Fodbold live resultater




Skal vi tilbage til de gamle dyder?

Skrevet af BrianGideon, 8. august 2025

Jeg synes vi fik nogle gode resultater inden europa kampene begyndte og nu er vi tilbage, hvor vi var da Birk blev ansat. Min kritik af ham har været rigtig fra starten af og der er mere eller mindre ikke noget der kan redde hans karriere hos BIF. INGEN tror, at han kan forbedre holdet eller rette op den fadæse fra igår. INGEN! 

Så hvad skal der ske nu?

Hvis jeg skal tillade mig og være eksperten, så vil jeg gå tilbage til de ting som gjorde Brøndby gode i gamle dage. Men først skal vi lige erkende, at vi gik over til et 3 mands forsvar fordi Zorniger ikke havde hurtige forsvarer eller ville bruge 3 mand dengang. Så der skulle rettes op på noget defensivt dengang. Nu virker det bare til, at vi skal starte helt forfra. Det lyder nærmest forræderisk, at sige vi skal kigge FCK's vej og se på hvordan de kom ud af den pinlige periode de havde i gamle dage.

Vi skal have en rutineret og international kapacitet som FCK fik i Roy Hodgson og ikke en DBU uddannet nar. Ja, undskyld men fodboldmæssigt er han lige så dum, som den frisure han render rundt med. Nå men nok om den katastrofe til Birk. For mig er han et kapitel vi bare skal glemme hurtigst muligt. 

Vi har haft succes med 2 opstillinger gennem tiden og det er nok her vi skal kigge hen for, at rette op på den synkende skude vi er blevet. Under Michael Laudrup var vi ret gode i en 4-2-3-1 opstilling og den kunne nok også godt virke med de spiller typer vi har nu. I hvert fald i SL regi. Men jeg tror egentlig vi havde haft mere succes, hvis vi havde gået tilbage til den 4-4-2 vi praktiserede i utallige år og som nok er den mest stabile opstilling i fodbold generelt. Nu om dage vil alle bare spille som Man City eller på en eller anden påståelig moderne måde. Det er bare ikke lige det vi ser skabe succes. 

FCK fortsatte med Ståle og hans betonfodbold. Det var forholdsvist kedeligt, men det skabte resultater som blev grobunden for det rige hold FCK er idag. Igen var det en stabil 4-4-2 opstilling som skabte successen. Jeg ved godt, at der er mange herinde som skriger efter en 4-3-3 opstilling, men det har vi slet ikke gode nok offensive spillere til. Det vil bare ende i en 4-5-1 opstilling ligesom vores 3-4-3 ender i en 5-2-3 opstilling...

Jeg tror vi havde skabt et resultat med en 4-4-2 opstilling igår og bare spillet sikkert, men det er jo ikke eksotisk og offensivt nok. Så løsningen nu vil nok være en erfaren udenlandsk træner kapacitet, tilbage til en opstilling der rent faktisk virker og en helt anden slags attitude på og udenfor banen. 




Deltag i diskussionen




  • Hvordan tror i vi får rettet op på den her synkende skude...?

  • ivanow
  • ivanow
    Betalende bruger
      8. august 2025   

  • Vi skal helt klart tilbage til nogle andre dyder, om det skal være nogle gamle, skal jeg lade være usagt. Men at kigge på de unævnelige inde fra Østerbro og sige vi bare skal adoptere samme opstilling, er for mig både usmageligt og for simpel en tankegang.

    Vi skal helt klart ændre udtrykket og måden vi gerne vil spille på, det er nævnt 117 gange. Men det går alt for langsomt for ofte i vores omstillinger. Kan ikke huske hvem der nævnte det i forrige Brøndbylyd, og du nævner det selv her, men det lader til vi ønsker at spille totalfodbold ala Man City, og det har vi hverken dygtige nok spillere til at eksekvere eller penge nok til at købe dem der kan udføre det.

    Så ja der skal ændres på attituden og måden vi gerne vil spille fodbold på, så det ikke ligner et håndbold angreb hver gang vi har bolden. :)
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @ivanow Jeg nævner vores ærkerivaler fordi de netop har haft succes ved at bruge en 4-4-2. De sejlede også rundt og var decideret pinlige før Roy Hodgson kom til og jeg mener vi mangler en træner kapacitet i stil med ham.

      Og rent taktisk så har vi haft mange år med succes i en 4-4-2. Nogle af vores største legender er fra en tid, hvor spillede den formation og jeg tror det vil være en god ide og gå tilbage til simpelt spil med en velkendt opstilling. Vi havde nok ikke haft samme diskussion, hvis vi havde 4 på midten istedet for de 2 vi ender med hver gang. Og hvad nytter det med 3 i angrebet når det er offensive midtbane spillere vi har til at lege angribere...?

      Jeg tror det vil være bedre med en 4 mands midtbane og 2 angribere eller den opstilling Laudrup brugte med 2 skraldemænd på midten og så 3 offensive midtbane folk og en target mand i stil med Skoubo eller Elmander.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

  • Enig i alt du skriver. Ikke flere assistent assistenter og alle skal være buddy-buddy.

    Og nu siger jeg noget kontroversielt: Det gælder også fra tribunerne. Jeg er efterhånden træt af dem som snakker ih i det mindste er vores fans seje og synger endnu højere når vi fejler. Det er også et kæmpe problem, sæt nogle fucking krav til spillerne så det ikke bliver en sovepude. Hvis man vil ændre mindsettet og spillernes attitude på banen så fortæl dem fra tribunerne at de SKAL gøre sig fortjent til opbakningen og de SKAL kæmpe for klubben og logoet. Så kan det jo være vi rent faktisk får sange hvor vi ikke synger om de gode gamle dage, men om en ny tid.
    4 enige · 2 god kommentar
     
    • @LebogangHansen Det vil næppe hjælpe på noget som helst andet end af fans får deres frustrationer ud....

    Se 1 flere kommentarer

  • preben
  • preben
    Betalende bruger
      8. august 2025   

  • Jeg ved ikke om snak om systemer ændrer ret meget hvis ikke spillernes evne til.fight er til stede og det er det tydeligvis ikke. Derfor kan det jogodt være at mobilitet med udgangspunkt i 442 kan være en model, prøv at sætte spillere på...
    Vi har alt for få spillere der bruger sig selv måske også fordi vi har entrænerstab der heller ikke har overblik eller ideer
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @preben Derfor nævner jeg også (desværre) vores rivaler og dengang de ansatte Roy Hodgson, som er en god gammeldags træner type som kræver visse ting af spillerne og ikke gør fodbold sværere end det burde være.

      På nuværende tidspunkt vil jeg tilbage til den tid da vi havde et hold der virkede og det var mest i en 4-4-2. En Bjur på højre med Colding bag sig. Daugaard på midten, Lindrup på venstre og en Per Nielsen i forsvaret osv osv. Det var måske ikke så eksotisk, men det virkede og alle kendte deres roller og hvordan vi skulle spille. Dengang havde vi profiler på næsten alle pladser fordi spillerne kendte deres plads og hvordan vi skulle spille.

      Vores største problem i den periode var at finde en god venstreback. Det var mere eller mindre det eneste spiller problem vi havde dengang.

      Dog synes jeg nu også vi har en ok trup til, at bruge Laudrups 4-2-3-1 opstilling, men jeg tror vi skal tænke mere på sikkert spil i europa regi og der havde en 4-4-2 været bedre end det forvirrende pjat Birk har os praktisere med en skør 5-2-3 opstilling, hvor ingen rigtig ved hvad de skal og som beviseligt ikke virker...

    Se 2 flere kommentarer

---

  • #1964
  • #1964   8. august 2025   

  • Fair betragtning og pointe. Jeg har set samtlige kampe med BIF i denne sæson indtil videre, og jeg mangler at se en retning eller en tydelig spillestil. Det er som om vi ingen midtbane har. Vores modstandere står dybt og kører omstillinger, i perioder går de op i højt pres og lykkedes med at stresse os og ødelægge vores opspil.

    Vi har ikke spillerne til at stille det system som Birk gerne vil, og vi gør vores modstandere langt bedre end de er. Den er bare ikke længere.

    Jeg er enig i at vi bør gå tilbage til en 4-4-2 eller en formation hvor vi aktivt bruger spillerne i de positioner hvor de er bedst. Jeg er top frustreret over at se spillere spille udenfor position, det er jo nærmest fodboldens ABC vi lige smider til hjørne ved at bruge spillere i forkerte positioner.

    Jeg er også enig i at vi bør bruge penge på at få en kapacitet på trænerposten. Jeg snakker ikke om Zorniger men om hans måde at agere chef på. Lige på og hårdt.
    2 enige · 1 god kommentar

  • mimor1
  • mimor1   8. august 2025   

  • Vi skal have et system og spille med det. Vi skal ikke opfinde nye positioner til spillerne og kalde dem hybride. Og vigtigst af alt. Vi skal have FJERNET ordet som CV fik indført. Pragmatisme.
    Vi er Brøndby og skal være kendt for at spille offensiv agressiv fodbold.
    Lad os bruge nogle sæsoner og blive FCN på steroider.
    Hvem fanden gider at se på at bolden spilles mere tilbage end frem. Kommer vi foran, så trækker vi os tilbage.
    Jeg er flov over at vi som Brøndby vil tillade det og være det bekendt.
    2 enige · 2 god kommentar

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      8. august 2025   

  • Brøndby kommer aldrig til at spille effektivt tiki taka bold.
    Vi har alt for meget fokus på spillet med bolden, men vi overser en ligeså så vigtig detalje, hvis ikke vigtigere, nemlig spillet uden bold.
    Vi vil gerne være et spil- og kampstyrende hold, der kontrollerer kampene, men er det vejen at gå.
    Vi vil gerne have succes europæisk. Men her vil vi som oftest, og forhåbentligt, møde hold der er bedre end os selv.
    Så skal vi jo ikke prøve på at kontrollere kampene.
    Ret beset, så er det jo heller ikke den formel, der har givet FCK og FCM succes europæisk.
    3 enige · 1 god kommentar

  • Jeg tror ikke man skal gå for meget op i om vi spiller 4-4-2 eller 3-5-2 mv. Det er ikke voldsomt afgørende og viser jo i øvrigt kun hvordan man stiller op mod bolden ikke når man har bolden.

    Vores nuværende hold mangler:

    1: En samlende lederskikkelse. Hvem bestemmer på vores hold, hvem er chefen der hanker op i de andre? Da Maxsø var her hørt man ofte hvordan han pressede de andre også til træning. I dag har vi en flok flinke guttere, men ingen der banker i bordet og siger nu strammer vi ballerne. Da Kvistgaarden sagde farvel tror jeg det sidste rigtige vinderhjerte forsvandt fra truppen.

    2: Vinderkulturen - Synes vi ofte igennem mange år har haft trupper hvor viljen til at vinde har været tynd. Jeg ser desværre mere vinderkultur hos FCM/FCK hvor man i højere grad er villig til at lide for en sejr. Et pinligt eksempel er at det er 10 år siden vi slog et bedre hold ud end os selv i EL sammenhæng (Berlin). Siden har vi altid tabt over to kampe når vi har mødt et bedre hold (og en masse eksempler på at tabe til middelmådighed oveni).

    3: Opstillingen - man kan godt kritisere Birk, men spillestilen (ikke formationen) er formentlig dikteret af GFH. Jeg synes Birk egentlig stiller op i samme formation som jeg ville gøre med de spillere der er til rådighed. Vi må bare så småt konstatere, at den opstilling ikke kan spilles med de spillere der er til rådighed og tabet af Suzuki og Kvisten der lå og pressede bagkæden hos modstanderen nu er væk. Midtbanekonstellationen er stadig ikke fundet - ingen af vores midtbanespillere er bedst på en to-mands midtbane slet ikke uden et angreb der deltager meget aktivt i presset.

    4: Manglende skraldemænd - hvem i den nuværende trup er skraldemænd der kan li' at tage de sure meter og presse modstanderen til fejl og skaffe bolden. Få om nogen - næsten hele vores trup er spillere der bedst kan li' at have bolden og er kreative i deres udgangspunkt.



    1 enig · 1 god kommentar

---

  • Apropos gamle dage, så virker diagonalafleveringer stadig. De få gange, de er blevet lavet, er der blevet skabt bare en smule, synes jeg at se, så måske Søren Colding ikke har levet forgæves...
    1 enig · 1 god kommentar

  • #1964
  • #1964   8. august 2025   

  • Jeg vil tillade mig at smide 2 navne på bordet, som muligheder til at erstatte Birk. De 2 er da rigtige leder typer på en trænerbænk, og begge er ledige. Bo Svensson og Jess Thorup.
    Hvad siger i ?
     
    • @#1964 no fucking way til flere fcc'er i Brøndby. Tal om lejesvende. Vi skal have en udenlandsk træner der giver en ragende fuck om du hedder Wass og tror du er gudsgave eller Bischoff der er for smart til sig selv. Undskyld sproget, men det på tide med en oprydder som kan eje omklædningsrummet og som ikke er tynget af noget som helst forhold til Brøndby.
      1 enig · 1 god kommentar

  • Kentex
  • Kentex   8. august 2025   

  • Ja tak til 442.
    1 enig





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner