Skal vi hente en ny målmand?

Skrevet af Philip, 26. maj 2021

Nu tyder alt på, at Marvin ikke forlænger og derfor skal en ny målmand spille i næste sæson, skal Mads havde chancen eller skal der hentes en ny. 
 

Hvad tænker i?




Deltag i diskussionen




  • Philip
  • Philip
    Betalende bruger
    Top debattør
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      26. maj 2021   

  • Jeg hælder selv mest til, at Mads får chancen. Hvis man vurderer han ikke er klar, ser jeg to oplagte muligheder:

    1. Jesper Hansen, en rutineret målmand som er meget utilfreds med sin situation i FCM. Han er stadig blandt de bedste i ligaen og Mads ville kunne lære meget af ham. Jeg tror Jesper har 1-2 sæsoner mere i sig og så er Mads, Jonathan eller Lukas forhåbentlig klar.
    Økonomi: han er ikke helt billig i løn og der er intet videresalg så en ren omkostning.

    2. Peter Vindahl Jensen, han har udtalt han godt kunne se sig selv i en større dansk klub (Brøndby, FCK og FCM antager jeg). Jeg kunne godt se Peter spille to gode sæsoner i Brøndby for så at blive solgt.
    Økonomi: han har 1 år tilbage og spiller en position hvor spillere typisk ikke er så dyre (mit bud på en pris er 1 million euro). Han er dog nok ret billig i løn ift. Jesper Hansen. Derudover er et videresalg meget realistisk.

    Nævnte målmænd der næppe kommer til klubben: Rønnow, har et for godt navn i Tyskland. Det er kun CHL der måske kan lokke ham hjem. OC fra OB er nok for dyr med to år tilbage på kontrakten og som førstemålmand på u21.
    7 enige · 6 god kommentar
     
    • Barca
    • Barca   26. maj 2021   

    • @Philip Er MEGET enig med dig....jeg er faktisk lidt splittet , på den ene side synes jeg vi skal fortsætte med at tro på vores unge folk, og på den anden side, så skal vi spille en masse kampe i europe...ham Jesper Hansen han spøger altså i kulissen synes jeg!
      2 enige · 2 god kommentar
     
    • Dansplast
    • Dansplast
      Betalende bruger
        26. maj 2021   

    • @Philip Vindahl dropper for meget og tager nogle underlige og overvejede beslutninger ind imellem. Han er bestemt et rimeligt talent men så heller ikke mere. Det hele kommer vel an på hvad ambitionen er. Vil vi i CL skal vi have en målmand med mindst SL erfaring hvilket Mads ikke har specielt meget af. Da han ikke har kunnet slå Marvin af må det formodes han er lidt dårligere end en målmand som I mine øjne ikke er god nok til et CL kval. Omvendt vil det være fantastisk erfaring at få for en helt ung målmand, som jo intet har at tabe, med gruppespil. Og hvis han gør mine ord til skamme. Men. Hvis fcm mod forventning har den mindste smule, hvilket jeg ikke forventer med mindre de godt kan se der er koefficient point at tage hensyn til, lade de JH smutte gratis og siger tak for de mesterskaber han næsten egenhændigt har skaffet hjem til dem. Det som Lössl ikke kunne. Jesper Hansen har garanteret ikke glemt hvordan BIF fans viste deres sympati da hans bror var gået bort.

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        26. maj 2021   

    • @Philip - Jeg er meget enig i dine betragtninger.
      For mig afhænger det også af forsvaret. Hvis HH, Maxsø og Jung alle ryger, vil der ikke være den samme stabilitet, som Schwäbe havde foran sig. Derfor ville jeg være nervøs for at sætte en ung, uerfaren keeper ind. Specielt i Europa. I den situation vil Jesper Hansen være ideel.
      Kan vi derimod holde på både Maxsø og Jung, tror jeg at erfaringen i Europa kan være meget værdifuld for Mads Hermansen.

      En lille tanke jeg leger med er, om Jesper Hansen kunne presses lidt ned i lønkrav, når der nu er Champions Leauge at dufte? Hans EM chance er forspildt, så hvis han drømmen om noget internationelt, er BIF næsten eneste mulighed tilbage for ham.

    Se 2 flere kommentarer
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        26. maj 2021   

    • @Philip - Peter Vindahl så jeg gerne i klubben, men jeg tænker han er for dyr og for ung.
      For ung i den forstand, at vi allerede har 2 unge keepere vi har valgt at satse på, og dermed bliver han formentlig for dyr i transfer men ikke mindst lønkrav.
      Skal vi bruge større summer på en ny keeper, skal det i min verden være en med væsentligt mere erfaring og stabilt niveau.
      Men jeg havde gerne set ham som Brøndby målmand.

    Se 1 flere kommentarer
     
    • KJOE
    • KJOE   26. maj 2021   

    • @Philip Hvis der skal hentes ind, så synes jeg det skal være en, der har prøvet at spille i Europa. Som kan stå for presset og hjælpe os ind i det forjættede CL land.
      Ellers kan vores to unge drenge blive ligeså gode som Vindahl og så er der ingen grund til at handle ind.
      Har intet imod Vindahl. Super fin keeper med videresalgspotentiale. Men dem har vi allerede to af i Mads og Jonathan.
      Har lidt kilder på Jesper Hansen. Det forlyder, at han vil til Sjælland nu. Han ønsker at flytte tilbage. Tror ikke de forsmåede mellemledere på Heden, lader ham gå til os. Så det lugter af 1. Div eller en bænk i FCN eller FCK.

    Se 1 flere kommentarer

  • Syntes vi skal give den til Mads hvis man vurdere han er god nok, jeg tror dog personligt at CV henter en målmand ind.
    3 enige
     
    • Philip
    • Philip
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        26. maj 2021   

    • @Joblar jeg håber det samme og personligt tror jeg Mads er klar. Har du nogen bud udover dem jeg nævner?
      4 enige · 4 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Jeg tror ikke, CV ryster på hånden i forhold til målmandssituationen. Vi har to af nationens mest talentfulde, unge målmænd i Hermansen og Ægidius. De får chancen, med mindre Rønnow bliver tilbudt for en 5'er.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @mortenmadsen_ Håber du har ret ift. vores unge keepere. Det ændrer dog ikke på at vi bør hente en ny 3. keeper med erfaring (Ideelt Jesper Hansen, men han er nok for dyr til den rolle).

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Philip
    • Philip
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        26. maj 2021   

    • @mortenmadsen_ Tja netop i målet har CV vel ikke været kendt for bare at kaste en ung målmand ind. De hentede eksempelvis Nikolai Larsen. Men jeg håber vi bruger en af dem vi har.
      4 enige · 4 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Hvad med Michael Falkesgaard?
    Stort Brøndby hjerte, massere af spilletid/erfaring (dog ikke fra Europa) og han er formentlig ikke dyr tænker jeg...
     
    • Philip
    • Philip
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        26. maj 2021   

    • @skj6986 Jeg håber vi satser noget højere Falkesgaard. Han kan blive en ny Tørnes (3. keeper), men ikke mere ene det i min verden.
      6 enige · 4 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer


  • Echo46
  • Echo46
    Betalende bruger
      26. maj 2021   

  • Uanset hvad, skal der en målmand ind, hvis Tørnes, som ventet, heller ikke forlænger. Det springende punkt må være om det skal være et supplement som rutineret tredjemålmand eller en førstemålmand fordi vi skal spille gruppespil og det måske, trods alt, er for stor en mundfuld og lidt urimeligt, at han skal kastes i ilden i det omfang. Jeg håber på Rønnow hjem og Mads H på udleje - eksempelvis i Lyngby som mangler en keeper nu?
    5 enige
     
    • Philip
    • Philip
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        26. maj 2021   

    • @Echo46 helt enig. Hvis vi henter en ny 1. keeper så skal Mads lejes ud. Her er der et par muligheder: Lyngby, Helsingør, HB Køge alternativt en af de to oprykkere.
      4 enige · 4 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
      26. maj 2021   

  • Der skal investeres i fremtiden. Om et år kan Mads Hermansen have 32 SL, 4 Pokal og 8 CL kampe.
    1 enig
     
    • Dansplast
    • Dansplast
      Betalende bruger
        26. maj 2021   

    • @Saesonkort Du skal nok ikke forvente CL gruppespil hvis vi stiller op med en målmand nærmest helt uden SL erfaring. For 10 måneder siden var der nogle som kaldte undertegnede og BIF til jeg dør alskens underlige ting fordi vi sagde BIF ville tage guldet. Jeg kan ikke huske alle de underlige psykiske lidelser og andet i stil med landsbytosser vi blev tildelt/kaldt men at tro vi kommer succesfuldt gennem et CL kval som end ikke har SL erfaring er tæt på at kvalifisere til de samme påhæftelser. De kommer dog ikke her fra for tænk nu hvis du har en fornemmelse og har ret. Det håber jeg fandme du har for jeg ved at når man har de dér udefinerbare fornemmelser er det sgu fordi energien eller hvad det er bærer den vej.
     
    • Dansplast
    • Dansplast
      Betalende bruger
        26. maj 2021   

    • @Saesonkort Du skal nok ikke forvente CL gruppespil hvis vi stiller op med en målmand nærmest helt uden SL erfaring. For 10 måneder siden var der nogle som kaldte undertegnede og BIF til jeg dør alskens underlige ting fordi vi sagde BIF ville tage guldet. Jeg kan ikke huske alle de underlige psykiske lidelser og andet i stil med landsbytosser vi blev tildelt/kaldt men at tro vi kommer succesfuldt gennem et CL kval som end ikke har SL erfaring er tæt på at kvalifisere til de samme påhæftelser. De kommer dog ikke her fra for tænk nu hvis du har en fornemmelse og har ret. Det håber jeg fandme du har for jeg ved at når man har de dér udefinerbare fornemmelser er det sgu fordi energien eller hvad det er bærer den vej.

  • TeamChe
  • TeamChe
    Betalende bruger
      26. maj 2021   

  • Hvis det kan lade sig gøre, så lej Kamil Grabara for en sæson.
    Han har været rigtig god for gymnasterne og har den superliga erfaring Hermansen og Ægidius mangler, men er samtidig en ung keeper, der kunne passe godt ind i målmandsgruppen. Så kan Hermansen eller Ægidius få noget kamperfaring i pokalen
     
    • @TeamChe Synes det er uambiøst med to unge talenter at sige de kan få pokalen. Det er måske 2-3 kampe, hvis det går som forventet, når vi også er i Europa.

      Synes vi bliver nødt til at satse på dem, hvis de nogensinde skal slå igennem hos os.

    Se 1 flere kommentarer


  • Lasse P
  • Lasse P
    Betalende bruger
      26. maj 2021   

  • Jeg kunne også godt se en Jesper Hansen på en 1-årig kontrakt i klubben. Det ville være stærkt. Sker det, så skal Hermansen kompenseres med at han får samtlige pokalkampe, og måske en lovning på, at han også får 5 superligakampe til at vise, at han er klar til at tage over næste sæson igen.

    Vælger vi til gengæld ikke at hente en ny ind, og give Mads chancen, så er jeg helt med på den også. Vi skal ikke afvige fra vores plan om at bruge de unge spillere.

  • Jeg har nævnt ham før, og gør det gerne igen: Patrik Carlgren fra Randers ser spændende ud. Rønnow kommer ikke hjem - tjener simpelthen for meget i Tyskland (med mindre han har kontraktudløb snart)
     
    • @Forza BIF Han har mig bekendt lige frolænget sin aftale med Randers.

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Forza BIF Synes også Carlgren er spændende, spillede senest en virkelig stærk pokalfinale, men med 29 år falder han udenfor CV plan, med mindre der gælder lidt andet for målmænd..

      Minder mig lidt om Lars Høgh når man ser ham.
     
    • @Forza BIF jeg kan ikke se Randers sælge ham, han har lige forlænget sin kontrakt, Randers skal spille europæisk også vil de sku ud og købe en ny målmand hvis de sælger ham, det lyder som om at det godt kan blive dyrt.

    Se 3 flere kommentarer

  • Dansplast
  • Dansplast
    Betalende bruger
      26. maj 2021   

  • Ved godt det ikke har noget at gøre med emnet. Rotterne vil jo gerne købe Wass. Kom i tanker om at der i Spanien er tvunget frikøbsklausul. Lavede derfor en søgning på Daniel Wass frikøbsklausul. Den hedder 596 millioner kroner. Måske grunden til der ikke er kommet mere ud af den historie som med rimelig stor sikkerhed er en and.


  • Jeg synes umiddelbart vi skal holde os til strategien, og rykke Mads Hermansen frem som 1.keeper.

    Det vil være et sats, som det altid er med unge spillere, men vi har lykkedes med netop det big time under NF.

    Hvis ikke det NF har gentaget flere gange, at man tror på Hermansen og han er tæt på Schwäbes niveau er rigtigt, så synes jeg NF har et mindre kommunikativt problem. Og det tror jeg bestemt ikke han har.
    1 enig
     
    • @Christian Brøndbyman Ser også både OB med Oliver C. og FCN med Peter Vindahl har to stærke unge keepere, og NF er slet ikke bange for at bringe vores unge i spil, hvis de har niveauet..
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Det meget korte svar er ja og det er ene og alene pga erfaringen som Hermansen ikke har.

  • Hvis vi skal opretholde en tro på masterclass målmænd, så skal de også have chancen. Vi har købt en ny ung målmand samt kørt Hermansen i stilling til næste sæson. De bør få chancen på mål.

    Ja så ville jeg ikke have noget imod at nogle løn kroner gik til Jesper Hansen, så vidt han var indforstået med at det var kort varigt og de unge står primært. Jeg ved ikke helt hvordan det kan sættes op, men kunne det lade sig gøre, så ja. Intet problem for mig.





KØB GULDBOGEN VI STÅR HER STADIG 2020/2021