Fodbold live resultater




Den manglende opbakning på stadion

Skrevet af Forza BIF, 3. april 2023

Jeg var på stadion i går, og oplevede ved selvsyn/-lyt) stemningen derude - eller mangel på samme. Hvor er det dog skammeligt med den situation vi er havnet i - visse andre klubbers fans sidder lige nu og slår sig på lårene af grin...

Og igen er jeg enig med Tøffe: tag jer nu sammen, hvis alle i orange skal forestille at være ægte fans af klubben!

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/toeffe-tordner-mod-broendby-fans-fatter-det-ikke

 




Deltag i diskussionen




  • Jeg er enig, måske er det på tide at finde ud af om man ikke helt skal fjerne sig fra stadion eller bakke op.
    3 enige
     
    • @Thorsten Hvorfor må de ikke bare være der, som 90% af dem på langsiden?

      For de bidrager jo heller ikke med noget som helst stemning
      3 enige

    Se 6 flere kommentarer

  • Jeg tror vi alle må acceptere den præmis nu, at dem der stod for organisationen af stemningen tidligere, ikke længere ønsker at gøre det. Det synes jeg ikke man kan tillade at bebrejde dem, da de jo gør det frivilligt. Men i samme åndedrag må man vel så også sige, at det må slutte med at vente på at de kommer tilbage.

    Vores fanscene lige nu er ground zero. Det hele er smadret til atomer, og det var allerede i gang inden GFH med uenighederne omkring Vallys og et indtryk mange af os blev efterladt med af manglende afstandtagen til vold og hærværk.

    Ja, det var en tam, for ikke at sige sørgelig, oplevelse på stadion i går. Jeg har aldrig oplevet noget lignende, og det kommer nok til at tage år at bygge op igen.

    Men nu er der mulighed for en ny start. Jeg så med glæde de purunge knægte med trommen i går. Der skal nok vokse noget nyt frem, og det må tage den tid det tager. Men det kræver at alle tager en beslutning om de vil være ombord på Brøndbyskibet eller ej. Hvis ikke, så lad os andre sejle videre.
    8 enige · 5 god kommentar
     
    • @Christian Brøndbyman og det kræver at orange scene erkender nederlaget og forlader stedet og tagr deres orange bannere og trøjer med sig

    Se 2 flere kommentarer

  • mp80
  • mp80   3. april 2023   

  • Synes det er mærkeligt at synge ud med GFH, når man samtidig opfordre til en værdiaftale med selvsamme.
    7 enige
     
    • @mp80 præcis og ligeså mærkeligt er det at de protesterer mod noget som ikke er sket, og formentlig aldrig vil ske…det et som at starte et skænderi med konen om noget man tror vil ske
      1 enig
     
    • @mp80 Det handler om at ejerne med deres nuværende konstruktioner ikke skal fortsætte, uden man har en klar aftale om hvad de må og ikke må gøre ved Brøndby som klub.

      Det handler jo i bund og grund bare om en forventningsaftale så man på sigt ikke ender ud i noget rigtig skrammel.

    Se 4 flere kommentarer

  • Mixt
  • Mixt   3. april 2023   

  • Synes ikke, at jeg lagde mærke til flere orange end tidligere, måske tværtimod(?).
    Men helt enig, Sydsiden Nedre var mere stille i går end nogensinde før - hvilket var extra træls, når man så kunne høre Viborgs fans synge de samme 4 linier igen og igen og…

    Det bliver en dejlig dag, når dem der ikke kan acceptere BIF anno 2023 finder noget andet at gå op i.

    Jeg så en af FCMs ledere udtale, at en af udfordringerne ved at komme uroligheder og pyro til livs er, at dem der står bag godt kan lide at stå op imod systemet. Tænker det er spot on - og ude hos os har vi lige nu en gruppe, der finder en stor energi i den fællesskabsfølelse, som det giver at være imod GFH og dermed i praksis de fleste af os andre
    2 enige · 1 god kommentar

---

  • Alpha skaber stemning som de plejer. Mange andre fans: “hAllO mAnd piS aF mEd jEr!! I øDelÆgGeR klUbbEn”

    Alpha lader være med at skabe stemning. De selvsamme fans: “Ej hvorfor er der ingen stemning mere??? I sÆtTer jeR sELv oVer klUbBen!!”

    I bliver simpelthen nødt til at blive enige med jer selv. Skal Alpha skabe stemning som de er verdensklasse til, eller hvad vil i have dem til? Uanset hvad de gør, mener flere jo at de gør det forkert.

    Alpha skabte mere end de fleste vil erkende, og at Alpha holder mund viser jo ret beset hvor flad en omgang stadion er uden dem.

    Måske man burde anerkende deres sysnpunkter, løfte på hatten over deres indsats og forstå HVOR vigtige de er, i fortællingen om stemningen på Brøndby stadion.
    1 enig · 2 god kommentar
     
    • Mixt
    • Mixt   3. april 2023   

    • @Bastiano Alpha har været verdensklasse!

      Som jeg ser det, er problemet den vold og ballade, som blev en større og større belastning og kulminerede i 2022 (bussen på Fyn, Dortmund, Parken…) uden at nogen tog et opgør med de brodne kar i flokken. Man har en kultur, hvor man tier stille og er loyal overfor sidemanden i stedet for klubben og det store fællesskab. Interessant nok har der hverken været uro eller pyro siden Alpha startede deres boykot.

      Skal jeg vælge mellem stemning inkl. vold & ballade eller en fesen stemning i et stykke tid, så accepterer jeg den fesne stemning. Og stemningen kan jo kun blive fesen, når en gruppe bevidst gør hvad den kan for at dræbe stemningen. Bliver skønt, når dem, der dukker op på Stadion, kommer for at støtte holdet.
      7 enige · 3 god kommentar
     
    • @Bastiano Svaret på dit spørgsmål i 3. afsnit, kan besvares let: Tag afstand fra vold og ødelæggelse + støt klubben i medgang og modgang!
      PS: Jeg er ikke klar over hvorfor du smider versaler ind i visse ord - men det er måske også ligemeget…
     
    • KJOE
    • KJOE   3. april 2023   

    • @Bastiano Selvfølgelig har Alpha været fantastiske og en stor del af fortællingen om Brøndby IF.
      Men der følger et ansvar med den opgave de havde påtaget sig. og ja, det var frivilligt og alt det der. Men de valgte ikke at lave en sang til Vallys. De valgte ikke at tage afstand fra vold. De valgte at møde de nye ejere med afstand og anti GFH sange. De valg var lige så frivillige som deres flotte arbejde. Så der er to sider af sagen.
      Så ligesom GFH skal love nogle ting, så skal Alpha også. Ellers mister de deres legitimitet.
      Når jeg savner stemning på stadion er det ikke ubetinget fordi jeg savner Alpha. Jeg glæder mig til, at der kommer en værdiaftale, så nye stemningsskabere kan få plads og ikke mindst tid. Om det bliver Alpha eller nogle andre betyder ikke så meget.
      Og selvom der ikke kommer en værdiaftale, så kommer der stemning på stadion igen. Det er helt sikkert. Det tager bare længere tid.
      Man skal kende sin besøgstid. Og jeg er meget i tvivl om Alpha kender sin.
      3 enige · 2 god kommentar

    Se 17 flere kommentarer
     
    • @Bastiano Jeg synes det er ret interessant, at du og een til herinde forsvarer Alpha med alt i har. Det er fint nok for mig, men kardinalpunktet er jo, som flere herinde rykker for, en afstandtagen til vold, pyro og ballade. Den kommer ikke. Til gengæld har klubben ikke fået bøder siden verdensklasse fans (= ekstrapolering på dit udsagn) har stoppet deres støtte. Savner jeg det de gjorde godt - HELT vildt, for det VAR klasse. Bevares - hvis du har været i Tyskland og Argentina eller Brasilien og se bold er det med verdensklasse lit overdrevet, men godt er det. Men savner jeg idioternes hætter, deres pyro og den uro de så ofte genererede - øhhh NEJ. Jeg tager med glæde til de fesne stemningskampe og ser holdet få prygl igen og igen, indtil de finder melodien, hvis jeg kan slippe for det lort.
      Så gør jer selv en tjeneste. Gør HOLDET en tjeneste. Tag afstand fra og ansvar for det skidt elementer har lavet, for når man profilerer sig for det gode som gruppe kan man ikke afskrive ansvaret til enkeltindivider - så er det også gruppens. Gør det, så vinder i øjeblikkeligt min - og tænker jeg mange andres - respekt tilbge. MED eller uden orange trøjer og budskaber , hvor tåbelige jeg end finder dem privat. Det er et frit land - indenfor loven.
      Fåk en smøre, det var faktisk ikke ideen...
      5 enige · 2 god kommentar

    Se 9 flere kommentarer
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        3. april 2023   

    • @Bastiano - Andre end Alpha kan lave stemning, hvis de tør og/eller får lov…
      Så er klage over manglende stemning igår, er ikke ensbetydende med at man ønsker Alpha tilbage.
      Jeg ønsker bare, at én eller anden gruppering, turde tage faklen op og være med til at skabe stemning igen. For folk vil gerne synge med, men det kræver organisering.
      Men Alpha har ikke opfundet organiseret stemning, så andre vil kunne gøre dem kunsten efter. Selv uden pyro, vold og trusler…
      2 enige

    Se 5 flere kommentarer

  • Så må nogle af alle os andre jo komme på banen, klubben kunne eventuelt gå ind og hjælpe eventuelle grupper. Folk er altid velkommende til at kontakte SLO, jeg er sikker på at der er hjælp at hente hvis klubben gerne vil have noget af det som altid har adskilt Brøndby fra resten af Danmarks klubber tilbage.

    Synes det er forkert at klandre nogle som helst for ikke at gøre noget frivilligt, og samtidigt direkte imod Brøndbys ånd som altid har hædret og værdsat de frivillige. Og Alpha er jo ikke bare frivillige, de er betalende kunder ligesom alle andre.

    Og nej, jeg er stadigvæk ikke en del af Alpha, ej heller en supporter af dem. Derfor kan jeg godt være forstående for at de har valgt at sige stop, og ytre sig som gruppe som de gør (når det er fredligt). Vi andre nedlægger også arbejdet og demonstrerer hvis vi mener at situationen er for gral.
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • @thorrium det er skam helt fair man vælger at stoppe, kan man ikke lide lugten i bageriet kan man finde et andet …problemet er at de stadig er der ..med deres orange bannere og trøjer og DET fremmer ikke at en ny fankultur vokser op ….så enten støt holdet i guld og blåt eller find en anden klub at holde med

    Se 7 flere kommentarer

  • 19Magic64
  • 19Magic64
    Betalende bruger
      3. april 2023   

  • Har ikke noget at sige til de laver stemningsboykot, men at stå og synge -ud med GFH- inden kampstart, kan jeg virkelig ikke se formålet med!!?

    Skal GFH tænke, ja det er også rigtigt hvad de siger og så smutte..?

    Og vigtigst af alt! -gør jo heller ikke en skid godt for spillerene, at løbe rundt og varme op til, når de modsat har været vandt til at lydbilledet var for at støtte dem..!

    De orange jakker minder mig mest om en børnehave på tur...
    3 enige
     
    • @19Magic64 og skulle gfh smutte hvad sker der så ??……ja så sker det de frygter, nemlig at der kommer en arabisk eller red bull investor ind i stedet …så de saver meget effektivt den gren over de selv sidder på …..bravo

  • Mr.D
  • Mr.D   3. april 2023   

  • Alpha har ret til deres mening. Det er heldigvis et frit land vi lever i. Savner stemningen og sangene, men ikke balladen, bøderne og de hætteklædte klaphatte der kommer for andet end fodbold.
    Det der undrer mig er at der ikke er andre i fx BIF support der starter noget op. Det kræver lang tid at nå Alphas niveau, men det er muligt over tid. Og hvis det nye fælleskab og tribune kodeks tager afstand fra vold og ikke dækker over volds- og hærværksmænd er det måske et godt bytte?
    1 enig

---

  • Det står alle frit for, at gøre noget aktivt for at skabe stemning på sydsiden. Åbenlyst har mange undervurderet, hvor meget tid, kræfter og koordination sådan noget kræver. Jeg har altid beundret vores FRIVILLIGE stemningsskabere, deres tifoarbejde i Brøndby-hallen, deres sangskrivninger, deres ture til Tyskland for at støtte ungdomshold og deres ture rundt i Europa, når vi har været så heldige at kvalificere os...

    Hele det der støt klubben eller bliv væk mantra, som nogle af jer prøver at køre. Hvorfor bliver I ikke selv væk? I støtter jo ikke selv med sang, flag eller lignende. Der var musse-stille i går og det gælder samtlige afsnit. Så det er bund ærligt svært at tage den vedvarende kritik af Alpha seriøst fra folk, som selv ikke leverer noget som helst og selv skrider fra stadion 10-15 minutter før.

    Nu har der været mulighed for at gribe taktstokken i 6 måneder, og intet er blevet gjort fra nogen. Og alle de her infantile og udokumenterede rygter om, at Alpha står og truer folk, som vil skabe stemning.. I guder, hvor er det dog latterligt at læse.

    Tøfting burde knytte sylten.
    4 enige · 2 god kommentar
     
    • @RommeTilPhiriOgSå det samme burde du ….du og dine orange kumpaner har messet den der sætning fra start af, velvidende at man selvfølgelig ikke bare starte noget nyt op og det ikke bare sker fra en dag til en anden ….og så længe alpha og orange stadig befinder sig på stadion så sker der ingenting

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @RommeTilPhiriOgSå Tak!

  • Det jeg er mest træt af er at orange army tror de snakker alles sag, hvilket de på ingen måde gør, tror ikke engang de har 1% opbakning hvis man skulle lave sådan en måling …tænk at sådan en lille gruppe ligenu er ved at smadre fan kulturen i klubben
     
    • @MacD1964 De snakker ikke alles sag. De snakker deres sag.

      De har aldrig nogensinde påstået andet.

      Men kunne det tænkes, at din sag bare ikke bliver taget seriøst grundet din retorik, og din måde at brænde fuldstændig sammen på, når folk mener noget andet end dig?

      Folk må gerne mene noget andet end dig. Folk må gerne iføre sig orange, hvidt eller grønt tøj. Præcis som du må sidde hjemme i din sofa og heller ikke bidrage med noget som helst.

      Forskellen på dig og dem er, at de tager initiativ til at få deres budskab igennem, imens du bare sidder og er sur.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • mimor1
  • mimor1   4. april 2023   

  • Desværre går det gang på gang igen at den orange gruppe vil ha og ha, og desværre ikke give igen.
    Kunne være så fedt hvis de sagde. Hvis GFH går med til vores krav, så sørger vi får at der ikke er pyro og vold. Men det vil de desværre ikke. Når der som om lidt kommer argumenter for, at man som gruppe ikke kan gøres ansvarlig for ting nogle gør, så klinger det bare hult. Jeg håber at de som voksne og rationelle mennesker kan se at man også er nødt til at give noget selv.
    Personligt er jeg langt fra pro Alpha, men savner stemningen i vores kampe. Til gengæld er jeg lykkelig for at fans kan gå trygt til fodbold uden pyro og voldsparathed blandt nogle grupperinger.

  • 9 kampe tilbage og så stopper alt det orange-pis.
    De har jo selv sagt, at de ikke vil fornye sæsonkort, hvis de ikke får deres barnlige 5-punkts krav igennem.
    **Newsflash** : GFH accepterer aldrig orange stues krav og derfor fornyer orange ikke deres sæsonkort. Problem løst.

    (selv om jeg gætter på, at orange stue nu nok alligevel fornyer sæsonkorttene og kommer med en ny tåbelig forklaring om, at de er nød til at vise deres utilfredshed med GFH og at hvis der vokser en ny fankultur frem uden dem, så er det ikke det samme som i gamle dag og det går virkelig ikke...)
    1 enig

---

  • Der kommer vel ikke noget fra Alpha + Orange før de har samlet de ca. 800.000,00 kr ind som Brøndby fik i bøder i sidste regnskabsperiode. Når de frivillige ikke må bidrage til ejernes profit så går jeg stærkt ud fra at det regnestykke er en nettoopgørelsen renset for direkte omkostninger skabt af selv samme gruppe. Jeg bed mærke i at der i Jess Dorffs nye fodboldmagasin fremkom oplysning om at JBA har trukket de ca 145 mio. for salget aktier ud af klubben, jeg synes ikke jeg har hørt nogen reaktioner på denne ulovlige udlodning . Hvis udlodning fremadrettet ikke er lovligt kan de nye ejere jo tvinges til alene at kunne tage deres profit hjem udelukkende ved at sælge klubben - men det er åbenbart et mere spiseligt senarie........Torske dumt...........
    1 enig

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      5. april 2023   

  • Ja man forsøger at straffe nogle ejer af klubben, men man er bare med til at gøre det værre for alle andre, holdet, medfans og dem som ser med på TV

  • Biffe
  • Biffe   5. april 2023   

  • Til dem som mener at det er de orange skal love at stoppe med vold, pyro, osv
    Er I klar over at det er et fåtal af de orange som synes vold og hærværk er i orden ?
    Jeg kan godt forstå, at man ikke tør bede en voldelig maskeklædt medfan om at opføre sig ordentligt, af frygt for selv at blive udsat for vold. Det er vel en opgave for myndighederne uden for stadion og en opgave for kontrollørerne inden på stadion, eller er jeg helt gal på den ?





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner