Fodbold live resultater




Hvad gør Birk herfra?

Skrevet af joobs, 8. august 2025

Hej medfans,

På spørgsmålet om "Er Birk fyringstruet?" har 91% svaret svaret ja inde på Tipsbladet. Ud af 3500 adspurgte. Det ses sjældent trænere fyres efter så kort tid i dansk fodbold. Faktum er dog sædet brænder under ham. Der forventes mere. Spillerne har naturligvis også et kæmpe ansvar.

Hvad tror I Birk gør i de kommende kampe mod Vejle og Vikingur?

Skal han ændre formationen? Skal han holde fast? Er det startopstillingen der skal kigges på? Såfremt han ændrer i formationen, er det så et svaghedstegn eller en styrke?

Jeg tror tvivlen har ramt ham. Hvis ikke mod Vejle, så hjemme mod Vikingur, går han over til 4-3-3. Det er mit personlige bud. Han er i en ''det må bære eller briste situation"

Hvad ønsker I at se?




Deltag i diskussionen




  • Han er nødt til at lave om. Jeg er ikke sikker på hvad det er han vil, og det er i sig selv meget sigende, men jeg er sikker på at det ikke kommer til at virke.

    BIF har fedtet rundt i en eller anden afart af 343 i 2,5 år nu, og det har stort set kun fungeret mod FC Midtjylland.

    Til gengæld har 4 mands forsvaret fungeret fantastisk i det meste af pokelkampen mod AGF, og anden halvleg i pokalkampen mig Silkeborg.

    Konklusionen forekommer himmelråbende åbenlys: 4 mand i forsvaret er der eneste rigtige. Så må det briste eller bære.
    3 enige · 1 god kommentar

  • Jeg er ligeglad med talkombinationer. Det handler om indstilling og mentalitet. Fra spillere og trænere. Vi er et såret dyr og der skal ikke meget stolpe ud til på søndag, så får vi endnu en røvfuld. Vores træner har aldrig håndteret en sådan situation før. Flere spillere går sandsynligvis med forhåbninger om et lukrativt sommerskifte, så hvor villige er de til at spytte blod i pausen? Bedømt ud fra i går er der INGEN af spillerne som er villige til at dø med trøjen på. Bolden er rund, men det ligner endnu en skuffelse på søndag.
    6 enige · 1 god kommentar
     
    • joobs
    • joobs   8. august 2025   

    • @Kristianbs Uden at ligge ordene i munden på dig, så lugter det lidt af du ønsker spillere får chancen, som ikke har spillet ret meget. Hvem ved om Mathias Jensen og Jonathan Agyekum ikke bør starte inde? Sultne folk som måske ikke er ligeså påvirket - fordi de ikke har spillet ret meget.

      Justin Che ville sikkert også give 110% hvis han fik muligheden.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

  • Synes vores midtbane solgte resten af holdet mod Vikingur!

    Vallys og Nartey blev overspillet rent fysisk, og de to sammen med Tahirovic der blev skiftet ind, forsømte i mange tilfælde at tage deres tilbageløb, så blandt andet Tahirovic stoppe i sit tilbageløb, for så at blive overhalet af Bundgaard der løb tilbage og stoppede en kontra, ikke godt nok!!

    En træner kan give alverdens dessiner, men hvis spillerne ikke følger dem, bliver træneren hængt til tørre..

    Dette er ikke et forsvar af Birk, men mere et udtryk for spillerne også har et ansvar!

    Jeg tror personligt at Birk ligger spil og taktik op på et så højt fagligt plan, at spillerne mister overblikket, lysten og gejsten til at spille, er selvfølgelig kun min holdning uden jeg ved en skid.. Bliver spændende at se hvordan spillerene reagerer i næste kampe, tænker der kan komme en ret god indikator på, om de bakker op om Birk og hans filosofi, eller om de slår op i banen og sælger træneren..
    5 enige · 7 god kommentar
     
    • @TibblingLove midt i denne Birk bashing tid (som jeg selv også deltager i), så er det en ekstrem vigtig pointe du kommer med her: spillerne og deres ansvar. Det må vi ikke glemme og jeg sad f.eks. også fnysende arrig i min sofa, da Tahirovic ikke lige gad at fuldføre sit tilbageløb i den sekvens du beskriver. Manden er muligvis demotiveret og sur over de konstante fravalg af ham til start 11'eren. Men det kan vi bare ikke bruge til noget.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • 4-3-3 og en midtbane med Wass, Tahirovic og Nartey som den mest offensive af de 3, er mit håb. Drop hybridroller og spændende projekter. Find fodboldens ABC hjemme på hylden, og læg de tykke filosofiske værker ud i skuret for nuværende. Læg dertil et massivt opbakkende Brøndby Stadion henholdsvis søndag og torsdag og kryds alt der krydses kan.. :)
    5 enige · 2 god kommentar

---

  • Tak for indlægget joobs. Jeg gik selv nogle af de samme tanker.

    Jeg vil dele det op i to dele.

    Det mentale:
    Birk ser ud til at være på dybt vand med sin mandskabsbehandling. Der er ikke energi og vilje i kampene. Det handler om kulturen i klubben og på holdet. Birk ser ikke ud til at vise en klar retning kulturmæssigt, og det kommer til udtryk på banen, som når Tahirovic ikke sprinter helt hjem, eller Bischoff synes en hælaflevering er en god idé nede 1-0, og taber bolden. Det er useriøst. I andre kan sikkert komme med flere eksempler. Selv Wass kan ikek redde Birk her. Det handler om ledelse, hvor Birk er meget teoretisk og griber i sin taktiske analyse-værktøjskasse lige nu, og det (tror jeg) er den forkerte måde at gøre det på. Kan Birk lære det? Måske, men han har travlt inden tribunen råber Birk Raus! (hvis den ikke allerede råber det)

    Det taktiske:
    At blive i JS system var en dødssejler. Man har købt Købt Köhlert, som er back og ikke wingback. Det samme gælder Klaiber. 4-3-3 er eneste vej frem nu. Vi købte Vallys som var god på venstre side hos de 3 forreste, og Bundgaard fordi han var god på højre side hos de 3 forreste. Vi mangler kun spidsangriberen.
    En central midt med Wass, Nartey og måske Tahirovic, kunne være fint. Holdet skriger på systemskifte. Men tør Birk gøre det? Har han andet valg nu?
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • @SpecialOne Jeg er helt på linje med dig ang. det taktiske!

      Kunne godt tænke mig at se en:
      Pentz
      Klaiber-Alves-Binks-Köhlert
      Wass- Tahirovic-Nartey
      Bundgaard-Ny 9'er-Vallys

      Brug spillerne hvor de er bedst!!
      7 enige · 1 god kommentar

  • Jeg tænker det er for sent, men hvis der overhovedet skal være bare en lille chance for han kan fortsætte, så skal vi til og spille MEGET bedre og vinde, og det er fra nu af!
    Hvilket ingen vel reelt kan tro på sker…

  • Hans
  • Hans   8. august 2025   

  • Hvad birk gør ? Han gør som han plejer spiller Kong Hans ! Tror han kan det hele …fejlvurderer modstanderen overvurderer sig selv og sit hold ! Handler for sent under kampene ! Laver fejl på fejl ! Spillerne på banen er passive ! Kigger bold ! Er ikke aggressive har ikke vinderkultur… alt er som det plejer under birk …. Faglighed ! God træner signing ….Brøndby Amatør Forening =BAF Global Fotball Hopelessness =GFH passer fint sammen lige uduelige uambitiøse Amatøragtige….ledelsen er krøbet i flyverskjul og lader som ingenting…spændene på søndag når Vejle har slået Brøndby med 0-2 hvad der så sker ? Henrik Hansen bliver nok udråbt til ny cheftræner! Og sådan fortsætter og fortsætter og fortsætter det med fejldispositioner og fejldispositioner og forkerte beslutninger igen og igen og igen i de sidste 25 år ….vi var flere der havde håbet at der var kommet professionelle folk til ifbm med GFHs indtog men AK Ak Ak …..cirkus Brøndby fortsætter og fortsætter nu er der kommet en ny Chef Klovn ind som snakker om Faglighed og udstiller sig selv ! Og klubben uheldigt igen det er vist en general mangel hele vejen rundt i klubben det med faglighed og professionalisme det er der ikke meget af ….

  • Vi skal spille mere simpelt, og have spillerne til at spille på de pladser hvor de er bedst. Vi skal til at lave flere mål på standarter, f.eks. Det kan de små hold godt, hvorfor kan vi ikke det?

    Vi skal som andre også siger have vinderkultur. I en anden tråd nævnte en bruger herinde at der blev givet high fives efter en udskiftning igår til spillere og trænere udenfor. Der er absolut intet at give high five over, når man bliver savet midt over af et islandsk hold af fyraftensproffer, hvor man ikke engang kæmper for det. Det hører ingen steder hjemme.
    De burde få inddraget nogle fridage og løbe nogle kilometer i skoven.

    Jeg sidder og tænker tilbage på den podcast der var med Allan Ravn for noget tid siden, hvor man fik indblik i kulturen dengang i 90´erne, og den mentalitet der var. Det er sådan noget vi savner.
    1 enig
     
    • @Leo_Beenhakker mine tanker har også kredset om Allan Ravn, kunne han evt, hjælpe Birk - jeg tænker det er en mand der har fightet røven ud af bukserne i klubbens guldalder og scoret mod mægtige Bayerne M. kunne han ikke på det mentale plan guide Birk med at løfte holdet.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Hvis han ændre sin taktiske indstilling til kampene (det mest tydelige ville være ved at lave om på formationen), så vil det være at erkende at det ikke spiller lige nu.

    Det tror jeg ikke på han gør, dels af stolthed men også da det vil være at ''gå skridt tilbage''.

    Det jeg tror han gør er at forsætte i samme spor, han virker (og jer prøver at vinkle det positivt) fokuseret på en måde at spille spillet, og han virker opsat på at vise at den vision han har for at spille fodbold virker.
    Ved at gå tilbage når det ikke virker, så vil han enormt nemt falde i en boks som en træner der ikke tror på sin egen vision, og som er parat på at ændre på holdet fra kamp til kamp.

    Jeg forsøger at vinkle det positivt, for hvis jeg var Birk ville jeg føle mig presset. Giver jeg op på min vision vil jeg også åbne døren for kritikere der vil kunne sige at jeg ikke er god nok til jobbet, og at en anden træner der spiller sådan ligeså godt kunne overtage.
    Det vil også risikere at sætte en sort streg i mit resume hvis jeg senere ønsker at overtage roret i en større klub. En tabende træner kan genrejse sig, men en træner som ikke holder fast er ligegyldig.

    Så jeg tror ultimativt på at han forsætter i samme spor. Hvis vi ikke kommer videre næste uge vil der være muligheder for at træne mere med holdet, som jeg tror på har kvaliteten til at kæmpe om medaljer. Og jeg tror ligeledes ikke han fyres (selv om jeg måske kunne håbe på det) så tideligt. Han vil mindst få til vinter så længe man er i sub-toppen af ligaen, og stadigvæk er med i pokalen. Til den tid skulle udtrykket på banen også have stabiliseret sig og være langt mere homogent (og sammenligneligt med det Birk siger han gerne vil spille).
    1 enig · 2 god kommentar
     
    • joobs
    • joobs   8. august 2025   

    • @thorrium Det er jo netop det. Tør man anerkende at man har satset på noget forkert? Har han råd til andet end at prøve noget nyt?

      Han kunne jo ændre på det, VINDE nogle fodboldkampe og underspille tal kombinationerne og på den måde undgå at tabe for meget ansigt. Selv José Mourinho har spillet 2 forskellige systemer i Fenerbache på det år han har været der. Han har så også et helt andet renomé. Jeg synes bare det vil ærgerligt at holde sig tilbage, fordi han er bange for hvordan det vil se ud

    Se 1 flere kommentarer

  • MR
  • MR
    Betalende bruger
      8. august 2025   

  • Hvad gør Birk Herfra?... Tja, Det er jo det, der er så tude tosset. En hel sommerpause og opstart brugt på 3-4-3 / 5-2-3 og 'Projekt Klaiber' og at bruge spillere ude af position. Birk har på intet tidspunkt trænet 4-3-3 i træningskampene. Han har været her siden december og der er ikke nogen plan, fremdrift, udvikling eller en oplevelse af at holdet faktisk bliver trænet godt... Han kan jo ikke sadle om nu inden søndag mod Vejle. Han kommer derfor desværre nok til at køre videre, indtil han får en fyreseddel... Forhåbenligt koster det kun Europa og ikke hele sæsonen...
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • joobs
    • joobs   8. august 2025   

    • @MR Ja, det virker yderst besynderligt man ikke bare en halvleg har prøvet en anden formation. Han har kørt benhårdt på Klaiber skulle gå med frem. Men hvad så hvis ikke han præsterer eller bliver skadet?

      I virkeligheden er han nok lidt overambitiøs med sit projekt med Klaiber. Jeg tror Pep Guardiola har lavet sådan noget med John Stones f.eks. Måske endda også i andre klubber, Bayern måske? Synes Lahm engang pludselig spillede defensiv midt - men det er med verdens bedste spillere

  • Kepgar
  • Kepgar   8. august 2025   

  • Ja det eneste Birk har vist indtil videre, er at når lokummet brænder så gør han præcis som sin forgænger.

    1: Han ændre sin taktik og stiller med 5 i forsvaret.

    2: og når det ikke virker begynder han at spille, spillerne ud af position for at finde deres optimale pladser.

    3: Han rykker kliber ind i midterforsvaret permanent.

    4: Han forsøg at holde bolden i egne rækker, kontroller kampen og tag alt ild ud af spillet på banen.

    5: og når det heller ikke virker og alt bare bliver være og være jo længer væk han kommer fra sine egne principper, ville han satse de 3 point for at holde på det ene point.

    6: og når det heller ikke virker, ja så er han færdig ligesom sin forgænger

    Birk er færdig i Brøndby og det ved han også godt selv. Ligeså snart klubben finder den rigtige træner er birk fortid og han ville fortryde og være bitter over at han ikke troet på sig selv og sin stil. En ting er at blive blive fyret fordi man troet på sin idé og holder fast på sit egen koncept. Noget andet er at blive fyret fordi man får kolde føder og gemmer sig bage andres måde at spille bold på
    3 enige · 2 god kommentar

  • preben
  • preben
    Betalende bruger
      8. august 2025   

  • At dømme ud fra spiller indsats, så gider de generelt ikke træneren. Hvis det ikke passer så skal mindst halvdelen sælges i dette vindue
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • joobs
    • joobs   8. august 2025   

    • @preben Jeg synes faktisk det er en rigtig god pointe. Det ligner ikke de spiller for ham. Hvad kan det skyldes? Det er som om at når det ikke lige fungerer og han kloger sig som en træner jo skal, så tænker spillerne muligivis på; Hvad ved han? Han har aldrig selv været elitespiller eller har særlig meget erfaring som træner. De kan hurtigt begynde at tvivl på en uprøvet ung gut, som bare snakker løs

---

  • Godt spørgsmål, rigtig godt spørgsmål.

    De 2 sidste kampe er blevet tabt da spillerne ikke har leveret på banen.

    Da det er spillerne der skal vinde kampen ville jeg gå med det de vurderer giver den største vinder chance og jeg tror de vil side at de vil spille det system de har trænet mest i eller han ændre ikke i 3 backsystemet.

    Det handler ikke om spilsystemet - det handler Homo Spaiens Systemet.

    Ugen skal bruge på at arbejde med mentaliteten - dem der ikke leverer skal sorteres fra.

    Min Forventede start 11ér

    Pentz
    Klaiber. Alves, Binks
    Tahirovic
    Divko, Wass, Vallys, Köhlertz
    Fukuda, Bischoff
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Rasmus Stephansen ,

      Jeg er rygende uenig. Der handler i allerhøjeste grad om spilsystemer.

      Om det er spillerne der ikke dur til systemet, eller systemet der bare ikke holder er ligegyldigt. Det skal skrottes.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Mauer
    • Mauer   9. august 2025   

    • @Rasmus Stephansen at påstå det ikke handler om spilsystem, skriger til himlen!! Nu er du igen røget med på Birk argumentationen om at det intet ændrer, om man stiller med 3 eller 4 bagerst. Selvfølgelig skal indsatsen og arbejdet være der, men selvfølgelig spiller det en rolle, hvordan man stiller op. Både offensivt og defensivt.

    Se 3 flere kommentarer

  • preben
  • preben
    Betalende bruger
      8. august 2025   

  • At dømme ud fra spiller indsats, så gider de generelt ikke træneren. Hvis det ikke passer så skal mindst halvdelen sælges i dette vindue

  • Han har været her i 9 måneder. Samme udtryk. Han kommer ikke til at ændre noget.

    Det er besynderligt han vælger at dø ved et sværd som han ikke selv har valgt. Han kommer til at miste sit job, på at spille på en måde han fra start af har sagt vi ikke skal spille. Der er mere ild i en skumfest på Buddy Holly i provinsen end Brøndby under Birk.

    Det er umiddelbart krystal klart, at vi skal stille op i en 433

    Pentz
    Klaiber, Alves, Binks, Kohlert
    Wass, Tahirovic
    Nartey
    Bundgaard, Uchino/Am, Vallys

    Alternativt 442 med diamant

    Pentz
    Klaiber, Alves, Binks, Kohlert
    Wass
    Tahirovic Vallys
    Nartey
    Bundgård, Uchino/Am.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Birks tid i Brøndby er forbi efter nederlaget i går. Sådan må det være. Der var gode takter ind i mellem, men det blev aldrig godt. Det blev en fiasko
     
    • @Michael Hansen Jeg er sådan set enig med dig. Fodbold er dog øjebliksbilleder og med FCC'S nederlag kommer vi på delt førsteplads med sejr over Vejle (hvilket dog bliver svært). Synes dog, at der skal reageres alligevel, da vi kommer til at spilde værdifuld tid ved at holde fast. Birk bliver kaldt en stærk kommentator. Det er jeg uenig i. Der er mange svære ord, men klar tale er det ikke. God kommunikation handler om at udtrykke sig kort og præcist. Alle de svære ord, er bare et panser, der holdes op!

---

  • Hvorfor have et spilsystem, hvis man ikke bruger de rigtige spillere i det system??
    1 enig

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      8. august 2025   

  • Skal vi absolut spille med en 3-backkæde, så ser jeg gerne at vi spiller med et 3-5-2/3-1-4-2 system.
    Vi piller en af de 3 offensive spillere ud, og erstatter vedkommende med en defensiv midtbanespiller.
    Så kan han ligge foran 3-backkæden og bagved evt. Wass og Nartey.
    Det vil give os en bedre balance og styrke den centrale del.
    Spørgsmålet er så hvem det skulle være.
    Tahirovic, Spierings eller måske endda Vanlerberghe.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Han beder vel Ledelsen i Bif om en Fyreseddel og frasiger sig et Gyldent håndtryk eller tilbyder at tilbagebetale de penge han har fået indtil nu !!!

  • OSLBIF
  • OSLBIF   8. august 2025   

  • Snakkede med min gode ven, scout fra norsk topklub og tidligere prof, og han havde set kampen i går. Hans primære “kritik” gik på, at Brøndbys trup virkede besynderligt sammensat ift. den type fodbold man forsøgte, at spille. Derudover pointerede han, at spillerne lignede nogen der ikke troede på konceptet.

    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @OSLBIF Tror helt sikkert han har fat i noget rigtigt!!

      Forestil dig også at have 4-5 spillere på et hold, der alle tænker de er bedre på en anden position, hvad mon det gør ved deres motivation..

      MEN en Divkovic er om nogen blev rykket rundt, og spiller helt ny plads, han har omfavnet det og giver sig sgu' 100% hver gang, hvorfor kan de andre ikke det?

      -Divkovic er sgu' min nye yndlingsspiller på dette hold, sammen med Bundgaard..
      1 enig · 1 god kommentar

---

  • Voxamp
  • Voxamp   9. august 2025   

  • Birk har været en skuffende fiasko. Alt for mange ord og alt for lidt handlekraft.

    Og stop nu med ikke at ville tale talkombination og formation. Selvfølgelig er 3-4-3 en død sild. Det kan alle se. Bestemte formationer kræver bestemte spillere.

    Det åbenlyse problem er vores 2-mands midtbane. Den gør os hullet som en si.
    Der skal være 3 centrale.

    Så kan du spille 3-5-2 eller 4-3-3. Har vi angribere til 3 pladser? Nej, lige nu har vi slet ikke en striker for han er taget til Norwich og erstattet af en japansk amatør.
    Bundgaard er også mere kant end 9’er..
    Vi mangler fart og fysik og er skrøbelige på dødbolde. Alle kan se at vores mange små spillere ikke hopper højere end u14 spillere og Pentz er også lille. Så på hjørnespark i mod er vi vildt sårbare.

    Vejle er virkelig et godt sted og jeg tror desværre vi løber ind i kniven igen og så er Birk færdig. Og tænk- så står vi der igen. Ny træner med nye ideer og ingen rød tråd fra masterclass til 1.hold. .

  • AB76
  • AB76   9. august 2025   

  • I min optik har klubben forsømt at invistere i en kvalitets 6er.
    En skraldemand med en god pasningsfod, en indpisker der specielt i modgang går forrest og viser vejen frem.
    En spiller der hiver de andre op.
    Samlingspunktet eller ankeret på holdet har vi ikke haft meget længe.
    Det nærmeste vi har haft længe var Maxøe, men han var forsvarsspiller og vi mangler sådan en type på midten lige pt.
    Han burde været hentet ind for lang tid siden.
    3 enige
     
    • Joblar
    • Joblar   9. august 2025   

    • @AB76 jeg savner rigtig meget fra Wass omkring at tage fat i de andre og udvise noget lederskab, han render bare rundt og spiller bolden til siden og bagud, og han dræber alt fart i vores spil, det går simpelhen alt for langsomt med ham på den midtbane, sort to sat !
      1 enig

    Se 3 flere kommentarer

  • Voxamp
  • Voxamp   9. august 2025   

  • Enig i meget fra tråden her.
    Vi har mange ting der skal skrues på og tid har vi ikke meget af. Det er en uheldig kombi.

    Vi skal have en ekstra central midt ind og hullet efter Radosevic er aldrig erstattet. Ligesom hullet efter kvistgaarden aldrig er erstattet.

    Jeg tænker en 3-5-2 vil passe vores aktuelle trup godt, og så mangler vi bare en spiller med fart på forreste linje, med mål i støvlerne. Hvorfor kan Viborg og Vejle støve den slags spillere op i Afrika mens vi prøver med små japanere?

    3-5-2 mod Vejle

    Bundgaard Ambæk
    Vallys
    Tahirovic. Spierings
    Koehlert Binks Lauritsen. Klaiber Divkovic
    Pentz
    ………………….
    Bænk:
    Beavers
    Villadsen
    Vanlerberge
    Che
    Wass
    Nartey
    Aguyekum
    Bishoff
    Fukuda








Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner