for ekstra oplevelser til alle gæster på stadion. Prøv at se hvad man bruger andre steder feks NFL på ekstra underholdning før og i pausen til en kamp der.

    Da dem der fyre pyro af elsker deres klub og absolut ikke er dumme halvhjerner, som mange af de amøbe kommentare i denne tråd påstår, bliver der ikke fyret mere pyro af i denne sæson. Desværre.

    Kom ned fra den høje hest, og tag skyklapperne af, så vil en ny farverig verden folde sig ud for jeres blik.

  • Mik
  • Mik   13. november 2021   

  • Balalaikamel synes du skal få styr fakta, at få 6 cifret bøder i løbet af sæsonen er ikke noget man i Brøndby synes er i orden. Hvis dem der gør det, tror at pga lidt farver og meget røg, som i øvrigt er røv irriterende når kampe afbrydes af det, at klubben synes det er ok, så tager du total fejl

    Kender mange der tager afstand for det så når du skriver alle må det stå for egen regning, selvfølge giver det ikke flere tilskuere af pyro. Fans elsker sydsiden pga sang og fede tifo ikke pga pyro som er en lille del af underholdning og sagtens kan undværes hvis det skader os økonomisk. Det er sangene og andet der står for den største underholdning, pyro varer i kort tid og folk ikke går hjem når det er overstået. I min verden er man idiot, når man ved at klubben får 6 cifret bøder pga pyro og koster os meget årligt, det er ikke det værd, uanset om det er flot i få minutter. Dem der gør det sætter sig selv højere end klubben. Ligesom de idioter der slås udenfor stadion. De kan gøre det i en skov, personligt er jeg skide ligeglad så længe de holder sig væk fra stadion hvor der er uskyldige og børn tilstede det er total uacceptabelt.

    Når du mener man i Brøndby acceptere det, så synes jeg du skal læse deres indberetning hver eneste gang, de tager netop kraftig afstand fra pyro:

    https://dbu.dk/media/ujrbubcb/2021-oktober-kendelse-broendby-if.pdf
    3 enige · 3 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        13. november 2021   

    • @Mik Zzz Zzzz Zzzz

    Se 3 flere kommentarer

---

  • Betalende bruger
      14. november 2021   

  • Bliv i bare ved med at undres over der er pyro.

    Bliv i også bare i troen at man på et stadion med topmoderne kameraer og alt optaget, kan blive sat skakmat af et stykke strik, selv om det problem er blevet løst flere 1000 gange før, også på Brøndby stadion.

    Det er i hvertfald ikke jer tiden bare er løbet fra, og ikke kan se et større billede pga skyklapperne.

    Jeg og alle andre nyder imens, en masse fede tifoer med masser af pyro, som de unge ihærdige ildsjæle har brugt et tons af frivillig ulønnet tid på.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Mik
  • Mik   14. november 2021   

  • Balalaikamel hvis man ikke har noget at skjule og BIF acceptere det som du påstår

    Så forklar dette: hvorfor uddeler klubben karantæne til dem der tages udenfor stadion med pyro? Nok pga de ikke finder det i orden

    Alle sætter stor pris på tifo og sang og de mange der ligger kræfter i dette, men ikke de få der konstant sørger for vi får pyro bøder årligt i million klassen, det er noget der skal stoppes om det er flot eller ej så skader det klubben mere end det gavner og føles som om I ikke forstår der er noget der hedder ingen over klubben

    Hvis kamera er moderne og strik let genkende folk, hvorfor fortsætter hættemågerne så med at gemme sig bag maskering, pga de ved det giver straf hvis de kan udpeges..

    Intet taler for det du siger, læs seneste rapport og hvad Brøndbys svar er:

    https://dbu.dk/media/ujrbubcb/2021-oktober-kendelse-broendby-if.pdf
     
    • Betalende bruger
        15. november 2021   

    • @Mik jeg skriver det lige igen, for din hukommelse svigter dig åbenbart for tiden.

      Jeg læser IKKE dine indlæg, fordi jeg finder dem kedelige .

      Så et godt råd til dig er, at du ikke skal spilde din dyrebare tid på at læse mine, og brug for guds skyld slet ikke tid på at svare dem, for at få en debat igang med mig.

      For det kommer ikke til at ske.

    Se 3 flere kommentarer

  • Rexona
  • Rexona   29. januar 2022   

  • Brøndbyernes Idrætsforening beror på frivillighed. Det går hånd i hånd med det store engagement som fangrupper byder ind med. På godt og ondt.

    Nogle af de mest “hjernedøde” aktioner kommer fra personer som også tilbyder en masse frivillighed i foreningen. Det er en nem måde, at få adgang til stadion uden for visitering og gemme pyroteknik på stadion. Det er de samme personer som hætteklædt jagtede Glasgows ultra 4/11 2021 - igennem Europa loungen - foran UEFA delegerede.

    Det er ikke ukendt, men foreningen har også brug for frivillighed, for at holde udgifter nede og opretholde foreningslivet der bygger på solidaritet og hjerteblod til klubben.

    Det er tydeligt at de mest inkarneret “fans” ikke kan regne sammen, hvad deres nytårskrudt koster klubben. Det bekymrer de sig ikke om, for fællesskabet på tribunen er vigtigere end penge. Hvis man virkelig ville det til livs, kunne man lukke sydsiden af til næste kamp, hver gang der bliver skudt af i forrige kamp.
    2 enige · 2 god kommentar





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner