Massivt Brøndby-pres gav ikke pote: AaB med tredje sejr over Brøndby på stribe

Skrevet af Daniel Mads Jensen, 19. juli 2020

Brøndby lignede et forstærket mandskab inden søndagens kamp, da Simon Hedlund og Samuel Mráz vendte tilbage efter tre kampes corona-karantæne. Hedlund startede inde, og det forsøgte Brøndby også at udnytte.

Der kom nemlig mange dybe afleveringer, og allerede efter fire minutter fik Brøndby halvlegens første chance, da Lasse Vigen slog en lang aflevering frem mod Mikael Uhre, men bolden blev for lang og Jacob Rinne nåede ud og redde Uhres forsøg.

Det viste sig samtidig at blive Brøndbys eneste relle chance i de første 45 minutter, for AaB tog fuldstændig over.

Fire minutter senere kom de også foran, da Andreas Bruus overså, at Patrick Olsen gik i ryggen på ham. Bruus sparkede Olsen på låret og dommer Burchardt pegede på pletten. Tom van Weert eksekverede sikkert, og så var AaB på 1-0.

Brøndbyerne forsøgte at bygge op, men fuldstændig som i kampen i Aalborg for tre uger siden, kunne de ikke for alvor spille sig ud af AaB's pres.

AaB'erne noterede sig sågar for det eneste farlige forsøg i de sidste 35 minutter, da Tom van Weert modtog en hælaflevering fra Lukas Klitten, som han kanonerede mod nettaget, men Marvin Schwäbe var vågen på den.

Det var ikke fordi, det var en kedelig fodboldkamp, men de store chancer udeblev, og AaB gik til pause med en fortjent 1-0-føring.

Ovenstående ændrede sig dog fra anden halvlegs start. Ikke fordi der kom flere chancer, men kampen ændrede karakter fra "ikke så kedelig" til "ret så kedelig". Det bedste billede på den kedelige kamp var, da AaB's Jakob Ahlmann allerede efter 47 minutter fik en advarsel for at trække tiden.

Efter små 11 minutter med masser af fejl og meget lidt underholdning skiftede Niels Frederiksen sine to centrale midtbanespillere, Simon Tibbling og Lasse Vigen, ud med Anis Slimane og Jesper Lindstrøm.

Det gav noget til Brøndby, som pludselig holdt bedre fast i bolden, spillede den bedre fremad og generelt lignede et hold, der ikke var langt fra at score.

Der skulle dog gå tyve minutter før det gav en stor chance, men så var den til gengæld også gigantisk. Lindstrøm og Slimane kombinerede sig igennem, og Lindstrøm prikkede bolden ind foran mål, hvor Mikael Uhre stod i en akavet position, hvor han fik sparket bolden ind på sit eget støtteben, hvorefter den tog stolpen og dansede lidt på mållinjen inden Mathias Ross fik sparket væk.

Brøndby pressede massivt, og forsøgte med indlæg, langskud og gennemspillede angreb, men bolden ville simpelthen ikke forbi Jacob Rinne i AaB-målet.

I stedet så det ud som om, at AaB skulle cementere sejren, da Jakob Ahlmann prikkede bolden forbi Marvin Schwäbe i en kontra. Ahlmann blev dog løbet op af Hjörtur Hermannsson, som ryddede godt op.

Bortset fra den ene chance, var der tale om envejstrafik mod AaB-målet, men det skulle bare ikke være for Brøndby-spillerne, der måtte gå fra banen uden scoringer.

Med nederlaget er tredjepladsen nu endegyldigt væk, og nu puster AaB i nakken på fjerdepladsen - blot et enkelt point er de nu efter Brøndby.

 




Deltag i diskussionen




  • Kasper
  • Kasper
    Betalende bruger
      19. juli 2020   

  • Simon Hedlund er dagens dårligste spiller. Bruus skidt kamp af ham også. Dette vil også gælde hvis ikke han havde lavet det straffespark. Evaluering af for Niels Frederiksen må være mere Jobbe mindre Hedlund. Slimane må også være tæt på. I stedet for de dribleglade 8'er i Tibling og Vigen. Tibling lignede dog i det mindste en der prøvede.
    4 enige

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
      19. juli 2020   

  • BTs karakterer er helt i skoven: https://www.bt.dk/superligaen/bts-dom-bomstaerk-aaber-oedelagde-broendbys-medaljedroemme
    1 enig

  • Tanken
  • Tanken
    Betalende bruger
    Top enige
      19. juli 2020   

  • Nøj hvor er det en sløj indsats igen. Vi kan ikke komme til det som minder om en chance. Jeg kan acceptere Frendrup laver fejl eller Bruus ikke er fantastisk i forsvaret, men vi starter kun med 2 unge, så kan ikke se de er unge er et argument for vi skal være så ustabile som vi er. Der kan jeg ikke acceptere Tibbling som kan en masse gang på gang løber lige ind i 3 AaB spillere lidt som Mensah også gjorde det, Hermannsson og Vigen som ikke virker til at kunne lave en aflevering medmindre den er baglæns og en Hedlund som ikke bare er uskarp, men er decideret ufarlige og lader alt løbe ud i sandet. Maxsø er endda super usikker i mange situationer og er faktisk ved at koste flere friløbere. AaB giver os spillet, men de står bare alt for godt til vi er i nærheden af det som minder at kunne spille igennem. Og det tror jeg er fordi vi har konstant 6 spillere som bare står inde på midten, men ikke gør noget for at gøre sig frie. Ofte selv når vi kommer frem er det endda kun Uhre som er noget som minder om at komme ind i feltet, hvilket også er alt for tyndt i en så defensiv opstilling. Jobbe kommer ind med energi og gejst og bryder kæderne og det gør os bestemt mere farlige, men hvordan fanden kan vi ikke have en bedre til at tage hjørne, fordi det er jo måden at gøre os mindst muligt farlige. Tillykke til Bjur for at komme lidt tættere på at spille, kunne måske være en idé at se ham mere på en wingback, hvor vi jo mangler en venstrebenet. Alt i alt spiller vi igen hamrende uinspireret og det er bare for ofte vi er det efterhånden. Der skal findes en ny angriber med højre niveau end dem vi har. Hedlund kan for mig at se godt smutte. Han er mere en Robin end Batman. Og så skal Hermannsson ud. Giv ham gratis væk om nødvendigt.
    1 enig
     
    • Sinbad
    • Sinbad
      Betalende bruger
        19. juli 2020   

    • @Tanken som altid er ret enig i din analyse/vurdering af kampen. Jeg tror vi skal se at komme på ferie - det virker som om det hele er lidt slidt. Vi har brug for nogle “nye” spillere med frisk energi og nogle udskiftning i truppen. Vi har lige brug for en genstart
     
    • @Tanken meget enig. Det er lidt som om vi har udfordringer i de kampe hvor vi er favoritter. Måske det hænger fint sammen med den manglende ide i spillet - især offensivt
      1 enig
     
    • @Tanken Meget enig. Det overraskede mig dog ikke, at vi vil få svært ved at skabe noget. 9/10 hold der spiller 5-3-2 / 3-5-2, er hold der skaber deres chancer på omstillinger. Så AAB spil passer ikke os ikke særlig godt. Tibbling spillede ofte 10'er i kampen, og det gjorde han sgu ikke særlig godt. Synes Tibbling er bedst i det ombyggende spil. Hans slut produkt har aldrig været effektiv. Håber NF lærte meget udfra denne kamp.

  • Hvorfor skifter han Uhre før Hedlund, som ikke gad spille bold i dag??
    3 enige · 2 god kommentar
     
    • Kasper
    • Kasper
      Betalende bruger
        19. juli 2020   

    • @TibblingLove
     
    • Kasper
    • Kasper
      Betalende bruger
        19. juli 2020   

    • @TibblingLove hvad gad Hedlund?
     
    • @Kasper Det er Hedlund jeg mener..

  • Da NF kom til 2019 var alt rosenrødt, nu mangler vi 2 kampe, top 3 er væk, de 3 bedste spillere solgt for slik, Europa er væk.... Simpelthen fantastisk gået, En ledelse der ikke har kunne finde nye penge i flere år, man fyrer Superligaens bedste træner og siden er alt gået galt og så erstatter man AZ med en talentløs træner!! Holdet er decideret elendigt, og årets spiller er vel Jung... Simpelthen bare lort!!! Top 4 misser vi 100% også!! Og top 6 næste sæson, glem det!! NF Raus!!!! CV, jeg er ved at være træt af din ageren og sikke dog du har udviklet holdet... Hvis du ikke havde så travlt med at sælge Kamil W. Så var vi nok 3 nu og kunne nævne flere du kunne sælge i stedet for og på den måde vil regnestykket gå op!! Hvad laver mensah, Gammelby, Hedlund, Hermansson, Rado og der er vel flere, hvorfor har du ikke solgt det rakkerpak!!! Det der er sket under lille Niels er en katestrofe!! CV hungren efter at sælge vores bærende kræfter var en fiasko.... Vi klapper allesammen over galehuset Brøndby og ufatteligt når man er en succesfuld forretningsmand at man ikke kan skaffe nye penge
    3 enige
     
    • @Anders77 De spillere du kritiserer, i stedet for at bakke op, er alle købt før NF og CV kom til så det er meget underligt at klandre andre end dem der hentede dem for deres tilstedeværelse i BIF. Man kan kun sælge spillere hvis der er købere til. Wilczek og Kaiser ville smutte uden vi fik en krone for dem hvis vi havde holdt fast i dem. Det er bestemt ikke sikkert vi ville ligge nr. 3 med dem på holdet. Den lortesæson du er så negativ over har hidtil givet ligeså mange point som sidste sæson med mulighed for at øge. NF har endnu ikke haft mulighed for at sammensætte sin trup. En af CV's opgaver er at nedbringe lønudgifterne. Det er han i fuld gang med. Giv dem en chance. Lad dem hente nogle spillere NF vil have. Bak op om dit hold i stedet for at rakke ned på dem. Det er sgu ikke det de har brug for. Bedømt ud fra dine indlæg her må du sgu have et svært liv.
      10 enige · 7 god kommentar
     
    • Chuck
    • Chuck   19. juli 2020   

    • @Anders77 skal vi nu høre på det pis igen at vi ikke kommer i top 6 næste sæson? Det hørte vi også om denne sæson af jer dommedags pessimister.
      6 enige
     
    • NewY
    • NewY   19. juli 2020   

    • @Anders77 nu skal du simpelthen holde op med at leve i fortiden ...en ting er at du endnu ikke har fattet hvorfor AZ blev fyret, det kan du vel ikke selv gøre for, men at du blir ved med at hyle op om at ,man skulle beholde ham er fandme trættende ...NF er da en speciel type men se lige på det hold han har til rådighed, på den baggrund gør han det faktisk fint ...OG HOLD SÅ KÆFT MED AZ !!!!
      8 enige

  • Et tidligt mål til Aab, og så var den kamp næsten forbi. Der var nogle spillere, som er bærende, og som burde præstere bedre. Vigen og Hedlund synes jeg ikke kan være indsatsen bekendt, for at være ærlig. Til gengæld nogle fine indhop af Jobbe og Slimane. Der kom fart og præcision i afleveringerne, kreativitet og et pres, som vi skulle have praktiseret hele kampen. 2.halvleg synes jeg var godkendt. Jeg synes alligevel vi får skabt nogle chancer, vi skulle bare have spillet sådan hele kampen. Tibbling var egentlig rimelig god på bolden, men han er for omstændig i sit spil. Fisker havde enkelte gode aktioner, men også nogle mærkelige afleveringer frem i ingenmandsland. Han spiller som vi gjorde for halvandet år siden.
    2 enige
     
    • Kapper
    • Kapper   19. juli 2020   

    • @Christian Brøndbyman meget enig. En meget ringe kamp at Vigen, som lavede fem (5!) Fejl de første 16 minutter og aldrig kom ind i kampen. Det er tydeligt at han kæmper en kamp med sig selv. Indtil det er løst så er han destruktiv for holdet, og bør ikke starte inde længere, uanset NFs forkærlighed for ham. Sælg/byt væk hvis muligt må være CVs opgave mht. Vigen. Hedlund svinger fra middel til helt ude af kampene. Han indgår ikke i opspillet, men har en vist hurtighed som han fra tid til anden kan anvende. Det virker til hans fokus er andet sted. Jeg håber CV finder en køber til ham her til sommer, han fylder i lønbudgettet og eneste han reelt gør er at tage spilletid fra Jobbe. Tibbling forsøger at holde fart i bolden i dag men lykkes ikke med at sætte noget op. Han er tydeligt hæmmet af at Vigen har [fjernet]ing miles away og at Hedlund var alle andre steder end i feltet.
      2 enige
     
    • Kapper
    • Kapper   19. juli 2020   

    • @Christian Brøndbyman en god træner havde dels set det taktiske i AaBs 3-4-2-1 opstilling og sat formationen anderledes, og på samme tid ikke brugt en time på at indse hvilken katastrofe Vigen var. Og at Hedlund spiller så længe kom vist også bag på AaB.
      1 enig
     
    • @Kapper jeg er enig i at NF burde have taget Vigen ud i pausen, specielt når vi har 5 udskiftere og gode midtbanespillere på bænken. Jeg synes også han reagerede for langsomt i dag.
      1 enig
     
    • @Kapper jeg synes efterhånden vi har set nogle gange at Vigen og Tibbling ikke fungerer særlig godt på samme tid. Vigen har været god generelt i foråret, men han har nogle udfald, og i dag var han helt væk.
      3 enige

  • Joblar
  • Joblar   19. juli 2020   

  • Vi skaber INGENTING selvom vi har bolden i næsten 70% af tiden, Hedlund skal bare væk, føj for en indsats.

  • Sim
  • Sim   19. juli 2020   

  • Flot, flot, flot sæson. Igen! Tillykke med derouten allesammen. I har fået hvad i ønskede. Nu er FCC foran, FCM foran. AGF foran. Aab på vej foran. Nogle der bemærkede hvor elendig Vigen var igen idag.... Godt vi er ved at forlænge med ham.
    1 enig
     
    • @Sim hvem er det egentlig af os på denne side, som du tror har en fest når vi taber? Der var ikke en eneste af dem jeg så på stadion i dag, der så særlig glade ud.
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • Sim
    • Sim   20. juli 2020   

    • @Christian Brøndbyman Momentan affekt er ikke ensbetydende med at man ikke har e.g. Støtte det åbne brev til CV.
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        20. juli 2020   

    • @Sim Skal man så sige tillykke til dig hver gang vi præsenterer et dårligt regnskab? At mene vejen frem er en anden end dig er ikke ens betydende med vores hjerter ikke bløder hver gang vi taber. Uanset hvad du så end tror
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • Sim
    • Sim   20. juli 2020   

    • @Tanken Det er du da velkommen til hvis du føler for det. Du hiver så lige et argument op af stråhatten ( læs; Regnskab ) som jeg aldrig har nævnt noget om. En stråhat som passer på den stråmand du samtidig laver med at fortælle mig hvad jeg “tror”. Kig på Christians respons, det var et smukt spørgende debat respons på en uenig baggrund hvor du har travlt med at fortælle mig, igen, hvad jeg tror og tænker. Bla. Derfor undgår jeg ofte at debaterer med dig. Du må have en dejlig dag.
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        20. juli 2020   

    • @Sim men jeg vil jo sige jeg mener du gør fuldstændig det samme ved at skrive tillykke til os. Der fortæller du hvad du tror vi synes
     
    • Sim
    • Sim   23. juli 2020   

    • @Tanken Der er stor forskel på at lægge den retorisk ud i plenum, uden personlig addresse, og så at du fortæller mig hvad jeg tror.

  • Ivan
  • Ivan   19. juli 2020   

  • Øv, en nedtur. Vi taber til et leverpostejhold. Og hvorfor gør vi så det. Efter min mening er vores store midtbane ( 5 mand) for dårlige. De mangler alle 5 kvalitet og får slet ikke sat angriberne op. Især de to rutinerede Vigen og Tibbling, spiller for langsomt, for meget tilbage, for omstændeligt. Det bliver betydeligt bedre da de unge, Slimane og Jobbe kommer ind. Konklusionen må være at der faktisk ikke er nogen grund til at holde for ivrigt på de gamle dyre drenge. Hedlund er også elendig og Fisker ikke god. Heller ikke Mraz viser noget. Så ud med ham. Spil med de unge hele vejen igennem . Vælg en ung hver gang det er muligt .
    2 enige
     
    • Chuck
    • Chuck   19. juli 2020   

    • @Ivan enig. Næste sæson er midtbanen med Corlu-Slimane- Frendrup.
     
    • @Ivan rørende enig i dit indlæg. Vi tabte til et - i mine øjne - ret sløjt Aab-hold. Det mest frustrerende er næsten at de får held med deres tidsudtræk. Det var forfærdeligt at se på, men vi kunne også have gjort vores til at sætte tempo, specielt i 1.halvleg og det forsømte vi for meget.

  • Skovbo
  • Skovbo   19. juli 2020   

  • Latterligt boldflytteri i første halvleg med for meget spille bagud.Mange boldtab.Syntes Hedlund var meget anonym.Frendrup gjorde det ok, fik fat i meget på midtbanen.Fatter ikke NF at han skifter ud så sent?? Der skete meget mere da Jobbe og Slimane kom ind.Og hvorfor skiftede han ikke Hedlund ud i stedet for Uhre?? Glæder mig til næste sæson hvor der skal bygges op og udvikles-nu når Europa er væk.Og forhåbentligt nogle forstærkninger .

  • NewY
  • NewY   19. juli 2020   

  • Det er bare så dejligt at se alle de trofaste fans der bruger deres tid på at rakke deres eget hold ned ...stod det til jer tosser skulle de forære hele holdet væk ...Har I overhovedet fattet at klubben ingen penge har ?....støt jeres hold, også i modgang, eller pis ind til de blå/ hvide i parken
    5 enige · 3 god kommentar
     
    • @NewY Ro på...
     
    • Kapper
    • Kapper   19. juli 2020   

    • @NewY hvad med om du lukker røven en gang?
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • NewY
    • NewY   19. juli 2020   

    • @Kapper det kan vi godt blive enige om bare du gør det samme ..bad ass ..
      1 enig
     
    • @TibblingLove Synes faktisk at NewY rammer plet.. Mit hoved eksplodere over fans der fortsat lever i år 2016-2018.. AZ mig her og der. Han blev fyret af en grund. ligesom at vi også kom af med Kamil og Kaiser af en grund! nogle millioner, eller intet!! - NF gør hvad han kan med de midler han har. Manden har fået etableret en solid defensiv, og nu kommer der ligeså stille mere og mere presspil ind. Ja, offensiven halter, men det er heller ikke just prængende spillere der er offensivt.. - Her skyder man skylden på NF og CV, Men ja. CV har haft et transfervindue, hvor det handlede om at komme af med lønkroner, og få lidt indtægt.
      5 enige · 1 god kommentar
     
    • @Kapper Hvad med at du opfører dig lidt voksent og holder en ordentlig tone?
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Gulmann det er sgu trættende at læse NewY trolleri herinde. Han skriver jo kun når vi taber. Men ja, vi burde jo bare ignorere ham
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • Kapper
    • Kapper   22. juli 2020   

    • @NewY Du kommer nok til at finde, at hver gang du kalder os (og derved mig) for tosser, så beder jeg dig om at lukke røven.
     
    • Kapper
    • Kapper   22. juli 2020   

    • @Gulmann Også til dig, vil du nok finde ud af at hver gang NewY kalder os for tosser, vil jeg bede ham om at knytte. Nuvel ordvalget kan godt være mere modent, men man skal huske at tale til læseren. Du er velkommen til at læse andre poster, såfremt det støder dig.

  • mp80
  • mp80
    Betalende bruger
      19. juli 2020   

  • NF er bare ikke en god nok træner, han fejler taktisk igen og igen. Få nu fundet en ny værdig træner.
    2 enige
     
    • NewY
    • NewY   19. juli 2020   

    • @mp80 hvilken træner mener du så lige kunne få mere ud af nuværende trup .....
     
    • Sim
    • Sim   20. juli 2020   

    • @NewY Der byder jeg lige uopfordret ind med en gammel kending du elsker at høre om - et stk fritgående AZ.
      1 enig · 1 god kommentar

  • Echo46
  • Echo46
    Betalende bruger
      19. juli 2020   

  • Nuvel. Endnu en sløj indsats - endnu et udsving. Det virker i tiltagende grad som en konsekvens af omstændigheder vi på alle tænkelige måder har bragt os selv i. Indeværende sæson er en mellemsæson til en opbygningssæson. Vi bør ikke forvente en kulmination før sæsonen 2021-22. Det indikerer kontraktforlængelserne til 2023 med de unge spillere også, for mig at se. Af samme årsag har CV en meget vigtig beslutning at træffe nu; skal Niels Frederiksen være cheftræner eller ej? Det nytter ikke noget at vi skal skifte træner igen om et år - det er strategien ganske enkelt for svag til. Det er beskæmmende hvor lidt den strategi er værd. Vores spil og udtryk afviger i hvert fald betydeligt fra den oprindelige intention. Hvis NF skal være cheftræner skal han minimum have kontrakt til 2022, ellers må CV finde sin egen mand. Vi har brug for stabiliteten - og vi har en unik mulighed for at opbygge spillet såvel som indbyrdes relationer, nu hvor den kommende sæson først starter i september. Den mulighed må ikke gå til spilde. Nok er der store udsving, men det kommer også med brugen af unge spillere og et truphierarki der er blevet knust til atomer - især i vinters. Kan vi blive nummer fire med denne fornemmelse og den trup, har vi imidlertid også et spændende fundament at skabe en succesfuld fremtid på. Lad os få skibet de sidste dyre marginalspillere af, lad os få nogle få kvalitetsspillere ind til de rette positioner til at lede et usædvanligt stærkt kuld af unge spillere og lad os så for guds skyld - for en gangs skyld - holde fast, bevare tålmodigheden og stå sammen i det uforenelige kollektiv der er Brøndbyernes Idræftsforening - i medgang og modgang, for den vil uvægerligt melde sig undervejs. Magter vi det, tror jeg vi går en interessant tid i møde. ALDRIG ALENE! TIL KAMP FOR GUL OG BLÅ!
    11 enige · 6 god kommentar
     
    • NewY
    • NewY   19. juli 2020   

    • @Echo46 helt enig ...desværre tror jeg at der er en hel del af de såkaldte trofaste der ikke har den tålmodighed der skal til
      3 enige
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        19. juli 2020   

    • @Echo46 Det er jo altid det en god diskussion om hvorvidt der er mere kontinuert at skifte nu eller ej. Det er sandt det ikke giver mening at beholde NF hvis han alligevel skal ud om en sæson, men det er også sandt at det ikke giver mening at skifte træner hver gang vi spiller en dårlig kamp. Derfor skal vi enten hold på NF, eller finde en vi skal holde på, og i virkeligheden synes jeg CV bør vurdere det på om han mener det som sker på træningsbanen er godt nok og se på nogen faktorer som ikke bare er resultatet af kampen. Lidt som man har set med Thomas Frank i Brentford. Der kan jeg dog godt tro der har været nogen ting man har været utilfreds med, men det er ikke noget jeg ved nok om til at kommentere
     
    • @Echo46 meget enig i dit indlæg. Man kan godt være uenig i vores retning, og i NFs måde at være træner på, men der er ikke mening i at kritisere hans sæson. Vi har, med salg af 70% af målene halvvejs plus Mukhtar, og med 3-4-5 talenter der spiller regelmæssigt, opnået et pointantal, der 2 runder før slut er på niveau med sidste år. Man har top 3 som ambition, og bliver i værste fald nummer 5. Lad os nu holde fast i NF, lad os forstærke os der hvor vi mangler noget, og så se det vokse i næste sæson. Jeg synes virkelig de indhop der kom i dag fra Jobbe og Slimane viser at vi kan regne med dem allerede fra næste sæson. Frendrup og Bruus har også allerede vist at de kan bruges, ligesom Skipper. Hvem havde troet at vi var nået så langt på talentsiden for bare et år siden?
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • Echo46
    • Echo46
      Betalende bruger
        20. juli 2020   

    • @Tanken Jeg argumenterer heller hverken for at fortsætte med NF eller for at fyre ham. Jeg konstaterer blot at vi er nødt til at finde ud af hvem det skal være. Jeg er enig i din betragtning angående manglende kontinuitet ved at fyre ham, men hvis han ikke har tilstrækkelig langsigtet tillid skal beslutningen bare træffes. Den konsekvens på ledelsesgangen har somme tider manglet. Jeg kan se fordele og ulemper ved begge løsninger.
     
    • Echo46
    • Echo46
      Betalende bruger
        20. juli 2020   

    • @Christian Brøndbyman Det kan jeg sagtens se det fornuftige i. Jeg argumenterer hverken for den ene eller den anden løsning, blot for at der træffes en beslutning der rækker længere frem end den kommende sæson. Ellers går vi ind til sæsonen med betydelig usikkerhed og det er ikke fordi vores spil er genkendeligt fra strategien, således en ny træner nødvendigvis kan ansættes til strategien og gå ind og overtage et spilleklart fundament. Hvis det skal være NF skal det være ham de næste to sæsoner - minimum. Ellers kan det betydelige benarbejde der er gjort det seneste års tid meget vel være skønne spildte kræfter.
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        20. juli 2020   

    • @Echo46 Det var faktisk også for at prøve at starte debatten lidt. Jeg ved nemlig heller ikke hvad den rigtige løsning er her, men jeg synes virkelig det bør koges ned til noget så simpelt som er træningen god? Så kan man selvfølgelig sige hvis vi kan erstatte ham med en top top træner er det mere relevant, men igen så giver jeg dig meget ret i det ikke giver mening bare lade ham løbe ud nu her. Ellers står man og skal til reelt at overveje det på baggrund af hvad der sker september - december, og det bliver hurtigt en tynd baggrund. Jeg er i tvivl, men primært fordi jeg er nervøs for det at holde ham betyder vi alligevel skifter ved 1. juli 2021, og det kan jeg nemlig ikke se pointen i
      1 enig
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
      Top gode
        20. juli 2020   

    • @Tanken - Min drøm er, at hele klubben bliver ''alignet'', fra den øverste top og helt ned til MC. For at skabe ro, er det vigtigt, at vi har en topledelse, der arbejder i samme retning som sportschef og træner. Jeg har ikke 100% styr på vores ledelsesstruktur, men Ole Palmå er temmelig ny i syn rolle. Det er CV og NF også. Jeg har dog en fornemmelse af, at der er kommet væsentlig mere ro internt i klubben og JBA har lært at han ikke skal blande sig i det sportslige, men i stedet bruge sin erfaring ved at hjælpe os med det ledelsemæssige og virksomshedsopbyggende. Det er der hans forcer ligger. Med alt det på plads, tror jeg godt vi kan skifte træner næste sommer, hvis det findes nødvendigt. NF er dygtigt til de unge spillere, så hvis vi lægger en god plan, kunne jeg godt se for mig, at NF bruges til at bygge en god bro op mellem MC og 1. holdet. Han vil kunne indføre en træningskultur og en gejst, som en ny træner vil kunne bygge videre på. I min verden, er det det samme der lå til grund for AZs succes. Han overtog et hold, som var dygtige med bolden og havde et godt sammenhold. De manglede blot en træner til at banke gejst ind i dem. AZ efterlod desværre et desillusioneret hold, som ikke var nær så gode på bolden og som ikke havde det samme sammenhold mere. Men fordi vi nu (efter min opfattelse) har ro på toppen, stoler jeg på at CV nok skal træffe den rette beslutning, ang. vores træner.
      1 enig
     
    • @Echo46 jeg er enig. Vi ser hvad kontinuitet kan gøre, bl.a. i AGF. Jeg synes ikke NF generelt har diskvalificeret sig selv, så jeg er egentlig med på planen med at forlænge ham 2 år mere. Hvis vi skal have skabt et økonomisk fundament, skal vi have MC op og køre, og jeg synes NF har demonstreret god evne til at få genetableret forbindelsen fra MC op til superligaholdet.
      1 enig

  • Vi kan analysere kampen forfra og bagfra. Faktum er at med den trup vi har til rådighed, så er vi ikke bedre end den resultatmæssige slingrekurs, som har stået på lige siden guldet glippede. Og nej jeg siger ikke AZ skal tilbage. Klubben ønsker åbenbart det laaange seje træk tilbage mod toppen, hvor MC spillere stille og roligt bringer os til tops. Egentlig utroligt at JBA er med på det. Det bliver en dyr tålmodighedsprøve og hvem siger at den strategi giver guld..
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        19. juli 2020   

    • @Kristianbs tjo men nu har man prøvet at købe sig til guld de sidste 15 år og det har ikke virket. Der skal skæres i truppen nu, og så skal vi sørge for at når vi køber skal det være spillere der kan gøre en forskel og ikke bare skal sidde og tjene penge på bænken
      1 enig
     
    • Chuck
    • Chuck   19. juli 2020   

    • @Kristianbs vores trup er egentlig ikke dårligere end AGF, men der er ihvertfald gejst, energi og vilje til forskel.
      1 enig
     
    • @Chuck plus kontinuitet på trænersiden. Det er først i år, at AGF har været gode. De har ikke været i nærheden af noget som helst under David Nielsen indtil nu.
      4 enige
     
    • Uche
    • Uche
      Betalende bruger
        19. juli 2020   

    • @Chuck -gymnastikforeningen har også brugt 3 år og min. 5 tranfervinduer til at opnå dette med Nielsen som fast træner
      4 enige
     
    • Hvordan sørger man for at alle fremtidige spillere der købes (på laveste udsalgshylde) ikke er lottokuponer a la dem vi har signet uendeligt mange af de sidste mange år? Er det her CV fankoret stemmer i og fortæller mig at alt blir godt under hans sportslige ledelse? Kvalitet koster penge og penge ejer vi ikke. MV babyer kan ikke vinde DM for os suppleret med udsalgsvarer a la Hedlund, Mraz, Uhre, Gammelby, Hermansson osv osv. Vi bliver ikke mestre fordi vi naivt tror vi med NF/Retov kan træne leverpostej til at blive guldaspiranter. Vi har brug for talent fra egen avl samt større økonomiske muskler end de håndører far Jan tillader vi bruger p.t
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        19. juli 2020   

    • @Kristianbs Jeg er meget usikker på hvor du vil hen med dit opslag. Er det mere hen af det bliver skidt for altid? For det første handler det om god scouting for at sikre os en større chance for du bliver gode. Derudover har man købt spillere ind til bænken før. Og så tror jeg du misforstår JBA ved han ikke bare kan skyde penge ind i klubben. Det kræver en emission. Og er det ikke fint der ikke bruges penge vi ikke har? Der vindes ikke med mælketænder, men trucker er at holde på den til de er stjerne samtidig med man hele tiden supplerer nedefra. Det er et kunstværk sjældent set gøres perfekt, men det er pt den bedste mulighed vi har
      1 enig
     
    • @Tanken
     
    • @Tanken efter i 15 pr at have forsøgt at sige til mig selv, at i næste sæson bliver det godt igen, bare vent og se. Så må jeg indrømme, at troen og håbet svinder ind år for år. Nu skal truppen beskæres skriver du. Og hvad sker der så, udover at vi kører 100 FCN strategi. Tror du på CV går ud og henter 3-4 deciderede klassespillere til at supplere MC babyerne? Det kan jeg ikke se ske. Hvor efterlader det os så? Status quo. Så hedder lottokuponen bare ikke Mraz, Hedlund eller Gammelby, men noget andet.
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        20. juli 2020   

    • @Kristianbs Det der vil ske er for det første vi starter med at køre en økonomi som bedre kan bærer at have dyre spillere på banen. Det er problematisk at vi har spillere som tjener rigtig mange penge, men reelt set ikke er bedre end de unge som ikke tjener de penge. Derfor bør de skæres fra. Så skal vi hente en VB og en angriber, indklusiv at vi skal erstatte alle positioner hvor der sælges en undtagen på HCB og CM. Det mener jeg ikke gør os til FCN da vi i højere grad holder vores spillere til de faktisk er dygtige nok, men samtidig supplerer udefra med dygtige ældre spillere. Og så tror jeg vi er lidt uenige om hvad mælketænder betyder, fordi jeg vurderer det som dine første 25-40 kampe som professionel. En spiller som Frendrup som er ung vil ikke kunne betegnes som at have mælketænder næste sæson. Troen på tingene ligger måske med hvorvidt man tror vi kan hente en god erstatning for Jung en VB og en angriber, og uden det ser jeg også der kan være problemer, men vi snakker om en næste sæson hvor topholdene utvivlsomt vil få færre point da ingen af holdene har mulighed for ferie nu da de skal spille allerede i august. Det kommer til at sætte sine spor. Og så tror jeg ikke på guld næste år, men reelt set vil jeg gerne se hvad der sker på et transfermarkedet før jeg rigtig vil vurderer. Jeg er til gengæld meget interesseret i hvad din plan ville være for at opnå et guld? Og det er en reel interesse, fordi mange af dem som har brokket sig over planen er aldrig rigtig kommet med noget andet, og jeg gad godt høre hvad alternativet så kunne være
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
      Top gode
        20. juli 2020   

    • @Kristianbs - Som Tanken også spørg, hvad synes du så der skal gøres? Det er for nemt at pege fingre og sige ''Det er for dårligt...''. Men hvis vi skal have en god dialog her inde, må der også komme noget konstruktivt. Mit synspunkt er, at vi må indse at vi ikke længere er et tophold. Vi er et over-middel-hold. Jeg hader at det er kommet dertil, men det er nu engang realiteterne. I forhold til, hvad jeg så tænker vi skal gøre, så har jeg før brugt analogien om at bygge et flot hus, som en beskrivelse af vores klub. Hvis man køber en gammel rønne og ønsker at det skal være det flotteste på vejen, kan man godt prøve at bygge et stort, flot og dyrt badeværelse, men hvis resten af huset er lort, nytter det jo ikke noget. Som jeg ser det, er vi ved at rive huset ned, så meget som det findes nødvendigt, for at nivellere helt ud. Når det er sket, kan vi begyde at bygge op igen. Vores udfordring er, at vi ikke har uendelige penge, så vi må genbruge en del materialer i opbygningen og forsøge at sælge de ting, der har lidt værdi, for at skaffe ekstra kapital. Men hvis vi genbruger materialer, kan de kan give både sjæl og charme, hvis de bruges rigtigt. Selvfølgelig skal der også materiale ind udefra, men det er vigtigt at vi vælger med omhu, for det skal være høj kvalitet, men uden at sprænge banken. Det er en svær balancegang. Til gengæld er jeg sikker på, at hvis det gøres ordenligt fra starten, har vi et hus som kan stå flot og blandt de aller flotteste, i mange år. Men det tager tid, kræfter, tålmodighed og gå-på-mod. Og hvis jeg skal slutte lidt mere konkret af, så tror jeg vi kan ''nøjes'' med at investere i en grundstamme, som vi kan bygge op omkring. Vi har allerede Maxsø, så vi skal gøre alt for at holde ham minimum eet år endnu. Vi har Frendrup, som allerede er en general og er ved at have smidt mælketænderne. Hvis Marvin ryger, skal vi have en erfaren gut mellem stængerne og så skal vi have en styrmand til toppen. Resten vil så kunne være talenter udfra, eller MC-spillere der hives op. Det vigtigste er, at de har en stamme at læne sig op ad.
      1 enig