Fodbold live resultater




CV´s Transfervindue - Dumpet Eller Bestået....!

Skrevet af Rasmus Stephansen, 3. september 2024

Kære alle Brøndby Fans

Transfervinduet lukkede i ved midtnat dansk tid - Derfor er det nu muligt at evaluere på CV´s gøren og landen i vinduet.

Trafikken ind & ud tager sig således ud;

Tilgange:
Patrick Pentz, hentet i Bayer Leverkusen for 20 millioner kroner
Stijn Spierings, hentet i Lens på en fri transfer ( sign on Fee ? )
Mileta Rajovic, hentet i Watford på en lejeaftale

Afgange:
Oscar Schwartau, solgt til Norwich for 13-19 millioner kroner
Mathias Greve, solgt til Randers for tre millioner kroner 
Christian Cappis, solgt til Viking for to millioner kroner
Henrik Heggheim, solgt til Viking for to millioner kroner
Mateusz Kowalczyk, udlejet til GKS Katowice for resten af sæsonen
Bertram Kvist, udlejet til Kolding IF frem til årsskiftet
Jonathan Ægidius, udlejet til Kolding IF for resten af sæsonen
Emmanuel Yeboah, udlejet til Vejle B for resten af sæsonen

Superligatruppen tæller nu 11 markspillere & 2 Målmænd, 

 

Hvad synes du om CV´s transfervindue........??

Har CV skuffet ? eller har han leveret et tlfredsstillende vindue..? eller har CV måske ligefrem overrasket dig..??  - Lad os alle herinde i fællesskabet  få din helt personlige vurdering af vinduet både generelt på hele vinduet men og ned på de enkelte spillere og deres til eller afgang....!.




Deltag i diskussionen




  • Joblar
  • Joblar   3. september 2024   

  • Generelt endnu et skuffende vindue - på ud siden har CV stadig ikke leveret et stort og overbevisende salg, unge angribere bliver skudt afsted for svimlende beløb fra klubber i vores nær område.
    Brøndby har lavet et plus på ca. 1 mio euro i dette transfervindue => FCK har lavet et plus på 37 mio euro & FCN et plus på 54 mio euro - altså det skriger jo til himmelen.
    Det virker som om kassen er tom, vi har hentet en spiller på en fri transfer og en leje spiller på måske tvivlsomme betingelser. Vi har sendt Heggheim, Greve og OS afsted for peanuts.
    Skuffende og dumpet endnu engang.
    6 enige · 1 god kommentar
     
    • Kris
    • Kris
      Betalende bruger
        3. september 2024   

    • @Joblar
      CV har meldt ud, at strategien var at holde sammen på holdet. Alene det indikere, at der ikke laves store salg.

      Hvis CV havde solgt Vallys til ca. 30 millioner eller Kvistgaarden til ca. 50 millioner (som jeg synes er de priser jeg har læst om). Ville du så være tilfreds med disse salg?

      Jeg synes ikke de priser er høje nok, så jeg synes det er fremragende at CV/Brøndby har valgt i stedet at holde sammen på truppen.

      Derudover, så er kassen ikke tom, for hvis kassen var tom, så havde vi vi solgt f.eks. Kvistgaarden for 50 millioner, men Brøndby har råd til at sige nej tak til tilbuddet og prioritere at sige nej tak.
      11 enige · 9 god kommentar

    Se 6 flere kommentarer

  • Semperfi
  • Semperfi
    Betalende bruger
      3. september 2024   

  • Selvom jeg er blandt de der synes at en eller to forstærkninger inden sæssonstart kunne have været godt, så må jeg sige at CV er lynende dygtig. Han formår simpelthen at få det optimale ud af forholdsvis få midler.
    Fc1 og Fc2 har brugt mange 100 millioner og står ikke meget bedre end os...
    11 enige · 8 god kommentar
     
    • @Semperfi Hvad blev resultatet i Parken og hvem skal spille Europa og kommer ikke ud med et dundrende underskud på 140 millioner om en måned? Hvis man laver sammenligninger så må du da lige få lidt fakta med i stedet for din fornemmelse af hvem som står bedst.
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 7 flere kommentarer

  • Undertegnede er skuffet.
    Ingen store salg - med upside at holdet er fastholdt.
    Ikke nogen angriber, at leje uden købsoption er helt væk (hvis sandt) da det efterlader os i kæmpe dilemma når han damper af igen ELLER hvis Kvisten eller Suzuki sælges til vinter.
    Jeg havde håber vi købte en fra Vejle, men han endte i FCK.

    Jeg havde ikke forventet at vi kunne komme af med Tsciembe, Ohi eller Rado. Ingen vil have dem og de har for gode kontrakter.

    Jeg er skuffet. Skuffet og ked af, at klubben ikke magter at få en midtbane ind der kunne have vippet kampen mod Legia. Skuffet over vi ikke får en angriber tilknyttet. Skuffet over vores træner - sorry det er off topic. Skuffet over vores så-kaldte fans.

    Det er en skoduge at være BIF fan bare pga kampen og hvor bund elendige vi var søndag, men afslutningen på transfervinduet var sømmet i ulidelighedens kiste.
    7 enige · 1 god kommentar

  • Dumpet eftersom CV atter en gang smed Europa på gulvet og ikke hjalp holdet inden den kampagne startede. Det kan ikke være rigtigt at vores værste konkurrenter godt kan forstærke sig i god tid, men for os er det mission impossible. Det eneste som kan ændre på det er hvis de to nye brænder banen af big big time for os.
    6 enige · 3 god kommentar

---

  • Skuffende vindue, Pentz stort plus, de øvrige tilgange skal først ses an. På ud siden er det alt for små beløb man får solgt til, det lykkedes ikke at få solgt fx Kvistgaarden, som pt er på toppen og vel ikke kommer til at stige i pris, da man ikke kom i gruppespillet. Det samme kan siges om Vallys, som jeg dog håber man kan få forlænget med, så han bliver resten af karrieren i Brøndby. Dog tror jeg helst han vil en tur ud og prøve sig af på et højere niveau.

    Truppen er skævt sat sammen desværre.

  • Kenneth
  • Kenneth
    Betalende bruger
      3. september 2024   

  • Superligatruppen tæller nu 11 markspillere & 2 Målmænd
    Agh ;)

    Positive:
    - Pentz ind og tidligt på plads
    - 6'er fundet
    - Oprydning af spiller med kontrakt udløb begyndt (4 solgt)
    - Udlejning af unge spiller der skal have spille tid, og spiller der ingen fremtid har

    Negative:
    - Truppen blev ikke yngere (burde den blive i løbet af de 2 næste vinduer)
    - Ikke noget kæmpe salg
    - Schwartau ikke blev forlænget men solgt

    JS sagde allerede omkring første træning, at det ville være optimalt at få nogen nye spiller ind der kunne skabe noget nyt i truppen. Udfordre nuværende hierarki og frisk blod. Det skete som vi alle ved ikke.

    Der er 9 (10 inkl udlejet Kvist) spiller der har kontrakt udløb senest til sommeren 2025, og i hvert fald 6 af dem burde ikke være her efter næste sommer (Mikkelsen, Mensah, Tshiembe, Rado, Ohiog Kvist). Det betyder at vi allerede i vinter transfervinduet skal begynde atfinde erstatninger.
    Så er der Vraa-Jensen. Jeg forstår ikke man rykker U19 spiller i a truppen uden en ny længere kontrakt. Så mit håb er da han bliver forlænget og evt udlejet til vinter hvis man stadig tror på ham. Ellers er han også fortid næste sommer, senest.
    Så har vi vores leje spiller Rajovic. Er lige som mange andre, forundret hvis ikke der ligger en eller anden form for aftale om man kan købe ham. Jeg har ikke noget imod man kun lejer ham, da man må forvente man mener han kan bidrage til at når resten af sæsonens målsætninger.
    Til sidst har vi to af sidste sæsons profiler, Klaiber og Wass. Der skal ikke laves nogen forlængelser med dem før til jan/feb 25. Hvis Brøndby, gud forbyde det, står i en situation til nytår, hvor man kigger ind i en genopbygning, så har jeg svært ved at se begge spiller skal forlænges.

    Forventer vi ligger mindst nr 3 og indenfor 5 point af første pladsen, og videre i pokalen, når vi rammer 1. januar 2025. Ellers skal vi trykke på Rebuild knappen, med ny træner og sammensætning af truppen.
    1 enig · 2 god kommentar

  • Kris
  • Kris
    Betalende bruger
      3. september 2024   

  • Transfervinduet er bestået i min optik.

    Planen - at holde sammen på truppen
    Som jeg synes det har været meldt ud, så var planen, at holde sammen på truppen.
    Det lykkedes til fulde, da man fik lukket aftalen med Pentz før EM. Perfekt.

    Start-11 sæson 23/24
    Vores start-11 i sidste sæson var fuldt ud konkurrence dygtigt i superligaen og vi var sølle et mål fra at blive danske mestre og det med et hold, som mange dømte ude af top 6 efter sidste sommers transfervindue.
    Vores helt store udfordring i sidste sæson var, at vores bænk på ingen måde var stærk nok, når kampene skulle lukkes. Der var der andre hold der havde bænke, hvorfor de kunne skifte ud og ændre kampene og det kunne vi ikke.

    Start-11 sæson 24/25 - Vi spiller med 2. holdet
    Vores trup, som er den samme som sidste år, er i den stærkeste opstilling stadig god nok til spille med hvor det er rigtig sjovt, men skader har gjort, at vi stiller med 2. holdet i denne sæson.

    Lige nu starter vi typisk med SebSeb, Nartey, Bischoff, Bundgaard. Alle spillere som ikke fik meget tid foråret og de to er helt unge og uprøvede på Superliga niveau, og selv om de er startet godt og alt lige overtid, vil nå et højt niveau, så kan man bare ikke forvente, at de på nuværende tidspunkt kan levere det samme som Divkovic, Greve/Rado, som har mange flere minutter i benene på dette niveau.

    Bundgaard har erstattet Vallys og igen, ung spiller, gør det godt, men man erstatter ikke lige superligaens bedste spiller i sidste sæson uden det påvirker niveauet.

    Klaiber spiller ude af position, da Jordi er skadet, hvilket heller ikke gavner holdet.

    Sidste men ikke mindst, så er Alves og Kvistgaarden i gang med at spille sig i form, at efter at have været skadet og Kvistgaarden er ved at være på plads.
    Derudover, så har vi ikke set Suzuki, Pentz, Wass og Rasmussen levere på samme niveau som i sidste sæson.

    Det kan så bla. skyldes træneren, men det kan jo også skyldes at niveauet på dem der pt. spiller ikke er lige så gode, som dem de har erstattet.

    Når jeg så skal gøre spillebrættet op nu, hvor transfervinduet er lukket, så mener jeg det er klasse, at man har holdt sammen på truppen.
    Vi har fået tilføjet et par nye spillere, som gerne skulle være bedre end dem vi har sendt videre og dermed er vi kommet styrket ud af vinduet.
    Når alle folk er fri for skader og forhåbentlig finder deres niveau igen, så forventer jeg en sæson, hvor vi igen spiller med til det sidste.

    Transfervinduet er derfor godkendt fra min stol.

    Forza Brøndby!
    7 enige · 9 god kommentar

  • Klassisk panik før lukketid - i over 2 år har der manglet kvalitet på midtbanen og så får man hentet en transferfri midtbane til sidst fordi man igen igen igen virker til at famle rundt.

    Pentz, der har stået den dårligste sæson i Brøndby's historie i opstarten. 20 millioner for den bedrift, det vil jeg nu ikke tilskrive, som et fejlkøb, da det på parpiret virkede klasse, desværre realiteten at han underperformer for fuldskrue.

    Lejet en angriber uden købsoption, skal hører tankerne bag før jeg kommer med en holdning til dette.

    Udsiden: Oprydning efter sig selv (pinligt igen at skulle ud i den øvelse) og salg af et kæmpe talent for 13 mil, som er blevet frosset ud og en uge efter sælger FCN en angriber for 150 mil.

    Alt i alt dumpet uden mulighed for reeksamen for nu skal en anden fandme tage over og forvalte midlerne bedre.
    3 enige · 2 god kommentar
     
    • Joblar
    • Joblar   3. september 2024   

    • @LebogangHansen well said
      1 god kommentar

---

  • Det er det vel? Altså bestået.

    Jesper har jo fået det bedste forudsætninger siden Zorniger og derefter Michael Laudrup
    En trup der leverede rigtig fint i sidste sæson er holdt stort set uændret. En kontinuitet de fleste andre superligaklubber må være misundelige over.

    Desuden har CV fået ryddet fint op og forlænget med Nartey.
    6 enige · 5 god kommentar

  • Jeg ved ikke, hvad jeg egentlig havde forventet af vinduet her, men jeg var og er skuffet over, at Kowalczyk ikke fik chancen lidt mere heroppe, inden vi lejede ham ud.

    Ellers havde jeg gerne set Lauritsen og Tshiembe væk og en ny forsvarer ind.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Panzer
  • Panzer
    Betalende bruger
      3. september 2024   

  • Helt sikkert bestået, men selvfølgelig ikke til en topkarakter. Så skulle der have været måske et stort salg og et stort køb, eller Stijn el.lign tidligere i vinduet. Men Stijn, med lige præcis den situation han var i, var nok ikke tilgængelig før til sidst. Og vi mangler selvom stadig at se om han er god, men det lyder da ok lovende
    4 enige · 2 god kommentar

  • Dumpet!!
    Et det anden eller tredje gang CV handler forsent og at vi ryger ud af Europa?
    4 enige · 1 god kommentar

---

  • Brøndby85
  • Brøndby85
    Betalende bruger
      3. september 2024   

  • Klart bestået - truppen er bredere og mere talentfuld end meget længe set. Nu venter vi bare på de gode resultater
    7 enige · 4 god kommentar

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      3. september 2024   

  • Isoleret set er truppen per 2/9 bedre end den var ved indgangen til vinduet og der er mange ting på positivsiden:
    - Ingen bærende spillere er solgt
    - der er forlænget med Pentz
    - spillere med begrænset udsigt til spilletide er solgt eller udlejet
    - Nartey har forlænget
    - vi har fået tilført en spillende 6er
    - vi har fået en stærk, hurtig 9er.

    Men, som mange bemærker er situationen samtidig at
    - vi har misset en gylden mulighed i Europa, hvilket koster på bankbogen og på koefficientkontoen, således at vores chancer for europæisk gruppespil er mindre i fremtiden og at vi sandsynligvis har misset spillere, som kunne have valgt os til, hvis vi havde kunnet tilbyde conf league
    - vi ligger mange point fra førstepladsen i superligatabellen
    - vi kæmper med spillet, både offensivt (mål) og defensivt (mål imod)
    - vi har mistet det største angrebstalent (Swartau), samtidig med at FCK og FCN har solgt deres tilsvarende talenter for 100+ millioner.
    - vi risikerer at stå med kun Ohi når foråressæsonen starter, hvis Kvistgaarden sælges og Watford trækker Rajovic hjem til Januar. Så skal der igen bygges op.
    - vi virker slet ikke til at have en bæredygtig forretning, fordi der ingen indtægter bliver i 2024 fra europæisk gruppespil og store spillersalg.

    Hvis vi lægger CV's præmist om at BIF først kan få attraktive spillere i sidste uge af vinduet til grund, så peger pilen på at CV skulle have været mere forudseende i vinter ift. behovet for en stærk profil til midtbanen. Det er altid nemt at være bagklog, men vi kunne med en vis sandsynlighed have været mestre og været i europa nu, hvis en spiller a la Mark Brink, Stijn Spierings, Jeppe Tverskov, osv. var tiltrådt 1/2 2024....
    4 enige · 2 god kommentar
     
    • Rasmus Stephansen
    • Rasmus Stephansen
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top gode
        5. september 2024   

    • @del Piero Jeg synes Clement B er et langt større angrebstalent end Oscar S. OS kan ikke sætte en mand af - det kan CB, han gør det gang på gang og endda fra stående....!
      2 enige · 1 god kommentar

  • Rasmus Stephansen
  • Rasmus Stephansen
    Betalende bruger
    Top debattør
    Top gode
      3. september 2024   

  • Blot en tanke om leje kontra købe.

    Når vi lejer ud, Kowalczyk, 99éren osv. for at give dem muligheden for at få spilletid på et godt niveau så ser vi alle gerne at det er uden købsklausuler, så spilleren kan komme tilbage i en bedre version af sig selv.

    Når vi lejer ind så vi utilfredse med at vi ikke har en købsklausul, der forhindre spilleren i at rejse hjem i en bedre version af sig selv.

    I den forkælede og perfekte verden for man alt det man peger på - det bare ikke sådan i den virkelige verden - i den er der andre som har deres egne dagsordener - det må man bare accepterer og leve med.....!

    Hvis man ikke kan få den man elsker - så må man elske den man kan få..........!

    Med mindre man hedder Real Madrid eller Manchester City og måske et par andre klubber.
    7 enige · 6 god kommentar

  • Dumpet med et brag ! Jeg var ved, at lave lignende debatemne tidligere, men der var ikke meget positivt at sige om det. Jeg ved mange er vild med Pentz underskrift og så har vi da fået det spørgsmål ordnet inden det blev et problem. Men jeg synes ikke han har været en så god målmand, men han er rigtig god med fødderne. Som decideret målmand og sidste skanse, så har han ikke været en mirakelmager, som flere af vores tidligere målmænd. Stijn kan jeg ikke udtale mig om endnu, men det ser jeg lidt som en Jordi transfer, ikke det vilde men stadig bedre end det vi havde. Vores nye angriber forstår jeg ikke fidussen med når vi brugte mange penge på Yeboah og har en Ohi gående stadigvæk.

    Af afgange, så mener jeg mest OS var det største kritikpunkt, men der er som alle ved flere aspekter af den sag. Vores unge polak er nu inde omkring landsholdet, hvilket er ret vildt, så på et punkt var det godt med lejemålet, men skulle Nartey blive skadet, så har vi ikke rigtig afløseren der, da jeg ser Stijn som Wass' afløser.

    Der er stor kritik fordi vi står med de her spillere her og ikke lavede nogle tidlige handler til at hjælpe i EU kampene. Der dumper CV allermest, da den strategi er meget fyldt med risiko. Den her gang landede han ingen gode spillere og derfor har satsningen med at vente ikke virket.

    Til sidst skulle vi nok have solgt 4-5 flere spillere og fået 2-3 flere nye ind. Vi ved jo godt at der er en del, som ikke er i klubben om 1 år og som vi ender med at få 0 kr for.

    Opstarten rent spillemæssigt og transfermæssigt har været til dumpekarakter. Eneste lille lyspunkt er, at vi ikke er så mange point bagud, som vi sagtens kunne have været. De næste håndfuld kampe blive meget svære og jeg tror resten af sæsonen bliver bestemt der. Får vi mange point, så er med i kampen, men taber vi en del så er vi i problemer og tæt på en ny krise.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • Rasmus Stephansen
    • Rasmus Stephansen
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top gode
        3. september 2024   

    • @BrianGideon Solgt 4-5 spillere mere - hvem skulle vi have solgt udover
      Cappis, Heggheim, Greve og Oscar..........??? 8-9 salg og 5-6 køb i et og samme vindue.....!
      3 enige · 3 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

---

  • Sejborg
  • Sejborg   3. september 2024   

  • Bestået (samlet set)
    CV ville holde fast i truppen, da han troede, at det kunne bringe os i Europa. Det lykkedes at holde fast i truppen, men vi kom ikke i Europa. Og helt ærligt; truppen var god nok til at komme i Europa denne gang. Det klandrer jeg ikke CV.

    Nu står vi så med et hold, vi troede skulle spille Europa i år, men som så skal rode rundt endnu en sæson med manglende indtægter. Men næste sæson SKAL vi var bare død og pine i Europa. For med de spillere der skal sælges, så er det sidste udkald inden de nærmer sig kontraktudløb og så får vi ikke ret meget for dem.

    Så faktisk vil jeg gerne have at han holder fast på truppen helt indtil vinteren næste sæson, hvor han så må sælge ud af holdet (Kvistgaarden, Nartey, Suzuki, Bischoff, Alves). Så har vi fra foråret 2026 til at spille et nyt hold sammen, der er godt nok til at komme i Europa igen.

    Og så skal han tage sig sammen med de kontraktforlængelser. Han gør det unødigt svært for sig selv, ved at lade forhandlingerne ske i transfervinduerne, som det skete med fx Nartey og Schwartau. Hvorfor ikke klare det inden vinduerne åbner?

    Allerede nu kan CV godt prøve at give 5 år til Vallys og Jacob Rasmussen. Forlæng også med Bischoff og Alves.
    6 enige · 5 god kommentar

  • Mere dumpet end det burde kunne lade sig gøre. Hvor er den midtbanespiller der er blevet snakket om et par år efterhånden? OK, der er jo Stijn som vi ikke har nogen anelse om hvad kan. Ja, vi fik en angriber men på hvilke vilkår? Vi sakker mere og mere bagud og rykker ned om et par år hvis vi ikke begynder at hente kvalificeret personale i ungdomsårene. Nogle som nu ender i de 3 fc klubber og gymnasterne fra smilets by. Da GFH kom til sagde CV at de helt store talenter som Schjelderup og Roony skulle til BIF og ikke fck og FCN. Snobberne har jo så også mænget sig godt og grundigt ind på det stadigt mere lukrative islandske marked hvor de henter helt unge stortalenter til en fornuftig pris. Hvad blev der egentlig af den plan med at hente de helt store nordiske talenter, CV? Finland er også en mulighed da de også er begyndt at producere store talenter. Ellers er der jo også en del danske klubber som har ganske fin uddannelse af talenter. Desværre er det ikke BIF. Eller også kan vi bare ikke finde ud af at få dem sluset ind i seniorfodbold med succes. Måske ville det være en idé at have en klar strategi for hvordan vil skal spille og gøre det konsekvent hele vejen ned i systemet, som de gør i FCN. Det vil gøre det meeget lettere at få dem ind på SL holdet hvis de har spillet som SL holdet siden U-10. Det gør også scouting meget lettere når man ved nøjagtig hvad en 8'er eller en 3'er eller hvilken som helst plads på holdet skal kunne og hvordan man skal træne dem.
    2 enige

  • Arenzano
  • Arenzano
    Betalende bruger
      3. september 2024   

  • I min optik er vinduet bestået selvom det med få ændringer kunne have været meget bedre. Bestået fordi vi fik hentet den målmand vi allerhelst ville have (det havde jeg ikke troet muligt), vi holdt fast på alle vores gode spillere, vi har forhåbentlig fundet en stærk midtbanespiller der giver den balance vi mangler, vi har upgraded oppe foran med Rajovic istedet for Yeboah selvom en permanent aftale havde været bedre - og vi har skilt os af med mange af de spillere der ikke har en fremtid hos os. Den helt store fejl var ikke at hente en stærk spiller til midtbanen inden kampene i Europa - man kan sagtens argumentere for at vores trup burde have været stærk nok til at slå Legia, men det havde været mere fornuftigt at at have boostet vores chancer yderligere når vi nu stod i Europa og når grupppespil er nødvendigt for vores langsigtede økonomi. Truppen nu bør være stærk nok til top 3 i denne sæson og til at forvente at vi har en god chance for at vinde pokalen. Det skal vi bevise allerede fra næste kamp.
    3 enige · 5 god kommentar

  • Solz
  • Solz   3. september 2024   

  • I den ideele verden havde vi solgt en spiller til omkring 100 millioner, så vi havde kunne barbere lidt af vores enorme underskud, men det bestemmer markedet,så CV kan ikke klandres eller omvendt roses for, hvad andre byder for vores spillere.

    Synes alt i alt vinduet er bestået, forstået på den måde, at Jesper Sørensen har særdeles favorable vilkår, især sammenlignet med Niller. Sørensen skal bevise sig snarest, fordi vi har absolut ikke været gode nok i denne sæson.
    4 enige · 4 god kommentar

---

  • Rocker
  • Rocker   3. september 2024   

  • Jeg forstår simpelthen ikke den aktuelle kritik af af CV og JS. Nu får vi en målscorer, whats not to like !!!! Konkurrencen på holdet er øget, stort set alle bænkspillerne er udskiftet med spillere der kan gå ind i startopstillingen. Vedrørende JS så har jeg har selv været voldsomt indebrændt over RESULTATERNE i de sidste kampe, men vi har jo faktisk spillet underholdende angrebsfodbold. Her er det vigtigt at Nartey er fastholdt, og tilgangen af Mileta (masterclass!) og Stijn (klassespiller) gør mig optimistisk.
    4 enige · 4 god kommentar

  • Man kan læse 3 ting ud af dette transfervindue!

    1. Vi har ingen penge..!

    2. Vi har hentet rigtige fine spillere, i de seneste vinduer.

    3. Vi har ikke solgt noget, så kan ikke købe noget..

    - i mine øjne et skuffende transfervindue, Stijn giver ret god mening på den længere bane.
    Mileta? Enten brænder han ligaen af, eller flopper totalt Og Brøndby er ikke kommet en skid nærmere en dygtig 9'er

    Ville have været optimalt med et Suzuki salg, og så indkøbt en ny venstre wing back, så vi kunne rykke Bischoff frem i offensiven..

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      3. september 2024   

  • Synes ikke vinduet er en katastrofe som sådan, men at JS stadig sidder ved roret det er en katastrofe
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • Brøndby85
    • Brøndby85
      Betalende bruger
        3. september 2024   

    • @Vainio74 - og hvorfor er JS en katastrofe?

      Du tænker måske på, at han fik os i top 6 i 22/23 og han var et mål fra at gøre os til mestre i sidste sæson?
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 11 flere kommentarer
     
    • Rasmus Stephansen
    • Rasmus Stephansen
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top gode
        5. september 2024   

    • @Vainio74 Træner Fyring er ikke en del af et transfervindue
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer


  • Grundlæggende er der nogle strukturelle problemer, omkring hvordan CV leder klubben på sportslige, kontraktuelle og strukturmæssige forhold, som medfører han dumper, specielt set i lyset af, at han har bestridet posten i 4 år.
    Som direktør på hans niveau bør man kunne risikovurdere, strukturere, prioritere og se 2-4 vinduer frem.

    Vores absolute hovedmål og topprioritet for sæsonen var at nå Europa. Dette faldt sammen med et brag, da CV ikke havde fået købt den 6er, der grundlæggende har været råbt og skreget efter nu i 2 år. Jeg nævner det igen, 2 år!!!
    Igen, igen forsøger han sig med sit knapt så geniale træk med at handler sent i vinduet, der alle dage har vist sig som en fiasko, specielt i forhold til Europa men også i andre tilfælde.
    CV bliver rost for hans hurtige ageren i forhold til kontraktskrivning af Pentz, som selvfølgelig er fint og lykkes inden EM. Men det kommer på baggrund af en farce, hvor man grundlæggende viste at Hermannsen ville blive solgt og man havner igen igen sidst i vinduet med en målmand, der tager en anden flyver. Og igen igen, havner man i en situation, hvor man økonomisk, sportslig og kontraktuelt er ude af kontrol. Situationen bliver løst, til CVs held men det er ikke på baggrund af en strategisk plan. Jeg ved ikke om CV ved det, men det er ikke forbudt at byde på Pentz eller andre spillere, der kunne være kandidater, men som evt sidder på bæanken på et højere niveau udenfor transfervinduet. Jeg er rimelig sikker på at Pentz havde været billigere i løbet af sæsonen før. Men havde vi set på ham der? Nej, sandsyndligvis ikke da vi arbejder efter hvem der er kandidater eller er ledig på markedet uden for transfervinduet. Ligesom farcen efter mesterskabet, hvor man solgte alt men skulle i Europa og igen igen købte sent i vinduet. Man fejler, men man holder stædigt fast, uden at undersøge hvorfor man fejler. Pt kan man sige der er en trend.

    Dernæst er der forhold omkring kontraktforlængelser, der af uforklarlige årsager altid er en gyser i Brøndby.
    Feks bør Seb, Specielt Bischoff, Vallys(hvis ikke han skal sælges i vintervinduet) og Divko forlænges med nu eller i efteråret, så de kan blive dyre salg i sommeren 25 eller 26. Har CV styr på det? Jeg tvivler.
    Hertil kommer farcen med Nartey og Schwartau endnu mere til skue.
    Der SKAL sættes et klubregelsæt op hvordan man kontraktuelt implementerer MC spillere ind i A truppen. Præcist som man har en lønstruktur i A truppen. Det er nemmere for medarbejdere at acceptere en løn, anciennitet m.v. når der er en struktur og et vink med en vognstang at dette er ikke cowboy'der land men et sted med kultur, struktur og et vist hierarki i forhold kontrakter. Men Nartey og og Schwartau, har haft klubben by the balls, da dette har været tilsidesat.
    Eksempler kunne være, at for at få en startplads i A elveren, skal der skrives en 3 eller 4 årig kontrakt. Eller for at komme i betragtning som U19/U17 spiller til spilletid på A holder skal der skrives en 4 årig kontrakt. Jeg er sikker på folk med fodboldforstand i klubben, kan sætte nogle begrænsninger op, der giver mening.
    Det er klart der kan komme ekstraordinære talenter frem, hvor strukturen må brydes, men det samme kan gøre sig gældende, om en ekstraordinær spiller der skal ind i A holdets lønstruktur. Det skal der selvfølgelig være plads til. Sådan er det i alle virksomheder verden over.

    Så er der det sportslige setup, der flagre i øst og vest fra u17 til A holdet. Da CV blev ansat var der lovning på at dette skulle sætte i struktur, således en MC spiller kunne indgå i A truppe flyvende. Derudover at det var klubben der satte den sportslige retning og der var en klar spillestil. Dette er stadigt ikke løst, tværtom har der været tale om den pragmatiske model.
    Det er mig simplehen en gåde, hvorfor ovenstående ikke er løst for lang tid siden. Det ligger simpelhen i jobbeskrivelsen for en direktør i et foretagende som Brøndby.
    Hvis JS bliver fyret i morgen er vi på bar bund. Nå nej, vi kan IKKE fyre ham i morgen, for så er vi på bar bund.

    At CV måske har lykkes med en række handler i dette vindue af Pentz mfl. og samtidigt lykkes med forlængelse af Nartey dertil at at have ryddet op efter hans forfejlede køb, glædes jeg da selvfølgelig over, men det er samtidigt på en tynd, dyr, desperat og ustruktureret strategisk baggrund. Det er som at pisse i bukserne for at holde varmen, ligesom lånet af Rajovic er et klasse eksempel på.

    Og jeg har slet ikke nævnt hans totalt stædige forfejlede forsøg på Indefra og ud, med norske og svenske spillere, hvilket GFH heldigvis har sat en stopper for....

    Jeg mener CV er dumpet alene af ovenstående.
    7 enige · 5 god kommentar
     
    • mimor1
    • mimor1   4. september 2024   

    • @Sorteslyngel godt skriv, pånær at du vil forlænge med Divkovic
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • Vainio74
    • Vainio74
      Betalende bruger
        5. september 2024   

    • @Sorteslyngel dog ved at fyre JS sker der ikke meget, vi er på bar bund i forvejen, der er næsten kun en vej for klubben og det er opad igen :)
      1 enig · 1 god kommentar

---

  • Btw, når jeg er ved min rant fra ovenstående, så havde jeg ikke ansat en rookie som cheftræner, når kravet er at vi skal spille i Europa for at få økonomien til at hænge sammen.
    Så havde jeg ansat en der havde gjort det før.
    Helt ærligt kan jeg godt lide JS, han er en træner der har gode ideer og er dygtig men er under oplæring, både ingame-mæssigt, kommunkationmæssigt og taktisk. Bliver JS en god træner? Uden tvivl.
    Men passer han ind hvor Brøndby er nu, med det setup, hvor vi skal spille i Europa for at få det til at hænge sammen økonomisk? Not so much.
    Igen CV som den ræv han er, ved at JS ikke kommer med de store krav, da han grundlæggende blot er glad for at have fået posten i en klub som Brøndby og derfor kan køre sit ustruktureret flikflak og snorken i hængekøjen uden den store ballade, lige indtil slutningen af transfervinduet. Hvis det havde være Uwe Rosler, tror jeg nok CV ville havde være på glat is. Der havde været helt andre krav, til både struktur, kontraktforlængelser, transfervindue m.v .
    5 enige · 3 god kommentar
     
    • mimor1
    • mimor1   4. september 2024   

    • @Sorteslyngel også derfor det ikke er en træner med en mening om tingene, men en ven og nikkedukke til CV
      Hvorfor mon David Wagner ikke blev ansat
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 13 flere kommentarer
     
    • Solz
    • Solz   4. september 2024   

    • @Sorteslyngel - Jeg er fuldstændig enig, så har intet at tilføje.
      2 enige · 2 god kommentar
     
    • Rasmus Stephansen
    • Rasmus Stephansen
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top gode
        4. september 2024   

    • @Sorteslyngel Hvis du har ret i antagelserne om CV´s motiv omkring JS så er det CV´s chef, bestyrelsesformandens opgave at smide CV ud af hængekøjen.
      1 enig

    Se 4 flere kommentarer
     
    • Brøndby85
    • Brøndby85
      Betalende bruger
        4. september 2024   

    • @Sorteslyngel - CV er en ond og udspekuleret person.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

  • Bestået efter min mening. Ikke wow, men utroligt godt at Brøndby ikke solgte ud, af de bedste og vigtigste spillere.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Rasmus Stephansen
  • Rasmus Stephansen
    Betalende bruger
    Top debattør
    Top gode
      6. september 2024   

  • For 3 dage siden satte jeg dette debatoplæg i gang - Mange har ydret deres mening og holdninger. Tak for det, det altid berigende at høre andres meninger og holdninger som alt sammen bidrager til at nuancerer debatten og komme alle 360 grader rundt - det bliver vi alle sammen lidt klogere af

    Jeg kunne godt tænke mig at komme med en såkaldt provokation:

    CV har sammenlagt bestået de 2 sidste transfervinduer....?

    Som premisse for besvarelsen vil jeg gerne lægge til grund at se på det indkøbsbudget
    der har været til rådighed og så den trup der er blevet resultatet. Brøndby har over de 2 sidste vinduer købt ind for ca. 100 millioner kr. I det senarie kan jeg oplyse at FCM de sidste 12 mdr. har købt ind for ca. 260 millioner kr. FCK for ca. 210 millioner kr. Blot for en sammenligning og en ramme for en samlet vurdering.

    Hvordan ser du på det...?? Bestået ?? eller..............?

    NB: På transfermarkt er Brøndbys trup værdiansat til 380 mio. kr. FC Midtjyllands trup 470 mio. kr. og FCK 520 mio. kr.
     
    • BIFLeed
    • BIFLeed   7. september 2024   

    • @Rasmus Stephansen tak for gode spørgsmål til en god debat!

      Ja, CV har bestået de sidste 2 vinduer.
      Iflg. GFHs og BIF egen strategi er vi stadig i en opbygningsfase. CV har fastholdt og styrket fundamentet. Holdet er stærkere og bænket forbedret.

      At vi bruger færre penge på transfers end FCM og FCK skyldes at de andre steder i deres udvikling og pga. deres succes i Europa. De har bare flere penge i banken at gøre godt med. Men det er vel fair at sige at vi for 100 mio. har fået taget længere skridt end rodebutikken FCK har for 210 mio. FCM har brændt pengene af og misset CL.

      Det er solidt og iskoldt at følge en nødvendig strategi frem for cowboy salg og køb.

      Der er ingen hurtig vej til toppen. Det er trapperne vi må tage.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Joblar
  • Joblar   8. september 2024   

  • Må jeg ikke foreslå alle der er interesseret i transfers, strategi og økonomi at høre Mediano’s podcast Sommervinduet og de europæiske kampe - hvor Sune Blom giver et godt billede af tingenes tilstand, det skitsere meget godt hvor langt Brøndby er efter nogen af de andre klubber, samt den risiko og eksponering vi har.
    @Nanna, hvornår kommer podcasten med CV som vi jo er vant til efter hvert vindue ??

---





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner