Fodbold live resultater




En Fraværende Bestyrelse - JBA Gå Din vej.....

Skrevet af Rasmus Stephansen, 9. august 2023

 

En fraværende bestyrelse eller hvad........? 

Henrik Madsen har forsøgt sig med et karaktermord på JBA -Ja faktisk på hele den siddende bestyrelse,man tror jo ikke sine egne øre.....!

Jeg har på bagkanten af hans artikel gået lidt efter HM´s motiver, hensigter og formålet med hans kulørte artikel,mit indlæg bliver så forsøgt talt ned af en af Henrik Madsens lejesvende,en tidligere journalist på vestegnsavisen Folkebladet, jeg havde ikke forventet at Henrik Madsen selv kom ud af busken.

Henrik Madsen påstår at bestyrelsen ikke arbejder professionelt, at der ikke på et strategisk niveau arbejdes med mission, vision, delmål osv. og det skulle have stået på i en periode på 7-9 år.

Jeg synes vi skylder vi os selv at tage et hurtigt og enkelt faktatjek?! 

I 2016  blev  strategi 6.4 vedtaget af bestyrelsen . Den blev ajourført i foråret 2019 og igen i 2020 med plan om at nå økonomisk ligevægt i 2022. 

Som alle ved, har JBA i en lang periode søgt efter nye investorer og sommeren, ja vel nok hele 2022 eller mere er gået med processen omkring GFH. Med udsigten til en ny forestående bestemmende ejer giver det altså ingen mening for en siddende bestyrelse at arbejde med justering af 6.4 eller ny mission,vision osv. det må selvfølgelig afvente den nye bestemmende ejers vilje og ideer, alt andet ville være hovedløst,men det er som jeg forstår, det som Henrik Madsen efterlyser.

En fraværende bestyrelse,er Henrik Madsens udokumenterede påstand,hvis det er rigtigt så lad os lege lidt med på ideen.

Det må vel betyde, at næstformanden Scott M. forholder sig passivt, at David Blirzerś højre hånd Scott Krase, der indsat for at vogte over millioninvesteringen, forholder sig passivt samt de 3-4 øvrige nye bestyrelsesmedlemmer forholder sig passivt og endeligt at David Blitzer selv forholder sig passivt og lader sin million investering sejle,lyder det sandsynligt..??

Dernæst sidder der nogle ret erfarne danske bestyrelsesmedlemmer der har været med i en lang periode og en ny fan repræsentant

Steen Lerche

Chr. Barret

Niels Roth

Claus Billehøj

Skal man bruge sin logik er det blandt de 3 øverste vi skal søge Henriks Madsens kilde(r ) eller blandt mindretalsaktionærerne,det giver god mening at der blandt disse gamle bestyrelsesmedlemmer opstår utilfredshed med den nye ejers bestyrelsesmedlemmer, deres planer osv. måske spiller det ind at de nye sidder langt væk, hvilket giver de gamle mulighed for at lave rav i den,hvem ved.....!

Jeg ved ikke hvad der er op og ned i det hele, det lyder ikke sandsynligt at de nye ejerer lader det hele sejle,det har jeg umådeligt svært ved at tro på, Amerikanerne elsker topstyring,måske er de lidt ekstra tilbageholdende ovenpå den megen turbulens op til værdiaftalen og de lige skal slikke deres sår inden de tackler igennem, at vi samtidig taber vores fodboldkampe gør det ikke nemmere.

Jeg tror David Blitzer,Scott Krase har lagt en Masterplan, har lavet deres strategisk hjemmearbejde, det muligt den er forsinket, sat lidt på hold osv. men jeg forestiller mig ikke de ikke har en plan, jeg køber ikke denne påstand,jeg tror der er folk i eller omkring bestyrelsen der kender til deres planer og som forsøger sig med egen dagsorden og det er så en form for mudderkastning nok med Henrik Madsen som brevdue.

Jeg håber det hele er en storm i et glas vand - men sjældet røg uden ild, jeg frygter det ulmer, det orker jeg ikke,ikke mere uro og intern splid,vi har brug for arbejdsro,en målmand, en rigtig dygtig 6`er og at vinde nogle fodboldkampe.

 

FORZA BRØNDBY 




Deltag i diskussionen




  • ''røde lejesvende''

    Du hjælper virkelig ikke din sag ved at forfalde til diverse skældsord. Kan vi ikke hæve niveauet op over den slags?
    5 enige · 2 god kommentar
     
    • @Porstmand Per redigeret
      2 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Panzer
  • Panzer
    Betalende bruger
      9. august 2023   

  • Henrik Madsen kalder ikke JBA for fraværende, nærmest det modsatte.
    Mht har jeg svært ved at se vi efterlever de strategiske meldinger der har været, og hvis vi har bare har en strategi vi ikke efterlever er den ligegyldig. Hvis gfh mener der skal en ny strategi til, så kunne de passende melde noget ud. Deres melding er vel mest at står JBA og CV for
    3 enige · 2 god kommentar
     
    • @Panzer HM påstår i sine samlede udmeldinger artikelen/brøndbylyd/tipsbladet at bestyrelsen ikke arbejder med strategi,mision,vision osv. og det skulle have stået på 7-9 år det er det han har meldt ud.
      1 enig

  • sirtrip
  • sirtrip
    Betalende bruger
      9. august 2023   

  • Uanset om bestyrelsen er fraværende inkompetente osv. Eller det modsatte..... Så fremstår de fuldstændig som Madsen beskriver det udadtil.
    Simpelthen fordi der ingen kommunikation er og når der så er lidt kommunikation er det som om klubben gør fuldstændig det modsatte af hvad der bliver kommunikeret. De har lang vej igen for at fremstå professionelle og tilstedeværende og kompetente.
    8 enige · 4 god kommentar

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      9. august 2023   

  • Man kan diskutere formatet og formuleringerne fra Henrik Madsen, men det budskab jeg blev efterladt med var i grove træk:

    1) Jan Bech Andersen har reddet klubben, men hans ledelsesstil har båret præg af at han var de fakto klubejer og samtidig glødende passioneret fan. Det har - ifølge Madsen - resulteret i at han i for høj grad har engageret sig i den daglige drift, spillerkøb, osv. Om beskrivelsen er sand eller ej ved jeg selvsagt ikke, men den minder ualmindeligt meget om beskrivelserne af Per Bjerregaards måde at være bestyrelsesformand på i de sidste år. Det gik som bekendt helt galt og gjorde det nærmest umuligt at lykkes som direktør eller sportschef i klubben, når der reelt ikke var noget ledelsesmæssigt rum at agere i. Jeg tror ikke det er helt derude vi er, men jeg er enig i at Jan Bech Andersen vil gøre klogt i at agere på en ny måde, hvor han distancerer sig fra den daglige drift og lader dialogen med medier, fans og andre eksterne interessenter blive varetaget af direktøren, sportsdirektøren, kommunikationschefen og trænerteamet.

    2) Bestyrelsen som helhed har ikke en klart formuleret strategi og vision for klubben, som fans, medier og andre eksterne kan forstå. Det falder tilbage på både bestyrelsen, men i høj grad også på de nye amerikanske ejere. Man kan mene hvad man vil om strategi 6.4, men det var klart formuleret og udstak en klar retning for klubben.

    Madsen argumenterer for at den manglende tydelighed omkring strategien er her de fleste af klubbens problemer starter. For hvis man ikke ved om man vil spille boldbesiddende teknisk fodbold, ekstremt presbetoned Zorniger bold eller på kontra, så bliver det ualmindeligt svært for sportschefen at gå efter de trænere og spillere, som passer ind. Risikoen er at man i stedet køber tilfældigt ind i øst og vest. Der er rigtig mange fans og eksperter, som pt. udtrykker bekymring for at det netop er det Brøndby gør. Så Madsen står ingenlunde alene med sin observation.

    Mange er sure på Jesper Sørensen og CV, fordi de synes at deres kommunikation omkring retningen er for vag, men Madsens pointe - som jeg forstår den - er at det slet ikke burde være JS der skal formulere retningen. Den skal bestyrelsen udstikke og så skal CV kunne forklare den og følge den i det han foretager sig. I stedet for at sige at målet er top3, mesterskab og europæisk gruppespil, skal bestyrelsen i stedet forklare hvad klubbens strategiske plan er for at opnå disse mål. Baseret på det interview jeg har hørt med Scott Krase er jeg bekymret for om den strategi reelt eksisterer.

    Jeg er personligt ikke i tvivl om at GFH har et godt netværk og sikkert kan hjælpe med at finde spillere, som klubben ikke selv har været opmærksomme på. Men jeg er enig med Madsen i at man er nødt til at have en strategi, en spillestil, et koncept, nogle principper for at kunne udnytte det netværk til noget. Ellers risikerer man at købe spillere, som baseret på data burde kunne udvikles og sælges dyrt videre, uden at lykkes, fordi man køber spillere der ikke paser ind, ikke er plads til, osv. Det gælder både egne og købte talenter at de kun bliver mere værd, hvis de spiller, udvikler sig og lykkes.

    Summa summarum: jeg tolker ikke Henrik Madsens indlæg, som et hævntogt mod nogen, men som et dybt frustreret opråb omkring problemernes rod. Han er bekymret for at vi bare skifter træner, køber en 6'er, eller lignende og dermed forsømmer at få gjort noget ved de grundlæggende årsager til vores nuværende forfatning.
    7 enige · 8 god kommentar
     
    • @del Piero Omkring det fodboldmæssige osv.du beskriver er jeg ikke uenig,men han beder JBA gå af....!! og at bestyrelse reelt set ikke arbejder målrettet med strategi,mission,vision osv. det lidt af en bredside, og jo en anden dagsorden end HM egne holdninger til manglende udtryk på banen osv. som jeg et pænt stykke af vejen enig i men det vel ikke kun det han melder ud nu eller....?
      2 enige

    Se 4 flere kommentarer

---

  • Tak for et rigtigt godt indlæg.
    2 enige

  • Rasmus Stephansen,

    Er du Jan Bech Andersen?

    Dit forsvar af Jan Bech Andersen & strategi, du nævner 6.4 strategien.

    Hvilken værdi har strategien som bestyrelsen & Jan B har lavet. Når 6.4 både er ændret, samt ikke udfyldt.

    Så er det at diskutere strategi plan, total ligegyldigt.

    Dit angreb på Henrik Madsens artikel, forsvar af ledelsen, sætter ens tanker i gang om du er en del af det.

    Særligt når du bruger i flere indlæg, argument med at Henrik Madsen bruger sin klumme til at lave reklame for hans nye hjemmeside.

    Kan du ikke henvise til link på den artikel, hvor han nævner sin nye hjemmeside og laver markedsføring for denne?

    Læg den op herinde i din artikel, du har tydeligvis flere steder du kan henvise til.

    Når du i flere af dine indspark, bruger det som hovedargument.
    8 enige · 4 god kommentar
     
    • to @En gammel ven Jeg er ikke JBA Jeg er Rasmus Stephansen, har en fortid i miljøerne i og omkring Amsterdam og Pueto Banus og andre gode steder. Er født i nu nedrevet baghus i Blågårdsgade 16 og siden Brøndby Strandplanen fra 1972 og gået på Langbjergskolen. Var en del af en lille fraktion Løvejægerne som stod på Faxe i 90´erne hvor vi svinede brdr. Johansen til og drak for meget indsmuglet rom & cola... Nu jeg blevet et gammelt røvhul.....!
      4 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • mimor1
  • mimor1   9. august 2023   

  • Lige meget hvordan man ser på det, har Hr. Madsen jo ret
    GFH er helt fraværende i dette. De har givet al magten til CV og han forvalter den på sin måde. Bestemmer indkøb af spillere og træner uden at nogen blander sig
    Troede virkelig på at de havde ambitioner, men de blev skræmt af Orange klædte modstandere og tør ikke gøre noget nu.
    Spændende hvad de Orange med Billehøj i spidsen siger til vores nuværende situation
    3 enige · 3 god kommentar

  • Et indlæg, som dette er efter min professionelle journalist-opfattelse af ringe standard og stærkt medvirkende til yderligere splid i BIF blandt os fans og aktionærer.
    Trådholderen gik i tidligere indlæg flere steder direkte efter Henrik Madsens virksomhed og forsøgte, at miskreditere både Henrik og bemeldte virksomhed, hvilket er helt utilstedeligt.
    Undertegnede er så ganske udemærket også klar over, at det er min person, som bliver kaldt en Henrik Madsens lejesvend, hvilket yderligere viser en underlødig debattone hos trådholderen.
    Fakta er, at hverken Henrik eller jeg er ude i karaktermord på JBA. Tværtimod.
    Henrik påpeger nogle meget fornuftige ting, senest i mandagens Podcast.
    Enhver der koncentrerer sig i de 90 minutter vil opfatte og formentlig forstå Henriks pointer.
    Henrik skrev i Tipsbladet og deltog efterfølgende i interview i går.
    Interessante pointer, som jeg er enig i.
    For mit vedkommende er min opfattelse, at der burde rejses en statue udenfor stadion af JBA, han redede os på målstregen og det skylder vi ham alle stor tak for.
    6 enige · 6 god kommentar
     
    • Joblar
    • Joblar   9. august 2023   

    • @RødePersFanklub jeg er enig i at en statue af JBA er på sin plads, men sammen med den statue bør man ikke have en livstids plads som bestyrelsesformand i klubben, den position skal ene og alene tildeles pga kompetencer og evner, her har jeg den holdning at JBA ikke har de rette kompetencer til at bestride den post, og tror sådan set det er det HM prøver at gøre opmærksom på.
      4 enige · 4 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer
     
    • @RødePersFanklub Jeg er ikke journalist,du er velkommen til at måle mig op mod journalistanden,hvis det er vigtigt for dig, at du tager HM i forsvar er helt fair. Hvis mine fattige enkeltmands tanker på bagkanten af HM opsigtsvækkende opfordring til at JBA skal tage sit gode tøj og forlade butikken efter 10 års heroisk indsats, kan rokke butikke mens JBA på vejen ud lige skal forbi og se den statue du vil rejse for ham er jo mildest talt besynderligt.....!

      Jeg er på det sidste kommet i tvivl om Henrik Madsens rolle efter han har forladt sit funktionærjob på BT og blevet selvstændig næringsdrivende og det er vel ikke urimeligt at stille krav til hans varedeklaration nu har er stamgæst på Brøndbylyd, jeg går dog ud fra Nanne har styr på den del.

      Jeg stiller krav til magthaverne,journalister stiller krav til magthaverne, jeg stiller også krav til journalister, som jo har den bekvemmelighed at trække kortet hvor der står kildebeskyttelse på uden vi har en jordisk chance for at kunne kontrollerer det. Havde HM en chefredaktør på et anerkendt medie havde det forholdt sig anderledes,men vi er i en anden situation derfor mine kritiske vinkler. FORZA BRØNDBY

      1 enig · 1 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer

---

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      9. august 2023   

  • Wauw… “mit indlæg bliver så forsøgt talt ned af en af Henrik Madsens lejesvende”.
    Du lyder selv som en JBA lejesvend.

    Du starter selv et angreb mod Henrik Madsen. At der så kommer modargumenter burde du have sagt dig selv. Men at kalde det “talt ned” synes jeg er en overdrivelse.

    Dine seneste indlæg lyser lagt væk af, at du har et horn i siden på Henrik Madsen. Men at andre ikke deler din holdning, gør dem ikke til lejesvende.
    6 enige · 4 god kommentar
     
    • @Jensen I dont care, just give me a steak medium or rare......

    Se 1 flere kommentarer

  • Solz
  • Solz   9. august 2023   

  • Du er vel med på at klummen først og fremmest giver udtryk for Henrik Madsens holding? Finder det lettere foruroligende, hvor meget du kan udlede, når jeg læser dine forskellige teorier - også den forleden.
    3 enige · 1 god kommentar

  • Brøndby IF skal have ny formand og nyt medejerskab hurtigst muligt. Jan Bech Andersen står i vejen for klubbens udvikling. Majoritetsejeren GFH må sikre, at Jan Bech Andersen købes ud eller går selv.

    Fisk rådner med en pensioneret militærmands ord fra hovedet, og selvom udtrykket er malerisk, er det, hvad der sker i Brøndby IF lige nu.

    GFH lever i den vildfarelse, at det er hensigtsmæssigt, at Jan Bech Andersen spiller en rolle i en overgangsfase.

    HM mener i Brøndbylyd at JS ikke er kompetent til jobbet i Brøndby,han JS ligner en hængt kat. JS skulle aldrig have været cheftræner i brøndby.

    Vi har ikke en kompetent bestyrelse som har lagt en klar strategi.

    Brøndbys sportslige sektor er ude af kontrol.

    Bestyrelsen er nød til at tage sig sammen.

    Alle ovenstående budskaber kommer fra Henrik Madsen flere af dem blev frembragt i Brøndbylyd, en kommerciel platform som Henrik Madsen er en del af.

    Jeg var forberedt på at jeg med mine spørgsmålstegn til HM artikel,timing osv.
    ville give mig nogle lussinger, fair nok,men læs lige alle ovenstående punkter en gang til det er en kontroversiel bredside i det helt store format.

    jeg har ikke tænkt mig at sidde på mine hænder og tænke at det hele er nok rigtig
    GFH har været i klubben siden 10.Januar og det er først for kort tid siden at en historisk værdiaftalen blev landet efter en langtrukken forhandling og nu kommer HM på banen og hælder meget og mange af brættet, JBA, JS og bestyrelsen er inkompetent osv. hvis ikke HM´s udmeldinger skal udfordres og trykprøves så ved fanden gale mig ikke......!










    1 god kommentar
     
    • @Rasmus Stephansen, det er jo Henriks opfattelse, som undertegnede på mange punkter er enig i, specielt når man sidder ude på sidelinjen og ser ind. Det ligner en gedigen rodebutik.
      At du først går direkte efter Henrik og hans virksomhed, bryder jeg mig ikke om, hvilket jeg har forklaret dig flere gange.
      Efterfølgende kalder du min person for en lejesvend, fordi jeg ikke er enig med dig. Er det god debatstil?
      Nu hiver du så i opslaget fire navngivne personer frem, som du tror kan være kilder til Henriks opfattelse. Det betyder så, at nu kan vi alle sidde med en mistanke om, én eller flere af disse underløber formanden.
      Det er ikke fair overfor dem.
      Har du tænkt den tanke, at det måske også kunne være vaskekonen eller ham der spidser blyanter på direktionsgangen der har bidraget med nogle hints til Henriks blog?
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner