Fodbold live resultater




Brøndby ophæver med Andrija Pavlovic

Skrevet af Kasper Pedersbæk, 19. juli 2022

Tirsdag formiddag ophævede Brøndby IF kontrakten med serbiske Andrija Pavlovic.

Den nu tidligere nummer 9 kom til klubben for to år siden, og spillede en rolle i det der blev mesterskabssæsonen før end sæsonen 21/22 blev noget mere sparsom hvad angik spilletiden.

Det er derfor ikke den store overraskelse over serberen nu er fortid på Vestegnen, omend han dog stadig får pæne ord med på vejen på klubbens hjemmeside ved fodbolddirektør Carsten V. Jensen:

- Pavlovic er både en dygtig fodboldspiller og en god fyr, men desværre har hverken Pavlovic eller Brøndby IF fået det ud af vores tid sammen, som vi havde sat næsen op efter. Sådan går det nogle gange i fodboldens verden, og derfor er vi i sammen med Andrija blevet enige om, at vores veje skilles her.

Brøndby ophævede tirsdag kontrakten med den serbiske angriber Andrija Pavlovic efter to år i blågul tjeneste.




Deltag i diskussionen




  • Sinbad
  • Sinbad
    Betalende bruger
      19. juli 2022   

  • Det kunne være spændende at høre lidt til økonomien i ophævelsen.
    2 enige
     
    • Joblar
    • Joblar   19. juli 2022   

    • @Sinbad det kommer næppe til at ske :-)

    Se 3 flere kommentarer

  • Joblar
  • Joblar   19. juli 2022   

  • Fint løsning, selvom den nok har kostet i klubkassen, mon ikke Pavlo har fået en økonomisk kompensation ?
    Håber man lære af denne case ikke at lave så lange kontrakter med spillere i den alder og med så stor en usikkerhed på performance, nu er vi videre…
    1 enig
     
    • @Joblar Forhåbentlig. At give fire år til en spiller der er blevet smidt på røv og albuer de seneste tre steder, han har spillet, var en virkelig dårlig beslutning, uanset hvor billigt vi fik ham.
      2 enige
     
    • Patron
    • Patron
      Betalende bruger
        19. juli 2022   

    • @Joblar Men der var kritik for, at kontrakterne på Pukki, Polakken og Uhre var for korte? Havde han banket dem ind, var det jo godt med en lang kontrakt. Mærkeligt at gøre det op som en lesson to be learned..
      12 enige · 10 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Joblar Tjaah, man gjorde det samme med Wilczek..
      Man kan aldrig undgå disse handler. Hvis man ikke tør at hente disse typer, så er det svært at hente performance spillere- for der kan alle reelt være en Pavlovic case..
      11 enige · 8 god kommentar
     
    • @Joblar
      Sejre har mange fædre nederlag ingen. Det gælder også kontrakternes længde. Vi vil alle gerne have succeserne på lange kontrakter og fuserne på korte, men sådan er verden ikke.
      Bemærk CV format. Han taler aldrig dårligt om dem der forlader, men giver et værdigt farvel.
      3 enige · 3 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Solz
    • Solz   19. juli 2022   

    • @Joblar Hvis man kigger helt nøgtern på det, mener jeg da bestemt ikke man kan bebrejde CV for denne handel. Især på et tidspunkt hvor vi nærmest ikke kunne bruge penge på transfers, der var indkøbene af Maxsø, Rosted, Pavlovic og Riveros alle flotte køb, der hver især gav mening, synes jeg.
      Helt principielt synes jeg at en 2-årig kontrakt til en angriber i Pavlovic alder ville være et stort sats.

      At vi så efter min mening efterfølgende har fejlet for meget i et par vinduer, specielt efter åreladningen på mesterholdet, det er en anden sag.

      Synes det er godt truppen bliver rettet til, og forventer at det nu bliver mere realistisk at lande den efterspurgte offensiv midt og en angriber.
      3 enige

    Se 2 flere kommentarer

  • Betalende bruger
      19. juli 2022   

  • Næste punkt i oprydningen: Udlejning af Salech, 1 division. Og så er der vist så god plads i truppen CV - selvom det smerter helt ind i dit hjerte at bruge penge - til at hente en proven angriber, pt. ser det godt nok tyndt ud oppe foran. Det er dybt uansvarligt at lægge så meget ansvar på en så ung spiller som Kvistgaarden, der vil få formdyk. Og Hedlund og Divko kommer jo ikke til at lave 10 mål tilsammen.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Uche91 kan du ikke uddybe hvad du mener med en proven angriber? I skriver alle sammen om det, men hvis i mener en angriber på 25 som har banket 15-20 kasser ind i sidste sæson, hvorfor tror i så at de ville vælge os?
      PSE har jo samme hovedpine lige nu som vi har, hvilket understøtter det ikke BARE er at gå ud og købe en proven striker. Divko lavede trods alt også 12 kasser som HW i sæsonen inden Brøndby. (Lavere niveau, ja. I know),
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Uche91 Derfor ikke sagt, at jeg ikke er enig i at der mangler muligheder i front, jeg tror bare mange fans har set sig blind på at skulle hente en topscorer, hvilket i sig selv ikke nødvendigvis bare købes for penge i vores situation.
      1 enig
     
     
    • @Uche91 Derfor ikke sagt, at jeg ikke er enig i at der mangler muligheder i front, jeg tror bare mange fans har set sig blind på at skulle hente en topscorer, hvilket i sig selv ikke nødvendigvis bare købes for penge i vores situation.
     
    • @Uche91 Derfor ikke sagt, at jeg ikke er enig i at der mangler muligheder i front, jeg tror bare mange fans har set sig blind på at skulle hente en topscorer, hvilket i sig selv ikke nødvendigvis bare købes for penge i vores situation.
     
    • @Uche91 Derfor ikke sagt, at jeg ikke er enig i at der mangler muligheder i front, jeg tror bare mange fans har set sig blind på at skulle hente en topscorer, hvilket i sig selv ikke nødvendigvis bare købes for penge i vores situation.
     
    • @Uche91 Derfor ikke sagt, at jeg ikke er enig i at der mangler muligheder i front, jeg tror bare mange fans har set sig blind på at skulle hente en topscorer, hvilket i sig selv ikke nødvendigvis bare købes for penge i vores situation.
     
     
    • @Uche91 Derfor ikke sagt, at jeg ikke er enig i at der mangler muligheder i front, jeg tror bare mange fans har set sig blind på at skulle hente en topscorer, hvilket i sig selv ikke nødvendigvis bare købes for penge i vores situation.

    Se 4 flere kommentarer

  • Fik lidt kritik for at sige det skulle ske, men glædeligt at ledelsen har tænkt det samme. Man kan ikke have en spiller uden en fremtid i klubben.

    Spændende om pladsen åbner for en ny angriber...

---

  • Patron
  • Patron
    Betalende bruger
      19. juli 2022   

  • Så håber jeg fandeme, klubben har en stærk angriber i sigte. Kampen mod GF viste i hvert fald, vi i den grad mangler skarphed og selvom Pavlovic ikke har strålet, synes jeg ærlig talt ikke, han har været ringere end ex Bjørk, Divkovic og hvad afslutninger angår heller ikke dårligere end Hedlund. Han er jo reelt den pakke, vi på papiret mangler: en performancespiller med erfaring, proven goalscorer, stærk fysisk og på hovedet samt stadig har en form for teknik og kan bruges som opspilsstation. På mange måder minder hans ‘pakke’ jo om den unævnelige polak - bare uden målene. Ja, han er dyr i løn, men hvis vi forventer en angriber med ovennævnte kvalifikationer, bliver det vel ca samme løn og 15 mio+..

    Alternativt satser klubben på vores nuværende angribere og i så fald er jeg nervøs for kommende sæson…
    1 enig · 2 god kommentar
     
    • @Patron Den karakteristik passer muligvis på Pavlovic’ profil, men ikke den spiller Pavlovic har været det seneste år. Hans indhop og attitude mod AaB var så langt under acceptabelt niveau, og hans ugidelighed på træningsbanen gør ikke noget godt for hverken ham selv eller holdet. Det kunne ikke ende anderledes.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Patron Vi mangler i den grad en angriber. Når vi spiller denne 4-4-2 diamant, så håber jeg på en spiller der kan noget med bolden. Når man spiller sådan, skal man bruge nogle bevægelige typer. Typer som Mane, Salah, Suarez, Rashford osv. Nogle der både kan score og kreere chancer. Det er selvfølgelig store krav, men det er sådan noget man skal bruge.
      Er Louka Prib sådan type??

    Se 4 flere kommentarer

  • 19Magic64
  • 19Magic64
    Betalende bruger
    Top gode
      19. juli 2022   

  • Så er der lønkroner til Wass..!!

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      19. juli 2022   

  • Carsten Vagn burde gå rundt til samtlige aktionærer, se dem i øjnene og sige undskyld.

    At hive et afdanket FCK-vrag ind på en 4-årig kontrakt er direkte idiotisk! 2 år med option på yderligere 2 kunne til nød havde været spiselig.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Saesonkort Så kan aktionærene passende sig tak for Bruus salget samtidig. Superliga historiens bedste salg. Jeg elsker personen Bruus, men han har ikke kvalitet til en top 4 klub i Danmark
      13 enige · 2 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
      Top gode
        19. juli 2022   

    • @Saesonkort Vis mig en klub/sportschef der ikke har fejlet med et indkøb?

      At kalde det idiotisk, er bare dig der ikke forstår vilkårene for at drive en fodbold klub...

      CV skylder ikke nogen noget!! Tak ham i stedet for at gøre vores klub til en rentabel forretning.
      15 enige · 10 god kommentar

    Se 8 flere kommentarer
     
    • I skal ikke tage jer af Saesonkort. Han er bare indebrændt over guderne må vide hvad.
      3 enige · 1 god kommentar

  • KJOE
  • KJOE   19. juli 2022   

  • Han scorede en fantastisk kasse mod FCM, der muliggjorde mesterskabet. Det skal han have tak for. Hans jubel viste, at det betød meget for ham.
    Resten er på Erceg niveau. Både i performance og angiveligt også på træningsbanen.

    På papiret en fin case. En stærk fysisk 9’er, som er god med låget og en fin opspilsstation.

    Det kan ikke betale sig at svine hverken ham eller klubben. Det blev prøvet og var ikke lige det, nogen af parterne forventede.
    10 enige · 7 god kommentar

---

  • Godt for begge parter.

    Tak for målet til 3-1 mod FCM i 2021, Pavlo!

    Set i bagklogskabens evigt klare lys var dette ikke en god handel. Pavlo med sin erfaring og alder skal jo bidrage med mere. Men jeg kan godt forstå hvorfor CV blev fristet i sin tid. BIF før og efter mesterskabet er to forskellige størrelser.
    7 enige · 6 god kommentar

  • Hans
  • Hans   19. juli 2022   

  • Spild af penge kæmpe flop….næste år bliver det divkovic der skal have det gyldne håndtryk vi venter i spænding på en målscorene angriber ? Måske man nu kunne intensivere jagten lidt med frigjorde lønkroner…
    2 enige
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
      Top gode
        19. juli 2022   

    • @Hans Divkovic lavede assist for 2 dage siden...
      3 enige · 1 god kommentar

    Se 7 flere kommentarer

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      19. juli 2022   

  • Formentlig den bedste læsning for alle parter.

    Det bør frigive lønkroner, til en erfaren angriber, der forhåbentlig er skarpere end Pavlo.
    Men jeg tror allerede at CV har noget i pipeline.
    For hvorfor sker dette først nu? Man kunne have gjort det i starten af vinduet. Eller lige i slutningen, så det ikke tager fokus fra ‘almindelige’ transfers.
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
      Top gode
        19. juli 2022   

    • @Jensen Mon ikke de lige skulle ha' strikket lidt kompensation sammen til Pavlovic, tænker det er ham der har trukket den lidt..

  • Først sælger vi Børge-Kaj, og nu stopper Andrija...

    Fint at få ryddet ud i truppen, men der bliver næppe frigivet lønkroner. Jeg tror ikke Pavlovic giver afkald på de sidste 2 år af sin løn.
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
      Top gode
        19. juli 2022   

    • @Christian Brøndbyman Må håbe det blev et kompromis/kompensation, 2 års løn lyder lidt voldsomt synes jeg..

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        19. juli 2022   

    • @Christian Brøndbyman - Jeg har ikke forstand på kontrakter. Men jeg går da ud fra, at når man ophæver en sådan kontrakt, så lukkes den helt. Altså stopper man også fremtidig lønudbetaling.
      Pavlo bliver selvfølgelig kompenseret for den løn han havde havde kontrakt på at modtage, men jeg er ret sikker på, at han ikke indgår i lønudbetalingen for september måned.

      Så kan man så selv vælge, hvordan man vil kigge på det økonomiske aspekt. For nu laver klubben en engangsudbetaling, fremfor at betale hans løn måned efter måned. Frigiver der rum i lønbudgettet? Det bliv jeg sige ja til. Bliver pengene så bare trukket fra en anden postering? Formentlig. Og er der noget noget sparet? Måske ikke…
      Men der er i hvertfald en plads ekstra i omklædningsrummet.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Jeg har hørt at CV var meget tæt på at lave en 3 årig aftale med Nicolai Jørgensen, der jo ikke blev forlænget i FCK. Desværre strandede aftalen på at Nicolai nægtede at betale klubkontingent - hvilket CV ikke kunne acceptere.

  • Tænker CV er ved at lave plads til ny angriber på løn-listen - Hvad om vi laver en Bayern München, altså henter en af de nærmeste konkurrenters topscorer,jeg tænker på Helenius sidste års nr. 2 målscorer efter Uhre - Han er kommet godt fra land her i den ny sæson....?

  • Philip
  • Philip
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      19. juli 2022   

  • Det har kostet os 2,5 millioner kr i følge mine kilder. Hvis Pavlo skriver kontrakt inden jul så modregnes hans nye løn i den periode 1-1, i de måneder der resterer af året med det han fik hos os, dog modregnes han ikke yderligere skulle han tjene mere end han gjorde ved os. Så i den bedste verden koster det os 1,2 millioner og worst case 2,5 millioner.
    3 god kommentar
     
    • Saesonkort
    • Saesonkort
      Betalende bruger
      Top kommentator
      Top enige
        19. juli 2022   

    • @Philip, vi kan trods alt glæde os over, at han betaler dansk skat.
      1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        19. juli 2022   

    • @Philip - Fedt input.
      Men ville de koste os, hvis han var blevet kontrakten ud?
      Hvor meget sparer vi, ved at ophæve?

    Se 5 flere kommentarer

  • Det blev aldrig det match vi havde håbet på, personligt tror jeg han havde svært ved at motivere sig, og at det i øvrigt har været hans problem i flere af hans klubber.
    Mange råber om nye spillere, personligt tror jeg ikke på det. Husk på at strategien handler om at sælge spillere i index 100, købe spillere i index 80, men med potentiale til at nå index 100 eller mere for igen at blive skudt af og bidrage økonomisk.
    Lige PT er disse spillere Divkovic, Björck, Kvistgaarden og Schwartau af egen avl. Jeg mener ikke disse spillere endnu har fået nok tid til at vise de kan blive en succes.
    Skulle man derimod sælge Hedlund åbner det op for et mere etableret indkøb såfremt man får en fornuftig pris

---

  • Totalt enig i at samarbejdet skal stoppe - når det ikke længere er til gavn for nogen af parterne.
    Men tak for indsatsen i klubben, i mesterskabssæsonen - lidt frækt sagt var vi aldrig blevet mestre uden Pavlovic. 4 mål, ingen som sådan kampafgørende, men bestemt ikke uden betydning. Men først og fremmest: med den hektiske kontrafodbold vi spillede så succesfuldt, så var der i hvert fald en håndfuld kampe, hvor Pavlovic kom ind i slutfasen og spillede sit spil med ryggen mod modstandernes mål og gav holdet helt afgørende aflastning. Han var outstanding i den facet (som afslutter … not so much ), og han var en utrolig vigtig trupspiller i den sæson. God vind
    6 enige · 6 god kommentar
     
    • @AndersL Meget enig i din udlægning. Folk glemmer hurtigt hvor vigtig en taktisk brik han var i mesterskabssæsonen.
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • @AndersL - Enig vi var ikke blevet mestre uden ham.
     
    • @AndersL - Enig vi var ikke blevet mestre uden ham.
     
    • @AndersL - Enig vi var ikke blevet mestre uden ham.

  • Voxamp
  • Voxamp   19. juli 2022   

  • Synes Pavlovic har fået en alt for hård behandling i Brøndby. Han fik aldrig en reel chance.
    Han har været syndebuk i Brøndbylyd i flere år og det mener jeg har været for unuanceret. Pavlovic havde nogle kompetencer som vi aldrig udbyttede fordi NF ville spille på to raketter. Der har været brug for Pavlovic mange gange men træneren bragte ham ikke. Den slags er demotiverende og derfor endte det et dårligt sted.
    Jeg synes der var en ok case og klart at man bliver indebrændt når man kun får få minutter hist og her.
    1 god kommentar





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner