Fodbold live resultater




Kulturen i Brøndby

Skrevet af , 6. august 2025

Et indspark til mange kommentar omkring Turbo Bent smutter fx. Der skrives meget om turbo er en kulturbærer for klubben ligesom Vilfort.

 

Jeg elsker begge spillere og for mig er/vil Turboen altid være en Brøndby mand på trods af konkurrenten tager ham, det er en del af gamet og vi har i flere år brokket os over vi står i stampe. Nu ryster man endelig posen og så er vi inkl undertegnet lidt øv over Bent smutter, men jeg tror det er præcis det der skal til vi skal have rystet den pose og få nye øjne til. Der er også nogen andre steder i Brøndby de burde gøre dette uden at sige for meget :).

 

Brøndby kultur er ikke baseret på enkelte personer det er kendetegnet ved en stærk følelse af fællesskab og lokal forankring, især på Vestegnen. 
 

BIF er en del af lokalsamfundet og værdsætter båndene til sine fans og deres passion for fodbold. Brøndby IF's fans er kendt for deres dedikation og den unikke stemning, de skaber på stadion. 

Her er nogle nøgleelementer i Brøndby  kultur:

Fælleskab 

BIF vægtrer  fællesskabet højt og det er en central del af BIFs identitet. Det fællesskab er vi fans og frivillige afgørende for og det forsvinder aldrig medmindre vi fans smutter og det ved vi alle det sker ALDRIG for en gang Brøndby ALTID Brøndby :)

Lokalt:

Brøndby er en vigtig del af lokalsamfundet og det er hele vejen på Vestegnen fra lokale sportsklubber til andre gode projekter som gavner lokalsamfundet . 

Fans og frivillige :

Fansene og de frivillige er for mig det der bærer denne klubs kultur uden dem så er vi som alle klubber, jeg er mega stolt af at være Brøndby fan og mega stolt over man i så mange år har så mange frivillige som vi har i klubben. Vi er i toppen hvad frivillige angåer i Danmark ingen klub nærmer os på det punkt måske kun lidt AaB. Men vores frivillige og det de giver os Fans og klubben er jeg dybt taknemmelig for, 

traditioner:

Brøndby værdsætter sin historie og traditioner, som er en vigtig del af klubbens identitet. Her er Turbo Bent  og Vilfort som fortsat er i Brøndby en del af dem, men der er så mange andre og det er noget vi virkelig skal og bør værne om mef respekt for historien og dem der har været med til at skabe den , det skal vi altid værne om og det er vigtigt alle i ejerkredsen og ledelsen respektere det, jeg ser ikke Benjamin som en sportchef der kommer ind for at splitte det op, men ser ham som en der vil ryste posen og det er sundt for klubben og den historie vi skal skabe igen, vi kan ikke blive ved med at ligge i baghjul på fc klubberne, noget skal ske og det kommer ikke kun af af købe spillere ind, men se over hele linjen .


Brøndby IF's kultur er altså en blanding af historie, fællesskab, lokal forankring og en stærk passion for fodbold, der tilsammen skaber en unik identitet for klubben og fans. Særligt de frivillige og den opbakning der er og altid  har været i klubben. Hvordan ser I vores kultur og mener I ikke at vi har den fortsat , eller ser I den forsvinde med tiden pga ejerskab og forandringer der sker I klubben?.Det er os fans og frivillige der har den største magt om den kultur aldrig forsvinder for uanset hvad der end skulle ske, så er det vores pligt at stå side og side med klubben for ingen er over klubben gælder gamle ikoner eller nye ejere, så er fællesskabet og os fans den største styrke og det kan ingen tage fra os. 




Deltag i diskussionen




  • Betalende bruger
      6. august 2025   

  • Ingen kan nogensinde fjerne vores kultur da vi fans er den største kulturbærer sammen med de frivillige og historien.

    Jeg hilser forandringer velkommen hvis det gøres med respekt for gamle BIF folk og vores historie samt fans, så er det godt med nytænkning og lige hvad vi har sukket længe efter.

    Det at man ansætter en teknisk direktør er også godt for klubben og nytænkning.

    Forandring er sundt men nogen gange er det svært :) vi fans er de største kulturbærer sammen med historien og de mange frivillige der hjælper til og alle de lokale foreninger og sportsklubber og det skal der ALDRIG røres ved i ALDRIG.

    Vi er BIF FANS til vi dør….
    6 enige · 6 god kommentar

  • Betalende bruger
      6. august 2025   

  • Beklager hvid det blev langt men ser det som et vigtigt emne og det et være fan og den historie der følger med
    1 enig · 1 god kommentar

  • Brøndby85
  • Brøndby85
    Betalende bruger
      6. august 2025   

  • Mærkeligt, at der er 3 enige/3 god kommentar - men ingen indlæg fra andre end forfatteren.

    Er der tale om, at samme bruger har 4 forskellige profiler?
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        6. august 2025   

    • @Brøndby85 du er sku trist eksempel herinde

      Ja det er synd for dig ikke at kunne formå at komme med sagligt eller noget andet end spamme folk uden at kunne argumentere for dig. Du er som altid provokerende og dine bemærkninger er uden kvalitet og du spammer folk som ikke deler din mening herinde.

      Jeg har ikke brug for like mig selv der er heldigvis mange der deler min mening eller kan lide det jeg skriver, det skulle du prøve en dag :)

      Du kan kun fnidder og sørgeligt du ikke formår at hæve dit niveau herinde
      3 enige · 1 god kommentar
     
    • LJS
    • LJS
      Betalende bruger
      Top debattør
        6. august 2025   

    • @Brøndby85
      Drop nu de stikpiller.
      De skader kun.
      2 enige · 4 god kommentar

    Se 22 flere kommentarer
     
    • Betalende bruger
        6. august 2025   

    • @Brøndby85 hvis det er det klogeste du kan komme med - så luk røven.
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • AB76
  • AB76   6. august 2025   

  • Isoleret set er vi en klub der lever for meget på tidligere meritter.
    Vi har i over 20år ikke formået at bruge passionen, forankringen og sammenholdet osv til noget som helst i forhold til at bringe klubben helt op i toppen igen, hvor vi var i 80 og 90 erne.
    Vi snakker kun om det.
    Vi er desværre ikke fuldt med tiden, og famler stadig efter denne rette måde at drive klubben ordentligt.
    Enten lykkes det at finde den gyldne vej, ellers bliver der skruet gevaldigt ned og vi rygere længere og længere væk fra toppen.
    5 enige · 3 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        6. august 2025   

    • @AB76 er helt enig i alt du skriver, men vi skal huske på en ting vi fans bære en stor del af kulturen og den er det kun os der sætter dagsorden på

      Du har ret i vi ikke har fulgt med tiden og vi har altid gjort som man gjorde før.

      Jeg ser en masse gode forandringer efter at Benjamin er tiltrådt sportsligt og derfor tror jeg også vi går mod bedre tider

      Min tro fik et hak i tuden da jeg fik af vide at Ranum var fyret og man bare så til i ledelsen. Jeg kender ikke hele grunden til CVs fyring men jeg mener også at JBA har et stort ansvar i alt det er foregået fx behandlingen af Ebbe Sand og Thomas Frank er slet ikke ok, handler om at man viser respekt for dem der er en stor del af historien og kulturen i klubben.

      Vores frivillige, lokale foreningernes sportsklubber står der stadigvæk og det skal vi være stolt af den enorme opbakning til klubben fra dem og vores fans.

      Så længe det står, vil kulturen altid stå og ikke forsvinde.

      Benjamin kommer med noget nyt og synes han gør det med respekt for kulturen, men vi har brug for nye øjne og forandringer i klubben også på det sportslige område samt ledelsen så jeg også gerne klubben rystet posen i forretnings delen så vi ikke altid er bagud økonomisk. Det kan ikke være rigtig med så stor opbakning fra frivillige, fans og andet at vi altid er bagefter.
      4 enige · 2 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer

---

  • mimor1
  • mimor1   6. august 2025   

  • For mig er kultur også noget med opfattelsen af spillestil. Og lige her har vi vel med de sidste 3 trænere, aldrig været længere væk fra Brøndby kultur.
    Hvis vi skal være ærlige, så spiller vi jo dødsygt og langsomt, og vores spillere virker ikke i form.
    4 enige · 2 god kommentar
     
    • @mimor1
      Men burde vi ikke snart se og fokusere på at opnå succes på banen og bygge op derfra . Men noget som både trænere og spillere forstår og står på mål for så kan man kalde det kultur historie og nok så meget andet . Så længe vi ikke rykker os på banen og bliver stabile kommer vi ikke henimod hvad var var for snart mange år siden
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        6. august 2025   

    • @mimor1 udtrykket på banen er en del af vores historie og kultur kan man vel også sige.

      Tænker stilen kommer når man har fået spillerne spillet bedre sammen, vi må se

      Elskede tiden med Zorniger og før det Laudrup/Faxe og længere tilbage mange andre gode trænere og ikke mindst SPILLERE….
      1 enig · 2 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Alle ønsker udvikling, ingen ønsker forandringer, det er et gammelt kendt ordsprog, dog en sandhed med modifikationer, vi skal alle bare bruge lidt tid på at forberede os og bagefter tilvænne os de nye forhold, ligesom når en ny udenlandsk spiller kommer til klubben, ting tager tid, men det også sundt med en hvis tvivl, man på bare ikke blive for stædig.

    Vi må jo grundet mangeartede omstændigheder se i øjnene at har vores klub har haltet gevaldigt bagefter i rigtigt mange år, det sætter sine ret dybe plovfuger som man ikke bare lige kommer ud af med et enkelt hårdt drej på rattet, der skal en hel del mere til for at få genoprettet kulturen i klubben, der skal mange sejre til før en dyb vinderkultur forankres i klubben, som man siger, alle kan danse en sommer...........!

    Mesterskabet i 2021 og med GFH´s indtræden i klubben året efter, blev der lavet et afsæt til et nyt årti - GFH har i fase 1 lagt en 5 års strategisk horisont - mange, mig selv inklusive, håber de bliver i en længere periode så klubben kan genfinde det meste af sig selv, vi når ikke tilbage til den status vi havde engang, men det bliver noget nyt, noget andet......
    1 enig
     
    • Betalende bruger
        6. august 2025   

    • @Rasmus Stephansen fans, frivillige og historien er en vigtig del omkring kulturen.

      Den forsvinder ikke, hvis vi fortsat bakker klubben op og vælger tro på det er gode ting der sker for klubben med de forandringer.

      Tak for et sobert indlæg ligesom flere andres herinde uden at nævne de to der ikke formår at hæve deres niveau herinde
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 15 flere kommentarer

  • TACKLER
  • TACKLER
    Betalende bruger
      6. august 2025   

  • Jeg tror der er forskel på Brøndbys kultur - det fælles “vi” og Brøndby IF’s kultur - firmaet/klubben/organisationen.

    Edgar Schein beskriver at organisationskultur er en social konstruktion båret af individder i en organisation.

    Turbo er dermed en kulturbærer i den forstand, at han repræsenterer en kulturel forankring, som mangeårigt medlem af organisationen.

    Vi og resten af Vestegnen/Danmark er i den gængse forstand ikke en del af klubbens/organisationens kultur. Vi er interessenter eller kunder om man vil. Vi kan kun påvirke kulturen indirekte. Men det er klubbens medarbejdere som bærer kulturen og chefer, som har ret og pligt til at ændre den.

    Organisationskultur er hverken et uafhængigt system eller et ledelsesværktøj, men et menneskeskabt og menneskebåret fænomen. Kultur lever i individers erfaringer, kollektive praksisser og sociale fortolkninger. Den opstår og ændres gennem samspil, læring og meningsdannelse. Derfor må al analyse og ledelse af organisationskultur tage udgangspunkt i de mennesker, som udgør organisationen. Det er gennem dem og kun gennem dem, at kulturen eksisterer, udvikles og gives betydning. Organisationskultur er med andre ord ikke noget, organisationen har, men noget, dens mennesker er.

    Ledelse har naturligvis betydning for organisationskultur, men ikke som en envejskommunikerende faktor. I stedet fungerer ledere som kulturformidlere og -forhandlere. Ifølge Schein kan ledere forme kultur ved at fremhæve bestemte værdier og tolke erfaringer, men de er samtidig begrænsede af den eksisterende kultur, der allerede er forankret i medarbejdernes forståelser. Ledelse af kultur kræver derfor forståelse for, hvordan mennesker oplever og tolker deres organisatoriske kontekst. Et forsøg på at ændre kultur uden at engagere menneskene i organisationen eller erstatte potentielle kulturbærere, reducerer kultur til et teknisk instrument og ignorerer dens sociale fundament. Kultur tager lang tid at justere og kræver konstant fokus.

    Er det så hensigtsmæssigt at Turbo og flere andre har forladt organisationen? Måske - det ved kun de der arbejder i organisationen.
    1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        7. august 2025   

    • @TACKLER tak for et fint indspark. Er dog ikke enig i at vi fans ikke bære en stor del af den kultur der er bygget op, medarbejderne og de frivillige har også stor betydning

      For uden de frivillige og fans opbakning, er denne klub intet værd, det gælder også kultur delen.

      God nat :)
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 21 flere kommentarer

  • AB76
  • AB76   7. august 2025   

  • Nu stikker jeg fingeren i hvepsereden men:
    Disclaimer.

    Når nu vi snakker kultur, værdier, passion med mere, kan man jo heller ikke komme uden om den aktive fanbase.
    Den er på godt og ondt en del at alle tre ovenstående om vi vil det eller ej.
    De er ikke ufejlbarlige, men har en meget større betydning for det folk kalder for kultur og passion mm.
    Det er jo nok det mest unikke ved vores klub.
    Like it or not.
    2 enige · 3 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        7. august 2025   

    • @AB76 er helt enig sammen med vores historie og frivillige som er repræsentanter for lokale foreninger og sportsklubber det er for mig kulturen i og om Brøndby
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 12 flere kommentarer

---

  • 32 år på Sydsiden.
    Kulturen har ændret sig hele tiden. Hvert år nulstiller vi alle, ny sæson, alpha på øvre, nye venner, en tysker bliver sportschef, de fleste fans har nu sæson kort, priserne sættes op.

    Spørgsmålet er vel hvilken kultur vi ønsker og konflikten i at fastholde det vi alle elsker men samtidig at
    Vinde mesterskabet.

    I Danmark sikre kultur ikke mesterskaber. Det gør penge.

    Penge skaber ikke tilhørsforhold og ægte fællesskaber. Det gør kultur.

    Må vi lander det bedst mulige sted. Amen....

    1 enig · 3 god kommentar
     
    • @BIFLeed Det er faktisk rigtig godt skrevet.
      Penge skaber ikke kultur, det skal vokse indefra og er en konstant foranderlig størrelse.
      Penge kan være med til at få en kultur til at få bedre vilkår, her tænker jeg bl.a. på fanzonen bag Sydsiden.
      1 enig

  • Vi har et par unge spillere i truppen der har mere fokus på sig selv end holdet. Frendrup og jobbe ville dø for klubben.

    En type som clement skal bare ud og aldrig ha et minut mere. Byder ikke ind med noget synderligt og har en stor fremtid på bænken i diverse klubber. Selv et islandsk hold er mere end den overvurderede unge mand magter. Ud med disse typer
     
    • @Ocellaris Du ved godt Bischoff blev valgt til månedens unge spiller i Superligaen i juli måned ik'?

      Fair du ikke er fan af Bischoff, men at bashe ham på denne måde, og ikke anerkende hans indsats er fandeme respektløst!!

    Se 6 flere kommentarer





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner