Fodbold live resultater




Hvorfor støtter Schmedes ikke op om Birk ?

Skrevet af OSLBIF, 8. august 2025

Ikke endnu en Birk debat, men! Jeg faldt over denne: https://bold.dk/fodbold/play/651981 ligesom jeg har fundet det besynderligt, at Schmedes ikke har været ude og give noget mere støtte til Birk i den her lidt svære periode. Man kan klandre den gode Carsten Vagn for mange ting, men han var altid ude og tage kugler for sine trænere og stilte op til interviews. 

Hvorfor tror i, at Schmedes ikke er ude og hjælpe sin træner ? Jeg køber ikke det der med, at han ikke er hans mand. Birk er cheftræner i Brøndby og Schemdes er hans chef, han skal støtte op selvom det ikke er ham der har valgt ham. Derudover har Schemedes en lidt mere introvert person end CV og der kan være lidt kulturforskelle ift. hvor meget en fodbolddirektør er ude og snakke medier. 

Jeg er meget tilfreds med Schemdes, men lige her syntes jeg ikke han leverer helt som han burde. Spændt på, at høre jeres tanker. 

 




Deltag i diskussionen




  • GR3BBY
  • GR3BBY   8. august 2025   

  • Jeg er nok i væsentligt undertal, men jeg er altså ikke så begejstret for Schmedes. Jar jar til 22 millioner syntes jeg godt nok er tvivlsomt. Han har fået ryddet lidt op og bevares, CV har efterladt svære arbejdsbetingelser. Men jeg er sku ikke særlig imponeret over et par japanere, en englænder og en Matts som jeg ikke syntes har været synderligt god.

    Det er nok bare mig. Schmedes skal steppe op nu. Holdet har gevaldige mangler og jeg mener det er på tide at få solgt Bischoff og Nartey, hvis de ikke vil forlænge.

    Men det kan også være jeg er for skeptisk. Det må tiden vise.
    5 enige · 3 god kommentar
     
    • Welkro
    • Welkro   9. august 2025   

    • @GR3BBY jeg giver dig delvist ret.
      Truppen lige nu er et kludetæppe grundet en træner der ikke ved hvordan vi skal spille.
      Matts er bedst i en 4-back kæde, Bings er bedst i en 3-back kæde. Villadsen har været skidt i alle kampe, så hvornår er han bedst?

      Vores 2 nye japanere er billige forsøg på en ny Suzuki, og kan måske blive gode langsigtet, men ikke med impact her og nu.
      Tahirovic er en dyr reserve til 22 millioner, men forhåbentlig kan en ny træner forløse ham.
      1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Jool
    • Jool   9. august 2025   

    • @GR3BBY det er jeg godt nok langt fra enig med dig - jeg synes schmedes har haft et rigtig godt transfervindue so fare. (Hvad skulle han have gjort bedre?) hvis nartey og bischoff ikke vil forlange, så er det jo svært at forlænge med dem. Angående de 2 japaner så virker de spændende. En 9. med mål i støvlerne kan vi ikke købe for vores økonomi. Har set flere nævner Tonni, hvad tror i ikke Silkeborg vil have for ham(og er det godt nok ham vi ønsker som vores 9.?)

      Jeg synes Brøndbys største problem og det her det været i mange år, det er at vi ikke har dikteret en spillestil/filosofi helt oppefra øverste ledelse. Det her med at det er den enkelte træner der bestemmer, hvordan Brøndby if skal spille er simpelthen ikke Brøndby værdig!

      Jeg håber ham den nye teknisk direktør er ansat netop til at fastlåse en spillestil Igennem klubben

      Se mod Viborg ff det kan jeg godt misunde måden du gør det på (ikke at jeg siger vi skal tage til takke med top 6)

      Tænk hvis det lige pludselig er Brøndby der sælger træner til andre klubber fordi de kommer til at shine i en stil de er hentet til.
      5 enige · 7 god kommentar

    Se 5 flere kommentarer
     
    • @GR3BBY Ja vi er nok i mindretal, men jeg er heller ikke overvældet af det der er hentet.
      Ochino og Fukuda skal have mere tid, men de øvrige er altså rutinerede spillere, der burde vise mere fra dag 1.
      Som jeg skrev i et andet indlæg, så har Divkovic været bedre end begge nye backer. Det var jo ikke det der var meningen.
      Så mangler vi afklaring på Bischoff og Vallys forlængelser, men det kan stadig nåes.
      3 enige

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Jacsen
    • Jacsen   9. august 2025   

    • @GR3BBY - i forhold til de 2 japanske spillere, har de på intet tidspunkt været tiltænkt start 11'eren. Mangler vi så ikke en 9'er? Jo og det kan Schmedes så stadig nå. Der skal dog ikke gå for længe. Så vil jeg personligt mene han fejler lige der.
      I forhold til Mats Köhlert, var han ekstremt vellidt i Heerenveen, han blev årets spiller i sæson 2024-25 og de havde gerne beholdt ham. Så i hans tilfælde tænker jeg det er alm. start vanskeligheder.
      Villadsen der lige er hentet, var vanvittig stærk i hans seneste år i FCN. Det er ret godt hentet, med tanke på at FCN havde åbnet døren og han så fravalgte dem i sidste øjeblik.
      Den nye englænder skal vist lige have lov til at komme på banen også, før det er rimeligt at anmelde hans færdigheder. Når det så er sagt, viste han gode takter i kampen mod Vikingur.
      Og så er der Tahirovic, som indtil videre har spillet gode og mindre gode kampe. Jeg har dog fornemmelsen af at han kan blive en kæmpe gevinst hvis han får de rette betingelser.
      Hvad angår Bischoff og Nartey, er der sikkert ikke de rette bejlere. Og jeg tænker at Bischoff og hans bagland er kræsne med en ny arbejdsgiver. Hvis han vælger at gå kontrakten ud, vil der være væsentlig flere muligheder. Usympatisk, hvis du spørger mig. Jeg kan også selv være for optimistisk, men jeg tænker dog at Birk er den største synder pt.

      2 enige

    Se 2 flere kommentarer

  • Jeg synes det er fint han holder sig lidt væk fra rampelyset lige nu. Hvad skal han kommunikere? At det er for dårligt? Det er indlysende for enhver. At han freder Birk? Uanset hvad han svarer på det spørgsmål, som med 100% sikkerhed vil blive stillet, så vil det stå i overskrifterne og blive tolket i alle mulige retninger.

    På nuværende tidspunkt er tavshed guld. Intet snak. Klubben (Birk og Schmedes) skal bøje nakken, skamme sig og lade støvlerne tale på søndag og finde andre boller på suppen til torsdag.

    Så må vi tage den derfra. Et mål i første halvleg kan tænde et håb, og skulle miraklet indtræffe, så vil eventuelle udtalelser fra Schmedes kunne se halvdumme ud.
    9 enige · 3 god kommentar
     
    • OSLBIF
    • OSLBIF   9. august 2025   

    • @Broder Salsa Det er selvfølgelig en god pointe. Havde jeg ikke tænkt på. Men tror det ville kunne tage lidt pres af Birk, men bedste medicin er, at vinde mod Vejle og vores islandske venner

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Broder Salsa Klubben skal tage kontrollen over kommunikationen og ikke overlade alt til det store mediecirkus der pisker klubben rundt i manegen.
      2 enige
     
    • Arenzano
    • Arenzano
      Betalende bruger
        9. august 2025   

    • @Broder Salsa Fuldstændig enig - det er det rigtige på nuværende tidspunkt. Det kan selvfølgelig ikke holde i lang tid - og senest efter returkampen mod Vikingur må Schmedes komme med en udtalelse. Vi skal også bare huske hvor hurtigt tingene kan ændre sig - fredag i sidste uge lå vi nr 1 og var gået videre i Europa.
      1 enig

  • Welkro
  • Welkro   9. august 2025   

  • Jeg tror at Birk lige nu hænger i en tynd tråd, så det vil være utroværdigt med en stor forsvarstale fra Schmedes hvis en fyring er få dårlige kampe væk.
    Så jeg synes faktisk at tavshed er den bedste strategi lige nu. Vi står overfor en virkeligt svær kamp søndag. Mærkeligt at sige hjemme mod Vejle, men vi kan næsten kun fejle i sådan en kamp. Vejle spiller med gejst, pres og kvalitet, og lige nu har vi ikke rigtigt nogen af delene. Vi er læst for længst. Vejle ved at vi spiller 5-2-3, med Klaiber som hybrid osv, måske lidt pres hist og her, og så skal de ramme os på omstillinger som Viborg og det islandske hold. Jeg frygter kampen søndag, det kan blive endnu en 0-2 eller måske 1-3 kamp. Succes må være 1-1 og intet nyt nederlag.
    1 god kommentar

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      9. august 2025   

  • Schmedes gør det rigtige. Birk har selv bragt sig i denne situation med sin overmodige kommunikation. Schmedes signalerer til alle, at situationen er meget alvorlig og at Birk selv skal finde en vej ud. Jeg synes, at det er et begavet træk. Schmedes skal ikke fedtes ind i en udtalelse, som kan backfire på nuværende tidspunkt. Den kommer helt sikkert efter returkampen.
    3 enige · 4 god kommentar

---

  • Jeg synes Schmedes skal finde en lejlighed, dukke op til træningen og tage kontakt til de medier der altid møder op - her skal han tage ordet og meddele følgende;
    ______________________________________________________________________________

    Vi har på de sidste spillet 2 kampe som ikke har været tilfredsstillende, jeg taler om hjemmekampen mod Viborg som vi taber, vi må ikke tabe hjemme på Brøndby stadion foran vores fans, og vi må ikke tabe med 2-0, vi skal selv scorer og vi skulle have kontrolleret kampen bedre, især her på vores egen hjemmebane, det arbejder vi alle sammen hårdt på at opnå i fællesskab.

    Om Islandskampen vil jer gerne sige, det var en kollektiv Offday det sker i fodbold, det er hverken første eller sidste gang det sker, men jeg savnede noget kampgejst, vilje og modstandskraft fra vores hold og resultatet var uacceptabelt, da det gør det meget svært for os at kvalificerer os til Europæisk gruppespil som er klubbens målsætning også en målsætning vi sammen arbejder målrettet på at opnå.

    Nu venter der holdet en hjemmekamp mod Vejle her på Brøndby stadion søndag, det er en kamp der skal vindes og vi, holdet, Birk og hele hans stab forbereder sig helt rutinemæssigt på den opgave og den efterfølgende kamp.

    Hvis nogen spørg om Birk har vores opbakning, så er svaret ja – og det burde ikke overraske, Vi vurderer vores trænere på fakta, ikke på overskrifter. Birk har vist, at han kan løfte holdet, og vi tror på den plan, vi har lagt sammen og så har jeg ikke mere at tilføje, tak fordi I lyttede....
    ___________________________________________________________________________________

    Dette udsagn signalerer fælles fodslag og sammenhold i hele klubben og Schmedes sender entydige signaler om at Birk er klubbens mand som han står 100 % bag.
     
    • Uche
    • Uche   9. august 2025   

    • @Rasmus Stephansen - men er Birk stadig klubbens mand ?????

    Se 4 flere kommentarer
     
    • Welkro
    • Welkro   9. august 2025   

    • @Rasmus Stephansen jeg forstår det ikke helt.

      Det er flere modsigelser i det budskab. Det du, eller Chatgpt skriver, er jo netop at nederlaget på Island er uacceptabelt, og det modsiger at der skulle være fuld opbakning.

      Og at vi vurderer på fakta og ikke overskrifter?! Fakta er jo at vi er blevet kørt ud af Viborg og på Island, det matcher jo meget godt de overskrifter der er! Jeg har ikke set overskrifter som skulle være usande eller ikke dækker de fakta at de sidste 4 kampe har været horrible i spil og resultater.
      3 enige

    Se 4 flere kommentarer
     
    • @Rasmus Stephansen Det kunne godt se sådan ud uden stroe svinkeærinder, MEN, pressen vil jo være efter ham på den udtalelse med, at han har vist han kan løfte holdet, som jo ingen kan se, der er faglige på fodbold. der var den famøse AGF pokal kamp, som have alt det vi sukker efter, og resten har været rent træde vande. Dette ikke sagt af en der normalt er ude efter Birk, da jeg troede på ham, men så længe han holder fast i de nformation vi pt har kommer det ikke til at se, og der er ikke udvikling idet, hybrid Klaiber eller ej, da han stadig er i forsvaret når de andre har bolden, så vi bliver løbet over i en for tynd midtbane..
      1 enig

    Se 3 flere kommentarer
     
    • @Rasmus Stephansen eller også kunne han møde op og beklage den kollektive offday de havde på ledelsesgangene, da de valgte at ansætte den arrogante snothvalp uden trænererfaring :-) Er du selv imponeret over sejren i dag? Synes du selv vi dominerede kampen, eller var det samme syn som de andre kampe?
      1 enig

    Se 2 flere kommentarer
     
    • mimor1
    • mimor1   11. august 2025   

    • @Rasmus Stephansen syntes du vi spillede godt mod det færøske hold???

  • Betalende bruger
      9. august 2025   

  • Kan det tænkes at han er ved at hente offensiv kvalitet ind og det er der hans fokus er lige nu :)) man ved aldrig hvad der sker i næste uge fra Benjamin side :)). Vedrørende Birks så husk en sejr over Vejle vil ændre meget, vi har fået 5 nye spillere ind og mistet 4 stamspillere det gør man ikke uden det får konsekvenser, vi er nød til at se på denne del inden vi fyre den ene og anden. Jeg er enig med alle at tabe 3-0 mod et islandsk hold ikke er godt nok, men vi er også nød til at se på flere ting blandt andet at vi har solgt for næsten 200 millioner og hentet nye folk ind der skal spilles ind. Særligt offensivt vil det kunne svinge
    3 enige · 2 god kommentar
     
    • @bif fan for evigt Hej Garfield, jeg synes du med flere af dine indlæg på det seneste har løftet dig og bragt nogle indlæg med større perspektiv - det er ligesom du har købet dig en drone og anskuer verden derfra.

      Hvad tæller mest i fodbold, enkelt svar, resultaterne, lever de op til klubbens forventninger så lever træneren hvis de skuffer og skuffer fælt og er livtruende for klubbens kortsigtede og langsigtede målsætninger så overlever træneren ikke. Easy Peasy..........

      Jeg er enig i dine betragtninger om udskiftningerne og den generelle glemsomhed herinde og ja en sejr i Vejle ændre noget på tingene, men jeg tror ikke det er nok til at tage alt presset af Birk.

      Jeg venter i spænding på nyhederne i næste uge, en ny Søren Lerby, Gravesen, Plæneklipper til midtbanen er mit drømme senarien....
      1 god kommentar

    Se 7 flere kommentarer
     
    • Mauer
    • Mauer   9. august 2025   

    • @bif fan for evigt Jeg er som sådan enig i at man må acceptere en eller anden tilbagegang i det spillemæssige, når man skifter bærende spillere og erstatter dem med nye. Men men men ... Der er ikke tale om at der er spillemæssig tilbagegang i Brøndby. Det var generelt dårligt spil i de fleste minutter i sidste sæson og det har ikke ændret sig. Jeg synes ikke at vi spiller dårligere eller laver flere fejl ift. sidste sæson. Det er de samme fejl der begås og kvaliteten i det vi foretager os er på samme niveau. Det vi til gengæld har mistet, er de individuelle kvaliteter som Suzuki og Kvistgaarden besad. Kvaliteter der kunne afgøre en kamp. Kigger man på holdpræstationerne, er det stadig usammenhængende, for langsomt og uden gejst.
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @bif fan for evigt
      Enig, og jeg tror mange er enige, MEN åbenbart ikke bestyrelsen for de har for nyligt meldt ud, at de budgettere med gruppespil. Det er godt nok også et pres og lægge når vi har solgt 5 og fået 4 nye ind, samt 2-3 stykker som måske er lige på rampen fordi de ikke vil forlænge deres kontrakter, derud over en stor udskiftning på en del pladser i træner/medarbejder teamet. Kunne det jo mere ligne en mellem sæson i bedste fald. Jeg er stadigvæk der hvor jeg bare tror vi skal overleve i superligaen, for jeg har svært ved og sætte 11 eller nærmest 8 mand jeg ville starte med, og sige de spiller på et top 3 hold.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Jeg er meget enig i det du skriver. Det er nærliggende at tænke at ledelsen vakler lidt i deres støtte til cheftræneren, men det kan jo være Birk har fået lidt kærlighed fra Schmedes og JBA behind the scenes. Selvom det tro jeg faktisk ikke selv på han har. Man kan syntes hvad man vil om Birk, men han har ubetinget det sværeste job i dansk topfodbold lige nu. Så er det heldigt at han som type er født med helt ufattelig meget selvtillid og tro på egne evner. Spørgsmålet er om han kan overføre den tro til spillerne her i denne krisetid....
    1 enig · 1 god kommentar

  • Jeg kan ikke tro at han er lige så dygtig som CV. For mig at se, er det endnu et område, vi har tabt terræn på.

---

  • Hvorfor støtter Schmedes ikke op om Birk ? ....... Hmmmm Jeg Gætter på at det er fordi Birk allerede inden han blev ansat udtalte at han ville få holdet til at Brænde banen af, og nu har Schemdes, vel indset at Birk havde det hele i munden, Og mangler den erfaring der kræves at være træner for et Superligahold og så fortryder Schmedes at han ansatte Birk som Cheftræner. Nå men nu er Birk's hus i Køge jo snart færdig, så mon ikke Birk kan blive ansat som træner for Køge's miniputter, for han har jo klart bevist at han ikke dur som SuperligaTræner !!!
    1 enig

  • Ser ingen grund til Schmedes skal ud og forsvare Birk/holdet, det er Birk som har ansvaret, så lad ham og anføreren Wass klare det selv. Er der spørgsmål til retning indkøb eller lignende er det noget han kan svare på, det andet ligger hos træner og anføre efter min mening.

    Det som undre mig mest er den kontrast på det man ser Birk gør og det han har aftalt med Schmedes. Hvorfor fortsætter Birk med 3 CB i bagkæden, når han og Schmedes var enige før sæsonen om det var slut og kun midlertidig nødvendigt? Det er ikke den måde man ønsker Brøndby skal spille på har Schmedes udtalt til interview.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @olemartin.dk Schmedes skulle først finde Binks som erstatning for Rasmussen, det var jo BM selv der pludseligt valgte at sælge JR han kunne jo have valgt ikke at sælge, så BS selv har jo været medvirkende til forsinkelsen af systemskiftet, herefter så skulle Binks lige lande og så blev Alves skadet.....Jeg synes ikke du er helt fair overfor Birk når du tilskriver ham al skylden i denne sag.

  • TACKLER
  • TACKLER
    Betalende bruger
      9. august 2025   

  • Det er for de fleste af os ikke synligt - hvad der sker på de indre linjer. Der er dog ét vigtigt målepunkt, som klubben har kommunikeret. Vi SKAL i Europa - det er budgettet lagt efter.

    Derefter kan man passende diskutere om Birk lykkes med sin opgave og om Schmedes har skabt de nødvendige forudsætninger for at Birk og holdet lykkedes.

    Jeg mener fx ikke, at Schmedes har skabt gode arbejdsbetingelser for Birk, var at amputere vores angreb der i sidste sæson, var det mest målfarlige i superligaen. Således består det i dag af fjerde-reserven fra sidste sæson, samt to unproven spillere fra Japan, hvoraf den ene spillede skolefodbold.

    Så kan der være nok så meget potentiale, gode vibes og Villadsen var da også en udemærket back sidst han spillede i januar. Det er meget fint det hele, men sæsonen afgøres lige nu.

    Europa - urealistisk som det er at bryde seedning - er i øvrigt ikke noget jeg har fundet på, det har GFH. Og for slutteligt at forholde mig til emnet - så handler det nok om, at man ikke vil associeres med den middelmådighed som Birk for nuværende repræsenterer. Schmedes ved udemærket godt, at armslængde til Birk, giver større sandsynlighed for egen overlevelse. For mon ikke han både har tid til at snakke med mulige indkøb og være til rådighed overfor journalister på kampdagen.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Mogens
  • Mogens   10. august 2025   

  • Hvor er det dog plat at kritisere to Japanere der dumper ind i en helt fremmed kultur. De kan ikke sproget og vores latterlige klub kan åbenbart ikke hyre en tolk. Forsøger med noget digitalt. Amatøragtigt af klubben og brugerne her.
    Schmedes svigter Birk da trænerteamet ikke er på plads Det er ikke acceptabelt. Jeg er træt af Brøndby indavl. Ikke flere interne ansættelser tak.
    Birk er ikke min mand. Få Glen R. Ind. Birk som assistent. To assistenter mere asap.
    Schmedes støtter ikke Birk da han formentlig fyrer ham næste uge eller ugen derefter...
    1 enig · 1 god kommentar

---

  • preben
  • preben
    Betalende bruger
      10. august 2025   

  • Hvis direktøren skulle bakke op om træneren, så skulle han jo samtidig indrømme at der ikke var købt 1-1 ind ift det der er solgt og lageret ikke indeholdt helt det samme potentiale,
    så + 50mio i skifte forventninger var nok mere folkeligt rettet end reelt også set I lyset af at både driftsleder og værkfører er.helt unge og uprøvede
    De burde have noget erfaring at læne sig op af og det besidder a/s bestyrelsen så heller ikke
     
    • @preben Hvorfor snakker folk om manglende indkøb og truppen er ikke på plads som undskyldning for at tabe 3-0 til et islandsk hold (eller 3-0 til Viborg eller 1-1 på færørerne) hvis samlet værdi er det samme som vores nye nummer 4?

      Viborg: Værdi i millioner € 18,3
      Torshavn: Værdi i millioner € 2,1
      Vikingur: Værdi i millioner € 4,2
      Brøndby IF: Værdi i millioner € 44,2

      Selv med et rent u19 hold burde vi kunne spille lige op med et hold fra Island (og færørerne).

      Fair nok at det er vanskeligt at score mange mål når offensive stjerner er solgt, men at lukke 3 mål ind med en målmand, midtbane og forsvar som stort set ikke har ændret sig siden foråret (ja ja, der mangler JR, men så er der kommet 2 backs istedet).

      Det er IKKE manglende indkøb som er skyld i at vi spiller 1-1 på færørerne, taber 3-0 hjemme mod Viborg og 3-0 på Island - det er alene spillerne og Birk der ikke har leveret - truppen er rigeligt stærkt til sikkert at vinde alle 3 kampe (ellers er jeg sikker på at alle 3 hold, kvit og frit,
      1 til 1 bytter hold med Brøndby.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner