Fodbold live resultater




Flueknepperi eller et friskt perspektiv?

Skrevet af Frederik Bock-Madsen, 14. april 2024

Der er utrolig meget tale om lavt bundniveau i Brøndby. Der vil jeg tillade mig  at erklære mig lodret uenig. 

For vi præsterer netop bundniveau mod hhv. SIF og AGF. Alligevel får vi point i begge kampe. Det fortæller mig faktisk, at problemet tværtimod skal findes i det udeblivende topniveau.

Skal sandheden frem, så har vi faktisk ikke spillet sprudlende i samtlige 90 minutter i mere en max en håndfuld kampe i løbet af denne sæson. 

Lige nu er vi ramt af skader og nøglespillere, der ikke præsterer. Derfor er vi nødt til at anlægge os samme tilgang som spillerne. Parkere AL snak om mesterskab, medaljer og Europa, og i stedet tage en kamp af gangen. Lad os glæde os over et X i Herning, og så satse på en bedre indstiling og præstation mod Midtjylland i næste runde. Vi er som regel bedst mod de hold, der rent faktisk gider at spille fodbold og ikke parkerer bussen ned bagved. Det kommer Midtjylland med garanti ikke til. Vi napper 3 pinde på søndag




Deltag i diskussionen




  • ZnapZ
  • ZnapZ
    Betalende bruger
      14. april 2024   

  • Vi ligger nr. 1 i Superligaen.
    Vi har ikke tabt en betydende kamp uhyggeligt længe.
    Eneste anden klub der har flere point i slutspillet er FCN.
    Hmmm. Havde man serveret den for et år siden for mig, havde jeg lukket jer inde på psykiatrisk.
    Vi spiller flot og vi skal blive ved. Vigtigste er at få holdet til at forstå hvor vildt det er.
    14 enige · 9 god kommentar

  • Godt og præcist indlæg med fokus på at bevare troen og optimismen. På den måde kan vi fans bidrage til, at guldet igen kommer hjem til Vestegnen. Forza Brøndby!
    10 enige · 7 god kommentar

  • GARFIELD
  • GARFIELD
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      14. april 2024   

  • Den er for let at købe, kigger vi på spillet mod Silkeborg, AGF og FCK

    Så spiller vi elendigt, det har intet med vi har et højt bund niveau at vi får de point, det er held og kvalitet på enkelte soillere.

    Vores trup er bred og AGF stillede op med B hold i dag, der er 1 point ikke godt nok ej heller når man ikke rammer dagen, sådan en kamp skal vindes

    Heldet og resultaterne flaskede sig for os igen i dag, og har gjort det i mange kampe i denne sæson.

    Men alves og kvistgaarden ude, bør ikke være det der gør vi spiller så ringe mod FCK, Silkeborg og nu også mod et B hold fra AGF

    Så er lodret uenig med dig, Superligaens dyreste indkøb indbyrdes Bundgaard bruges ikke.

    Oscar en af de største talenter bruges fortsat ikke, der er masser af undskyldninger men resultatet er ikke en af dem

    De spillede pinligt og vores træner levere ikke taktisk godt nok i de Kampe og nej ønsker ikke manden furet, men ønsker ikke man parkere sig med en føring den mentale indstilling skal han arbejde på
    1 enig
     
    • @GARFIELD hvorfor vælger du også kun at kigge på 3 kampe, når en sæson er på 36 kampe, hvor vi nu har spillet 29 af dem og stadig selv kan afgøre, om vi bliver mestrer?

      Så vælger du også selv, at have en glasset er halvt tomt tilgang.

      At vi kan spille dårligt imod 3 gode hold, hvor to af kampene er på udebane (Ja, agf var decimerede i dag, men det er jo stadig ikke et dårligt hold) og stadig stå ubesejret med 5 point - Det havde vi ikke gjort for 12 måneder siden. Der blev vi savet midt over på hjemmebane mod Viborg og Randers.
      5 enige · 4 god kommentar

    Se 6 flere kommentarer

  • Dejligt med noget nuance i debatten, nu hvor alle medløberne slår kolbøtter om, at være den med det mest negative standpunkt..

    Det er sjovt, for jeg har faktisk ikke tænkt over det, men nu hvor du siger det, så har du vel egentlig ret i, at vi ikke har ramt vores topniveau i sammenlagt 90 min.. Jeg kan faktisk ikke on top of my head huske en kamp i denne sæson, hvor vi rammer topniveau fra start til slut i en fodboldkamp.

    Det er selvfølgelig også svært, ligaen er blevet stærkere, afstanden er blevet mindre holdene imellem og kampe bølger mere frem og tilbage end tidligere.

    Vi har været yderst begunstigede af to ting:

    1) At vi stort set aldrig kommer bagud. Gjorde vi jo heller ikke i dag eller mod Silkeborg. Vi jagter sjældent vores modstander, de jagter os.

    2) Gode første halvlege, hvor vi har kunne dræbe kampene. Det har ikke rigtig været tilfældet her i foråret, men i efteråret var det noget, som vi var ret effektive ift.

    Lige pt. er første gang i sæsonen, hvor vi oplever flere skader til nøglespillere på samme tid. Både Alves, Kvist og Marko var ude i dag, og måske det kunne tænkes, at dem der står bagved muligvis er bedst, når de kommer ind senere i kampene, fremfor at starte inde..

    Jeg forstår ikke den umiddelbare negativitet. Jovist er det da noget røv, at miste 4 potentielle point i de sidste 10 minutter af en fodboldkamp, men selv at kunne afgøre, om vi skal være mestre eller ej med 7 runder tilbage, det havde VI ALLE solgt den for ved sæsonstart.

    Mod de to hold vi har kæmper imod har vi altså spillet 5 kampe. 2 hjemme og 3 ude. Det har givet os 3 sejre, en uafgjort og et nederlag. Og nederlaget burde vi have vundet eller som minimum fået et X ud fra spil og chancer.

    Hvis vi fortsætter med, at stå skarpt og levere resultater imod fc1 og fc2 i de indbyrdes kampe, så stor vi også øverst til sidst.

    Det kræver dog, at vi får Kvistgaarden tilbage, så vi har et alternativ til Ohi, og at Vallys kommer igang igen. Han ligner en mand blottet for selvtillid lige pt, og hans succes er altså essentielt for vores succes.
    6 enige · 5 god kommentar
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. april 2024   

    • @RommeTilPhiriOgSå

      Mener du helt seriøst at vi ikke skal kigge indad og vi i den grad har heldet med os.

      Det er ikke slå kolbøtter for jeg har personligt selv længe været kritisk over spillet, også da vi vandt

      I dag er der NUL undskyldning for ikke at hente 3 point, det er ok med positivet

      Men der findes også naivitet, hvis man ikke mener det er et problem at vi ikke formår at lukke kampene samt sætte tempo i spillet

      Ros har Jesper og holdet fået masser gange, men ris skal der også kunne gives. Når man levere sådan en gang pindsvine fodbold
      1 enig
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. april 2024   

    • @RommeTilPhiriOgSå

      Er bare godt sur, tænk vi igen skal smide ikke en men to gange føring mod et hårdt ramt AGF hold og sidst mod Silkeborg der intet har at spille for

      Jeg er skide sur over det, nu vil jeg lukke ned og håbe på næste uge bliver bedre

      Hellere spille dårligt nu end i de sidste 7 kampe der er tilbage

      God søndag
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer
     
    • @RommeTilPhiriOgSå Ja hvi har fået 10 point i 5 kampe eller 2 i snit fortsætter den tendens er vores chancer for et mesterskab ok gode, men superligaen er stærk liga og i slutspillet kan stort set alt ske, FCN kan lave en del ravage....Hvis vi bliver nr. 2 synes jeg sæsonen har været mere en godkendt
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

---

  • For mig handler det ikke om bundniveau, det handler om udtryk og hvad der må ses som en nedadgående formkurve.

    Det ligner til tider en folk gamle kællinger der løber rundt, specielt mod Silkeborg. Og man kan ikke bruge det som undskyldning at de stiller sig ned og står dybt, for de manglende løb og gejsten var der ikke! I dag døde intensiteten langsomt, hvilket faktisk passede os fint da vi var bedst i første halvleg men åbnede mindre og mindre op for en kontra. Men derfor behøver holdet ikke stoppe med at spille fodbold når vi endeligt kommer foran!

    Jeg mangler Kvistgaarden så meget på det hold, da han er med til at sætte presset på banen og er en evig trussel. Og ja der er sku ikke så meget af gøre ved skaderne, men jeg mener 100% at man kan pege finger af indsatsen og de taktiske beslutninger der bliver taget. Jeg ryster på hovedet over de beslutninger der bliver taget, og frygter hvad vi løber ind i næste søndag.
    1 enig

  • Dejligt med et positivt indspark. Alle de der dommedags profitier der lige nu flyver rundt i kommentar felterne er dybt til Grint jo
    4 enige · 2 god kommentar

  • Dagen derpå er jeg stadigvæk ikke kommet mig helt. Hol nu magle hvor var jeg eddikesur da AGF udlignede, jeg bandede og svovlede over at vi spiller så hovedløst endnu engang. Min kære dreng syntes vist at jeg var lidt komisk at se og høre på i går. Jeg tror ikke at jeg behøver at analysere kampen, alle kan se, at de sidste 20 minutter var den værste omgang hø. Jeg er normalt en besindig herre da forsøger at befare tålmodigheden og det positive, men jeg er slet ikke enig med trænerens måde at gribe kampen an på. Vi har sgu forsøgt at forsvare en spinkel føring hjem mange gange før ved at stille os ned og forsvare og parere. Det er naturligt at vores spillere laver personlige fejl når de er pressede, men vi skal da ikke lade os presse på den måde igen igen til sidst i kampen. Jeg har hele tiden ment, at al snak om mesterskab er for tidligt, jeg vidste vist nok, at vi plejer få et par hjerneblødninger, heldigvis har vores modstandere heller ikke været så effektive. Desværre spillede vores nærmeste modstandere faktisk en god kamp i går. tror jeg så ikke på et mesterskab i år, kampen mod AGF ændrer ikke på mit dybfølte håb, men jeg tager en kamp af gangen, det bliver svært og følelsesladet det her slutspil, vi går sgu nok ud og præsterer fantastisk næste Søndag og så kan jeg være glad 1 uge igen, jeg er i hvert fald med hele vejen, også på stadion.
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        15. april 2024   

    • @jeffchr

      Håber Jesper lære af sine fejl og tør slippe håndbremsen det samme med spillerne

      Tror vi levere søndag :) vi er fortsat nummer 1 det er vildt efter 3 dårlige spillet kampe af os, det tegner godt når man henter point med så dårligt spil mod alle 3 hold

      Men mod AGF var det elendigt

  • MicFys
  • MicFys
    Betalende bruger
      15. april 2024   

  • Man spiller aldrig bedre end modstanderen tillader det. Citat.
    Kampen mod SIF, var en svær kamp, da SIF var godt forberedt og arbejdede i sandt arbejdsraseri. Vi taber dog ikke kampen.
    Mod AGF var modstanden mindre hård, der var mere plads og tid til vendinger og spil. Dog fik vi ikke scoret på vores chancer i 1. halvleg.
    I begge kampe, scorer SIF og AGF i de sidste minutter og det er på tilfældighed og personlige fejl i vores forsvar. De opstår sjældent, og de er svære helt at undgå.
    Alle hold spiller op til deres bedste, når de møder BIF, vi er et hold der er ekstra prestige i at slå.
    Vi mangler den afgørende kvalitet, når de store chancer opstår i 1 halvleg, der skal scores på dem
    Vi bliver for passive, når vi er foran. Jeg så Wass og Rasmussen markere til medspillerne at der skulle ro på spillet i går i slut anden halvleg. Langsomt ryger tempo og fart ud af spillet.
    Vi sender ikke en lang bold afsted i dybden til en hurtigløber, som kan true bagrummet for, at veksle spillet lidt mere og få bolden frem på modstander halvdel. Så vi kan etablere pres på modstander.
    2 enige · 2 god kommentar

---

  • Som mange andre er jeg pi... frustreret oven på i går og der går et par dage med det, når det er sagt så er INTET afgjort FCM,BIF,FCK kan alle stadig vinde mesterskabet, FCN kan kravle op, men næppe nå guldet, men de kan lave en masse ravage. De næste 3 kampe
    er vanskelige:
    BIF-FCM
    FCN-BIF
    FCM-BIF

    Vi møder altså FCM 2 gange på 14 dage - de bliver så vitale kampen i kampen om guldet...!
    FROZA BRØNDBY
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Rasmus Stephansen de to kampe mod Herning skal helst som minimum give 4 point, hvis vi vil vinde guldet.

      Du har ret i, at fcn pludselig ser farlige ud. Man kan håbe, at de ikke har glemt, at vi er forhenværende venskabsklubber haha.

      Tror dog du har ret i, at de kan afgøre, hvor skabet ender. Nu har de jo slået både fc1 og fc2.
      2 enige · 1 god kommentar

  • Det er helt rigtigt set, og det er grunden til at jeg stadig tvivler på JS. Vi har i glimt set hvad spillerne er i stand til når det kører, men det gør det alt for sjældent. Og hvis de så sjældent præsterer det de kan, er det nærliggende at det er træneren der er problemet.

    Jeg har stadig svært ved at glemme at han pegede på 2 nederlag og en kamp mod Hvidovre der han skulle vælge efterårets bedste præstationer. Det tyder ikke ligefrem på en mand der er eminent til at sætte det rette spændingsniveau.

    Men jeg tager forhåbentlig fejl.





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner