Fodbold live resultater




Hvorfor modstand af en Fanaftale?

Skrevet af Supporter i 40 år, 16. maj 2023

"Supra Societatem GFH"
Det er IKKE en påstand - Det er fakta!
Alle beslutninger i Brøndby træffes ud fra hvad der bedst tjener GFH's interesser. I nogle (mange) situationer er GFH's interesser sideløbende med Fællesskabets - Men IKKE altid.

Jeg kan forstå, at  'hardcore' liberalister siger: Pengene bestemmer alt; basta
Men alle os andre bør da være interesseret i, at der indgås en juridisk bindende Fanaftale.

Til alle jer (minus liberalisterne) der støtter GFH:  En underskrevet, juridisk bindende Fanaftale er jo accepteret/godkendt af GFH - Så hvorfor er i modstandere af en Juridisk bindende Fanaftale?




Deltag i diskussionen




  • mp80
  • mp80   16. maj 2023   

  • Nej, jeg er fx fuldstændig ligeglad med en juridisk bindende aftale. Behandler GFH de ansatte og os fans, frivillige osv. godt og med respekt, er der igen grund til modstand. Der er igen tegn på det modsatte, jeg synes man skal vise tillid og respekt. Det man har hørt og set siden de overtog stemmer med det de har fortalt om hvad de ønsker for klubben. Tilsvarende er billedet fra de andre klubber der er investeret i.

    Hensigtserklæring, fanaftale, værdiaftale eller hvad man vil kalde det kommer i sidste ende ud på det samme. Vi ønsker alle det bedste for klubben, går det godt for Brøndby gavner det lokalt, nationalt og hos GFH. De vil meget gerne holdes op på de punkter hver halve år har de selv udtalt, så hvor er problemet? Jeg kan forstå dem som er mod man ejer flere klubber mv. og dem som ønsker klubben skal være ejet lokalt osv., sådan er tingene ikke gået og man er nu på udenlandske hænder.

    Skal det så betyde man ikke kan være frivillig til gavn for børn og unge, familier i nød med mere? Nej, fællesskabet er stadig i og omkring klubben på tværs af landet. De fleste har ingen problemer dagligt med at smide penge i de multinationale selskaber, men når så de køber sig ind i en lokal fodboldklub så er det et problem? Det var noget helt andet, hvis de ikke passede på klubben og ikke ville gøre noget for at hjælpe klubben og lokalområdet, men med GHF er det jo netop planen.
    8 enige · 10 god kommentar
     
    • @mp80
      Jeg trot ikke, at du forstod mit spørgsmål.
      En underskrevet, juridisk bindende Fanaftale er jo accepteret/godkendt af GFH - Så hvorfor er i modstandere af en Juridisk bindende Fanaftale?

      Du tror alt det bedste fra GFH's side - fint nok (men vi er uenige) - Men hvis GFH underskriver en Juridisk bindende Fanaftale, så underbygger det jo bare din uforbeholdne tiltro til de amerikanske rigmænd, og jeg og en masse andre får mere tro på GFH - what's not to like
      1 enig · 1 god kommentar

  • KJOE
  • KJOE   16. maj 2023   

  • Der er (næppe) ingen der er modstandere af en juridisk bindende aftale. Nogle af os er nok bare realister ift. at et børsnoteret selskab ikke kan indgå i sådan en aftale. GFH har et ansvar overfor andre aktionærer. Dertil at alle aftaler skal være målbare og have en juridisk konsekvens. Der er intet i det fremlagte dokument, der væsentligt lever op til de krav.

    Til gengæld er jeg modstander af den orange bevægelse. At møde en nye ejer med boykot og protester er helt ude i hampen. Lad dog tvivlen komme dem til gode. Hvis de ikke lever op til fanscenens forventninger. Så læg pres på. Men da ikke INDEN!!!!
    11 enige · 8 god kommentar
     
    • @KJOE Ja tænk hvis man som ung teenager indtog verdenen med den samme orange holdning, mistro, manglende respekt og forudtagenhed, så jeg ret sikker på man ville dø den ensomme jomfrus død....!
      3 enige · 2 god kommentar
     
    • @KJOE
      Mød bødlen med åbne arme - det er jo ikke sikkert han hugger hovedet af dig.
      Det er selfølgeligt et volsomt (overdrevet) billede.
      Men du skriver, vent til, at noget går galt - og min pointe er, at når bødlens økse er faldet, så er det for sent :-(

      Du skriver også, at der næppe er nogen, der er modstandere af en Juridisk bindende aftale - jeg er 100% enig! - men så lad dog være med at kæmpe imod forsøget på at nå til enighed.

      Hvis du har fulgt lidt med, kan du sikkert genkende dette forhandlingsforløb:
      * Forhandlinger sideløbende med demonstrationer og stemnings strejke
      * GFH afviser efter måneders forhandling en juridisk bindende aftale
      * Fanafdelingerne stopper forhandlinger
      * GFH offentliggører en (ikke færdigbehandlet) punkt aftale - og skriver samtidigt, at der er punkter i planen, der kan gøres juridisk bindende
      * Fanafdelingerne memder ud, at en juridisk bindende aftale hele tiden har været et krav - men, at de er klar over, at alle punkter ikke kan gøres juridisk bindende.
      * Nu forhandles der igen. Og begge parter kender hinandens standpunkter

      Til GFH vennerne: Støt GFH i forhandlingerne om en Fanaftale med juridisk bindende punkter (og hensigtserklæringer). Og hvis I også er Brøndbyfans, så pres på for, så mange punkter som muligt gøres juridisk bindende.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 5 flere kommentarer

  • Håber ikke at nogen BIF fans har noget imod de værdier som de orange kæmper for, som jeg synes vi fans også må have respekt for.

    Tror fans har noget imod at man ikke bakker klubben op og går imod den, for ærligt tror jeg alle fans kan lide de punkter man er kommet med, som er fornuftige.

    Jeg er helt med på ingen over klubben, men det skal gælde alle

    Personligt har jeg stor respekt for det de orange kæmper for, et godt eks er kort tid efter overtagelse af BIF valgte vi at leje en spiller i en af GFHs klubber i kun 1/2 år og til fuld løn, der hvor det rigtig stinker, er at vi betalte lejefeed noget vi som klub aldrig har gjort før uden købsoption. Det stinker så meget af man flytter pengene, fra et sted til et andet, og det viser netop at de orange har noget at have deres bekymring i, så synes man skal se det fra alle vinkler

    Personligt vil jeg altid møde op i gul og blåt, men er sikker på de orange i hjertet er minimum lige så Gul og blå som os, Jeg vil altid støtte klubben og holdet, men vores klubs værdier er det vi fans elsker, og derfor har vi kærlighed til Brøndby, det er en helt særlig klub. Frivilligt arbejde og sammenholdet er vigtigt. Vores frivillige er et af de punkter de kæmper for, vi har brug for alle fans der vil BIF det bedste. Ja vi er en forretning men er vi er meget mere end det? Ellers kan vi finde en anden købeklub, for mig er vi en stor familie og en gang Brøndby, altid Brøndby.
    3 enige · 2 god kommentar

  • Som andre skriver: hvorfor råbe ulven kommer når der ikke kommer nogen ulv.
    Jeg kan ikke se at GFH har gjort noget der har ændret Brøndby IF, andet end i en positiv retning. De tilfører flere penge, har bedre forbindelser, har bedre sparringspartnere, har købt dyrere spillere mm.
    Jeg tror der kommer flere store positive ændringer over sommeren i form af store indkøb. Jeg kan ikke huske at CV før har været i medierne og sige, at man vil købe 3-4 spillere fra en høj hylde.
    Det må være sværere og sværere for orange bevægelse, at fastholde narrativet om, at GFH kun er ude på at tømme klubben for værdier, når det tredje vindue lukker og deres penge for tredje gang har sikret Brøndby IF spillere, som man for et par år siden kunde kunne drømme om.
    Ja, der skal rydes op og laves ændringer i truppen, men prøv at anskue det ud fra den positive præmis, som er årsagen. I mange år var budgettet til spillere 7-10 mill. Derfor er der købt mange spillere i håbet om, at nogle af dem kunne udvikle sig til spillere, som man ellers ikke havde råd til at købe. Nogle cases er gode, nogle mellem og andre dårlige (ingen nævnt, ingen glemt)
    Nu er der tilført penge, så fremtidige indkøb ligger på 15-20 mill. Det betyder, at alle vores gamle stjerner, Hedlund, Rado, Capis, Bell mf. pludselig ser meget dårlige ud og ret beset ikke har noget at gøre på fremtidens hold. Så CV´s job har/er altså, at skifte en trup helt ud på tre vinduer. Det vil jeg da glæde mig over.

    Til slut: Orange dør ud over sommeren. De har sagt, at de ikke vil fornye deres sæsonkort, hvis der ikke bliver underskrevet en aftale. Det bliver der med garanti ikke.
    Gad vide om dem fra orange så vil fornye sæsonkort alligevel, altså for at sikre, at kampen om fanaftalen ikke dør......
    5 enige · 4 god kommentar
     
    • @Panenka jeg har og vil altid støtte klubben.

      Men jeg har sat mig ind i det som de kæmper for, og de værdier er noget jeg selv kan se mig selv
      I som BIF fan.

      Hvordan er din reaktion på man som ny ejer og med en sportsdirektør CV som også undret sig over lejefeed men ændret lidt den holdning.

      Synes du ikke det er underligt at man betaler næsten 1 million kroner fra vores klub til samme ejerkreds anden klub?

      Det stinker i min verden og derfor forstår jeg 100% hvad de orange kæmper for.

      Betale næsten 1 million for at leje en spiller der
      Aldrig spiller stort set for den klub betale hans fulde løn ikke noget men hele lønnen og uden købsoption

      Vi fans kan ikke bare se bort fra det, for vi er ikke kun en forretning vores værdier er så meget mere.

      De frivillige som er et af de 5 punkter er noget de gerne vil sikre sig ikke udnyttes og man bakker vores amatør klub op er da kun noget vi kan respektere hvis vi elsker Brøndby og historien bag
      1 god kommentar

    Se 19 flere kommentarer
     
    • @Panenka jeg sad med samme holdning indtil jeg satte mig mere ind i tingene.

      Jeg er kæmpe fan og vil altid støtte holdet også selvom ejerkredsen er som den er, det er min holdning at man bør.

      Men jeg forstår 100 procent dem der har en frygt.

      Du skriver de orange ikke har noget at have det i.

      Kan du så ikke passende svare på mig spørgsmål om den spiller vi lejede lige efter de var kommet. En spiller der ingen spilletid havde i sim tyske klub, en spiller vi betaler hele hans fulde løn som vi næsten aldrig gør og er sidder på den ikke er lille når vi taler om Bundesligaen.

      Uden købsoption og kun 1/2 års leje + betaler den GFH ejet klub næsten 1 million i lejefeed for 1/2 års leje spiller i dårlig form og hans fulde løn.

      Det stinker så meget at flytte penge og hjælper GFHs klub fra BIFs kasse så at sige der ikke været noget der kan give signaler om det, vil jeg mene at gå med skyklapper.

      Men måske kan du forklare mig det eller om vi har gjort før? Et feed som selv CV har udtalt har undret sig man skulle, for at trække lidt i land igen sjovt nok. Fuld løn Bundesliga spiller uden form kun 1/2 år og uden købsoption samt næsten 1 million oveni det stinker at flytte penge rundt

      Jeg har fuld forståelse deres bekymring BIF har sammen med AAB nok nogen af de største frivillige der hjælper klubben til at fungere meget af deres arbejde går noget overskud til Brøndby amatør men også lokale klubber.

      Det er en af de punkter orange kæmper for, jeg sættet stor pris på deres kamp om den er forgæves som du skriver og ikke bliver til noget, det er jeg ikke så sikker på.

      Jeg er overbevist om ledelsen er klar over værdien for klubben inkl sponsorater vil falde meget uden de meget arrangeret fans. Jeg kender mange af de fans og de laver hverken vold hærværk osv men de bruger 1/4 af deres liv på klubben de giver klubben deres penge da der var corona og man ville give dem sæson kort penge tilbage.

      Tror ikke mange sofa fans og folk bag en skærm med holdning giver så meget til klubben, det er ikke sådan stemningen har løftet sig eller udsolgt. Så tror flere undervurdere deres arrangement for klubben, de fleste vil klubben det bedste og for mig er det fans vi har brug for ikke som flere skriver de skal holde sig væk

      Vi har brug for alle fans der opføre sig ordentligt og vil klubben det bedste deres punkter er et tydeligt bevis på de vil det
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 7 flere kommentarer

---

  • Jeg er mest af alt træt af at der hele tiden laves tråde om de orange, fanaftalen, den ikke
    blev underskrevet. Hvem der er dumme, hvorfor.

    Synes det er træls og jeg mener at alle opslagene bærer præg af at man får et lille dopamin hit når der er en masse notifikationer.
    2 enige
     
    • @thorrium
      Jeg er træt af indlæg 'uden kalorier'
      Forhold dig til indlæg, og skriv noget begavet
      Eller
      Nå ja - glem indlæg, og kom videre i tilværelsen (med eller uden dopamin)
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer

  • Ingen er modstandere af en fanaftale. Det er din overskrift. Præmissen for resten af dit indlæg er forkert. Måske du forvirrer dig selv? Nu bliver det pludselig juridisk bindende? GFH vil netop IKKE underskrive en aftale der er juridisk bindende. En af årsagerne er, ifølge dem selv, at de ikke kan binde sig juridisk. Flere punkter er heller ikke målbare. Er det sandheden? Jeg ved det ikke. Jeg tager deres udsagn for gode varer, da jeg ikke har hørt nogen argumentere imod. Så spørger jeg bare ydmygt. Hvad er det, der er så svært at forstå? Hvorfor skal det være juridisk bindende for GFH mens fanafdelingen ikke forpligter sig til noget som helst. Hvad med frivillig oprydning efter uroligheder. Istandsættelse og erstatning af ødelagt inventar, pligt til at melde fans der bruger pyro og/eller deltager i vold og vandalisme…. jeg kunne blive ved. Hvor forpligter fanafdelingen sig?
    6 enige · 4 god kommentar
     
    • @Mogens du tror alle fans der vil denne aftale er med til vold, hærværk, pyro?

      For hvorfor skal de rydde op for andre? Det kan du og jeg da lige så godt gøre.

      Synes det netop siger en del, vi stempler de orange som alle er ballademagere, og det mener jeg ikke er rimeligt.

      Jeg ville nødig som fan blive stemplet som ballademager fordi jeg
      Vil sikre mig klubbens værdier.

      Synes deres punkter er noget vi fans alle ønsker bevares.

      Vi er en klub med massiv frivillige, amatør afd får støtte af klubben og ungdomsarbejdet mm

      De punkter de kæmper for er noget alle BIf fans burde kæmpe for.

      Jeg vil altid stå i gul og blåt, men forstår deres bekymring og de værdier de kæmper for
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Mogens
      Overskriften er Hvorfor modstand af en Fanaftale?

      Hvis du har fulgt lidt med, kan du sikkert genkende dette forhandlingsforløb:
      * Forhandlinger sideløbende med demonstrationer og stemnings strejke
      * GFH afviser efter måneders forhandling en juridisk bindende aftale
      * Fanafdelingerne stopper forhandlinger
      * GFH offentliggører en (ikke færdigbehandlet) punkt aftale - og skriver samtidigt, at der er punkter i planen, der kan gøres juridisk bindende
      * Fanafdelingerne memder ud, at en juridisk bindende aftale hele tiden har været et krav - men, at de er klar over, at alle punkter ikke kan gøres juridisk bindende.
      * Nu forhandles der igen. Og begge parter kender hinandens standpunkter

      Til GFH vennerne: Støt GFH i forhandlingerne om en Fanaftale med juridisk bindende punkter (og hensigtserklæringer). Og hvis I også er Brøndbyfans, så pres på for, så mange punkter som muligt gøres juridisk bindende.
      1 god kommentar

  • Så kan man vil lige så godt skrive Supra Societatem Orange.

    En fælles fanaftale er fin og en god idé, men hvorfor ikke samarbejde om den i en god og positiv dialog!??!?! Mon ikke ledelsen og GFH havde været lige så villige til at snakke om en god og positiv fælles fremtid, hvis støtten til drengene på banen havde været til stede, fremfor de negative protester over noget, som egentlig har været OK frem til nu?

    Mht. hele forretningen og det at tjene penge. Det er jo ikke noget GFH har fundet på. Principielt var det Per og Benny, der omdannede førsteholdet fra en forening til en forretning. De var bare ikke dygtigere til forretningsdelen, end at de hele tiden skulle spørge fansne om flere penge i form af kapitalforhøjelser. Til gengæld kan Per og Benny få et klap på skulderen for flotte resultater på banen gennem mange år.

    JBA tog over, da Per og Benny endnu engang stod med tæerne ud over afgrundens rand, og uden at nogen blot ville forære dem penge til at køre videre. Så JBAs arv, som blev omtalt på et latterligt banner på stadion i søndags, er for mig i højere grad, at han reddede forretningen, og dermed også førsteholdet fra en ydmygende konkurs og degradering til 7. division, og så tilmed vinde en pokalfinale og et mesterskab. Så tak til JBA!

    Håber og forventer også, at GFH kommer til at gøre noget godt med fokus på resultaterne på banen, og hvor de forhåbentlig også tjener penge på det undervejs, så de kan drive en fornuftig forretning. Og nogen malkeko bliver det nok aldrig - det tror, jeg Per og Benny kan bekræfte.

    Og lige en sidste ting. Penge bestemmer ikke alt, men hvorfor er det så galt, hvis nogen gør et godt stykke arbejde og tjener penge på det gode arbejde?
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • @1964ihjertet det er altså ikke korrekt.

      Det var ikke Benny der var den der skabte forretningen i Brøndby IF. Han var med til smide penge i klubben af mange omgange, men først lidt senere.

      Jørgen Lundø var personen der stod for sammenslutningen, men det er ene og alene Per B og Kjeld Rasmussen der gjorde det muligt med forretningen.

      Benny har været en sand fan og støttet klubben han var også den der overdrog sin plads i bestyrelsen til fans, han har også i mange år været hovedsponsor for kvindeholdet.

      Men det var Per B der skabte forretningen, og uden Kjeld Rasmussen hjælp og pres for skabe det, havde vi aldrig været der.

      Da jba kom til havde Benny før det også skudt mange millioner i mener det var lån.

      Der var mange bejlere end jba men han var den de mente ville klubben bedste og derfor ventede man til det sidste.

      BIF ville aldrig væte gået konkurs da der var mange der
      Ville ind.

      De var en gang i stor fare det var interbank sagen samt var det også skidt med feriepenge sagen
      1 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer
     
    • @1964ihjertet
      GFH kan smide de Orange på porten - de Orange kan Ikke fjerne GFH.
      Så jeg holder fast i: Supra Societatem GFH

      Super, at du er tilhænger af en Fanaftale :-)
      Jeg bemærker, at INGEN i denne tråd er modstander af en Juridisk bindende Fanaftale - super

      Men du mener (vist) også, at en kop kaffe og en snak mellem Orange fans og en gruppe af flerklubejende delvis ukendte Amerikanske rigmænd med en ukendt strategi, vil resultere i en fornuftig Fanaftale - - - - - Fnizzz
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Som mange andre også skriver er det nok de færreste der ikke vil have en bindende aftale, men hvorfor skal der være en bindene aftale? Hvor var den henne da Jan Bech ejede hele klubben. Problematikken er at fan afdelingen pludselig tror at de ejer klubben og kan forlange undskyld sproget i hoved og røv på bekostning af klubben. De har hvis glemt mottoet ingen over klubben. Fanafdelingen har udelukkende vist mistillid til de nye ejere, selvom de har udtalt at de kun ønsker klubben godt. De er godt igang med at ødelægge BIF's image, som en klub hvor alle står sammen i tykt og tyndt. Virkeligt øv for klubben. Det eneste positive er at vi ikke har haft ballade i lang tid
    Vildt at man tror man kan bestemme hvad en ejer ønsker at gøre med sin virksomhed. Hvis man gerne vil have medbestemmelse må man tage penge op ad lommen og købe aktier. Sådan fungerer det i alle andre børsnoteret virksomheder og også i BIF.
    7 enige · 7 god kommentar
     
    • @Martin S. Jensen

      Hej jeg kan se flere giver dig ret, men jeg kunne ikke være mere uenig.

      Jeg er ikke orange, jeg er gul og blå i hjertet og vil altid være det. Vil gerne svare på det du skriver:

      Bindene aftale er pga de kæmper for at bevare de værdier der gør vi elsker klubben, men det er ikke juridsk bindende. Du skriver hvor var de henne da Jan Bech var ejer, det er han fortsat og der er stor forskel han er dansker ejer kun en klub og været bif fan i alle år det er kæmpe forskel på flere klub ejere fra udlandet der har deres Holding gemt væk hvor det er umuligt at kunne se alt vi er ikke et stykke papir men familie klub.

      Ingen i Fan afd og jeg er ikke en del af dem, tror at de ejer klubben, men de ønsker sikre vores klub ikke ender som andre og bevare de frivilliges arbejde går til at støtte til lokale og amatør afd samt BIF gode værdier de kæmper for.

      Hvad får fan afd personligt ud af det? Intet men hvad kæmper de for, de værdier vi elsker og vores fantastiske historie og opbakning som en stor familie vi ser os som ikke plastik klubber.

      Du skriver.de ødelægger BIF's image,det er netop det de kæmper for og vi skal stå sammen, vi har image at ingen over klubben det gælder alle også ejerne hvor mange gange tror du alle ejere har været til BIFs kampe.

      Jeg tror bestemt mange af de orange fans har haft flere kroner op af lommerne

      Tifo, sæsonkort og støtte Flere projekter tror jeg de fleste fans har lagt flere penge end mange andre fans har gjort
      At skrive penge styre alt som du i princippet gør, så mister vi netop det image som vi har ingen over klubben. Det gælder penge og rige ejere fra udlandet med Holding gemt mange selskaber. I øvrigt er de orange fan langt mere gule og blå end mange andre der brokker sig over dem.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Ulven
  • Ulven   18. maj 2023   

  • Nu skal vi jo lige huske på at en værdi ikke er en KPI, den er svær at måle og selv for to mennesker med de samme værdier kan den være svær at måle.. Som vi jo har set.. Jeg tror egentlig at GFH er ligeglad med om aftalen er bindende eller ej. Det er jo ret tydeligt at de investere i fodboldklubber fordi de bliver 10% mere værd om året næsten ligegyldigt hvor dårligt de bliver administreret. Det hænger jo sammen med at TV aftalerne hver 3 eller 5 år bliver fordoblet i værdi.. De ville nok gerne skrive under men det kan de ikke fordi det er ulovligt at binde sig til noget der ikke kan måles.. De har ikke trukket en eneste krone ud af de klubber de er involveret i og helt ærligt så har de ingen sportslig ledetråd… og derfor melder de heller ikke noget ud om det… Lad dem nu bare være for om 3 år når de hviler deres 30-40% ud så kommer der noget der er 50% værre… Gul blå eller orange problemet er i ikke fatter hvorfor nogen investere i en fodboldklub og gul blå og orange det er jeg der får tv pakkerne til at stige…
     
    • Biffe
    • Biffe   18. maj 2023   

    • @Ulven Interessant vinkel, du har nogle gode pointer.
      Er der nogen som ved hvor længe GFH har været i de andre klubber i konglomoratet ?
     
    • @Ulven GFH er gået ind i Brøndby fordi at D. Blitzer ud fra en makro økonomisk strategi vurderer at fodboldindustrien er inde i en mangeårig opadgående trend, det skyldes primært stigende TV indtægter,det kan man se i videoklip på youtube, altå ikke en investering på kort sigt men en langsigtede investering dvs. + 10 år. Jeg tror Brøndby om 10 år er 10 til 20 gange mere værd end den pris GFH har købt ind til i 2023.

    Se 1 flere kommentarer


  • Jeg er ikke modstander af en aftale, men jeg hører kun krav fra fanene til klubben men hvilket krav skal fansene selv leve op til ? og hvem skal så være Juridisk ansvarlig for fansene hvis de ikke selv lever op til de krav ?
     
    • @ClausM det er en erklæring fan afd ønsker underskrevet af ejerne med hensigt BIF ikke udnyttes . Det er ikke juridisk bindene .men en erklæring på BIFs hjemmeside og en underskrevet aftale som offentliggøres. For at sikre ejerne ikke gør det som de orange/blå-gule fans frygter

      Derfor bør alle bakke op om det da det burde være muligt og modsat andre så tror jeg også man kommer til at lave en erklæring, da det ikke er juridisk bindende og er det ikke det burde det være muligt. Ejerne ville tabe ansigt hvis de gjorde det efterfølgende og der ville komme ro på. Men de krav du nævner anden vej er heller ikke noget man kan gøre juridisk bindende. Men det er vel simpelt at man som en sand fan opføre sig hvad der tjener BIF bedst de der gør det modsatte er i min verden med vold og hærværk ikke fans men idioter

  • Havde vi levet i en-dimensionel verden, hvor påvirkningsgraden af handlinger(etc.) kun påvirkede en ting - så havde din påstand om Supra Societatem GFH nok været korrekt. Men nu lever vi faktuelt i en dynamisk og cirkulær verden, hvor ting både pårvirkes direkte og indirekte af hinanden. Men som resten af dit oplæg gør præg af, så er det skrevet med en form for foragt for vise dele af samfundet - hvor floskler fejlagtigt bliver anvendt. Så lad os fokuserer på overskriften i stedet - det er vel det vi alle søger svar på :)

    Som så mange andre i den tråd, så er der jo ikke nogen, der er imod en fanaftale - men det er simpelthen intet bevis for at det kan lade sig gøre/fremlagt noget framework om, hvordan sådan en aftale skal strikkes sammen.
    så man kan vende din overskrift om - hvorfor tilhænger af en fanaftale? alle er jo tilhænger af værdierne - men vi ved jo ikke, hvad der kan lade sig gøre rent juridisk?
    tænkt eksempel:
    Hvem skal aftalen laves i mellem? er det Brøndby IF og Fanafdelingen? GFH og Fanafdelingen? GFH og Brøndby IF?
    Hvornår skal aftalen være gældende? er det blot så længe GFH ejer over 50% af aktierne? - for vil sådan en juridiskbindende aftale jo gøres Brøndby IF til en klub, der kun kan handles mellem virksomheder der kan købe +50% af vores klub - det ønsker vi vel heller ikke?
    I teorien, så åbner sådan en juridiskbindende aftale også op for at FCK tilhængere kan rette krav mod modparten/GFH - hvis den juridiske aftale laves forkert, hvilket der høj risiko for, da den jo laves udfra et værdigrundlag.
    Og her kunne der skrives uendeligt meget mere, om den potentielle risiko Brøndby IF kan ende i, hvis der laves en juridiskbindende aftale. Da det ikke bare er enten eller - heller ikke når det kommer til kontrakter.

    Så for at sige det kort:
    A) Værdierne - ja tak
    B) Juridiskbindende kontrak - Hvordan? Der er ikke noget af være modstander eller for omkring, da det er en ting med så mange nuancer.
    C) Måden det heller er blevet håndteret på fra 'Bevar Brøndby IF' - strider mod mine egne personlige værdier (uagtet hvad målet med aftalen er). Men alle mennesker reagerer forskelligt, og der skal være plads til alle.
     
    • @Wass(t)-egnen det er en hensigts erklæring IKKE en juridisk bindende aftale, da man ikke kan lave sådan en.

      Fan afd ønsker at BIF underskriver en hensigts erklæring så de sætter deres navn på det. Samt at BIF ligger det op på hjemmesiden, derfor er det muligt, den er ikke juridisk bindende og som jeg forstår det kan GFH i princippet uden problemer løbe fra sit ord

      Men de vil tabe ansigt og troværdighed overfor andre kommende køb af klubber, så derfor vil det give fin mening.

      Det vil skabe ro og tryghed for dem der tvivler på deres formål med klubben. Men så skal alle fans komme i gul og blåt og vise hvilken klub vi er. For er sikker på mange af de orange brænder efter at synge for deres højt elskede klub

    Se 6 flere kommentarer

---





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner