Fodbold live resultater




Oscar Schwartau på banen nu!

Skrevet af Nillerfan, 17. august 2023

Det begynder for alvor at blive kritisk! Nu er hans agent ude med kritik og efterlyse en plan - og CV kommer med standard fraserne i respons. Han har på intet tidspunkt spillet sig af. Hvordan kan Oscar være gået fra, at være en spiller som Niels F havde i startopstillingen og med flere præstationer til nu ikke engang at få minutter i en hjemmekamp mod Lyngby med 11 mod 10?? Som Nanna også efterlyste i sidste BrødnbyLyd, så savner vi alle en bedre forklaring!! 

Vi risikere at tabe alt det gode vi har været ved at bygge op omkring MasterClass, hvis ikke der kommer en mere tydelig linje for brugen af vores største talenter. De skal have spilleminutter, være foretrukne og have tid og plads til at udvikle sig. Og hvis det er Jesper S, der ikke fatter det, så må han ud. 

Skulle vi ikke sende et signal til klubben og alle istemme en god gammeldags: "Vi vil have Oscar på banen" til de kommende kampe?! Der skal ske noget...




Deltag i diskussionen




  • Brøndby85
  • Brøndby85
    Betalende bruger
      17. august 2023   

  • Hold nu kæft - tillad mig at copypaste Kewells gode indlæg fra 2 dage siden: Jeg bliver lidt træt af den meget negative "Schwartau kan umuligt være glad i Brøndby, og vil da aldrig forlænge med os" kampagne der kører I BrøndbyLyd, som tages videre ud på X og andre sociale medier og bliver selvforstærkende. Schwartau er et rigtigt stort talent, men han er 17 år. Proportionerne er stukket af omkring ham. Jeg vil da også gerne se ham på banen, men lad os nu lige holde fødderne på jorden. Hvor mange 06'ere spiller regelmæssigt i Superligaen? Det er vist kun Slotsager jeg lige kan komme på (og han er født 1. januar i øvrigt), og det er stadig den permanente 8. plads OB han spiller for. Det er ikke 1-1 med Brøndby. Vi har samtidigt en træner, som pænt sagt, har været meget famlende og har kæmpet med at få tingene til at fungere. At give en 17 årig spiller minutter er nok ikke super højt på hans prioriteringsliste pt. og det synes jeg er fair nok. Vi har samtidigt kun to pladser jeg kan se ham spille. Vallys og Kvistgaardens. Så han kommer i hvert fald ikke til at starte, og vi snakker i bedste fald indhop her og der. At være 17 år og træne med Wass, Vallys osv. er altså voldsomt udviklende. Skal han have nogle minutter på U19, hvis han ikke får spilletid på 1. holdet? Ja det kunne da være fint. Men vi stopper altså ikke udviklingen pt. men har omvendt givet ham gode forudsætninger for ekstra udvikling i dagligdagen som meget få 17 årige får. Det handler ikke kun om spilletid når du er så ung. Det er også noget paradoksalt, at Schwartau skulle være mere utilfreds nu, grundet at han lige har fået muligheden for en fantastisk sæson, som 16-årig på Brøndbys 1. hold med både minutter og mål. Kontra hvis vi ikke havde taget ham op sidste år, og han havde spillet U19, og så var taget op her i sommeren. Så havde alt været super positivt og lovende omkring ham. Nogle gange starter vi nogle negative spiraler, der bare eskalerer i Brøndby, og det her er en af dem, og den er unødvendig som jeg ser det.
    15 enige · 12 god kommentar
     
    • @Brøndby85 kewell har altid haft mange skarpe betragtninger og jeg har stor respekt for ham, men han rammer jo ved siden af her.
      De her udtalelser fra agenten viser jo bare at dem der var nervøse for Schwartaus fremtidig i BIF havde ret.

      Nanna og Co skitserer jo fint den manglende plan for OS i seneste podcast. De her udtalelser viser jo at der er grund til at være bekymret.
      6 enige · 4 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer
     
    • @Brøndby85,

      Hold dog selv kæft.
      Vi har et af de største talenter i klubbens historie. Han får ikke spilletid når det går skidt i kampene. Han får ikke spilletid når det går godt i kampene. Han får ikke spilletid i U/19 kampene. Man vil ikke leje ham ud. Man prøver at forlænge med ham, hvad han naturligvis afvise. Og CV kommer med sit sædvanlige bullshit.

      Hvad fanden er planen? Det er noget af det mest vanvittige jeg har set.

      Kewells indlæg er gennemsyret af håbløse argumenter - han har vist lyttet for meget til CV og JS før han skrev det.
      6 enige · 4 god kommentar

    Se 9 flere kommentarer
     
    • @Brøndby85 . Jeg sætter pris på dit/ jeres forsøg på at slå kold vand i blodet. Det er jeg stor tilhænger af. Men der er noget helt galt i OS casen som udover en risiko for at miste et vores allerstørste talenter også risikere at give et kæmpe tilbageskridt for vores MC og talentudvikling.
      1 enig · 2 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer

  • Vi spiller ikke kamp lige nu, så det ville være fjollet, at han kom på banen.

    Jokes aside. Oscar spillede under NF fordi NF havde en markant dårligere trup og spillede et system, hvor Oscar kunne gøre sig gældende på flere pladser.

    Nu spiller vi et andet system, og der er store profiler i Evjen, Vallys osv. foran ham i køen. Oscar må gøre ligesom Kvistgaarden, Jobbe m.fl. og holde snuden i sporet. Fokuser, arbejd hårdt og stop med at klynke i medierne. Så skal der nok komme spilletid.

    Så nej, Oscar skal ikke spille for enhver pris. Kun hvis han har gjort sig fortjent til det gennem træning og ydmyghed. Og det mener dem der bestemmer jo så åbenbart ikke at han har.
    7 enige · 7 god kommentar

  • Joblar
  • Joblar   17. august 2023   

  • OS er tabt for Brøndby, han kommer med garanti ikke til at forlænge sin aftale når den udløber - hvorfor skulle han dog det, der er ingen plan og ingen spilletid, er sikker på at talenterne står i kø for at vælge Brøndby fremadrettet.
    4 enige · 2 god kommentar

  • Welkro
  • Welkro   17. august 2023   

  • JS spiller for at redde sit job og sin egen røv her og nu. Ikke for at udvikle talenter og tænke på fremtiden for holdet. DET er problemet med at have en ikke-proven træner, der skal bevise sig selv, og aldrig har bevist at hans trænerevner er gode nok et andet sted.
    Det går desværre ud over vores talenter.

    Hvor ville jeg elske at vi turde tage et år eller 2 med dårligere placeringer og så bygge et hold op om spillere som Nartey, Vraa og Schwartau der kunne peake om nogle år!

    Jeg får ikke samme glæde ud af at se BIF spille beton kedelig resultat fodbold, med spillere som Divkovic, Mensah og Radosevic på holdet. Med en af ligaens ældste startopstillinger.
    5 enige · 4 god kommentar
     
    • @Welkro Ku ikke være mere enig!!
      1 god kommentar

---

  • Er det skjult kamera?? Et af de største talenter set i flere år, og nu skyller vi ham ud i lokummet!
    3 enige · 2 god kommentar

  • Det er ikke videre sympatisk når kontraktforhandlinger føres i medierne. Jeg har altid ment at spillerne har et ansvar for dette.

    Når det er sagt: hvor er det bare trist.

    Der hænger sorte skyer over BIF.

    Kom nu i gang GFH!!!!
    2 enige


  • Okay, ved ikke lige hvad jeg lavede med min anden kommentar, men linket jeg ville henvise til var https://www.broendbyforfan.dk/ingen-panik-i-schwartau-lejren-trods-mangel-paa-spilletid/
     
    • @roligrolig hvorfor taler de med en anden end EB? Hvor mange agenter kan en 17-årig have?

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Betalende bruger
      17. august 2023   

  • Der er jo ingen fremtid for Oscar S efter dette. Skulle han lige pludselig spille mere eller endda starte inde efter dette.


  • Han har gjort en forskel på banen. Det er uforståeligt at man ikke kan finde plads til ham og at der hentes dyrere, ældre og dårligere spiller til *måske* at stå foran ham.

    Det er vanvittigt dårlig klubledelsen at vi overhovedet taler om det her. Sådan et talent skal forvaltes på samme måde som i fck, fcm og fcn. Er man god nok, er man gammel nok.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • Joblar
    • Joblar   17. august 2023   

    • @AldrigArne præcist og han er GOD NOK det har han vist ved flere lejligheder, modsat en del andre spillere.

  • Joblar
  • Joblar   17. august 2023   

  • Agenten udtaler at der ikke er nogen plan for OS WTF, nå ja havde glemt at det var Brøndby, der er ingen plan for noget som helst, lad mig nævne transfers, strategi, spillestil, MC, bestyrelse og sportslig ledelse, det er utroligt at Brøndby stadig den dag i dag er drevet af en flok amatører.
     
    • @Joblar agenten gør som man ser hver dag i andre klubber nemlig forsøger at lægge pres på klubben. Men nu er der jo ikke nogen fripladser på et superliga hold , der må man træne og spille sig på holdet og især som 17 årig , og jeg har svært ved at se hvem han lige nu skal erstatte i starteren , Vallys ? Nej vel , Kvistgården ? Nok ikke , og han er jo ikke 9’er så hvor vil du gøre af ham ? Og igen han mangler fart.

    Se 1 flere kommentarer

  • Man ser det for sig:

    JS vil ikke bruge ham, CV lader kontrakten løbe..

    FCK tager ham, og sælger ham for 100 millioner 1 år efter, fordi han brænder banen totalt af.
    1 enig

---

  • Det hele falder tilbage på JS, han spiller et system, hvor den rolle Schwartau er bedst ikke eksisterer. Man har valgt et defensivt udgangspunkt og fjernet en plads i offensiven, hvorfor både Ejen og Schwartau får alt forladt spilletidog Ohi ender ofte langt ude af position.
    1 enig

  • nawwal
  • nawwal   17. august 2023   

  • Gør den kære Thomas Rasmussen overhovedet Schwartau en tjeneste med disse udtalelser? Jeg tvivler. Og er hans titel ikke scout og ikke agent?
    Gider ikke gå ind i en diskussion om der er en plan eller ej. Reelt aner vi det jo ikke... Det kan jo rent faktisk være CV taler med Schwartau om tingene? Måske gør han ikke. Det er gætterier.
    Men det er klart, hvis BIF ender med at falde lidt ud med Schwartaus agentfirma, kan det få yderligere konsekvenser. Vraa, Nartey, Søndergaard, Ambæk og Bakhit er også repræsenteret af BTAM. Så man kunne frygte de også ville afsøge markedet for de spillere, hvis de ikke føler nogen af deres unge får chancen.
    1 enig

  • Solz
  • Solz   17. august 2023   

  • Jeg ser stadig vores svage vinduer efter mesterskabet, som den primære årsag til det rod vi står i. Er helt med på, at vi for et år siden endelig så skriften på væggen og langsomt begyndte at forstærke den svageste Brøndbytrup i årevis, men allerede da var truppen blevet fyldt op med for mange middelmådige spillere. De fleste middelmådige spillere er der stadigvæk, selv om man da JS tiltrådte, kunne have besluttet at trimme truppen til 20-23 spillere, men man valgte igen at håbe på det bedste.


    Om Schwartau ikke har leveret godt nok til træning, skal jeg lade være usagt, men klubben har i hvert fald sat ham i en dårlig situation ved denne enorme trup, hvis størrelse længe har bragt os problemer. Jeg tror kun regningen bliver højere og højere, så længe vi ikke får truppen ned på et fornuftigt antal.
    2 enige · 2 god kommentar

  • At vi performer, og får spilsystemer og mekanismer til at fungerer, må og skal altid være første prioritet!

    Så kan vi ikke give fribilletter til enkelte spillere, forstå mig ret, Schwartau er et stort talent, men at han skal have spilletid frem for hans direkte konkurrenter som er Kvistgaarden og Vallys, der har jeg ikke set OS performe på det niveau endnu!

    Han er 17 og har masser af tid foran sig, når vi bliver lidt mere sikre i systemet, ser jeg også mere spilletid til Schwartau..
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @19Magic64 Hvilket system er det du henviser til?
      Selvom han står bag de to du nævner, så er der da stadig mulighed for spilletid.

---

  • Det kan være et tve-ægget svært at når en spillers agent forsøger at lægge pres på en træner, der ikke kigger i hans retning. Risikoen er at træneren føler sig presset, oh g reagerer i trods/for at statuere et eksempel overfor resten af truppen. Når det er sagt, er denne situations opståen simpelthen så unødvendig. Og den lægger jeg altså primært hos JS, der laver en række mærkværdige prioriteter, som sammenlagt underminerer den fastholdelse vi MÅ have af Schwartau.

    Op til Lyngby kampen tænkte jeg: Nu må JS endelig give OS chancen fra start, så han kan fjerne indtrykket af uheldige signaler der sendes til MCerne. Greve var skadet i flere uger, mens en topmotiveret OS stod og trippede med meget lidt spilletid. Men istedet for at give OS chancen lod han Greve gå direkte ind i start-11eren (han gjorde det godt). Kampen for vælger han at skifte to perigee spillere, Bell og Divkovic, ind, mens Schwartau blot fik nogle af de allersidste minutter.

    JS har også en tendens til at skifte sent ind. Det betyder han spiller muligheden af hænde at give et talent 45 minutter til at bide sig fast i kampens tempo, hvilket de ofte har brug for. Samtidig prioriterer han mod Lyngby igen at eksperimentere med Divkovic (på en position hvor Blas har gjort det godt) istedet for at give OS lidt tro på tingene. Det er bekymrende at han vægter dét eksperiment højere end spilletid til MC.

    Da vi så scorer til 2-0 sent i kampen står Rado klar ude på sidelinjen, og der tænker jeg at Nu må JS prikket ham på skulderen og sige “ellers tak makker, men kampen har ændret sig”, og sat OS ind i stedet. Men gudhjælpemig om at han ikke fastholder at indskifte defensive Rado, som om kampen slet ikke er ændret. Det var virkelig ikke et godt signal at sende til OS-lejren, og måske en direkte årsag til deres udmelding nu. I min optik helt unødvendigt fra JS’ side. Også pga signalet det sender til andre MC talenter.

    Har sagt det før: NF gjorde det helt rigtige på et parameter: Han gav startpladser til talenter. Udover den begejstring det førte til hos os fans, så vendte det også udviklingen med talenter for os, og løste mange års sløj salgshistorik. De sidste to års MC-salg har betalt for de sidste 10 års MC. Og der er flere i pipeline, OS inklusiv. Sidste sæson beviste OS sig langt rigeligt (scorede flere end Kvistgaardens første to sæsoner). Og det var meget uforståeligt for mig at man ikke brugte de sidste 10 kampe på at fodre ham mere spilletid (=værdiskabelse). Hans salgspris steg skarpt i efteråret, men man er nu igang med at tanke den helt. Igen: Helt unødvendigt.

    Ledelsen må sætte sig igennem over JS og som minimum sætte nogle klare forventninger op, om at fastholdelse og udvikling af kæmpe MC-talenter tager forrang over en last-last-last chance til perifere spillere som Bell, eller eksperimenteren med Divkovic som VB.
    4 enige · 2 god kommentar
     
    • @PresPresPres jeg er enig i at han burde have på banen istedet for Rado , men at mene at Divko kom ind som venstre back på bekostning af OS er jo tåbeligt , og at han skulle have spillet 6’er istedet for Greve er jo heller ikke hans plads , så undskyld mig men det hænger ikke rigtig sammen.

    Se 3 flere kommentarer

  • Hvis ikke OS får spilletid, kan vi da lige så godt lukke MC.
    Hvordan man seriøst kan sige man vil MC, og så vise talenter hvorfor de ikke skal vælge Brøndby er mig fuldkommen ubegribeligt. I stedet får Evjen og Ohi der ser ud som om han er brandstiv spilletid.
    Talenter skal gøres gode og til salgsobjekter gennem spilletid. Ikke gennem forvrøvlet tågesnak. Det er fuldstændig skandaløst at vi henter alt muligt rundt omkring i stedet for at vise omverdenen at vi satser på talenter, fremfor bare at tale om det.
    Bliver sgu stærkt når OS skifter til FCN, og bagefter sælges for 150 millioner.
    1 enig
     
    • @Mojoburger Meget enig. Synes også at pilen peger på JS. HVIS han er faldet i niveau - så er det trænerteamets opgave at bygge ham op og hjælpe ham til at forløse hans talent. Det har jeg meget svært ved at se ske lige nu, hvor han bare sidder med splinter i røven
     
    • Kris
    • Kris
      Betalende bruger
        18. august 2023   

    • @Mojoburger
      Der er nok ikke mange Brøndbyfans der ikke vil glædes over, at en af vores egne slår igennem på 1. holdet.

      Men er der nogen der kan nævne f.eks. 3 spillere, som er slået igennem i Superligaen / fået regelmæssig spilletid i en alder af 16 år (eller som lige blevet 17)?

      Er han så meget større talent end øvrige talenter i DK at vi skal forvente at han 2 år før lignende unge talenter, kan slå sig fuldt og helt igennem i DK?
      Og hvis han var så stort et talent at det var muligt, ville han så ikke allerede være håndplukket af en stor klub i udlandet?

  • Stefkis
  • Stefkis
    Betalende bruger
      17. august 2023   

  • Vi skal have et stort banner
    1 enig

  • Bare det faktum at vi i Brøndby overhovedet har diskussionen om hvordan og hvornår vi bruger et så åbenlyst talent viser hvor meget i stenalderen vi efterhånden befinder os som klub. Tror de andre klubber i suppen griner af hele denne opskruede debat. Desværre lever vi BIF fans p.t. i et klubunivers kendetegnet ved manglende tillid, inkompetence og mudderkastning. Selv CV har jo tidligere lystigt deltaget i OS debatten ved i foråret at smide JS ind under bussen og erklære at OS burde spille mere. Det var en klar presball til JS og mere end indikerer, at de to ikke er enige. Og når mor og far ikke er enige, så er det altså sjældent at børnene kan enedes om hvis tur det er. Så nu tages den til næste level med agentklagesang og det hele. Vi nærmer os med hastige skridt galehus status, hvis da ikke allerede vi er et full blown galehus......

---

  • Det ville klæde din kritik hvis du samtidig tog stilling til JS svar på den manglende spilletid til OS. Uden argumenter lufter du bare din utilfredshed, som du selvfølgelig er velkommen til at gøre.

    Jeg kunne også godt tænke mig at høre, hvordan du definerer en tydelig linje for brug af MC.

    Jeg syntes fx at den procentvise brug af MC spillere, som defineret i strategi 6.4 er et godt udgangspunkt for en MC diskussion, og vil da gerne høre CV om det stadigvæk er et strategisk målepunkt.

    Endeligt er jeg helt uforstående over for dit argument med at MC uanset hvad (må man forstå) skal have spilletid, skal de spille selv om de ikke er blandt de 11 bedste? Og i givet fald, hvordan forestiller du dig at konkurrence og motivation opretholdes i truppen?

    Og er du villig til at sænke klubbens mål om at spille med om medaljer for i stedet at spille med flere MC spillere?

    Endeligt er jeg enig i at 3point da burde spørge JS hvorfor han ikke brugte OS mod Lyngby, hvad var de taktiske overvejelser ved fx at spille Salech fremfor OS, den forklaring savner jeg.

  • Ja da lad os sætte Vallys af ......





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner