køb Køb Køb

Skrevet af Brøndby i hjertet, 2. maj 2022

Der skal købes skal der alle spillerne skal fyres og så skal vi bare købe nye stjerner fra en høj hylde.

 og vi skal da også lige huske at svine alt og alle til spillere trænere bestyrelse.

Kald jer lige fans igen i min verden medløber fans.

 Klubben har i årevis købt alle mulige dyre spillere og smadret økonomien gav det mesterskaber NEJ det gjorde det ikke så sadlede klubben om og brugte de unge og hovsa så vandt vi sørme mesterskabet og sjovt nok er vores økonomi også blevet meget bedre.

Vores hold har det svært lige nu og fejlene har sneget sig ind men jeg syntes at spillerne er gode og med nogle få og gode indkøb er jeg sikker på at vi har et rigtig godt hold til den nye sæson.




Deltag i diskussionen




  • Ha - jeg er ikke uenig i meget af, hvad du skriver
    1 enig

  • Den eneste grund til at vi vandt mesterskabet i 20/21, var jo, at FCK og FCM fejlede eklatant.

    Vi tabte 9 kampe i sæsonen, vores hold var jo ikke det bedste. Vi havde jo heller intet at gøre i Europa - ikke en eneste sejr i 8 kampe, endda kampe, hvor vi ikke skabte så meget som en eneste målchance. Og nu er den trup så blevet udpint og udmarvet, derfor kan resultaterne og spillet jo ikke overraske. Vi ligger son vi har redt.
    4 enige · 3 god kommentar

  • Jeg er sådan set enig i at man ikke skal gå i panik. Men hvis vi nu lige tager en kølig analyse:

    I BIFs strategi opererer man med 3 typer spillere:

    Talenter, der skal spilles ind på holdet, og sælges videre efter de slår igennem og gerne har opnået cirka 100 kampe.

    Performance-spillere som skal være blandt de bedste i suppen og som talenterne skal kunne støtte sig til.

    Onkler - ældre spillere som kan lære fra sig, men som er på det rene med at de måske for knap så meget spilletid. Thomas Mikkelsen er et godt eksempel.

    I øjeblikket er balancen skæv, og man har for få performance-spillere. Og hvad værre er, dem man har spiller overordnet set temmelig dårligt. En performance spiller der ikke performer har ikke plads på holdet, og skal enten videre, eller overgå til en onkel-rolle. I begge tilfælde skal han erstattes, enten af en ny mand eller et talent.

    Så hvis man kigger ned over holdet, har man i Rosted, Rado, Hedlund, Greve (OK, han kan stadig nå at bide sig fast, men så skal det også være nu) nogle performance spillere der ikke performer godt nok, og som derfor skal videre.

    Yderligere vil Bruus gerne prøve udlandet, og med hans alder og kontraktlængde skal han sælges til sommer.

    Yderligere vil Maxsø nok gerne sælges.

    Så hvis man kigger ned over start 11, skal 5 mand nok videre. Yderligere kan man næppe regne med at Divkovic rammer Superliga-niveau allerede i næste sæson, og så har man en start 11 med 6 åbne pladser. Man kan nok fylde nogle af dem op med de unge, men der skal godt nok også forstærkninger til udefra.
    5 enige
     
    • @Porstmand Per selvfølgelig skal der forstærkninger til tænker en 4 stykker erfarne dygtige spillere som de unge kan læne sig op af men så er jeg også sikker på vi har et rigtig godt hold

  • Forskellen er der er intet kvalitet i spillet som der var dengang vi ikke vandt mesterskaber.

    Vi vandt ikke med Zorniger men vi spillede og havde fortjent mesterskabet

    Det kom så under NF men du skriver da vi skilte os af med dyre spillere kom mesterskabet.

    Vi vandt med et mulehår og vi vandt på en af de dyre løn spillere (Vigen) på hans 1-0 mål.

    Vi havde en af de dyre og bærende kræfter hele sæsonen i Jung der var en stor gevinst i den sæson.

    Marvin var en dyr målmand og i den sæson vi blev danske mestre spillede han sin bedste sæson, ligesom Vigen også havde stor andel i det.

    Kvaliteten i spillet og ikke mindst underholdnings værdien som man som klub også har brug for var bedst under Zorniger.

    Rado og Hedlund var heller ikke billige og de havde også deres store andel i mesterskabet der scorede Hedlund hele 8 mål

    Dem du hentyder til og havde stor andel er Frenne, Jobbe og Uhre. Men du glemmer bare lige de andre også.

    For uden Vigen, Jung, Rado, Hedlundog Marvins flotte sæson så tror jeg ikke vi var blevet danske mestre.

    Så jo det kræver også kvalitet sammen med unge store talenter, men har personligt svært at se en Jobbe Frendrup pt i vores ungdoms rækker, selvom der er talent.

    Svært ved at se Carl B eller Divkovic, Pavlovic,Kvistgaarden,Salec have det en Uhre havde. Eller hvor er den nye Frendrup der fik debut da de dyre spillere var der under Zorniger som jeg husker det som 16 årige

    Så måske ser du/I mere end mig :)
    3 enige · 3 god kommentar
     
    • @Mester jeg prøver ikke på at glemme nogen af de rigtig gode spillere vi havde ud over de unge men de gjorde forskellen og hvis vi får 4 erfarne dygtige spillere ind til sommer så vil de unge blomstre endnu mere op og med hensyn til uhre nej ingen af de nye angribere er ligeså gode som han var men husk at han også skulle bruge ret lang tid for at komme i gang jeg er ikke i tvivl om at med de rigtige forstærkninger og tid og tillid så ha vi et rigtig godt hold i næste sæson

    Se 1 flere kommentarer


  • mp80
  • mp80   2. maj 2022   

  • Det handler ikke om at være medløber, hvis ikke holdet er stærkt nok, så kan man få en sæson som den, hvor man med nød og næppe overlevede mod Horsens. Er det der du vil hen?

    Vil man ligge i top 3 og spille europæisk kræver det forstærkninger til alle kæder længere er den ikke. Man kan sagtens forstærke holdet uden at smide mange mio, kr. ud af vinduet. Det kræver er klar strategi, at der hentes spillere som passer til systemet og ikke først både skal integreres i truppen og derudover spille på en ukendt plads med en ny rolle.

    Kig på de beløb CV har hentet for og spørg der selv, kunne de mange mio. ikke være brugt bedre? Alves, Greve osv. Han hentede også fx Pavlovic på en lang og dyr kontrakt, scouting afd. i Brøndby har alt for længe været et kæmpe problem.

    Hvad med CVs udtalelse om klubben har rigeligt med penge til at hente nye spillere for? Trænerne bære også deres del af ansvaret, hvorfor kunne Børkeeiet ikke bruges?, så snart han var skiftet spillede han den rolle og position han var stærkest i, hvilket resulterede i 2 mål og en fantastisk præstation. Kig på Greve, månedens spiller og valgt til årets pokalfighter kort for inden, hvorfor kan NF ikke få noget ud af ham, ligesom de mange andre spillere som er hentet ind?

    Afgangen af Jesper Sørensen har svækket holdet markant, han var en vigtig brik i mesterskabet.

    Hvordan var holdet i 80'erne, 90'erne, man havde ambitioner, man havde profiler, man fik de rigtige talenter, præsterede en træner ikke, blev der reageret konsekvent. Man skal se på, vil man vinde eller bare være med.

    Glem alt snak om medløbere, nej passionerede fans ønsker det bedste for klubben i med og modgang, så når noget ikke fungere er det helt fair at udpege problemerne. Spillerne, trænere og ledere osv. bliver alle målt og vejet for deres indsats og sådan er det i elitesport.

    Vil man udvikle talenterne bedst kræver det nogle erfarne spillere på højt niveau til at løfte dem og guide dem.

    1 enig
     
    • @mp80 meget enig. Se på hold med langt færre midler end os, som rundbarbere os gang på gang (læs Randers, Silkeborg), utroligt hvad de kan få ud af budgetter der ligger langt under vores - derfor er det helt naturligt at stille spørgsmål tegn ved de handler der er foretaget, og den kvalitet der er kommet ind, for faktum er at det ikke rækker til mere end nr. 6 pt., og objektivt set og over hele sæsonen mener jeg vi ligger på den placering vi har spillet til hverken mere eller mindre, og her er det nok man kunne have forventet og forlangt noget mere.

      Tænker en spiller som Fallenius skulle have haft en fair chance, og er han i virkeligheden dårligere end f.eks. Björk, Pavlo og Divko, tvivler ?

      Nu ender det måske med fordi scouting og indkøb har fejlet at vi ståpr over for at skulle nedjustere vores forventninger til regnskabet i og med at Europa var en del af forudsætningerne, det er bare ikke godt nok - for mig er sæsonen allerede dumpet med et brag ligegyldig hvad der sker i de sidste kampe, det har været en lang ørkenvandring fuld af spillere der ikke fortjener at spille i en klub som Brøndby, for mange af disse bliver BIF nok også den højeste hylde de nogensinde kommer til at spille på.
      1 enig
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        2. maj 2022   

    • @mp80 - Du skriver: ‘’Man kan sagtens forstærke holdet uden at smide mange mio, kr. ud af vinduet.’’
      Men hvordan synes du det skulle være gjort anderledes? Det er nemt at være bagklog.
      Greve var på papiret relativt billig, i forhold til hvor god han har været for Randers.
      Jeg kender ikke Pavlos kontrakt, men tror ikke på den er så dyr endda.
      Alves er netop købt med tanke på fremtiden. Ham skulle erstatte Maxsø når/hvis ham ryger.

      Jeg kan ikke se hvem vi kunne have fået billigere eller til samme pris, som kunne have været bedre?
      Heggheim er en af dem der trækker i den gode retning. Og nu begynder Bell også at vise sine evner.

      Nej det er ikke alle der præsterer som vi ønsker, men jeg synes heller ikke, at alle fejler.

      Lige nu er den største mangel kontinuitet. Og det kan ikke købes for penge.
      Men vi står til gengæld nu i en økonomisk situation, hvor vi kan tillade os at sige nej tak til at sælge. For vi er ikke længere lige så trængt på økonomien. Og dét kan give den nødvendige kontinuitet.
      2 enige · 1 god kommentar

  • AsbjornB
  • AsbjornB
    Betalende bruger
      2. maj 2022   

  • Du skriver jeg syntes at spillerne er gode - kan du uddybe hvilke spillere der imponerer dig?
    PT kan jeg ikke lige finde andre end vores målmand og kvistgården :|
     
    • @AsbjornB jeg syntes hegheim thiempe slimane bell greve bruss divkovis kvistgården hermansen er rigtig gode spillere og er sikker på at de bliver endnu bedre i næste sæson hvis der kommer tre til fire mere erfarne spillere ind i sommer vinduet

  • Medløber fans gider ikke bruge tid på at kritisere sit hold, fandme en latterlig og dybt underlig kommentar, fordi man kritisere spillere/træner eller CV for den sags skyld betyder det bare at klubben er det vigtigste for en fan og alle de overnævnte kommer i anden række, vi kan sagtens blive enig om vi skal ikke ud og købe dyre hovsa løsninger men heller bringe et masterclass talent i spil i stedet for eller scoute bedre spillere i norden.
     
    • @Vainio74 jeg har intet mod at man kritisere nogle hvis man gør det på en saglig måde men hvis man bare sviner folk til så bliver det usagligt på grænsen til barnligt

    Se 1 flere kommentarer


  • Der er ingen tvivl om, at NF og CV har gjort rigtig meget rigtigt siden de er landet på Vestegnen. Men der er heller ingen tvivl om, at de har store mangler på flere fronter. Måske mangler NF den rigtige/den sidste assistent til at sparre med. Og måske kunne man se på CV’s opgaver. Han er tilsyneladende en stærk forhandler, men mangler vist bedre hjælp til at udpege, hvilke spillere han skal forhandle om i andre klubber. Kan CV’s opgaver mon fordeles på flere?

    Jeg krydser, alt hvad jeg har, for, at der til sommer bliver lavet nogle ordentlige investeringer, som kan løfte holdet både på og uden for banen.
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        3. maj 2022   

    • @Anton Dværg - CVs skulle jo have været delt op, han er jo ‘kun’ fodbolddirektør. Man havde jo tænkt at Ebbe Sand skulle være ved hans side, formentligt som sportschef eller lignende. Man havde vist bare jeg glemt at spørge Ebbe selv…





KØB VORES KOPPER, BØGER OG PLAKATER