Fodbold live resultater




Nysgerrig omkring jeres mening.

Skrevet af Ingen Over Klubben, 1. august 2022

Har siddet og tænkt lidt, drømt mig tilbage til de gode smule dage, og så kom jeg herind og så en der skrev at at nogle herinde skulle slappe lidt af for vi skulle jo nok blive nr 4-5 iår..

Nu husker jeg Brøndby fra tiden hvor ingen hold bare var i nærheden af hvad vi var! Ja selv landsholdet stod i skyggen af os..

 

Og nu er jeg så nysgerrig - altså er det blevet acceptabelt at Brøndby er en midter klub? 
Der er intet negativt ment i dette er kun nysgerrig da jeg igen nok har været med så længe at jeg personligt bare har svært ved at acceptere at man ikke engang vil snakke top 2 mere.

Nu ved jeg jo godt at mange vil sige at de 2 fc klubber jo er så langt foran, men hvor er ambitionerne om at komme tilbage, virker som man bare har accepteret at vi skal køre en fc Nordsjælland ala scandinavia i nogle år og så må man se..




Deltag i diskussionen




  • Solz
  • Solz   2. august 2022   

  • Man kan i hvert fald godt argumentere for, at vi er en anelse uambitiøse.

    Jeg mener helt generelt det er farligt for vores selvforståelse, hvis vi er begyndt at synes det er ekstraordinært flot, når vi f.eks. dominerer i en kamp mod Silkeborg, eller når vi sælger Europa og dertilhørende vigtige koefficientpoint, som efter mesterskabet, fordi vi alligevel ikke har en chance mod hold med væsentligt højere budgetter(man har altid en chance, hvis man forfølger den).

    Den her model vi kører efter, den virker jo fint økonomisk, i hvert fald så længe vi får solgt en del spillere for høje beløb, mens vi samtidig ender omkring top 3, men at denne strategi alene skulle gøre os i stand til at komme i nærheden af FCK’ budget er jo utopi, og det er vel af samme grund klubben leder efter en investor.

    CV og Niller har egentlig leveret varen på hver deres måde, men på sigt håber jeg da på langt mere, som da Zorniger vækkede klubben og bragte storheden tilbage. Den eufori og stemning der nærmest var der fra dag et under Zorniger, den skulle man mange år tilbage for at finde magen til.

    Nu bliver det hele meget nostalgisk, men man skal altså tilbage til Skovdahl, Olsen og til dels Laudrup for at opleve den elektricitet, der var på stadion under Zorniger.

    Det vigtigste var at vinde, og man troede på det. Den eufori vil jeg opleve igen, så er vi efter min mening nået langt.


    9 enige · 7 god kommentar

  • Welkro
  • Welkro   2. august 2022   

  • Fint spørgsmål at rejse.

    Først vil jeg sige at jeg på ingen måde misunder de 2 FC klubber og deres nærmest FM agtige måde at købe ind på!

    Men jeg savner ambitioner hos både dele af fan gruppen og hos klubben. Uanset hvad vi kalder det, så kan vi ikke løbe fra at vi har det 3. største budget i SL, med en pæn margin ned til nummer 4. Så vi skal ikke stille os tilfreds med en 4-5 plads.
    Og har vi den 3. bedste trup lige nu, nej det mener jeg bestemt ikke at vi har.

    Jeg husker en tråd herinde sidste sæson, der nærmest var en jubeltråd efter et 1-0 nederlag hjemme til AaB, fordi spillet var blevet bedre. Det er ikke godt nok, sådan må tilfredsheden aldrig være i BIF, det bliver for meget midterholds mentalitet for min smag.

    Der er meget snak i debatterne om hvor fattige vi er, og henvisninger til vores tidligere økonomiske morads. Det skal vi selvfølgelig have lært af og sørge for at vi aldrig ender der igen. Men vi er gældsfri og har penge til investeringer, så helt skidt er det ikke. Vi skal så lære at lave de rette investeringer. Vi har det seneste år brugt 30-35 millioner på transfers der ikke har løftet os. Det er der ikke råd til at gøre hvis vi skal fastholde top-3.

    I år har vi kun erstattet en højreback på et hold der blev nummer 4 sidste år. Desuden er topscoreren solgt, samt en vigtig midtbane spiller i Frendrup. Det er naivt at tro at man så skulle præstere bedre i denne sæson.

    Vi skal skyde brystet frem og positionere os over for klubber som AaB, AGF, FCN, og så drille FC klubberne så meget vi kan. Ikke være en undskyldning for os selv, det ligger ikke i vores historie og DNA. Lige nu er det vist ikke mange klubber der frygter os, og ikke har tro på point når de møder os.
    4 enige · 3 god kommentar
     
    • @Welkro
      På en eller anden måde blev jeg glad da jeg læste det, da det er præcis de følelser jeg sidder med..
      Når man sidder og har været med så længe som jeg personligt har været så er det en Kniv i hjertet hver gang jeg ser os tabe og så folk sidder og siger ting som - nååh det var da bedre end sidste uge osv osv æ, ting som at man faktisk udadtil virker tilfreds med en 4 plads sidste år, det høre ingen steder hjemme.

      Og det farligste er i mine øjne at det virker som den almene fan har accepteret at vi er hvor vi er..
      Altså er nysgerrig hvordan de unge og nye fans ser Brøndby? Dem der kun har vundet 1 mesterskab hvordan ser de deres klub Brøndby IF?
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Det er sgu da fuldstændig vildt, der blev for 1-2 år siden meldt ud fra den sportslige ledelse at dette kommer til at tage i hvert fald x antal år at komme på ret køl efter økonomisk kaos, hvad er det folk ikke forstår ved den udmelding , tror I bare, at vi kan lave en tids loop. Vi er endda blevet forkælet med et mesterskab. Hold da kæft hvor er man bare utålmodige.
    9 enige · 7 god kommentar
     
    • mp80
    • mp80   2. august 2022   

    • @jeffchr Målet skal altid være mesterskab uanset om andre har bedre økonomi, man skal gå efter Europa gruppespil hvert år, alt andet er uambitiøst, længere er den ikke.

      Synes både CV og NF har virket opgivende på forhånd og sådanne udmeldinger smitter af på holdet. Bliver man tilfreds går man i stå, man skal altid stræbe efter at blive bedre.

      Man kan sagtes skabe et godt hold for et billigere budget, tak bare Silkeborg, deres trup virker bedre sammensat og trænet, spillerne stoler på hinanden, det giver resultater.
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • Welkro
    • Welkro   2. august 2022   

    • @jeffchr jeg kommenterer lige dit rant-lignende indlæg..

      Hvis du har fulgt lidt med, så har ledelsen også meldt ud at mesterskabet fremrykkede den proces med et par år.

      Og jeg ser ingen herinde råbe på mesterskaber og transfers som FC klubberne laver. Men blot at vi er ambitiøse i forhold til vores 3. største budget.
      En del af kritikken går nemlig på at vi simpelthen ikke er dygtige nok til at investere i forhold til det budget vi har. Ikke at vi skal bruge løs af en masse penge og ende hvor vi var for få år siden!
      Det er da uambitiøst at have klart 3. Største budget og så f.eks være tilfreds med at tabe hjemme til AaB bare fordi at spillet er blevet bedre..
      9 enige · 6 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • KJOE
    • KJOE   2. august 2022   

    • @jeffchr Den udmelding var inden mesterskabet og inden profilsalg. At klubben skulle være bedre til at sælge profiler for at få økonomien på plads. Det kunne ingen være uenige i.
      Siden dengang:
      Europa League 85-110 mio kr.
      De sidste to år er der et plus på 50 mio kr. på transfers.
      Så ca. 150 mio i kassen og en gældfri klub. Det er med indkøbet af samtlige spillere der er i truppen pr. Dags dato.
      Spillerne skal naturligvis have løn, men det dækker klubbens drift. TV-penge, stadion indtægter, merchandise, sponsorater osv.
      CV har udført klubbens strategi til punkt og prikke.
      Men jeg synes måske, at næste skridt er lidt fodslæbende.
      Den nuværende trup præsterer pt. Til en 8. Plads baseret på de seneste 6 mdr.’s resultater.
      Debatten går vel på, om det er nok for klubbens selvforståelse.
      For mig personligt er det helt forbi skiven, at Brøndby IF skal være en grå midterklub!
      5 enige · 3 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @jeffchr

      Du misser 100% af de skud, du ikke tager, forstået at vi skal da ikke være bange for at satse og tro på os selv og projektet.

      Som andre skriver til dig, er den proces du glemmer i dit indlæg at nævne, at selvsamme ledelse også udtalte at man havde skubbede processen frem pga. mesterskabet og den uventet indtægt det gav med sig.

      Ved du er forgangsmand for at forsvare CV og ledelsen, men selvsamme ledelse i form af JBA udtalte klogt, at meningen med det uventet mesterskab var ikke vi skulle gå et skridt tilbage, men 1-2 skridt frem og vi kunne skubbe processen hurtigere.

      Synes du selv at vi står bedre sportsligt i dag, end vi gjorde da vi blev danske mestre?
      5 enige · 3 god kommentar

  • BrianV
  • BrianV
    Betalende bruger
      2. august 2022   

  • Man skal jo starte et sted for at komme på toppen igen. Vi har været en mission-Top 3 klub i flere år, men resultaterne har ikke altid været der. Dog nogle fine 2. pladser og senest et mesterskab som nok kom bag på ledelsen.

    Nu er vi ved at bygge op. Mener man siger en 3.plads klub nu. Med nye talenter, salg, køb og attraktive spillere skal der bygges på for at kunne skabe endnu et mesterhold.

    Holdet er ungt og nyt. Selvfølgelig skal vi have ambitioner, men det er nemmere at sænke ambitionerne end aldrig at opnå dem. Det kan også skabe succes. Derefter kan man hæve ambitionsniveauet.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @BrianV
      Altså at der er nogle der kan sidde og sige vi som fans af Brøndby IF skal sænke ambitionerne er lige nøjagtigt derfor jeg lavede dette topic!! Det er skræmmende læsning i mine øjne!

      Intet ondt ment men det vil jo sige du har accepteret Brøndby som en midterklub? For det du siger med de unge osv er jo at det ok vi har ambitioner som Nordsjælland?
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

---

  • Tvivler stærkt på at der er særligt mange herinde (eller på stadion), der er tilfredse med en 4-5. plads samt har accepteret BIF som midterklub. Kan da godt være du har fundet en enkelt forvirret sjæl, der har skrevet det, men jeg tvivler stærkt på at du finder mange der mener dette. Lyder som et klassisk trick hvor man bruger en stråmand for at sparke en debat igang.

    Jeg er tilfreds med en 3. plads i indeværende sæson. Ligesom klubben har meldt ud. Og ja, der er samtidig meget langt op til FCM og FCK.
    Vi kan da godt drømme om top 2 eller sågar et mesterskabt men det vil være ekstremt useriøst af klubben, at melde det ud og præge forventningsdannelsen blandt fans og sponsorer i den retning.
    Hvorfor skulle vi tale om top 2, når der er SÅ stor forskel på vores økonomi og FC-klubberne?

    På længere sigt skal vi da op på samme niveau som FC-klubberne. Det kræver først og fremmest en stærkere økonomi. Her tror jeg desværre bare vi er nødt til at acceptere, at så længe der ikke er fundet en ny investor, så står den på organisk vækst med JBA ved roret.

    Er jeg skuffet over sæsonstarten? JA!
    Synes jeg der mangler kvalitet i truppen for at kunne indfri målsætningen om bronze? JA!
    Er jeg begyndt at blive bekymret for CVs evne til at skaffe de rette spiller og tids nok? JA!
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Marc Johnson - enig i at det er økonomien som bestemmer hvor godt vi klarer os. Mener at have hørt, at økonomien står for over 80% af resultaterne. Men en investor ændrer (fra dag et) ikke på vores indtægter og det er indtægterne som styrer hvor stort et driftsbudget vi har råd til. For at kæmpe med om mesterskabet bør spørgsmålet være: hvordan får vi skabt større omsætning, så vi derefter kan øge spillerbudgettet. Forhåbentlig kan penge fra en investor bruges i fx forbedring af station, masterclass mm. som med tiden skaber større omsætning
     
    • Solz
    • Solz   2. august 2022   

    • @Marc Johnson Jeg er ikke synderligt uenig i noget som helst af det, som du skriver. Min helt store bekymring går netop på tiltroen til om CV skaffer de spillere vi mangler, eller om vi i bedste fald igen skal have et for stort efterslæb med meget få point fra starten af sæsonen, før de åbenlyse manglende forstærkninger dukker op.

      Vi er alt for afhængige af, at flere af de spillere, der længe ikke har leveret den ønskede kvalitet, de pludselig blomstrer op samtidig. Den slags sats er ikke holdbare at tage for ofte.

      Vi kan ikke bare håbe på mirakler fra Niller hver eneste sæson. Vilkårne er i hvert fald ikke gunstige.
      2 enige · 1 god kommentar

  • Den nuværende plan er jo ikke færdig med at blive afviklet endnu. Satsningen på masterclass bærer først rigtig frugt om et par år når årgang 05 er blevet voksne, og der ikke længere er hul i fødekæden.

    På det tidspunkt kan man være rimelig sikker på årlige salg for 50 mio, og købe lidt dyrere ind.

    Og hvis man så lige kunne opgradere på scoutingen så vi undgår flere åbenlyse kroatiake fejlskud, så ser det bedre ud.

  • Det er himmel og helvede for mig.
    Ja, pt er der fin økonomi, men mest baseret på et relativt billigt mesterskab, hvor FCx havde sikret gruppespil for os,, samt salg af profiler.
    Så PT er der styr på finanserne.
    Nu bliver vi med stor sikkerhed ikke mestre de kommende år. Holdet indeholder ikke store salgbare emner, MH undtaget.
    Holdets placering afspejler i min optik den kvalitet, eller mangel på samme, holdet indeholder.
    Jeg synes den interessante overvejelse derfor er at prøve at forstå, hvad det er eksempelvis Silkeborg eller FCN gør som bif ikke gør, siden de både har en linie i deres spil og i den grad spiller SÅ meget bedre bold end vi. Til trods for vores større budget.
    Mangler vi en linie i opstillingen og spillesystemet?
    Vægter klubben / CV det lave forbrug højere end omkostningen ved en 6-8 plads, som vel reelt er det vi får uden forstærkninger?
    Jeg kan ikke gennemskue det. Jeg fatter ikke man sælger Uhre uden at have et bedre bud end at forvvente, at Divko pludseligt skulle løfte sig eller at MK skal kunne holde et konstant højt niveau. Det sker selvfølgelig ikke for så ung en spiller. Så det SER UD TIL at man prioriterer den kortsigtede drift over resultaterne.
    Jeg savner, som andre har nævnt, entusiasme. Klare udmeldinger. Synlig spillestil.
    Det bliver for meget la-la og uinspirerende sniksnak.
    Jeg håber CV kan genvinde mig som fan i dette trasfervindue. Han har tabt mig i de sidste to.
    4 enige · 2 god kommentar

  • I mit hoved kan vi ikke have større ambitioner end vi bruger penge på holdet.

    Bruger vi 3. flest penge over en periode på fx fem år forventer jeg vi i snit ender på 3. pladsen. Dvs. der kan være et år vi ender på 2. pladsen og et år vi ender på 4. pladsen - og de restende tre år ender vi på 3. pladsen. Det er simpelthen fodboldens lov. At have tanker om at vi kan vinde tre mesterskaber de næste fem år, som i de gode gamle dage er utopi og kommer ikke til at ske.

    Så er næste spørgsmål - skal BIF bruge 3. flest penge de næste mange mange år, eller skal vi forsøge at øge budgettet så vi nærmere os/overhaler FC 1 og 2? Det står der intet om i strategi 6.4 https://brondby.com/nyheder/herrer/2020/januar/strategi-6-4 - men der står dog at vi skal være i top 3 og spille europæiske kampe, så man må forvente, at hvis AGF, Aab udfordrer os på 3. pladsen, så vil vi øge budgettet jvf. strategien.

    BIF er en forretning der skal løbe rundt - nogen skal overbevise nogen med mange penge at der vil være værdi i at øge spillerbudgettet med 60 mio. kr. om året. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/her-er-superligaens-seks-stoerste-millionbudgetter, hvis vi skal indhente FC 1 og 2. Det vil reelt også kræve en ændring af strategi 6.4.

    Inderst inde drømmer jeg mig også tilbage til da vi var DEN dominerende faktor i ligaen. Vi må dog erkende at mindst to klubber har været bedre drevet end os igennem mange år, og derfor har overhalet os. På den meget lange bane så jeg gerne, at vi havde ambitionen - også i strategi 6.4 - at BIF en dag skal spille fast med om mesterskabet, men om det er realistisk kræver en kommerciel plan, hvor man er villig til at sætte rigtig mange penge på spil.

    3 enige · 2 god kommentar

---

  • RDU
  • RDU   2. august 2022   

  • Alle vil gerne ende som nr 1 og det er også det jeg selv syntes vi skal stræbe efter.

    MEN det er måden hvordan vi kommer der til.
    Lige nu lyder det som om vi skal købe købe købe, men hvis man som jeg husker tilbage til 80’erne og frem, var det ikke måden vi gjorde det på. Vi købte godt nok, men det var ikke færdige profiler vi købte, men derimod de rigtige talenter fra resten af Danmark.
    Så kan det diskuteres om det er de rigtige talenter + det jo ikke kun er i Danmark vi prøver at finde dem så der burde være større muligheder.
    Jeg ved godt det lyder gammeldags og det er nye tider, men fra 2005 og frem kan man jo se hvad vi får ud af at købe de forkerte spillere.

    Jeg syntes ikke vi har alle de rigtige profiler, men jeg tror heller ikke der skal så meget til, førend det hele falder i klik for vores trup
    Vi skal bare lige!!!!!!

    For at komme tilbage til spørgsmålet nej vi skal ikke accepterer at vi vil være 4-5 men på den anden side, bare fordi vi siger det højt at vi skal være nr 1-2 sker det jo ikke automatisk
    Vi skal stræbe efter at blive nr 1 hvert år, men det skal være handlinger der fører til resultatet og ikke en eller anden utopisk udmelding fra klubben om vi skal vinde

    Jeg har troen og vi skal nok igen blive den dominerende klub vi engang var

    Ps! Jeg vil meget gerne have wass og en rigtig god offensiv spiller ;-)
    1 enig

  • Vi er over tid ikke en midterklub - ambitionen og økonomien tilsiger vi er top 3. Så længe ingen kan pege på ekstra 100 mio. om året til drift giver det jo ingen mening at tale om mesterskaber.





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner