Fodbold live resultater




Pentz eller Beavers...??

Skrevet af Rasmus Stephansen, 20. maj 2025

Kære Brøndby Fans..!

P. Pentz tog os alle med storm, siden har stormen lagt sig til stiv kuling over hård brise til vind stille.

Hans præstationer i denne sæson har ikke levet op til mine forventninger og ser vi isoleret på mesterskabsspillet har han ikke bidraget, en første målmand i en klub som Brøndbt skal bidrage med pointgivende redninger og præstationer, det har Pentz ikke kunne leverer.

Hans spil med fødderne synes jeg heller ikke har levet op til hans eget niveau og når man tager i betragtning at at han stort set intet fylder i luftrummet i eget felt begynder det at se svært ud at fastholde ham som første valget på målmandsposten.

Jeg synes vi skal skifte og give Beavers chancen som første målmand - allerede til kampen i Århus, hans evner i luftrummet overfor Patrick Mortensen vil øge vores vinder chancer og da Pentz ikke bidrager med redninger så synes jeg det lidt er en gratis omgang.......

Hvad synes I andre herinde - Skal Beavers have første valg nu på Søndag eller fra den ny sæson...???

 

 

 

 

 




Deltag i diskussionen




  • Beavers anyday. Det har jeg ment siden Beavers fik sin debut. Den debut viste med al tydelighed, at han er en langt dygtigere keeper end Pentz. Sågar med fødderne matcher han den klejne østriger.
    1 enig
     
    • @andreasgh ahhh.


    Se 7 flere kommentarer
     
    • Brøndby85
    • Brøndby85
      Betalende bruger
        21. maj 2025   

    • @andreasgh - din hjerne er parkeret hvor?

  • Klart beavers

    Skud inden for rammen og der scores stort set hver gang. Det viser xg tallene også hvis man skulle være i tvivl
    2 enige
     
    • Brøndby85
    • Brøndby85
      Betalende bruger
        21. maj 2025   

    • @Ocellaris - dejligt at du altid udtrykker dig så klart og samtidig så virkelighedsfjernt...

  • Jeg er ikke sikker, men synes Pentz er faldet markant i niveau i denne sæson sammenlignet med sidste sæson.
    5 enige
     
    • Brøndby85
    • Brøndby85
      Betalende bruger
        21. maj 2025   

    • @HamDenNye - hvad overhovedet skulle berettige til, at Pentz skulle sættes af. Totalt hjernedødt.
      1 enig

  • Beavers er tredjemålmand og har ikke været i truppen siden FCN-kampen.

    Vi har alt at spille for i Århus, så der er større vinderchancer i Eurojackpot end at Beavers overhaler både Thomas Mikkelsen og Patrick Pentz på søndag.

    Jeg forstår godt tanken bag Beavers - han er et fysisk monster - men han er ingenlunde klar til superligafodbold. Heller ikke fra næste sæson. Langsiden klappede bare han kunne lave en flad aflevering på 6 meter. Det går bare ikke.

    Hvis Pentz' præstationer skal sende ham på bænken, så er det frem med Thomas Mikkelsen eller et midlertidigt alternativ i sommervinduet.

    Beavers skal træne, træne og træne sit boldspil med fødderne - så skal han nok blive interessant om noget tid.
    3 enige · 2 god kommentar
     
    • @Broder Salsa Jeg vil hellere have en målmand, der kan tage med hænder end en, der engang var god med fødderne.
      Pentz er dalet i niveau også med sit boldspil med fødderne.
      Han har ingen presence i feltet - overhovedet. Vi får derfor alt for mange dødboldsmål imod os.
      Heller ikke videre hurtig på stregen - Buksas mål i går skal han jo redde - kan se den HELE vejen.

      Beavers er nok for ung, så kunne vi lokke en dansk keeper i udlandet hjem (ved ikke lige hvem der ikke får spilletid), så skal vi gøre det.
      5 enige · 1 god kommentar
     
    • @Broder Salsa
      Du skriver det selv, Beavers har ikke været i truppen siden FCN kampen.. det er jo hovedet på sømmet. Birk/Anker har ikke det mod der skal til og sætte Pentz af, og holder Mikkelsen på bænken fordi det er hans sidste sæson, og han har karakter som vi alle elsker. Jeg kan som minimum ikke se hvorfor konkurrencen ikke skulle være helt lige efter sæsonafslutningen mellem Beavers og Pentz. Men jeg savner det mod, det er og skifte, for og sige det har ikke været godt nok, nu ryger du lige en tur på bænken, det kunne jo være der kom en positiv trods reaktion fra Pentz.

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Broder Salsa

      Jeg er med på, der er et hierarki, der kan være formet af flere forskellige faktorer, der holder TM foran Beavers for nu. Mit bud er her, at Birk og anførergruppen ikke ønskede at pensionere Mikkelsen med en karantænedom og en reduktion i trupstatus. Så meget skylder man Mikkelsen, der altid har været der for klubben og holdet, når der har været brug for det. Det skifte kommer ved sommerpausen helt naturligt, og det er klogt af Birk. Herfra er det op til de ansvarlige at vurdere, om man vil have en, der er endnu dygtigere end Beavers, men det bliver hverken Mikkelsen eller Pentz.

      Mht. Århuskampen er der for stor risiko at løbe ved at skifte på målmandsposten til Beavers. Den køber jeg 100%. Mit svar går nok i højere grad på efter sommerpausen. Pentz må for nu gå ned med det skib, han i høj grad er skyld i tager vand ind. Det skal Beavers ikke ind og forsøge at redde med den indbyggede risiko, at han som ung uerfaren keeper kommer til at fejle i en direkte kamp om europæisk kvalifikationsspil.

      Skal der skiftes i Århus må Mikkelsen ind. Men, så vil det også de facto være en fyreseddel til Pentz. Den fyreseddel er jeg ikke bekymret for at udstikke, for han er ikke dygtig nok til at stå på mål for et top-3 mandskab i Superligaen. Og, der er intet regulært salgspotentiale i ham medmindre en arabisk klub ubesigtiget vil hente ham, fordi han engang stod en slutrunde, da ingen andre kunne stå.
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • Brøndby85
    • Brøndby85
      Betalende bruger
        21. maj 2025   

    • @Broder Salsa - dejligt at der er voksen tilstede i børnehaven.

---

  • Uka
  • Uka
    Betalende bruger
      20. maj 2025   

  • Pentz er nok ikke blevet en dårligere målmand. Han leverer bare ikke i øjeblikket og en pause ville nok være godt for alle parter. Om det skal være Beavers eller TM overlader jeg til målmandstræneren.
    6 enige · 1 god kommentar
     
    • @Uka det synes jeg, han er dårligere end sidste sæson, og det er i næsten alle facetter af sit spil. Men jeg tror og håber han kan komme tilbage, men pt. Er han blevet en dårligere målmand.
     
    • @Uka Om ikke andet, så er det vel ret heldigt at vi så har en sommerferie hvor han kan få sig sin pause.

  • Solz
  • Solz   20. maj 2025   

  • Det er som om vores fans altid skal finde syndebukke som Wass, Rasmussen og netop Pentz etc. etc.
    Beavers er et stort talent, men så meget har vi heller ikke set, at vi kan konkludere han er i nærheden af Pentz niveau.

    Pentz reddede i øvrigt for kort tid siden et straffespark i parken, hvilket man vel må kalde en pointgivende redning,
    5 enige · 2 god kommentar
     
    • @Solz Det er ikke som sådan for at finde syndebukke, men når en første målmand spiller så langt fra sit niveau som tilfældet er og han samtidig ikke evner at sætte sig igennem i luftrummet, bliver man nød til at evaluere præstationerne og jeg synes ikke kan har bidraget i et omfang der gør ham til et soleklart første valg, det må jeg bare sige, jeg er med på at det er et jokerspil at give Beavers chancen, men tror det vil være en overraskelse for AGF som vi kunne profiterer af....!
      4 enige · 1 god kommentar

    Se 7 flere kommentarer
     
    • @Solz
      Det er netop et af vores problemer, vi er ikke ret gode til og give chancen til andre, når etableret spillere/ dem der ligger højt på lønningslisten ikke præstere. Hos alle spillere er der form nedgang og opgang, men så giv da chancen til den der står på spring, når formen daler.
      Det er kun på stadion man kan se om folk har niveau, jeg har spillet med massere af spillere der var konge på træningsbanen, men ikke kom ud over rampen når det galt, og det samme omvendt, men nogle hvor man sagde, ham der kommer aldrig til og spille, og så leverede vedkommende bare i kamp, men det kan man jo kun finde ud af, ved og lad andre få en 3/5 kampe i træk af og til, det syntes jeg absolut ikke vi har været gode til meget længe. Sidst meget tydelige eksempel er en træningskamp mod Hillerød hjemme for 2års tid siden, hvor Yosef Salech kommer ind og og spille 2 halvleg med Kvistgaarden, og det går ret godt, men han har får aldrig chancen på stadion og bliver solgt for pebernødder, hvorefter vi bruger 15 millioner på Yeboah!
      1 enig
     
    • @Solz og en friløber i går samt han har minimum 2 klasseafleveringer op i banen til hhv Suzuki og Vallys som fuldstændig overspiller FCM’s pres.
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        21. maj 2025   

    • @Solz egentlig er jeg enig med dig, men nu er det også sådan man godt kan forvente erfarne spillere har et højt niveau.

      De spillere du nævner er sjovt nok også dem der er løntunge i klubben, så mener godt man kan forvente mere end en ung uerfaren spiller.
      1 enig

  • Uche
  • Uche   20. maj 2025   

  • ang. beavers så mener jeg, at han skulle haven haft chancen som anden målmand efter hans fine præstation mod FCN. TM jeg tænker ikke får forlænget, så havde det været bedre at give beboers noget føling med suppen.
    Sidst vi havde den diskussion var Schwaebe vs Hermansen, hvor man bagefter indrømmede at Hermansen var bedst, men af hensyn til relationerne i forsvaret foretrak Schwaebe.
    Så spørgsmålet om hvilken målmand der står kommer vel an på hvad trænerne har mod til at gøre, men p.t. kommunikerer/samarbejder målmand og forsvar ikke særligt godt
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Uche han har været skadet

    Se 3 flere kommentarer

  • Stefkis
  • Stefkis
    Betalende bruger
      20. maj 2025   

  • Beavers
    2 enige · 1 god kommentar

---

  • Sort sol
  • Sort sol
    Betalende bruger
      20. maj 2025   


  • Sort sol
  • Sort sol
    Betalende bruger
      20. maj 2025   


  • Betalende bruger
      20. maj 2025   

  • altså beavers er 3. valg af en grund.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Pentz har ikke haft mange mirakel redninger, men kun nogle vigtige strafferedninger. Han er simpelthen ikke god nok i selve målmandsfasen, på trods af at han er rigtig god med fødderne i opbygningsspillet.
    2 enige · 1 god kommentar

---

  • Mauer
  • Mauer   20. maj 2025   

  • Man kan altid argumentere for, at når en spiller ikke præsterer over en periode, at så kan en pause være en god idé. Det er nok bare mere risikabelt på målmandsposten, end markspillerne. Jeg er enig i at Pentz ikke redder mange point for os pt, men omvendt synes jeg heller ikke at han koster point. Jeg synes bestemt heller ikke, at han er blevet ringere med fødderne. Jeg husker under AZ, hvor vi konstant gav chancer væk. En periode der får dette forsvar til at minde om en betondefensiv. Der havde Rønnow en sæson, hvor han nappede alt. Sæsonen efter, nappede han knap så meget. Det er nok lidt samme situation Pentz er i nu. Hvad angår Beavers, så er jeg vild med hans størrelse, hans nærvær i boksen og hans præcise bolde op ad banen, men virkede til tider også nervøs med bolden, i samspillet med forsvarsspillerne. Jeg tvivler dog på, at han er klar til så afgørende og vigtig en kamp. Så tror jeg næsten mere på TM, såfremt man skulle give Pentz en pause.

  • Pentz er mange gange bedre end Beavers, så han er klart førstevalg. Beavers skal have 1-2 sæsoner mere før han er klar til at udfordre til en fast startplads.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @olemartin.dk

      Hvor mange ca.?? Og til hvad? Er han fx. 2 gange bedre end Beavers med fødderne og 4 gange bedre i feltet? Hjælp mig lidt her.
      1 enig · 1 god kommentar

  • Pentz er første målmand, Beavers har ikke bevist noget, det har Pentz.
    Hvis det skal ændre sig, så skal Pentz sælges, eller Beavers skal bevise noget over sommerferien.
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • @thorrium

      Vi har da haft mange andre målmænd i Brøndby!!!!!!

    Se 9 flere kommentarer

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      20. maj 2025   

  • Ud fra det datagrundlag jeg har, synes jeg vi skal holde fast i Pentz.
    Beavers har fået én kamp, hvor han havde relativt lidt at lave. De aktioner han havde var fine, bevares, men ikke noget jeg kan bedømme ham endeligt på.
    Jeg ser ikke træningerne, så jeg kan af gode grunde ikke sige hvordan han gør det der.

    Så af dén årsag synes jeg vi skal holde fast i Pentz.

    Jeg tror mere at problemet skal findes i aftalerne mellem midtbanen, forsvaret og målmanden. Der bliver spillet på en anden måde nu, så jeg tror der er nogle aftale, så ikke er 100% indarbejdet endnu.
    Så jeg tror at hele holdet trænger til en pause og en frisk start.
    Jeg tror ikke på, at Pentz pludselig er blevet en dårlig målmand.

    Det har bare været, som med angrebet, “stolpe, ud”.
    …eller på Pentz er det nok nærmere “stolpe, ind”( på en negativ måde).
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Jensen Men Pentz mangler kompetencer i feltet på hjørnespark, lange indkast osv. har har stort set ikke noget luftspil, det er i mine øjne en stor mangel, jeg vil hellere have en en målmand der er dygtig med hænderne i luftrummet end spidskompetencen er med fødderne.
      1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

---

  • Sidder Bevers overhovedet på bænken nu eller er det pensionisten

  • Syntes debatten er relevant. Selvfølgelig skal Pentz stå sidste en, måske to kampe.

    Vi må se om han stadigvæk er her efter sommerferien. For min del kunne han godt blive solgt. Han har været et godt bekendtskab

  • Betalende bruger
      21. maj 2025   

  • Man er nød til at se det o et større perspektiv og her er grunden til jeg mener at Patrick fortsat skal være vores førstevalg::

    1. Er nummer 1 i superligaen med flest Cleansheets 8 gange i alt det har ingen andre leveret har

    2. Hans afleveringer og spil med fødderne er han Superligaens bedste målmand

    3. Landsholdsmålmand og erfaring

    4. Ændret Forsvarssystemer i denne sæson grundet skader og svigtende resultater undervejs.

    5. FX har Rasmussen og Alves har begge ikke leveret godt nok i denne sæson som vi ved de kan sammen med flere andre. Men ingen undskyldning for Patrick, for han har også vist dårligere form på trods af 8 gange holdt buret rent. Men jeg mener ikke at det er nok til at smide ham af. Men fortsætter han det dårlige spil i næste sæson, så er jeg enig i, at et bytte kan komme på tale.
    2 enige · 3 god kommentar
     
    • @Bif til jeg dør. Jeg synes der mangler en vurdering af hans
      evner ude i feltet med hænderne, som Michael Laudrup tit joker, når han siger han hellere vil have en målmand tager med hænder end være god med fødderne.

      Jeg rejser debatten op til vores sidste afgørende kamp om at få medaljer og komme i Europæisk spil, AGF har P. Mortensen en af ligaens bedste i luftspillet i feltet, og her er jeg fristet af at bringe Beavers i spil i en jokerrolle.

    Se 10 flere kommentarer

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      21. maj 2025   

  • Synes nu at Pentz har optjent lidt kredit og hvor meget kender vi egentligt til Beavers endnu.
    En enkelt godkendt førsteholdskamp, er ikke meget at bedømme ham på.
    2 enige

---

  • Brøndby85
  • Brøndby85
    Betalende bruger
      21. maj 2025   

  • Hold nu op, det er en TOTAL useriøs diskussion. Pentz er ikke i sin bedste udgave aktuelt, og Brøndby er lige nu i risiko for at misse Europa, og nu jagter vi en syndebuk.
    Kun tåber forlanger, at Pentz ikke står mod AGF og eventuelt mod Silkeborg/Viborg.
    2 enige
     
    • @Brøndby85 Hvorfor finder du den useriøs, Pentz var skyld i 2 mål i mandags, hvis Lauritsen havde været skyld i 2 straffe i en kamp ville han 100% på plads på bænken i næste kamp, så syndebuk eller ej, men når man fejler som Pentz gjorde mandag så må man tåle kritikken og den kritik er ikke tåbelig men helt relevant, fra en tåbe til en anden........

    Se 7 flere kommentarer
     
    • LJS
    • LJS
      Betalende bruger
      Top debattør
        22. maj 2025   

    • @Brøndby85
      Er enig med dig i, at Pentz ikke skal bænkes, pga en mindre god præstation.
      Men lidt konstruktiv kritik, skader ingen.

    Se 9 flere kommentarer

  • Slet ikke et tema i min bog. Pentz er med længder den bedste keeper i Superligaen. Enig at denne sæson ikke har matchet sidste år, men det gælder jo for næsten alle mand
    1 enig

  • Nu vil jeg godt lige have lov til at pointere, at Pentz igen i dag ligner kold leverpostej.

    Mål nr. 1 sidder godt. Men man har set Rønnow etc. redde sådan en på en god dag.
    Mål nr. 2 Skal han simpelthen have. Der er fart på ja, men han står derovre og skal bare springer skråt op til højre.
    Min tese er, at både Hermansen, Rønnow, Hradecky - måske en da SæbeSchwäbe havde haft den bold.
    Jeg er igen ikke imponeret. Ingen over middel redninger - kun leverspostej.
     
    • @Bifanatico Enig omkring de 2 episoder(nr. 1 kan han ikke gøre noget ved, nr. 2 skal han have), men havde ingen af de andre omtalte målmænd lagt den aflevering til Kvistgaarden ved målet til 2-3, og det tæller op fra Leverpostej til Paté.
      Derudover har han 2 1:1 situationer som han redder som man også bør nævne(over middel), så det ikke bare er cherry picking.

    Se 1 flere kommentarer

  • Pentz så ikke godt ud på 2-1 målet, den burde han have reddet.
    1 enig

---





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner