-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Ohi Omoijuanfo er en fremragende Angriber, det har han vist igennem hele sin karriere.
Ikke overraskende han i sidste sæson var vores mest målfarlige Angriber.
Igen i år er han vores mest målfarlige Angriber med 9 mål.
Men Ohi Omoijuanfo er også fremragende fordi han giver plads til sine medspillere, han er fodbold intelligent og trækker tit en forsvarspiller til sig, hvilket giver plads til F.eks Suzuki.
Mål er ikke eneste parameter( selvom det nok kun Ohi af Angriberne i klubben, der kan være utilfreds med 9 mål), det også det at kunne give plads til medspillere.
Jeg holder utrolig meget af vores andre Angribere, men Alene på Toppen er Ohi vores bedste og mest målfarlige Angriber.
Jeg ligger hovedet på blokken:
Ohi bliver kampafgørende med mål I Herning.
Tror du/I Ohi Omoijuanfo scorer i Herning?
Deltag i diskussionen
MetroTilStadion
Betalende bruger
1. maj 2024
Som du nok kan læse er jeg ikke lige så imponeret. Jeg medgiver han har en fed udstråling og attitude, ingen brok og arbejder for det, han er sikkert også god til og forstå og udføre det taktiske.
Men så stopper det også, i hvert fald hvis man som jeg forventer vi skal have en af Danmarks bedste angribere i Brøndby, fordi det syntes jeg absolut ikke vi har, jo måske på førstegangs afslutninger.
Panenka 1. maj 2024
Hvis man tænker på den opgradering og udvikling der er sket på spillerfronten siden Ohi kom til for snart 2 år siden, så vil jeg mene, at hans plads er den svagest besatte plads på holdet.
Hvis Kvistgaarden ikke var skadet, havde det gået endda, da de to så kunne komplimenterer hinanden på pladsen, men med Kvistgaardens skade udstikker det hvor tyndt besat vi er på den plads.
Jeg forventer en kraftig opgradering i næste vindue. Både hvis vi skal spille med i toppen af suppen og hvis vi skal spille gruppekampe i europa.
MetroTilStadion
Betalende bruger
2. maj 2024
Altså.. som jeg også har skrevet før, vi har gjort det rigtig godt på mange områder på og uden for banen, men vi kan jo ikke stoppe ved det, der er meget og forbedre endnu. Jeg vil nu sige at keeper positionen og venstre back ser noget tynde ud, jeg tror ikke vi vil ønske Thomas Mikkelsen skal stå europæisk og 10-15 superliga kampe her i efteråret, hvis pentz bliver skadet, og Divkovic er ikke dårlig, der mangler bare lige lidt offensivt og defensivt, og taget Mensha's kontraktudløb/alder in mente, så mangler vi altså en top spiller på venstre back også. Jeg syntes ikke vi er tynde på angrebs pladsen, hvis kvistgaarden bliver skadesfri og Yeboah er ved og have spille sig tæt på.
RommeTilPhiriOgSå 1. maj 2024
Det er også lidt en sandhed med modifikationer, at han starter hver gang. Han får spilletid, ja - Fordi at han er en dygtig angriber, men han havde dog en periode i efteråret, hvor han startede på bænken mod Nordsjælland, fck ude og Lyngby ude. Hans afløser Kvistgaarden scorede et enkelt mål i de kampe, så det er jo heller ikke fordi, at de spillere som erstatter Ohi, scorer specielt meget.
Senest med Bundgaard i Farum. Han spiller en fin kamp, laver en flot assist, men misser også en kæmpe mulighed og går mål-løs fra banen.
Der er delte meninger om Ohi, men selv i en sæson, hvor det ikke har kørt som smurt i olie for ham, har han scoret i hver tredje kamp. Bl.a. Nogle uhyre vigtige af slagsen, der har givet os 3 point ude mod Vejle, 3 point hjemme over Herning, og 3 point ude imod Viborg.
Det er meget få angribere/9'ere fra Superligaen, som jeg ville have i stedet for Ohi.
Ingvartsen - Ja
Cho - Meh, så skulle det kun være for et evt. videresalgs-potentiale
- Ingen af fck's 9'ere ville jeg bytte ham for
- Alexander Lind - Hvis han kunne score i mere end 6 måneder, så muligvis
- Patrick Mortensen? Nej tak..
MetroTilStadion
Betalende bruger
2. maj 2024
Måske superligaen bare er blevet ringere på angribere, for der er måske ikke engang nogen som kommer over 15 mål på 32 kampe i denne sæson, det er alligevel lidt sløjt. Jeg savner vi har sådan en spiller der score 20+ hvor vi bare siger: wow.. Jeg tror faktisk godt det kunne være Kvistgaarden næste sæson, hvis han ikke bliver skadet/solgt. Jeg er heller ikke utilfreds med Ohi, jeg håber bare på vi får en der score 20+ det vil også kunne gøre os til mestre igen til næste år :-)
RommeTilPhiriOgSå 2. maj 2024
Men ja, dit bud er ligeså godt som mit :-)
Porstmand Per 1. maj 2024
Ibber 1. maj 2024
Ohi er på ingen måde top angriber, man må håbe CV her brugt tiden fornuftig og kan fremvise en klasse angriber i sommerpausen.
RommeTilPhiriOgSå 1. maj 2024
Hvilken angriber i Superligaen er en top-angriber? Ingen umiddelbart, derfra hvor jeg står. Uhre var da på ingen måde en top-angriber heller, men det lykkedes jo meget godt.
Ohi har omtrent samme målsnit som både Uhre, Pukki, og polakken i hans Brøndby tid.
Og hvis Ohi scorer 1 mål mere i de resterende 5 kampe, så bliver han den første Brøndby angriber siden Skoubo/Elmander til at score et tocifret antal mål i hans to første sæsoner for os. Noget hverken Pukki, Uhre eller Judas gjorde. De høvlede først mål ind efter deres tredje sæson i klubben.
Ohi er langt fra en perfekt angriber, men han er rigeligt god til, at spille for vores klub.
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
1. maj 2024
Det er helt væk sammenligning du kommer med
Ohi kommer i den bedste alder for en angriber husk det.
Pukki konmer 24 år og med 9 mål og sæson efter 9 mål, og så 17 og 21 mål
Så bruger du også en Uhre og vil vædde alt på Uhre sparkede ikke straffe i de 2 første sæsoner for os. Men han scorede 6 mål i første sæson men under 1000 minutter, året efter du også bruger samme stats og min.
Kamil du henviser til i hans første sæson var det OGSÅ under 1000 minutter og 5 mål, året efter + 2000 minutter og hele 13 mål. Så 15,17,21 mål
Så den måde du sammenligner 2 første sæsoner på spillere der har fået under 1/2 den tid i forskel denne sæson kan du ikke gøre.
Du har til så mange herinde brugt løftet pegefinger med at de ikke må give deres mening som din mening fx
Men hvad er det du selv gør, når du sidder fortæller brugere herinde de hader spillestil, træner, spillere du gør da præcis det du diktere andre ikke skal.
Det med sidde bruge ord had, respektere nogen har andre meninger om træner, spillere eller spillestil.
Personligt er jeg ikke enig i opslaget som jeg mener igen er helt godnat fra den evig glade der skriver det man vil høre, men heller ikke af det andet med kritikken af Ohi
Forstå vi er nogen der godt kan være kritiske med spillet, spillere eller træner uden vi på nogen måder har had.
Jeg elsker ALLE der vil denne klub det bedste og kæmper alt for den.
At det ikke altid lykkedes, så kan man kun have respekt for dem der viser klubben respekt.
RommeTilPhiriOgSå 1. maj 2024
Og tal pænt, eller også må jeg gå tilbage til at svare dig med et auto-genereret svar.
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
1. maj 2024
Jeg taler pænt, men du skal da ikke sidde fortælle mig at jeg putter folks mening ned i halsen eller andre har samme holdning som mig i dine skriv til mig eller andre.
Du sidder netop og gør det samme her, du postulere folk der er kritiske hader Ohi.
Du kender ikke deres følelser eller kan sidde proppe det ned over hovedet om andre.
Du sammenligner 2 første sæsoner med spillere som 2 af de 3 havde under 1/2 af de minutter Ohi fx har haft i denne sæson med deres 2 sæson
Det er helt gak du sammenligner de 3 spillere for der er så mange faktorer du ikke tager med.
Har Ohi fx sparket straffe for os i de 2 sæsoner, gjorde Uhre det?
Spillede Uhre 2250 minutter i hans sæson eller under 1/2 osv når du kommer med tal og sammenligner performance så skal det gøres ud fra samme forudsætninger det er det ikke.
Og ham du kalder Judas hedder Kamil W og var vores alletiders topscorer og gav os mange gode løn kroner igen.
Ja det han gjorde gør man ikke, men manden ville sikre sin families fremtid og selvom jeg selv er kæmpe modstander af det.
Så burde folk komme videre for han gav meget til vores klub og synes det er barnligt at vise had til dem der har kæmpet for klubben.
Det et også en kunst at kunne tilgive, for livet er for kort til had
Synes tidligere opslag med Ohi var godnat og derfor valgte heller ikke at kommentere der men var tæt ved det.
Ohi score ikke så meget, men synes faktisk han så også har bidraget med andre ting i kampene.
Mod FCM ville jeg faktisk nok tage Ohi med og grunden er deres lange indkast og dødbolde, der vil Ohis styrke kunne bruges
God aften
RommeTilPhiriOgSå 1. maj 2024
Jeg stiller mig undrende overfor, at fans kritiserer ham i så stor stil, som de gør, når hans scoringssnit er stort set sammenligneligt med de sidste 3 angribere, som vi har haft.
Og så korregerer jeg folk, der siger at Ohi ikke scorer mål. For det er faktuelt forkert. Om det så er tap ins, straffe eller med hans lange, fede p*k han scorer dem med - Et mål er et mål.
Så kan du smide nok så meget om dig med beskyldningerne, aldersforskel, straffeskytte eller ej, spil minutter og jeg ved ikke hvad.
Faktum er, som jeg har skrevet 2 gange allerede, at hvis Ohi scorer 1 mål mere i sine sidste 5 kampe i sæsonen, vil han være den første Brøndby angriber til, at score et tocifret antal mål i sine første to sæsoner i næsten 20 år.
Så kan du tage Judas i hånden, og så må I begge have jer en rigtig skod aften.
Møs møs og slut herfra.
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
1. maj 2024
Din attitude med møs møs og for provokere troede du havde mere rykke rundt med.
Men tænker jeg må have kunne igen argumentere på noget du kunne svare ordentlig på.
Selvfølgelig sætter du folk i bås du gjorde det før og igen
God dag
RommeTilPhiriOgSå 1. maj 2024
Som jeg skrev tidligere, så forstår jeg ikke 75% af dit indlæg, når du er i det mood - Hvis du får det bedre med at tro, at det simpelthen er fordi, at dine argumenter bare er så bundsolide, at jeg ikke ved, hvad jeg skal sige eller gøre, så leger vi bare det :-)
Ingen bliver sat i bås, ingen er sure eller fornærmede.. Næsten ingen i hvert fald ;-)
Sunderland
Top debattør
2. maj 2024
RommeTilPhiriOgSå 1. maj 2024
Ohi's betydning både på og udenfor banen tror jeg, at der er rigtig mange, der undervurderer gevaldigt, og det gør mig ærgerlig, at han modtager sin del personlig og usaglig kritik.
Han har scoret nogle rigtig vigtige mål for os i denne sæson, og har også scoret flot i de forskellige derbier, som han har deltaget i.
Jeg kommer helt sikkert til at savne ham, når han ikke er hos os længere. Både hans mål, men også hans dejlige, positive attitude.
Porstmand Per 1. maj 2024
Jeg tvivler på at der er nogle der hader Ohi. Han har ganske rigtigt den rigtige attitude, og der kan heller ikke sættes en finger på arbejdsindsatsen.
Men kritikken er langt fra usaglig. Tal er ikke alt, men du kan jo selv tage et kig på superstats.dk. Det er altså langt fra imponerende, og i denne sæson umiddelbart de dårligste tal af en 1. angriber for BIF overhovedet. På den baggrund er det vel ikke urimeligt at mene at der er plads til forbedring?
Og ja, jeg er godt klar over at han laver plads til andre spillere, men man kan vel som minimum forvente at angriber er til stede i offensiven.
RommeTilPhiriOgSå 1. maj 2024
Pukki anden sæson: 33 kampe - 9 mål
Uhres anden sæson: 25 kampe - 6 mål
Judas anden sæson:
30 kampe - 13 mål
Ohi's anden sæson:
27 kampe - 9 mål
Og nu gentager jeg lige, hvad jeg har skrevet til en anden bruger - Hvis Ohi scorer 1 mål mere i de sidste 5 kampe, vil han være den første angriber vi har haft siden Elmander/Skoubo, der rammer et tocifret antal mål i hans to første sæsoner for klubben.
Ærlig talt, hvad er det du forventer?
RommeTilPhiriOgSå 1. maj 2024
Der er han som oftest den folk hetzer imod og udgør til decideret syndebuk, hvilket ærlig talt er ret vammelt, hvis du spørger mig.
Porstmand Per 1. maj 2024
''Ærlig talt, hvad er det du forventer?''
En spiller der som Elmander/Skoubo, der rammer et tocifret antal mål i hans to første sæsoner for klubben :-) '' så synes jeg, at du skal prøve at læse kommentarerne til Brøndby IF's SLUTRESULTAT post på diverse sociale medier som instagram og fb, når vi ikke lige har vundet.'' Nej tak. Jeg tager dit ord for det. ''vammelt, hvis du spørger mig.'' Helt enig. Jeg mener helt ærlig ikke at Ohi er god nok til at være 1. angriber i BIF, men ingen er forpligtet ud over egne evner, og han kæmper røven ud af bukserne. Fuld respekt for det. Jeg kunne bare godt tænke mig at man hævede ambitionerne på den position.
RommeTilPhiriOgSå 1. maj 2024
RommeTilPhiriOgSå 1. maj 2024
Ohi bliver jo heller ikke yngre og hvis vi samtidig planlægger at skyde Kvistgaarden af til sommer, og Yeboah fortsætter med ikke at udvikle sig til spil minutter, så kommer vi alt andet lige til, at skulle forstærke os på den post.
Det føler jeg dog sagtens også at vi kan, uden at vi nødvendigvis behøver at sende Ohi hen hvor peberet gror, som det lader til at en del har i tankerne.
Brøndby85
Betalende bruger
1. maj 2024
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
1. maj 2024
Sku lige så trættende at høre på andre der skal diktere andres mening hele tiden som ikke er = din holdning
Brøndby85
Betalende bruger
1. maj 2024
---
Kepgar 1. maj 2024
Men man skal også huske at hans meget unge nevø døde i starten af sæsonen og der har helt sikkert sat nogen ting igang rent psykisk som han har skulle ligge og kæmpe med. tænker at alle spiller selv en Messi eller Ronaldo ville få et kæmpe form dyk, hvis det var dem der var blevet ramt.
Nogen gang har folk det med at kigge på en spiller og sig han spiller elendig og så glemmer man lidt at det også er mennesker vi har med at gøre som har et liv ved siden af fodbolden som trosakt er et alm. job. Vi er alle sku blevet ramt af et eller andet personligt på et tidspunkt i livet der gør at vi ikke kan præster på samme niveau i den periode.
Så nogen gange skal folk sku også slappe lidt af og prøve at sætte sig ind i havde der sker i spillernes liv og prøve at forstå, hvorfor tingene er som de er.
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
1. maj 2024
Ohi har masser af kvalitet og det kan alle se.
Men i denne sæson har han ikke gjort sig fortjent til alle de mange minutter
Men synes faktisk Ohi har steppet mere op det sidste stykke tid, ja mål mangler men ser også manden kommer med andre ting som hjælper holdet, det er man også nød til at tage med i en kritik
Kepgar 1. maj 2024
Fair nok der skal være plads til kritik og en ordentlig dialog baseret på vide.
Problemet er at vi lever i en utålmodig verden, hvor alle folk folk er eksperter (især i fodbold verden) og ikke kan se længer end deres egen næsetip, hvor alle er vand til at få det som de ville med det samme og, hvis man ikke kan få det så er helved løs.
Score Ohi i Herning og mod fck og fcn så er han lige pludselig genial.
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
1. maj 2024
Det er jo det han får sin løn for
RommeTilPhiriOgSå 1. maj 2024
Men han har selv i en dårlig sæson scoret 9 mål, og haft store medvirkende aktier i:
- 1-0 ude mod Vejle
- 1-0 hjemme mod Herning
- 2-1 ude mod Viborg
Vi mangler bestemt et alternativ til Ohi, når han har en off-day eller er uskarp. Det troede man var Yeboah, men han er af uransaglige årsager slet ikke klar endnu.
Kepgar 1. maj 2024
Men ja helt klart vi skal ud og havde et alternativ til Ohi som kan bringe nogen andre ting på banden end Ohi kan det gør det også muligt at ændre taktik i løbet af kampen.
Syntes også at man glemmer lidt at kigge på den måde som JS vælger at spille Ohi på som over hoved ikke passer til hans evner og det er jo ikke Ohis skyld.
RommeTilPhiriOgSå 1. maj 2024
Herinde er de fleste sådan nogenlunde sobre, men på Facebook og Instagram er folk virkelig ubehagelige, personlige og nedværdigende.
Det er flovt, at dele klub med sådanne typer..
I medgang og modgang.. Eller noget.
Kepgar 1. maj 2024
Kepgar 1. maj 2024
Jeg har altid elsket det ordsprog og set det som en unik ting man havde i Brøndby at man er med spiller og klubben i medgang og mod gang så længe at folk de kæmper og giver alt havde de har, det er desværre en tendens der har ændret sig lidt.
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
2. maj 2024
Jeg er helt enig med dig, men eu forsvarer alligevel folk fans der ikke er sobre overfor vores nye ejerskab
Hvordan forklare du det? Du mener bannere med fuck dem osv er ok.
Det er jo helt det samme, jeg mener ligesom dig at alle fans skal bakke vores klub, spillere op der vil den det bedste
Har du set noget fra det nye ejerskab der ikke indikere de vil klubben det?
Jeg ville elske vi ikke var eget af pengemænd og har bandet og svovlet over JBA salg, men nu er vi her.
Så er vi nød til æde det med og bakke hele klubben op, men deler din mening på sin vis. Dog mener jeg det i dagens fodbold verden nok er uundgåeligt DESVÆRRE
RommeTilPhiriOgSå 2. maj 2024
Jeg siger ikke, at du har carte-blanch til, at råbe hverken racistiske eller homofobiske udsagn på stadion, men alt andet lige er snoren nok lidt længere dér, end så mange andre steder.
Jeg er per definition imod moderne fodbold og imod den udvikling spillet har taget, hvilket også er det der gør, at min interesse for alt andet end Brøndby er tæt på ikke eksisterende. Nu vil man også til at spille PL og LA-liga kampe i USA for at tjene ekstra penge, føj forhelvede altså.
Og nej, GFH har heldigvis indtil videre holdt sig på måtten, men det gør ikke, at jeg hilser dem velkomne eller ikke vil have dem ud af min klub igen ved først givne lejlighed. For uanset hvad de måtte mene eller gøre ved Brøndby, så er det indbegrebet af moderne fodbold, at et lyssky amerikansk konsortium køber aktiemajoriteten i en for dem nærmest ukendt, dansk klub. At de så tilmed i forvejen ejer flere klubber og har gjort os til en del af et MCO, gør det kun endnu være for mit vedkommende.
Jeg venter stadigvæk på, at der sker noget, som jeg ikke vil kunne affinde mig med. Om det så bliver i dag, i morgen, til næste år eller når de er færdige med os og sælger os til en rig araber for profit - Det må tiden vise.
Jeg lulles dog ikke i søvn af, at lige nu er der stille omkring det.
Sunderland
Top debattør
2. maj 2024
Kepgar 1. maj 2024
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/broendby/broendby-profil-i-stor-sorg/9451493
TheBadBoy 1. maj 2024
AldrigArne 2. maj 2024
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
2. maj 2024
Aftale :) tror jeg alle fans gerne vil bakke op om.
Egentlig er jeg ligeglad hvem der score, kan vi komme derfra med 3 point, så ser jeg ikke vi smider det guld.
Desværre har FCK en walk over kamp og det samme nok også for FCN.
Så en sejr vil kunne gøre underværker
God dag AldrigArne :)
---
Dengang i 60`erne
Betalende bruger
2. maj 2024
Vamos a la playa, oh, oh, oh, oh, oh
Prøv i stedet:
Ohi Omoijuanfo, oh, oh, oh, oh, oh
Det er en landeplage om 2 uger I Brøndby og omegen, når Ohi har scoret i de næste 3 kampe og gjort os til mestre️
RommeTilPhiriOgSå 2. maj 2024
Eller alternativt kolo/yaya Toure sangen
Oh oh, oh oh oh oh, oh oh oh oh - OHI OMOI-JUAN-FO - Samme melodi som blev brugt til PerPers spillersang.