Fodbold live resultater




Et vaskeægte dilemma

Skrevet af Solz, 8. august 2023

Vi har investeret kraftigt i JS, der ikke for alvor har vist fremgang, faktisk ligner det, at vi nærmest er tilbage ved start. Siger vi farvel til JS, så risikerer vi at de indkøb, som JS måske har peget på ikke passer ind i en ny træners planer, mens det er et særdeles vanskelig tidspunkt at implementere en ny træners system og strategi. Ydermere har det ikke været let for JS at spille holdet ordentligt sammen, da vi i de første kampe har måtte spille med forskellige stoppere og stadig mangler en ny førstemålmand. Der er stadig en mulighed for at alt pludselig klikker, især da JS allerede har haft lang tid med truppen og senest leverede holdet omsider en flot 1. halvleg, der kunne være et afsæt til en form for fremgang.

 

Alligevel synes jeg det er yderst risikabelt at satse hele butikken på en cheftræner, hvis meritter vist mest har imponeret CV. På baggrund af hvad, blev JS vores cheftræner? Var det fordi han kendte klubben og leverede fint som assistent under Niller? Var det hans tid som chef for U21-landsholdet , hvor JS missede kvalifikation til EM for første gang siden 2013? Hans oprykning med Silkeborg, efterfulgt af 0 sejre i Superligaen i 17 kampe, før en fyreseddel uundgåeligt lå i Sørensens hænder (i øvrigt efter otte Silkeborg scoringer)? Eller var det de jævne resultater som træner i Fredericia, der fristede?

 

Havde vi haft en cheftræner, der allerede havde bevist sig, så havde jeg nok anbefalet at man udviste større tålmodighed. Som udgangspunkt skal man aldrig skifte træner 3-4 kampe inde i sæsonen, men er vi i virkeligheden alligevel nødt til at reagere nu? 

 

Også selv om JS virker rar og selvfølgelig også er en dygtig træner, der nok bare har lavet en overscoring. JS hidtidige ageren tyder ikke på en cheftræner der er stærk nok til at navigere i det vanskelige farvand, som Brøndby tydeligvis befinder sig i. Hvis vi f.eks. i vinterpausen skal have en ny træner, så er der jo en reel risiko for at det hele starter forfra, fordi den nye træner, så der vil af med flere spillere og købe andre etc. Uanset hvad vi gør, så risikerer vi endnu engang at ødelægge sæsonen, før den for alvor er i gang.

 

Jeg skrev jo allerede i overskriften, at det var et vaskeægte dilemma! 




Deltag i diskussionen




  • Solz
  • Solz   8. august 2023   

  • Jeg er i øvrigt helt med på at der er mange andre man kunne pege på, men vi skal jo starte et sted. Der hvor Brøndby er lige nu, mener jeg, at vi er bedst tjent med en stærk træner. Det er dog slet ikke sikkert at attraktive trænere er interesseret i at komme til klubben på nuværende tidspunkt, hvilket selvfølgelig gør en fyring ekstra risikabel. Det er en rigtig møgsituation vi har sat os selv i.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Solz
      Jeg kunne godt drømme om en ansættelse a la Roy Hodgson på nuværende tidspunkt.
      En med stor erfaring og som ikke lader sig påvirke af hverken omgivelser eller taktiske modeluner, men ved hvordan han vil spille fordi det virker.
      3 enige

    Se 3 flere kommentarer

  • Der kan vist ikke være nogen tvivl om, at J.Ss indflydelse som assistent var rigtig stor og at han imponerede mange folk i klubben, dertil har hans interesse for talenterne pga hans U21 ansættelse nok været meget tiltalende med tanke på udviklingen af MC.
    Det er ihvertfald ikke hans meritter som senior træner han blev ansat på

    3 enige · 1 god kommentar

  • Bag en god ansættelse af en stærk træner, findes en stærk sports direktør.

    Man må gå dybere denne gang, i flere vinduer blev Niels Frederiksen sviget af Carsten Vang.

    Jesper Sørensen er blevet det i dette vindue, problemet ligger ikke kun i en træner, som mangler kompetencer.

    Men i endnu højere grad hos en sports direktør, som ikke formår at finde kvaliteten & hente spillete hvor der mangles til.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   8. august 2023   

    • @En gammel ven - Der skal ikke være nogen tvivl om at CV har fejlet, især Niller blev konstant svigtet i flere usædvanligt ringe transfervinduer. Jeg ved bare ikke om det er et godt tidspunkt at sprænge alt i stykker på. Omvendt kan man lokke Laudrup til at overtage, så siger jeg til enhver tid, ja tak, også selv om det gør Laudrup til lønførende i klubben.
      3 enige · 2 god kommentar
     
    • mimor1
    • mimor1   8. august 2023   

    • @En gammel ven Men selv om CV bestemt også laver mange fejl og den største er nok ansættelsen af hans ven Jesper S, så er det altså vild at vi har med en træner at gøre, som ikke aner hvor spillerne er bedst. Jan ved ikke om Vallys er bedst som Defensiv midt, Offensiv midt eller angriber. Det samme med Daniel. er det som midtstopper, højre back, venstre back, defensiv midt, offensiv midt.
      Det er simpelthen mangel på indsigt i vores fodboldspillere.
      2 enige · 2 god kommentar

  • Ang. Ansættelse. Jeg har mistanke om, at det handlede om, at få Brøndby i top 6 på fem kampe.
    Han kendte klubben og spillerne. Så det gav ham en bedre forudsætning, end en helt fremmed..

    Ja, ved godt, at det lyder ekstremt kort sigtet. Men, det er denne fornemmelse jeg har haft, lige siden ansættelsen..
    De interviews CV gav. Der gav han udtryk for vigtigheden af top 6, og JS kendte klubben..
    Det lyder dumt, men jeg har mine bange anelser for, at CV tænkte så kortsigtet..
    1 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   8. august 2023   

    • @Ville bliv vild ! - Det er absolut muligt du har ret, især da det er svært at finde andre solide grunde til valget. Personligt har jeg en frygt for at CV ikke er tryg ved stærke trænere, hvorimod jeg tværtimod tror han har brug for den slags modpol som Ståle var i FCK.
     
    • Vainio74
    • Vainio74
      Betalende bruger
        9. august 2023   

    • @Ville bliv vild ! ja det stemmer jo heller ikke overens med udmeldinger der kom fra klubben i november og december, at man endte med JS som træner, jeg er også af den overbevisning han var en nødløsning
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • Kenneth
    • Kenneth
      Betalende bruger
        9. august 2023   

    • @Ville bliv vild !
      Især med tanke på, at alt peger i retning af at David Wagner sprang i målet da tilbuddet fra en Championship kom på bordet (så det må have været noget at et deja vu for CV med Wahlstedt saga'en) Det kan dog også nævnes at 2 af de andre kandidatter der blev nævnt i forbindelse med træner jobbet fortsat er ledige på marked. Robert Klauss og Frank Kramer

---

  • CV har hele ansvaret for den situation vi står i pt. og det er der efterhånden mange grunde til.

    Salg er profiler efter mesterskabssæsonen, som blev ersattet med dårligere spillere fra den norske liga, hvilket til sidst resulterede i en fyring af NF.

    Ansættelsen af JS i en tid hvor vi for alvor havde brug for en oprejsning, og så præsenterer man en NF 2.0.. Defensiv fodbold hvor man ikke skaber særlig meget, og egentlig er heldige med at vinde mange af kampene.. hvorfor henter man ikke et etableret trænernavn, som evt. kunne lokke “højtprofilerede” spillere til??

    Derudover er vores trup på 35 mand, og der kommer kun flere til. Man skulle jo tro vi var med i 6 forskellige turninger?

    Masterclass bliver totalt nedprioriteret, både af JS som ikke bruger dem, og af CV som køber alle mulige andre til de samme pladser, så selv spilletid på reserveholdet bliver en udfordring.
    - Hvordan skal der komme flere lindstrøm/bruus/frendrup sager, hvis ikke vi tør bruge vores egne?

    Og her tirsdag den 8/8-2023 er JS stadig vores cheftræner. I en tid hvor vi sjældent har spillet så mange dårlige kampe i træk..


    I FCN henter de stadig gode spillere til, og vi er stoppet med det (-et par spillere).. Det meste af min tiltro til CV er helt væk
    5 enige · 1 god kommentar
     
    • Panzer
    • Panzer
      Betalende bruger
        8. august 2023   

    • @roligrolig
      I det store hele meget meget enig, og CV bærer naturligvis et stort ansvar.
      Men han får så også lov af bestyrelsen til at gøre hvad der passer ham. (og det uanset om Henrik Madsen har ret i sin artikel).
      Det hele vender tilbage til den manglende strategiske retning. Måske vil CV helst være fri for den slags lænker, men det bør ikke være op til ham selv.
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   8. august 2023   

    • @roligrolig - Jeg er enig i det meste, men tænker det er for risikabelt at skifte sportsdirektør midt i et transfervindue. Og det er jo i øvrigt også helt vildt risikabelt at skifte træner.

      Hvorfor man ikke fra starten hentede et etableret træner navn ind, det er og bliver et mysterium. Jeg har desværre en idé om, at CV ikke vil risikere en så hård og viljestærk træner som Ståle, men håber sandelig ikke det er derfor han hentede en så usikkert kort som JS.

  • ZnapZ
  • ZnapZ
    Betalende bruger
      8. august 2023   

  • Den er godt nok svær. Du har en træner der er kendt for at kunne arbejde med unge talenter om I og du vil det eller ej. Det han får at arbejde med er så delvist CVs ansvar.
    Kig på det den eneste jeg ville sige af vores talenter der kan spille på top 6 hold er vel Schwartau. Mener faktisk ikke resten er gode nok, men jeg som fan skriger stadig på indhop fra MC.
    CV har vel brugt 100mio på forstærkninger i 2023. Jeg ser ikke en god klar forstærkning ikke en. Måske Evjen. Men det er polske 2.div spillere, japanske ditto osv. vi går efter.
    JS skal så kunne spille med det han har og det er vel pt. til en top 6-7 stykker i suppen.
    Man kan så argumentere at han famler i blinde. Ja jo, men det er altså ikke udelukkende hans ansvar at stille op med en stil. Hvis det var det burde vi fyrer hele direktionen, MC trænere og bestyrelsen. Det må være en fælles sportslig ledelse der sætter sig ned og gør det.
    Hvorfor gør de så ikke det(ligger en klar stil for vores klub). Det tror jeg er dårligt direktions-/bestyrelses-arbejde. Jeg tror simpelthen hen at man presser direktionen til forkerte beslutninger. Tror man presser på for at skrive med nye talenter. Uden at se at man er deres arbejdsgivere.
    JS har et ansvar i dette fuck up anno 2023. Men det er langt fra hovedpersonen i problemet.
    Det er bare min mening. Jeg er der på søndag og støtter igen. Mere kan vi ikke gøre ud over at græde lidt inden i.
    Forza Brøndby !!!!
    PS: imo er ansættelsen af AZ faktisk der hvor det gik galt.
     
    • Solz
    • Solz   8. august 2023   

    • @ZnapZ - CV har fejlet stort i adskellige vinduer og vores trup er altså for stor og utroligt rodet sammensat, men mener absolut ikke truppen kun er til en 6-7 plads.

      Jesper har været cheftræner i Brøndby i 7 måneder og haft to opstarter. Jeg mener helt generelt at Jesper bør kunne spille os i top 3, men jeg er da også i tvivl, om jeg forventer for meget, når vi f.eks. indtil videre har måtte spille tre kampe med vores reserve-keeper, mens spillet også lader meget tilbage at ønske.
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer

  • Nu gælder det om ikke at ryste på hånden, alt for mange herinde er allerede begyndt at ryste i underbukserne, jeg må mane til lidt besindighed. At skifte sportchef i et igangværende transfervindue er bare ikke en mulighed, det er ikke til diskussion,punktum....!

    At skifte træner er heller ikke uproblematisk,da bl.a. det igangværende transfervindue er afstemt med JS og der ud over er der rigtig mange faktorer der spiller ind i hele situationen, en bagkæde ramt af skader, en målmands transfer der glippede, menneskelige fejl på banen,de små marginaler,uheld osv. JS har reelt ikke kunne stille op i hans idealopstilling 1 eneste gang,hvis vi ansætter en ny der heller ikke kan stille med sin idealopstilling kommer vi så overhovdet 1 skridt videre.....!

    Vi så i 1 halvleg søndag hvor man kunne se tegningen til holdets muligheder, CV og den øvrige direktion er nød til at se JS stille op med hans idealopstilling og fejle før direktionen på troværdigvis kan skride til en fyring.....!

    2 enige · 1 god kommentar
     
    • Joblar
    • Joblar   8. august 2023   

    • @Rasmus Stephansen der var jo ikke tegninger til noget som helst i 1 halvleg i søndags - hvem er det du forsøger at narre? Det var muligvis den bedste halvleg i denne sæson, men det siger altså ikke ret meget, lad nu være med at male et billede af noget der ikke er.
      5 enige · 4 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   8. august 2023   

    • @Rasmus Stephansen - Jeg er som sådan ikke specielt uenig i flere af dine pointer, som du nok kan fornemme i oplægget.

      CV startede krisen med adskellige usædvanlige ringe transfervinduer i kølevandet på mesterskabet. Det er i hvert fald min klare overbevisning. At Niller sæsonen efter mesterskabet, i øvrigt med den svageste trup i mange år, formåede at levere endnu et mirakel, da vi sluttede som nummer 4, det afviklede selvfølgelig den helt akutte krise i første omgang.

      Men vi har længe været i krise - og krisen er kun blevet dybere og dybere.
      2 enige

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Rasmus Stephansen Forbliver vi passive er det lig med status quo og er det det du ønsker? 3 kampe spillet og kun 45 min med tegning til et eller andet uden at det overhovedet var prangende, det var bare ikke elendigt. Tålmodighed er en dyd, men der er ingen tegn på at den sportslige ledelse i vores klub pludselig henover natten tilegner sig nogle kompentencer de ikke længere har hhv aldrig har haft til at begynde med. Lyt til podcasten fra i går og hvis du herefter fortsat har jahatten på, så er det virkelig imponerende.
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • mimor1
    • mimor1   8. august 2023   

    • @Rasmus Stephansen hvad er Jespers idealopstilling ??? Han ville ikke bruge Jacob Rasmussen, før der var nok af skadede spillere til at han var tvungen til det.
      De forreste 6 er de samme hver gang, så ved ikke hvad der menes med det med at han ikke kan stille med sin bedste startopstilling
      1 enig

    Se 3 flere kommentarer
     
    • ZnapZ
    • ZnapZ
      Betalende bruger
        8. august 2023   

    • @Rasmus Stephansen Kan godt forstå din beskyttelse af den sportslige ledelse. Men lad os kigge på fakta. I 161 kampe med NF og JS har vi ca. 1,50 point per kamp. Vi har udskiftet spillere som Frendrup med Rado/Bell. Lindstrøm med Vallys. Maxø med Jacobsen. Uhre med Ohi.
      Altså dette er ikke en styrkelse imo af truppen. Den ligger på direktionen/bestyrelsen og ikke træneren. Det kan ikke være rigtigt at vi har netto brugt 150mill på at få et svagere hold de sidste 4 år.
      Uanset hvor meget jeg elsker JBA og CV. Der burde laves en statue af JBA uden for stadion. Så ligger den primært hos JBA. Bolden ligger der vi kommer ikke videre før vi ser bolden trille. Om det er i efteråret, foråret eller næste sæson.
      Men kan sagtens forstå din pointe. Nej de er fredet indtil 1.september:)
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Tvang
  • Tvang   8. august 2023   

  • Jeg er faktisk total ligeglad om træneren hedder Jesper S, eller Søren Banjomus, og det sammen gælder vores Sportschef, så længe der er en rivende udvikling i spil og chancer, og vi spiller underholdende fodbold.

    Og det samme gælder for hele holdet, jeg vil se fremgang, jeg vil se en udvikling på de enkelte spillere, og glædes over vi lykkes med at avle spillere, og udvikle dem, så kan de hedde kvistgården eller Chuck Norris, jeg er fuldstændig ligeglad, i princippet vil jeg bare have det samme som alle andre har, en klub som fungere, synes ikke det er så meget jeg forlanger
    4 enige · 1 god kommentar

---

  • Tvivler på JS har peget på de enkelte spillere og det er ham jeg vil have, måske med undtagelse af Winther. Tror man med CV mere ser en sportsdirektør, som vælger de enkelte ud fra, hvem han tror på klubben mangler. JS har naturligvis talt med CV om system og positioner, men synes det virker ret tydeligt, at det er CV og ikke træneren som vælger spillere. Det samme var gældende under NF, han måtte bare bruge dem han fik.
    1 enig

  • Mogens
  • Mogens   8. august 2023   

  • Hvis nu CV pludselig fik en hjerneblødning og rent faktisk agerede rigtig sportsdirektør (fodbold direktør), så fastlagde han system og strategi. Herefter blev en træner der passer til dette ansat = ingen dilemma. Jeg forstår ikke at Brøndby bliver kørt gammeldags og amatøragtige. FCN er år foran os og CV har været ansat som sportsdirektør. Hvorfor formår han så ikke at få klubben moderniseret? Hvorfor har vi så få trænere. Det hele starter med CV. Træneren skal ALDRIG fastlægge system/strategi. Slutteligt. JS og Retov skal ud asap... vi har alligevel endnu en mellemsæson.... frygter jeg.
    1 enig
     
    • @Mogens Sportsdirektøren skal heller aldrig fastlægge en strategi! Strategien er ALTID ledelsen
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

  • Vi havde 2 afslutninger i den flotte halvleg som du kalder den. Vi skal være meget bedre og ikke være underdogs i en kamp mod f'ing FCN. Der er intet dilemma. JS skulle aldrig være ansat og derfor skal han bare pakke sine ting og tage uduelige Retov med sig. Lige siden han kom ind i trænerteamet er alting gået gevaldigt nedad
    1 enig
     
    • Solz
    • Solz   8. august 2023   

    • @BrianGideon - Synes det bliver utroværdigt, hvis jeg ikke anerkender en flot første halvleg på plastikbanen. Det er jo ikke propaganda, som jeg udfører. Jeg håber helt oprigtigt usigeligt meget, at al min kritik bliver gjort til skamme.

      Jeg har heller aldrig forstået ansættelsen af JS, men så længe han er her, der håber jeg på det bedste, men det er særdeles svært at spore decideret fremgang , så selvfølgelig er jeg blevet yderligere bekymret.

  • Stefkis
  • Stefkis
    Betalende bruger
      8. august 2023   

  • Hvis det samme sker igen søndag så må fansene gør oprør og demonstrere på fredligvis i form af en stille protest et eller andet der sender et kraftigt signal.

    Men tror desværre det uden virkning og gør det hele være og intet ændre sig.

    Hvad er jeres tanker og ideer?

     
    • Solz
    • Solz   8. august 2023   

    • @Stefkis - Synes alligevel at en demonstration lyder lidt dramatisk, men tænker også alt giver sig selv, hvis vi oplever pointtab mod Lyngby. Det ville dog trods alt overraske mig meget, hvis ikke vi relativt komfortabelt vinder den hjemmekamp.
      1 enig

---

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      9. august 2023   

  • Hvilken dilemma ? JS skal bare ud i en fart også må det briste eller bære, vi kan som klub med de ambitioner ikke bare sidde og se på at vi synker dybere og dybere i et projekt som ingen tror på mere.
    2 enige · 2 god kommentar





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner