Gå til Livecentre
LIVE LIGE NU...
Brøndby Stadion
  • Brøndby IF

    Brøndby IF logo
  • 0 - 1
  • Vejle Boldklub logo

    Vejle Boldklub

 
...

Fodbold live resultater




Hvornår mon pilen begynder at pege på Cooper?

Skrevet af Brøndby85, 7 timer siden

Ja, jeg spøger bare. Birk og JS fik ikke meget snor, men det gør fantastiske Cooper åbenbart.




Deltag i diskussionen




  • Savler in the moarning er der nogle der råber her

  • Welkro
  • Welkro   8. december 2025   

  • Hvad mener du? Jeg ser ikke så mange Cooper jubeltråde for tiden!

    Uanset hvem man er, så skal der stilles spørgsmålstegn ved træneren, når man taber 2 kampe til begge komplet uduelige bundhold! Fredericia er vel et af de ringeste SL nogensinde, og BIF kører med det højeste budget nogensinde.
    Vejle er et kludetæppe af SL rejects og lignede en KLAR nedrykker inden de mødte BIF.
    4 enige

  • Cooper pointsnit efter VB: 1,83
    Birk: 1,50
    Birk der vel og mærke spillede med kvistgaarden, suzuki, og et generelt bedre hold end Cooper imo.

    For slet ikke at snakke antal minutter til de unge og antal tid de har ledt holdet. Synes bestemt ikke Cooper er fejlfri, og de blamager her er der ikke nogle undskyldninger for, men han klarer sig bedre end birk på de parametre vi skal imødekomme som klub.
    11 enige · 9 god kommentar

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      8. december 2025   

  • Birk fik 9 måneder. Cooper har fået 3. Jeg synes ikke det kan kaldes lang snor.
    Jeg tror hverken klubben eller Cooper selv, er i tvivl om, at de sidste 2-3 kampe er håndteret forkert.
    Jeg hader at taber, specielt når man kan se på lang afstand, hvad der burde være gjort.
    Men på den anden side, synes jeg også det er forfriskende, med en træner der tør prøve at ændre i opstillingen. Både Birk og JS brugte jo de samme spillere igen og igen.
    Definitionen på sindssyge er at gøre det samme igen og igen, men forvente et andet output. Cooper tør trods alt rører lidt rundt i gryden. Men når erfarne spillere ikke viser lederskab og mellemvaren stadig blot er en mellemvare, er der kun de unge tilbage. Men det er ikke nok.

    Jeg tror på, at en lang pause, hvor mentaltrænere kan komme helt ind i sindet på holdet, alle assistenterne kan få trænet deres set-pieces og Cooper kan få gennemtrænet plan A, B og undertal, vil gøre underværker.

    OG så SKAL TRUPPEN TRIMMES.
    4 enige · 2 god kommentar

---

  • Mogens
  • Mogens   8. december 2025   

  • Vil påpege, at Cooper har fået alt den hjælp han selv ønskede. Er det 3 mand? Der her er ikke godt nok og slet ikke Brøndby værdigt. Det er simpelthen så skandaløst ringe….
    1 enig

  • Cooper er ikke fredet, men i begge de to sidste kampe har man kæmpet sig tilbage før 2 separate hjerneblødninger ødelægger det.

    Det er altså heller ikke nemt at være træner når målmanden på 2 kampe leverer 1,5 drop, et straffespark og et rødt kort.
    4 enige · 1 god kommentar

  • Der er stor forskel på de to senarier, Birk var idé forladt. Der var ingen fremgang at sporer, man så de samme fejl gang på gang. Cooper har ændret en hel del i den periode han har været her i, det ændre et par dårlige kampe ikke, selvom det er dybt bekymrende. Synes dagens kamp viser det var en kæmpe fejl at starte med Wass ude og det samme kan siges om Gregoritsch. Birk tænker jeg inderst inde ville ønske han havde holdt fast i det udtryk man så da han fik chancen som afløser og holdt fast i 4 back kæden og et mere offensivt udtryk. For mig var det specielt det, at man sagde en ting, men gjorde det modsatte gang på gang. Ønsker Birk alt det bedste og er ked af han ikke lykkedes, men det udtryk man så alt for ofte var for langt fra det jeg ønsker at se. Derfor var jeg glad for man gik en anden vej.
    3 enige
     
    • NewY
    • NewY   8. december 2025   

    • @olemartin.dk kan du ikke sætte ord på hvad det er Cooper har ændret ?...ja han er gået fra 3 til 2 forsvarer men målene vælter stadig ind ...i selve spillet kan jeg ikke med min bedste vilje se den store forskel

    Se 1 flere kommentarer

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      8. december 2025   

  • Jeg synes at han håndterer modgangen på en uværdig og pinlig måde.

    Han sætter de erfarne på bænken og han stiller op på måder, som eksperterne sætter spørgsmålstegn ved allerede før kampene. Når det så fejler skyder han skylden på spillerne, klubben, dommeren, osv.

    Fint nok at han stiller en hård diagnose, men han glemmer at det er ham der er ansat som lægen der skal hjælpe patienten videre. Ikke bare stå op pege fingre.

    Når vi andre ikke fatter, hvad han fabler om, så kunne det jo tænkes at spillerne har samme problem. At de heller ikke forstår, hvad de skal gøre. Udover at udvise Big club mentality, hvilket jeg efterhånden tolker som et fancy ord for at vinde kampene.
    1 enig
     
    • NewY
    • NewY   8. december 2025   

    • @del Piero helt enig ....han har lidt samme problem som birk havde, han snakker og snakker men ingen fatter for alvor hvad han snakker om ....og de ting han så får sagt virker som noget han personligt syntes og ikke som noget der er sagt i overensstemmelse med det klubben vil
     
    • @del Piero Vi vandt kampe med Wass og Tahirovic på midten, så skifter han af nød til Spierings og P, hvilket han har holdt fast i, på trods af vi er faldet ufatteligt meget i niveau, I don't understand??!!

---


  • Uka
  • Uka
    Betalende bruger
      8. december 2025   

  • Pilen begynder at pege Cooper, når han har fået nogle spillere han ønsker, og der igennem sat sit præg på holdet. Han har ikke valgt de fleste af dem han spiller med.
    2 enige · 1 god kommentar

  • Arenzano
  • Arenzano
    Betalende bruger
      8. december 2025   

  • Pilen vil i højere grad pege på Cooper hvis det ikke virker EFTER at han har fået 3-4 nye spillere ind i vinduet og har kunne sætte sit fundament og system. Hvis vi skal spille med om mesterskab og gruppespil er der for mange spillere der ikke er gode nok. Nogle af de unge talenter bliver rigtigt gode men det er urimeligt at være afhængige af dem allerede nu. Minimum en ny 6’er og ny angriber på højt niveau - og meget gerne en ny CB og en kant. Og så må et tilsvarende antal forlade klubben. Hvis det så ikke virker når vi nærmer os slutningen på sæsonen så har Cooper ikke leveret og skal se mere indad. Og ja spillet og indstillingen de sidste to kampe har været elendigt og opstilling + udskiftninger kunne godt have været håndteret bedre.
    2 enige · 1 god kommentar

  • Hvornår? Tja han skal vel have den første halve (hvis ikke hele) sæson som både JS og Birk fik, med tilhørende transfer marked og opstart.

    Dertil vil jeg lægge vægt på at der hele tiden har været tale om et genopbygningsarbejde, og (hvis jeg ikke husker helt forkert) træneren selv har været ude og sige at der vil komme nedern perioder.

    ...

    Når alt det så er sagt, så er jeg (som jeg altid er efter kampe vi har set de sidste 2 uger) enormt frustreret, ja faktisk harm. Specielt over hvor sent ændringerne kommer ude fra bænken.
    Hvis jeg (og stort set alle andre) kan se der skal ske noget, så forstår jeg ikke at man fra bænken ikke kan se det samme (eller vil ændre på det).
    ...

    Nu har Cooper 2 måneder til at gøre noget fundamentalt ved holdet, jeg vil nok bedømme ham på lige fod som jeg gjorde med Birk når denne pause er overstået. Senest efter sommerferien.

---

  • preben
  • preben
    Betalende bruger
      8. december 2025   

  • Det er vist maskineriet der skalgåes efter også indkøb. Å
    1 enig

  • AB76
  • AB76   8. december 2025   

  • Kort og godt nu.
     
    • joobs
    • joobs   9. december 2025   

    • @AB76 Efter 3 måneder, intet transfervindue og en 3.plads? Jeg gad vide hvad du laver til dagligt: Du har bare at være god til dit arbejde ;-)
      2 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • joobs
  • joobs   9. december 2025   

  • Fodboldfans er så pinlige

    Neestrup vinder the double, kommer i Champions League. De vil have ham og Sune Smith fyret 4 måneder efter.

    Cooper starter godt, får Brøndby op i toppen bagved FCM og AGF. Bedre point gennemsnit end Birk nogensinde ville få. Så slutter man rædderligt og så sidde internetkrigerne klar. Fucking hell, hvis det stod til jer ville Brøndby have 3-4 trænere om året. Cooper har ikke engang haft et transfervindue

    Folk vil så gerne egne talenter, unge folk. Masterclass. Når P. og Ambæk spiller i stedet for rutineret folk OG man taber, så er det ikke godt nok. Kan folk finde ud af hvad de vil?
    8 enige · 8 god kommentar
     
    • @joobs, spot on!
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • NewY
    • NewY   9. december 2025   

    • @joobs nå men det er da så fint at i er tilfredse med bare at vende røven til og modtage, så er vi nogle andre der forventer noget mere, og det er jo ikke det at man taber, det er måden man taber på

    Se 1 flere kommentarer
     
    • LJS
    • LJS
      Betalende bruger
      Top debattør
        9. december 2025   

    • @joobs
      Nuancerne har ihvertfald trange kår.
      Er meget enig med dit skriv her.
      1 enig · 1 god kommentar

  • Mauer
  • Mauer   9. december 2025   

  • Når Cooper har fået den trup han mener er god nok, til at han skal kunne lykkes med det han vil. Vi er nødt til at være ærlige her. Truppen er elendig. Generelt er der ingen fart, ingen kreativitet og vigtigst af alt, ingen vilje. Når det er sagt, så går Cooper ikke fri af kritik, for de sidste 2 kampe. For det har ikke været klogt nok, fra hans side.
    1 enig
     
    • NewY
    • NewY   9. december 2025   

    • @Mauer ja truppen er dårlig men trods alt bedre end 70 % af superligaen

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Jeg tænker at alle omkring Brøndby snart bør erkende at det vi ser i Brøndby ikke er et trænerproblem mere. Til forskel for både JS og Birk, så synes jeg vi med Coopers tiltræden har fået en markant lederskikkelse som ikke bare kan se ind i de faktuelle problemer, men også tør at sige dem højt og ligeså virker til at have planer for hvordan det kan løses. Jeg håber bare at der er fuld support fremover til Coopers projekt fra tribunen op til direktionsgangen.
    Cooper er min optik noget af det allervigtigste der er sket i Brøndby i mange år, og han har min fulde support.

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      9. december 2025   

  • Tror man lige skal æde skuffelsen først, Cooper er ikke den person som trækker dumme røde kort eller laver andre personlige fejl på banen, at han så virker lidt ude af sync med kampen set på hans udskiftninger kan man kun klandre ham for.

    Men det sagt har Cooper hele tiden været åben om det er en lang vej vi skal igennem og det vil være bump på vejen, min tillid til Cooper er ikke mindsket på nogen måde, for han har bevist han kan få resultater med et hold som han ikke har haft nogen som helst indflydelse på.

    Pilen peger i retning af spillere som mangler koncentration og åbenbart har haft svært ved at smide den mentale baggage fra JS/Birk tiden, for de 2 sidste kampe jeg har set har været det spil som er blevet vist, sidelæns og tilbage, elendige indlæg, vi har ikke haft bolden der hvor det er farligt.

    En grundig oprydning i truppen er nødvendigt uden tvivl.

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      9. december 2025   

  • JS var i klubben 2½ år, det er pænt lang tid i fodbold verden, og Birk var bare en billig temu version af JS, han fik 9 måneder uden nogen form for forbedring, jeg tænker hvad forventer du da ? at vi bliver spillet ned i 1. division før ledelsen reagere ?

  • Vi vandt 5 af Coopers første 6 kampe, inklusive en debutsejr i Parken. Det giver immervæk noget snor. Ligesom Birks 4-2 pokalsejr mod AGF før han fik det permanente job også giver snor.

    Alle kan tabe i parken, men kombineret med 0 point mod FCF og VB, så er vi naturligvis kritiske, jeg ved ikke hvor du får fra at folk ikke er kritiske?

    Jeg var aldrig imponeret over Birk, ligesom du aldrig har været imponeret over Cooper. Men ligesom jeg synes Birk skulle have sommerpausen, et transfervindue , en opstart og starten på sæsonen til at rykke på holdet, så skal Cooper naturligvis også have vintervinduet, vinteropstarten og forårssæsonen til at vise at han kan rykke holdet.

---

  • Han er lige begyndt.

    Han får ryddet op. Og helt fair han ikke bruger f.eks. Wass. Gør jo ingen forskel o forhold til p.

    2 enige · 2 god kommentar

  • Ljm
  • Ljm   9. december 2025   

  • Som en anden bruger skrev i et andet indlæg. Hvis der ses bort fra Birk, så har 3 af de sidste 4 trænere i Brøndby vundet mesterskabet i deres nye klub. Den 4. er Thomas Frank.
    Så måske er spillerne eller sammensætning af spillerne bare ikke god nok.
    Måske, som Cooper har pointeret tidligere, så er udenoms faciliteterne bare ikke en top superliga klub værdig. Når han påpeger at Masterclass har bedre udenoms faciliteter end superliga holdet. Jeg tror på at de øvrige faciliter betyder meget. Ellers ville alverdens top klubber ikke bruger så mange penge på det. Da man så Thomas Frank bliver præsenteret i Tottenham, var det jo nærmest en lille by de kørte rundt i. Ikke at Brøndby skal derhen, men bedre lounge område til spillerne og træningslokaler kan gøre meget.





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner