Fodbold live resultater




Gidsler

Skrevet af Kobarlai, 1. october 2023

Godmorgen allesammen.

uagtet hvad man måtte synes om gfh, så synes jeg ikke sangen/kampråbet: "f... gfh" skal synges/råbes når spillerne er nede og blive hyldet.

Jeg synes det er at sætte dem i en svær situation, skal de stå og råbe med på et kampråb som er negativt ladet mod deres arbejdsgiver?

Respekt for hvilke holdninger man måtte have om gfh og fint nok at man ytrer dem før under og efter kampen.

Jeg synes bare man skal lade være når spillerne er nede for at blive hyldet.

Iøvrigt så synes jeg at jeg så en endnu stærkere fanscene mod fåggerne, i er sgu for seje alle jer der gider skabe den fantastiske stemning. Siloen når os ikke til sokkeholderne stærkt gået




Deltag i diskussionen




  • Enig - godt skriv.
    14 enige · 4 god kommentar

  • Semperfi
  • Semperfi
    Betalende bruger
      1. october 2023   

  • Helt enig. Det er meget usmageligt... og bestemt ikke en støtte til spillerne
    9 enige · 3 god kommentar

  • Jeg er til dels enig i, at man ikke kan eller bør forvente, at spillerne skal tage holdning/stilling til det.

    Jeg er dog ikke sikker på, at du når ud til dem (Gætter på at det er Alpha + vedhæng), som igangsætter disse sange, ved et opslag herinde. Der vil du nok have mere held med, at møde dem omkring hytten før/efter kampen eller på diverse udebaneture.

    Jeg er selv imod GFH og deres overtagelse af vores klub, men som nævnt giver jeg dig ret i, at det ikke vil være fair overfor vores spillere, at bede dem tage stilling til dét dilemma, da det højst sandsynligt vil skade deres egne chancer for spilletid i Brøndby.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Enig, det er en problematisk situation du ridser op. Det virker som om prisen for at Alpha er tilbage åbenbart skal være, at der medfølger anti-GFH sange, bannere etc. til hver kamp. Jeg undværede gerne stemningen for at slippe for de negative indslag.

    Jeg har overvejet det er stykke tid, men jeg kommer fremadrettet fra langsiden til at boykotte stemningstiltagene (Brøndby IF-råb, hop nu hvis du elsker osv) sålænge jeg skal konfronteres med alt det had til ejerskabet i forbindelse med kampene. Jeg ved godt det ikke betyder en skid sålænge andre ikke følger trop, men det er så min måde at protestere på.
    4 enige · 7 god kommentar
     
    • @Christian Brøndbyman jeg håber godt nok du står alene med tanken om “at undvære stemningen for at slippe for de negative indslag”.
      Alpha er så vigtig for Brøndby.
      6 enige · 1 god kommentar

    Se 6 flere kommentarer

---

  • Ført og fremmest, så må du godt skrive fuck, fuckerne og andre ord med uck.
    Ellers så er det da en fin ting at tage op, det er da bare at spørge dem der synger an om de vil være interesseret i at have en dialog omkring det, for jeg tror ikke det nytter ikke det store at gøre det når du står på tribunen.

    Held og lykke, god vind med det.
    1 enig

  • GARFIELD
  • GARFIELD
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      1. october 2023   

  • Fans har ret til at ytre deres utilfredshed, Spillerne har deres fulde ret til at lade være med at gå med på det

    Alpha eller hvem det er, tror jeg ikke forventer at spillerne støtter op om det.

    Synes der hele tiden herinde er negativ fokus på alpha og uskyldige banner, mod et ejerskab mange i sidste ende er imod. I denne verden er det umuligt at have drømme, og samtidig være en forening, så om vi vil det eller ej så er det ejerskab der

    Alpha kæmper for noget, som vi alle i princippet kan lide Brøndby for.

    Jeg er ikke for alt det lort, som tidligere har fulgt med i vold og hærværk ved og udenfor stadion

    Jeg fordømmer det, for det har intet med at være fan af BIF at gøre INTET, eller støtte en klub, det er idioter.

    Savner et positivt opslag herinde om det er dejligt, at alpha har skabt en fed stemning igen, for det har de

    Under FCK kampen var der næsten ingen ballade på udebane, har det været det samme.

    Så roser ikke folk for opføre sig normalt, men synes det er fedt de er her nu som fans, og ikke som de få idioter der ødelægger klubbens navn.

    Det er positivt at det er FCKs fans der fylder overskifter med negative handlinger, meget lidt i BIF.

    Så for mig kan et banner nok gå eller en sang, man kan bare vælge at være med der.

    Synes det er dejligt alpha mere gør det verbalt, end hærværk og vold der fylder overskrifter.

    Der skal være plads til alle der vil BIFs bedste, og det er jeg sikket på 99% af dem vil
    1 enig · 3 god kommentar
     
    • @GARFIELD Jeg ved ikke helt om mit skriv er blevet negativt opfattet. Det var i hvert fald ikke meningen. Jeg så bare efter pokalsejren hvor stemningen igen var i top fra vores fantastiske medfans i svinget. Jeg så bare at spillerne blev lidt mærkelige i ansigterne da fuck gfh kampråbet kom så det er egentlig bare en forsigtig opfordring ikke andet. Jeg tror vores fanscene kommer endnu stærkere ud af denne konflikt eller hvad man skal kalde det
      4 enige · 4 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Patron
  • Patron   1. october 2023   

  • Når fans uge efter uge står og synger af deres lungers fulde kraft. Følger holdet i regn og slud til det mørkeste Jylland og i øvrigt lægger deres hårdt opsparede penge og ressourcer i away-ture, trøjer, sæsonkort, tifoer og meget mere, så synes jeg, det er HELT OK, at de har en holdninger til overtagelsen af klubben.

    Spillerne spiller som udgangspunkt på fansenes nåde i form af økonomi, opbakning og image. Så hvis nogen er blevet taget til gidsler her, er det da fansene!

    De har år efter år støttet klubben frivilligt, og har gjort klubben til det, den er i dag. Men ved overtagelsen har de ikke haft anden mulighed end at dukke hovedet - eller skifte klub. At de trofast er blevet, men stadig verbalt og skriftligt udtrykker deres utilfredshed er vist - for klubben - det bedst mulige outcome :)
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • @Patron jeg er som sådan ikke uenig med dig i at uden vores fantastiske stemningsskabende fans på sydsiden og alle dem der støtter til udekampene så havde det ikke været det samme, men det er nu engang BIF’s cvr.nr. de spiller for.
      Jeg er ret overbevist om at hvis jeg stod i en demonstration imod mit firma kunne det godt være jeg skulle finde et andet sted at være. Jeg synes jeg skriver at det er helt fint at man ytrer sin utilfredshed men som jeg har svaret en anden medfan så tror jeg bare ikke spillerne synes det er fedt i dette helt specifikke tilfælde når de er nede for at blive hyldet
      3 enige · 5 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer

  • Fuldstændig enig i opslaget. Jeg er så træt af, at høre sangen “Nej til GFH-åååå” sunget i én uendelighed - og hvis man står på Syd, og tillader sig ikke at synge med, så bli’r man gloet ondt på som var man en forræder. Ka’ alle I modstandere ikke nøjes med at vise jeres bannere…hvis det (åbenbart) er så vigtigt for jer - og så nøjes med at synge sange, der hylder spillerne og klubben??
    7 enige · 7 god kommentar
     
    • Katongo
    • Katongo
      Betalende bruger
        2. october 2023   

    • @Lå-lå-lååå lidt off-topic, men sådan er vi mange jyder, der har haft det i årevis med dumme jydefans.. (udover at der ikke er bannere involveret)
      1 god kommentar
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        2. october 2023   

    • @Lå-lå-lååå

      Hedder sangen ikke:

      Nej til GFH
      I må nok forstå
      Vi er ikke som FCK

      ikke åååå som du skriver kun, og med tanke på den synges uendeligt, så må du kunne den udenad :) jeg er helt enig med dig i, at ingen skal tvinge andres meninger, ned over hovedet, men det gælder begge veje.

      En ting jeg undre mig over i dit skriv, er du skriver man bliver skulet ondt til, mig bekendt står Alpha ikke øverst oppe? vender du dig om eller hvordan fungere det? For den del giver ikke helt mening for mig. Eller står du samme sted som dem? Godt være du har ret, men de er vel oppe og hvis du står nedenunder på Sydsiden, er det vel svært at blive skulet til, medmindre du skuler til dem :))

      Jeg oplever et stadion der synges en masse andre sange under kampene og en fed stemning, ikke sange omkring GFH uendeligt, så vi ser meget forskelligt på den oplevelse.

      Men bakker dig op i, at ingen skal tvinge andres meninger ned over hovedet og det må gælde begge veje. Man støtter holdet og spillerne, men virker det ikke som spillerne, efter Alpha fans og de orange er kommet tilbage, er super glade for den stemning de skaber?

      Jeg tror lidt du har et andet billede end den reaktion man ser der er kommet fra spillerne, jeg ser spillere der elsker den opbakning og kan mærke den langt mere nu end før man indgik en aftale.

      Synes snakken omkring Alpha bliver utrolig firkantet og man kun vælger at se de negative overskrifter, lad os blive enige om volden, hærværk er i langt mindre grad nu, samt er stemningen vendt tilbage.

      Det er vel trods alt positivt? Ligesom vi ligger nummer 2 kun 1 point fra FCK som vi burde have min fået point mod.

---

  • 19Magic64
  • 19Magic64
    Betalende bruger
      1. october 2023   

  • Om et år er GFH stadig ejere i Brøndby, og protest sangene stoppet!

    -og Alphas protester og boykot, vil kun være en lille glemt anekdote i Brøndbys historie, som de fleste vil grine overbærende af..
    5 enige · 5 god kommentar
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        1. october 2023   

    • @19Magic64

      Ja plastik fans vil grine af det. Det er de samme som modsat Alpha ikke følger dem overalt, men sidder bag en computer og hånligt skriver om fans man vil grine af. De fans du nævner man vil grine af. er samme fans som står timer før på stadion. Samme fans som en engelsk journalist lige har skrevet at han er imponeret over. Det var de fans vi alle savnede da stemningen forsvandt. Som sofa fans, sponsorer og klubben altid nyder godt af. De fans har masser af hjerte og brænder for klubben. Alpha skal vi huske på, ikke kun er voldelige tåber, men de fleste af dem, har været fan af klubben igennem årtier og de elsker klubben højt og de værdier man har bygget vores klub op om. Så når du skriver at man vil grine af dem, finder jeg provokerende og total respektløst.

      Ægte fans, som kender til BIFs værdier, vil om 1 år ikke grine af dem. Men vil tænke tilbage med en RESPEKT, for at de kæmpede en kamp om klubbens sande værdier og det hele BIF er bygget op om.

      Det du bifalder i det du skriver, er præcis det vi har hånet FCK for igennem mange år, og der ud ønsker ingen BIF fans vi kommer. Jeg forstår og respektere 100 % deres modstand, men om jeg tror det vil hjælpe, så er svaret NEJ. Men nu ved ejerne besked og verden den samme, så vi ikke bare er et stykke legetøj, men en klub, hvor vi fans vil gå langt for at forsvar klubbens værdier og det er så meget mere end købe dyre spillere og pokaler, det er historien og respekten for den, som vi skal værne om nu og i fremtiden.

      Jeg mener man har sat et fint statement, at du skriver man vil grine af dem, finder jeg utroligt arrogant som noget en plastik fan kunne finde på at skrive. Til din info da stemningen forsvandt, gik medierne ud med kritik og selv fans som ikke bifalder Alpha, savnede stemningen de formår

      Så at sige det ingen virkning har, er direkte forkert for det satte ejerne under et pres, og gjorde at man trods alt fandt en løsning. En sang og et banner går nok, i øvrigt forstår ejerne kp ikke dansk det er kun JBA som gør. Mon ikke de overlever at nogen står og synger at man ikke ønsker dem i klubben, så længe det er med sang og banner, så går det nok. Det er jo ikke hele stadion der har det. Vi har fået stemningen tilbage, og synes fokus bør være på det, og vi ikke fylder overskrifter med voldelige episoder, det finder jeg meget positivt. Så der er kommet meget ud af det, både for fans og klubben. Jeg er ikke Alpha, og jeg vil personligt aldrig stå og synge om noget der ligner, men jeg forstår også hvad de kæmper for, så længe det er et banner og en sang, fremfor dum vold og hærværk, så går det nok. Det er harmløst
      1 enig

    Se 2 flere kommentarer

  • Det giver slet ikke nogen mening for voksne mennesker.

    Det er jo et kæmpe paradoks at Alpha´s stærke sammenhold rent faktisk bindes sammen af en lim hvor der står GFH på tuben...

    FORZA BRØNDBY.....!
    4 enige · 2 god kommentar

  • Helt enig, med tanke på alt hvad vi har været igennem af boycot, forhandlinger, sammenbrud og nye forhandlinger, så fremstår den slags tilråb i dag helt enormt upassende og ubegavet.
    5 enige · 3 god kommentar

  • Ulven
  • Ulven   1. october 2023   

  • Det er ret simpelt, spillerne er medarbejdere i en virksomhed… Vi er fans af en fodboldklub… Ligesom at Per (en gigant som han var) ikke er klubben så er GFH heller ikke klubben..
    1 enig
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        1. october 2023   

    • @Ulven
      Sammenligningen med Per B og GFH er dårlig.

      Per skabte sammen med et par andre Brøndby IF professionelle klub. Uden Per og Kjeld Rasmusen samt et par stykker mere som også har haft deres betydning. Ville der idag ingen prof klub være i BIF med samme målestok.

      Uden GFH ville der stadigvæk være en klub i BIF. Som er et attraktiv brand for mange investorer. GFH skal have en fair chance, for at vise de vil klubben det bedste og ikke malke brandet om par år. Vi vil alle denne klub det bedste, og må håbe de også vil, så længe de ikke malker vores klub på sigt. Er de bestemt velkommen i min verden eller sælger til anden side uden de værdier vi står for, så vi må håbe JBA har indført en klausul i salget, at de ikke kan sælge til hvem som helst, alt andet ville være dumt. Vi kan kigge på en kæmpe klub som Man United, de amerikanske ejere har malket klubben og i dag fremstår den ikke som den største klub i England og er langt fra fordums styrke.

---

  • Kom nu videre!! Hvis GFH ikke havde købt sig ind i klubben, havde vi ligget længere nede i tabellen og endda røget nede 1 division - hvor sjovt havde det lige været, not!
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        1. october 2023   

    • @Fan_passion

      Nej hvis ikke GFH havde købt sig ind, ville andre investorer være kommet ind.

      Men om vi havde kunne købe ind som nu uden GFH, det kan du have ret i. Hverken du eller jeg ved hvordan fremtiden havde set ud uden GFH.

      Men Lad mig minde dig om at vi er den klub i Danmark, som har været længst tid i den bedste række. Der var også BIF før GFH kom til, og der vil være en BIF efter GFH, vi har Danmarks stærkeste sport brand og har haft det i mange år.

      GFH skal have en fair chance og er for mig velkommen, så længe de forstår at respektere vores klubs værdier, og ikke sætte sig selv før dem, det er noget af det jeg tror protesterne frygter kan ske.

      Alpha uden vold og hærværk er da altid velkommen, de skaber en fed stemning, skal de ikke også have en fair chance? Alle der vil BIF det bedste, vil altid i min verden være velkommen, og det gælder fra ejere til fans





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner