Fodbold live resultater




Brøndby nedlagt i derby efter endnu et VAR-drama

Skrevet af Nanna Møller Karlsen, 11. april 2021

Brøndby IF tog søndag eftermiddag imod FC København i Mesterskabsspillet i Superligaen og cheftræner Niels Frederiksen valgte at stille med de samme 11, som i seneste spillerunde tabte til FC Midtjylland.

Men det skulle blive en svær dag på kontoret for Brøndby, hvor hjemmeholdet særligt havde svært ved at få den ellers velsmurte offensiv til at køre. Jesper Lindstrøm rørte nærmest ikke bolden i de første 45 minutter og det var ikke mange chancer, hjemmeholdet kunne notere sig for.

Det var samme gjorde sig dog gældende for FCK. De skabte heller ikke meget. Men lige pludselig kom de igennem efter en chipbold fra Jonas Wind skabte ubalance i Brøndby-defensiven. Først diskede Marvin Schwäbe op med en god fodparade, men så endte bolden på en eller anden måde for spidsen af Kamil Wilczeks støvle - og han scorede, naturligvis.

Brøndbys fans er nok dem, som bedst kender polakkens evne til at score mål ud af nærmest ingenting, og den evne har han ikke lagt fra sig siden sit kontroversielle skifte.

I den anden ende fik en ikke særligt velspillende Kevin Mensah Brøndbys største chance inden pause, da han fik frit skud bagerst i feltet, men hans afslutning sad lige på Sten Grytebust, som kunne sætte lappen på og bolden gik til hjørnespark.

Josip Radosevic havde en fin afslutning, hvor han fik den holdt godt nede, men inde foran mål ramte den Mikael Uhre og gik ud til FCK-målspark. Det var både manglende held og manglende dygtighed som betød, at Brøndby måtte gå til pause nede med et mål.

Brøndby reagerede og skiftede ud i pausen. Lasse Vigen erstattede Morten Frendrup, der var lidt hæmmet i sit spil efter et tidligt gult kort. 

Men hjemmeholdet hakkede og FCK kom bedst ud. De lagde et tungt pres, men Brøndby kom igennem det.

Og langsomt fik de etableret mere og mere spil oppe omkring gæsternes banehalvdel. Først fik Uhre en stor mulighed, som han ikke fik profit af, da Boilesen kom i vejen og tacklede. Men ikke længe efter stod han, hvor han skulle. Radosevic gjorde det godt og kom til en indlægsmulighed i højresiden. Han smækkede den ind og Boilesen rettede den af, så Uhre inde foran mål kunne heade den i mål til 1-1.

Men ligesom sidst der var derby her på stadion, skulle det blive dramatisk til sidst. FCK fik tilkendt et korrekt straffespark for hånd på bolden. Wilczek brændte, men returen røg ud til Mohamed Daramy, der scorede. Underligt nok tjekkede VAR ikke, at Daramy løb for tidligt i feltet. Målet fik lov at stå.

Brøndby var frustrerede og det endte i fuld FCK-triumf, da Wilczek blev dobbelt målscorer og lukkede kampen til 3-1.




Deltag i diskussionen




  • Philip
  • Philip
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      11. april 2021   

  • Typisk derby ! Meget lige kamp, denne gang fik FCK heldet til sidst. Ingen af holdene spiller specielt godt, men fighter. Rado er uden tvivl min MOTM sikke en kamp!!

    Nu må Bruus altså få chancen i stedet for Mensah. Ellers skal vi havde to nye HBs for så er Bruus bare ikke god nok. Derudover må det snart være farvel til Hjortur, han spiller virkelig skidt i dag.

    Og så til sidst, jeg vil normalt ikke kommenterer på dommeren, men her er det nødvendigt. Dommeren bør havde dømt sin sidste kamp sikke en skandale !!!!!!! Både i løbet af kampen og ved Daramys mål. Er han ikke 2 meter inde i feltet når der bliver sparket?
    11 enige · 6 god kommentar
     
    • Gizmo
    • Gizmo   11. april 2021   

    • @Philip der burde gives hårde straffe for sådan et åbenlyst elendigt dommer arbejde. Det giver os ikke noget nu, men for at sådan noget forhåbentlig ikke sker igen i fremtiden. Ligemeget om de havde scoret eller ej efterfølgende er det der jo en dommerskandale i sig selv
      4 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Philip Jo han er 2-3 meter inde i feltet, hvad fanden foregår der???? Hvorfor tjekker VAR ikke op på det??????? Hold kæft hvor er det et ringe dommer-team..........
      4 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Philip Enig i din analyse. Dommeren hjælper os ikke i dag. Forkert gult til Frendrup og virkelig dårlig indsats fra vel både dommerteamet og VAR-vognen ved 2-1-målet. Troede de checkede alle mål igennem, og virkelig underligt med manglende reaktion, når alle vi andre kan se det...
      5 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Philip mindst 2 mtr. Og dommeren står lige ved siden af. Og så har man en var dommer der kunne have taget 2 min og kigge den igennem, men det vælger man ikke. Så skal det var bare kasseres
      2 enige

    Se 1 flere kommentarer

  • Helt forfærdelig dommerpræstation. Kæmpe skandale. Vi var egentlig gode i store perioder af kampen. Der bliver selvfølgelig lavet fejl fra hele holdet, men hos nogle spillere var det simpelthen for ringe, hvor ukoncentreret det så ud til at være.

    Det er forfærdeligt det her.
    5 enige · 1 god kommentar

  • Dommeren var skidt. Ligger en linje ved at give gult i første og så tillade fck at være svinsk.

    Totalt latterligt. Nu må vi håbe på en agf sejer over fcmuh.
    6 enige

  • SSN
  • SSN
    Betalende bruger
      11. april 2021   

  • Det er ikke dommerens fejl det er VAR dommeren der undlader at kalde ham ud efter Daramys mål. Skandale. Alle kan se det skal underkendes men de tør ikke dømme den grundet det seneste Derby. SKANDALE!!!!
    4 enige
     
    • Kapper
    • Kapper   11. april 2021   

    • @SSN helt enig. Man turde ikke ingen at bortdømte fck, selvom de snyder også i dag.

      Øv at vi skal rammes at fck's medietække
      1 enig
     
    • Philip
    • Philip
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        11. april 2021   

    • @SSN Tja VAR lavede kun en fejl i sidste derby og det var, at anerkendes FCKs mål. Så jeg kan ikke se hvordan det skulle spille ind her.
      4 enige · 3 god kommentar
     
    • Gizmo
    • Gizmo   11. april 2021   

    • @SSN
      Det vel også dommerens fejl ikke at se det til at starte med.
      Så meget er der heller ikke at holde øje med i siturationen

---

  • Kapper
  • Kapper   11. april 2021   

  • Endnu engang med de samme 11 fra start
    Det er lidt for let at forberede sig på for modstanderen og første halvleg var jo skrevet af fck i fredags, eller hvor år de havde taktikmøde.

    Man må sige Niels fejler big time imod de store hold.
    Med den form for manglende proaktivitet kan vi aldrig vinde mesterskabet.

  • Betalende bruger
      11. april 2021   

  • Sjovt at i sidder og disser dommereren ...ja han var ringe det er dommere tit ..men kig for helvede da indad ...2 kampe spillet i mesterskabsspillet og 2 nederlag, holdet er ikke godt nok og når alting skal afgøres så kommer sandheden frem ....ligenu er fcm kæmpe favoritter til guld , fck kæmpe favoritter til sølv og agf eller brøndby til bronze....ville ikke overraske mig hvis vi ender nr 4 ...og inden i halshugger mensah så kig lige på lindstrøm i dag kunne de ligesågodt spille med 10 mand ...SÅ ringe var han

  • Maxis
  • Maxis   11. april 2021   

  • Kæmpe skandale ved Daramys mål. Hvor er der vildt at VAR ikke kalder den. Kampen skulle minimum være endt uafgjort. Igen, Kæmpe skandale!
    3 enige · 1 god kommentar

  • Alle dommerens beslutninger falder ud til fck i dag. Kæmpe skandale. Fair nok, hvis ikke man mener at Daramy er i feltet, men hvor bliver det ikke tjekket? Det er så ringe dommerarbejde.
    2 enige

---

  • Det var sjovt så længe det varede. Håber på FCM nu - kan ikke overskue hvis det polske næbdyr skal have et mesterskab.

  • mp80
  • mp80   11. april 2021   

  • Tydeligt fra første fløj, at dommeren var med FCK. DBU bør snart skride ind over for de vanvittige fejldomme. Frendrup får gult for en ren takling på bolden, FCk får intet for at bremse Mensah ved at rykke ham i trøjen flere gange, heller intet i situationen med Uhre, der bliver trådt over foden eller da Zeca sparker en Brøndby spiller ned bagfra.

    Ligner bestemt ikke visse dommere udøver fairplay.
    3 enige · 1 god kommentar

  • PHo
  • PHo   11. april 2021   

  • Det er close Call, hvem der var dårligste mand på Brøndby station i dag, Mensah, eller Tykgaard, men fuck hvor de stank begge to..
     
    • Philip
    • Philip
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        11. april 2021   

    • @PHo De burde i hvert fald begge være på Brøndby station som du skriver på vej væk fra Vestegnen for aldrig at komme tilbage ;)
      3 enige · 4 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Sim
  • Sim   11. april 2021   

  • Uanset hvor elendig Tykgaard var idag, og det var han, så er Mensah en kæmpe katastrofe, igen, igen, igen! I alt hvad han gjorde var han forfærdelig.
     
    • Betalende bruger
        11. april 2021   

    • @Sim ligesom lindstrøm ...eller er det kun mensah vi vælger, som gode brøndby fans, at svine til ??
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 8 flere kommentarer
     
    • @Sim - syntes ikke der er nogen som spiller en god kamp, men at Mensah skulle være markant ringere end resten af holdet, er helt ved siden af. For dem som kan tåle objektiv statistik, så tjek Mensahs stats og karakter fra dagens kamp på Fotmob.com.

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Normalt hugger jeg ikke efter dommerne. Men Tykgaard - der var eddermanme mange kendelser du overså. Ikke noget med 'professionel linje', men deciderede frispark der ikke blev dømt. Shit det var skidt.

    Men prisen for aftenens IDIOT går til manden i VAR-vognen. Hvordan FANDEN kan Daramy få lov at score, uden at billederne bliver set igennem? Tydeligvis tyvstart. Det giver vist omspark (fordi der også er Brøndbyspillere i feltet). Men stadig 0% for mål! Jeg er fucking rasende på LORTE VAR! Straffet er korrekt VAR-dømt, men DET MÅ GÅ BEGGE VEJE! Kig billederne igennem ved hvert mål, fucking amatører.
    2 enige · 1 god kommentar

  • VAR skandale
    1 enig
     
    • Saesonkort
    • Saesonkort
      Betalende bruger
      Top kommentator
      Top enige
        12. april 2021   

    • @BIF_Sherra, det er jo ikke VAR, men TV-produktionen og dommerne.

    Se 1 flere kommentarer

  • Bittert nederlag. Synes vi spiller bedre end pse i dag. Synes også vi spiller bedre end de 2 derbys vi vandt... Marginaler afgøre det igen..

    I de her kampe mod fcm og pse, ser jeg gerne jobbe med udgangspunkt fra kanten. Synes han får for lidt ud af det centralt. NF holder dog fast i det som har virket rent resultat mæssigt( hvert fald mod pse). Der savner jeg lidt fra NF..
    1 enig

  • Kapper
  • Kapper   11. april 2021   

  • Vi må tilbage til strategien med at brug lidt yngre folk.
    Mensah ud, Bruus ind.
    Ingen BIF fremtid for HH = Rosted skal spille.
    Marvin ud... Han koster jo hvert femte kamp.
    1 enig

---

  • Det er stolpe ud nu hvor det tidligere på sæsonen var stolpe ind. Disse ting har det med at udligne sig. Desværre.
    Det er ærgerligt der ikke er en bedre konkurrencesituationen på begge wingbacks for der kommer virkelig ikke meget derude fra.
    Også ærgerligt at vi ikke har Corlu at skyde med i de her kampe hvor Jobbe er elimineret og vi skal jagte en scoring til slut.
    Trist men vi skal jo bare fortsætte som hidtil og huske på at målet for sæsonen er top 3
    1 enig · 1 god kommentar

  • SSN
  • SSN
    Betalende bruger
      11. april 2021   

  • Har lige nærlæst VAR protokollen.

    Similarly, there will be no tolerance for player encroachment.

    So, if any part of the player’s body that is on the ground is inside the penalty area when the ball is kicked, then the penalty will be retaken.

    However, as with goalkeepers, this will only apply if the player who has encroached is directly involved in the aftermath of the penalty (for example, clearing the ball after the goalkeeper's save or hitting the woodwork).

    Dvs det er ligegyldigt om der er BIF spillere i feltet da de ikke er involveret i bolden. Men Daramy scorer og derfor skal hans løb i feltet sanktioneres. Jeg kan ikke se om Radosevic er i feltet, men principielt er det også ligegyldigt eftersom han ikke clearer bolden. Summa summarum: der sku ikke være dømt omspark men frispark til BIF.
    1 enig · 5 god kommentar

  • Joblar
  • Joblar   11. april 2021   

  • Det er jo helt utroligt at vi taber den kamp, i min optik har vi momentum ved 1-1 men vi mangler bare så meget kvalitet, Mensah er en sag for sig selv, han er utrolig ringe og total uvenner med bolden, han er involveret i så mange dårlige situation at det næsten burde være umuligt set over en kamp, og så burde han også have scoret et mål, han må have spillet sin sidste kamp i slutspillet, vores offensiv er jeg virkelig heller ikke imponeret over Hedlund kommer til absolut ingenting for anden kamp i træk, spil nu med Pavlo.
    1 god kommentar

  • Selvfølgelig har PSE dommermarginalerne i dag, men det er også nogle af vores spillere der fejler i afgørende situationer, hvor de simpelthen bare ikke har kvaliteten. På deres første mål lader Mensah deres venstre back løbe ham i ryggen så han kan lave assisten til Paycheck. På straffesparket er det ikke godt nok af Hermannsson. Hvad skal de hænder deroppe, han er upresset. Og Schwäbe ser heller ikke for god ud. På deres sidste mål står Børkeeiet helt passivt og kigger fodbold. Han havde ellers orienteret sig lige inden. Hermannsson igen lidt passiv ved indlægget.
    3 enige · 3 god kommentar
     
    • Joblar
    • Joblar   11. april 2021   

    • @Christian Brøndbyman meget enig og det bør betyde at der er nogen der ryger på bænken, kunne godt tænke mig at Marwin, Mensah og Hermansson sidder der næste gang.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Så lykkes det alligevel FCK at få dommeren over på sin side.
    Fandme dårligt af tykgaard at lade Daramy få målet. Han står og ikke kan undgå at se han var i feltet og hvor var VAR lige på det tidspunkt??
    Helt igennem en ringede dommer, fløjter frispark på næsten alt til FCK og næsten ingen til Brøndby...
    Man får jo næsten lyst til at tro ham Tykgaard havde en odds på en FCK sejr...
    1 god kommentar

  • preben
  • preben   11. april 2021   

  • Er frendrup skadet ? Ellers er udskiftningen ualmindelig tåbelig, vigen vender aldrig en kamp.
    Men det er tydeligt at vi mangler en kreativ midtbanespiller, hvis den rolle i dag var tiltænkt vigen, så skulle jobbe være skubbet frem, han fylder iøvrigt heller ikke meget på midtbanen og en af de forreste skiftet, eller måske mensah.
    Super kamp af rado og også maxø var over gennemsnittet i en kamp hvor dommeren/ var dommere ... tjaeh
     
    • Philip
    • Philip
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        11. april 2021   

    • @preben Den var nødvendig grundet det gule kort, som han fejlagtigt fik. Dommeren ledt jo bare efter en måde at hjælpe FCK, så mon ikke Frendrup ville havde fået endnu et forkert gult kort i anden halvleg.
      3 enige · 4 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer

  • Fuzzy
  • Fuzzy   11. april 2021   

  • Ærgerligt nederlag - ligner desværre meget kampen mod FCM

  • Fuzzy
  • Fuzzy   11. april 2021   

  • Bruus må være ufattelig ringe til træning, siden han ikke kan spille Mensah af holdet - suk
    2 enige
     
    • Philip
    • Philip
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        11. april 2021   

    • @Fuzzy Det samme med Rosted. Hjortur har godt nok også været dårlig længe. Og i dag kæmper Hjortur, Mensah og Bjur om at være den dårligste sammen med Tykgaard.
      3 enige · 3 god kommentar

---

  • Solz
  • Solz   11. april 2021   

  • Først og fremmest er jeg tilfreds med at vi kan spille nogenlunde lige op med FCM og FCK i de første kampe i slutspillet. At vi taber til dem begge virker umiddelbart tilfældigt, men må også omvendt påpege, at vi næppe kan bilde os selv ind, at vi burde have vundet disse opgør.

    Det står klart at hverken FCM eller FCK har gang i helt unikke sæsoner, hvilket også udstiller, at vi mangler kvalitet, ikke mindst hos vores wingbacks, hvor vi vel reelt kun har Blas, der besidder de kvaliteter, vi har brug for, hvis vi altså for alvor skal kunne lege med, når ikke mindst FCK igen finder fodfæste. Det er helt fair, og vi har gjort det forrygende med de midler vi har til rådighed. Alt kan stadig lade sige gøre, og kan vores hold stå for presset, mener jeg, at de burde kunne undgå at tabe i de kommende fire kampe, og gerne gøre rent bord i den periode.

    Uanset hvad så mangler vi kvalitet, hvilket selvfølgelig koster. Især derfor er et europæisk gruppespil det vigtigste. Og det ser stadig positivt ud med den mission. En mission der bidrager til fremtidige seedninger i de afgørende europæiske kvalrunder, større spillersalg og en øjeblikkelig gevinst i det mindste gruppespil på minimum 20 millioner, så vidt jeg husker.
    2 enige

  • Stort tillykke til Michael Tykgaard, hans oddset gik hjem idag..!!
    Kan ikke blive enig med mig selv, om Mensah eller Tykgaard var dårligst idag!

  • Katastrofe kamp... en ting er VAR, men vores eget spil og dispositioner er simpelthen for dårligt.

    At NF konsekvent udtager Mensah er en gåde, idag talte jeg +15 bold/fejlafleveringer hvor af to decideret kunne have kostet mål. Det var samme scenarie i sidste uge og ugerne før det. Få ham nu ud! Dernæst er der Lindstrøm... jeg elsker hans energi i interviews, men de sidste par kampe har han været fuldstændig anonym. Så kan det godt være folk er efter Uhre og Hedlund, men med to backs der ikke kan magte et præcist indlæg og en 10’er man slet ikke ser, så bliver det svært at score.

    Tilbage til tegnebrættet NF, jeg har været stor fortaler for dig men ser jeg de samme 11 næste weekend er den goodwill væk.

    Stram op!

  • Katastrofe kamp... en ting er VAR, men vores eget spil og dispositioner er simpelthen for dårligt.

    At NF konsekvent udtager Mensah er en gåde, idag talte jeg +15 bold/fejlafleveringer hvor af to decideret kunne have kostet mål. Det var samme scenarie i sidste uge og ugerne før det. Få ham nu ud! Dernæst er der Lindstrøm... jeg elsker hans energi i interviews, men de sidste par kampe har han været fuldstændig anonym. Så kan det godt være folk er efter Uhre og Hedlund, men med to backs der ikke kan magte et præcist indlæg og en 10’er man slet ikke ser, så bliver det svært at score.

    Tilbage til tegnebrættet NF, jeg har været stor fortaler for dig men ser jeg de samme 11 næste weekend er den goodwill væk.

    Stram op!

---


  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      12. april 2021   

  • Puha, jeg troede det ville hjælpe at sove på det, men nederlaget sidder stadig i mig... Jeg gider ikke skrive om VAR og dommerkendelser, for det vil der altid være. Vi var bare ikke gode nok igår. Punktum.
    Som så ofte før i denne sæson, var vi læst og nemme at lukke ned. Forskellen fra efteråret til nu er bare, at nu har vi ikke længere momentum med os. Så det bliver stolpe ud, i stedet for stolpe ind, som vi har været så vand til.
    Alt for mange spillere faldt igennem igår. HH, som jeg synes spillede godt med FCM, satte ikke ret meget godt sammen. Jung gjorde det ok, men ikke mere end det... Mensah var håbløs. Frendrup var usynlig som mod FCM og hæmmet at det gule kort. Bjur knoklede, men fik ikke output på sit arbejde. Hedlund så ud til at løbe helt for sig selv. Det virkede som om ingen gad spille ham og ingen tilbød sig når han havde bolden. Jobbe var lukket ned og usynlig som mod FCM. Eneste jeg synes kan være deres indsats bekendt var Schwäbe, Maxsø, Rado og Uhre.
    Men når så mange af spillerne fejler, bør kritikken gå tilbage til trænerne. Jeg synes det var en fejl ikke at ændre tilgangen til kampen. FCM havde tydeligt vist, at hvis bare man overlod bold og initiativ til Brøndby, så viste vi ikke hvad vi skulle gøre. NF burde have rystet posen og måske ændret formation. Albert Einstein sagde: ''Definitionen på sindsyge er at gøre det samme igen og igen, og forvente et andet resultat.''

    Men jeg har det stadig fysisk dårligt over at polakken var SÅ afgørende for dem igår. Jeg plejer godt at kunne ryste et nederlag af mig og tænke op på hesten igen. Men at se den lange næse stikke frem og prikke 2 bolde i kassen, samt se ham gå til straffesparkspletten giver mig ondt i maven og fysisk kvalme...
    Øv for en omgang.

    Det var lige præcis dette boldespark jeg har frygtet hele sæsonen. Vi har spillet så godt SÅ længe, på trods at vores spillermateriale. Så jeg har hele tiden frygtet, at vi spillede over evner og at boblen ville briste på et tidspunkt. FCM og FCK er selvfølgelig stærke modstandere, og nederlag til dem var uundgåeligt. Men måde vi spillede på, giver mig bare bange anelser om, at vi at mistet momentum og det ender i en nedadgående spiral...
    1 enig
     
    • @Jensen
      Generelt enig i det du skriver. Paycheck er den klammeste spiller PSE nogensinde har haft på lønningslisten - og der er nok at vælge imellem. Jeg råbte og skreg da han scorede og måtte tage de efterfølgende 10 minutter ude i haven for mig selv...

      Men kampen kunne lige så godt have endt uafgjort. Indtil straffesparket havde PSE skabt én stor chance hele kampen. Det var så en dobbeltchance som de scorede på. Så fik de straffe omkring minut 90 på en handssituation, og det var ikke uheldigt for dem.

      Vi havde trods alt skabt noget mere, Uhre havde udover målet en ret stor chance, som han ramte helt forkert med venstrebenet i 2.halvleg. Så var der Mensah chance, samt Uhres offsidemål.

      Det var nok mere personlige fejl igen end egentlige strukturelle problemer der gjorde udfaldet.





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner