Fodbold live resultater




Er Helenius virkelig løsningen?

Skrevet af BrianGideon, 19. august 2022

Jeg er som de fleste andre herinde af den holdning, at vi mangler en klassisk angriber, men jeg er blevet meget i tvivl om Helenius er løsningen. Jeg har godt hørt/læst analysen af ham og der er også ting som taler for ham i en Brøndby trøje. Jeg kan godt se, at han kommer til et hold med bedre medspillere, men også en helt anden spillestil og hvorvidt han passer ind handler i sidste ende, hvordan træner teamet vil spille ham. Min bekymring er nok på en billig baggrund, men når en spiller som Helenius ikke scorer eller er særlig farlig i en kamp mod et meget dårligere finsk hold, så begynder jeg at tvivle på det er ham vi leder efter. Vi ser enkelte momenter med topklasse, men også kampe, hvor han er helt anonym. Udover hans alder, som ofte kan tyde på det snart går ned af bakke for ham, så er jeg meget i tvivl.

Jeg ser gerne man, at man prøver lidt mere. Det må være muligt at hente 3. valg fra de større ligaer, som jeg tror er bedre og der er mere perspektiv i. Det vil give mere mening. Jeg kunne også godt tænke mig, at man havde en filosofi, at man kun hentede unge spillere der var på U landshold. Kunne være sjovt, hvis vi satsede på nogle af de talenter, som ikke får særlig meget spilletid, men som er på ungdomslandhold alligevel pågrund af deres klub/talent. Spiller fra Serie B, den spanske 2. division osv osv osv burde være steder vi kigger mere. Vi finder aldrig en såkaldt performance spiller i norden, da de ofte ryger til mere eksotiske destinationer til højere priser end vi kan komme med. 

Ellers kan Wass vel give et par navne til talent afdelingen LOL :-) Men hvad synes i ??? Skal vores næste angriber være en der gør forsvarer mere bekymret end en Helenius evt. vil...? 




Deltag i diskussionen




  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      19. august 2022   

  • Jeg tror, at vi kan se Brøndbys short list som et udtryk for scoutingafdelingens båndbredde. Jeg undre mig bl.a. over, at Viborg har Nils Mortimer fra Barcelonas La Masia, i mens vi henter talenter fra den svenske 3 division.

    5 enige · 1 god kommentar
     
    • Patron
    • Patron   19. august 2022   

    • @Saesonkort Nu har Mortimer jo næppe brændt banen af so far og de sidste 2 år har han været relativt dårlig for Barca B - selvom han var et kæmpe talent 4-5 år tilbage.
      1 enig

    Se 5 flere kommentarer

  • Jeg kunne også godt tænke mig at man tog chancen med Wahid Faghir, hvis han vil.
    Ja, det er ret stor risiko, men der er også en enorm gevinst at hente.

    Der er hentet rigeligt med middelmådige 22-årige.
    4 enige · 2 god kommentar
     
    • Philip
    • Philip
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        19. august 2022   

    • @Porstmand Per forskellen er at Faghir koster 5 millioner euro og NH koster 1-1,5 millioner euro. Faghir er et kæmpe gamble og min bog helt uansvarligt - ved mindre han kan hentes for det halve.
      3 enige · 2 god kommentar

  • Kramer
  • Kramer   19. august 2022   

  • Så fordi Helenius, superligaens topscorer i 21, brænder en stor chance mod HJK, så er han dømt ude? HJK ser ikke helt ringe ud i år, og har slået både Victoria Plezn og Maribor ud, som trods alt ikke er miniput hold.
    4 enige · 1 god kommentar

  • Helenius er vel en ok superliga angriber, men ikke meget mere end det. Skal vi spille i Europa i næste sæson, så ser jeg ham ikke som en angriber, der kan hæve sit og holdets niveau væsentlig. Der må jeg ærlig indrømme, at jeg havde mere fidus til Sebastian Andersson, som kom med en international profil og et højere niveau, desværre var han åbenbart for skadet.

    Jeg kan ikke helt forstå, at CV ikke har et større netværk, og ser på spillere fra mere eksotiske steder end Sverige og Norge. Måske er vi bare ikke attraktive, da vi ikke kan give en høj løn og efterhånden ikke er mere end 3. eller 4. violin i Danmark.

    Jeg tror nu nok Helenius vil kunne score for os, men håber på en spiller fra en højere hylde. Jeg kan også være i tvivl om Helenius har psyken til at spille i Brøndby, han har jo desværre tidligere været ramt på den og selv om han er blevet ældre, så er det mentale aspekt også en stor del, af det at være i en større klub som Brøndby.

    På plus siden, så tager vi Silkeborgs måske vigtigste spiller og det kan jo være en fordel i spillet om en medaljer.

    Generelt er jeg lunken ved spillere fra andre danske klubber, vi har haft flere dårlige end gode køb under CV, når vi har købt dansk. Jeg savner at vi tør hente spillere der kan løfte os, nu kom Wass, men tror mere det var JBA der fik den igennem end CV, jeg har svært ved, at se at den nuværende strategi sender os tættere på vores sportslige målsætning.

    Jeg må desuden igen unders over, at vi først har vores trup klar, når der er spillet 7-8 kampe i ligaen og vi er ude af Europa. Det er en meget mærkelig strategi.
    5 enige · 3 god kommentar
     
    • Hans
    • Hans   19. august 2022   

    • @TorbenM erfterhånden er Brøndby nok mere 5 violin ….ude af Europa og henter spillere i Slovakiet og Norge…Viborg og Silkeborg når længere i Europa cuppen en Brøndby gør…og vi er rørende enige omkring at have truppen klar til afgørende Europa kval cup kampe …det har selvfølgelig afgørende betydning men cv venter og ser ikke det vi andre ser…og folk bliver herinde i foraet fornærmede når man refererer til aktualiteter og tingenes sportslige forfatning….jeg undrer mig ligesom dig (og mange andre herinde) over cv??

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @TorbenM du er klar over at Brøndby altid vil være sidste valg for angribere af den type CV leder efter ...kun når alt andet slår fejl tager man til Brøndby så måske du skulle skrue dine forventninger en anelse ned

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Philip
    • Philip
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        19. august 2022   

    • @TorbenM husk vores strategi. Vi kigger først i MC, hvis ikke den rigtige spiller er der kigger vi i suppen og 1 division dernæst kigger vi i Skandinavien og til sidst i resten af Europa. Ideen hermed er, at det vil give en større succesrate over tid fordi spillerne allerede kender til kulturen. Til sidst skal du huske Brøndbys plads i fødekæden. Vil vi hente spillere fra en høj hylde må vi vente og se om de spillere misser de andre og større klubber der har vist interesse først. Vi kan ikke både få spillere som Blas og Wass og hente dem i starten af vinduet.
      4 enige · 4 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

---

  • mp80
  • mp80   19. august 2022   

  • Scouting afdelingen kunne virkelig trænge til en større opdatering, noget af det hænger selvfølgelig også sammen med strategien man har valgt, hvor man kigger på egne, derefter primært danske divisioner og Skandinavien.

    Om Helenius ville kunne blive en succes i Brøndby kan være svært at svare på, for det kommer i den grad også an på hvilken rolle han skal bruges i. NF virker ikke til at holde sig til en bestemt retning og skifter meget mellem systemerne.

    Personligt så jeg hellere en lidt yngre angriber med god fysik, som har bevist sig på højere niveau end SL.
    3 enige · 2 god kommentar
     
    • Philip
    • Philip
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        19. august 2022   

    • @mp80 en yngre angriber med god fysik, som har bevist sig på et højere niveau end suppen? Det er altså ikke noget vi har råd til. Særligt angribere er jo bare ikke billige. Se bare Højlund, han koster åbenbart mere end 92 millioner nu og han er altså ikke noget der med garanti ville gøre det godt i suppen, det så vi, i fck for et halvt år siden.
      4 enige · 4 god kommentar

  • Ser heller at vi leder efter en hurtig, sulten og drible god med bolden fra Sydamerika. En samme stil som blas.
    1 enig
     
    • @Fan_passion det er jo ikke hurtighed og dribleevner vores hold fattes, det er skarphed/effektivitet foran mål, erfaren hed og fysik, der bør være de overvejende ting, der fokuseres på.

      Misforstå mig ikke, hurtige og driblestærke typer, kan også sagtens være skarpe/erfarne. Men vi mangler jo mere en Makienok/Skoubo type end en Ariel Nunez/David Boysen type.

      Hvilket også illustreres i vores totale mangel på eksistens ift. offensive dødbolde. Vi vinder yderst sjældent en høj bold i modstanderens felt og hvornår har vi sidst scoret på en offensiv standard?

      Jeg husker at vi scorer 2 i parken, da vi taber 4-2.. Har vi scoret siden da? Anyone?

      Andersson havde den perfekte profil på det vi mangler, bare ikke den perfekte krop. En Faghir vil komme med fysikken og måske skarpheden, men ikke med erfaringen. En Helenius vil komme med en del, men vil mangle international erfaring. Ingen landskampe, få Europa kampe og et mislykkedes ophold i England med en depression til følge (Hvilket er helt ok og menneskeligt)

      Nu skal folk herinde heller ikke gøre Helenius dårligere end han er. Han er ikke blot en ok superliga-angriber, han er en dygtig superliga-angriber på et niveau der minder om Uhre's (minus hurtigheden) - Og typer som Schwartau, Salech og Kvistgaarden vil helt sikkert kunne lære en masse fra ham. Han er anfører for Kent Nielsen hold, det er man altså ikke, hvis man ikke er en holdspiller.

      Det bliver spændende, hvad vi finder på.. Men fysik over fart/dribleevner.

  • Jeg er ikke enig i vi mangler en angriber. Når vi har en midtbane og et forsvar der kan spille vores angribere gode så er vi rullende
     
    • @Kobarlai helt enig, det er nok længere tilbage på banen problemet er.
      Skal vi have en ny angriber, skal det være en klar forbedring i forhold til dem vi har, i øjeblikket er det Hedlund, Kvistgaarden og divko, vi bruger, vil Helenius være en forstærkning i forhold til dem, det mener jeg ikke.
      Derudover har vi Salech, Schwartau og Björk som angribere, heller ikke i forhold til dem vil Helenius forstærke holdet, så drop ham.
      1 enig

  • Med respekt for Helenius så bliver det et nej herfra, knægten er tryghedsnarkoman han vil ikke ku' håndtere presset i BIF
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
        19. august 2022   

    • @Vainio74 Det er ikke unormalt folk lærer en masse af at have en nedtur, og kommer stærkere ud på den anden side!

      Det er kun folk der aldrig udvikler sig, der tror alle andre heller ikke gør...

---

  • det er jo ligegyldigt hvem fanden der bliver hentet så vil der sidder nogle herinde og råbe op om det ene eller det andet ....man kan aldrig gøre en Brøndby fan tilfreds ....problemet er nok at man stadig tror BIF er en topklub der skal spille CL eller EL hvort år, hvilket de bestemt ikke skal ....Helenius er da et fantastisk bud på en stabil målscorer
    2 enige · 1 god kommentar





KØB VORES KOPPER, BØGER OG PLAKATER