Fodbold live resultater




Kompetencer or not kompetencer

Skrevet af HvorliggerColding, 19. april 2022

Dette indlæg er affødt af den altid gode podcast “Brøndbylyd”. I forrige afsnit blev der brugt en hel del tid på finde løsninger på de åbenlyse problemer vi har lige PT. Lad mig starte med at sige. Dette er ikke ment som et “nu går alting helt galt og vi vinder aldrig noget igen” indlæg. Nej, det skal nok nærmere ses som en kommentar til denne nuværende, men også på den lange bane spillertrup.

 

Dette er selvfølgelig en debat som kommer i forlængelse af en del skuffende resultater og flere mildest talt skuffende udtryk på banen. Sådan må det være når det går som det går men. Jeg må altså sige at debatten mangler et helt centralt element.

 

Panelet er tæt på ca 40 minutter inde på noget af det rigtige. Nanna spørger Aske Stentoft om følgende “Hvor ser du vores hold have spidskompetencer”. Jeg er med på at den altid dygtige Aske kommer med sit bud, men det er ovre i kategorien vi må have spillet holdet bedre sammen agtig og vi har ikke de spillere vi havde tidligere. Vi må være tålmodige med holdet som vi har været det med de forrige. Og på den måde bakker Aske , uden at sige det direkte, sådan set Nanna op i hendes tese. Nemlig at vores hold i den grad mangler spidskompetencer. For det gør de. Punktum.

 

Men hvorfor er det så et problem ?

Prøv at spørg jer selv hvilken eller hvilke spidskompetencer vi havde i holdet sidste sæson. Hvad frygtede vores modstandere mest når de mødte os ? Det var vores fart og især vores fart oppe foran, hvor modstanderholdende ikke kunne rykke sig ret mange meter frem i banen, før at der blev løbet dybt på dem. Dels scorede vi en del mål på denne måde, men det måske vigtigste element var, at Niels udnyttede det i vores spillestil. Det i form af dybe bolde frem i banen til  fremstormende Jobbe, Hedlund eller Uhre. Ikke ret mange hold kunne holde hele 3 spillere fra fadet. En afledt effekt af dette var, at modstanderne ikke turde gå højt på os og det gav os en masse plads centralt i banen, som vi var sindssygt dygtige til at udnytte, da især Jobbe og Uhre var vanvittigt gode til at finde rum og løbe i. Med andre ord. Vi havde en spillestil som passede til vores spillere. Holdet fungerede socialt godt sammen og bum. Mere skal der ikke til i den danske liga før man har et vinderhold.

 

I dag har vi næsten solgt vores fart, med undtagelse af Hedlund, som desværre for os er den mindst hurtige af de 3. Det betyder dermed at det våben vi havde tidligere er væk. Modstanderne kan snildt gå frem på os. De behøver ikke at frygte for deres rum bag deres forsvarskæde, for vi kan ikke stikke dybt længere, så det gør ondt. Altså har vi måtte finde på noget nyt og HER kommer efter min mening problemerne. For hvad har vi erstattet vores hurtige spillere med. Ja i hvert tilfælde ikke nogle andre som er hurtige og det bringer så et centralt spørgsmål op. Hvad er vores spillestil og udtryk egentligt i dag ?. Hvilke spillere har vi som underbygger den måde at spille fodbold på ? Jeg har selv svært ved at svare på det. For mig at se, ligner det noget som mindst 4-5 andre hold praktiserer. Altså lidt den ene vej og lidt den anden vej og det er altså ikke særligt godt, hvis vi skal kæmpe med om guldet igen. Her skal vi efter min mening have en meget mere klar og tydelig stil, som enten bygger på fart som vi havde før, teknik som de gør det i Silkeborg eller fysik som Horsen/OB tidligere har været kendt for. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, men det vil jeg være åbent for debat. Min pointe er bare, at skal vi kunne slå hold som på papiret og økonomisk er langt stærkere end os, så skal vi altså være meget mere tydelige i det vi gør på banen og hente spillere hertil. Vi har vist vi kan gøre det. Det var jo også det der gjorde FCN til mestre i sin tid. Bare med teknisk fodbold som det bærende element.

 

Selvfølgelig ser vi spillernes egenskaber forskelligt, men sat lidt på spidsen mener jeg vi har 7 spillere i førsteholdstruppen, med en eller flere spidskompetencer som kan udnyttes og som er godt over hvad gennemsnittet er i superligaen. Så skal det ses relativt i forhold til position. Altså kan man ikke bare være fysisk stærk som forsvarsspiller. Her skal man være ualmindelig stærk hvis ens spidskompetence er styrke. Håber i forstår. Målmænd har jeg undtaget.

 

Det er : (Som jeg ser vores spillere)

Anis Slimane (Teknik, Fysik)

Josip Radosevic (Styrke,Agressivitet)

Simon Hedlund (Fart, Agressivitet)

Blas Riveros (Teknik, Dribbling)

Henrik Heggheim (Teknik, Læser spillet)

Maxsø  (Leder, Læser spillet)

Joe Bell (Teknik)

 

Resten er efter min mening som panelet i debatten kalder det. Leverpostej. Eller sagt på anden måde. Gennemsnitligt målt på egenskaber og spidskompetencer i superliga regi. Hvordan i alverden skal man bygge et hold ud fra det ? Jeg har fuld tillid til Niels Frederiksen og trænerstabens arbejde med spillerne, men der er visse egenskaber som ikke kan trænes ret meget bedre. Heriblandt fart. Fart som i øvrigt at en kæmpe faktor, hvis vi vil spille presfodbold.

Selvfølgelig er man også nødt til at have “leverpostej” på holdet. Det binder jo godt sammen det skidt, men det må bare ikke blive smurt så tykt på, som jeg mener det er i dag.

 

Det bringer mig så til et andet spørgsmål. Den evige tranfersnak. Hvem skal vi hente ? Hvor dyre skal de være ? Skal de være unge eller gamle ? Men er det egentlig vigtigt ? Skulle vi ikke nærmere spørge os selv/debattere hvad de spillere skal kunne, for at bringe os et skridt videre. Eller to. Altså hvad skal deres spidskompetencer være og på hvilke positioner skal de have disse kompetencer ?

Det samme med de unge vi bringer op. Hvad bringer de ind ? Hvad er deres spidskompetencer og hvordan passer de ind på holdet og spillestilen ?

 

Og når vi nu snakker tranfers, så må man vel også kigge på det vi allerede har hentet ind. Over en bred kam synes jeg der er handlet fornuftigt fra CV’s side, men der er dog en handel jeg ikke begriber og det er Greve. Hvad er det man har set i ham og hvor så man ham passe ind ? Jeg er med på at han spillede godt for Randers og blev årets pokalfighter, men det er vel ikke argumenter som holder når vi snakker en transfer på 8 mill. Så er man altså købt ind til og spille en afgørende rolle på det nuværende mandskab og her ser jeg ikke at han slår til hverken teknisk, fysisk eller mentalt. Jo han er en fin bredde spiller, som havde givet mening hvis prisen havde været 3-4 mill. Egentlige spidskompetencer kan jeg ikke få øje på.

 

For at runde det af så er min bekymring lige nu, at den retning vi havde, eller troede vi havde efter min mening er væk og nu søger vi så efter noget andet. Men hvad er det andet ? Jeg ser ikke det hold her spille teknisk fodbold på et plan som kan udfordrer FCK eller sågar Silkeborg. Jeg ser ikke et hold udfordre på intensitet og fart som vi kunne tidligere. Jeg ser desværre ikke engang CV købe 2-3 spillere ind som kan løse dette, for det kræver først og fremmest at vi som klub bestemmer os for hvilken retning vi gå i. Lige nu famler Niels med det han har og den fart der er tilbage. Det ligner at man vil spille meget ud på kanterne hvor der dog stadig er lidt fart, men hvad hjælper det når de spillere ikke kan slå et godt indlæg og hvem er det i øvrigt vi skal sigte efter ? Ingen af de angribere vi har kan udfordre i luftspillet. Det så vi med alt tydelighed i Parken. Ja jeg må indrømme at begynder at blive lidt bekymret, hvilket jeg ikke har været i snart 3 år.

 

Hvad er jeres tanker om en fremtidig spillestil og hvilke kompetencer ser du/i vores spillere har ?

Hvad kunne hentes ind (ikke navne men kompetencer) som kunne spille på den måde du/i ser ?




Deltag i diskussionen




  • mp80
  • mp80   19. april 2022   

  • Holdet mangler kvalitet og ikke fyld. Der mangler ledere, dem som løfter de andre og hele tiden svinger takt stokken på banen og giver de unge tryghed.

    Om holdet igen skal spille på fart eller overfalds foldbold som under AZ må være op til CV og træner teamet, men vigtigt de snart finder en klar retning.

    Både CV og træner teamet bør se ind ad, pt ser holdet ikke specielt godt ud og virker flere niveauer under tidligere hold.

    Hvem bør sælges:

    Pavlovic, har ingen fremtid med nuværende spillestil, desværre på en lang aftale, så måske han kun kommer afsted på en lejeaftale.

    Hedlund, har et højt topniveau, men virker som en humørspiller. En angriber som har lavet 1 mål i hele sæsonen er ikke værdig for en top klub.

    Rosted, god som backup, men tænker han tager plads for de øvrige man unge man har hentet.

    Greve, har intet vist, selvom der er blevet udtalt at han var helt klar og i god form. Alt for dyr en spiller til bænken.

    Tshiembe, har virkelig været en blandet fornøjelse. Dybt dybt bundniveau, men også kampe på højt niveau. Vil han nøjes med at være backup? Hvis ikke må han gerne sendes videre.

    Alves, han er købt dyrt ind, har næsten ikke spillet. Svært at vurdere en spiller som ikke spiller, men kan han ikke spille sig på holdet er der igen grund til han er i truppen.

    Radosevic, han har virkelig spillet godt over en lang periode, men efter forlængelsen af kontrakten har han været elendig. Kommer der bud på ham, kunne det give plads til talenter fra MC.

    Bruus, han svinger for meget i niveau. Alt for mange elendige indlæg, håber på en stærkere back.

    Bjur, håbede han ville slå igennem, men han er alt for ofte ramt af skader.
    1 god kommentar
     
    • @mp80
      Jeg er ikke som sådan uenig i din betragtning om vores spillere. På den anden side tror jeg at flere af spillerne ville spille bedre hvis konceptet var mere tydeligt, hvilket også er derfor jeg bringer dette på banen. Spørgsmålet for mig er derfor ikke hvem der har vist hvad og hvornår, men mere hvad det er vi gerne vil bringe på banen og hvilket udtryk vi skal have. Ja det er selvfølgelig op til CV og NF, men det kunne vi jo sige om alt der debatteres om BIF.
      Jeg kunne derfor passende spørge dig.
      - Hvorfor er Hedlunds niveau dalet ? Er det fordi han er blevet en 30% dårligere fodboldspiller over natten, eller er det fordi vi ikke spiller ham god ? Husk på han var assistmager nummer et for kort tid siden.
      - Hvorfor er Rado's niveau faldet ? En spiller som altid går forrest og altid kæmper som en gal ?
      - Skal vi bare skille os af med dem og hvorfor ? er det fordi de bare ikke duer lige nu eller har de ikke de kompetencer der skal til. De 2 jeg nævner her, mener jeg bestemt har stærke kompetencer, som sagtens kan komme i spil igen. Og hvad kan vi overhovedet få ind som er så meget bedre ? Det er jeg meget i tvivl om.
      jeg tror derfor debatten vil være noget mere nuanceret eller i måske mere saglig, hvis vi sætter ord på hvad det er spillerne mangler når vi siger at de ikke duer. Du nævner selv Bruus som svingende og med for ringe indlæg. I forhold til den nuværende spillestil og det han skal bidrage med er jeg helt enig og her er noget helt konkret og forholde sig til.
     
    • @mp80
      Synes godt nok det er tidligt du dømmer Alves ude.

      Til originaltråd:
      Jeg savner lidt, at vi husker hvor mange år Frendrup, Jobbe og Uhre rent faktisk spillede en masse reserveholdsfodbold sammen - hvor de i sådan semi trygge rammer kunne finpudse de interne relationer på banen.
      Vores største problem pt. er i mine at vores erstatninger for disse spillere ikke har haft samme mulighed for at lære hinanden at kende på banen, uden eksternt pres.
      Selvfølgelig skal man forvente noget af perfomance spillere, men jeg mener at spillere som divkovic og bjørck generelt ville have bedre af at lære hinanden at kende på reserveholdet og så først 1 år efter, være i stand til at spille superliga med kendskab til hinanden..

      men det er vi nok kollektivt for utålmodige til.
      3 enige · 4 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      20. april 2022   

  • Rigtig fint indlæg og nogle gode refleksioner. Tak.

    Jeg vil ikke kommentere på det hele, for jeg kan ikke formulere det godt nok på skrift og det vil blive alt for langt. For jeg synes der er mange nuancer at forholde sig til. Det er ikke så sort/hvidt det hele.
    Vi vandt ikke mesterskabet på grund af vores kompetencer, men på baggrund af samhørighed og fælles forståelse på holdet.

    Jeg er begyndt at tænke mere og mere på, om Niels Frederiksen er den rette træner for os, på den lange bane.
    Misforstå mig ej, jeg er kæmpe fan er NF og jeg er meget imponeret over, hvad han har fået ud af det materiale han er blevet givet. Og så er han den eneste i 16 år, der har kunne give os et mesterskab.
    Men fremadrettet er han måske for pragmatisk. Han sætter det bedst mulige hold, med de spillere han har. Og det er prisværdigt.
    Inden NF blev ansat, hyrede vi Mads Davidsen til at hjælpe os med at lave en fremtidsplan. Mads’ filosofi er, at klubben (ikke træneren) skal definere hvordan man ønsker at spille. For så kan man ansætte en træner, der lever op til dette. Man kan sikre, at spillestilen bliver praktiseret hele vejen op gennem MasterClass og vi kan kigge efter lige præcis de spillere der passer ind i stilen og de vil nemmere kunne rotere internt. Samt man kan nemmere prøve en ung spiller af i en enkelt kamp.

    Med pragmatisme er man ikke bange for at skifte rundt og gøre hvad der er bedst i øjeblikket. Men det kan blive lidt som at tisse i bukserne, for at holde varmen. For hvis man kun gør det man er god til, får man aldrig udviklet sig på de punkter man er dårlig til. Og når man så, som nu, mangler kvalitet, så er vi ikke længere så gode til det vi før var rigtig gode til, men vi er stadig dårlige til det vi hele tiden har været dårlige til.

    Jeg siger ikke, at vi skal være AZ-ultimative igen.
    Men hvis vi låste os fast på 2 spillestile, som vi kunne shuffle mellem, alt efter om vi skal være aggressive eller defensive, og vi altid holdt os til det, så ville der være færre punkter vi skal fokusere på at dygtiggøre os inde for.
    Lige nu virker det som om, at alle skal blive bedre til alt. Vi skal både blive bedre til at presse, til at forsvare, til tiki-taka og førstegangsafleveringer, til bedre relationer og bedre til spillet uden bold. Vi skal blive bedre til lange bolde og dybdeløb, men også bedre til spil gennem kæderne.
    Men når fokus er så bredt, bliver man aldrig helt god på eet punkt, men måske middelgod på mange punkter.
    Men at være middelgod på mange punkter, lyder i mine øre, som et kedeligt midter-hold. Og dét ønsker jeg ikke.

    Så jeg synes vi skal låse os fast på spillestilen en gang for alle. Få den fastlagt og nedskrevet og arbejde 100% efter dén. Få defineret hvad de enkelte pladser på banen kræver af den pågældende spiller, så vi kan se om dem vi har nu, har de rette evner og så de kan se præcis hvad de skal træne mod.
    Så må vi se, om NF er den rette til dette også… Men det tror jeg faktisk han kan være. Og jeg tror (uden at kende ham) at han vil sætte pris på, at få en klar beskrivelse af, hvad der ønskes af ham.
    Lige nu er han bare blevet bedt om at male et smukt maleri, men forhold, tilgængelig maling og typer af pensler bliver ved med at skifte. Så han improviser og retter hele tiden til. Giv ham i stedet en malebog og lad ham vise, hvor god han er til at male smukt inden for stregerne.

    Argh, nu blev det sgu langt alligevel.
    Men det er en god diskussion.
    2 enige · 4 god kommentar
     
    • @Jensen
      Ja så blev det langt alligevel. Fedt !!!
      Jeg er enig i dine betragtninger med spillestilen. Lige præcis min pointe. Vi bliver aldrig tikitaka hold. Slet ikke med de her spillere og forhåbentligt heller aldrig et Horsens tonser hold. Jeg så hellere vi udviklede det spil vi startede på for et par år siden og hentede spillere ind til det, hvilket indebærer meget højere fart oppe foran. Så kunne spillet centralt blive udviklet, hvor vi kunne blive bedre på bolden når vi havde overtaget. Bell er en fremragende tilgang til dette aspekt. Men ja. Vælg nu hvad vi vil og gå efter det. 100%. Og Niels. Ja han skal da selvfølgelig blive. Elsker den mand.
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Jensen Synes du rammer spot on. Noget der kendertegner alle succesfulde hold, det er et klart og tydeligt koncept. Det savner jeg også. Om det skal være med eller uden Niels Frederiksen- det ved jeg ikke.

      Hvis man skifter retning for ofte, så ender man med en usammenhængende trup.

      Jeg forstår dog godt, at NF og CV prøvede at kører videre fra sidste sæson, med tanke på europa. Men det mislykkes desværre. Og nu begynder et nyt kapitel- forhåbenligt med et tydeligt langsigtet koncept
      1 enig

    Se 2 flere kommentarer

  • 19Magic64
  • 19Magic64
    Betalende bruger
    Top gode
      20. april 2022   

  • Rigtigt godt skriv! Tak for det, og tak for at være konstruktiv i forhold til vores manglende spillere, for ja jeg synes også vi mangler spillere, og spillere med kvalitet.

    Angående Hedlund, virker han nu helt væk, som NBA spillerene i Space Jam var væk!
    Tænkte mens jeg læste dit indlæg, om det var Uhre og Lindstrøm der gjorde Hedlund god?
    For de kvaliteter han har, kommer slet ikke til udtryk pt. Så hvis han skal fungerer igen, skal han have et par legekammerater med fart i stængerne tror jeg...

    Men er ikke så bekymret, vores defensiv ser stærk ud, med det største keeper talent vi har set i nyere tid i Brøndby!
    I forsvaret kræver det snart en afklaring på Maxsø, vi er nødt til at vide om vi kan bygge videre på ham, eller det skal være andre! Heggheim er ingen i tvivl om hans fortræffeligheder, Rosted og Alves er fine som -mellemvarer-
    Tshiembe er jeg stadig lidt i tvivl om, om end jeg godt kan li' ham.
    Wing backs kræver en enkelt, måske 2 spillere mere med kvalitet, men lad os nu se hvad der sker med Wass!

    Midtbane begynder at vise form med Bell, Slimane og Cappis synes jeg, en boldspillende midtbane, der er hurtig i press og omstillinger, og selv om jeg kan lide Radosevic, er han en ret ensidig spiller, men fin at have når hans kvalitet er krævet.

    Oppe foran er der problemet virkelig er, Divkovic og Hedlund er fine mellemvarer spillere, men kræver et par kvalitets spillere ved deres side, Björk skal nok komme men stadig for tidligt med ham.
    De unge her tænker jeg på Kvistgaarden og måske Salech, skal endnu ikke tænkes ind i som bærende spillere, med mindre man som ung spiller har kvalitet som Lindstrøm, er det lidt for tidligt med den form for ansvar, Singh virker som en der er lidt nede i en bølgedal, men vild med det han kan, ser vi ikke så mange med i Superligaen.

    Så konklusionen er et par angribere med fart og mål, og en Wass med rutine, så skal der ikke mere til at vi er kørende igen! For vores problemer lige nu er også mentalt, vi mangler succes oplevelser, og 2 sejre kan hurtigt vende momentum...
    2 enige · 3 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        20. april 2022   

    • @19Magic64 - Jeg tror ikke på at Hedlund pludselig skulle være blevet så dårlig, som nogle gør ham til.
      Selvfølgelig var Uhre og Lindstrøm en faktor i hans succes. Men jeg tror mere det skal ses i lyset af, at hans ellers så fremragende assists ikke længere har nogle modtagere. Hedlund kunne altid finde Uhre, og så var der kasse. Nu er alle vores angribere på kanterne, så han har ingen at spille.
      Desuden tror jeg, at for meget ansvar bliver lagt på hans skuldre nu. Før skulle han ‘bare’ løbe solen sort og lave assist. Med Uhre væk, forventer fans, at han også skal score de manglende mål.
      Men selvom Hedlund på papiret er angriber, så han hans rolle alle dage været, at skabe forvirring hos modstanderen og lave assists. Det er lidt som at smide alt ansvaret over på fejedrengen på værkstedet, fordi mekanikeren er gået. Han ved måske godt hvad der skal til, men det har aldrig været hans opgave, så man læsser bare mere ansvar over på ham, fordi han pludselig har højest anciennitet.
      1 enig · 2 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer

  • Fedt indlæg! Jeg er enig i mange af dine betragtninger.

    I forhold til dine spørgsmål til sidst i oplægget.

    1) Hvad er jeres tanker om en fremtidig spillestil og hvilke kompetencer ser du/i vores spillere har ?

    Jeg vil sådan set gerne have, at vi fortsætter langt henad vejen med 6.4-projektets største spilmæssige fokuspunkt: Aggressivt pres. Men jeg vil samtidig gerne være langt bedre i spillet med bolden, og derfor vil jeg gerne gå på kompromis med den fart, som vi ellers tidligere har spillet på. Det vil jeg, fordi jeg ikke tror, at vi kan leve i længden på at have en stærk defensiv og spille dybe bolde. Det er i min optik sådan, man kan gøre det subtop-hold til et tophold over kort tid, men ikke i længere tid.

    Så jeg ser gerne, at vi gør noget for at holde mere i bolden, så vi kan trykke modstanderen mere. Det synes jeg faktisk, at skiftet til 4-4-2-diamant / 4-3-3 er et godt skridt på vej derhen. Nu skal det bare fortsætte.

    Der kan faktisk trækkes mange paralleller til Zorniger-formationen, hvor Mukhtar pressede i midten, og Wilczek og Pukki pressede på siderne. Så den defensive formation blev til 4-3-3, men når vi havde bolden, spillede vi smalt - altså langt mere 4-4-2-diamant. Den smalle midtbane og to centrale angribere er der, hvor vi har vores kompetencer, synes jeg. Og det tillader samtidig backs til at styre bredden. Og her har både Blas og Bruus store styrker.

    2) Hvad kunne hentes ind (ikke navne men kompetencer) som kunne spille på den måde du/i ser ?

    Det andet spørgsmål er faktisk, hvor jeg har min største tvivl. For hvad mangler vi egentlig, andet end tid til at spille spillerne ind i det nye system, når vi samtidig har et godt kuld unge spillere i form af Jonathan Ægidius, Malek Bakhit, Christian Friedrich, Valdemar Kwasniak, Marinus Larsen, Bertram Kvist og Oscar Schwartau på vej frem.

    Når det så er sagt, er det for mig den kreative del på midtbanen, der mest trænger til noget mere. Ikke at Slimane og Hedlund ikke er kreative, men der mangler alternativer, til når de to ikke rammer deres niveau. Og der sker generelt for ofte.
    Så fart og teknik er det, jeg mangler mest.

    Ellers tror jeg på, at vi har holdet til tage det afgørende skridt til at være eneste førsteudfordrer til FC'erne.
    1 god kommentar

---

  • A team
  • A team   20. april 2022   

  • Der er mange steder man kan tage fat.

    MC skal styrkes yderligere, vi skal være den førende klub i Norden med ungdommen og synes det er et af de områder vi kan konkurrere med de andre klubber og være bedst.

    Vi skal ikke være bange for at tage fat i dem lidt før, i god dialog med forældre og spilleren, så de unge ikke presses for meget. Er deres lyst for fodbolden, så skal vi også selv tro på det og hente dem tidligere end vi gør i dag.

    Eks. en bruger herinde Jeff har en søn der i følge ham selv, er et meget stort talent, en spiller som flere klubber og særligt FCK har prøvet at få flere gange, men familien inkl. den unge gut er kæmpe BIF fans, men man høre ikke fra BIF, og han skulle være så god at der er flere klubber der henvender sig, men BIF virker passive, det er sådan unge talenter vi skal have over til os. Dem der ligesom Jobbe, Frendrup og flere andre unge, som sætter en kæmpe Ære og stolthed i at spille for vores klub og vores fans, vi har jo meget andet end penge at spille for, vi har en historie som er som meget få ligesom vores arbejde med de unge er godt og vores fans ja er Nordens bedste i mine øjne.

    Vi har styrker på MC som kan styrkes endnu mere ved at hente talenterne før, det burde være os og ikke FCK, som havde fået Ronny og hans lillebror. Som med stor sandsynlighed bliver det største salg i superligaens historie på +200 millioner kroner.

    Angrebet er selvfølgelig et sted vi skal styrke os på, jeg ser ikke at vi har en top 5 målscore i næste sæson med dem vi har nu, også om de nye får mere tid, ser ikke de har de kvaliteter der skal til, måske tager jeg fejl, det håber jeg men ser det ikke.

    Hedlund mener jeg modsat dig ikke har nok at byde på, asssit konge sidste sæson, men det skyldtes også at en spiller som Uhre og Jobbe løb på alt, og det hjalp til, men det nytter ikke noget du som angriber kun kan lave assist, slet ikke når du har folk der ikke kan score mål.


    Bruus synes jeg du overser, han har en speed som meget få og det er ikke noget du kan lære, men det kan han med hans indlæg og for at forsvare ham der, så kræver det også du har angribere der søger ind i boksen, ikke ud til kanterne, det er svært at spille folk der ikke løber ind. Derfor mener jeg at en spiller som Patrick Mortensen som vi kan hente billigt og jeg tidligere har nævnt kunne være en god løsning, for han vil for mig passe godt ind i vores klub og han har netop de kvaliteter i boksen vi mangler.

    Score normalt mange mål, hentes billigt, hovedstødsstærk og andre fordele, ham så jeg som en god løsning på vores angrebsproblem i 1-2 sæsoner.
    1 enig · 2 god kommentar

  • Så dårlige er vi heller ikke.....Vores spidskompetencer er vores defensiv og den skal vi finde tilbage til:
    Hermansen
    Rosted-Maxsø-Heggheim var fremragende i 12 kampe mod alle de andre hold 9 sejre I streg b.la. over fck og fcm, vi var fremragende. Så fik Heggheim Rødt kort i Ålborg og 3 spilledages karantæne. Med 4 nederlag til følge, mod fck sidder Heggheim så på bænken hele kampen, uforståeligt i min optik og vi taber igen. 3-5-2 gav 10 sejre 2 uafgjorte og 0 nederlag, mon så ikke vi kan vinde igen (ved vi har Solgt Uhre og Frendrup, men selv uden dem 3 sejre 1 uafgjort 0 nederlag). Så gå nu ikke I panik, gå tilbage til en stærk defensiv med fokus på 0-0, så får vi point og over tid vinder vi.
    Sejrene uden Uhre og Frendrup var med følgende start 11'er:
    Hermansen
    Rosted-Maxsø-Heggheim
    Bruus Radocevic Bell Slimane Blas
    Bjørk Divkovic.
    Så blir vi nok nr 4-5 i år, selvfølgelig skuffende, men så det heller ikke værre. AGF, OB, Sønderjyske har skuffet langt mere fældt i år.....
    Så op med optimismen. Til Sommer køber vi en stærk til Angrebet, så vi med I top 3 igen.
    Mesterskabet skal vi nok os vente på i under 16 år.
    Brøndby IF er pt Danske Mestre.............

  • Solz
  • Solz   23. april 2022   

  • Vi har længe måtte undvære underholdende spil, hvilket vi har accepteret pga situationen med især manglende kvalitet, men i længden er vi nødt til at levere underholdning, som vi formåede f.eks. under Skovdahl, Laudrup og Zorniger. At vi burde spille samme system ned gennem årgangene, synes jeg er logisk, især med et generelt håb om konstant mange spillere fra masterclass i truppen.

    Det har været svært at kræve en fast spillestil med det materiale vi har haft at gøre godt med, da vi har så lidt kvalitet pt. Først og fremmest er vi nødt til at acceptere at kvalitet koster, men det gør massevis af middelmådige spillere, som vi har købt også , mens det heller ikke er billigt når resultaterne udebliver. Niels er pragmatisk, men hvor god er han hvis han får ordentlige vilkår, det er svært at sige, men han jo gjort det over al forventning so far.

    I transfervinduet efter mesterskabet, der fuckede vi op, hvilket gjorde at vi solgte Europa og egentlig også superligaen, hvor kun en vanvittig stime af sejre gjorde vi pludselig var i top 3. Vi ventede og ventede efter åreladningen fra mesterholdet, og ind kom efter lang tid hvad der lignede panikindkøb af et par spillere, Tshiembe der ligesom i Lyngby spiller flot fodbold, mens han samtidig laver enorme fejl i mindst hver anden kamp, mens Greve tydeligvis ikke har passet til spillestilen og spørgsmålet er om han overhovedet er god nok.

    I vinduet efter tænker jeg, at man vil revancherer sig, men specielt indkøb af Björk og Divkovic undrede og undrer. Vi vidste vi skulle erstatte Uhre, samt at ingen andre på vores hold havde for vane at score flittigt, men vi købte angribere der havde nogenlunde samme niveau som Hedlund, Kvistgaarden og Pavlovic.

    Skal vi så til at købe beviselig kvalitet nu? Det lyder sådan, men havde det ikke været nemmere at lokke profiler til da vi var forsvarende mestre og kunne tilbyde europæisk gruppespil? Det havde det naturligvis og nu skal vi ydermere forsøge at komme af med fyld. Arbejdet bliver enormt og regningen for dette, tror jeg bliver væsentligt højere, end hvis vi havde undladt dette sats på middelmådige spillere,i øvrigt ganske pæne million transfers. De seneste par vinduer har været aldeles skuffende. Uanset om vi bliver nummer 2 eller 6, så synes jeg det er ret tydeligt, at disse transfervinduer har været ødelæggende lige fra starten af denne sæson, hvor vi ellers har brugt pæne beløb, hvilket er underligt med tanke på tiden, hvor CV flot kunne præsentere Maxsø, Rosted, Pavlovic og Riveros til relativt små penge.

    CV har gjort mange ting rigtigt, men har også været heldig med et overraskende mesterskab, derfor europæisk gruppespil, samt et højest overraskende gennembrud til f.eks. Uhre. Synes tiden efter mesterskabet er forvaltet på ringest mulige måde. Hans forlæng, forlæng, forlæng strategi med talenter er fantastisk, og det har været berigende med spillere som Jobbe, Slimane, Frendrup og Hermansen, men indkøbene er for dårlige og i hvert fald i mange tilfældige for middelmådige.

    Nu kom det til at handle om en masse andet, men kvaliteten i spillertruppen afgør jo om vi igen kan spille underholdende og knap så pragmatisk.
    3 enige · 2 god kommentar

  • For det første vil jeg købe CV's undskyldning med at erstatninger 1 til 1 er lige så dyre som den solgte spiller, det kan vi se med Randers Stephen Odey 5 mill. er en meget billigt pris, så vi burde kunne få mere ud vores transfer kroner, dertil skal vi hente spillere med en langt bedre taktisk forståelse og fysik en vi har gjort indtil videre. Disse spiller skal videre til sommer Paulovic er en nobrainer, Marxø både fortjener og skal videre der er for meget uro om hans person, Rosted kan også smutte, Rado er god på de gode dage men også ringe på de ringe dage og vi har brug for et fundament hvor selv på de dårlige så kan vi krige den hjem, så et salg virker i mine øjne som en god idé, Bruus ville gerne sælges så det kommer nok. Indkøb forsvaret en højreback Carstensen fra Silkeborg er en våd drøm, men desværre nok umulig, center forsvar ingen nyindkøb da jeg mener vi skal spille med 2 CB's, vensreback ingen nyindkøb, midtbane, en fysisk og taktisk general tak !!!. Angrebet en Makienok klon ville være fedt eller 2. Vi mangler bare en masse fysik på vores hold pt.

---





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner