Fodbold live resultater




Hvad tænker folk?

Skrevet af Bæredygtig Brøndby , 16. april 2026

Hvad tænker folk om denne artikel og de ting der sker med Brøndby lige nu? Jeg tænker ikke så meget på det sportslige, selvom det selvfølgelig hænger sammen, men mere på den retning klubben bevæger sig i?
 

https://www.bt.dk/fodbold/broendby-i-frit-fald--kilder-slagter-usa-ejerskab-man-tror-det-er-loegn?gaa_at=eafs&gaa_n=AWEtsqefF2xnELAE9WLEG_o5k199sr0_f0thtYjFAG08YFfMP7AwjTshQyRy&gaa_ts=69e07382&gaa_sig=LSs3tpdAn0tSNqsjv0poGdkTnGPkByS27csiGtKZckSjUnSXKiKkFzKKOyIgIWaxE95sjcBKpIJnG65A4fk6PQ%3D%3D
 




Deltag i diskussionen




  • At der sker store forandringer i en klub, hvor ejerskabet er udenlandsk er vel forventeligt? Før Cooper forsøgte de sig med Birk, ung træner uden megen erfaring med masser af Brøndby DNA, så at sige de går efter at få alt dansk/lokalt ud af klubben er skudt helt ved siden af.

    At man kan hente en træner med det CV som Cooper har, var noget nærmest alle andre klubber i SL ville ønske de kunne. Jeg tror stadig på han på sigt bliver en stor gevinst, selvom spillet pt ikke fungere optimalt. Det skyldes primært den manglende stærke angriber man ikke fik hentet.

    Er det naturligt, at en træner som Cooper henter mange folk ind han kender? Nej, det gør rigtig mange trænere, kig på Thomas Frank i England, hvor mange danskere blev der ikke ansat på på og udenfor banen. Tænker ikke kritikken havde været den samme, hvis resultaterne havde været anderledes, jo et par enkelte som ikke bryder sig om multi club ownership, men kigger man på hvor mange egne talenter som lige pludselig er inden omkring SL holdet, har det ikke været større i mange år. Det må vel siges at være lokalforankring, at ejerskabet satser på egne lokale talenter, de har forbedret træningsforholdene, de har forbedret fans forholdene osv.

    Meget af kritikken skyldes sikkert også tidligere spillere mv. ser sig forbigået, da man historisk har haft en del tilknyttet klubben, hvilket der ikke er så meget mere, dog har man fx hentet Mensah retur til trænerstaben. Blandt fans har der været meget kritik af, at man fordi man havde spillet for klubben automatisk kunne få diverse positioner i klubben, man skulle hente folk ind med international erfaring mv., så tænker kritikken går begge veje.

    Artiklen kommer efter min mening primært kun fordi, at det går dårligt sportsligt pt.
    6 enige · 6 god kommentar
     
    • Jeg kan godt følge dig langt hen ad vejen, men der er stadig nogle bekymrende tendenser. For det første har der været stor udskiftning på mange positioner: både spillere, trænere, direktion osv. Vi mangler stadig en administrerende direktør og en sportsdirektør. Jeg kan have mine tvivl om hvor mange store navne der er interesseret, når det virker som om, at man har en daglig ledelse som egentlig ikke, har meget at skulle have sagt og hvis det er rigtigt at Cooper har købt spillere uden om Smedes, hvilken sportsdirektør er så interesseret i at komme til Brøndby?

      Bevares Birk var ung og nok ikke klar til opgaven, men han fik ikke tilnærmelsesvis den hjælp som Cooper får i form af assistenter osv.

      Jeg er heller ikke enig i, at vi kun er en angriber fra at klare os bedre. Vi mangler en retning for klubben det har vi gjort i 20 år, både i spillestil og rekruttering. Der bliver famlet meget i blinde synes jeg og det koster ufattelig mange penge.

      Så er der mange der italesætter Masterclass som et plus og her er jeg lidt ambivalent. For jo det er rigtigt at der er kortere vej, men hvis vi skal være ærlige, så er det jo Kun Ambæk lige nu der får spilletid. P og Viggo har ikke spillet i en del kampe og hvis de gør er det korte indhop. Jeg vil langt hellere have Viggo spiller end Sow for eksempel og jeg fatter simpelthen ikke, at vi ikke turde se fremad og ikke hente spillere der ikke er bedre end vores egne. Historisk set er masterclass det eneste vi har tjent penge på de sidste tyve år.

      Jeg er skeptisk ved GFH, men anerkender også der skal penge til i en fodboldverden som i dag. Synes bare det er paradoksalt, at hvis man kigger i Danmark og de klubber der klare sig bedst. Så er det klubber med klar strategi og tydelig ejerskab. Sønderjyske er blevet gode igen efter de er kommet på danske hænder, det samme med Esbjerg. Aab klare sig katastrofalt og det samme med Horsens. AGF og Midtjylland har tydeligt ejerskab og retning.

      Jeg er bekymret for at GFH ikke endnu har vist en strategi og retning for hvordan Brøndby kan blive bæredygtigt og skabe overskud. At sige vi bare skal i Europa er ikke en strategi eller retning, det er et mål. Vi kommer ikke i Europa på den korte bane og lige nu tjener GFH penge på lån de giver Brøndby, som jo skal betales tilbage med rente og det er alt andet en bæredygtigt. Det er meget kortsigtet.
      6 enige · 4 god kommentar

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      16. april 2026   

  • Jeg synes godt nok det er træls læsning. Nok ikke overraskende, men jeg har nok bare vendt det blinde øje til de tegn der er/var.

    Det er selvfølgelig sat lidt på spidsen, af et tabloid medie. De får det til at lyde som om, at GFH bevist er ved at suge al DNA ud af Brøndby. Dét tror jeg ikke er tilfældet.
    Jeg tror til gengæld de har overvurderet deres egne evner og har haft en 'nu-skal-vi-vise-jer-hvordan-det-skal-gøres'-attitude, som tydeligt er slået fejl.

    Men det var jo heller ikke meget bedre under JBA. Han troede også, at han vidste bedst og var alt for egenrådig på mange punkter.
    Han var med til at hente AZ, som dog gav os en spillestil vi elskede og gav mindelser om fordums storhedstid. Men det endte jo med 11 udenlandske spillere i startopstillingen, hvilket også var uden Brøndby-DNA.
    Så det er ikke nyt for klubben...

    Som @Kristianbs skrev andet steds, tegner der sig også et billede af en intern magtkamp. Og det er den der skræmmer mig mest, i øjeblikket.
    Jeg er ikke bange for, at vi rykker ned næste år. jeg er ikke bange for udenlandske folk i ledelsen. Og jeg er ikke bange for, at vores DNA forsvinder for altid.
    BIF er så stor en institution, at den lokale forankring nok skal 'bounce' tilbage. Udenlandske folk kan ønske os lige så meget succes som danske.
    Men interne magtkampe kan splitte klubben ad og sende os i en nedadgående spiral i årevis. Se AGF, AaB, Horsens, Esbjerg og Fremad Amager. Vi skulle ikke gerne ende dér.

    Jeg kan også godt leve med, at ejerskabet sidder i London og New York. For som JBA udtaler: »Som ejerskab og bestyrelse må man ikke være for tæt på og heller ikke for langt fra. Den daglige sportslige ledelse skal kunne agere uden at blive kigget over skulderen, men samtidig føle tilgængeligheden og tilstedeværelsen fra et ejerskab.«
    Dét har han nemlig fuldstændig ret i. Der skal etableres et sportsligt og ledelsesmæssigt setup, der kan agere i dagligdagen, uden et ejerskab der ånder dem i nakke. De skal have mandat til at tage de fleste beslutninger, kende retningen som ejerskabet ønsker at gå i og vide at der stoles på dem til at tage de rette beslutninger.
    Men jeg tror desværre vi ender med en nikkedukke, som bare gør som GFH siger, uden egen, større indflydelse.

    Vi gå desværre spændende tider i møde. Så vi må se hvad der sker ''de kommende uger''.
    1 enig · 2 god kommentar

  • Man kan tillade sig en del strukturelle ændringer, hvis man omvendt kan levere resultater, og eksekvere på målsætninger.

    Man har samtidigt tilstræbt at fungere som kustoder for en kulturel institution, og så er der grænser for, hvad man kan tillade sig at ændre på.

    Det er præmissen for deres ejerskab, ifølge undertegnet. Og hvordan er det så gået?

    Man har skilt sig af med en super dygtig sportsdirektør som ikke havde de samme rammer, som man tilbød hans afløser Benjamin Schmedes, som nu har skabt en sensationel succes i AGF under væsentligt ringere rammer. Benjamin Schmedes har fejlet eklatant med at samle en konkurrencedygtig trup og har af uransagelige årsager fået tilbudt en pseudo-stilling i Bundesligaen, hvor han skal krydre røv og spise kage. Den har han selvfølgelig takket ja til.

    Han har skilt sig af med en dygtig og helt uprøvet cheftræner, som opretholdte et fornuftigt snit og som evnede at sætte et kompetent Brøndby-hold på banen i Frederik Birk. Ind kommer Cooper som har nydt godt af de væsentligt ændrede rammer, og som har kvitteret for tilliden med at levere en historisk ringe indsats rent spille- og resultatmæssigt.

    SÅ HVAD TROR DU AT FOLK TÆNKER!?
    3 enige · 3 god kommentar

  • Rebæk
  • Rebæk   16. april 2026   

  • Hvad jeg tænker om artiklen?
    Hvilke kilder? Elendig journalistik. Ham undskyldningen af en journalist, der har skrevet artiklen, kommer jo ikke med noget nyt. Vi ved alle i forvejen, at ejerskabet er kritisabelt. Igen: Hvilke kilder? Vi kunne sige de samme ting.
    2 enige · 1 god kommentar

---

  • Kramer
  • Kramer
    Betalende bruger
      16. april 2026   

  • Kom hjem, CV. Det er hvad jeg tænker.
    2 enige · 2 god kommentar

  • Jeg kan slet ikke mærke klubben for tiden. På flere punkter, og det føles mærkeligt. Jeg føler intet når vi spiller, og taber eller spiller uafgjort. Førhen var jeg rasende, sur, ked af det og skuffet. Nu trækker jeg på skuldrene og siger “nå..”.

    Jeg føler ikke jeg har en relation til størstedelen af start11-eren. De siger mig intet. Jeg kender dem ikke. De er der bare, og det lærer man vel at leve med. De er her for en kort periode, så er de væk. Glemt. Vi ser dem aldrig igen.

    Ejerne føler jeg heller ikke. De snakker og snakker, men der sker ikke rigtig noget. Jeg føler ikke jeg kender dem. Jeg føler ikke de kender “mig” som fan, og jeg føler ikke at de kender klubben. Ved de overhovedet hvad Brøndby er for en klub?

    Hvor er det Brøndby jeg ellers holder så meget af? For det jeg ser lige nu kan jeg ikke genkende. Er Brøndby som jeg husker det og kender det forbi?

    Jeg savner Brøndby!
    4 enige · 3 god kommentar
     
    • Rasmus Stephansen
    • Rasmus Stephansen
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
        16. april 2026   

    • @Bastiano Spørgsmålet er hvem der er patienten dig eller Brøndby...Du er vel bare ældre og vokset fra klubben... det sker i mange parforhold - det er helt normalt.
      3 enige · 2 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      16. april 2026   

  • Med forbehold for at journalisterne kan have fremstillet fakta forkert, så mener jeg at det er meget bekymrende, fordi det peger på nogle helt grundlæggende fejl i det rent ledelses og governance-mæssige setup. Noget som alle organisationer og selskaber bør efterleve.

    Bestyrelsen og ejerne skal udstikke en retning og aftale mål og strategi med direktøren og sportsdirektøren. De skal så have magten og beføjelserne til at udføre den strategi, herunder 1) sikre at den aftalte spillestil, udtryk, filosofi, rekruttering, osv. implementeres med en rød tråd fra talentudvikling til førsteholdet og 2) udpege en træner, hvis stil og tanker er i overensstemmelse med klubbens kultur og spillemæssige stil og udtryk.

    Jeg har længe været bekymret over Cooper's udtalelser og fremtoning ift. at han virker til reelt at være den, som har fået håndsret over de sportslige beslutninger i Brøndby, herunder køb og salg af spillere. Artiklens oplysninger bestyrker kun den mistanke.

    Hvis det er sandt at træneren har en direkte linje til ejerne i GFH og at de måske sågar er dem, som har fundet og de facto hyret ham, så er det opskriften på en fiasko. Det kortslutter ganske enkelte processerne og rollefordelingen i en organisation. Resultatet er en enorm uklarhed og usikkerhed ned gennem organisationen, hvor folk mister tilliden til at tinge foregår ordentligt og nøglemedarbejderes autoritet undermineres.

    Hvis artiklens oplysninger står til troende så har vi nok fået en del af forklaringen på, hvorfor Ole Palmå og Benjamin Schmedes pludselig har fundet andre jobs mere attraktive, og måske også på at det er svært at finde deres afløsere.

    For hvem vil være sportsdirektør i en klub, hvor bestyrelsen og ejerne blander sig helt nede i detaljerne af ens arbejde ift. scouting og rekruttering af enkelte spillere? Eller hvor træneren, kan aflevere en liste af spillere til sin egen chef (sportsdirektøren), som træneren allerede har klappet af med bestyrelsen og ejerne? Eller hvor bestyrelsen og ejerne måske sågar har valgt træneren hen over hovedet på sportschefen?

    Samtidig peger det pilen benhårdt på Cooper, ift. de svigtende resultater. Hvis han har valgt de spillere vi har hentet, eller haft stor indflydelse på valget, så ligger ansvaret for den elendige performance også hos ham. Det er ham, som ønskede at ændre spillestilen og systemet radikalt, og der er nu brugt historisk mange penge på spillere, hvor man må lægge til grund at Cooper har haft stor indflydelse på hvad og hvem der skulle prioriteres.

    GFH har et forklaringsproblem. Der er ikke sammenhæng mellem den måde de sagde og siger at de driver klubben på og det som åbenbart er realiteterne.

    Så vi er tilbage til Per Bjerregaard æraen (slutningen af den), hvor elendig governance og ledelse flød fra toppen og ned gennem organisationen, og skabte et utrygt, kaotisk, irrationelt og ustabilt fundament for at spillerne kunne præstere.
    4 enige · 1 god kommentar

  • Selv hvis man trækker lidt fra, så er det stadig skræmmende læsning, men ikke overraskende på nogen måde. Jeg tror at de ellers velkvalificerede danske sportsdirektører der findes på markedet ikke vil røre os med en ildtang. Jan Laursen f.eks. er jo ellers helt igennem oplagt. En ting er GFH og deres inkompetente og mangelfulde distanceledelse, noget andet er JBA, som jeg ikke tror har et godt omdømme i branchen herhjemme - tværtimod. Det eneste positive jeg kan se i alt dette her er, at vi ikke går konkurs i morgen eller overmorgen. Men glem alt om retning, strategi, fast spillestil osv osv. Det er jo tydeligt, at det har de slet ikke overskud til at forholde sig til. Det er 100% brandslukning og damage control lige nu. Vores klubs far, Per B, må virkelig græmme sig over udviklingen.
    2 enige

---

  • Rasmus Stephansen
  • Rasmus Stephansen
    Betalende bruger
    Top debattør
    Top kommentator
    Top gode
      16. april 2026   

  • Jeg tænker at det er let at lave en saftig historie lige nu om Brøndby. Det sælger billetter.

    Denne artikel er lavet med en forudbestemt konklusion hvor man vil forsøge at påvise egne synspunker gennem anonyme kilder. Der er mange der gerne vil sige noget til en slukket microfon -

    Hvad er ansættelsen af Mensah udtryk for, Henrik Hansen er blevet som assistent, Den store fokusering på MC, de sidste vigtige kontraktforlængelser med nye 5 årskontrakter som klubben ikke kunne for bare 1 år siden.

    Satsningen på kvindeholdet, den ny Head of Recruitment er Dansker, Thomas Berntsen, man har forlænget med Jens Mikkel Frølunde der har været i klubben siden 2024, Brøndby IF og Bengt Sæternes har forlænget.

    Bjørn Holm og Jonas Bliksted har forlænget deres kontrakter med Brøndby IF og vil lede Brøndby Masterclass i nye, tydeligt definerede og formaliserede roller som en del af en styrket ledelsesstruktur.

    Som den første klub i Danmark og Norden, lancerer Brøndby IF fra i dag permanent synstolkning til alle klubbens hjemmebanekampe, i tæt samarbejde med Dansk Blindesamfund.

    Brøndby IF er blevet en del af den nye nationale Kulturpas-ordning, som skal give flere unge adgang til fællesskaber

    Dette er et bevis for der sker rigtigt mange andre ting i Brøndby der tydeligt viser at klubbens mangeårige engagement i samfundets lag og at der er masser af ægte Brøndby DNA der stadig blomstre i klubbens inderste kontorer.

    Denne journalist har så valgt at se verden med store skyklapper på - det begrænser jo ret stærkt ens evner til at se og forstå verden omkring sig og det er vel det artiklen først og fremmest er et udtryk for.....
    2 enige · 3 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        16. april 2026   

    • @Rasmus Stephansen - Jeg tror sandheden ligger midt imellem.
      Selvfølgelig er der skruet op for dommedagsretorikken, i BTs artikel. Kunne man forvente andet?
      Men jeg ved også, at selv et medie som BT har grundig kildekritik.
      Selvfølgelig er det nemmere at få folk til at åbne op, når mikrofonerne er slukket og man kan også vælge at man kun bruge de udtalelser der matcher agendaen.
      Men det er voldsomme og grelle beskyldninger der kommes med. Og der er sjældent røg uden ild. Så jeg vil stadig mene, at de bliver nødt til at være en del sandhed i artiklen, selvom det er ilde hørt.

      Jeg ser det heller ikke som dommedags kommen. For GHF har sat mange gode ting igang, som du selv nævner. MasterClass, Brøndby Women, fanoplevelsen etc. Men hovedproduktet er stadig herre-holdet og strategien for dette mangler stadig. Men nu lader der til at være interne magtkampe. Jeg tvivler på, at der har været så mange der var interesseret i, at skulle havde deres mening frem om kvindeholdet. Og alle kunne nok blive enige om, at bedre facilitere til fans ville give lidt arbejdsro. Men nu kommer de tunge emner og valg på banen. Så nu vil alle ejerne have deres vilje, og det kunne lade til at skabe udfordringer.

    Se 4 flere kommentarer


  • Jeg tænker mange ting. Overordnet så synes jeg debatten omkring Brøndbys nuværende deroute er for unuanceret. Ikke i forhold til at det går dårligt, for det tænker jeg alle kan være enige om. Men mere at der i stedet for blot at pointere/pege fingre fra diverse medier, podcast, eksperter på tv osv. Så kunne det også være fedt med mere saglighed, hvor man tillod så at være lidt undersøgende på hvad årsagerne kunne være - i stedet for blot at holde sig til at kaste med stenene.
    Denne artikel åbner da lidt op for mulige årsager i forhold til rod i ledelsen. Dog er kilderne ubekendte, og det er derfor svært at finde ud af deres validitet, hvilket kan gøre det lidt utroværdigt, og endnu et forsøg på at kaste med sten mod klubben for at få læsere til deres artikler. BT står for mig som et medie der godt kan køre på patos og sensation til tider.
    Dog sidder jeg med en fornemmelse at problemet stikker dybere end blot hvilken træner der sidder ved bordenden - men lige så også dynamikken på ledelsesgangene. Og det er jo også et faktum at der pt. ikke er en administrerende direktør - og snart ej heller en sportsdirektør, hvilket jo må være med til at give uro i klubben.
    Hvad fremtiden bringer er svært at forudsige, men jeg har et håb om at når de to poster er besat, så kan der der sættes en klar retning og få skabt ro, så man kan arbejde videre med projektet. Men det er jo i sidste ende noget fremtiden må vise.
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        16. april 2026   

    • @bossyboss - Jeg synes det er bemærkelsesværdigt, at en træner for 20 år siden kaldte Brøndby for en syg patient og man så nu kan læse om noget der tegner et tilsvarende billede...

      Selv før GFHs ankomst kaldte jeg på en klar strategi, hvis Brøndby skulle have succes. Så jeg skyder ikke alene på vores nuværende ejerskab, for det der skete før de kom til. Men jeg havde håbet på, at SÅ erfarne forretningsfolk havde forståelsen for vigtigheden af at have klart og tydeligt mål, hvis en virksomhed skal lykkes.
      1 enig

    Se 3 flere kommentarer
     
    • Rasmus Stephansen
    • Rasmus Stephansen
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
        16. april 2026   

    • @bossyboss Kan det være vore enfant terrible Jan B. Andersen der har øffet til pressen fordi han har solgt i sin indflydelse, og nu indser at han ikke tages med på råd når GFH træffer deres valg - Det jo ret normalt at når den nye stærke buk i skoven kommer til så er det, det første den gør er at drive de gamle hjorte ud af sit nye territorium....Det kunne godt ligne en frustreret Jan B. Andersen manøvre eller også er Oscar der igen er på spil.....!!

    Se 2 flere kommentarer

  • Joblar
  • Joblar   16. april 2026   

  • Tja man tænker vel det man altid har haft lidt på fornemmelsen, Brøndby IF, en professionel fodboldklub der drives af en flok amatørere uden evner, kompetencer og hvor organisationen sejler, det har vel været historien om Brøndby IF de senest 25 år - hvis bare halvdelen af det der står i artiklen passer går vi en mørk mørk fremtid i møde, suk.
    1 enig

---

  • NewY
  • NewY   16. april 2026   

  • Jeg tænker at BT lever af at sælge clicks og en skrækhistorie om Brøndby er tid en god måde at gøre dette på ....lidt bizart at fans ikke har større tiltro til ejerskabet og tror mere på BT end ejerskabet
    2 enige · 1 god kommentar

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      16. april 2026   

  • Har aldrig været den store fan af JBA, og efter at have læst bogen, om Thomas Frank, er min antipati bestemt ikke blevet mindre.
    Han er muligvis en dygtig forretningsmand, men det kvalificerer ham ikke, på nogen måder, som en dygtig fodboldleder.
    Og Oscar-gate sagen, burde have diskvalificeret ham fuldstændigt.
    Hvor meget positivt, har JBA egentligt bidraget med?...
     
    • @LJS Hans penge har hjulpet en del må man sige. Men enig i at der ofte har været for meget uro omkring ham og ans måde at agere på.
      1 enig

  • Det er en sløj artikel, der ikke var gået to runder på et professionelt redaktionsbord inden merkulatoren!

    De anonyme kilder peger på:

    1. Jan Bech skal rådføre sig med ejerskabet, inden han træffer beslutninger!
    2. At den nuværende cheftræner i januar kunne pege på de spillere, han ønskede sig (og her gisnes på, at det er udenom Schmedes - der, i en sidebemærkning, er på vej ud af klubben).
    3. De er bekymret for, at der fortyndes blod i klubben.
    4. Der har været sløje indkøb med diverse signaturer - Krase og JBA (Kowalczyk og Yeaboah nævnes - værd at bemærke flere vinduer siden).

    Og det gav så overskriften Brøndby i frit fald. Det her kan ingen da læse og tage alvorligt! Et lille klik på journalist praktikanten kan da også afsløre, at han næppe er en dag over 30 og formentlig i øjeblikket kæmper en ihærdig kamp på B.T. for at komme ind i varmen på fodboldredaktionen! Han synes træt af at skrive om golf og tennis. Gab gab.

    Er det en bitter Per Nielsen fra terrassen, der igen har budt sig til her?

    2 enige · 2 god kommentar
     
    • Rebæk
    • Rebæk   16. april 2026   

    • @andreasgh Helt enig. Du satte bedre ord på det, end jeg kunne.

      Jeg tænkte også at “kilderne” blandt andet kunne være en som Per Per. Men hans position/synspunkt kender vi jo allerede. Han følte sig skidt behandlet, da han fik sparket for 1-2 år siden. Fair nok. Men artiklen kommer absolut ikke med noget nyt, som vi enten ikke vidste i forvejen, eller som vi i forvejen allerede diskuterede nok var sådan landet lå.

      Hvor er det nye i artiklen?
     
    • del Piero
    • del Piero
      Betalende bruger
        16. april 2026   

    • @andreasgh det problematiske er ikke om der er købt gode eller dårlige spillere og om den ene eller den anden har kommet med ønsker til hvem der skulle være på listen.

      Problemet - hvis artiklen er sand - er den måde, der bliver truffet beslutninger på. Det som handler om ledelse og governance. Hvis ikke de rette processer og hierarkier er på plads, så vil resultatet hurtigt blive det vi ser.

      Det er ikke et problem at Cooper bringer konkrete idéer til spillere ind på Schmedes og scouting-teamets radar, eller at Schmedes drøfter konkrete emner med Cooper. Udfordringen opstår, hvis Cooper har en direkte linje - udenom Schmedes og Palmå - til ejerne i USA, for det underminerer den rolle, som Schmedes skal udfylde. Han skal købe spillere til Brøndby, ikke til Cooper. Spillere som på den lange bane passer ind i Brøndby og som ikke straks vil skulle smides på porten, hvis vi skifter træner.

      Artiklen er bekymrende, fordi den bekræfter de tendenser og signaler vi allerede har set over længere tid: at Cooper sandsynligvis og mange af spillerne sandsynligvis er hentet ind gennem GFH's netværk, muligvis hen over hovedet på Schmedes. Hvilket så igen passer sammen med at Schmedes pludselig har fået lyst til at prøve noget nyt og sammen med at det er svært at finde en erstatning. For hvem gider det setup?

      Jeg har ikke hørt et ord fra Schmedes om at vi hellere ville spille 4-3-3 med kanter og det har jeg synes var super underligt, for det skal jo være ham - i rollen som sportsdirektør - der træffer den slags beslutninger. Ikke træneren. Men al kommunikation omkring det er kommet fra Cooper. Det passer desværre rigtig godt sammen med det billede, som BT tegner...

  • Hvis JBA bliver holdt i kort snor som artiklen hentyder, så er det en gave for BIF.

    Læs venligst afsnittet om da FM-2005-Jan hentede Yeboah.
    Hold
    Nu
    Kæft
    Det er til at brække sig over, og så forstår jeg godt hvis amerikanerne strammer nettet om Jan.

    Han er sterotyp på en ejer man ikke ønsker sig. Jo i football manager

---

  • Betalende bruger
      17. april 2026   

  • @Bif hele livet

    Hvad tænker du om denne artikel, med udtaelser fra adskillige centrale kilder med et unikt indblik i det indre liv i Brøndby IF?

    Med tanke på din enorme insiderviden om klubben og hvad der forergår på de indre linjer, ved du jo alt om det der bliver skrevet her.

    Man kunne jo tænke at det måske er dig der er en af kilderne til artiklen, med al din insiderviden?
    1 enig · 1 god kommentar





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner