Fodbold live resultater




Kvalitet eller bare dyre udenlandske navne.

Skrevet af Brøndby i hjertet, 11. maj 2022

Mange herinde siger vi skal hente kvalitets spillere fra udlandet men er det en kvalitet i sig selv at komme fra udlandet vi kan jo kigge på de to FC klubber de har hentet en del udenlandske spillere til dyre penge hvoraf ikke mange er blevet gode forstærkninger.

FCK har købt dyrt ind i denne sæson men har de fået valuta for pengene ikke i min optik ja de ligger nr 1 lige nu men det er pgr af  Grabara Falk og Pep 

FCM ligger nr 2 de har købt et hav af Brasilianere hvoraf det vel kun er Evander der shiner havde det ikke været for Dreyer så havde de ikke ligget hvor de gør han har været kampafgørende for dem 

Begge hold har brugt store summer men har de fået valuta for de penge ikke i min optik

Måske det ville være en ide at hente de bedste spiller i superligaen spillere som kender den og er nemmere at intigrere på holdet for mig er det ikke navne der afgør kvalitet men hvad spillerene indeholder 

Har i nogle spillere i superligaen som i mener kan være forstærkninger så nævn dem og lad os få en debat om dem.




Deltag i diskussionen




  • Jeg kunne godt se Vallys/Jørgensen her i Brøndby. Men ellers, en angriber, som Stephen Odey

  • Betalende bruger
      11. maj 2022   

  • Det ene udelukker vel ikke det andet! Pep Biel, dyr udlænding med kvalitet, som løfter sit hold. Selvfølgelig er der en sammenhæng mellem pris og kvalitet, selvom CV påstår noget andet.
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
        11. maj 2022   

    • @Uche91 Pep Biel har godt nok også været længe om at komme i gang!
      3 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Hvad er forskellen på den du oprettet for 8 dage siden:

    https://3point.dk/debatter/hvilke-spiller-kunne-vaere-gode-at-faa-ind-til-sommer-<br />
    Og denne her?
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • @Mester behøver der være den store forskel der bliver diskuteret om dette emne hele tiden og jeg syntes at det er vigtigt at få alle nuancer med men hvis det er et problem for dig så kan du jo lade være med at kommentere på det og det skal ikke forståes negativt
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer

  • retrograde
  • retrograde
    Betalende bruger
      11. maj 2022   

  • Tror det er svært at stille det op sådan. Jeg føler egentlig at vi har gjort begge dele, købt ind i Superligaen og udlandet (dog primært det nordiske marked).
    Desværre er det ikke alle spillere der slår til. Er det så indkøbsstrategien, CV, trænerteamet eller hvem/hvad?

    Mit bud er ingen af delene, men derfor kan det godt gøres bedre. Personligt synes jeg der er for lille forskel på det vi køber ind og det vi selv har rendende af unge spillere. Så jeg hælder nok til at vi skal ned på 1-2 indkøb i et transfervindue (det afhænger selvfølgelig af afgange), men at vi også er parat til at løbe risikoen, at en dyrt indkøbt spiller til 15-20 mio. ikke bliver en succes.
    Det er bare lettere sagt end gjort - mange vil hellere se CV og NF på bålet inden de acceptere den risiko.

    Som det er lige nu bliver vi ved med at have en stor gruppe middel spillere (undskyld udtrykket), hvilket jeg ser som vores helt store svaghed. Der er for lidt dynamik i sammensætningen og vi mangler de såkladte performance spillere. Derfor mangler vi også en rygrad, der kan holde hovedet højt i både medgang og modgang.
    3 enige

---

  • mp80
  • mp80   11. maj 2022   

  • Det er for dyrt at hente de bedste fra SL og så er der stadig risiko for de ikke slår til fx JMG, kæmpe profil/talent, Greve stor profil i Randers osv.

    Det at hente kvalitet kan sagtens være fra DK, men prisen skal være den rette. Rønnow og Lukas var begge to fantastiske målmænd, som blev hentet i mindre klubber herhjemme, så selvfølgelig findes der kvalitet i DK og hvor prisen er den rette.

    For mig er Pukki et godt eksempel på kvalitet til en god pris, en der har et godt cv, har international erfaring, nede i en bølgedal, men har en del år foran sig.

    Kan man hente en spiller på landsholdsspiller fra DK, Sverige eller Norge er det også en kvalitetsstempel.
    2 enige · 1 god kommentar

  • Jeg har 3 bud:
    Den gode: Vallys fra Silk.
    Den onde: Boile, gammel BIF-dreng (som helt ung), som er smækfornærmet over FCK’s seneste kontraktudspil, hvis/når Maxsø flyver afsted
    Den virk’lig sjove: Dagur fra GF, hvor han er røget i halv-bad standing
    Hvad siger I til den?
     
    • retrograde
    • retrograde
      Betalende bruger
        11. maj 2022   

    • @Forza BIF
      Vallys er jeg bange for fungerer hvor han er nu, men at det vil være et klassisk indkøb der ikke slår til. Et par år senere er han 27år og har ingen reel værdi.

      Boile og Dagur er bare et kæmpe nej fra min side - af mange årsager, men primært, at jeg vil få det dårligt hvis jeg skal se Boile i en Brøndby trøje igen.
      3 enige · 1 god kommentar
     
    • del Piero
    • del Piero
      Betalende bruger
        11. maj 2022   

    • @Forza BIF Boilesen og Dagur, hehe. Du tænker at vi mangler centerforsvarere og kantspillere, samt at vi er i underskud af usympatiske typer? :-)
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      11. maj 2022   

  • I min bog har sportsdirektøren i FCK på ingen måde gjort det bedre end CV. Hans hold ligger kun nummer 1, fordi man trods alt rammer plet med noget når man køber den ene spiller efter den anden til 10-40 millioner stykket. Uden Vavro og Claesson (som de kun fik pga. krigen i Ukraine) tror jeg ikke de havde ligget nummer 1. Så det er ikke ligefrem prangende performance af en sportsdirektør der har 2-3 gange større budget en konkurrenterne.

    FCM er i den grad blevet reddet af Drejer og det er jo ikke noget vi kan tilskrive sportsdirektøren i Midtjylland. Det er bare held og svare vel til at vi pludselige kunne låne Teemu Pukki i en halvsæson, fordi England angreb Frankrig. Så havde vi sku nok holdt os i toppen, trods alt.

    Grundlæggende tror jeg bare at man skal erkende at den bedste strategi er at arbejde med kontinuitet og rettidig omhu ift. at indkøbe fremtidens profiler INDEN nutidens profiler smutter. Det har CV hidtil ikke haft mulighed for, fordi økonomien var så presset at han kun kunne få penge til at købe en ny spiller, hvis den gamle blev solgt. Det har ændret sig lidt nu, hvor der er lidt penge på bogen.

    Jeg mener fortsat at det er for tidligt at bedømme indkøbene fra i sommer og i vinter, særligt fordi mange af dem er relativt unge. Derfor er det forkert at udråbe dem til at være flop. Floppet består i at der er kommet for mange nye ind på samme tid, således at summen af tilvænningsbehovet, udviklingsbehovet, de manglende relationer, osv. er for stort. Det gør at her-og-nu output bliver for sløjt, men samtidig at potentialet for fremtiden fortsat er betydeligt.

    Brøndby vil altid være godt positioneret til at tiltrække spillere fra mindre klubber i superligaen, men hvis deres talent og kvalitet er meget tydelig, så ender de ofte i udlandet eller hos især FCK, som desværre kan tilbyde den sælgende klub, spilleren og agenten langt flere penge end vi kan.

    Af spillere, som realistisk kunne være en mulighed for Brøndby tænker jeg især på en angriber i Randers, som et godt bud. Han kunne selv være interesseret, Rander kunne være tilfreds med det vi kan tilbyde og han er ikke så god at FCK og FCM vil betale det dobbelt af, hvad vi kan/vil.

    Silkeborgs højre back ville være klasse, men han er nok på vej sydpå allerede :-)

    Louka Prip tror jeg ikke passer ind i den måde vi spiller på og selvom Lukas Andersen har mange af de kvaliteter vi aktuelt savner, så har jeg svært ved at se det ske.
    4 enige · 1 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        11. maj 2022   

    • @del Piero - Meget enig, i flere af dine punkter. Succesen af indkøb i FCK og BIF er nok nogenlunde lige dårlig. Men den store forskel er prisen. Så jeg vil hellere være i vores sko.

      Men personligt tror jeg, at vores manglende succes til det nye, skyldes t de er blevet bragt for tidligt i spil og der er blevet lagt for meget ansvar på deres skuldre for tidligt.
      Greve var jo nærmest dømt som vores frelser, inden han havde spillet et minut. Endnu værre blev det med forventningerne til Bell.

      Og her kommer lidt af CVs ansvar måske. For jeg synes ikke indkøbene i sig selv er dårlige. Men det har ikke været rettidig omhu.

      Så nationalitet eller lige tror jeg ikke er vigtig. Men at få dem kørt rigtigt ind på holdet, tror jeg bliver nøglen.
      1 enig

    Se 3 flere kommentarer
     
    • @del Piero Dejlige eftertænksomme kommentarer som ikke bærer præg af at være styret af følelser :) Som kun 30 årig gammel fan ønsker jeg at se en klub der fungerer på alle områder, også økonomisk. Jeg mener, at vi kan nøjes med 1-3 kvalitets spillere til sommer, hvad det så end betyder. jeg har det ligesom dig, vores såkaldte flops som er købt ind af vores såkaldte elendige sportschef skal have lov til at lande i klubben, fodbold er et holdspil, og alle skal have tid til at vænne sig til nye omgivelser, udover det, skal de erfarne spillere også lige vænne sig til nye spillere i truppen, andre løbemønstre osv. Det er efter min mening rigtigt set, at vi nok har fået for mange nye ind på for kort tid, det ville have givet knas på holdet uanset hvem du havde fået ind på holdet. Jeg har ingen forslag som ikke er nævnt herinde, men please, uanset hvem der kommer ind, giv dem nu tid inden vi hænger dem i den første lygtepæl , vi har så mange eksempler på at vores spillere først shiner efter noget tid, det er skam ikke så svært at fakta tjekke, skal vi lige nappe 3-4 stykker. Pukki, den unævnelige, Uhre, Slimane m fl.. jeg er sikker på, at flere i den nuværende trup bliver super gode for os..
      jeff

    Se 11 flere kommentarer


  • Vi har nogle rigtige gode årgange på vej fra masterclass. Så jeg vil egentlig helst se vi ikke køber stort ind.
    En erfaren angriber (Helenius) sammen med Kvistgaarden og Swartau.
    En erfaren midtbane (Marcondes) sammen med Bell, Marinus og Greve. Slimane er solgt.
    Backerne er Blas og Friedrich. Bruus er solgt. Muligvis et ekstra køb her.
    De tre i center er Tsiembe, Heggheim, Alves og Rosted. Maxsø er videre.
    Her er tænkt at de både kan spille 3-5-2, 4-4-2, 4-3-3.
    1 enig
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        12. maj 2022   

    • @MOAllen - Enig i tilgangen til transfervinduet, men ikke i navnene.
      Helenius har en god sæson. Men jeg tror det er en døgnflue. Der sker fordi han lige rammer det rigtige hold, med de rigtige holdkammerater. Tror ikke på, at han kan tage det med til en ny klub.

      Marcondes tror jeg ikke længere vil passe ind hos os. De spillemæssige kvaliteter er ok, men jeg tvivler på, at han er den rette holdspiller til Brøndby.
      2 enige

---

  • Akj
  • Akj   11. maj 2022   

  • Jeg tror egentlig at strategien er god. Vi skal købe unge talenter for der er de store penge. Jeg synes egentlig at vi skal bruge flere penge på masterclass og hente talenter ind. Men problemet er at lige nu har vi kun en spiller der er en leder type på holdet og det er Maxsø. Derfor skal vi købe ind så vi får et par erfarne spillere som kan hjælpe og guide de unge. Men prøv lige at se hvad vi har solgt i de sidste par transfervinduer og lige nu har vi både Hermanson og Slimane som begge kan sælges dyrt. Problemet er bare at når vi sælger så køber vi ikke ind fra samme hylde. Dette skal korrigeres og holdet må ikke blive dårligere når vi sælger. Hvis vi gør det rigtigt og sørger for at vi bliver stærkere og fortsætter med at avle talenter set det jo fint ud. Jeg har en opfordring til CV. Vi skal være klar til transfer vinduet så vi kan købe de spillere som vi har brug for og ikke panik indkøb på den sidste dag som vi har haft tendens til i mange år. Men jeg tænker også at der er lavet flere gode potentielle investeringer i truppen f.eks. Bell, Tsheimbe, Alves, Riveros, Wikstrom, Heggheim, Greve, Cappis, Bjork. De har alle potentiale til at slå igennem.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        12. maj 2022   

    • @Akj - Jeg er både enig og uenig.
      Jeg er enig i, at vi skal bruge flere penge på MasterClass og forsøge at hente talenter endnu tidligere. Men de bedste talenter bliver bare dyrere og dyrere. Så det bliver svært.

      Det hvor jeg dog er mest uenig, er i din udtalelse om at købe på samme hylde som vi sælger. Superligaen er en udviklingsliga, så det er utopi at tro, at vi kan købe 100% en-til-en erstatninger.
      Hvis CV havde fundet en 100% erstatning for Uhre, billigere end vi solgte ham, så have Philadelphia nok køb ham i stedet for.
      Vi kan ikke undgå, at vi bliver svækket, når en dygtig spiller forlader os. Så vi skal sikre, at den erstatning der kommer, hurtigst muligt kan komme på samme niveau, eller kan bidrage med noget andet, så fokus skifter.
      Der hvor vi så igen er enige er, at vi skal være klar langt tidligere. Hvis vi skal have kontinuitet ind på holdet, skal en erstatning for en spiller allerede være i truppen, når der sælges. Det betyder at vi skal være mere forudseende. Vi skal planlægge salg 6-12 måneder i forvejen, så vi kan nå at købe ind og gøre klar.
      Dette var CV med til at sætte i system i FCK, så det bør han også kunne sætte op i BIF.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner