Fodbold live resultater




Hvor lang er jeres personlige snor?

Skrevet af RommeTilPhiriOgSå, 24. februar 2026

Efter hvad der må siges at være en overordentlig ringe start på foråret, så er jeg nysgerrig på at høre, hvor det enkelte individs tålmodighed rækker til med det nuværende sportslige setup. 

Som udgangspunkt findes der ikke et rigtig eller forkert svar, da det er en personlig holdning. 

Så hvad skal der til/hvor går jeres grænse ift. at tabe tilliden til den nuværende sportslige retning?

For min egen side vil det helt klart være, hvis vi formår at glippe kvalifikationen til Europa. Vi har netop haft et transfervindue, hvor vi har brugt penge som aldrig før. Spillerne har været på ikke bare én men to træningslejre i forlængelse af hinanden. Vi har vel også den største og dyreste stab længe set i Brøndby, hvis ikke nogensinde. Og flere af vores normale konkurrenter underpræsterer enormt (fck og fcn). Hvis alle de her ting akkumuleret ikke er nok til, at kvalificere sig til Europa (om det er en tredje eller fjerdeplads er underordnet for mit vedkommende), så vil jeg personligt have tabt min tillid til det nuværende sportslige setup. 

Så hvor går jeres personlige grænse? 




Deltag i diskussionen




  • Pt er resultaterne meget under niveau selv med de store ændringer taget i betragtning. Der er dog fremskridt i spillet på nogle områder, læg dertil meget spilletid til flere unge spillere. Det at man ikke fik hentet en angriber var rigtig ærgerligt, da det kunne have gjort en stor forskel for offensiven.

    Jeg har stor tillid til Cooper og staben pt, men der må gerne komme noget kontinuitet og ikke alt for meget rotation, som man ser pt, det er ikke godt for at få skabt relationerne.

    Mange har brokket sig over indkøbene, men kig på forsvaret Binks og Godfrey er meget solide inde centralt og med Pentz tilbage er forsvaret meget stærkt. Slisz har også været meget stærk inde centralt på midtbanen, han virker som den helt rette forstærkning til midtbanen. Når det kommer til kanterne, har det ikke været ret godt indtil videre, men tænker det nok skal komme, når de falder mere til. Oppe foran har Dennis været alene i front og på kanten, men virker til han skal bruges centralt som spids, hvor han har har givet alt hvad han har og været tæt på et par gange også i seneste kamp. Kampformen er ikke i top, hvilket også gjorde han måtte skiftes ud sammen med Ambæk.

    Holdet skal helst sikre sig en 3.plads alt andet vil være dumpet, men ser mest denne trup som man gør holdet klar til næste sæson.
    7 enige · 6 god kommentar
     
    • @olemartin.dk tak for dit svar og for at bevare noget optimisme.

      Jeg er dog ikke helt sikker på, at jeg fanger svaret på mit spørgsmål.

      Du virker umiddelbart enig med mig angående, at manglende tredjeplads (eller kval til Europa) vil være en fiasko. Men ikke så stor en fiasko, at du vil trykke på den røde knap.

      Skal den manglende stabilitet fortsætte ind i den nye sæson? Og i så fald hvor langt ind?

      Derudover er jeg heller ikke helt enig med, at vores forsvarskæde har set meget solide ud. 1 mål lukket ind på tre kampe og to clean sheets er selvfølgelig pænt på papiret.

      Jeg synes dog stadigvæk, at vi tillader nogle ret store chancer imod, både i kampen i går såvel som kampen mod Randers, hvor det nærmere er deres manglende skarphed + en sublim redning af Pentz i går som gør, at vi ikke indkasserer. Sønderjyske rammer træværket, brænder en friløber og Randers brænder også nogle kæmpe chancer i kampen mod os.

  • Betalende bruger
      24. februar 2026   

  • For mit vedkommende er vi snublende tæt på.
    Jeg var begejstret til at starte med, det har ændret sig.
    Jeg tror faktisk Birk havde fået flere point ud af de sidste 6 kampe,
    Jeg ved det godt det er gætteri, men man køber et halvt hold og forventer øjeblikkelig succes det er naivt. Jeg tror efterhånden ikke at Cooper er en dygtig træner.
    Jeg ved godt han har vundet noget med et eller andet engelsk U-landshold, men der har han kunnet vælge mellem cremen af den engelske ungdom. En dygtig træner kan i mine øjne få noget godt ud af ingenting (forstå mig ret jeg tror ikke det ville hjælpe med mig på holdet uanset træner).
    Jeg synes vi havde et ret godt hold inden vinterpausen og der formåede han ikke at hive point hjem mod Vejle og Fredericia.
    Så bruger vi penge som aldrig før fordi vi har fået en lidt snobbet waliser og se nu i min optik burde vi ligge lige i haserne på AGF og FCM det har han pisset væk.
    Jeg frygter for fremtiden for Brøndby for jeg frygter lidt noget af det vi har set i andre klubber hvor man lukkede fantaster ind.
    Jeg håber virkelig jeg tager fejl, men hvis ikke snart Brøndby beviser noget så er jeg færdig som fan. Kald mig illoyal eller hvad man nu vil, men så vender jeg først tilbage når GFH ikke er i ejerkredsen også er jeg ligeglad med hvor de ligger. Det der sker lige nu det er pinligt
    2 enige
     
    • @Brøndbyernes I.F. Om Birk havde skrabet flere point sammen er som du selv er inde på gætværk og noget vi ikke kan få svar på.

      Derudover er jeg enig med dig i, at jeg umiddelbart også syntes, at vi havde et ganske fint hold da sæsonen gik i gang. Vi må dog bare indse, at de spillere vi har mistet (Kvistgaarden, Rasmussen, Sebulonsen, Bischoff, Suzuki og Nartey) simpelthen ikke er blevet erstattet ordentligt. Ud af de mange indkøb vi har lavet siden Schmedes kom til, er det vel kun Binks der indtil videre har været en gevinst. Tahirovic, Villadsen, Fukuda, Gregoritsch, Uchino, Younis og Köhlert er jo ikke braget igennem endnu. Sow, Dennis, Frøkjær, Godfrey, Lahdo og Slisz er for tidligt at bedømme efter 3 kampe, men ingen af dem synes jeg har shinet nævneværdigt. Godfrey har vel gjort det ok, men han er vel så også den eneste, som vi nærmest ikke kan købe.

      Jeg er selv enorm anti-gfh, så jeg forstår din frustration. Du må gøre dét du selv føler er bedst for dig og dit forhold til klubben.
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        24. februar 2026   

    • @Brøndbyernes I.F. Vi burde ikke ligge i haserne på FCM. De er milevidt foran os på stort set alle parametre. Og det kommer de til at være et godt stykke tid endnu. De har arbejdet ud fra en stærk plan og et solidt fundament i mere end ti år. Vi er stadig ved at lægge både plan og fundament.

      Af samme grund bliver jeg heller ikke overrasket hvis AGF også slutter foran os i næste sæson. Det er samme historie som FCM, blot med færre ressourcer. De har til gengæld fordel af et exceptionelt sammenspillet hold, med Superligaens med afstand højeste gennemsnitsalder.

      Vi har omvendt hældt penge vi ikke havde i den ene dyre trup efter den anden i håb om at vi ville kvalificerede os til et europæisk gruppe/ligaspil. Og vi gjorde det uden at have en strategi for at tjene de penge - i stedet håbede vi de kom på bagkant i form af præmiepenge. Alt vi havde var en plan pakket ind i ostepapir og bundet ind i sejlgarn.

      Et godt eksempel på hvor skidt det har været, er at vi først nu får et setup omkring og en integration af Masterclass i organisationen, som har været en selvfølge hos vores konkurrenter i årtier. Det er også nu vi begynder at se strategiske forlængelser med vores talenter, og nu vi begynder at se talenterne få godt med spilletid i Superligaen - endda på bekostning af spillere med et flot CV og en høj indkøbspris.

      Jeg kunne fortsætte med alt det vi har forsømt og er bagud med på den kommercielle front, men så ville jeg ikke komme i seng før lørdag. Pointen er, at vi har meget, meget lang vej tilbage til toppen af dansk fodbold. Blot at se på vores budget og sige vi skal være nummer tre her og nu er alt for simpelt.

      Det er det vi skal spille efter, men vi kan reelt set hverken kræve eller forvente det. Dertil er der alt, alt for meget vi skal indhente. Omvendt er de fem seneste kampe under al kritik, og det bliver selvfølgelig ikke ved med at gå. Men der er godt nok langt til jeg selv når det punkt, hvor jeg synes det ikke går længere. Og skulle vi nå det punkt, vil jeg ikke se en paladsrevolution, men velovervejede udskiftninger på få poster.
      1 enig · 2 god kommentar
     
    • Rebæk
    • Rebæk   25. februar 2026   

    • @Brøndbyernes I.F.
      Alle dine pointer er valide, selvom jeg ikke er enig i alt.

      Jeg bliver dog nødt til at indvende at du er direkte uærlig, når du kun fremhæver Coopers job som ungdomslandsholdstræner. Ja, han har trænet det engelske ungdomslandshold, men det blegner i forhold til, hvad han udrettede i Swansea og Nottingham. At han tog Nottingham fra nedrykningspladserne i næstbedste række og førte dem op i Premier League, hvor han overlevede med et fuldstændig dysfunktionelt hold pga. for mange indkøb (ligesom nu i Brøndby), er et mirakel. Han fik nemlig noget ud af absolut ingenting i Nottingham.

      Jeg synes faktisk det er fair at begynde at tvivle på Cooper nu (selvom jeg mærkelig nok stadig er optimistisk, men ikke ved hvorfor). Men lad være med at være uærlig omkring hans meritter.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • AB76
  • AB76   24. februar 2026   

  • For mit vedkommende.
    Minimumskriteriet er kvalifikation til Europa.
    Hvis ikke det sker, har Schmedes og Cooper fejlet totalt.
    Specielt i forhold til deres egne udtalelser.
     
    • @AB76 så du vil som jeg mene, at fejler vi kvalifikation til Europa, så er din tillid/tålmodighed opbrugt?

      Det var da pudsigt, at du mener det samme som den profil du bliver beskyldt for at være.. Får i den grad én til at tænke sit :-)
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer

  • Overordnet set er min forventning minimum en fjerdeplads og dermed en kvalkamp til Europa.
    Spillemæssigt ser jeg gerne en svag forbedring fra kamp til kamp.
    Det overrasker mig ikke, at vi ikke har fået flere point, for det forventede jeg heller ikke med så mange nye spillere.
    Nu har spillerne fået en række kampe sammen, så skal niveauet hæves, så vi får samlet point mod de hold der ligger lige under os. I slutningen af slutspillet skal holdet være helt sammenspillet, så er det slut med bortforklaringer og undskyldninger.
    1 enig
     
    • @Studenterbrød hvad hvis du ser en svag forbedring i præstationerne, men kvalifikation til Europa glipper?

    Se 1 flere kommentarer

---

  • NewY
  • NewY   24. februar 2026   

  • Jeg tænker at han skal have sæsonen ud til at få spillet til at fungere, men der skal til at ske noget meget snart for syntes det er utroligt svært at se hvad det er han bringer til Brøndby som eksempelvis birk ikke bragte.
    Og må bare gentage at jeg virkelig ikke fatter casen med gregorich, meningen med at spille med kanter er vel at det bringer flere indlæg men pt har vi ikke en eneste til at modtage de indlæg, og har en ide om at i disse forårskampe kunne vi virkelig godt ha brugt MG.
     
    • @NewY hvad er fungerende spil for dig? Og hvad hvis spillet egentlig fungerer, men resultaterne stadigvæk udebliver?

      Hvor går din egen grænse ift. hvornår du mister den komplette tillid til retningen, som er sat?

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @NewY MG havde også været fantastisk at have i forhold til alle vores høje panikbolde op ad banen vi nærmest ikke for noget ud af.

  • Mauer
  • Mauer   24. februar 2026   

  • Jeg forsøger som ikke at fokusere på resultater, men på processen mod målet. For hvis den processen er god, så bliver resultaterne det også med tiden. Dog er fodbold mere resultat end proces. Jeg hørte lige den seneste podcast, hvor de nævner at Cooper måske har undervurderet det taktiske niveau i ligaen. Det er bekymrende, hvis det skulle vise sig at være sandt. Det rykker faktisk min tålmodighed i den korte retning. Jeg vil sige at der i slutspillet skal ske tydelige forbedringer i spillet og så er alt under 4. plads en fiasko. Begge ting skal opfyldes, ellers er det ud. Og så må næste skridt være en dansk træner, med et taktisk niveau som sine kollegaer.
     
    • NewY
    • NewY   24. februar 2026   

    • @Mauer enig men hvorfor er det taktiske altid så svært i Brøndby når alle andre trænere udmanøvrerer os .....hvorfor finder vi altid taktisk svage trænere ?
      1 god kommentar
     
    • @Mauer jeg har også tænkt, om det måske er uvant for Cooper at lede hold, som forventes skal skabe/diktere fodboldkampe i de fleste tilfælde?

      Hverken Leicester, Swansea eller Forrest er jo hold, hvor det forventes at de går ud og tager greb om kampen. Championship er en meget lige liga, hvor der ikke er den store forskel på top og bund. Og ja, så har han været træner for et succesrigt U17 engelsk landshold, men der er trods alt enorm forskel på U17 bold og seniorfodbold.

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      24. februar 2026   

  • Spørgsmålet er vel om den proces, som Schmedes og Coops er igang med, ikke skulle være blevet gennemført, for flere år siden.
    Håber at vi igennem hårdt og kontinuerligt arbejde, får skabt en base, meget lig den som FCM har.
    De er røvirriterende, men indrømmet, mega dygtige.
    Så hvis en mellemsæson, eller to, er det der skal til for en længevarende succes, so be it.
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • @LJS måske, men det står jo ikke skrevet i hverken sten eller granit at to mellemsæsoner under den nuværende sportslige ledelse garanterer succes i sæson nummer 3.

      Og så er mit næste spørgsmål: Har vi råd til det med det nuværende sportslige setup? Har vi råd til to mellemsæsoner med færre tv-penge, ingen Europa og lavere spillersalg qua vores spillere performer dårligt? Med tanke på at vores nuværende trup og stab vel er den dyreste vi har haft nogensinde?

    Se 3 flere kommentarer
     
    • Betalende bruger
        24. februar 2026   

    • @LJS Det er tyve år siden Per Bjerregaard tabte grebet om både det sportslige og det kommercielle. Tyve år hvor vi ikke har formået at bygge en moderne fodboldforretning op omkring det kommercielle såvel som det sportslige. Vi har igen og igen og igen brugt penge vi ikke havde, på at kvalificere os til de mange penge i de europæiske gruppespil.

      Vi er først lige begyndt at investere i en strategi og folk til at eksekvere på den. Det kommer til at tage år og dag før resultaterne for alvor viser sig - hvis de da viser sig.
      1 god kommentar

    Se 5 flere kommentarer

  • Kommer an på hvornår på ugen du spørger mig Synes min tålmodighed langsomt vokser i løbet af ugen, for så helt at falde sammen under kampen.

    Spøg til side. Vi bliver nød til én gang og for alle at prøve at have tålmodighed med træner og spillere. Vi er i top 6, så en eventuel katastrofe er ikke længere en mulighed. Kampen mod Synderjyske viser jo hvad man kan bedrive med en træner der får ro og tålmodighed med en trup.

    Jeg synes det virker utroligt idefattigt og tvivler lidt på projektet, men jeg har valgt at give til sommerferien mindst, før jeg konkluderer noget endeligt.
     
    • @Thøgerpålåget jeg er lidt i tvivl om, hvad du hentyder til mht. kampen mod Sønderjyske?

      - Mener du at Sønderjyske har vist, at samme træner, tålmodighed og tro på deres koncept kan være en fordel? Det er jeg enig med dig i.

      - Mener du at vores præstation i går mod Sønderjyske viser, at kontinuitet er nøglen og vi er på rette spor? Det ved jeg ikke helt, om jeg entydigt er enig i. I hvert fald ikke mht. præstationen.

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Min snor er meget lang.
    Der er en del nye spillere, Cooper leder måske lidt efter tingene lige pt, men jeg tænker, at på den lange bane skal det nok blive godt.
    Når et hold som SønderjyskE går ud og spiller, som de gjorde i går, så er det fordi, de er spillet sammen, så jeg er sikker på, at om et par sæsoner går det noget bedre. Måske og forhåbentlig allerede i næste sæson.

    Som Brøndby-fan i mere end 30 år og Liverpool-fan gennem 25-26 år, der har man også lært det med tålmodighed :p
    2 enige · 2 god kommentar

  • Eftersom top ) er sikret er min tålmodighed lang nok til at der kommer gang i resultaterne.

    Det skal nok blive godt er jeg sikker på.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      24. februar 2026   

  • Alt for længe har Brøndby som klub og vi som fans haft for lidt tålmodighed. Vi forventer at alt kan ændres med et trylleslag, bare ved én ændring.
    Men hvis der er noget som har bevist sig igen og igen i fodbold, så er det kontinuitet.

    Schmedes er stadig ny i klubben og han har nu haft tid til at sætte sit hold. Schmedes’ hold har først lige fået lov at sætte deres hold, så nu skal alle finde sig selv og hinanden.

    Så min snor er meget lang, hvis ikke tingene går voldsom ned ad bakke herfra.
    Jeg vil give Cooper til sommeren ‘27, selv med relativt dårlige resultater.
    Jeg vil ikke dømme ham ude, selvom han ikke får os i Europa.
    Selv hvis næste sæson starter dårligt, vil jeg have is i maven.
    Hvis vi ligger under top 6 til nytår, kan vi begyndes at snakke om, om han måske har slået større brød op end han kan bage.

    FCM har tydeligt vist hvad kontinuitet kan føre til, hvis man holder snuden i sporet og følger sin egen plan.
    FCK havde det sammen under Don Ø og Ståle, men viser nu præcis hvad der kan ske, hvis ikke en klub er alignet.

    Så min snor er meget lang. Både med Schmedes og Cooper.
    3 enige · 3 god kommentar

  • Meget lang

    Vi skifter træner og system som andre skifter underbukser. Det SKAL stoppes
    5 enige · 5 god kommentar

---

  • preben
  • preben
    Betalende bruger
      24. februar 2026   

  • Jeg er enig med dig i at hvis ikke holdet kvalificerer sig til Europa i næste sæson, har denne sæson, spillemæssigt. været en kedelig fiasko og mistilliden vil vokse,
    der er pt ingen gejst i holdet. Jeg håber spillerne har set norsk i aften hvor et hold der samarbejder og markerer sig, på gl dags brøndby facon, slår stjernerne. Den gejst skal skabes , genskabes, som forudsætning for forbedringer og ud fra den præmis skal systemet og holdet sættes
    1 enig

  • Spændende spørgsmål! Og jeg kan læse mig frem til at folk har en masse spændene, og gode svar.

    For at svare selv vil jeg gerne spole tiden lidt tilbage. De seneste år har Brøndby IF haft succes med 3 back kæden, 3 5 2 osv. Under Niels Frederiksen vandt vi mesterskabet, og senere under Jesper Sørensen kæmpede vi med om guldet igen. Men var vi reelt et dominerende hold?

    Både ja og nej.

    Jeg husker mange kampe under Jesper Sørensen, hvor vi var det bedste hold i første halvleg, men i anden halvleg trak vi os tilbage og forsvarede føringen. Det fungerede, og nogle gange smed man kampene væk, og nogle gane fik vi alligevel nogle gode resultater. Vi kontrollerede sjældent kampene i 90 minutter, og jeg ved godt, man ikke kan kræve, at vi dominerer og har bolden hele kampen, men vi var stort set kun dominerende i første halvleg.

    Måske overpræsterede vi bare i guldsæsonen og i de sæsoner, hvor vi kæmpede med om guldet. Jeg ved godt, at man nogle gange har solgt vigtige profiler, og det har selvfølgelig haft betydning. Det gjorde vi også efter mesterskabssæsonen. Men efter det glippede mesterskab i 23 24 var det jo faktisk omvendt. Der solgte vi ikke holdet i stykker, vi styrkede det. Så argumentet om, at vi faldt tilbage på grund af store salg, holder ikke helt i den periode.

    Det får mig til at tænke, om vores topniveau i virkeligheden har været et udtryk for overpræstation, mens vores nuværende niveau måske ligger tættere på vores reelle niveau.

    Birk forsøgte at ændre retningen med 4 3 3, men gik hurtigt tilbage til 3 5 2 ved modgang. Den formation truppen og klubstrukturen allerede var bygget op omkring. Et gennemgående problem har også været vores manglende evne til at åbne lavtstående og defensivt organiserede hold.

    Mange fans ønsker, og klubben signalerer også, at vi skal være et mere dominerende og offensivt hold. Det lader til, at Cooper også ønsker det. Spørgsmålet er, om han kan implementere det.

    Ser man på hans tid i Nottingham Forest og Swansea City, var hans hold ikke boldbesiddende dominatorer. De havde ofte lav possession, men skabte alligevel mange afslutninger. Det indikerer en mere direkte og effektiv tilgang frem for rendyrket kontrolfodbold. Man skal dog også huske, at de trupper han havde, ikke nødvendigvis var på niveau med konkurrenterne.

    Pointen er, at det her projekt ikke er som at ændre taktik i FIFA. Det er mennesker, relationer og automatismer, der skal ændres. Det tager tid.

    Jeg har fortsat tillid til ledelsen omkring ansættelsen af Cooper. At ændre formation og spillestil er en stor opgave, og det ligner, at han arbejder grundigt og detaljeorienteret. For mig skal han som minimum have resten af sæsonen til at bygge fundamentet.

    Stemningen er negativ lige nu, og det er forståeligt. Men fodbold er resultatorienteret. Vinder vi fem kampe i træk, vender det hele hurtigt.

    Omkring Schmedes må vurderingen komme over tid. Om han har ramt rigtigt med indkøb, afhænger også af, om Cooper får spillerne til at præstere. Kontraktforlængelserne har dog været fornuftige. At miste Nartey og Bischoff var ærgerligt, men det ligner samtidig, at arbejdet med Masterclass er blevet styrket.

    Så for at svare konkret på spørgsmålet:

    Min tålmodighed er brugt op, hvis vi ved sæsonens afslutning ikke har vundet en eneste kamp i mesterskabsspillet, og spillet fortsat fremstår lige så usammenhængende som nu.

    Det er måske et ekstremt standpunkt, men lige nu er det svært at give et mere præcist svar.
    2 enige · 1 god kommentar

  • Kepgar
  • Kepgar   25. februar 2026   

  • nej alting har ikke været rosenrødt og Ja offensiven har ikke være godt men for at være fair er samtlige spiller som spiller over midter cirklen blevet udskiftet, og det tager selvfølgelig tid at finde relationerne samtidig står du med en håndfuld spiller der både skal falde til i en ny klub, kultur samt havde pakket hele deres live og familie ned og flytte til Danmark. Det tager tid. Man kan ikke forvente at de her spiller præster for dag et eller 30 for den sags skyld

    Samtidig syntes jeg at mange over ser de positive takter.
    Defensiv og struktur på holdet er på et nogenlunde niveau vi har lukke 1 mål ind i 3 kampe og vi falder aldrig helt sammen som fodboldhold. Derudover har vi fået en røvfuld Masterclass spiller op på holdet som viser et godt niveau og i fremtiden kan indbringe nogen penge til klubben. Samtidig ser jeg forbedring på banden kamp for kamp man kunne selfølgelig godt ønske sig at det gik hurtigere men fremgangen er der.

    Min tålmodighed er lang, for hvad er alternativet.

    Skal vi ud i endnu en fyring af træneren og sportsdirektøren. skal vi igen forsøge at definer og skifte taktik og sportslige udtryk på banden. og skal hele truppen endnu en gang udskiftes hvor vi igen skal havde 3 til 5 dyre spiller siden på bænken fordi de ikke passer til den ny spillestil.
    For at vi igen kan bruge en masse penge vi ikke har, for igen at havde denne diskussion om et halvt år fordi der sidder en gruppe fans hvis tålmodighed og fremtidsperspektivet ikke rækker længer en håndfuld kampe, og hvis loyalitet skifter fra kamp til kamp. Vi bliver nød til at give holdt og teamet en chance, for der er ingen anden mulighede.

    Der er selvfølgelig en grænse for galskaben men den er slet ikke nået endnu.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Kepgar du har mange valide pointer og er også enig med en hel del af dem.

      Men for at gøre dit indlæg mere fair, så bliver jeg altså nødt til at påpege, at alt over midterlinjen altså ikke er blevet udskiftet. Vallys er ikke ny og Ambæk har også været i klubben længe, omend han kun er 17 år.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      25. februar 2026   

  • Cooper skal sætte et hold sammen, som kan spille med om mesterskabet til det sidste i næste sæson. Der er stadig drivtømmer i truppen som skal erstattes med MasterClass. Denne sæson har jeg afskrevet, selvom jeg stadig bliver rasende…

---

  • Katongo
  • Katongo
    Betalende bruger
      25. februar 2026   

  • Herfra er hele foråret gratis. Jeg tror virkelig meget på Cooper.
    Hvis vi misser top3 er det er en katastrofe, men ikke fyringsgrund i min optik.
    Der mangler lige at falde et par brikker på plads, men jeg tror på det nuværende setup. Både i forhold til den aktuelle trup, træner og ledelse (fuck ejerskabet!). Når det hele lige kommer ud af affyringsrampen kommer holdet til at sparke røv. Ambæk bliver et kæmpe salg til en fed adresse. Nye unge tager over. De rutinerede tager ansvar og bærer de unge.

    Hvis vi ikke er top 3 og spiller sprudlende fodbold når 2026 slutter, syntes jeg med rette vi kan snakke om Cooper skal udskiftes. Men han bør have meritter nok til, at få et helt kalenderår.

    Skulle vi lige pludselig begynde at falde fuldstændig sammen og han tydeligt taber omklædningsrummet, har vi en anden snak.

  • Hej
    Et velbegrundet debat indlæg. Jeg finder bare ikke premissen for debatten er fyldestgørende og afstemt men er for afgrænset.

    For mig handler det om mange flere parametre.

    1) Tid, man kan ikke sætte en deadline eksempelvis 1.juni og sige at hvis vi kun blev nr. 5 så skal hele trænerteamet ud.
    2) Jf. punkt 1 er det ikke kun tid og resultatet der skal danne grundlaget
    3) Man er nød til at se på alt omkring holdet herunder præstationerne ikke kun resultatet det må beror på en mere nøgterne analyser af bl.a skader, karantæner, øje-testen osv. osv.
    4) Så ska der også være en ret sikker analyse af at man kan finde et bedre trænerteam og økonomi kan i en eller anden udstrækning også spille ind da nyt træner nok vil have sine transfer ønsker både ud og ind.

    Det er umuligt at opsætte en skabelon for processen, det er for flydende og dynamisk, i hvert fald for mig ,så jeg kommer ikke med et bud på spørgsmålene,

    Jeg vil dog sige, at ud fra trænerteamets samlede CV osv. så er min tålmodighed denne gang noget længere end normalt også henset til at nuværende trænerteam er det 3 efter NF stoppede i vinteren 2022 - så nu må vi køre med længere lys på bilen, ellers kommer der bare igen igen en ny træner som vi vil have Rausch.....! Skruen uden ende..........
     
    • @Rasmus Stephansen man kan jo undre sig over dit behov for taletid, når du mener at debat-oplægget hverken er fyldestgørende nok i premis samt for afgrænset.

      Kender du forskellen på ytringsfrihed og ytringspligt? Ellers kan jeg med fordel anbefale dig at læse op på forskellene imellem de to.

      Når det så er sagt, så kan jeg omvendt sige, at for mit eget vedkommende gælder lige præcis det omvendte fortegn.

      Netop på baggrund af trænerens CV, på baggrund af den enorme løn som ham og hans stab uden den mindste tvivl får, så er min egen tålmodighed alt andet lige kortere, end den fx. havde været med en Frederik Birk eller Jesper Sørensen eksempelvis.

      Den nuværende cheftræner har fået præcis den stab han har peget på, han har fået to træningslejre oveni hinanden, han har et væld af nyindkøb, heriblandt den magiske 6'er som INGEN af hans forgængere fik. Han har fået opgraderet trænings og spillerfaciliteterne.

      Alt det lagt sammen, så er hans forudsætninger for at kunne lykkedes alt andet lige noget større end hans forgængere. Derfor forventer jeg simpelthen også, at han får styr på både det resultatmæssige såvel som det spillemæssige indenfor en kortere frist end hans forgængere.

      Ellers har jeg svært ved at forstå, hvad alle de økonomiske udgifter reelt set er gået til.

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Rasmus Stephansen Jeg synes det er interessant at se, hvad folks forventninger til holdet er.
      Hovedparten af fans incl jeg selv, ser ud til at have ganske fin tålmodighed med både træner og sportsdirektør.
      Problemet lige nu er, at der var for stor optimisme inden sæsonstart, nu skal forventningerne lige kalibreres, da det ikke gik som jubeloptimisterne forudsagde.
      Jeg er personligt fortsat optimist, men jeg forventer også at se en moderat forbedring måned for måned.

  • Zorninger sofort oder so. Ab geht’s ;-)

  • Jeg er mest enig med Ole Martin herinde og kan ikke rigtig se det konstruktive i at starte denne diskussion lige nu. Alle kan se vore problemer, men vi skal også give spillerne og træneren tid til at forbedre det. Jeg vælger foreløbig at tro på fremgang snart.
     
    • @Michael Hansen du er mere end velkommen til, at lade vær med at deltage, såfremt du ikke ser noget konstruktivt i denne diskussion på nuværende tidspunkt.

      Jeg opfordrer ikke til trænerfyring eller kursskifte, men kaster stille og roligt en bold op i luften, som der umiddelbart er ganske mange, som har valgt at gribe. Det er der kommet rigtig mange gode svar ud af, hvor ingen af dem er forkerte. De er blot personlige.

      Du vælger så at slå bolden væk fra gruppen, slå en surmule på og sige ''JEG VIL IK' VÆR' MED I JERES DUMME LEG'' - Og det er så fint lille ven. Så stil dig over og kig ind i hjørnet og lad os andre lege videre.

      Jeg vælger da også umiddelbart at tro (nok nærmere håbe), at Cooper og holdet får fundet den magiske formel der gør, at vi begynder at vinde nogle fodboldkampe. Og rent faktisk scorer nogle mål og bliver farlige op omkring modstanders felt.

      Men det er måske forbudt at både tro/håbe og så samtidig have en voksen, åben dialog omkring et emne? Blot fordi alle kan se vores problemer, må man ikke italesætte dem? Hvis spillerne/trænerne ikke kan forbedre det, blot fordi nogle anonyme personer på internettet har en dialog omkring ''Hvad skal der til for at...'', så er vi som klub godt nok udfordret mentalt.

    Se 3 flere kommentarer
     
    • Solz
    • Solz   25. februar 2026   

    • @Michael Hansen - Der er så ufatteligt meget drama i trådene med brugere, der mobber og belærer hinanden, mens der bliver skrevet om de samme ting igen og igen. Der er simpelthen så enorme udfordringer med vrede, beskyldninger og forskellige personlige agendaer i diverse tråde, så forstår absolut ikke at en konstruktiv tråd med almindelig kritisk tænkning kan irritere nogen som helst. Det er et debatforum, det her.
      3 enige · 1 god kommentar

---

  • Jeg syntes at det er et svært spørgsmål at svare på på stående fod.

    Som jeg ser det, så er vi nærmest nød til at give Cooper længere snor end som så, ellers så ender vi med at ligne en kaosklub hvis vi skipper Cooper ud til sommer, så skal vi i gang med den 4 træner inden for halvandet år.

    Jeg ser det allerstørste problem som værende at der er meget meget lidt relationer mellem spillerne. Ser vi på kampen i mandags startede der 8 spillere der har været i klubben i mindre end 8 måneder (her tæller jeg Ambæk og Mathias med da de først er blevet en del af førsteholdet i den her sæson), hvilket efterlod Pentz, Divkovic og Vallys som de eneste 3 der har været i klubben i længere tid, så der mangler simpelthen en stamme på holdet der kender hinandens spil og løbemønstre og det ses desværre tydeligt her de første par kampe i forårs sæsonen.

    Så for egentlig at svare dig, så er min snor længere end din, jeg har en forventning om at vi sniger os med i Europa og en forhåbning om at det sker, sku det ikke ske så mener jeg dog stadigvæk ikke at han skal ud allerede til sommer, da han har haft for kort tid med for mange nye spillere.
    1 god kommentar

  • Min snor er meget lang. Vi skal simpelthen stoppe med at skifte retning i form af ny træner og nye spillere konstant. Giv Steve Cooper et år som træner, så kan vi evaluere ham og holdets præstationer.
     
    • AB76
    • AB76   25. februar 2026   

    • @Mugge999
      Selfølgelig skal der tålmodighed til.
      Men hvis den resultatmæssige tendens fortsætter resten af foråret (de næste 11 kampe), ligger der måske 5 point og venter til kontoen.
      Vil du så stadig mene at der skal mere tålmodighed til?
      Forhåbentligt bliver det bedre, men at sige der minimum skal gå et år, uanset resultaterne tror jeg simpelthen ikke på. Resultaterne vil uanset hvad der siges have en betydning.
      Fra sportsdirektørens side er der jo også meldt ud at vinterens handler til truppen er med udgangspunkt i at holdet skal stå klar til Europa i efteråret.

    Se 1 flere kommentarer

  • En ting er resultaterne. Men vi spiller forfærdeligt. Min tillid er væk og jeg tror ikke på projektet. GFH har sat holdet hele vejen rundt og fejlet





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner