Fodbold live resultater




Er det her et Brøndby IF som du ønsker det?

Skrevet af RommeTilPhiriOgSå, 20. marts 2026

https://nejtilgfh.dk/er-det-her-et-broendby-if-som-du-oensker/

Et tankevækkende skriv, som jeg synes alle bør læse og forholde sig til, uanset om man er for gfh eller imod gfh. 

Alle kender min klare holdning til gfh, multi-club-ownership og moderne fodbold som helhed. Så det gider jeg ikke skrive stolpe op eller stolpe ned omkring.

Det eneste jeg nøgternt vil konstatere 3.5 år efter gfh's overtagelse er:

- Vi har stadig intet vundet

- Vi har stadig ikke kvalificeret os til Europa

- Vi har stadig ikke fundet et system, som vi vil spille. End ikke den stærkeste start 11'er.

- Vores sportslige budget (Køb af spillere, lønninger af spillere og stab) har aldrig nogensinde været højere.

Så derfra hvor jeg sidder, der har jeg enormt svært ved at se de positive effekter, som en amerikansk overtagelse har givet os. Og ingen ved, udover gfh selv, hvor lang deres tålmodighed er. 




Deltag i diskussionen




  • Efter 3.5 år kan ingen fortælle, hvad GFH's strategi, ønskede spillestil og plan med Brøndby er. Der er ingen rød tråd i det, der handles, ansættes og kommunikeres. Nøglefolk og kulturbærer forlader klubben i stimer. Alt dansk erstattes så småt af udenlandsk.

    Det eneste positive er brugen af masterclass nu, og det tilskriver jeg mere vores nuværende træner end en strategi eller et ønske fra ejerskabet. Og det burde ikke være noget særligt, at vi bruger vores egne talenter i Brøndby, det burde være standard og helt almindeligt.

    Så ja, jeg er helt enig i indlægget fra Dennis Beckmann. Og jeg er meget bekymret for vores Brøndby.
    1 god kommentar
     
    • @Daniel Jepsen Du kan være sikker på det ikke er træneren alene, da det er et af de steder som der kan skabes kapital i klubben. Han er glad for det,men det er også et GFH fokus. Europa kommer derefter men er langt mere usikkert. Og hvis europa, er det stadig det der skal være udstillingsvindue for de unge spillere. Hvis vi havde været i europa have nartey f.eks. gået for et helt andet beløb.

    Se 2 flere kommentarer
     
    • mimor1
    • mimor1   21. marts 2026   

    • @Daniel Jepsen vores MC spillere er bare kkke gode nok
      Ambæk som skal være vores kæmpesalg er ikke i nærheden af at score nogle mål og det er det de sælges på
      Ikke kun på eventuel potentiale
      1 enig

    Se 3 flere kommentarer

  • Jeg synes der har været en del positive tiltag siden GFH kom til, man har klart forbedret forholdene for spillerne og fansene i og omkring stadion. Man har løftet MC og giver flere minutter til de unge, samtidig med man har hentet en træner fra øverste hylde, når man kigger på udvikling af de unge spillere. At holdet ikke performer pt skyldes i stor grad manglende køb af en angriber, samt man ikke lykkedes med den rette til at afløse Nartey.

    Jeg er meget sikker på holdet kommer til at ligge tættere på de helt sjove pladser de kommende sæsoner, da det er tydeligt man går efter at styrke holdet, samtidig med de helt unge fra MC får en del erfaring i denne sæson.

    Alt har bestemt ikke været positivt under GFH, omvendt kunne det være gået langt værre uden dem. Pengene er desværre blevet en for stor del af sporten, så uden de rette rigmænd, er det svært at være med helt fremme.
    12 enige · 7 god kommentar
     
    • joobs
    • joobs   20. marts 2026   

    • @olemartin.dk Jeg er enig med dig. Man kan ikke bare overtrumfe FCK og FCM.

      Samtidig med budgettet er det højeste, har man lige præsenteret et overskud på knap 90 millioner.

      Uden GFH, havde Brøndby også misset et mesterskabsspil. De har en givet en bund, men det er langt fra perfekt. Rekrutteringen er nøglen til succes og har ikke været fejlfri, det har den heller ikke været i FCK selvom de har flere penge
      4 enige · 1 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer

  • Semperfi
  • Semperfi
    Betalende bruger
      20. marts 2026   

  • Altså nøjagtig ligesom før GHF kom til ;-)
     
    • @Semperfi hvad er idéen med at sælge ud, hvis det ikke har rykket os nævneværdigt?

    Se 1 flere kommentarer

  • Betalende bruger
      20. marts 2026   

  • Jeg smiler sku lidt af dine artikler først var det fuck Alpha din støtte til dem, fordi du ville vise den støtte vi alle ved du har med pyro, maskering og vold mod en fan der gav finger til vores ok i din verden han fik tæsk.

    Du henviser til en forfatter der ordret skriver at han ikke har været på stadion siden de tog over = flere år, det lyder som om han er sendt i byen af en særlig gruppe.

    Han skriver om kultur og lokalt, sjovt manden udtaler sig om noget han ikke er på stadion og der står stadigvæk samme frivillige så den del er bevaret og der er brugt en masse af lokalt som nye ejere ikke går imod og de har ogås været der. Han ved i øvrigt ikke om den omtalte ene ejer har været der, hvor skulle han vide det fra forfatteren har jo selv ikke været der i flere år

    Skal man sidde tage sådan en fan seriøst, altså en der bliver væk og en der sætter sig selv og sine holdninger højere end klubben, ALDRIG….

    Jeg er ikke fan af rige ejere som køber sig ind, men synes ikke vores ejere har vist de har holdt deres ord og derfor synes jeg det er ynkeligt med dit propaganda pis mod vores klub og ejere. Det værste man kan, er som ham at stikke halen mellem benene og holde sig væk, så jeg kan ikke tage hans ord seriøst, for det er en gang propaganda pis af værste skuffe. Skulle jeg tage ham seriøs, så skulle han starte med at møde op og støtte klubben. Han sidder peger fingre af en ejer en af mange der ifølge ham ikke været på stadion, mens han selv har holdt sig væk i alle år fra stadion, det er fanme YNKELIGT ligesom du er med dine forsvar af maskering, pyro og alt det man ikke gør som fan, man bakker 110 % op om sin klub uanset om man er enig eller ej, så er der intet over klubben det er netop den kærlighed og alt det han mener de ejere ikke har, så vis det selv og mød op og støt din klub som det første
    6 enige · 6 god kommentar
     
    • @Brøndby hele livet igen formår du ikke at holde dig til emnet, men fortsætter din personlige agenda og konspirationsteorier.

      2 enige

    Se 6 flere kommentarer
     
    • @Brøndby hele livet Kan du for helvede ikke bare tie stille når du er uenig eller kommentere på det du er uenig på, og ikke personen.? Jeg er ikke en af de mder er ude efter dig, som du ved, Men det bliver lidt perfidt din tilgang og offer rolle du fremfører. jeg ved du ikke kan se den del, men prøv nu lige at stikke piben ind, da du helt sikkert er en ok sød fyr, men dog med nogle sociale udfordringer, men som du ikke behøves skilte med hver gang du ser en mulighed for det..
      5 enige · 3 god kommentar
     
    • NewY
    • NewY   20. marts 2026   

    • @Brøndby hele livet kan du da for fanden ikke bare deltage i en debat uden, som det allerførste at blive personlig og angribe trådstarter ....du fortsætter ufortrødent med at smadre enhver for for seriøs debat herinde ..... kan du ikke bare deltage i debatterne på lige fod med alle andre eller bare forsvinde herfra ....
      1 enig · 2 god kommentar

---

  • Betalende bruger
      20. marts 2026   

  • Her er hvad jeg også så gad ikke læse alt. Så svært at tage ham seriøs, men tydeligt hvor du står og er, som jeg altid sagt om dig du er tilhænger af hættemågerne og derfor har du nul respekt fra mig jeg stod af dengang du skrev maskering, pyro og give en modstander slag i hovedet ok pga en finger…. Du sidder kommer med dit propaganda igen mod vores klub, men det er slet ikke som han siger lokalt og kulturelt, er vi der stadigvæk og det er vores opgave som fans kæmpe for det og det gør man ikke som ham ved holde sig væk, som ham. Hvem mon er bag denne klub nogen der vil den godt eller som ham holder sig væk, man kan undre sig lidt hvad formålet er for hvis man tror det ændre noget tager man fejl så sidde og holde sig væk er ikke måden man viser man er mod det de står for i følge ham her er bloggen med andre der byder ind men hvem er mon bag bloggen :)):

    https://nejtilgfh.dk/blog/
    4 enige · 2 god kommentar
     
    • @Brøndby hele livet Du vælger simpelthen at kommentere på noget, som du end ikke evnede at læse til ende.. Imponerende alligevel. Og som altid misser du fuldstændig essensen af, hvad der bliver debatteret.

      Godt gået igen Garfield.

    Se 2 flere kommentarer

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      20. marts 2026   

  • I alt sin enkelhed, så mangler vi vel nogle klare udmeldinger omkring koncept, strategi, spillesystem og udtryk.
    Det ville gøre det hele lidt nemmere, at forholde sig til.
    Var, og er, stadigvæk støttende omkring GFH og Coops, meeen, det er måske mere et udtryk for ønsketænkning.
    Vil jo så gerne at klubben bliver en succes.
    Spørgsmålet er måske, om vi bare skal væbne os med tålmodighed og have tiltro til beslutningstagerne.
    Men et glimrende opslag, som opretter en lang række spørgsmål, som kan debatteres.
    2 enige · 2 god kommentar

  • Rasmus Stephansen
  • Rasmus Stephansen
    Betalende bruger
    Top debattør
    Top kommentator
    Top gode
      20. marts 2026   

  • Overall synes jeg klubben er et godt sted og bedre end i mange år, det er klart hvis man alene fokuserer på et øjebliksbillede så er holdet i en resultatmæssige dårlig periode, men det er ikke et udtryk for tingenes generelle tilstand i klubben all around......
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Rasmus Stephansen så det er udelukkende resultatmæssig og ikke en spillemæssig dårlig periode?

      Vi har været det næstbedste hold i næsten alle kampe vi ikke har vundet. Og taber klart på alle parametre der måles på.

    Se 1 flere kommentarer

  • NewY
  • NewY   20. marts 2026   

  • Eftersom det hverken er blevet bedre eller værre kan det vel være lige meget hvem der pt er ejer ...personligt r jeg fuldstændig ligeglad med om ejerne hedder Brøndby fanklub , gfh eller red Bull ....det eneste jeg ønsker er en klub der fungerer, vinder nogle kampe og underholder med gode kampe og involvering i mesterskabsspil og Europa, og alle delene er vi kilometer væk fra ligenu
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        20. marts 2026   

    • @NewY
      Hvorfor er du egentligt så bekymret for Brøndby, når du, ifølge en anden bruger holder med Lyngbyvejen?
      Det gir da ingen mening?

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Tak for at opstille kritikpunkter.

    Jeg er dog nysgerrig på hvilken fremtid du helst ser på BIF og hvordan den skal sikre opnåelse af de mål som du nævner GFH ikke har nået?
     
    • @Marc Johnson for mit eget vedkommende var det aldrig et krav, at vi død og pine skulle vinde noget. Selvfølgelig er det altid sjovest, men min kærlighed til Brøndby er betingelsesløs, uanfægtet om vi kæmper om guld eller kæmper for at undgå nedrykning.

      Nu var jeg selv ret aktiv i debatterne herinde, angående gfh's overtagelse. Og der var et af de største argumenter for dem der var pro overtagelsen, at det var den eneste måde hvorpå vi kunne spille med, hvor det er sjovt. At nogle folk reelt var pisse-ligeglade med, om amerikanere skummede fløden på Brøndby's bekostning - Bare vi vandt.

      Det jeg selv ønsker ideelt set er utopisk, og kommer aldrig til at ske. Jeg har som udgangspunkt accepteret, at der skal massiv kapital for, at drive en fodboldklub ala vores størrelse den dag i dag. Men at det er Amerikanere, hvis relation til sport er en helt anden kommerciel tilgang end den europæiske. At vi en del af en MCO-model, som jeg finder frastødende og ødelæggende for fodbold i al almindelighed. Og at det er en type som David Blitzer, der bl.a. har tjent sin formue gennem Blackstone bryder jeg mig absolut ikke om.

      I min utopiske fantasi, ville jeg ønske at vi fik en/flere lokale, danske investorer ala. Holch-Poulsen i fcm. At nøglepositionerne på ledelsesgangene var besat af primært danskere (som i fcm), der har kendskab til ligaen, historien og presset i en klub som Brøndby. At vores træner var en ung, upcomming dansk træner (ligesom i fcm - Der havde jeg håbet SÅ meget på Birk, men sådan skulle det desværre ikke gå), og at grundstammen på vores hold og lederfigurerne på holdet var primært danske/skandinaviske.. Så at de unge spillere (i fcm's tilfælde Byskov, Bach, Gorgoza, Emerfile) kunne læne sig op af en ældre dansk stamme (i fcm's tilfælde Bech Sørensen, Billing, Uhre, Lössl) - Så fx at P, Ambæk, Viggo, m.fl. kunne læne sig op af typer som Wass, Nørgaard, Maxsø, Adamsen fx.

      For mit eget vedkommende er jeg røv ligeglad med hvilken formation vi spiller, hvordan vi presser eller til dels også hvordan vi lægger placeringsmæssigt. Hvis blot jeg kan se nogle spillere, der kæmper med livet som indsats for Brøndby. Hvor dét i sig selv at spille for Brøndby er en sejr i sig selv, og ikke bare en perifer mellemstation i deres karriereplanlægning.

      Og det savner jeg ærlig talt at se for majoriteten af de spillere, som vi har i vores trup lige pt.
      1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • stryiv
  • stryiv   21. marts 2026   

  • Tak for at skaffe endnu et Ban til Garfield!
     
    • Betalende bruger
        21. marts 2026   

    • @stryiv Jeg skylder dig en undskyldning for mit udfald mod dig for nogle uger siden, var på ingen måder i orden...

      -undskyld!
      1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Mauer
  • Mauer   21. marts 2026   

  • Jeg er enig i at klubben ikke har noget de højder, som jeg personligt selv havde forventet og håbet på. Men omvendt, så havde jeg nok urealistiske forventninger fra starten af. Man har vel lov til at drømme!!

    Men hvis alternativet havde været et fan-ejet setup, så foretrækker jeg til enhver tid en rigmand eller investorgruppe. Jeg synes at hele den der: klubben skal ejes af fans, er en gang romantisk pladder, der udspringer fra Tyskland, som er kommet efter man også har kigget den tyske fankultur, som man også kopierer. En fan-ejet klub i Danmark, ville ende som en bundklub i superligaen og måske endnu værre, en klub i divisionerne. Der er stadig ikke kommet et eneste realistisk forslag på, hvordan man kunne drive en klub økonomisk forsvarligt og stadig leve op til klubbens mål.
    Ps. Har ikke læst artiklen.
    1 enig
     
    • @Mauer helt fair at du ikke ønsker en fanejet klubmodel.

      Jeg er dog nysgerrig på, hvorfor du virker til at have et horn i siden på tysk fodbold og tysk fankultur? Tyskland er i min optik et af meget få lande tilbage, hvor fodbold stadig primært er for fans på stadion.

      Hvor:

      - Priserne stadig er fair

      - Der findes et væld af klubber i de 3-4 øverste rækker med en passioneret og dedikeret fankultur. Ude såvel som hjemme.

      - Langt de fleste spilletidspunkter er tidspunkter, der tilgodeser fans (Fredag aften, Lørdag 15:30/18:30 eller Søndag 15:30/17:30, medmindre Europakampe kræver andet)

    Se 2 flere kommentarer

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      23. marts 2026   

  • Har kun en meget kort kommentar, jeg kigger misundeligt mod nord i retning af Bodø/Glimt.
    1 enig

---

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      23. marts 2026   

  • Debatten om GFH og ejerskab ender, som så mange andre debatter, ofte med at blive polariseret og unuanceret. Det bliver hurtigt til et spørgsmål om enten for eller imod, selvom der jo findes meget midt imellem. Nogle udfordringer er direkte afledt af GFH, andre er blot blevet forstærket af deres tilstedeværelse, og så er der ting, som nok ville være sket uanset hvad. Præcis som ved folketingsvalg finder man jo aldrig nogen, man er 100 % enig med. At man stemmer på et parti, betyder ikke, at man deler alle deres holdninger.

    Overordnet set er jeg tilfreds med GFH. Ja, jeg er romantisk nok til at drømme om et 100 % fanejet Brøndby, men realistisk nok til at vide, at det ikke kommer til at ske. Jeg drømmer om, at Brøndby vinder mest muligt, og det kræver de bedste forudsætninger. Jeg tror bare ikke, at fuldt fanejerskab giver de forudsætninger, der skal til for at være en topklub i dansk fodbold.

    Jeg mener, at en stor del af utilfredsheden – eller rettere manglen på tilfredshed – skyldes utålmodighed. En utålmodighed, jeg godt forstår, men ikke deler. Havde vundet mesterskabet året efter GFH kom til eller kvalificeret os til Europa hver sæson, ville der nok kun være få kritikere. Men selvom resultaterne ikke er kommet endnu, ser jeg en tålmodig ejer, der gør det, jeg har efterlyst i årevis: Der bygges op fra bunden. GFH har sat sig ind i klubben, arbejder på at skabe en stærk ledelsesstruktur og bygger et fundament, vi kan udvikle os fra i mange år frem.

    Samtidig har de fundet tid og overskud til at opgradere områder, som ikke nødvendigvis giver direkte økonomisk gevinst: Fanzonen, højtalersystemet, spilleromklædningen, flytning af udebaneafsnit osv. Nogle vil måske vinkle det som fan-pleasing eller røgslør, men jeg ser det som et tegn på en ejer, der tænker på mere end bare afkast.
    Der er stadig relevante emner som udenlandsk ejerskab, multi-club ownership og amerikanere i europæisk sport. Men det fylder sjældent i debatten. I stedet vender man ofte tilbage til økonomien. Citat: “Vores sportslige budget (Køb af spillere, lønninger af spillere og stab) har aldrig nogensinde været højere.” er rigtigt. Vi bruger flere penge end nogensinde før, men vi bruger stadig ikke flest. Hvis FC Fredericia tredoblede deres budget, ville ingen forvente, at de blev mestre af den grund. Det viser bare, at ting tager tid. Man kan ikke købe sig til øjeblikkelig succes.

    Og så tilbage til spørgsmålet: “Er det her et Brøndby IF som du ønsker det?” Mit svar er nej. Jeg ønsker et 100 % fanejet Brøndby, der vinder hvert år og spiller Champions League. Men jeg ønsker også at være mangemillionær, være økonomisk uafhængig og have en sixpack uden at træne – og den slags harmonerer som bekendt ikke med virkeligheden.
    Så et bedre spørgsmål er: “Er dette et Brøndby IF, du er tilfreds med?” Og dér er mit svar ja. Vi er i en bølgedal, og tingene er langt fra perfekte. Men vi kunne have fået meget værre ejere end GFH. Ja, vi får for lidt ud af investeringerne i spillertruppen lige nu, men det vender. I 2020/2021 præsterede vi over evne, hvor vi lige nu præsterer under evne.

    Jeg har fulgt Brøndby i næsten fire årtier. Der har vi både vundet mesterskabet og været tæt på nedrykning. Så jeg har lært at acceptere tingenes tilstand. Lige nu er tilstanden, at vi er ejet af GFH. Det accepterer jeg og gør det bedste ud af det som fan. Så længe jeg kan svinge mit gule og blå tørklæde, klubben hedder Brøndby, og vi spiller i Superligaen, så accepterer jeg tingenes tilstand.
    Men det betyder ikke, at jeg ikke er kritisk. Jeg prøver bare at glæde mig over de gode ting jeg ser, forsøger at bevare et positivt syn på fremtiden og lader værre med at bekymre mig om negative ting, jeg ikke selv kan ændre.
    1 god kommentar
     
    • LJS
    • LJS
      Betalende bruger
      Top debattør
        23. marts 2026   

    • @Jensen
      Super indlæg.





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner