Fodbold live resultater




De kommende afgange

Skrevet af Lasse P, 13. december 2023

Efterårssæsonen er gået på hæld og vi kan se tilbage på en resultatmæssig god periode i superligaen, hvor vi ligger med et flot pointsnit på omkring 2 point pr. kamp. Der har været meget snak om tilførelser til klubben, men vi må ikke glemme de afgange der skal komme. Jeg syntes nemlig at der kan laves en lige lovlig lang nok liste med spillere, vi på en respektfuld måde skal have sendt godt videre inden for de næste 1-3 vinduer. Det er nødvendigt for at opnå målsætningen om at kunne spille om guld hvert år. Vi kan selvfølgelig ikke afsætte alle til januar, så derfor skriver jeg 1-3 vinduer

Jeg har derfor ud for hver enkelt spiller spurgt mig selv, om jeg kan se den enkelte spiller være medvirkende til at vi ligger i toppen hvert år. Her er min subjektive vurdering til hvem vi skal sige farvel til:

Forsvar:

- Mensah (dejlig dreng, men niveauet er der ikke længere)

- Heggheim og/eller Tsiembe (kan sgu godt lide dem begge, men jeg ville gerne sende dem videre, for at få plads til én klassespiller med højere bundniveau. Også så vejen til Ludvig Vraa og Søndergaard fra U19 ikke er så lang)

- Justin Che (den er måske lidt hård og det er udelukkende fordi mavefornemmelsen siger mig at det hele tiden har været en mærkelig case, og som jeg ikke syntes klæder klubben)

 

Midtbane:

- Rado OG Greve (den lidt kontroversielle her fordi jeg vælger dem begge. Igen jeg kan sgu godt lide dem, men vi er nødt til at få én spiller ind med større kvalitet end dem. Samtidig skal der gøres plads til spillere som Nartey, Adam Claridge osv.)

- Cappis (det løb er nok kørt)

- Evjen (det startede godt, men er siden gået ned ad bakke. Bliver heller ikke bedre af at han spiller ude af position - som en del andre i øvrigt)

- Bertram Kvist (det ligner at det ikke bliver i Brøndby han får sit gennembrud desværre)

 

Angreb:

- Suzuki (kontroversielt måske, men jeg kan ikke se os blive mestre med ham som starter i angrebet. Det kommer ikke til at ske. Så skal han placeres anderledes og ligge på.)

- Yeboah (lidt samme vibe som med Justin Che. Mærkelig case. Han virker langt væk fra holdet og står i vejen for yngre angribere fra Masterclass som givetvis har større potentiale). Vil hellere satse på Salech. Skulle Yeboah modbevise mig på et tidspunkt, så tager jeg dog gerne den på mig. 

- Carl Bjørk - den siger vist sig selv.

 

11 spillere... Puha der ligger en del arbejde på ud-siden også for CV henover det næste år til halvandet. 

Ovenstående medfører selvfølgelig at vi skal hente spillere ind udefra, men jeg håber at vi er et sted nu, hvor vi i større grad tør give Masterclass chancen. Det er så vigtigt at vi får den del op og køre, så vi på sigt kan have 2-3 Masterclass spillere i startopstillingen hver gang. 

Jeg rammer selvfølgelig ikke hovedet på sømmet i alle mine meddebatørers øjne herinde, så kom endelig med jeres input, og lad os få en god debat om at køre. Hvem tænker I vi skal sige farvel til i fremtiden, for at opnå vores mål om at spille med om guldet hvert år?




Deltag i diskussionen




  • Joblar
  • Joblar   13. december 2023   

  • Enig i de fleste på nær Suzuki.
    2 enige
     
    • Lasse P
    • Lasse P
      Betalende bruger
        13. december 2023   

    • @Joblar Det er fair, men af nysgerrighed, hvad ser du i Suzuki som gør at han kan spille kontinuerligt på et mesterskabshold?

    Se 3 flere kommentarer

  • Jeg ville være ked af, at skille mig af med Evjen. Jeg synes i den grad, at han har vist, at han kan tilføre vores hold nogle aspekter. Lige nu lider han under, at han er bedst på den plads, der spilles af årets spiller og efterårets profil i ligaen.
    6 enige · 1 god kommentar
     
    • Lasse P
    • Lasse P
      Betalende bruger
        13. december 2023   

    • @RommeTilPhiriOgSå Jeg er sådan set enig. Syntes at Evjen startede rigtig godt, men er så dalet meget i niveau. Ikke mindst pga. Vallys som man ikke bare lige slår af selvfølgelig. Vi spiller ikke med kanter, hvor jeg også ser ham bedre end som 8’er. Faktum er at vi får ikke det bedste ud af Evjen og omvendt. Jeg er ikke sikker på at det kommer til at ændre sig, så derfor giver et farvel til sommer måske mening.
      1 enig

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      13. december 2023   

  • Super fint indlæg til debat. Du kommer med dine egne, velargumenterede bud og tør sætte røven i klaskehøjde med kontroversielle bud.

    Langt hen ad vejen er jeg enig. Der er dog nogle steder jeg er uenig.

    Rado/Greve. Hvis vi kan få én spiller med begge spidskompetencer, på endnu højere niveau, er jeg enig. Men hvis ikke vi finder en på Wass-niveau eller over, tror jeg det ville være bedst at sælge Greve, da Rado han har spidskompetencer som hverken Greve, Nartey eller Adam Claridge besidder.

    Ejven tror jeg stadig på. Hans problem er, at Vallys spiller på den position, som han er bedst på.

    Suzuki skal vi beholde. Jeg ser ham som en 1-til-1 erstatning for Kvistgaarden.

    Yeboah. Vi har brug for en stor, fysisk angriber. Og jeg tror stadig han kan blive den rette.
    Men JS har jo vist, at hvis han først har set væk fra en spiller, er det næsten umuligt at få hans opmærksomhed igen. Se bare på SebSeb…

    Og hér kommer vi så til mine kontroversielle bud.
    Sælg Vallys og Kvistgaarden i dette vindue.
    Vallys bliver ikke mere værd i foråret. Han bliver måske mere interesant hvis han kommer med til EM og hvis vi kommer i Europa og han gør det godt. Man han er stadig årene og hans kontrakt bliver hurtigt meget kort.
    Med Vallys ude, kan vi får kørt Schwartau i stilling på 10’eren i løbet af foråret. Hvis hvis kommer i Europa, kan han lave en Højlund og brænde de udenlandske baner af. Og så bliver han MEGET mere værd en Vallys.

    Det samme med Kvistgaarden. Vi skal smede mens jernet er varm. Og for Mathias’ vedkommende, må man sige, at det nok ikke bliver meget varmere end nu.
    Som sagt ser jeg Suzuki som en fuldgod erstatning. Så kør ham ind i foråret, så han også er 100% klar til Europa efter sommerferie.

    Men risikerer vi ikke at miste medaljerne, hvis vi sælge 2 af de vigtigste spillere? Jo, måske. Men ingen ved det. Og jeg tror at begge er væk senest til sommer. Og så så vi IGEN med en trup der ikke er spillet sammen, når vi skal spille Europæsik.
    Jeg sagde det også sidste pr. Bid i det sure æble nu, men forbered dig på næste sæson allerede fra starten af 2024.
    3 enige · 4 god kommentar
     
    • Lasse P
    • Lasse P
      Betalende bruger
        13. december 2023   

    • @Jensen Jeg takker. Vi er helt enige omkring Rado/Greve situationen. Jeg vil gerne bytte dem begge med én klassehybrid, men findes dette ikke, så er det Greve der står for tur. 1 ind og 1 ud gør dog ikke vejen nemmere for MC.

      Jeg er enig omkring Evjen, men jeg forholder mig til at den plads sidder Vallys tungt på, og vi har også Schwartau vi gerne skulle have kørt ind.

      Respekt for din tanke omkring salg af Vallys og Kvistgaarden nu her. Jeg tror dog ikke at den kommer til at stå på Europa til sommer uden de to. Schwartau er kun 17 år og mangler lidt endnu. Suzuki er en væsentlig mindre god kopi af Kvistgaarden, hvis du spørger mig.
      Vallys vil jeg selvfølgelig gerne beholde, da hans værdi for holdet nok overgår hans transferværdi. Kvistgaarden skal selvfølgelig videre, men jeg ville gerne vente til sommer. Men kan godt lide at du tænker rettidig omhu. Det er jeg også fan af.
      1 god kommentar

  • Betalende bruger
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      13. december 2023   

  • Lasse, dit indlæg burde slutte af med, at du vil skille dig af med CV

    For det er godt nok en kritik, af de helt store med CVs indkøb, du referer til

    Synes du glemmer nogen spillere. Sebastian bruges meget lidt, hvor står han?

    Vil du beholde en løntung forsvars spiller i Rasmus Lauridsen ?

    Er enig med dig i Suzuki er for let, ser ham på ingen måder som 1-1 til Kvistgaarden, for han er en hylde under ham.

    Jeg er enig med dig i de fleste, dog savner jeg du nævner par stykker hvad med Salech?

    Jeg er dog uenig med dig, i at vi skal skille os af med Greve, han har flere kompentencer

    Hvad mener du om Ohi? Han har været helt væk i denne sæson, skal en der tager så mange minutter, ikke være bedre?

    I min verden er Ohi overvurderet, synes han har kvalitet som boks spiller, men selv der i år, har han været en fiasko.
     
    • Lasse P
    • Lasse P
      Betalende bruger
        13. december 2023   

    • @GARFIELD Jeg vil bestemt ikke give CV topkarakter for alt hvad han har lavet, men jeg står ikke og råber CV raus. Mange af spillerne er også kommet til, hvor vores økonomiske situation er en anden end i dag. Vi skulle gerne være bedre polstret nu. Så det er ikke ment som en CV bashing, men et nu-skal-vi-sigte-højere skriv.

      SebSeb tog jeg ikke med, da jeg tror/håber at vi stadig kan få noget ud af ham. Det er klart at får han ikke chancer, så skal han videre for alles skyld.
      Det samme gør sig gældende med Lauridsen. Jeg tror der er et højere niveau i ham end vi har set hidtil. Jeg medgiver dog at hans situation ikke er optimal pt. Spørg mig igen til sommer:-)

      Jeg vil hellere satse på Salech end Yeboah. Derfor er han ikke med på min liste, men jeg ved godt at hans nuværende lejeophold i Beveren ikke er gået helt godt. Så han kunne være en bobler.

      Jeg kan godt lide Greve, men skal vi sigte efter guld, så skal der mere kvalitet ind. Plain and simle. Han er også uheldig med skader, og selvom at det ikke er hans skyld, så tæller det med.

      Jeg har altid været fan af Ohi. Han er en notorisk målscorer, og har vist det igennem hele sin karriere. Det er klart at han skal præstere bedre. Han skal ligge inde i boksen og ikke rende rundt på kanten. Er det trænerens diktering, eller er det for Ohi’s egen regning? Jeg vil gerne give Ohi til sommer til at genfinde målformen. Sker det ikke, så må han videre.
      2 enige

    Se 11 flere kommentarer

---

  • Enig med en langt det meste, Evjen ser jeg gerne blive, da jeg håber man går over til 4 i bagkæden og med en ekstra på midten. Ved godt det ikke sker, men synes heller ikke JS er den rette, det samme gælder CV.
     
    • Lasse P
    • Lasse P
      Betalende bruger
        13. december 2023   

    • @olemartin.dk Evjen har helt sikkert evnerne til at bidrage med mere end han gør nu. Jeg forholder mig dog til hvor vi er i dag (3-5-2). Skulle et systemskifte ske, så kunne Evjen meget vel være back in the game.

  • Evjen, Suzuki og Rado er dem som jeg har den største fidus til, af de ovennævnte. Vi kan ikke både skille og af med Heggheim og Tshiembe - af de 2 bude førstnævnte blive. Yeboah har vi endnu ikke set noget til, så den er svær at have nogen mening om.

    Målmandsposten burde dog ligeledes være et stort samtaleemne, for måske er Pentz rigtig god på fødderne og har en dejlig personlighed, men som shotstopper og pointredder er han ikke lige så afgørende som vores tidligere målmænd, og Leverkusen vil vel have i omegn af 25 millioner for ham. Ser hellere at man giver vejle 5 millioner for deres.
     
    • Lasse P
    • Lasse P
      Betalende bruger
        13. december 2023   

    • @roligrolig Jeg er enig i at vi ikke både kan skille os af med Heggheim og Tsiembe, medmindre vi henter en kvalitetsstopper ind.

      Yeboah er svær ja, for vi har ikke set ham spille. Det er mavefornemmelsen der siger mig at det bliver svært at indfri hans potentiale her. Jeg vil gerne tage fejl dog:-)

      Jeg kan godt lide Pentz. Hans fodarbejde er eminent, men som shotstopper er jeg enig i at han mangler lidt. Det er en opvejning af hvad vi vægter mest. Jeg tænker heller ikke at vi skal give 25 mio. kr. for ham, og i så fald udløber hans kontrakt hos os til sommer. Derfor tog jeg ham ikke med, da jeg som minimum ser ham her lejeperioden ud.
      1 enig · 1 god kommentar

  • Sinbad
  • Sinbad
    Betalende bruger
      14. december 2023   

  • Godt indlæg - din præmissen omkring niveau til et mesterskab hold - synes jeg - er helt rigtig. Jeg vil gerne bringe et par yderligere ting til bordet om forudsætninger for vurderingen af den enkelte spiller,
    Hvis Brøndby som forretning skal køre rundt og dermed udvikle sig og dermed udvikle holdet - skal det være gennem gruppespil i Europa og/eller sælg af masterclass spillere primært (yeboah, Suzuki og Kowalzcek er også muligheder men indtjeningspotentiel er ikke lige så stort) - “ timeglasset “ skal indføres på truppen - altså ung og talentfuld i bunden og erfaring og kvalitet i toppen - og dermed ikke semigode 27 årige, som ikke giver en stor værdi hverken på kvalitet eller transfer : Kevin T, Greve

    Der er spillere, der er købt under andre forudsætninger eller der skal kigges på manglende kvalitet: Bjørk, Cappis, Mensah, Mikkelsen

    Talenter hvor der er tvivl om niveauet er godt nok: Kvist, Yeboah, HH, seb,

    Talenter der skal have mere tid: evjen, OS, Kowalczek, Salech, Ægidius, Che

    Det skal i de kommende vinduer være en nettoafgang ,da der kommer en del spillere nedefra fra mc der skal gøres lidt plads til.

    Derfor få indkøb men høj kvalitet
    1 enig
     
    • Lasse P
    • Lasse P
      Betalende bruger
        14. december 2023   

    • @Sinbad Jeg takker, og så er jeg meget enig i de ting du skriver. Der skal være en vej ind til MC på holdet. Det er vores levebrød. Der er mange faktorer der skal være styr på i det hele taget. Jeg valgte bare at fokusere på transfer-ud her i tråden. Få indkøb af høj kvalitet - meget enig heri. Det værende bedre spillere end Kowalczek, Che, Suzuki og Yeboah.
      1 enig

  • Rasmus Stephansen
  • Rasmus Stephansen
    Betalende bruger
    Top debattør
    Top gode
      14. december 2023   

  • 11 ud af truppen med et slag eller 2, tror ikke på processen, tænk hvad det betyder at næsten en halv trup skal cirkuleres på 6 mdr. Det ser pænt ud i regnearket men det fungere ikke i omklædningsrummet der ikke kan følge med, at skifte 50 % af medarbejderne på 6 mdr. !! prøv at foreslå det I Danske Bank, så der intet der fungerer..... så jeg bider den over og følgende skal omsættes de næste 6 mdr.
    Pentz
    Mensah
    Cappis
    Bjørk
    Bertram
     
    • Lasse P
    • Lasse P
      Betalende bruger
        14. december 2023   

    • @Rasmus Stephansen Da jeg skrev afgang hen over 1-3 vinduer, skulle jeg måske havde skrevet inden for de næste 18 måneder. Det var i hvert fald det jeg mente. Jeg er udemærket klar over, at man afskipper ikke 11 spillere i et vintervindue. Det ville være vanvittigt.
      Jeg er enig i at Mensah, Cappis, Bjørk og Bertram skal væk, men det skal være i det her vindue. Ikke først til sommer. Pentz er en svær størrelse fordi vi ved ikke hvilke andre muligheder der ligger til os, og hvad vil Leverkusen forlange for Pentz. Pentz giver os sindsygt meget i opspillet, men han er måske ikke en point-redder.
      1 enig

---

  • Sunderland
  • Sunderland
    Top debattør
      14. december 2023   

  • CV har udtalt at målet bliver at holde på truppen.
    Kort sagt dem der ryger ud er marginal spillere eller der kommer et tilbud vi ikke kan sige nej til.
    Mit Bud:
    - Cappis sælges/lejes ud igen
    - B.kvist lejes ud
    - Yeboah lejes ud.

    Indkøb:
    - Midtbane spiller en klassisk 6'er: Kunne være Jairo Riedewald eller Oliver Abildgaard.

    Ingen spillere fra start 11-eren bliver solgt, for der kommer ingen bud vi ikke kan sige nej til........
    Vi satser benhårdt på europæisk gruppespil til næste år, meget gerne Champions League og med fck's succes pt, så er mulighederne store for europæisk gruppespil til top 2 måske endda top 4......
     
    • Lasse P
    • Lasse P
      Betalende bruger
        14. december 2023   

    • @Sunderland Jeg kan sagtens følge dig i din tankegang. Det kunne være en måde at gribe det an på. Konsekvensen ved din plan er at MC igen sættes på sidelinjen. Hvis vi skal få gang i talenterne, så skal der flere spillere ud, og MC skal producere flere spilminutter. Én ind og én ud tankegangen koster på talentområdet. Jeg er mere til én ind og to ud. Som med mit eksempel med Greve/Rado og Tsiembe/Heggheim ud.

    Se 2 flere kommentarer

  • Panenka
  • Panenka
    Top debattør
      14. december 2023   

  • Det kan også være, at JS tager røven på os alle og skifter system.
    Han startede med et meget mere offensivt system da ham kom til, men måtte sande, at spillerne ikke var gode nok til at kunne praktiserer dette.
    JS udtalte, at nogle gange er man nød til at tage et skridt tilbage for at kunne tage et skridt frem senere og det har vi set med 5-3-2, som så stille og roligt er blevet en kombi med 3-5-2.
    Kunne man tænke sig, at vi nu har spillerene til at 4-4-2 eller 4-3-3 og at JS vil bruge vinterpausen til at implementerer dette system ?
    Det vil umiddelbare løse en masse problemer.
    Heggheim og Tsiembe kan sendes videre, og så har vi Alves og Rasmussen med backup af Lautitzen.
    På midten vil det give plads til Evjen og offensivt vil der blive mere plads til Schwartau. Samtidig ville Ohi kunne blive serviceret bedre så han kan blive i boxen og få sit spil til at køre.
    Og hvem ved, med tilgang af 1-2 klassespillere til start-11 er det ikke en utopisk drøm.
    Det er jo jul :-)
     
    • Lasse P
    • Lasse P
      Betalende bruger
        14. december 2023   

    • @Panenka Jeg ka li’ det kan jeg:-)
      Det er også mit håb at JS prøver igen med 4-4-2 eller 4-3-3. Der er selvfølgelig også konsekvenser ved det, men mange udfordringer kunne potentielt blive løst.
      Jeg mener det var Nanna der fortalte i Brøndby-lyd at JS har udtalt at han har lagt sig fast på 3-5-2. Eller også var det med 3 stoppere. Så jeg er ikke sikker på at det bliver til en 4-back kæde efter nytår.





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner