Fodbold live resultater




Hvor mange racister har vi i Brøndby?

Skrevet af RommeTilPhiriOgSå, 10. juni 2025

Ovenpå en meget lidt flatterende diskussion med en anden bruger herinde, så er jeg faktisk ret nysgerrig på at høre andres synspunkter. 

Jeg blev kaldt racist og der blev sagt, at jeg højst sandsynligt laver abelyde efter spillere på stadion, fordi jeg mente, at vi som dansk klub, så vidt det er muligt, altid bør sigte efter at have en dansk stamme/rygrad på holdet.

Betyder det så, at jeg kun vil have kridhvide spillere, der hedder Søren eller Christian, har Holger Danske tatoveret og har ''Der er et yndigt land'' som ringetone på deres telefon? - Selvfølgelig gør det ikke det.

Jeg ser spillere som Alves, Bischoff, Nartey og Ageykum som mindst ligeså danske som Rasmussen, Kvistgaarden, Lindstrøm og Hermansen. Og jeg hilser også udenlandske spillere, unge som gamle, velkomne hvis de er dygtige nok. 

Jeg ser det dog som en klar fordel, hvis vi har en stamme af spillere, der kender klubben og dens historik og betydning. Kender ligaen, landet og sproget, så der ikke er behov for den store integration. Kender modstanderholdene og hvordan de spiller respektivt. Kender dommerne, så du ikke som Stijn Spierings får et tåbelig rødt kort for at klappe i hænderne, som han måske ikke havde fået i de ligaer han kender (Det var stadig idiotisk, intet forsvar af den aktion)

Jeg ser det også som vores pligt, at fremelske og dyrke danske talenter, så godt som vi nu engang kan. Selvfølgelig kan det give mening i ny og næ, at hente spillere som Phiri, Suzuki, Beavers og andre for at tilføje noget udefra - For der er helt sikkert også ting vi ikke kan producere i vores egen danske lille andedam. Og jeg advokerer absolut ikke for, at vi skal stille med 11 danske spillere i startopstillingen. For mig gjorde det dog afsindig ondt, at vi var den første (er der andre hold, der har gjort dette i superliga-regi? ) sendte en startopstilling under Zorniger på banen med 11 spillere, hvor ingen var danske. Det er for mig stadig en KÆMPE streg i hans ellers fine eftermæle.

Nu har jeg netop hørt Brøndby-lyds store trup-gennemgang, hvor jeg jo kan konstatere at Nanna har den samme holdning, og at panelet lyder til at dele den. Dette kan høres fra cirka min 48:00, hvor der bliver diskuteret Pelle Matson og højere hylder. Men jeg vil gerne høre jer andres meninger/holdninger til dette emne. 

For mit eget vedkommende er det ikke et krav, at en spiller skal være dansk, førend at vi skal udvise interesse. Det kan og skal dog ses som en fordel qua de pointer jeg kommer med ovenover - Synes jeg. 

Hvad synes I andre? - Betyder det noget for jer, at vi har en stamme af danske spillere og at vi hovedsageligt skal producere danske talenter? Eller vil I kunne identificere jer ligeså meget med klubben, hvis vi stillede med 11 udlændinge, åbnede et ungdoms-akademi i Senegal, Columbia eller Japan og hentede et utal af yngre spillere ind til at spille på vores U17, U19 og i Superliga-regi? 

Åben debat og intet rigtigt eller forkert svar. Overskriften er provokerende med vilje.

Så hvem er som jeg ''racister'' og for hvem betyder det ingenting, hvor alle vores spillere er fra? 




Deltag i diskussionen




  • Jeg må hellere smide en opskrift på en god DANSK spise op, som den fanatiske racist jeg er stemplet som. Så her er en opskrift på hjemmelavet koldskål.

    1l kærnemælk
    3 dl tykmælk
    4 æggeblommer – evt. pasteuriserede
    75 g sukker
    1 god vaniljestang
    1 citron, fintrevet skal og saft heraf
    Kammerjunker

    Sådan gør du:

    - Skrab kornene ud af vaniljestangen og bland dem med en smule af sukkeret

    - Pisk sukker, vanilje og æggeblommer til en lys og luftig masse.

    - Tilsæt citronskal, halvdelen af citronsaften, kærnemælk og tykmælk og rør det godt sammen.

    - Smag til om den mangler syre eller sødme, og tilsæt evt. mere citronsaft eller lidt vaniljesukker.

    - Server med sprøde kammerjunker, friske bær eller drik den alene, – friskt og lækkert.
    1 enig · 2 god kommentar
     
    • preben
    • preben
      Betalende bruger
        11. juni 2025   

    • @RommeTilPhiriOgSå :) tak for opskrift :) uha, gule æggeblommer, sort vanilje og hvidt eller lidt pænere rørsukker., er godt sammen

    Se 1 flere kommentarer

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
      10. juni 2025   

  • Du skal bare stå inde for dine egne værdier og holdninger.
    At andre så føler trang, til det modsatte, er jo deres problem.
    Vil ikke anfægte det store, ved din tekst, da du rammer den meget godt.
    1 enig
     
    • @LJS du kender måske godt den koldskål opskrift?

      Spøg til side, det handler ikke i så høj grad om mine værdier og holdninger. Dem rokkes der ikke ved.

      Men jeg kan jo også se, når debatten fx. har gået på Zorniger og den famøse kamp med 11 udlændinge. Nogen ligesom jeg selv gjorde det ondt på. Andre virker til at bagatellisere det, når de husker tilbage på hans tid - Altså at det ikke er/var et issue. Og det er jo fair nok, hvis man har den holdning.

      Jeg er blot nysgerrig på andres tanker angående dette emne, nu hvor det også blev berørt ganske kort i paneldebatten.

    Se 9 flere kommentarer

  • Kepgar
  • Kepgar   10. juni 2025   

  • Der kommer desværre flere og flere af de tosser, som kaster om sig med ordet racist, bare man klør sig i røven. Og det er sku en skam, for ordet har efterhånden mistet sin betydning. I gamle dag, da man blev beskyldt for at være racist, kunne du være 90% sikker på at det var noget om snakke.

    Men giver dig helt ret, syntes også man skal holde kærnen af spillerne på hold danske.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Kepgar giver dig ret i, at det bestemt har mistet en del af ordets betydning. Lidt ligesom ordet fascist, der også bliver brugt i flæng om folk, man er politisk uenig med.

      Tror det er Ricky Gervais der laver en joke der lyder noget i retningen af:

      For år tilbage betød ordet fascist at man gik ind for en højreorienteret, autoritær og ultranationalistisk og tilgang, der karakteriseres af en diktatorisk leder, centraliseret autokrati, militarisme, undertrykkelse af modstand, tro på en naturlig social hierarki, underordning af individuelle interesser til den opfattede interesse i nationen eller racen, og stærk regimentering af samfundet.

      I dag betyder ordet fascist, at man har liket et Joe Rogan opslag.
      2 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Jeg er noget nysgerrig på at læse den debat, for hvilke argumenter der skulle være, for at kalde folk racister fordi de synes at man bør spille med flere danske spillere.

    Det virker jo helt tosset at smide det kort. For jeg er fuldstændig enig med dig: Har man valget mellem en dygtig udlænding og en dygtig dansker, skal man vælge danskeren hvis de er lige gode, også selvom prisen måske er lidt højere.

    Men: Hvor er debatten? Kan du hjælpe på vej til at kunne læse den?
    1 enig
     
     

    Se 1 flere kommentarer

---

  • At inddrage racisme i debatten er helt uden for skiven, jeg kan ikke få øje på hvordan det er relevant i forhold til en startopstilling på et fodboldhold.

    Racisme er et menneskesyn, som viser både fordomme og diskrimination og undertrykkelse baseret på sociale opfattelser af biologiske eller kulturelle forskelle mellem forskellige befolkningsgrupper.

    1 enig
     
    • @Rasmus Stephansen hvis du kan se bort fra den provokerende overskrift og racisme-debatten, så vil jeg stadig gerne høre dit take på, om det betyder noget for dig, at vi som dansk klub fortrinsvis skal sigte efter, at have en dansk stamme og udvikle danske talenter - Eller om det slet og ret ingen betydning har for dig.

      Om man mener det ene eller det andet er hverken rigtigt eller forkert. Jeg er blot nysgerrig på andres take herinde.

    Se 2 flere kommentarer

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
      11. juni 2025   

  • Kort og godt.
    Selvfølgelig er man ikke racist, fordi man foretrækker spillere af dansk herkomst, på sit hold.
    Små mennesker, skal som regel bare ignoreres, så de og deres meninger, ingen opmærksomhed får.
    God dag.
    1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        14. juni 2025   

    • @LJS så må du synes Garfield (bif fan til jeg dør) er et meget stort menneske

      Så meget du skriver om samt kontakter vedkommende :)))

    Se 5 flere kommentarer

  • Uka
  • Uka
    Betalende bruger
      11. juni 2025   

  • Med hensyn til det du skriver det du skriver i dit indlæg, er jeg helt enig. Og den stupide kommentar du linker til, ja det siger vel en del om personen selv.
    1 god kommentar
     
    • @Uka jeg var til gengæld omtrent ligeså dum, at hoppe i troldens fælde.

      Jeg synes dog stadig, at det er en relevant debat at tage, hvis man ser bort fra den provokerende overskrift.

      For som nævnt ovenover, så har jeg set flere gennem tiden, når debatten har omhandlet Alexander Zorniger, der negligere den famøse kamp, hvor vi stillede uden dansk islæt - Og det tager jeg som udgangspunkt som et tegn på, at det ikke er en vigtig ting for andre, som det nødvendigvis er for mit vedkommende.

      Som LJS skriver, så var det blot en enkelt kamp, og det kan han i og for sig have ret i.. Men hvad hvis det var flere kampe? Eller en hel sæson fx? Ville det så stadig være ligegyldigt for folk, eller vil det have betydning?

      Det er jeg nysgerrig på - Derfor kaster jeg denne bold op i luften.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Kenneth
  • Kenneth
    Betalende bruger
      11. juni 2025   

  • Jeg her helt enig i at grund stammen af Brøndby's hold skal bestå af spiller fra Danmark og gerne de fleste fra MasterClass.

    Jeg er lidt ked af der bliver gjort så meget grin med den tidligere strategi 6.4 hvor Transfer principperne var som følgende.
    - Minimum 60% af spillerne i A-truppen skal på sigt være fra Danmark og de øvrige nordiske lande
    - På sigt skal 6-8 pladser i A-truppen reserveres til Masterclass-spillere
    - Der skal altid være danske spillere i startopstillingen
    - Gennemsnitsalderen i A-truppen skal altid være under 25 år
    - I 2021 ønsker vi, at 20% af alle spilleminutter i Superligaen og Pokalturneringen vil være med Masterclass-spillere
    - Vi ønsker så vidt muligt ikke at betale transfergebyr for spillere med en alder over 27 år

    Selvom der ikke ligger nogen offentlige transfer principper ude nu, så har de nok stadig nogle interne retnings linjer og KPI'er de skal leve op til. Og i Nanna's podcast med Niels Frederiksen, lød det også til at han også fik fortalt at det var et polsk hold han var træner for.

    I forhold til den nye strategi BRØNDBY IF IDENTITET OG AMBITION så er der fortsat meget fokus på MasterClass, så derfor håber jeg på mindst 3 U19 spiller får plads i A-truppen når de starter op igen. Med afgangen af JR og forventet Kvistgaarden, må I af de performance spiller der hentes ind gerne være dansk.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • mimor1
    • mimor1   12. juni 2025   

    • @Kenneth grunden til at der blev gjort grin med 6.4, var måden CV tolkede det på. Han købte pga sin store magt, alt hvad der kunne kravle og gå i Viking, og nogle stykker i Sverige. Det var en katastrofe. Klubben lod ham gøre det og har ikke hørt at det var klubben som havde valgt denne strategi.
      Efterfølgende kom GFH ind, og hjalp CV til at kigge udover sin næsetip og kiggede mod beneluxlandene, hvor vi har fået meget mere kvalitet for meget mindre penge.
      Du skriver 60 procent af spillerne. I CVs hjerne hed det 95-100 procent
      1 enig · 1 god kommentar

---

  • Hvis at det at man meget gerne ser en forholdsvis dansk stamme på holdet gør en til racist! Så er jeg racist...
    Jeg har lidt en forventning om at ca. halvdelen af truppen består af danske spillere og at der er som minimum er 3 og meget gerne 5, 6, 7 af dem der er startere.
    Jeg har altid haft filosofien, Dansk klub = hovedsageligt danske spillere, det er jeg så godt klar over at det er blevet sværere med årene da de bedste danske talenter tidligere og tidligere bliver hentet af større udenlandske klubber, men så for at erstatte dem håber jeg at man som minimum kigger på spillere i andre superliga klubber ligeså meget som i andre lande og kigger man i andre lande så håber jeg også at man mest kigger på danske eller andre skandinaviske spillere.
    Selvfølgelig skal der også kigges på spillere fra andre lande som man får scoutet rigtig godt og man mener kan forbedre/bidrage til holdet, jeg syntes dog ikke altid at vi har været lige gode på det punkt (Spierings, Yeboah, Pavlovic og Erceg for at nævne et par få).
    1 enig · 2 god kommentar
     
    • @Bornholms_Granit Velkommen i racist-klubben!

      Jeg tænker heller ikke, at det er en dansk ting, at man som fans af en klub mener, at man bør hovedsageligt spille med lokale spillere. Og hvis ikke lokale, så nationale. Det nævnte NF også i sin podcast med Nanna, angående hans job i Polen. Og lur mig om det ikke forholder sig således i stort set samtlige lande og samtlige klubber.

      Det er jo historierne om knægten fra din klubs baghave og udviklingen af denne, der gør sporten smuk og romantisk. Jeg respekterer, hylder og anerkender ALLE spillere, der trækker vores trøje over hovedet og viser, at de vil dø med den på. Uanset om du er hvid, mørk, gul eller rød. Og jeg forsøger da, at følge nogenlunde med i, hvordan vores forhenværende spillere gør det, når de flyver fra reden ud i den store fodboldverden.

      Men der er jo for pokker en grund til, at vi herinde på 3.point, er ved at slå kolbøtter over hinanden, og der oprettes 4 artikler og 5 debatter (overdrivelse fremmer forståelse), når Kvistgaarden, Jobbe, Hermansen eller Frendrup får landsholdsdebut. Det sker jo ikke i samme dur, når det er Suzuki eller Klaiber, uanfægtet at det også er spillere, som jeg holder af.

    Se 1 flere kommentarer

  • Betalende bruger
      12. juni 2025   

  • Drama og drama.

    Jeg fatter ikke at man opretter artikler som denne. Hvad formålet er, andet end man har et behov for skrive om dig selv og ens personlige holdning..

    Det handler mere om din personlige twist med thebadboy end om Brøndby.

    Det er opslidende at du rommetilphiri skal fylde så mange kommentar feltet herinde med artikler og lange kommentar med irrelevante personlige holdninger.

    Hvis man har problemer med en bruger så undgå at svare personen, fremfor man skal sidde og udlevere dem og fremhæve sine holdninger.

    Hvor er 3point og Nanna henne her, mange af jer som fylder kommentarfelterne med ligegyldige kommentar og personlige twist med brugere I har, har intet med klubben at gøre, I jagter balladen herinde og er der ro på, så opsøger man brugere eller skriver artikler eller om dem. Nanna og 3point er alt for passive overfor jer og ser igennem fingrene og tillader jer alt for meget.

    Virker som at nogen har mere behov for at fortælle om andre eller jer selv, jeg er sikker på at vi er flere som bruger siden her for at læse om Brøndby, ikke for at læse om jeres personlige twist med brugere eller provokationer og andet man læser om. Jeg er bedøvende ligeglad om du er det ene og andet, jeg kender dig ikke, men kender min egen holdning og det er i sidste ende det som det handler om, I er bag en skærm og du ser ikke de personer eller skal omgås med dem, så vær da et voksent menneske og undgå svare eller skrive kommentar eller artikler om andre, det er lort på lort.

    Det er irrelevant for andre at læse om, i sidste ende har du oprettet artiklen pga din forfængelighed og at du ikke vil tabe ansigt, så det handler om dig og ikke om Brøndby.
    3 enige · 3 god kommentar
     
    • @Dramaqueen godmorgen Garfield :)

    Se 28 flere kommentarer
     
    • @Dramaqueen du har selvfølgelig ret til din holdning, selvom jeg finder det en smule komisk og tragisk, at du opretter en ny profil for udelukkende at gå personligt i kødet på mig. Du har haft hvad? 5-6 år til at komme herind og dele dine holdninger og meninger med os andre. Ligesom jeg har gjort i 4 år. Du har jo åbenlyst et behov for at læse med fra skyggen, så man kan jo undre sig over, hvorfor du ikke har valgt at deltage? Det er ganske gratis, og du lyder til at have meget på hjerte.

      Hvad du forsøger at analysere som værende mit motiv, må du selv lægge og rygsvømme med. Jeg nævner helt bevidst ikke brugerens navn og jeg linkede kun til debatten på efterspørgsel. HVIS det var min hensigt at skabe drama eller at få folk til ''at holde med mig'' eller hvad end det er du antyder til, så er det da lidt pudsigt, at jeg bruger tid på at strikke et, synes jeg selv, sagligt og relevant debatoplæg op, I stedet for blot at skrive ''Buhuuu, den her anonyme mand kaldte mig racist. Please gør noget''

      Ligeledes er det vel også en smule påfaldende, at jeg ikke gør det lige efter debatten, men at det kommer på bagkant af at høre Brøndbylyd, hvor netop dette emne blev bragt på banen, synes du ikke?

      Med dit brugernavn og dit motiv for øje, så tænker jeg at din profil enten er inaktiv eller helt lukket inden ugens udgang. Men jeg hilser bestemt folk, der er ivrige efter debat omkring vores klub velkommen. Om de så er enige eller uenige med mit syn, det spiller ingen rolle. Så jeg håber da, at du vil blive herinde og give din mening til kende fremadrettet, men som nævnt tvivler jeg stærkt på, at du har tænkt dig dette.

      Jeg tror hverken, at du er Garfield eller nogen anden. Det eneste jeg tørt kan konstatere er, at du bidrager med akkurat ligeså meget (eller ligeså lidt må det vel egentlig være) værdi til dette site, som han har gjort gennem tiden.

      Jeg glæder mig dog til at følge din videre færd herinde og se, om hvorvidt du har tænkt dig at modbevise mig.

      Velkommen ombord kære dronning af drama :-)
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 16 flere kommentarer

  • RommeTilPhiri... så pathetic som du jo engang er så springer du en vitgtig del over. Du beskylder mig for at være provokernende, når det er dig selv som starter med at kalde mig for Retardo annon 2025. Hvor ynkelig er man så. At du så har behov for flere andre brugeres støtte....det viser bare endn u mere hvor pathetic du nu engang er. har du ikke nosser til at at håndtere dine sage selv.

    udover det, så misser du hele pointen i det jeg skriver. i din liste over kriteriere så skriver du som det første, at han er dansker, og så lister du alle mullige andre ting også. jeg skriver blot, at hvis vi henter spillere ind på det kritere, og det er en del selektions kriterie, så skal vi måske bare være en udviklingsklub. Deraf min sammenligning med FCM og FCN som har akademier hvor de henter udlandske talenter og udvikler dem og sælger dem til store beløb.

    At du så begynder at indrage Saudi arabien idn i diskussion og jeg ved ikke hvad. Der ingen mening giver, udover at du sikkert har et had til muslimer. Men det er dit problem og ikke mit.

    men hvis du ikke selv kan tåle at blive provokeret, så skal du fanme bare selv lukke i og ikke proviokere andre. for så fordi mindst 10 gange igen. og jeg kan godt love dig, jeg har ikke behov for støtte fra andre brugere herinde, jeg er nok i mig selv. så luk aret, og hvis du ikke kan tåle lugten i bageriet så smut med dig.....
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @TheBadBoy sødeste ven, lad mig genopfriske din hukommelse og lad mig forsøge at gøre det i en nogenlunde ordentlig tone, selvom din øretæve-indbydende måde at udtrykke sig på virkelig er svær, at holde en god tone overfor..

      *Dyb indånding*

      Rækkefølgen lyder således:

      - Jeg opretter en debat om en given spiller, som jeg synes er interessant og lister FORDELE ved denne spiller.

      - Du laver derefter en fuldstændig HÅBLØS kommentar, hvor du overhovedet ikke forholder dig til det jeg beder en mening omkring, påstår at jeg sætter KRAV til, at spillere vi henter, skal være danske, skriver at det er fuldstændig håbløst lavt bundniveau og max pinligt - Stadig uden at komme med en mening til det jeg faktisk spørger om. Samtidig sætter du så mange ligegyldige stråmænd, oveni hatten.

      - Jeg går derefter ned på dit trolde-niveau i et svagt øjeblik. En fejl fra min side, for man skal aldrig fodre internettets trolde.

      - Du kalder mig racist og påstår at jeg virker som type, der laver abelyde på stadion, fordi jeg ser det som EN FORDEL (Ikke et krav/kriterier. Kender du forskellen?) at han er dansk.

      Hvis du har glemt rækkefølgen, så kan du læse her:
      https://3point.dk/debatter/kunne-vi-ikke-godt-bruge-en-oscar-%3C

      Og nu spørger jeg dig så, når du alligevel stikker dit hoved ind i debatten: Har du hørt Brøndby Lyds store gennemgang af truppen? Minut 48 og frem? Hvorfor er det jeg skriver i følge dig racistisk, max pinligt og lavt bundniveau, når stifteren af dette site ytre 1:1 samme holdning? - Hvorfor skal Nanna ikke kaldes for racist?

      Efter vores mindre flatterende diskussion stiller jeg mig selv et åbent spørgsmål - Gad vide om ham trolden har ret? Gad vide om det faktisk er den gængse Brøndby-tilhængers holdning - At antallet af danskere er fuldstændig ligegyldigt og at det på ingen måder er en fordel, at man er dansk og kender landet, ligaen, og holdene. Så jeg opretter en debat og spørger andre Brøndby-fans om netop dette. For det har også været debatteret, når snakken er faldet på Zorniger.

      Jeg kan jo så konstatere, at du står ret alene med din holdning. De 4 deltagere i panelet lader til, at have samme holdning som jeg. Alle der har valgt at svare på mit debatopslag lader til, at dele samme holdning som jeg. Pt. er det kun dig og den nye drama queen (Han har faktisk ikke udtrykt sin holdning til det spørgsmål jeg stiller, kun sin holdning til min debat-stil, så det er faktisk kun dig), der ikke lader til at forstå den meget simple logik i, hvorfor det er EN FORDEL, når en spiller er dansk.

      Nu har jeg forklaret det for dig. Ikke bare én gang, men gentagende gange. Desværre kan jeg ikke forstå det for dig. Det ville jeg ellers gerne, men sådan fungerer verden desværre ikke.

      At du så har behovet for at insinuere igen, at jeg er racist i en tråd om Jacob Rasmussen og igen nu her i dit skriv, hvor du igen ikke svarer på debattens oplæg.. Det kan jeg kan trække på skuldrene af. Du har fået chancen.

      Der dufter ganske fint i mit bageri, så jeg tænker at jeg bliver lidt endnu. Og jeg har bestemt ikke tænkt mig at ytre mig mindre, på bagkant af din søde lille besked.. Tværtimod faktisk :-)
      1 enig · 2 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner