-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Kære alle Brøndby Fans
Klubben melder ALT udsolgt af sæsonkort og billetabonnementer på 18.500 som slår sidste års rekord på 18.250 før sæsonen overhovedet er kommet igang. Impornerende 95 % valgte at forny deres sæsonkort og de sidste 1500 billetabonnometer blev revet væk på under en time.
Udnyttleseprocenten steg fra 75 % til 86 % - hvilket betød at hjemmekampene på Brøndby Stadion blev med hele 22.190 tilskuerer på lægterne hvilket er et rekord højt snit.
Alt sammen nogle utroligt flotte tal og rekorder – Men der er en bagside af medaljen – hvis udnyttleseprocenten endnu engang stiger i den kommende sæson, hvilket er klubbens mål, så forudser jeg at vi vil se at under 10 % af stadionkapaciteten vil være til salg fra kamp til kamp til nye fans, turister osv. eller under 2500 frie pladser. Det er på den ene side positivt at kampene på den måde bliver udsolgt, men på den anden side bliver det meget svært for nye unge fans og andre at komme ind og se en hjemmekamp, og det tror jeg bliver en udfordring for klubben og der vil uværligt komme et prispres på både sæsonkort og billetabonnomenter over tid – eller det vil bliver kun dyrer og dyrer at komme på stadion, det vil selvfølgelig styrke klubbens økonomi på den korte bane – men de stigende priser vil komme til at udelukke nogle af økonomiske årsager og det er ikke i klubbens ånd – så her bliver de udfordret hvis billetindtægterne og indtjeningen skal øges i de kommende år.
En stadion udvidelse kan ikke anskues ude i horisonten og fra snakken i bestyrelseslokalet en dag begynder til en udvidelse er gennemført går der mindst 3-5 år. Jeg er spændt på at se hvordan priserne udvikler sig de næste 3-5 år og jeg forventer at udnyttlesesprocenten vil kommer op på et niveau på ca. 95%.
Hvad gør du dig af tanker omkring stadionkapaciteten og de andre udfordringer...........?
Deltag i diskussionen
Fox1964 4. juli 2024
Vores kapacitet må antages at være tilskuertallet til AGF-kampen: ca 27.000
Jeg antager også at sponsorbilletter er indregnet i de 18500. Altså er ca. 30% af kapaciteten eller 8500 billetter i frisalg per kamp. Jeg tænker at der er rig mulighed for at få en plads, hvis man ønsker det.
Mht billetpriserne så kan man skele til Tyskland, hvor man i mange år har haft noget nær fuldt hus til samtlige kampe uden at priserne er stukket af. Faktum er bare at der ikke er særligt mange penge i billetter. Hvis klubben hæver prisen for de 350.000 tilskuere, der besøgte stadion i sidste sæson med 50 kr., vil det resultere i 17 mio i merindtægt på en sæson. Det er peanuts ift en fed stadionoplevelse og et attraktivt produkt for sponsorer og ejere.
Udvidelse af stadion er naturligvis en mulighed, men det kræver nok en årrække med fuldt udnyttet kapacitet. Altså et snit i nærheden af de 27.000 per kamp.
Kenneth
Betalende bruger
4. juli 2024
Tror ikke du skal regne med at Partner og sponsor billetter indgår i de 18.500
Mener at huske, at sidst der blev snakket om det, lå man på:
16.500 sæsonkort/billetabonnement
1.800 Partnerbilletter
2.500 Sponsorbilletter
Så man skal nok ligge omkring 5.000 Partner/sponsor billetter til de 18.500. Og vi kan så også trækker de 1.500 pladser til udebanefans fra. Så hedder det 25.000, hvilket efterlader omkring 3.000 billetter i fritsalg, plus de pladser der bliver frigivet af sæson/billetabonnement (mellem 2.000 til 3.000)
Det kunne være intressant at høre hvordan udnyttelses graden for Partner og sponsorbilletter ligger på.
Fox1964 5. juli 2024
Kenneth
Betalende bruger
5. juli 2024
De 5.000 er udfra hvad det var sidst (2021/2022 sæsonen) der blev meldt noget ud.
Det kan godt være det kun ligger omkring 4.000.
¨
De 1.800 partnerbilletter og 2.500 sponsorbilletter er jeg ret sikker er fra en podcast med Thomas Skov, men om det var i Mediano eller BrøndbyLyd har jeg ikke kunne finde frem til
Ibber 5. juli 2024
Spørgsmålet er om man ikke blot skal acceptere stadion evt med light løsningen og måske hæve prisen lidt for sæsonkort?
Lige nu kan du få den billigste billetløsning til 89 kr om mdr - det synes jeg er meget billigt.
Bastiano 4. juli 2024
I Bayern fx er der flere års ventetid.
Se det positivt, at folk gerne vil på stadion. En udbygning af der nuværende vil være for dyrt, i forhold til hvad man ville tjene ekstra.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
5. juli 2024
Kalledrengen 4. juli 2024
Jeg ved ikke hvor meget det drejer sig om, men jeg tror helt sikkert, at denne mulighed er blevet brugt mere i den forgangne sæson og er en af årsagerne til stigningen på udnyttelsesprocenten.
Semperfi
Betalende bruger
4. juli 2024
Ærgerligt også, at udnyttelsesprocenten af sponsorbilletter er så lav.
Her kunne man med fordel sætte ind...
En stadionudvidelse er nok påkrævet, men et stort projekt - ikke mindst fordi parkerings- og til/frakørselsforhold er så dårlige.
Kenneth
Betalende bruger
4. juli 2024
Kender du udnyttelseprocenten på partner og sponsorbilletterne ?
Der er nok billetter til at nye folk kan komme ind. Lad os nu nyde vi stort set kan fylde stadion og bygge på den oplevelse inden man begynder at snakke om udvidelse af stadion.
Om lidt forsvinder der endnu flere p-pladser omkring Brøndby hallen, så jo længere væk vi kan få bilerne fra stadion, jo nemmere at det at komme hjem.
Let banen åbner med udgangen af 2025 og en s-tog stadion ved priorpakken er fortsat på tegnebrættet. Begge ting der vil gøre det lettere at komme til Brøndby Stadion uden bil
---
KJOE 5. juli 2024
Og med 100% udsolgt på sæsonkort så er en udvidelse af stadion uundgåelig. Der skal bygges større lounger og skabes flere pladser på stadion.
Der er også andre ting på stadion, som træner til en fornyelse. Jeg synes boderne har alt for lang ventetid og udvalget er ikke altid det mest spændende. Kun koldt vand i hanerne på toilettet osv.
Når Palmå taler om at udnytte kommercielle muligheder, så må han også mene stadion. Flere sponsorer, flere tilskuere og mere salg i boder og merchandise. Det lægger alt sammen til udviklingen af klubben. Men det kræver en udvidelse af stadion tror jeg.
Men som flere skriver. Det er da vildt positivt. Der skal bare handles på det. Fodbold skal være for alle. Gæster skal kunne få en billet relativt nemt og til en overskuelig pris. Det cirkus i England, hvor man skal give +4.000 kr. for en PL kamp er helt ude i hampen.
Kenneth
Betalende bruger
5. juli 2024
Jf lokalplanen må Brøndby bygge bag nordtribuen, hvilket eventuelt kan bruges til nogle nye sponsor faciliteter eller man kan flytte administrationen og indrage de områder til sponsor faciliteter.
Ellers skal man ud i at Brøndby gymnasium skal flytte væk fra stadionet, for at give plads til nye sponsor faciliteter. Inden for de næste par år vil der ske en del i forbindelse med sportsbyen og man kunne i den forbindelse måske finde/bygge nye lokaler til Brøndby gymnasium. Eller de kunne flytte i en evt ny bygning bag nordtribunen.
Kunne virkelig godt tænke mig at høre hvad udnyttelses procenten er på partner/sponsorbilletterne.
Danton 5. juli 2024
Kenneth
Betalende bruger
5. juli 2024
Det er måske blevet relevant man kunne gøre det på sydsiden øvre nu
Er det ikke fra den nye sæson det skulle være på plads med de stemningsskabende ?
Har dog ingen ide hvor mange nye pladser det evt ville give. Om vi snakker 200 eller 1.000
Danton 5. juli 2024