Fodbold live resultater




Regler for opførsel på stadion?

Skrevet af Fox1964, 20. februar 2025

Jeg har billetabonnement sammen med min stor teenage-søn, hvilket jo betyder at vi flytter rundt på stadion fra kamp til kamp. Oftest vil vi være på Sydsiden eller på siddepladser i nærheden. Vi og andre i nærheden af os (når vi har siddepladser), har oplevet mange gange, at vi er blevet hvæset af, om at vi skulle sætte os ned og/eller undlade at råbe/synge fordi vi så generer dem med faste pladser. Det skal lige siges at vi absolut ikke råber noget homofobisk/racistisk eller lignende. Ej heller står vi op i 90 minutter - måske 5 minutter i alt.

Er der et stadionkodeks vi ikke har fanget? Skal vi bare sætte os ned og være stille eller smutte over på Sydsiden til hver kamp?




Deltag i diskussionen




  • Semperfi
  • Semperfi
    Betalende bruger
      20. februar 2025   

  • Det er desværre et problem flere steder på stadion, at stemningen bliver dæmpet af folk der egentlig ville have det bedre hjemme foran tv-skærmen.
    Jeg synes det er ærgerligt at man ikke kan slå sig løs og feste på en god måde, til gavn for holdet.
    Desværre har jeg også ind imellem oplevet kontrollører der beder folk sætte sig på sæderne. Øv-Øv!
    5 enige · 3 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        20. februar 2025   

    • @Semperfi siddepladser er vel som udgangspunkt siddepladser? ellers gå over på sydsiden der er altid billetter næsten
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Jeg ved ikke, om der skulle eksistere et kodeks eller et regelsæt, men som du beskriver det, så synes jeg, det er tilforladeligt. Jeg synes som dig, der skal være plads til at rejse sig ind imellem, blive stående, leve sig ind i kampen og synge med (hvilket man gør bedst stående). Så fra min stol/ståplads lyder det: Fortsæt det gode stemningsarbejde
    3 enige · 2 god kommentar

  • Betalende bruger
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      20. februar 2025   

  • Nu er at synge, juble en del af det der høre med til en BIF kamp, er der nogen der ikke magter det.

    Så er det ikke fans der høre til at sidde på stadion, så fortsæt I bare jeres jubel og sang.

    Men det er klart har folk købt siddepladser og står konstant op, så skal vise hensyn til andre og man rejser sig kun når noget ekstra sker det er umuligt at styre, og jubler når noget godt sker. Så det er bare at fortsætte med synge og heppe, men man sidder for det meste ned ellers vil det ikke hedde siddepladser, men at synge og juble kan ingen med følelser for klubben brokke sig over, så skal de blive hjemme

    Personligt har jeg aldrig oplevet det som et problem. Handler vel lidt om man skal kunne give plads til alle, men måske synger I af h til :))) spøg til side

    Du skriver ikke som en der ikke viser respekt for andre medmennesker, så tænker ikke du gør noget galt.
    7 enige · 5 god kommentar
     
    • @GARFIELD jeg vil ikke afvise at jeg er usædvanligt tonedøv og ikke har en tone i livet :-) Det kan selvfølgelig være det de klager over...
      1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Jeg er ved og eksplodere når jeg læser sådan noget, det er så trist hvis klubben/kontroløre/fans er med til fjerne den fantastiske stemning , og oplevelse det er at stå op. Nu står jeg også næsten altid op, og de skal bare få flyttet buen væk, så det bliver rene ståpladser ligesom der er hele vejen over ved svinget til langsiden, hvor plexiglasset afskære tribunen med langsiden, jeg tror sagtens der skal blive fyldt op med stående på øvre over til og med buen, og så kan buen blive flyttet ned i det andet hjørne på samme langside (sæsonkortholderne) som gerne vil nyde stemningen i buen fra sydsiden øvre/nedre, men ikke rigtig bidrage. så bliver der også mindre plads til alle de fri biletter som ofte ikke dukker op, og skaber tomme sæder i modsatte ende til: sponsor biletter, gamle venner af klubben pladser, presse & div. samt foreninger og lign. skær ned på det pis, og så lad rigtige fodboldsfans komme til.
    3 enige · 3 god kommentar
     
    • AB76
    • AB76   20. februar 2025   

    • @MetroTilStadion
      Når du nu skriver at buen bare skal flyttes væk og området skal laves om til rene ståpladser, mener du vel unummereret siddepladser?
      Rene ståpladser er der jo kun på sydsiden nedre.

      Jeg er ikke enig i at man bare skal flytte buen ned i den anden ende. Man har allerede flytte mange faste pladser i forbindelse med det nye stemningsafsnit på øvre, hvilket sjældent er udsolgt, så at udvide dette område vil ikke give mening.
      Mange af dem der sidder i buen og området omkring har tidligere stået fast på sydsiden og i svinget, men har måske nået en alder hvor man godt vil have faste pladser og ikke har lyst til at sidde nede i enden ved udebaneafsnittet. Da der er udsolgt på langsiden, er området i og omkring buen eneste mulighed.
      Mig bekendt er der i øvrigt ikke nogle der beder en om at sætte sig ned eller tige stille i det område.
      1 enig

    Se 2 flere kommentarer

---

  • OK, det lyder ikke som om vi er helt væk, efter jeres kommentarer at dømme. Vores indtryk er at nogle - langtfra alle - bare gerne vil sidde på deres bagdel og nyde showet på Sydsiden uden at nogen skal forstyrre dem.

    Men vi fortsætter så. Tak for input!
    3 enige

  • Det er jo ret enkelt - har man købt en siddeplads så forventes det at man sidder ned under hele kampen, dog undtaget af fejring af scoringer, store chancer og lignende hvor man flyver op af sædet for umiddelbart at sætte sig ned igen eller man rejser sig op kollektivt når Sydsiden sætter scenen. Man kan ikke forvente at man som en mindre gruppe eller 2-3 personer tror man kan holde sin en stå op fest på en siddetribune, man ødelægger jo udsynet for dem bagved. Vil du have friheden til at så op når det alene passer dig så skal du ikke købe billet til en siddeplads, det er jo ret enkelt.....! Men selvfølgeligt skal man flyve op af sædet når der en en anledning på banen som giver anledning. scoring, groft frispark, ikke dømt straffe osv. ellers er der ingen grund til at tage på stadion -

    8 enige · 2 god kommentar
     
    • LJS
    • LJS
      Betalende bruger
      Top debattør
        20. februar 2025   

    • @Rasmus Stephansen
      Well argued.
      1 enig

  • Nej du tager selvfølgelig derind igen og synger bare endnu højere.. Du får mere energi ud når du står op...
    Så nej fox stop ikke noget af det dig og sønnen gør
    1 enig · 1 god kommentar

  • Kepgar
  • Kepgar   20. februar 2025   

  • Har siddet over på langsiden fler gange og har aldrig oplevet nogen be mig om det. Og så længe det handler om små sporadiske gang man står op, ved store chancere, ved indløb af spiller på banen og ved mål osv. ser jeg ikke noget problem i det.

    Men står man op flere gange i løbet af kampen af 5 minutter af gang kan jeg godt forstår at folk beder en om at sætte sig ned da det er sidde pladser, hvor der kan være børn bagved som måske ikke kan se noget også selvom de står op.
    2 enige · 2 god kommentar

---

  • Nogle mennesker er hysteriske, hvis man rejser sig op.
    Men BLIV ved med at råbe og synge - hvis folk ikke kan tåle det, så må de tage hjem til plejehjemmet.
    1 enig

  • Der hvor jeg sidder er det ikke et problem. Plejer også at orientere mig om andre står eller sidder. Gør andre omkring mig også.

    Så folk rejser sig rimelig samlet og sætter sig igen

    Men det er nok umuligt uden lidt uenighed når over 20.000 samles.

    Men med lidt fingergespitz plejer det at gå
    1 enig

  • Sang og heppen bør aldrig være et problem på et fodboldstadion. Klart at hvis I stiller jer op i længere tid på en siddetribune og dermed sørger for ingen bagved kan se kampen at I er til gene.

    Det svarer jo til at 30 mand satte sig midt i stemningsafsnittet og bare gloede på mobiltelefoner og ikke bidrog til stemingen.

    Vi er så heldige at have både stå og sidde pladser - man står jo heller ikke op i biografen eller sætter sig ned midt foran scenen på en stående koncert.
    2 enige · 2 god kommentar





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner