Fodbold live resultater




Brøndby - AGF, optaktstråd

Skrevet af Broder Salsa, 20. marts 2021

5 kampe: 1 sejr, 1 uafgjort og 3 nederlag (4 nederlag, hvis vi tager seneste træningskamp i januar med). En målscore på 8-3 i AGF's favør. Det er status på Niels Frederiksens Brøndby mod AGF.

Personligt hader og frygter jeg kampene mod AGF næsten ligeså meget som kampene mod AaB. Bare så I ved, hvad denne lille optaktsanalyse måske kan bære præg af. 

 

Misforstå mig ikke. Jeg er fuld at optimisme efter den flotte præstation mod OB. Og vi kører lige nu med bare ét nedlag siden... siden vi sidst tabte til AGF. Sejren mod OB var så vigtig, at vi på forhånd kan leve med et X i AGF-kampen. Men det er pessimistens moral. Og det er dét der gør AGF-kampen så spændende. For hvor står BIF reelt mod en god modstander, en god træner, nogle uhyggelige fløje, en topscorer og en modstander vi generelt har det svært imod?

 

Startopstillingen gider jeg ikke skrive ned. Der er genvalg til alle 11 efter den flotte OB-kamp. Hvis nogle af jer er uenige, eller har alternative ændringer, så læser jeg med spænding jeres kommentarer. 

 

AGF

Man kan ikke sige AGF uden at sige fløjspil. Og velsagtens det mest velsmurte i Danmark. Jeg glæder mig bestemt ikke til at stå overfor teknikerene og rakenterne Thorsteinsson og Gift Links med Kevin Diks og Casper Højer kommende i overlap. De skaber virkelig mange store chancer over kanterne. De er heldigvis ikke så skarpe igen, deres kanter, men det skal ikke være en sovepude. For det har bestemt været stolpe ud for dem og med afslutninger der er røget akkurat lige forbi målet. Det er i mine øjne deres stærkeste våben. Stærkere end Patrick Mortensen.

Som man kan se, så falder deres mål mere alsindigt. Deres mål de senste fem kampe: 2 via kantspil, 2 på dødbolde, 1 på straffe, 1 langskud og 1 kontra. Så de kan lidt af hvert. Resultatmæssigt har AGF været ret godt kørende de sidste 5 kampe med 2 sejre (FCM+SE), 2 uafgjorte (FCK+RFC) og et nederlag (FCN). Nederlaget mod FCN spillede de så i undertal i 80 minutter - hvilket selvsagt er en væsentlig faktor. Det er med andre ord et rigtig stærkt AGF-hold som vi skal møde i morgen. Jeg har lige set highlights fra de kampe, og AGF kunne sagtens have fået flere points i de kampe end "bare" 8 points. Så vi skal bestemt have respekt for dem. Det har jeg i hvert fald. Især for deres fløje og evne til at komme bredt. 

 

Brøndby

Hvad skal BIF så gøre? Bjur og Mensah skal som det første have opbakning defensivt, når AGF's fløje ruller afsted. Rado og Frendrup skal være vågne, og måske endda dække Jung+HH's ryg, når vi bliver angrebet bredt. Således at vi har 3 lag de skal igennem med først Bjur/Mensah, så HH/Jung og slutteligt Frendrup/Rado. AGF er gode til at skabe overtal, og det skal vi matche. Heldigvis er vores defensiv meget vågne for tiden. Andreas Maxsø skal nok have styr på Patrick Mortensen, det er jeg ikke så nervøs for, og så er spørgsmålet, hvorvidt der når at komme nok opbakning til Bjur + Mensah inden det bliver for sent. AGF centralt er ikke skræmmende. Patrick Olsen (scorede på langskud i Telia Parken) er ude med karantæne, og det efterlader Nikolai Poulsen med Bror Blume, Jetovic, Grønbæk eller Benjamin Hvidt. Det er altså langt fra noget frygtindgydende arsenal. Så vi kan med fordel fokusere hele pivtøjet - indenfor rimelighedens grænser - på at lukke deres kanter helt ned. Så ved jeg ikke hvad AGF vil gøre som plan B. 

Offensivt er der interessante muligheder for BIF. Det åbenlyse aspekt, som nærmest er ved at sikre os medaljer, er vores genpres. Som nogle fans indtil fornyligt stadig efterspurgte i en sandsynligvis halvsnaldret AZ-hashtåge. Det skal vi bare fortsætte med, for det har resulteret i mål de seneste mange kampe. Senest mod OB. 

I det etablerede spil er der også muligheder. Jung er velkendt til at føre bolden frem. Bjur ligesådan. Og til alles overraskelse nu også Hjörtur i Odense. Som @Jensen påpegede i kommentarerne til Pedersbæks analyse af HH, så er det jo nærmest en åbenbaring i forhold til vores opspil. Hvis de lukker Jung ned (som er alles taktik) og vi så omvendt kan lykkes med HH og Mensah, så er vores lykke gjort. AGF har med sikkerhed også set kampen i Odense, og vil formentlig være lidt mere vågne på HH... Hvilket igen bare skaber plads andre steder. Det vil være helt fantastisk for BIF, men lad os se, om Hjörtur kan fortsætte det gode niveau og de fremragende sideskift mod en mere vågen modstander. 

Noget andet jeg har lagt mærke til ifht. AGF's kampe er, at de faktisk er til at tale med hvis man spiller direkte op igennem deres kæder. Det vil jo umiddelbart tale for en Pavlovic som opspilsstation, men Uhre har også vist sig god til at lægge bolden af i fødderne til fremstormende medspillere. Det synes jeg vi skal forsøge, også selvom Benjamin Leander havde en lidt foruroligende Uhre-statistik med i Mediano Preview: "Uhre mod AGF... Tre kampe - ét skud". Lad os bare glemme den statistik igen... For når AGF er så glade for at spille bredt, så kan det måske være værdifuldt at spille direkte og centralt mod dem. Med vores to hurtigløbere til at true i dybdeløbene. Det værste (for os) som AGF kan gøre, er at kopire Randers. Men det tror jeg ikke de gør. Hvis det er tilfældet, så skal vi rykke over i en 4-3-3 asap. 

Hvad angår udfaldet af kampen, så er jeg rigtig spændt. Det er to gode hold og jeg glæder mig helt sindssygt til at se, hvad BIF (med pil op) kan stille op mod et rigtig stærkt AGF-mandskab. For første gang i foråret er jeg pessimist og oprigtigt i tvivl om, hvorvidt jeg vil sælge kampen for et X på forhånd. Mod FCM og Fck ville jeg ikke sælge noget på forhånd. Overhovedet. Dem troede jeg på sejr imod. Personligt frygter jeg det her AGF-mandskab og deres fløje mere end FC 1 og FC 2, så jeg ved det sgu ikke... Lad mig sige det sådan: Vi kan jo tåle en uafgjort. Jeg vil blive ekstremt euforisk, hvis vi formår at vinde over et hold der har forvoldt os så meget smerte de senste 2 år! Og - for guds skyld - tab nu jeres lortekamp, lorte-AaB!

 

God kamp til alle gule i morgen! 




Deltag i diskussionen




  • Dansplast
  • Dansplast
    Betalende bruger
      20. marts 2021   

  • Netop, vi kan nøjes med uafgjort og gf har det svært mod hold som står lavt som Randers som regel gør. OK, de har det altid svært mod Randers som de ikke har slået siden 2015. Men da det er dem som skal jagte et resultat passer det helt fint med at vi kan stille os lidt tilbage og forhåbentlig fange dem i hurtige kontraer. Historisk har de hold DN har trænet spillet afventende som hans forbillede Atletico Madrid som sjovt nok også har svært ved at skabe kampene. Ikke mærkeligt når man har en trup som er sat sammen til at spille mere kontrabaseret fodbold. Så vi skal bare fortsætte som hidtil i foråret hvor vi til nu har lukket 4 mål ind i 9 kampe. Lad bare dem forsøge at skabe kampen og så må vi forsøge at straffe dem med vores tempo oppe foran. At Uhre ikke har nogen god statistik mod gf er ikke noget der er grund til at gå for meget op i. Kun for Uhre som jo må have lyst til at smadre nogle bolde i mål. Det som bekymrer mig ved kampen mest er at det er jyden Daugbjerg Burchardt som skal dømme kampen. Ja, det ER svindleren som snød os i den første kamp mod Herning/Ikast.
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • @Dansplast Og det var også Daugbjerg Burchardt som smed Rosted ud i hjemmekampen mod FCM.... og som heller ikke smed Sviatchenko ud, hvorefter han selvfølgelig scorede deres sejrsmål.

      Fint indlæg og nogle gode pointer. Jeg er nu ikke så sikker på, at AGF vil stille sig afventende. Hvis de gør det, så bliver det formentlig en langgaber a la seneste kamp på Brøndby Stadion som sluttede 0-0. Jeg tvivler på, at vi kan komme igennem deres organisation hvis de stiller sig ned og parerer. Dertil er Jobbe for ene og Uhre+Hedlund for sagesløse mod en bagkæde som efterlader meget lidt løberum. Jeg kan faktisk ikke se en løsning, hvorpå vi kan komme udenom et defensivt AGF hold i balance. Kunsten vil i så fald blive at fange dem i ubalance.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      20. marts 2021   

  • Det her er præcis essencen af 3point.dk for mig! Begavet indhold fra begavet brugere. Jeg håber at dette fremragende indlæg blive læst og beundret af mange - og undladt som spam-tagget for alt muligt irrelevant vrøvl.
    Tak Broder Salsa!
    13 enige · 11 god kommentar

  • Super optakstråd.

    Nu har jeg efterhånden i denne sæson set nogle kampe med AGF (for at heppe på modstanderen). Og det er helt rigtigt at AGF har et stort fokus på deres fløjspil dermed indlægsspil. De spiller meget på erobring og så lynhurtigt fremad med mange energiske offensiveløb, på det punkt minder de om os. Og så har de deres dødbolde, som er en ret stor del af deres spil.

    Jeg vil vove den påstand, at det faktisk ikke gør så meget, hvis de får lov til at komme til indlæggene (til en vis grad) og dødboldene. Vi har med vores 3-backkæde været rigtig gode til at forsvare netop mod det. Der er ikke mange hold der skaber store chancer mod os på den måde. Så det bliver spændende at se hvad AGF egentlig vil gøre for at skabe chancer. Som du skriver i oplægget Broder Salsa, så er det ikke frygtindgydende hvad de kommer med offensivt på midtbanen.
    De lever meget på deres energi, og jeg synes faktisk de er ret bissede i deres spil. Det kan de så til gengæld måske bedre ramme os på, hvis vi ikke er der mentalt.

    Jeg forventer desværre en røvsyg kamp, som vi plejer at spille mod dem.

    Uafgjort vil være fint for begge parter. Men jeg har også leget med tanken om hvis vi vinder. Så vil der være 10 point ned til dem, og mindst 9 til PSE. Så begynder det altså at ligne noget.
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • @Christian Brøndbyman Ja, de minder faktisk ret meget om os selv. Bare med mere eksplicit fokus på fløjspillet end os med vores (over en længere periode) halvforkølede wingbacks.

      Dødboldende har du ret i. Der er jeg heller ikke nervøs. Mener også de behandlede det i Mediano, og påpegede, hvor få mål vi egentlig lukkede ind på dødbolde. Hvad angår indlæg i åbent spil, som jo er en anden historie, der kan vi godt få problemer. Patrick Mortensen scorede i en af kampene på en cutback-aflevering fra fløjen som nærmest var 1:1 med den som Mikkel Rygaard scorede imod os i sæsonåbneren. Selvom deres offensive kvalitet på den centrale midtbane ikke er sønderligt beundringsværdigt, så kan de stadig sparke sådanne bolde i kassen. Så det kræver fokus.

      Jeg vil som udgangspunkt aldrig håbe på en røvsyg kamp, men hvis det er dét der skal til, for at vi ikke taber, så er jeg tilbøjelig til at gå så vidt.

      Som @Danplast er inde på: Lad os håbe vi kan tvinge dem i knæ med vores tempo oppe foran. Især når de skal forsøge at opbygge deres spil... Medmindre de vil undgå netop det, ved bare at høvle lange bolde. I så fald bør 'Ingen mål i kampen' ændres til 1,40 på liveodds.
      2 enige · 3 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Embo
  • Embo
    Betalende bruger
      20. marts 2021   

  • God gennemgang af kampens faldgruber og muligheder. Og det siger jeg jo, fordi jeg har det lige som Broder Salsa. Jeg frygter den her kamp. Jeg er overbevist om, at David Nielsen vil spille en Randers-kamp imod os, og så håbe på, at de efter en røvkedelig kamp kan tage hjem med en 1-0 sejr.
    Jeg vil være tilfreds med en uafgjort, og der vil nok lyde ramaskrig, hvis det bliver en gentagelse af sidste slutspils langgaber af en 0-0 kamp, men det vil være ok for mig. De skal først og fremmest ikke vinde den her kamp.
    Vinder vi til gengæld, så har vi nok knækket koden til, hvordan vi spiller de 3-4 kampe, hvor modstanderen stiller sig ned, og så drømme og håb nok udskiftet med en reel tro på det dér, som man dårligt tør nævne.
    4 enige · 4 god kommentar
     
    • @Embo Det bliver faktisk interessant at se, hvordan BIF's fans vil tage en langgaber med eksempelvis 0 skud på mål. Er det en succes ikke at tabe eller en fiasko ikke at vinde? Det afhænger vel af forventningerne, og der lyder det til, at vi to er på bølgelængde.

      Hvis AGF kører en 1-0'er hjem, så vil det jo nærmest være en FCM-classic.
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • Dansplast
    • Dansplast
      Betalende bruger
        20. marts 2021   

    • @Embo Men han risikerer jo også at tabe 1-0 som han gjorde på hjemmebane i mesterskabsspillet. Sjovt nok er der en ret væsentlig parallel man kan drage mellem kampen i morgen og førnævnte. Nemlig det at gf SKAL jagte et resultat som helst skal være en sejr. Kampens resultat behøver vi vel ikke komme ind på. Men lur mig om ikke det samme hold som vandt den også vinder i morgen. FORZA BIF. Fremad til sejr.

    Se 1 flere kommentarer

---

  • mp80
  • mp80   20. marts 2021   

  • Kampene mod AGF har i mange år levet sit eget liv, det er to hold, der vil gøre alt for en sejr over rivalen. Det er næsten AGF/Brøndby og FCK/Brøndby har næsten samme intensitet. Der har været mange tætte opgør, hvor kampen ligeså godt kunne være tippet den anden vej.

    AGF har været lidt skidt kørende på det sidste, men er der et hold David Nielsen altid vil slå, så er det Brøndby. Det er hade klubben. Personligt synes jeg han har gjort det flot i AGF, men efter min mening burde han ikke være i sporten, når man ser på de udtalelser han kom med i hans selvbiografi. Her kommer han ind på, at tabe med vilje mod Brøndby, så FCK kunne blive mester og AaB, som han spillede for vil komme ud i Europa. Sådan noget er utilgiveligt.
    4 enige · 1 god kommentar
     
    • @mp80 Når David Nielsen taler om Brøndby, og os Brøndby-fans, så lyder han virkelig som en klaphat. At han er 'den mest hadet mand på Sydsiden' og hvor meget vi hader ham... Jeg synes bare han er ynkelig at høre på. Fremragende træner. Men virkelig ynkeligt, tilsyneladende at puste sig selv op til Satan himself i andres øjne.

      Når det er sagt, så er det selvfølgelig noget motivation han kan bringe ind i sin spillertrup. Det virker dog ikke til, at det er noget Niels Frederiksen og Brøndby generelt bruger krudt på, og derfor virker det - på mig - ret tamt.

      Klart, jeg vil gerne slå AGF, men de kan ikke få mit pis i kog.
      1 enig · 1 god kommentar

  • Dansplast
  • Dansplast
    Betalende bruger
      20. marts 2021   

  • Det virker mere relevant at nøjes med de sidste 3 kampe da tiden inden var lettere turbulent med svingende resultater og sidste forår en næsten ny trup strippet for 27 af 35 mål. Så tegner der sig et helt andet billede nemlig det at vores eneste nederlag kom på baggrund af dommersnyd fra en 4. dommer som bor i Aarhus hvor kampen blev spillet, så 1-1-1 er det mest retvisende billede af vores indbyrdes kampe mod gf. Vi vinder. FORZA BIF. Fremad til sejr.
    2 enige
     
    • @Dansplast Det er altid en afvejning når man benytter statistik. Og en helt fair kritik. Jeg valgte så at tage det lange lys på.

      Det er korrekt, at hvis Putros ikke havde smidt Frendrup ud, så havde vi haft bedre chancer for ikke at tabe den kamp. Men det er også lidt kontrafaktisk historiefortælling, for vi ved jo ikke, hvad der så var sket. Som jeg husker kampen, så havde AGF haft et overtag på daværende tidspunkt i kampen alligevel.

      Fedt med optimisme. Den deler jeg ellers også normalt. Men lige til denne kamp, der er jeg ikke ligeså optimistisk. Synes AGF har været skræmmende i alle de sidste 1-5 kampe imod os... Måske det især er 3-0 nederlaget på hjemmebane, som har sat store ar hos mig.
      1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Dansplast
  • Dansplast
    Betalende bruger
      20. marts 2021   

  • Bortset fra hvad jeg ellers har skrevet må jeg anerkende det er et fint og gennemtænkt optaktsindlæg. Bliv ved med det, please.
    1 god kommentar

  • MicFys
  • MicFys
    Betalende bruger
      20. marts 2021   

  • Tak for en god optaktstråd, der tegner billedet af en spændende kamp der venter os.
    For mig at se, vil det blive de taktiske spil i løbet af kampen der bliver afgørende.

    Det første mål:
    Vil blive afgørende i forhold til forløbet. Det hold der scorer først, vil pakke sig og stå lavt og vente på chancer efter omstillinger. Begge hold vil være sårbare i den situation og vil som kampen skrider frem åbne op, for mere offensivt spil fra det hold der er bagud.
    Kommer AGF foran, skal vi være forberedte på, at have taktiske værktøjer til at gennembryde deres defensiv. Det er så spørgsmålet, om vi har spillerne til det.
    Der mangler vi at få trænet en effektiv og nytænkende dødbold på frispark eller hjørnespark, hvor vi kan score 1 til 2 mål. Så det kræver flere timer, med træning i dødbolde.
    Kommer Brøndby foran gælder det samme, at vi vil stå dybere og vente på omstillinger og straffe dem med flere mål.

    Hvem tager initiativet i kampen:
    Det hold der tager initiativet og styrer spillet, får sat aftryk og kan ødelægge det andet holds offensive spil. Og dermed få scoret først, vil være afgørende. Hvordan vil holdet administrere deres kræfter? Vil de starte ud som lyn og torden? eller vil de vente med at sætte ind i slutningen af kampen?

    Individuelle forskelle:
    De spillere der formår, at holde koncentrationen hele kampen og opsøger deres muligheder og chancer, kan være afgørende. Grimme kampe kan vindes, med få rigtige beslutninger på det helt rigtige tidspunkt i kampen.

    Go kamp - Forza Brøndby
    3 god kommentar
     
    • @MicFys Jeg tror du får ret i, at det første mål bliver virkelig afgørende. Det kan man selvfølgelig altid sige, men lige i denne kamp tror jeg, at det passer rigtig godt. Netop fordi en uafgjort kan være nok for begge mandskaber. En stor satsning efter en udligning kan man med fordel skubbe til sidst i kampen. Og det skaber jo ikke ligefrem en åben kamp.

      Jeg tror også BIF får svært ved at komme igennem AGF, men måske man kan hive noget meget utraditionelt ind over: vindermentaliteten. At ligge nr. 1 og have mange gode sejre i bagagen bør kunne give spillerne tro på, at sejren nok skal komme. Men tilpas mange bollespark i Brøndby har selvfølgelig gjort, at man næppe kan regne med netop det. Som andre tophold ellers har nydt godt af.

---

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      20. marts 2021   

  • Rigtig flot og grundig optaktsindlæg. Stort ros for den.
    Keep up the good work.

    Jeg har ikke så meget at tilføje. Jeg er helt enig.
    Men jeg tror det er et godt tegn, at frygte modstanderen. Så kommer man med alt man har, for at sikre, at men ikke taber.

    Jeg har dog en god fornemmelse, så min største frygt, er en gyseligt, kedelig 0-0.

  • Philip
  • Philip
    Top gode
    Top enige
      20. marts 2021   

  • Jeg synes de fleste kampe vi har spillet mod AGF, under NF, har været meget jævnbyrdige. Sidste kamp blev smadret at et åbenlyst forkert rødt kort til Frendrup. Så statistikken mod AGF synes jeg ikke man skal ligge så meget i.

    Jeg ser mange mulighed for at ramme AGF defensivt, særligt deres backs er ikke specielt dygtige defensivt. Hedlund, Uhre og Jobbe skal søge bredt og løbe i ryggen på CH og Diks. Jeg ville særligt angribe i CH side da han ofte glemmer at følge sin mand.

    Jeg håber vi stiller os ned og får AGF til, at skabe kampen, da uafgjort er et fint resultat for os. Det vil også fjerne AGFs farligste våben nemlig farten hos deres kanter. Så kan vi spille vores omstillingsspil og ramme dem bredt.
    4 enige · 4 god kommentar

  • AGF's trup er uden Nikolaj Poulsen. Det gør deres centrale midtbane endnu mindre skræmmende. De skal nok komme med en god portion energi alligevel, men Nikolaj Poulsen er jo deres svar på Radosevic.

    https://agf.dk/nyheds-artikler/2021/marts/kampdag/
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Broder Salsa
      Det er en fremragende nyhed for os.
      1 enig

    Se 4 flere kommentarer

  • David Nielsen:

    ''Hvis de ikke kommer til at forsvare sig, så er de for stærke, siger David Nielsen til AGF's Twitter''.

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/david-n-skal-tvinge-bif-til-at-forsvare-sig/<br />
    Tyder på at AGF blæser til angreb. Det vil ikke være helt skidt.
     
    • Philip
    • Philip
      Top gode
      Top enige
        21. marts 2021   

    • @Broder Salsa lækkert, jeg er spændt på hvad AGF gør centralt. At NP og PO ikke er klar er nok årsagen til, at de ser sig nødsaget til at angribe.
      3 enige · 3 god kommentar

    Se 6 flere kommentarer
     
    • @Broder Salsa
      Det kan også meget vel være spin fra DNs side. Han ved godt hvor sindssygt giftige vi er, hvis de giver os plads, specielt bagrum. Og han kan se hvordan Randers fik neutraliseret os, inden vi gik til 4-3-3.

    Se 1 flere kommentarer

---





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner