-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
JA
Jeg mener ledelsen og CV har lagt os ned, nu skal de tage sig sammen og få rejst os igen.
Det skal ske allerede i kommende vindue, der skal simpelthen vises større ambitioner og muskler i en klub som vores.
Jeg har ventet til sidste dag for CV har løbende sagt mange ting som gradvist har ændret sig mangler handling og kvalitet på holdet:
CV har udtalt at med mesterskabet gør det vi er muligt at kan skrue hurtigere op og rykke os hurtigere det sagde han i starten, at han så ændrede det lidt løbende er en anden sag men husker hans ord.
Han sagde også slut med leverpostej spillere og vii vil have stor mulighed for at kunne hente spillere til sidst i vinduet, som vi ikke ikke kunne normalt men pga corona gjort det muligt.
Økonomi er der mange der taler om, enig vi skal ikke købe os til mesterskaber. Men det nytter ikke at hente leverpostej eller spillere der ikke løfter holdet væsentligt. Men en kombination at talent og spillere med erfaring og kvalitet ville give mening og på pladser vi står svagt ikke steder vi ikke mangler. Synes Greve er god spiller men ikke det sted vi stod med mest behov for hente noget ind.
Det koster os millioner at miste slutspillet, at tabe kampe i Europa, at andre klubber ikke viser interesse for vores spillere fordi vi levere dårligt fodbold. Tag Vejles Wahid som blev solgt, havde han været i en top klub var hans salg næsten fordoblet uden tvivl pga interessen og opmærksomheden er større for klubber der spiller europæisk fodbold.
Vi mister også tilskuere indtægter, salg i shoppen, TV penge og sponsorer der ryger.
Gør man det regnstykke op så kan det godt betale sig at have ambitioner ikke nedpriotere alt, for at spare penge.
Synes CV og ledelsen står med et stort ansvar og de bør sammen gå ud og løfte det, så vi igen kan genkende det Brøndby vi alle elsker som i sidste sæson var danske mestre og det var ikke CV eller ledelsens skyld
Tror stadigvæk på CV og hans kvaliteter som jeg sætter pris på
Deltag i diskussionen
Mik 20. september 2021
Men er skuffet over i går, at høre vores ellers gode anfører udtale sig på TV, at han synes vi spillede en god kamp.
Har man den holdning, så har vi sku et seriøst problem, for han er vores leder. Så kan det godt være han også sagde tilbage træningsbanerne og arbejde for det. Men Nej Maxsø I spillede en af de dårligste kampe længe set, og det siger ikke så lidt.
Ingen energi, mangel på ingen ideer og chancer, vi skabte intet. Nok snak Maxsø og CV nu skal der steppes op og leveres resultater. CV og ledelsen skal særligt steppe op, samt deres ambitioner som ikke er store nok i en klub som vores, vores indkøb har slet ikke været gode nok. Særligt når man i år skulle have steppet op, da Europa og flere kampe kom. Strategien har tydeligvis slået fejl på det sportslige niveau, og det vil ramme det økonomiske senere hen
Kristianbs 20. september 2021
Mik 20. september 2021
Problemet er det er CV der kommer til at se dum ud. Men han har fejlet med flere indkøb synes Greve er super fed spiller, men bare ikke der vi stod med største behov til forstærke os.
Ligesom hans vente til sidst i vinduet dukker måske noget op vi ikke ville have råd til. Det slog tydeligvis fejl
Det er er lidt hans egen gren han er i gang med at save over. For han har udtalt sig om flere ting og når så man gør modsat bliver ord ikke gjort til handling.
For handling har vi brug for i Brøndby, måske henter vi en kontrakt fri spiller men tror ikke på det.
Jeg håber CV sammen med ledelsen vil begynde kigge indad. Jan B er meget tavs pt det ligner ellers ikke ham
19Magic64 20. september 2021
Men det var nu sjovere at være Brøndby fan i sidste sæson..
Mik 20. september 2021
Jeg ønsker ikke CV fyret men jeg ønsker CV og ledelsen begynder at vise de præsentere Brøndby IF og der må godt være lidt mere ambitioner.
Synes strategien har slået fejl
Solz 20. september 2021
Here goes!
CV skal selvfølgelig blive i BIF - og ved heller ikke om han bare parerer ordre, men når forskellige fans forsvarer strategien med hvor meget vi tjener i denne sæson, så ignorerer de hvor heldige vi har været med at netop mesterskabssæsonen gav et garanteret europæisk gruppespil, mens de også ignorerer hvor heldigt det var at vi overpræsterede så massivt i en sæson hvor både FCK og FCM famlede. Ingen kunne heller vide at f.eks. Uhre og Jobbe ville præstere så ypperligt. Mange marginaler var med os.
Vi havde mulighed for at hente kvalitetsspillere, som vi kunne tilbyde europæisk gruppespil, men hentede i stedet spillere, der til enhver tid ville have sagt ja tak til Brøndby. Det handler ikke om, at jeg synes vi skulle forsøge at købe os til et mesterskab, men der manglede og mangler profiler, som de unge kan læne sig op af. Et par profiler burde der have været råderum til efter en enorm åreladning i truppen. Vi får næppe en bedre økonomi ved at blive nummer 5, og så er det bare vanvittigt vigtigt med europæiske point til fremtidige seedninger. Det er en kæmpe genvej vi har fået/ tilspillet os.
Vi har haft et vanvittigt ringe transfervindue, på det nærmest værst tænkelige tidspunkt. Vi havde alle chancer for at tage en genvej mod toppen, men chancen er efterhånden nærmest pisset væk. Så sørgeligt. Føler man bare håber på at NF igen bare kan levere et mirakel med de resterende spillere, når man igen har mistet en masse kvalitet. For mig minder det om at spille roulette, når man bare køber billige divisionsspillere, mens man henter enkelte superligaspillere som Greve og Tshiembe. Vi mistede spillere som Jung, Vigen, Jobbe, Hermannsson og Schwäbe, fra en trup vi alle vidste havde overpræsteret helt enormt, mens både FCK og FCM havde været historisk ringe og ustabile.
Jeg ved da godt at CV gør sit bedste og måske i virkeligheden er den dygtigste sportsdirektør i ligaen, men dette sats efter et mesterskab, med chance for en genvej til at komme mere kontinuerligt i Europa og top 3, fatter jeg simpelthen ikke. Vi kunne og burde have fået flere point, men at vi har svært ved at holde et højt nok niveau, synes jeg ikke er overraskende.
Ligesom alle andre håber jeg det vender hurtigt, da der tydeligvis er en masse uforløst potientiale i truppen, men det kræver bare så ufatteligt meget held, når så mange skal få et gennembrud samtidig. Vores unge keeper Hermansen har været fantastisk og ligner fremtidens mand i målet, men hånden på hjertet, udover Jobbe og Frendrup har ingen unge for alvor slået igennem i lang tid. Synes vi har satset alt for meget. Håber ikke regningen viser sig at blive for stor. Vi er desværre nu i en situation, hvor vi har alt for meget brug for held og tilfældigheder, hvis tingene skal lykkes for os. Håber det bedste, og masser af held skal der også til hvis tingene hurtigt skal flaske sig. Truppen er rystet og på vej imod at blive blottet for selvtillid, hvilket er det sidste der må ske. Giv os please et par heldige sejre, så spillerne forhåbentligt vokser hurtigt, tak! Vi har brug for det.
Mik 20. september 2021
Men et kærligt opråb at nu er det nok med snak nu skal der handling til. Deres strategi har vist sig at give kæmpe bagslag. Tror jeg vi rykker nej, tror jeg vi ender i top 3 nej.
Tror jeg vi ender i top 6 ja hvis vores anfører starter med droppe den holdning om vi spillede en god kamp i går. Synes hel skæv udtagelse Maxsø kom med og provokere mig virkelig.
For så er alt for magelig og det er bare ikke ok.
Jeg mener CV skal til at vise sit værd og sammenhæng med trup og indløb.
Synes flere underlige indkøb og leje er gjort i hans tid. Ligesom meget få er solgt og lejet som vi har overskud.
Jobbe er fint men han kunne reddet os for mange point og solgt måske vinter helt anden og bedre pris.
Greve fed spiller men han var ikke typen vi manglede.
Synes der mangler en leder på midtbanen og HWB samt angriber der kan banke mål ind når Uhre har kampe der ikke leveres i.
Jeg tror vi nok skal hente sejre og det kommer snart, men tror ej vi ender i top 3 så reelt pokal vi skal satse på i år
---
Semperfi
Betalende bruger
20. september 2021
Mik 20. september 2021
Samt køber en Greve ind jeg synes er god spiller men ikke ser som den vk manglede så synes bestemt ikke det er NF ansvar at der ikke er kvalitet og bredde på holdet den ryger tilbage til CV og ledelsen
Lydenafenbildör 20. september 2021
1. alder 16-19 aar.
2. Fart 60 meter paa 6,5 sekunder.
3. Fysik
Punkt et er det ultimative krav, og kan kombineres med punkt to og tre.
Har du en spiller som er ung og hurtig har du 50 millioner sikker. Saa handler det blot om at give dem de passende soft skills som lederegenskab, blik for spillet, kreativitet, og lignende, og den del staar pressen og latent racisme for.
Er du ung hvid og fysisk stärk faar du lederegenskaber og en prisseddel paa 15-25 millioner.
Ung sort og hurtig er lig med kreativ og en pris paa 50-75 millioner. Osv osv.
Det er ret ligegyldigt om spilleren egentlig kan tage 3 paa foden med en badebold! Det handler om image.
Og det er her CV har fejlet, han har köbt softskills som om det var noget der betöd noget. Eksemblet er Greve som hverken er ung hurtig eller fysisk stärk, men har det paaduttede soft skill, at han ser rummene!
Hvor herre bevars, giv en ung hurtig mand daglig träning, saa ikke blot ser han ogsaa rummene, men kan ogsaa rent faktisk naa i dem.
Jørgen 20. september 2021
Med 2 kampe om ugen frem til vinterpausen, kun afbrudt af landsholdspause, kan jeg i hvert fald godt frygte for mellemregningen, når julepausen står for døren.. Fik jeg nævnt, at BIF har fået en dårligere start end i sæsonen 2011/2012?...
I forhold til CV har jeg ærligt talt ikke den der falden på halen følelse. Måske han hentede Maxsø til klubben (eller måske Maxsø tilbød sig selv..?!) men hvad har han ellers hentet som berettiger gudestatus? Kan man med saglighed sige, at han var mand for mesterskabet? I virkeligheden ville vel kun de færreste havde været dybt forundret, hvis mesterskabsholdet havde fået en start som holdet har fået i denne sæson.
Personligt mener jeg nu også, at NF har et ansvar. Han må da være mand for at ændre og forandre, når han sidder og kigger på. I går, for ex fik Tsiembe da alt for lang tid på banen. Og spillet er så langsomt og mere på tværs end på langs, at det ikke rykker noget som helst. :-( Jo der blev forandret mod FCM, men det var en kamp, som allerede kunne være tabt efter 18 forfærdelige minutter...
Et stort suk herfra !
Ps. Nogen der ved om der er et magtspil i gang siden flere af CVs indkøb ikke får spilletid?
Mik 20. september 2021
Theimbe blev udskiftet efter 45 min det synes jeg er fair nok når man ved hvad han kan. Svært ved at se han kunne have regeret meget hurtigere
Synes andre kampe han har vist handlekraft.
Eneste kritik jeg vil give ham er at blive ved med bruge pavlovic eller ikke tænke give Uhre og Hedlund lidt pause efter kun at have spillet få dage før
Fuld fart frem 20. september 2021
Jeg syntes ærlig talt ikke det vil være forsvarligt. Tror på vi skal holde fast i de unge, og syntes CV er vores bedste signing de sidste 10 år.
Mik 20. september 2021
Ud fra hvilke kriterier vurdere du det på med CV ? Er det økonomien eller vores sportslige niveau.
Vi vandt et mesterskab på spillere udover maxsø som havde en selvfølge stor rolle, der var i klubben før CV.
Jeg synes også CV er dygtig men det forholder mig ikke fra at hans strategi og indkøb eller mangel på samme i denne sæson har været forkert.
Theimbe bortset fra i går godt køb, men kunne være hentet gratis i vinters.
Greve god spiller men ikke det sted vi manglede mest.
Synes du vinduet har været godt eller skidt? Hvem mener du har ansvaret for dette?
Solz 20. september 2021
---
19Magic64 20. september 2021
Mik 20. september 2021
Det er også ham der hentet Greve synes du ikke det er hans ansvar at man ikke har fået solgt eller lejet nogen de spillere der ikke vist sig gode nok på pladser for at kunne hæve det spil
Mik 20. september 2021
Måske er Greve heller ikke den type vi lige stod og manglede.
Vi mangler kreativt og en leder der som Vigen kunne lede og fordele kæderne.
Jeg synes Theimbe som var en lodseddel men har vist sig være et godt køb bortset fra i går.
Men i angrebet kommet for lidt og vores HWB mangler også.
Skal jeg gå videre mener jeg vi mangler kvalitet i forsvaret da Rosted ikke er god nok. Hermansson havde også slået ham af dengang det var der nok en god grund til.
Han får tit gule kort mod sig og det kan koste i kampene
KJOE 20. september 2021
Da fansene blev trætte af AZ og TB sagde man, at de blot havde overtaget en super talentfuld ung trup med gode egenskaber på kuglen fra Thomas Frank og Per Rud!!!!.
Nu blev Brøndby mestre og det er så ikke CV og NF's skyld. Det er arbejdet tilbage fra AZ og TB, der bærer frugt ...!
Så om CV og NF er dygtige må vi bedømme ud fra deres efterfølgeres meritter ...!
Det her hold har nogle få mangler. Det er købt ind til at præstere i top 3-4 og det er der også kvalitet nok til. Men det vil nok først begynde at vise sig i forårssæsonen.
Det skal nok gå alt sammen. NF er en virkelig dygtig træner og CV er en dygtig sportsdirektør. Der findes andre, der kan det samme - men det er nok ikke lige nu, man skal gå full-on bonanza og fyre til højre og venstre.
Mik 20. september 2021
Det er ikke mig det været kritisk overfor NF.
Jeg synes bare CVs strategi og alt han har sagt er ikke gået den vej. Det synes jeg godt man kan kritisere samt ledelsen for ikke have ambitioner nok for holdet.
Du skriver dem der købt ind til top 3?
Men er det en spiller eller hentyder du til de spillere der slet ikke bruges? Hvilke spillere mener du der er købt ind til udover Theimbe som har vist sig at hæve spillet eller erstatte de gode spillere vi måtte sige farvel til?
Det kunne jeg godt tænke mig at høre, omkring leder på banen og kreativitet hvilke af de spillere har vi fået der har det?
Jeg mener Greve er en super dygtig spiller men det var ikke der vi manglede mest for vi har ingen styring på holdet og det er tydeligt en Vigen som kunne dey eller Jung nedefra.
En Jobbe der havde masser af kreativitet
KJOE 20. september 2021
Jeg opfatter dig ikke som kritisk. Jeg prøver blot at få debatten ned på jorden, hvor man ikke forholder sig til om den ene eller anden har begået fejl. Men måske mere drøfter de nuancer, der kan bevæge holdet fremad.
Du skrev: “Jeg mener ledelsen og CV har lagt os ned, nu skal de tage sig sammen og få rejst os igen”. Og det synes jeg bare, at man bør nuancere og mit indlæg var blot en kommentar til, at indkøring af 3-4 nye i start 11 tager pokkers lang tid at få spillet sammen.
Sagen er vel, at man har forventet, at de to FC klubber ville spille med deres økonomiske muskler for at kompensere for deres resultater i forrige sæson (begge uden titler).
Den kolde kalkule for Brøndby’s ledelse var så at erstatte de udløbne kontrakter med spillere fra en “almindelig Superliga hylde” og ad den vej bygge på, så man om 1-2-3 sæsoner har et andet fundament for at række ud efter højere placeringer.
Det betyder ikke, at jeg er enig i alle beslutninger, som er truffet. Man kan altid vurdere om den enkelte spiller er dygtig nok eller ikke viser den udvikling, der skal til.
Konkret synes jeg, at Greve, Tshiembe og Cappis har et fint niveau. Specielt Tshiembe og Cappis kan udvikles yderligere qua deres alder. De andre indkøb kender jeg ikke niveauet på, da de stort set ikke har spillet. Men set udefra virker Divkovic noget “uskolet”.
Man kan ikke bare erstatte en spiller som Jobbe en-til-en. Jo, men så taler vi indkøb i +25 mio kr klassen Ala FCK’s Pep Biel. Og er det ikke først nu efter 2 sæsoner, at han er blevet rigtig god??
Mik 20. september 2021
Jeg har respekt for CV men det er ikke det samme som jeg ikke synes hans vindue har været godt nok.
Vi er enige i de 3 spillere der er hentet er ok spillere men heller ikke mere men til pengene fine.
Der hvor jeg synes han har fejlet er Theimbe kunne være spillet ind i vinters eller hentet tidligt i vinduet.
Måske har lyngby prøvet presse prisen op det vil jeg give ham.
Men så mangler man en angriber med kvalitet og HWB der sker intet og CV udtalte selv netop HWB og angrebet også var et sted der skulle forstærkes.
Det er ikke sket vores nye mand kan ligne en Mraz eller hvad det var han hed.
Lumb har spillet hvor mange kampe? Selvom han er den eneste reelle HWB og hvad med pavlovic igen fejl køb
Så kan vi tage Greve god spiller men han burde mere have kigget efter en leder.
Vigen var udskældt men han bandt kæderne mere end nogen anden midtbane mand vi har i dag
Jeg savner at se noget Sydamerikansk eller afrikansk oppe foran
Den type spiller har vi ikke haft længe den der kom tættest på var jobbe og han blev solgt og var jo ikke angriber
Jeg skrev nu må ledelsen og CV vise deres værd og vi er en klub
Jeg har ikke skrevet de har lagt os ned men korrekt sagt de har sørget for vi står i denne sensation
Tror hvis der ikke min kommer 3 point på kontoen i næste 2 kampe så ryger NF og det håber jeg ikke for det ville ikke være fair
Sarikaya 20. september 2021
Dog primært med økonomiske briller.
Han har præsteret det, økonomisk, der var forventet.
Sportsligt, virker det til at handlerne er faldet for sent.
Jeg tror at havde nuværende hold haft en nogenlunde fuld optakt, havde resultaterne været bedre - desværre kan det vise sig først at komme efter januar pausen.
Det er selvfølgelig ikke godkendt, at vi ender med handler, der kunne have været lavet tidligere i vinduet, og uden en spiller med den ekstra x-faktor der mangler lige pt.
Vi må dog også være ærlige og sige, vi har på papiret til at slå samtlige af de hold (minus FCM og FCK) som vi har mødt indtil nu i superligaen.
Det må have været en risikovurdering fra CV's side, hvor vi desværre er løbet ind i værst tænkelige udfald.
Jeg er fuldt ud enig i, at der mangler det Jobbe kom med - kreativitet. Det kan Greve ikke på samme måde, han er en midtbaneslider, og en god en af slagsen.
Her mener jeg dog også at trænerteamet har et ansvar i, at se dette problem, og i stedet for at forsøge at forme Greve til 10'er pladsen, lade denne gå til Slimane der netop har blikket for spillet, omend med lidt for mange berøringer på bolden af og til.
Jeg skriver trænerteamet med vilje, da jeg ikke udelukkende vil klandre NF, og når de selv fortæller at de alle er en del af de taktiske beslutninger, men NF som beslutningstager, så mener jeg at de alle har et ansvar for at se de ting der ikke lykkes.
Det er desuden trænerteamets ansvar, at få holdet til at forstå at når Pavlovic er på banen, skal boldene slås højt, og ikke i dybden. Pavlo får meget på puklen, noget fortjent, meget ufortjent, men det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vi har en spiller der er god med hovedet, og så konsekvent ligges der stikninger i dybden som om vi spiller med Uhre eller Hedlund på toppen. Fair, Divkovic ser hurtig ud, men hvis din primærangriber er bedst med panden, så los i hovedet på ham, og lad ham fordele spillet derfra.
Forhåbentlig kommer der til at ske noget når Blas kommer tilbage.
Desuden er jeg ganske glad for at hele den sportslige ledelse har givet tillid til Mads Hermansen. Han bliver en ganske god målmand og forhåbentlig et stort salg for os i fremtiden.
Sorteslyngel
Betalende bruger
20. september 2021
Før vi kommer til CV vil jeg gerne vende NF, som jeg mener har tabt sutten de sidste 2 kampe. Først kampen imod Silkeborg, hvor han går i helt forfejlet zone 1 pres og blotter venstresiden mere eller mindre hele kampen, hvilket får både KT og Mensah til at se dumme ud, da de konstant bliver overspritet eller er 1:2.
Ved kampen i går sker mere eller mindre det samme, da det sådan set er ok at sende Mensah i dybden, men i så fald skal Anis falde ned og hjælpe til.
Og Anis havde en forfærdelig kamp, med et hav af fejlafleveringer, alibi pres og konstant fejlpositioneret. At han spillede kampen færdig er mig en gåde. Denne “gåde” er jo egenligt slet ikke så svær, da det har været tydligt at Anis ikke magter 6/8eren, men derimod blomster ved at spille på 10eren. Sidst set i kampen imod FCM, hvor de slet ikke kunne styre ham.
Her fejler NF og trænerteamet totalt og det bemærkelsesværdige ved det er egenligt, at NF plejer at kunne spotte hvilke positioner en spiller trives ved.
Så jeg mener at det er grundlæggende en kæmpe fejl ved at spille med 2 10er i form at Greve/Anis mere eller mindre hele kampen igennem. Så prøv dog Pyndt af med Anis eller Greve på 10eren, hvis man ønsker at spare på kræfterne på nogle af stamspillerne.
Det kan sgu ikke undre nogen at det ikke går godt, heller ikke NF.
Når det er sagt, har CV fejlede totalt. Jeg ved ikke hvad der er gået galt, men jeg er helt sikker på at de spillere der er købt ikke er 1. prioritet.
Vi har vel mistet erfaring for 500-600 seniorkampe, og hvad har vi fået ind? 100? Eller 200? Nu er erfaring ikke alt men det betyder rigtigt meget, når vi spiller med 1 div spillere som Anis, KT og Cappis der kommer til at svinge i deres præstationer for en tid til de er helt på niveau og får stabilitet i deres spil.
Greve er et kapitale for sig oghar skuffet enormt. Han skulle netop være en af de bærende spillere.
Han virker desværre ramt af omgivelserne og blottet for selvtillid, ligesom i OB.
Men ledelsen og CV må kigge dybt i lommerne hen i mod vintervinduet, for at få mere erfaring på et højere niveau end SL ind, til at stabilisere holdet. Desværre, for ellers er det kamp om nedrykning.
Derudover er der en skævvridning i truppen, når vi ikke vil spille med andre 8ere som fleks Pyndt, end Anis eller Frendrup der ikke er 8ere af natur.
Vi mangler en midtbanespiller der kan tage temperaturen på kampen.
Så jo CV har fejlet, men det har NF også.
Når det er sagt, vil jeg ikke af med hverken CV eller NF. De må sætte sig ned og få nogenlunde styr på situationen, hvor vi spiller med spillerne på deres bedste positioner og analysere hvad der skal til af indkøb for at få os tilbage på sporet i vintervinduet.
Ps. nu vi jeg lige våge pelsen og nævne at TB faktisk gjorde det godt sidste kamp og fik stabiliseret forsvaret og havde mange gode afleveringer fremadrettet, selvom han spillede på en uvant position.
---
Jensen
Betalende bruger
20. september 2021
Men for mig at se, så havde vi ikke haft denne snak, hvis vi var blevet 3’er sidste sæson. Planen er lagt efter at skal være en top 3 klub, og det spor fortsætter vi i. Også selvom vi fik mesterskabet.
Når det så er sagt, kunne jeg godt have tænkt mig, at vi havde hentet en erfaren spiller, som de unge kan læne sig om. Men hvem ved, om det også var ønsket fra CV, men der bare ikke tilbød sig noget, med tilstrækkeligt kvalitet.
Men der ud over er det jo tydeligt, at resultaterne ikke har været med os i denne sæson.
Grund-opstillingen er ikke voldsomt ændret fra sidste sæson. Største ændring er Jobbe og Jung som ikke længere er i klubben. Tshiembe synes jeg nærmer sig niveau på Jung, men Greve er selvfølgelig ikke på Jobbes niveau.
Men manglen af de 2 spillere alene, kan ikke forklare de dårlige resultater. Så der er andre ting der fejler… Jeg synes ikke spillet, aftaler og relationer hænger sammen. Men det kan vi altså ikke give CV skylden for.
Er bænken så for smal eller med for lidt kvalitet?
Igen er der ikke sket den store ændring. Vigen er skiftet ud med Cappis, men det synes jeg faktisk er en forstærkning. Desuden har vi fået tilføjet Divcovic til angrebet.
Alt i alt synes jeg fortsat vi har em trup til top 3. Men i øjeblikket er spillet bare ikke til det.
Ja, det var ikke en magtdemonstration af et transfervindue fra et mesterhold. Men jeg forventede ikke at se FC-tilstande, så jeg ser ingen grund til kritik.
Mik 20. september 2021
Men her synes jeg du er
På glatis.
At du ikke mener vi ville været kritiske hvis vi var blevet nummer 3 sidste år selvfølge ville vi det.
Vi er uden sejr i sæson åbning vi spiller ikke som top 4 hold.
Vi kommer aldrig til at ende i top 3 med den trup vi har i dag og du nævner flere spillere.
Men du husker cv udtale sig at man skal hente kvalitet der kan gå direkte ind og bruges.
Udover Theimbe hvem mener du så NF har set sig god nok eller når de spillere der er fravalgt fået chancen har leveret varen?
Nej resultaterne er ikke med os og selvfølge har CV største ansvar og Theimbe er god men slet ikke som du skriver Jung niveau endnu
Vores nye angriber hvis han var god så var han nok kommet ind langt før mod sønderjyske
Jensen
Betalende bruger
21. september 2021
Jeg synes bare kritikken af CV er meget skinger i øjeblikket og i mine øjne er den forfejlet.
På papiret synes jeg ikke vi er svækket. Ja jobbe er væk, men jeg synes Tshiembe viser meget lovende takter. Alt andet er status quo.
Ja, hvis man havde forventet at vi gik ud og hentede den ene erfarne spiller efter den anden, for at fastholde momentum fra sidste år og måske kunne kæmpe med om guld igen, så kan jeg godt forstå man synes CV har fejlet.
Men jeg forventede at han hentede ind til at vi skal være en top 3 klub. Og det synes jeg vi har. På papiret. Resulteret lige nu, siger selvfølgelig noget andet, men det mener jeg ikke skyldes de enkelte spilleres kvaliteter, men mere spillet og/eller relationerne på banen. Og dét kam man ikke give CV skylden for.
Havde det hjulpet hvis vi havde fået en mere erfaren spiller ind, sidst i vinduet? Måske. Men det nuværende holde kunne lige så godt have fundet melodien sammen, i den nuværende konstellation. Det kan ingen vide.
Mik 21. september 2021
1. Handlet ind for sent og for lidt
2. Ikke formået få nogen af de spillere NF ikke bruger
3. Greve er super god men mener der er langt flere steder på banen vi stod mere og manglede folk af kvalitet
4. Angrebet er for mig stadigvæk et problem og der kommer alt for lidt kreativ og chancer midtbane
Nå men god dag plejer ellers synes du har gode input men vi kan ikke være enig med alle og alt. Kun at vi nu skal kigge fremad og vinde kampe
Jensen
Betalende bruger
21. september 2021
Jeg ville også gerne have haft noget bedre til kanterne, men kan godt acceptere det vi har.
Til gengæld forstår jeg ikke din kritik af angrebet? Det er uændret… Det er sidst års topscorer og assist-kongen. Og så har vi endda fået en ekstra tilføjelse. Hvordan kan CV have fejlet der?
Jeg er helt med på, at vi ikke er enige. Og det behøver vi heller ikke være. :) Jeg undrer mig bare over kritik, når jeg ikke selv kan se dens berettigelse.
Mik 21. september 2021
Men klart der mangler bredde og kvalitet angrebet. Jobbe var den der tog sig af mange af målene selvom han ikke var angriber men var meget langt fremme.
Der er ingen der har kunne erstatte hans mål og deltagelse i angrebet.
Allerede i sidste sæson selvom vi blev mestre mente jeg der var vi for tyndt besat.
Så intet uændret for mig selv cv udtalte vi behov for angriber og ham vi har fået ser jeg ikke som en kvalitets spiller.
Jeg synes vores trup er ringere end tidligere. Samt har vi flere kampe end før med Europa oveni
Mik 21. september 2021
Men klart der mangler bredde og kvalitet angrebet. Jobbe var den der tog sig af mange af målene selvom han ikke var angriber men var meget langt fremme.
Der er ingen der har kunne erstatte hans mål og deltagelse i angrebet.
Allerede i sidste sæson selvom vi blev mestre mente jeg der var vi for tyndt besat.
Så intet uændret for mig selv cv udtalte vi behov for angriber og ham vi har fået ser jeg ikke som en kvalitets spiller.
Jeg synes vores trup er ringere end tidligere. Samt har vi flere kampe end før med Europa oveni
BrianGideon 22. september 2021
Her har der været delte meninger, hvor nogle har haft forventningen om et stærkere hold og et seriøst forsøg på, at nå Champions League. Baseret på CV og JB udtalelser kan jeg godt forstå, at man er frustreret over transfervinduet og liga starten. Men der var også en del forståelse for, at det her nok ville være en mellemsæson, hvor vi byggede et nyt hold op. Så problemet er jo egentlig ikke, at vi ikke har samme års styrke, men at præstationerne og pointhøsten ikke har været god nok. Slet ikke. Havde et par af de uafgjorte kampe været endt med sejre og vi havde 6-9 point mere ville vi nok mere snakke om, at vi er på vej, end at vi rykker ned i år.
Har transfervinduet så været et af de dårlige? Det er jo for tidligt at sige, men igen handler det om forventninger her og nu, og så på den lange bane. Havde vi haft lidt flere point, så tror jeg at snakke mere om potentiale end fejlslåede transfers, levepostejsspillere osv. Jeg tror ærlig talt, at de fleste af købene fra det her vindue vil slå igennem og blive gode spillere for os. Det er bare et spørgsmål om tid og tillid.
Den afgørende faktor i år må være taktikken. Med Jung, Jobbe og tildels Vigen havde man en fornuftig omstillings og kontra maskine, men det har vi ikke efter de forlod klubben. Man har haft tiltro til den type spil og håbet på nogle af de andre spillere ville blomstre og udfylde rollerne. Det sagde man også meget i starten, samtidig med man også erkendte at Corlu, Slimane og senere Greve, ikke var 1 til 1 erstatning for Jobbe og vi ikke helt ville kunne spille på samme måde. Alligevel har man prøvet og det har slået fejl. Held er selvfølgelig også en faktor. Det samme er organisationen og forberedelserne, hvilket jo har været ret problematisk med transfers på dumme tidspunkter, plus balladen med Maxsø salget.
Så der er nok kritik til alle. Det hele afhænger af, hvor man mener det fundamentale problemer ligger. Er det indkøb, er det taktikken, er det enkelte spillere osv?
Og svaret er jo JA til alle 3 spørgsmål. Men når så transfervinduet har fejlet må vi spørge om vi alligevel har præsteret godt nok? Kan vi forvente mere med det hold vi har? Det tror de fleste af os mener vi kan og derfor må der på nuværende tidspunkt være mere fokus på det andet problem, nemlig taktikken. Den passer slet ikke til det spillermateriale vi har på nuværende tidspunkt. Så der skal også kritik den vej og derfor kan alt kritik ikke bare falde tilbage på CV. Har vi bedre spillere end de fleste andre hold? Ja. Skal vi kunne slå de mindre hold i ligaen? Ja. NF har et ganske ok hold, men han har simpelthen ikke gjort det godt nok i år. Det er ikke en fortaler for fyringsseddel (endnu), men bare en erkendelse af, at han nu står med hovedansvaret efter vinduet er lukket.
Det sidste spørgsmål er nok der, hvor har mest kritik. Jeg kunne ærlig talt leve med den her start, hvis man havde spillet med en del flere masterclass spillere. Men man har brugt såkaldte etablerede spillere som Børkeiet og Pavlovic (tildels også Gammelby). Børkeeiet har kostet point i starten og været brugt helt forkert. Pavlovic er en skandale og min støtte til NF forsvinder mere og mere, hver eneste gang han skiftes ind. Gammelby har man aldrig kunne få noget ud af og taget udfra hans tid her og sidste års udlejning, så bliver han nok aldrig en profil for os. Mensah skal også kritiseres, for om nogen har han spillet ekstremt dårligt når man tager hans rolle og indflydelse på holdet i betragtning. Greve har været spillet helt forkert, så på trods af hans dårlige start, vil jeg ikke give ham skylden. Men manglen på en hurtig og målfarlig offensiv midtbane spiller, så har vores taktik slet ikke virket. Den eneste sejr i år kom gennem et totalt systemskifte, hvor vi ikke spillede som sidste år, men mere kopierede FCM's offensive taktik.
Så vores situation er en kombination af problemer og hvor man vælger, at ligge fokussen er op til den enkelte. Personligt mener jeg, at vi havde været i en anden situation, hvis ikke vi har startet med det Børkeiet fis, have Maxsø spille selvom han lå i kontraktforhandlinger og for guds skyld have brugt MC spillere istedet for Pavlovic.
Undskyld den lange kommentar :-)
Mik 22. september 2021
Som jeg på mange punkter er enig i.
Der hvor jeg ikke er enig i at NF ansvar er så stort, for jeg mener bestemt som du skriver Greve og par andre nyindkøb kan på sigt blive gevinster
Men der er ikke handlet ind til hvad vi står her og nu manglede.
Et godt eks er Greve som ikke er fast startende og ikke den plads vi stod mest og manglede.
Alligevel fyrer man en del millioner af, kunne de ikke være brugt på forsvar eller HWB eller angriber der ikke er lejet fra en dårlig liga.
Jeg mener CV og ledelsen står med klart største ansvar og vil godt gå med på NF også har ansvar for igen og igen bruge fx pavlovic som har fået chancer nok. Ligesom par andre spillere.
Men selvfølge har alle et ansvar også spillerne der kan bedre og træneren men det største er CV og ledelsen for ikke købt korrekt og godt nok ind
BrianGideon 22. september 2021
Jeg giver dig ret i, at ledelsen har skylden i første omgang, men nu er det trænerteamet som står med ansvaret. Derfor er min kritik af NF heller ikke så voldsom udover de ting jeg har nævnt før herinde på siden. Jeg mener som dig, at det er beretiget at give CV en del kritik og nok hovedansvaret for den her opstart. Men efter ca. 1/3 af sæsonnen må vi også være åbne og villige til, at kritisere trænerne.
Vi har trods alt en fornuftig trup der bedre end 90% af de hold vi har mødt. Vi skal kunne få mere ud af det og her er det jeg mener den taktiske del har været helt og aldeles fejlslåen og en direkte katastrofe. De forsøg man tog de første kampe, brugen af samme taktik uden spillerne til det og så valget af Pavlovic istedet for de unge.
Mesterskabet har også fucked nogle af dem up mentalt fordi de tror åbenbart de pludselig er bedre spillere end de er. Her er Mensah et glimrende eksempel. Kan også nævne Slimane, som ligesom Mensah har en tendens til at kæfte op i medierne og ikke indse at der skal tages sig godt grundig sammen. Der skal andre boller på suppen og måske en lidt mere seriøs tone i dagligdagen ville hjælpe. Hvis ikke der sker nogle tydelig og effektive ændringer, vil vi nærme os nedrykningsspillet, som nogle har nævnt.
Mik 22. september 2021