Fodbold live resultater




Ny 9ér - No or Go

Skrevet af Rasmus Stephansen, 15. juli 2025

Kære alle Fodbold-Hungrendne Brøndby Fans.....!

Med afgangen af Kvistgaarden, Suzuki og Rajovic er 45 af sidste sæsons 58 mål rejst væk....!

Skal vi have en ny 9ér.....?? - Eller skal vi satse og gå med dem vi har;

  • Bischoff
  • Bundgaarden
  • Ambæk
  • Ayekum
  • Ochino
  • Fukuda

Når sæsonen starter skal vi deltage i 3 turneringer - så vi kan gå hen og få mulighed for at give spilleminutter også til de unge der står på spring, eller skal Schmedes vente og se tiden an og se hvordan vi klare os i de Europiæske kampe...?? eller skal han hente en ny 9ér ind uanset om vi deltager i 2 eller 3 turneringer.

Jeg ville gå efter at hente en ny bevist målscorer ind så hurtig som muligt, men det vil kræve at man kan hente en som fra dag 1 kan glide direkte ind i start 11éren og så bliver udbuddet meget lille....! - Jeg ville hente Tonny Adamsen...!

Hvad ville du gøre........??

 




Deltag i diskussionen




  • Kenneth
  • Kenneth
    Betalende bruger
      15. juli 2025   

  • 1. Ryk Ambæk i A truppen fast
    2. Forlæng med Ayekum og udlej ham (gerne til udlandet)
    3. Hent Andri Gudjohnsen
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Kenneth fuldstændig enig her.
      1 god kommentar

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      15. juli 2025   

  • Enig med dig ang. Tonni Adamsen.
    Tvivler dog på om Silkeborg vil sælge.
     
    • @LJS jeg tror altid at Silkeborg er til at forhandle med, det kommer kun an på prisen.
      Men med tanke på at Adamsen har udløb om et år tror jeg at det er en mulighed, også har de jo lige hentet Rami Al Hajj som kan spille den position som Adamsen nogle gange spillede i Silkebord, også har de 2 unge angribere i Simmelhack og Bøndergaard, Bøndergaard er jo en spiller lige efter Kent Nielsens hjerte ved at han bankede igennem i 1. division med 17 mål i 25 kampe for Fredericia i sidste sæson.
      Og skulle de sælge Adamsen så er jeg sikker på at Silkeborg nok skal finde en eller anden i 1. division som der ikke var andre der havde tænkt at ham skal vi have til klubben.

    Se 2 flere kommentarer

  • Jeg er i tvivl om hvilket andet greb Tonni ville give ift. det vi har/ evt kan finde frem i dem vi har.
    Pt. Ser jeg ikke at vi behøves købe en proven målscore, for de kan ligesåvel floppe som dem vi har købt kan få succes.
    Uchino har 29 mål på 33 kampe fordelt på alle sine turneringer. Det er vel også en proven målscore.

    Anyway, jeg synes vi har nok.
    Vi finder altid mål frem i andre spillere, det gjorde vi efter Pukki, Kamil, Uhre og nu skal vi igen efter Kvistgaarden.
    Vi har trods alt 7 spillere til 3 pladser hvis vi tæller Ayekum med (du har glemt Vallys) :)
    6 enige · 4 god kommentar
     
    • LJS
    • LJS
      Betalende bruger
      Top debattør
        15. juli 2025   

    • @Detvender
      Hvis en af de omtalte spiller, er klar til at tage over fra kvistgaarden, så ville det være at foretrække.
      Tvivler dog på at niveauet er der p.t.
      Så derfor ser jeg gerne Tonni Adamsen skifte til klubben.
      Men hvis f.eks en Tochi Uchino slår til, så ville det glæde mig at tage fejl.
     
    • @Detvender TA har præsteret over en længere periode i den danske superlige, det har ingen af de andre....

    Se 2 flere kommentarer

  • Brøndby85
  • Brøndby85
    Betalende bruger
      15. juli 2025   

  • Enig i, at vi skal vente og se.
    1 enig

---

  • Jeg er på linje med Detvender. Syv spillere til tre pladser er rigeligt.
    Faktisk har vi otte sålænge Yeboah ikke er solgt.
    De lønkroner kan bruges bedre på en venstrebenet midterforsvarer.
     
    • @Studenterbrød Vi er vel ikke udfordret på spillerbudgettet med vores afgange in mente

    Se 1 flere kommentarer

  • Jeg synes helt sikker vi mangler en 9’er! Og han skal gerne komme inden kval 3 i Europa starter.
    Vi har pt en masse fine unge, men vi mangler en rigtig 9’er, som skal lave målene og gerne kunne løbe dybt.
    Ambæk er ikke klar til at trække læsset endnu og de to japanere kan vi ikke forvente slår igennem før i foråret.

    Pt står vi rigtig svagt på 9’er positionen, men er dækket godt ind på kanter/10’erne.


  • Skal jeg se meget nøgternt på det, så er:
    Bischoff ikke i spil til 9'eren, han er offensiv midtbane/kant spiller.
    Bundgaard ser jeg også heller på kanten end i midten, men han har dog spillet positionen før i Randers og det kan godt ende med at blive ham der starter de første par kampe i sæsonen i front.
    Agyekum tror jeg ikke at vi skal regne med skal spille meget for 1. holdet, han kommer nok med på bænken til at starte med da vores trup er meget lille på stående fod, men jeg ser ham som et projekt på fod med Mathias Jensen som skulle vise at han var værd at give et par år mere til at se hans udvikling an.
    Så har vi en Ambæk der stadigvæk er meget ung, han skal stille og roligt vendes til tempoet og fysikken, så jeg ser ham træne med 1. holdet og være med på bænken og få diverse indhop, men stadigvæk få det meste af sin spilletid på U19.
    Fukuda og Uchino er stadigvæk 2 ukendte faktorer, hvor meget tilvænningstid skal de bruge til de forskellige ting.
    Vallys anser jeg selvfølgelig ikke til at være i spil til en 9'er position.

    Ud fra de konklusioner så syntes jeg at der mangler noget oppe i front.
    2 enige · 1 god kommentar

  • Sinbad
  • Sinbad
    Betalende bruger
      15. juli 2025   

  • At købe tonni Adamsen er definitionen på at være i krise på alle niveauer både sportligt, strategisk og forretningsmæssigt - håbsløst
    4 enige · 3 god kommentar

---

  • kommer ikke til at gå mange kampe, før Uchino er vores 1. angriber..

    -ser kun Uchino og Ambæk som noget der ligner 9'er, ret mig hvis jeg tager fejl..

    Og stadig lidt for tidligt med en bærende rolle til Ambæk, så så egentlig gerne, at der blev hentet en 9'er mere, en 15-18 måls angriber ville være sweet, men har vi ikke råd til..
    1 enig
     
    • @TibblingLove savner en 9’er med noget rutine og erfaring, som ambæk, uchino og agyekum kan læne sig op af
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @TibblingLove uchino er 15-18 måls angriber statistisk set ;)

    Se 6 flere kommentarer

  • Nu tager jeg lige mine sortseer briller af og kigger frem. Jeg synes vi bør spare lønkroner ved ikke at købe en ny angriber. Han kan være nok så proven også falder han igennem.
    Jeg ser hellere at vi bruger pengene på en god stabil venstrebenet stopper. Jeg synes defensiven er mest udsat. Det vigtigste må være at vi kan lukke af bagtil så vi undgår at skulle lave 3 mål i hver kamp for at vinde. For defensiven vinder mesterskaber
    3 enige · 4 god kommentar

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      15. juli 2025   

  • Jeg er enig i, at vi burde få en erfaren 9’er ind.
    Men som der blev snakket om i sidste BrøndbyLyd, kunne jeg godt se ideen i at leje den pågældende spiller, for en 1-årig periode. Så ville han kunne lære fra sig til Ambæk og Uchino kunne få ro og tid til at lære kulturen og superligaen at kende, med nogle erfarne kræfter, til at tage det værste tryk af deres skuldre.
    Alternativt er jeg blevet lidt lun på Andri Gudjohnsen. Men han er også ung. Så jeg ser ikke samme idé i at leje ham…
    Men måske BS kan trække en kanin op af hatten i Tysklands 2. division. Én som har fået hår på brystet ved at knokle sig til succes. En rigtig slider, som kan vise vores unge spillere, hvad hårdt arbejde betyder. Lidt lige som Kaiser.
    2 god kommentar

  • Hvis vi kan få en proven 9’er, som er til at betale - så hælder jeg til det. Men ikke for en hver pris.
    Noget siger mig, at Uchino kan blive en ret god case - og så med masser af spilletid til Ambæk. Det kan jeg også godt se noget perspektiv i.
    Har tidligere været stor tilhænger af at vi købte TA, men vi skal ikke købe hjernedødt dyrt.

---

  • @Rasmus Stephansen

    Jeg er meget enig i dit skriv.
    Ved ikke om det kæmpe underskud påvirker det her vindues købe lyst.

    Det er ikke mange kroner der er blevet brugt indtil nu.

    Den trup der er nu er vel på papiret ikke blevet stærkere. Jeg er med på de unge nemmere kan få en chance. Men er det stærkt nok til vi kan få en top tre placering. Og klare os til gruppespillet i Europa.
    Jeg ser gerne de unge. Men nu er der for mange der skal præstere.

    Clement Bischoff,
    Nartey,
    Bundgaard,
    Jonathan agyekum,
    Jakob ambæk.
    Og så gar P.
    Og Yeboah.
    Uchino.
    Gavin beaver.

    De unge er der Clement og Noah der har gjort det bedst og bundgaard er det kun smagsprøver.
    Resten er uskrevet blade. Eller ikke gode nok.

    Rutineret kræfter.

    Wass, (stærk spiller)

    Vallys ( kæmpe kvalitet)

    Alves (stærk spiller når han er fri af skaderne)

    Vanlerberge (stærk spiller)

    Kaliber (spiller ikke hvor han umiddelbart er stærkest, måske han kan omskoles. Men der har været lidt fejl.)

    Pentz (har gjort det fint i trænings kampene og til tider højt niveau.)

    Lauritzen (passer han i stilen?)

    Tahirovic (egentlig også i det unge segment. Men har erfaring fra udlandet.)

    Mats köhlert (umiddelbar god god erfaring virker spændende.)

    Mikkelsen (anden/tredje målmand)

    Sebulonsen (måske solgt)

    Stein sporings (stort set ikke brugt og en del sløje indhop.)

    Hvad vil jeg med det her skriv.

    Er der bare ikke meget ubalance og alt for mange unge vi skal ligge på vores har på?

    Har vi ikke brug for en til hver kæde?

    Venstre benet stopper?

    En stærk sekser

    Og erfaringsrig angriber

    Hvis vi skal klare os i Europa? (skal vi så ikke styrkes og balanceres bedre, og ligge vores hat på unge urutineret kræfter)

    Komme som minimum. I top tre?

    Og spille pokal?


    Det er ikke for at være pessimistisk. Men jeg ser meget ubalance og ja holdet skal spilles ind i stilen og ting tager tid.
    Ja vi skal være tålmodige og spillerne skal have chancen.

    Jeg krydser alt hvad der kan krydses og håber på en god sæson start og ikke mindst i Europa!

    Jeg glæder mig som altid helt sindsygt til vi kommer igang.
    1 god kommentar
     
    • @Rise in love jeg tænker det kommer meget an på hvilke briller man har på.
      Jeg ser eks. Bundgaard som rutineret. Han har vel spillet 100+ kampe i superligaen. Kigger man på alder, så er han jo meget ung stadigvæk.
      Det samme gælder Noah og Clement.
      Så er Fukuda eks. 24 års så det er vel alders mæssigt en rutineret herre vi har købt (som du har glemt i dit skriv)

      Derudover er fodboldalderen jo bare faldet gevaldigt.
      Men det er klart vi har ikke en angriber der har prøvet “lidt af hvert”
      1 god kommentar

  • der bliver nævnt i flere medier og her at vi har tabt 45 mål. Ved de 3 spillere. Jo jo, jeg kan da også godt lægge assist og mål sammen. Men det er jo misvisende hvis der ikke er taget højde for om både assist og mål er blandt de 3. Ellers kunne de jo i teorien have stået for 64 mål ud af 50?

  • Det er ikke en særlig sexet og fanvenlig approach.. Men vi er nød til at vente og se. Stole på Ambæk og de to Japanere.

    Ja, en proven 9er kunne være fedt, men vil langt hellere give Ambæk noget spilletid. Selvom med vores held, så slår han igennem og vil så ikke forlænge når han bliber 18
    1 god kommentar

  • Runer1
  • Runer1   17. juli 2025   

  • Siden jeg så TA første gang på stadion i Helsingør har jeg sagt vi skulle hente ham, dengang kostede han 1 mio. nu er han dyrere men alt under 15 er alle pengene værd bedste afslutter i SL og husk lige de europæiske kampe hvor han rev bl.a. west Ham rundt. Jo Tonni fra Taastrup skal slutte sin kariere i gult og blå
    1 enig

---

  • Kenneth
  • Kenneth
    Betalende bruger
      17. juli 2025   


  • Den eneste i truppen jeg synes kan agere rigtig 9'er er Uchino. Resten har sine styrker lidt længere tilbage i banen. Men det er slet ikke sikkert at vi skal bruge en klassisk 9'er hvis vi skal spille med 2 oppe foran. Så er det lige så vigtigt at have 2 der kan true i bagrummet. Dem har vi tilgængelig masser af. Men ville personligt foretrække at have en Rajovic-type at kunne sætte ind, bare for at kunne noget andet også. Vi kommer til at mangle noget i hovedspillet med både Kvistgaardens og Rajovic' afsked. Her ser jeg ikke Adamsen som en mulighed.
     
    • @Borris83 jeg tjekkede lige - Uchino er ikke en lille japaner, han er sku lige så høj som Seb. S. med 1,87 cm så han fylder også godt i feltet





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner