Fodbold live resultater




Drop indkøb - Sats på hvad vi har

Skrevet af skj6986, 21. august 2024

Før I river hovedet af mig, så jo, jeg kunne da godt tænke mig at der kom en spiller eller to fra en høj hylde lige til startopstillingen. 

Men pointen med mit oplæg og det jeg vil høre jeres holdning til er om vi egentlig har brug for det? Bør vi ikke spare pengene, tynde en smule ud i truppen og satse/håbe på en god sæson fra de mange lovende unge folk i truppen suppleret med de rutinerede kræfter vi har? Kontinuitet vinder kampe og på vores bedste dage mener jeg at vi har både niveau og spillere til at slutte i top 3.

Undtagelsen til mit "forslag" er hvis vi sælger mere end en bærende spiller før vinduet lukker (her tænker jeg mest på Suzuki eller Kvistgaarden). Jeg mener godt vi bør kunne undvære en enkelt af disse og dække ind med de øvrige  

Lidt argumenter for ovenstående: 

- Europa er overstået. 

- Vores top niveau ser ud til at være ok højt og vi spiller både seværdigt og offensivt indstillet for tiden (synes jeg). 

- Flere unge spillere har leveret godt i starten (Kvistgaarden, Bundgaard, Bischof og Nartey) og vi kan med fordel give endnu mere spilletid til flere (Yeboah, Schwartau og sikkert en enkelt eller to mere). 

- Vores trup er snart skadesfri og særligt i angreb og forsvar bør vi være dækket mere end rigeligt ind med de nuværende spillere (ja der er selvfølgelig nogle der ikke præsterer, men hvis vi ikke kan sælge dem for ok penge, så hjælper flere spillere i truppen nok ikke på deres præstationer). 

- Se på FCKs niveau lige nu med 5-6-7 nye spillere. Det kan tage måneder før de begynder at levere og på den tid kunne vi i teorien være pænt foran dem. FCM er lidt en anden snak, men hvis de kommer i CL, så tror jeg deres trup begynder at få udfordringer. 

- Hvis vi vælger at skifte træner skal denne ikke også forholde sig til en trup med en masse nye i. Ved ikke om jeg håber eller tror på trænerskifte. Den ene dag er vi skrækelige at se på, den næste ser det godt ud. Kan ikke finde ud af JS og hans prioriteringer, men tvivler på han kan føre os til specielt meget mere end hvad han har gjort. 

- Vi har alligevel ikke pengene til store køb uden at der sælges nogen rigtig dyrt (virker ikke til at være lige om hjørnet) eller at der indskydes mere kapital (virker heller ikke til at være lige om hjørnet). 

 

Er ovenstående en faliterklæring? Måske... Kan det koste os en top 3 placering i SL og pokaltitel? Måske... Men det kunne os give noget ro i truppen og give vores unge spillere mulighed for at blomstre så vi kan høste frugten heraf senere (en titel måske, transferindtægter, kontrakforlængelser...)




Deltag i diskussionen




  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      21. august 2024   

  • Vi skal af med Ohi og Lauritsen, da deres toplønninger ikke skaber værdi. Derudover bør vi kapitalisere på Tshiembe, Heggheim, Greve og Radosevic som alle har kontraktudløb. Kan vi ikke forlænge med Nartey og Schwartau, så skal de også skydes af - og så kommer vi til at mangle spillere i truppen.
    10 enige · 5 god kommentar
     
    • @Saesonkort Jeg er helt enig.
      Yeboah skal også skydes af i dette vindue. Han var en lottokupon, som gav 4 rigtige i stedet for 7 rigtige.
      5 enige · 2 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer

  • Hvis vi skal hente nye spillere bør det, i min optik, være for at komme næste års mulige tætte sommerprogram i forkøbet. Lad os sige at f.eks. Ohi/Lauritsen ryger, som Sæsonkort nævner ovenfor, så synes jeg kun vi bør se på at hente nyt udefra, hvis ikke vi har en Masterclass substitut i hælene. Jeg synes vi er godt dækket ind, og når alle er skadesfrie har vi en B-kæde som har tilpas højt niveau til, at vi gennem hele sæsonen kan spille med i toppen af suppen!

    Hvis vi skal tænke langsigtet, så kunne jeg ønske mig en substitut på venstre stopper positionen, hvis Rasmussen skulle blive skadet eller blive solgt. For mig er han pt den spiller der sværest at erstatte med de spillere vi har nu, og der bør være en plan for, hvis han på et tidspunkt er røget videre.
    1 enig
     
    • @Vonschultz

      Kvisten mener jeg er sværere at erstatte, da de andre offensive spillere ikke har tillært sit hvordan de skal styrer vores presspil.
      Vi har trodsalt en del centrale forsvarsspillere, så det tab er (meget lidt) umiddelbart nemmere at dække. Men det er virkelig to spillere jeg ikke vil miste.

      Og så har vi også Wass, som er svær at erstatte. Og Alves (han ligger også inden for rammen med CB, men der er kvalitets forskel på ham og Rasmussen i forhold til rest).

    Se 4 flere kommentarer

  • Jeg så også gerne nogle flere af de unge fra masterclass få mere spilletid, AAB kampen viser med alt tydelighed, at vi er bedst når vi angriber kampene i stedet for at prøve på at kontrollere et resultat hjem, hvilket gør spillere som rado og ohi overflødige.
    Lad os få noget ungdom og speed på banen.
    Men det vil stadig være nødvendigt med en midtbane og en ny mand med klasse i forsvaret.

  • Man har for mange spillere pt, som ikke har niveau til, at rykke holdet yderligere. Desværre virker det til man ikke kan sælge disse videre eller få dem sendt på udleje. Tænker meget skyldes for høj løn i Brøndby.

    Holdet trænger til markante forstærkninger for at kunne følge med og komme forbi de øvrige i toppen.

    JS og den defensive tilgang til kampene om, at komme i gruppespil kostede ca. 60 mio. kr, penge som kunne have hjulpet med at hente et par profiler. Heggheim, Tschiembe, Lauridsen og Mensah i forsvaret bør senedes videre, på midten er der Rado og Greve og i angrebet er 99 ikke god nok. Ohi er stadig en kvalitets angriber, hvis man bruger ham i den rette rolle.

---

  • Helt enig. Personligt vil jeg også gerne se mere de 2 store defensive talenter vi har på vej. Vraa burde også afprøves i den her sæson.
    2 enige · 1 god kommentar

  • Stefkis
  • Stefkis
    Betalende bruger
      21. august 2024   

  • Vi skal af med ohi/tshimbe/lauritzen/heggheim/ og det kan kun gå for langsomt

    Samtidig skal vi have en afklaring på om det er gfh der spænder ben for cv må købe spillere og bruge penge og så fald hvorfor?

    Var det ikke meningen vi fik et større økonomisk råderum med overtagelsen fra gfh?




    1 enig
     
    • @Stefkis der er da også kommet et klart større forbrug at penge på transfers, samlet i sæsonerne 22/23 og 23/24 blev der købt spillere for mellem 180 og 190 millioner kroner, læg dertil købet af Pentz for 19 millioner, så er vi over de 200.
      Til sammenligning så blev der brugt omkring 45 mill. i sæsonen 21/22, så det er da mindst en fordobling af forbruget per år.

  • Jeg ved sku ikke helt, jeg vil gerne have vi henter spillere og jeg ser det som en nødvendighed hvis der skulle være en lille bitte chance for et mesterskab (jeg tror nitte på det ellers).

    På den anden siden så har jeg sagt min mening omkring holdets ledelse (JS bliver ikke forlænget), og med det i mente mener jeg virkeligt at enhver ny indkøb skal vettes så det passer til den nye måde at spille på. Det vil være torske dumt at få en spiller ind, som ikke er castet ind i et eventuelt nyt system.

    Sætter det denne situation i en hårdknude? Ja bestemt, men det virker bare ikke logist på mig at investere i truppen efter vi har tabt Europa på gulvet. Så tænker jeg at klubben nok hellere vil nøle en 3-4 pladshjem samt en pokal semi finale (som vi taber til AGF).
    1 enig
     
    • Kramer
    • Kramer
      Betalende bruger
        21. august 2024   

    • @thorrium hvis vi ligger i top 2 til juletid, så tror jeg, at man forlænger JS med et år eller to år i vinterpausen. Man kan så stadig ende med at sige farvel til sommer, hvis foråret glipper.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer

  • Brøndby85
  • Brøndby85
    Betalende bruger
      21. august 2024   

  • Tak for godt indlæg, som jeg er lidt enig i.

    Jeg tror, at det øger mulighederne for, at NN og Schwartau forlænger.

    Greve, Heggheim og Thiembe må forlade os nu.
    2 god kommentar

---

  • Jeg synes der skal hentes en 9er og en 6er.
    Som jeg har skrevet mange gange.
    Det er simpelthen for ringe, hvis der ikke sker noget.
    3 enige · 1 god kommentar

  • CV, er det dig? :-)
    2 enige · 4 god kommentar
     
    • @Kristianbs Hehe, nej, men han er da velkommen til at hyre mig ind på konsulentbasis :D
      1 enig · 2 god kommentar

  • Selvfølgelig skal en klub med kæmpe ambitioner og omkostninger bundet op på målsætninger om Europa og medaljer komme styrket ud af et vindue, der viser man ikke stiller sig tilfreds med status quo og at man vil videre udvikle truppen.

    Mere kvalitet på den centrale midt har man jo længe sukket efter og kunne man finde en spids angriber man vidste var garant for mål bare hver 2. kamp - ja så var man bedre stillet. Samtidig skippe en masse dødvægt og så er vi ikke inde i en ny revolution, men bare sund udvikling og ikke afvikling.

    Alternativet er vi starter helt forfra næste sommer med alle de kontraktudløb - får ingen penge for disse spillere og betaler dyrt for erstatninger i agent honarer og transfers. Så har vi så problemet du nævner med hel ny trup næste sæson og en kærkommen undskyldning for at fejle i Europa igen :-)

     
    • @LebogangHansen At komme styrket ud kunne for mig godt bare være at forlænge med de mest oplagte og så få sendt 2-4 stykker afsted. Det behøver ikke også afhænge af nyindkøb, selvom det også kunne være dejligt, hvis de er tilpas gode.

    Se 1 flere kommentarer

  • Økonomi.
    I Mediano buisness, som er en gratis podcast (kan anbefales) fra for 2-3 uger siden, fortæller de om økonomien i top 6 klubberne, herunder Brøndby. Der ligger 2 lån af 110 millioner hvor af det ene nok er ved og være brugt, derfor tror jeg de har lavet en Brøndby klassik og afventede indkøb, fordi man mente og kunne komme i Europa, med den nuværende trup, det ved vi nu, at det IGEN har backfired.. SUK !!!
    Så vi skal ud og tage hul på lån nummer 2 snart, medmindre nogle smider 100+ mil for Kvistgaarden eller Suzuki, men da de ikke helt har top præsteret i opstarten, så sker det nok ikke, hvilket gør vi nok bliver nød til og tage hul på lån nummer 2. og derfor tror jeg ikke vi skal forvente nogen aktivitet eller kun meget lille aktivitet.

---

  • Meget enig - hvis det giver Nartey ro til at forlænge og med Vallys på vej tilbage, ser det lovende ud.

    Lad os vise de unge, at der satses på dem, få tyndet ud i overskudslageret og få ro på finanserne. Kortsigtet vinder vi nok ikke mesterskabet på den måde, men det kan blive guld og Euro værd i fremtiden.

    Skulle der stå et eller andet helt vanvittigt og tilbyde sig på deadlineday i Nørgaard kategorien, så er det selvfølgelig om at slå til.
    2 enige · 1 god kommentar

  • hvad vil du gøre i tilfælde af skader.. lad os sige Alves bliver skade igen og vi er i mesterskabs spillet og top 3.. same shit again....eller hvis Daniel Wass bliver skadet. Eller hvis Kvist bliver skadet igen....Vi mangler en klasse spiller i hver kæde. længere er den ikke....og så har vi mange der skal afsted. Ohi - HH - KT - Greve - Rado -

    og hvis vi i løbet af næste uge sælger en af vores prifiler så skal den person jo også erstattes.....
    2 enige
     
    • @TheBadBoy Jep det er en kæmpe gamble, som kan koste europa kvallen i år. Og spiralen kan så forsætte når alle de kontraktfrie og profiler sælges og erstattes med lavthængende leverpostej. En ny sportslig ledelse i mellemtiden vil give mig lidt mere håb.

  • Hvis Gustavo Puerta beslutter sig for Brøndby synes jeg vi stadig skal byde ham velkommen.
    1 enig
     
    • Kenneth
    • Kenneth
      Betalende bruger
        21. august 2024   

    • @Rasmus Stephansen
      Har du ikke fået den fornemmelse ud af maven endnu ;)

      Kommer han (hvilket nok ikke sker) så skal vi nok byde ham velkommen :)

    Se 4 flere kommentarer
     
    • @Rasmus Stephansen Sydamerikanere er ekstremt pengefikseret.
      Så han har afvist BIF det kommer ikke til at ske, igen fejler CV.

    Se 1 flere kommentarer

  • Hvis vi vil spille med om guldet, og gå langt i pokalen, ser jeg det som bydende nødvendigt, at der bliver hentet kvalitet til midtbanen, som gardering/supplement for Wass og Nartey, en længere skade til en af de 2, kan gøre vores sæson kun ender på det jævne..

    -i det perfekte transfervindue, henter vi også en kvalitets 9'er.
    1 enig · 1 god kommentar

---

  • Kenneth
  • Kenneth
    Betalende bruger
      21. august 2024   

  • En anden grund til ikke at købe (jeg mener der skal hentes 2 spiller ind) er JS har kontrakt udløb næste sommer, og det samme har 13 spiller + Mensah til nytår.

    Så hvis man er usikker på hvad man vil og om JS er den rette mand, så står man i en god situation i forhold til at lettere at kunne tilpasse truppen til en anden træner. Også selvom træneren vil fortsætte med samme stil som JS.

    Men som flere andre skriver, så er der nogen ret løntunge spiller der ikke vil starte og heldigvis har både Ohi og Rado, kontrakt udløb næste sommer. Men optimalt bliver de allerede skudt afsted i dette vindue. (har lige set et tyndt rygte om at Caykur Rizespor fra Tyrkiet skulle være interesseret i at hente Ohi for $500.000)

    Der udover er Heggheim i overskud og burde være fortid senest 3. sep, og Tshiembe burde også have lov til at finde en ny klub at spille for.

    Til sidst så tror jeg også Greve er på vej videre i dette vindue, og derfor er der behov for at hente 2-3 spiller ind. Og meget gerne til toppen af truppen

  • preben
  • preben
    Betalende bruger
      21. august 2024   

  • Jeg tror du skal belave dig på endnu lidt brød og skuespil for at udfylde tiden for almuen og en enkelt adelig tilsyneladende?
    Mere alvorligt håber jeg på en bold spillende angriber og salg af min. Ohi og hvis NN ikke gider klubben, så må han selvfølgelig også sælges, Bischoff kan klare midtbanen og så skal vi have en VB. men ellers synes jeg holdet fungerer bedre og bedre
    2 enige · 2 god kommentar

  • Biffe
  • Biffe   21. august 2024   

  • Jeg håber at GFH stadig ser Brøndby som den billigste vej til Europapenge og derfor bliver ved med at samle regningen op. Det var en KÆMPE streg i regningen at vi ikke kom i europæisk gruppespil denne gang og jeg frygter at vi sælger en eller to profiler inden vinduet lukker. Håber dog at GFH har lyst til at give den et skud mere til næste år så vi ikke bliver nød til at sælge.
    Jeg tror ikke der kommer nye spillere i dette vindue.
     
    • @Biffe Jeg tror og føler rimelig sikker på at GFH ikke er gået ind i Brøndby for bare eksempelvis 5 års sige tror de har længere lys på - Tror ikke JBA vil have accepteret deres tilbud hvis de kun afgav løfte om en kortsigtet investering - tror deres planer er + 5 år - mit eget gæt er minimum 8-10 år

    Se 1 flere kommentarer

  • Sunderland
  • Sunderland
    Top debattør
      21. august 2024   

  • Resultaterne viser vores trup er skrøbelig.
    Vi har altså ikke kunne vinde over:
    Legia Warszawa
    AGF
    Viborg.
    Dem vi har vundet over er jo forventede Bundhold:
    Lyngby
    Vejle
    AaB
    Så skal vi spille med om Mesterskabet så SKAL vi forstærkes til start 11’eren og gerne en Bomber og en def.midt.
    Den nuværende trup kan vel hvis alt lykkes kæmpe med fcn og agf om 3.pladsen.
    Så svaret er Nej.
    Vi skal være en seriøs udfordrer til FCM og FCK og der kræver forstærkninger….
    1 enig · 1 god kommentar

---

  • Joblar
  • Joblar   21. august 2024   

  • Hent Luca Kjerrumgaard i OB omgående, og så afsted med Ohi
    2 enige · 4 god kommentar
     
    • @Joblar enig!
      1 enig

  • Enig med mange om, at der skal luges ud, men stadig nogle nye ind. I min optik vil det være ok, hvis det - nu, hvor vi ikke længere er med i Europa - ikke nødvendigvis bliver spillere, der skal kunne gå i startopstillingen, men derimod skal kunne aspirere til den i foråret/starten af næste sæson.

    Det kunne være spillere som Kjerrumgaard i OB som erstatning for Ohi, Provstgaard som backup for Rasmussen og en ung aspirant til den centrale midtbane (hvem kunne det være?)

    Ohi, Greve og Thiembe bør være fortid, men derudover hører jeg til gruppen på 1, som mener og håber, at Heggenheimeren skal have en chance til (bring on the hate Pedersbæk;-))

  • Hvorfor henter vi ikke en Luca Kjerrumgaard! Han bomber helt vildt!!
    1 enig
     
    • @Fan_passion Mon ikke OB har $$ i øjnene lige nu og bestemt ikke sælger ham for småbeløb - og slet ikke til BIF, de sælger aldrig til os da de har en ide om at være vores direkte konkurrent. De sælger til FCK/FCM hvis det er i DK, men tænker han ryger til udlandet når deres oprykning er sikret.

      Eneste mulighed skal være hvis knægten kun vil BIF - Det ved jeg ikke om han vil.

    Se 1 flere kommentarer
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        22. august 2024   

    • @Fan_passion

      Joblar har skrevet det samme, 2 timer og kommentar før dig herinde.





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner