Fodbold live resultater




Tiden er inde til en ny træner

Skrevet af Vainio74, 2. october 2022

Jeg sidder i skrivende stund rimelig fattet ikke engang sur eller skuffet over resultatet, men hvis ikke klubben langer en fyring imod træner teamet i morgen mandag vil jeg opfatte klubben som piv hammerne useriøs, 4 kampe med de "nye" spillere og intet INTET  er forandret eller forbedret, Vallys er det eneste lyspunkt over de 4 kampe men han alene kan ikke klare ærterne. NF stiller med Marxø som overhovedet ikke passer ind i et 2 mands forsvar, Rado bliver ved med at få genvalg på trods han heller ikke passer ind i systemet eller har evnerne til det, i dag stiller vi med Divkovic på toppen, hvorfor om man må spørge, han har også bevist han passer heller ikke ind i systemet. Ja så kommer den med undskyldning med Niller gav os et mesterskab for 2 år siden eller han fik ikke gode spiller MEN, jeg tænker Niller siger god for spillere CV finder ellers er der fandme noget helt hammerne galt på direktionsgangen. Jeg håber inderligt for klubben skyld at CV har forudset dette og er klar til handling, vi har altså lige spillet 3-3 med Lyngby på hjemmebane med en fantastisk opbakning det må da ringe nogle alarm klokker ude på vestegen. Selv hvis vi havde vundet 3-2 ville jeg ha' skrevet det samme opslag for vi er vitterlig ikke kommet nogle vejene siden mesterskabet andet end baglæns og ja CV er heller ikke uskyldig her men nu har Niller fået gode spillere og vi ser bare ingen forbedring.




Deltag i diskussionen




  • Hørt

  • Ja tiden er inde nu. Måske vi skulle have gjort det før landsholdspausen ligesom FCK men tiden er inde nu. Og Retov ryger nok samme vej.
    3 enige

  • Vi har været meget tålmodige med Niels. Men det omhandler jo ikke kun i dag.
    Siden nytår har vi fået 30 point på 26 kampe.
    Hvis vi fjerner de første 4 kampe efter nytår er det 20 point på 22 kampe.
    I dag var kampen vi skulle vinde for at man kunne tro på projektet og det fejlede.
    Derfor forventer jeg også en fyring senest i morgen
    2 enige

  • Please, brug din enter tast. Det er rigtigt det du skriver, men det er virkelig svært at læse.

    Nogle linjeskift gør det hele så meget nemmere.

    Sådan her, eksempelvis.

    Men NF skal fyres. Man kan ikke begå så store taktiske fejl som vi ser i dag og stadig have et job i Superligaen. Jeg har ellers forsvaret ham, men han har mistet grebet.

    Tabellen alene bør sende ham ud.
    2 enige
     
    • Mogens
    • Mogens   2. october 2022   

    • @Porstmand Per Kortere sætninger ville også hjælpe :)
      1 god kommentar

---

  • Ruddi
  • Ruddi   2. october 2022   

  • vi er begyndt og skore mål,håber sku han snart går tilbage til 35 2 eneste problem er om heghaim er klar at fyre træneren nu ville være tåbeligt,det er vel ikke kun nf der er skyld i vi ikke kan hålde stand til sidst

  • Bjarke
  • Bjarke   2. october 2022   

  • Jeg ville ønske at Niels kunne holde til kontraktudløb og levere os i en top 4, med semi finale eller finale i pokalen.

    Desværre er der intet tegn på fremdrift. Retov er nok også en del af problemet.

    Håber på ny træner som vil satse offensivt men stadig ungt.
    1 enig

  • Et af de problemer NF har mener jeg, at der ingen konsekvenser er på holdet med en dårlig præstation. Hvis en spiller ikke leverer så skal han bænkes, så er det fuldstændig ligemeget om det er Wass eller Maxsø, på bænken med dem hvis de ikke lever op til det man må forvente.
    1 enig
     
    • Vainio74
    • Vainio74
      Betalende bruger
        2. october 2022   

    • @DetVildeVestegn må vel også gælde på træner posten
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

  • Mogens
  • Mogens   2. october 2022   

  • I første omgang skal vi tilbage til 352. Maxsø passer kun i et tremands forsvar. Rado skal have en pause. Andersson skal hentes til Januar. NF skal have chancen de næste to kampe med 352, dikteret af CV. Uden min 4 point skal han vide at det er slut. Retov skal ud asap. Bliver NF skal der hentes to nye assistenter nu. Viborg skal kontaktes i forhold til Jacob Friis til Januar. Der skal så fastlægges at system, en spillestil, som Jacob skal følge.
    1 enig

---

  • Ser det for mig, Niels Fredriksen bliver fyret i morgen mandag og David Nielsen kommer og sætter ild i det, lidt som med Vallys.
    Er sku bange for, at CV har et godt øje til David.
    Det er godt nok hårdt at være Brøndby fan pt.
     
    • Vainio74
    • Vainio74
      Betalende bruger
        2. october 2022   

    • @Knapholm ja hvis det sker glemmer Alpha da alt om Vallys
     
    • Mogens
    • Mogens   3. october 2022   

    • @Knapholm Ville godt nok være ked af, at se DN som træner for Brøndby. Jeg tror ikke det er ham vi har brug for…
      1 enig
     
    • @Knapholm
      CV er også på vippen, tror jeg.

  • Jeg har også forsvaret nf men det går ikke længere med ham ved roret, ja han fik et mesterskab med Bif i2021 men siden er det gået ned af bakke med spillet trods tilgang af stærke spillere som wass, ohi og vallys . Spillerne virker opgivende, utroligt at vi ikke kan vinde idag over bundproppen lyngby , hvilket bl.a. er trænerens ansvar, at få vendt, så derfor må der nye kræfter på trænerposten nu!!!.
    4 enige

  • joobs
  • joobs   2. october 2022   

  • 5 sejre i 23 kampe. Suppens 3. højeste budget. Han har kontraktudløb til om 9 måneder. Jeg tror NF hverken ved hvilken formation eller hold, som er det bedste. Der er pres på...

  • SSN
  • SSN
    Betalende bruger
      2. october 2022   

  • Thomas Thomasberg tror jeg være en stor gevinst og kunne få sat skik på vores dødbolde. Det er jammerligt at se på.
    2 enige
     
    • @SSN Interessant bud

---

  • Joblar
  • Joblar   2. october 2022   

  • Helt enig det trænerteam har kun afviklet holdet siden mesterskabet, nu har man fået kvaliteten og intet er ændret, gad vide om de andre spillere der har været udskammet i virkeligheden er så dårlige, måske det er trænerteamet der er problemet, det er ihvertfald min konklusion.
    1 enig

  • Min opbakning tippede nok i dag - da jeg VIRKELIG følte, at den blev smidt fra bænken. Synes ellers at det var godt set med Oscar S. i front. Men derfra - synes jeg, at der blev taget forkerte eller ingen beslutninger fra bænken. For det første synes jeg, at Slimane fik for lang snor, Divkovic skulle ud i pausen og at Rado ikke blev skiftet med Bell tidligt i kampen fattede jeg HAT af. Men jeg ved 2 ting:
    1) NF er garanteret en bedre træner end mig
    2) Jeg skal sove på denne oplevelse først - da jeg lige nu er meget følelsesladet

    Så… det kan jeg sgu ikke svare på lige nu:):)
    Men en følelse siger mig, at den er ved at tippe….
    2 enige · 2 god kommentar

  • 19Magic64
  • 19Magic64
    Betalende bruger
      2. october 2022   

  • Jeg har forsvaret NF hele vejen, men ligner nu han er kørt fast!

    At give Radosevic og Hedlund så lang snor som de har fået, ligner lidt manglende handlekraft, når man har kunne spille Bell i stedet for Rado, og alternativerne til Hedlund er en lille håndfuld..

    Jeg tænker Rado, Hedlund, Rosted og Maxsø måske skulle videre, så vi kunne få ny dynamik i truppen.
    Ser Tshiembe som vores stærkeste forsvar, og Alves, Heggheim og måske Wikström er fine som udfordrere til den anden plads..

    Kunne Per Frandsen i Hvidovre være et bud på ny træne?
    1 enig
     
    • @19Magic64 kender ikke så meget til Per’s meritter. Er han dygtig taktisk, til at udvikle spillere eller hvorfor tænker du han ku være interessant?

    Se 1 flere kommentarer

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      2. october 2022   

  • Jeg havde godt nok håbet på, at vi kunne køre Niels Frederiksens kontrakt til ende, og så gøre status dér. Men jeg er meget enig i, at der ikke er sket meget udvikling, i hans tid i klubben.
    Ja, han gav os et mesterskab, på pragmatisme. Jeg er ham evigt taknemmelig for dette mesterskab, for det var en stor dag i mit liv. Men jeg har alle dage været imod denne pragmatisme. Brøndby bør have eet fast spilkoncept. Vi skal ikke indstille os på modstanderne og prøve at hutle os nogenlunde igennem. Og vi skal for Gud skyld ikke stille os tilbage og afvente vores modstander.
    Og hvad er der blevet af at spille vores spillere hvor de er bedst? Wass, Superligaens bedste spiller, på højre back, hvor vi har 2 andre spillere. Wass skal ind på midten og spille resten af holdet gode.

    Men jeg håber først man fyrer NF, når man har en plan. For det nytter ikke noget med Retov, til at overtage. Han er lige så meget en del af dette.

    Jeg vil snart se noget vildskab.
    7 enige · 2 god kommentar

---

  • Jeg må jo bare erkende at min tålmodighed med NF er ved at løbe ud. Han ligner efterhånden også en der er bare venter på at blive fyrret.
    Man virker fastlåst i dine ideér og de taktiske genistreger udebliver.
    Jeg er frisk på at bytte ham med Jesper Sørensen.
    2 enige

  • Jeg er ikke enig. Som Tøfting sagde i Onside, så har man nu i 2 sæsoner ikke fået nye spillere fra start, i hvert fald ikke dem, man ønskede eller havde brug for.

    Vi er helt enige i, at Lyngby er et hold, der skal kunne bankes på Brøndby Stadion, og jeg er også enig (både med mig selv og andre) i, at dødboldene skal vi være markant farligere på. Vi får jo de hjørnespark, der skal til, men jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst har scoret på en standardsituation.

    Man glemmer også lige, at Ohi og Hedlund ikke var med i dag. Vi spiller med en del unge, og så er der Rado! Han er ved at være en torn i øjet på mig. Jeg kan godt li' ham, men han hører ikke til på den bane mere. Han burde i hvert fald ha' en pause på bænken!

    Så lad NF blive, og stop hurtigst muligt snakken om trænerskift. Det bidrager kun til mere kaos og frustration.
    1 enig
     
    • @Nielsen81 øøøøhh, du skriver bl.a. at man ikke skal glemme:“at Rado ikke hører til på den bane OG burde få en tur på bænken”.
      Det lugter da MILDT sagt af et træner-issue….?????
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      2. october 2022   

  • Super fine alternativer hvis NF bliver fyret i morgen, CV ville ikke stille op til interview i onside hertil aften, måske er der noget i gære, jeg tænker vel at CV har en plan B i stilling under landshold pausen

  • MicFys
  • MicFys
    Betalende bruger
      3. october 2022   

  • En katastrofe -Træner teamet bør skiftes ud.

    Der er ingen retning på spillet, det er for passivt og ingen spilleglæde.
    Der er gået football-manager i taktikken og nørderne i taktikrummet har gjort spillet så besværligt at spille, at glæden er forsvundet.

    Spillet på banen er ikke BRØNDBY, som jeg kender det, helt tilbage fra hvor de startede.... At vi styrede kampene, at der blev spillet underholdende fodbold. Og vi for enhver pris VILLE VINDE!!!

    Der kan også være sket noget forandring i gruppedynamikken, med nye spillere og nye chefer, at der er nyt hieraki og spillerne ikke længere spiller som team.
    Noget skal ske.

    Træning af dødbolde er simpelthen for ringe, og det har været ringe i flere år. RETOV duer ikke til dette. Og jeg forstår ikke, han kan fortsætte
    Der skal en dygtig tysk træner ind, der kan købe ind på brøndbys spilkoncept og måde at udvikle spillere på
    2 enige

---

  • Der er virkelig mange, der bare vil have NF/MR smidt på porten. Her mandag formiddag ser jeg kun eet navn (Thomas Thomasberg ) som mulighed.

    Jeg synes det er for billigt bare at brokke sig, men ikke komme med alternativer. Bare ideer, i det mindste.

    Jeg ved ikke med hjælpetræner, men jeg tror at David Nielsen kunne være een, der kunne få energi og vildskab ind i drengene. Hvis det kan lykkes så godt (i en periode) i gymnastikforeningen, så burde det være meget bedre i BIF med de bedre spillere, der trods alt er.

    NF er super sympatisk, jeg ønsker ham alt det bedste, men jeg er nu af den overbevisning, at der skal en træner ind, der kan sætte ild i spillerne.

    Just my 5 cents - sagt med al respekt for det nuværende trænerteam.
     
    • @Hansen64 er det ikke bare sådan at vi indbilder os selv, at vi har bedre spillere end gymnastikforening en.
      Realiteterne og tabellen viser noget andet.

      Thomas Thomasberg kunne godt være en mulighed, men fri os for David Nielsen, han passer ikke ind i Brøndby.
      Jeg vil ikke sætte navn på en assistent træner,
      Da jeg mener cheftræneren selv skal sætte sit team.

    Se 2 flere kommentarer

  • Barca
  • Barca   3. october 2022   

  • Er desværre efterhånden enig....også Retov skal væk (de dødbolde er jo helt væk)......vi ligger til nedrykningsspil (måske mod både AAb, AGF og FCM!!!)...mon ik der skal nyt trænerteam ind i vinterpausen!
    1 enig

  • Jeg er enig så langt, at Niels for mit vedkommende har udspillet sin chance for en forlængelse af samarbejdet til sommer. Men dem af jer der bare skriger op på at panik-fyre hele staben + sportslig ledelse, fordi det lige pt. er stolpe ud.. Hvad er det ret beset I tror, at et bedre alternativ ville være lige nu og her?

    Vi har ikke et Jacob Neestrup træner-talent rendende i klubben lige nu, så der er ikke nogen internt, der kan tage over og hive os ud af krisen. Vi må forvente, at hvis NF ryger, så ryger Retov med i købet. Det bør han i hvert fald.

    Af ledige danske trænere med erfaring fra superligaen lige nu og her, er der følgende:

    - Jess Thorup (Nej tak)
    - Bo Henriksen (Nej Tak)
    - David Nielsen (Nej tak)
    - Lars Friis (Hmm, måske)
    - Carit Falch (For uerfaren imo)
    - Allan Kuhn (Hmm, måske)
    - Lars Olsen (For old school imo)

    Så er der visse trænere i nuværende job-funktioner som eksempelvis:

    - Morten Wieghorst, assistent A-Landshold (Har ikke præsteret som cheftræner imo)

    - Glenn Ridersholm, træner Norrköping (Har netop lige landet jobbet i Sverige, og et nej tak fra mig)

    - Thomas Thomasberg, træner Randers FC (Et spændende valg, men spørgsmålet er, om han vil overtage det her hold i krise, når han er kongen af et succesfuld Randers-hold. Ser ham nok også overtage fcm, fremfor os)

    - Per Frandsen, træner Hvidovre (Får meget ud af lidt i Hvidovre, men mangler erfaring fra superliga og er noget af et sats)

    - Jesper Sørensen, træner U21 Landsholdet (Kender klubben, spillerne og kulturen, og kunne være et bud, i sær nu hvor han missede U21-EM)

    - Daniel Agger, træner HB Køge (Vores vidunderlige styrmand, men ligesom Per Frandsen mangler han erfaring og vil være noget af et sats. Han har dog et navn, en ungdommelighed, som vil skabe ærefrygt bland spillerne, hvilket trækker op)

    Det som alle jer der skriger på en trænerfyring glemmer er, at vi højst sandsynligt står midt i en overtagelse. Og jeg tror både at:

    - En eventuel ny ejer/delejer vil have noget at skulle have sagt ift. en ny træner + stab

    - En ny træner vil se, hvem/hvordan/hvorledes salget af Brøndby IF går, og hvad vedkommende kan forvente af arbejdsbetingelser.

    Derfor tror jeg ikke, at I skal forvente, at vi smider vores stab på porten, før end at klubbens fremtidsplaner/visioner er forelagt af en eventuel ny ejer. Medmindre vi selvfølgelig falder fuldstændig sammen og taber med store og klarer cifre over de næste par kampe mod Randers, fck og AGF.

    Jeg synes også, at nogle af NF's beslutninger har været forkerte. Jeg synes at både Hedlund og Radosevic har behov for en tur på bænken, men jeg går ud fra, at Bell ikke spillede fra start, da han netop har spillet x2 landskampe med dertilhørende rejsetid til New Zealand.

    Det jeg dog ingenlunde vil klandre NF for er, at en HEL DEL af vores performancespillere underpræsterer i sådan en grad, at de simpelthen må kigge sig selv lidt i spejlet. Rado, Hedlund, Maxsø (de sidste 3-5 kampe), Wass (De sidste 2-3 kampe), Greve (Er først nu begyndt at spille stabilt og er inde i en god periode), Slimane (minus i går, men har også været skidt kørende) - De skal simpelthen hanke op i sig selv og levere på et mere kontinuerligt stabilt niveau. Det kan ikke passe, at det skal være en 22-årig målmand, en 16-årig offensiv spiller, en Tshiembe der kom fra 1 division og vores eventuelle nyindkøb i Vallys og Ohi, der skal bære det her hold.

    Lige nu er det stolpe ud. Meget stolpe ud faktisk. Vi lukker ikke/dræber ikke kampene, som Maxsø rigtigt nævner, og det gør at der opstår panik før lukketid i de sidste 10-15 minutter, hvilket nu har kostet to sejre mod Lyngby og Randers.

    NF skal ikke forlænges, da han ikke har rykket os nævneværdigt det sidste stykke tid. Men at skyde HELE skylden på ham, når vores erfarne spillere simpelthen ikke bidrager med det de skal, det synes jeg ikke er en fair måde at anskue det på. Vi vinder som hold og vi taber som hold.

    Lad os håbe, at vi kan overraske i de næste 3 kampe, som på papiret er yderst svære.


    1 enig · 1 god kommentar
     
    • LJS
    • LJS
      Betalende bruger
        4. october 2022   

    • @RommeTilPhiriOgSå Vel skrevet
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        4. october 2022   

    • @RommeTilPhiriOgSå - Jeg er sådan set enig i det du skriver. En panik-fyring hjælper ikke noget. Men som der blev snakket om i den seneste BrøndbyLyd, så er netop denne vinterpause ekstra lang. Så et snarligt trænerskifte ville måske den taktisk bedste løsning. Sæsonen kan nok ikke reddes, men man har en langt vinterpause til at få tingene på plads og så kan resten af sæsonen bruges på at bygge kontinuitet op. Frem for at vente til sommer, hvor vi kun har 3 ugers ferie.

      Jeg er er helt på linje med dig, når du siger, at vi ikke bare skal smide alle på porten, i panik.

      Jeg mener faktisk, at der skal styr på vores spillestil, inden vi sætter noget i værk.
      Men jeg ved ikke, hvem i ledelsen der bør tage denne beslutning. Men der defineres en helt fast spillestil, så CV kan købe spillere ind til denne og den siddende træner ved nøjagtigt hvad der forventes af ham/hende.

    Se 2 flere kommentarer

  • Spillet er ikke fantastisk, selvom vi har fået nogle ganske gode spillere ind.

    Nogle ville have en anden træner, men så kommer spørgsmålet:

    Hvem?

    Man er nødt til at have en erstatning klar, hvis man Beder NF pakke taskerne. Men hvem skulle det være?

    Jeg har personligt ingen bud, og de to trænere jeg har haft mest respekt for i superligaen de sidste 10 år er ikke en option, da den ene er A-Z og den anden er Ståle.

    Så hvem tænker folk skulle kunne ændre radikalt på resultaterne, hvis man VIL have en ny træner?

    Jeg er enormt meget i tvivl om hvem det skulle være, og derfor læner jeg mig op af den løsning der hedder: Behold NF..
    4 enige · 1 god kommentar
     
    • @Bastiano Men opsig med Retov

---

  • Tiden er ikke til at gå i panik. Trænerfyring vil ikke bringe nogen bedring. Frederiksen er en dygtig håndværker og det er der brug for lige nu. Måske vi skulle gå tilbage til 3 backforsvar for at stabilisere defensiven??
    Hermansen
    Heggheim Maksø Tschiembe

    Wass Rado Blas

    Hedlund Vallys Kvistgaarden
    Ohi
    1 god kommentar
     
    • Vainio74
    • Vainio74
      Betalende bruger
        4. october 2022   

    • @Michael Hansen ej der er vi totalt uenig, hvis han var så dygtig var han netop skiftet tilbage til 3-5-2 for en 2-3 kampe siden, han falmer rundt, vore spillestil er slet ikke til at få øje, vores gode spiller bliver trukket ned i kadence af den manglende spillestil og spillere såsom Rado bliver ved med at få genvalg, jo der skal en fyring til vi skal ha' nyt blod på bænken
      1 enig

  • Truppen er til mere end den nuværende placering.
    Vinterpausen med 3 mdr. spille pause virker oplagt for et trænserskifte istedet for at vente til NF kontraktudløb, med mindre NF genopfinder sig selv og placerer os i toppen og spillestil osv. følger med, jeg tvivler, men håber på det...

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
      4. october 2022   

  • Til at starte med...

    Har altid været en stor fan af Niels Frederiksen, men tiden er måske moden til noget nyt blod på trænerbænken.
    Ved godt at dette vil provokere en del, og min egen første indskydelse var også f..... nej.
    Men hvad med David Nielsen som ny cheftræner?....
    Ved godt at han har en fortid i de unævnelige og AGF, plus hans ofte lidt nedværdigende udtalelser om os.
    Men på den anden side, så vil han jo, om nogen, være en person/træner der vil kunne ruske op i nogle ting. Hvilket jeg synes vi har lidt brug for.
    Og så måske Lars Friis som hjælpetræner...
    Et come back til Alexander Zorniger, kunne selvfølgelig også være fantastisk.


  • labech
  • labech   4. october 2022   

  • Der skal helt klar ske noget. Ikke bare selve cheftræneren, men hele trænerteamet.

    Spørgsmålet er bare hvornår - og hvem der skal erstatte.

    Ift. hvornår:
    Selvom jeg også ønsker forandring her og nu - så er det svært at se hvad det skulle gøre af forskel at fyre Niels F med det samme og så lade Martin R tage over. Tror desværre vi er nødt til at vente til november - hvor der er tidlig vinterpause. Håber, at man arbejder i kulissen for gode alternativer i mellemtiden.
    Her spøger så også lige ejerstrukturs-spørgsmålet. Svært at kende tidshorisont på det, og hvorvidt det har noget at sige ift. trænerstab.

    Ift. hvem:
    Hvis det er den kendte hylde vi skal hente fra, ser jeg kun Thomas Thomasberg. Om han har snittet til at arbejde i en klub som Brøndby må der være andre der ved mere om..
    Til gengæld kunne man måske arbejde med at få Daniel Agger ind i trænerteamet - kunne være spændende af navn - men, ved ikke lige hvor meget af gavn.
    Sætter man ambitionsniveauet op - kan der måske hentes en ind fra udlandet, der ser det som et spændende projekt - men så skal der nok lige være afklaring omkring ejerstruktur og investeringer i truppen først.

    Jeg ønsker Niels F, alt det bedste og takker for mesterskabet. Han var den rigtige på det tidspunkt, men nu er tiden kommet til en anden.
    1 enig · 1 god kommentar

---

  • Tiden er inde til nogle ordentlige fans. Vil sgu hellere komme i Valby eller Sundby





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner