Fodbold live resultater




Ingen Brøndby-spillere på A- eller U/21-landsholdet

Skrevet af Nanna Møller Karlsen, 24. august 2020

Det er ikke mange danske A-landsholdsspillere Brøndby IF har haft i de senere år. Derfor kommer det næppe som den store overraskelse, at der heller ingen blå/gule er i Kasper Hjulmands første landsholdstrup. Eneste bejler var vel Andreas Maxsø, men han spiller en plads, hvor landsholdet i forvejen er overordentligt godt besat.

Til gengæld er der vanen tro flere tidligere Brøndby-spillere med på A-landsholdet. Der er tale om Christian Nørgaard, Frederik Rønnow, Andreas Christensen, Jannik Vestergaard, Daniel Wass og Pierre-Emile Højbjerg.

På Albert Capellas' U/21-landshold er der heller ingen Brøndby-spillere denne gang. Capellas var på plads til Brøndbys træningskamp mod Næstved forleden, men har altså udtaget en trup uden spillere som Morten Frendrup, Anis Slimane eller Jesper Lindstrøm - sidstnævnte er dog småskadet.

Mens man måske græder med det ene øje i Brøndby, griner man med det andet, for de manglende udtagelser betyder, at Brøndby kan have flere af spillerne med i de sidste forberedelser frem mod Superliga-premieren den 13. september.




Deltag i diskussionen




  • BIF som klub befinder sig jo i leverpostejens tidsalder. Intet overraskende i at vi ikke dominerer nogle landshold - modsat tidligere tider, hvor BIF spillere ofte udgjorde stammen på diverse landshold. Vores spillemæssige (og forretningsmæssige) deroute har varet i mange mange år nu. Det til trods, er der stadig mange af mine med-fans, som på dette fansite bærer ja-hatten med stolthed og mener, at vi er helt på rette vej med CV som sportdirektør og at FCN strategien giver guld om nogle år. Det har jeg kæmpestor respekt for - det godt gået med al den elendighed vi sammen har oplevet de sidste mange år. Jeg tør ikke tænke på den eufori der vil herske på Vestegnen næste gang vi vinder et DM - hvadenten det bliver om 3 eller 30 år.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Kristianbs
      Et fint skrevet indlæg. Jeg kan godt være med på at vi lige nu ikke har et historisk godt spillermatetiale. Vi betaler stadig for fortidens fejltagelser.

      Jeg er jo en af optimisterne, men det er nu ikke fordi jeg tror vi får guld i næste sæson eller om 2 år, men simpelthen fordi den strategi vi kører med nu, historisk er den eneste der har givet os gode resultater på den lange bane. Og fordi vi ikke har andre muligheder lige nu.

      Hvis du ikke mener den nuværende vej er den rigtige, hvordan synes du så vi skal gøre det? Hvis du mener vi skal finde eksterne penge, hvordan skal vi så undgå at falde i den købefælde, som flere gange har sendt klubben på fallittens rand? Hvad skal vi gøre anderledes denne gang, med en evt stor pose penge fra en investor?

      Hvor mange penge tror du der skal til for at indhente FCM og FCK, og ser du det som en realistisk mulighed at vi kan hente de penge?
      1 enig

    Se 4 flere kommentarer

  • Fedt, så har vi dem for os selv.

    De skal alligevel ikke sælges, så prædikatet U21-landsholdsspiller betyder ikke alverden. Fuld fokus på Brøndby.
    2 enige

  • preben
  • preben   24. august 2020   

  • Men 6 tidligere Brøndby spillere , overgåes da vist ikke af andre !

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      24. august 2020   

  • Jeg gør som Nanna skriver: Græder med det ene øje og griner med det andet. Jeg kan gdt forstå at vi ikke har nogle på A-landsholdet. Men jeg forstår ikke, at hverken Frendrup, Slimane eller Lindstrøm er at finde på U21.
    Når det så er sagt, så er det måske meget godt, at vi kan have dem med til kampen mod Crystal Palace. Hvis CP byder 100mio for Jobbe, er det fint for mig, at han bliver skudt af. :)
    2 enige

---

  • Sim
  • Sim   24. august 2020   

  • Ja... vi vil da ikke have nogen på A landshold for så har vi bedre forberedelses muligheder. Vi vil ikke i Europa i år for hvad skulle vi der alligevel. Vi fik ikke ret mange penge for Domme, Wilchek, Muhktar og Tibbling, men tænk hvad vi sparer i lønkroner. COME ON... hvad er det for en mentalitet. Vi kan måske lave en fan konkurrence om hvilken fan der kan afløse Marvin i målet engang imellem, så vi kan aflønne pr kamp og spare lidt mere. Folk har bare accepteret at vi ikke kom i Europa. Det betyder ingen eksponering af spillere til salg, ingen mulighed for at tjene Europa penge til klubben, ingen fan oplevelser, ingen point, ingen mulighed for et eventuelt gruppespil. Men det er vel også ligemeget så længe vi kan synge lidt mere og lave en flot Tifo. Ambitions niveauet er efterhånden pinligt!
     
    • mp80
    • mp80   24. august 2020   

    • @Sim der hvor det tæller er til slutrunderne, det kan Maxsø nå endnu evt. Riza/Wass, hvis det lykkes at hente en af de to hjem.

    Se 2 flere kommentarer

  • Kan vi ikke få Kristianbs og BIF til jeg dør i bestyrelsen? Med den know how, netværk blandt investorer og dybe indsigt i hvordan man skaber en vinderklub i en finansiel svær situation er det trist to så store talenter ikke får mere indflydelse.
    6 enige · 6 god kommentar

  • Jeg syntes det er meget underligt at Frendrup ikke er udtaget.
    Han havde FCKs midtbane i sin hule hånd sidst hvor vi ikke vandt pga en grov dommerfejl.
    Han Har spillet på et konstant højt niveau i hele foråret, og ligger i klart i top 3 af 6ere i ligaen.
    Det virker som en sviner fra Capellas!
    1 enig
     
    • @Sorteslyngel
      Jeg synes også det så mærkeligt ud, men konkurrencen på den defensive midt ser stor ud i u21-truppen. Og Frendrup på 19 år konkurrerer med spillere op til 2-3 år ældre end ham.

    Se 6 flere kommentarer
     
    • @Sorteslyngel undrer virkelig også mig!!
      1 enig

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      24. august 2020   

  • Til de mange, som jamrer over strategien: vi har nu i 10-15 år prøvet den strategi, hvor man forsøger at købe gode, dyre spillere i håbet om at blive mester og komme i Europa. Det har ikke virket, men kun gjort underskuddet større år for år. Konklusionen er at strategien kun virker, hvis man 1) har flest penge 2) er dygtig til at købe/sælge. Vi har de seneste 15 år ikke levet op til nogen af dem.

    Den nye strategi er derfor at blive markant bedre til punkt 2: at forvalte sine penge fornuftigt og drive en stabil, velsmurt butik (ikke været et kaotisk galehus, hvor folk konstant bliver fyret, strategier skifter, osv.). Hvis vi over en årrække viser at vi evner det, så skaber vi dels en bedre økonomi, hvor vi langsomt kan bygge op, og dels vil vi blive helt anderledes attraktive for nye investorer.

    Det er en billig omgang når folk råber på indkøb, kalder strategien for FCN-agtig eller brokker sig over at vi ikke fik flere penge for vores bedste spillere. Hvis man mener det må man gerne anvise, hvad CV skulle have gjort i stedet? Skulle han have beholdt de spillere, hvis løn betød at klubben kørte med et underskud hvert år? Hvem skulle betale de penge? Hvis vi havde beholdt dem, var vi så blevet nummer 1 og ville vi så have kvalificeret os til CL eller EL? Næppe. Så jeg vil gerne høre, hvad CV helt konkret skulle have gjort anderledes for at rette op på den uholdbare, gigantiske underskudsforretning, som BIF var da han overtog jobbet?
    8 enige · 5 god kommentar
     
    • Joblar
    • Joblar   24. august 2020   

    • @del Piero meget enig folk bitcher, men det er en gratis omgang for der kommer ingen anbefalinger eller løsninger i kølvandet herpå, men jeg er da spændt på at høre hvad vi kan gøre i stedet for ?
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • @del Piero
      Spot on indlæg. Jeg har skrevet meget at det samme flere gange, men det er meget svært at trænge igennem til de personer, der stadig tror vi lever i 1998.
      Jeg ved godt vi lever af drømme som fans, men problemet er når folk indser at deres drømme er urealistiske. Så bliver det bare til brok i stedet.

      Det er lidt synd, for vi har gang i noget nu, som på længere sigt ser utrolig lovende ud.

      @Joblar: helt enig.
      4 enige · 2 god kommentar
     
    • Sim
    • Sim   24. august 2020   

    • @del Piero Du kaster mange pointer op i luften - så jeg svarer lidt blandet her. Det er spekulation, men - havde vi haft Kaiser og Wilchek i foråret havde vi sandsynligvis blevet nummer 3 og haft afgang til Europa = penge / mulighed for penge og spiller sksponering. Jeg klandre ikke CV på nuværende tidspunkt, men jeg er dog ærgelig over de manglende ambitioner og ikke mindst fans som bare resignerer og tilbeder en sportslig ledelse der ikke lever op til egne målsætninger og som ikke kommer i Europa kval for første gang i mange år. Jeg er også super træt af at man ikke sælger Muhktar dagen efter han bliver årets suppe spiller. Træt af man ikke forlænger med Pukki lang tid før han udløber og får 40 mil for ham. At man ikke i mange år skiftede ud i den forsvarskæde med Arajuri og Hermansson. At man forlænger med eklatante spillere men ved ikke virker som Hermansson og Mensah. Jeg synes CV gør mange ting rigtigt indtil videre. Men jeg forstår ikke at “mange” fans ikke er mere oprevet over manglende Europa. Manglende målsætning. Manglende lovet pres fodbold. Vanvittigt bundniveau. 2 sæsoner nu med elendige resultater accepteret middelmådighed. Det forstår jeg ikke.

    Se 4 flere kommentarer

---

  • Skovbo
  • Skovbo   24. august 2020   

  • Ok kan godt forstå at vi ikke har nogen på a holdet pt.Der er mange stoppere så Maxsø står ikke lige på spring. Forstår ikke helt hvordan Hjulmand kan udtage spillere der ikke spiller fast i deres klubber?? Zanka, Delaney -det er da den billigste badebillet de har fået.
    Ang.u 21 hvor er Frendrup?? Det må da være en fejl-han har været klasse på vores midtbane.
    2 enige
     
    • Betalende bruger
        24. august 2020   

    • @Skovbo Og slet ikke nogen fribillet til Skov Olsen der i Italien bliver kaldt et fejlkøb der er for dårlig til Serie A.

  • Hvordan kan Fendrup ikke være udtaget? Capellas her udtaget en spiller fra 1. Div....virker meget underligt


  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      24. august 2020   

  • Er det bare mig, eller er Bruus et bedre bud på en højreback end de 2 der er valgt til U21?
    1 enig
     
    • Betalende bruger
        24. august 2020   

    • @Saesonkort Han er bedre.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

---


  • Tanken
  • Tanken   25. august 2020   

  • Det kommer ikke som nogen overraskelse med A-Landsholdet. Der har vi bare ikke nogen som er bedre kandidater end konkurrenterne.

    Mht U-21 har Capellas tydeligvis ikke udtaget det absolut bedste hold han kan. Der mangler mange spillere, også fra vores konkurrenter. Hvorfor han har gjort det sådan ved jeg ikke, men det er på ingen måde skidt for os og vores spilleres opstart, og de får en stor kamp mod Crystal Palace I stedet. Det er fedt at have spillere på landsholdet, men det er for mig federe at de er i truppen under opstarten så vi kan være så tæt på 100% som muligt når vi skal møde FCN
    1 enig





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner