Fodbold live resultater




Tranfers

Skrevet af Morten100, 27. juli 2023


Jeg er spændt på at se hvad CV kommer med.

Jeg ved han venter til allersidst, men er bange for at det igen bli'r for sent ift. til at give JS en slagkraftig trup som skal nå at spilles sammen.

FCK henter den ene gode signing efter den anden.

Ligaen er startet, og vi mangler i hvert fald en til hver kæde. (Bænken skal være stærkere.)

Hvergang der står transfer-nyt på Tipsbladet og bold.dk så tænker man, nu må det være os..

Vi mangler en publikums-yndling ala Mukhtar, kan man ikke finde noget godt ala ham og kigge i retningen af Portugal. 
 

FCK har lige hentet Achouri og måske Mohamed Elyounoussi, to driblestærke frække spillere der kan afgøre en kamp på egen hånd (som erstatning for Daramy).

Hvorfor henter vi ikke så noget? Vi mangler altså nogle missiler som kan sætte Ohi rigtig op.

Jeg krydser fingre, ønsker, og håber at CV henter nogle spillere så vi taber kæben i stående applaus.

Synes vi har en okay start elver, men vi mangler noget på bænken som skal være lige så godt som Vallys og Evjen.

Hent nu en fræk teknisk god spiller som tager røven på hele superligaen..

Hvem kunne det være??

Forza BIF




Deltag i diskussionen




  • Spændende med Mateusz Kowalczyk.
    3 enige · 1 god kommentar

  • Solz
  • Solz   27. juli 2023   

  • Er ikke sikker på det ville ændre meget, hvis vi f.eks. kunne hente lige præcis Mukhtar, da JS muligvis så ville anvende Mukhtar som 8'er. Det hele har været så ujævnt under JS. Det virker ofte totalt tilfældigt om vi vinder, taber eller spiller uafgjort. Det er da klart at jo flere kvalitetsspillere vi køber, desto større er chancen for at vinde tætte opgør, men først og fremmest må JS kunne sørge for, at vi ikke kun spiller lige op med de hold, der har langt dårligere vilkår end os. Jeg håber hele tiden at JS finder nøglen til succes, men har foreløbig intet set, der peger i den retning.
    8 enige · 3 god kommentar
     
    • @Solz
      Enig, vi mangler den rigtige gameplan fra JS.
      1 enig
     
    • @Solz jeg tror vi siger farvel til JS ved årsskiftet, og at analysen vil være at JS i foråret 23 tog to skridt tilbage ved at skifte til 3-5-2 men forsømte at tage 2-3 skridt frem ved at være tro mod sin egen måde at se fodbold på.
      Foråret er spildt mælk og det betaler vi dyrt for i indeværende sæson
      3 enige · 2 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Der er simpelthen så mange modsigelser herinde;
    Man vil have en stærkere bænk, men samtidig skal man have en masse talenter med på bænken?
    Men disse talenter skal være vores egne, selvom vi kan hente nogle bedre udenlandsk.

    Der er simpelthen for meget af det.. kan ikke få det hele, medmindre truppen først bliver ryddet op, og det kræver ikke kun noget fra cv, men også fra spillerne selv, og at klubber er interreseret.

    Folk skal huske, hvis de eneste klubber der vil købe eks. rado, ikke vil betale hans fulde løn, så kan han bare sige nej. Og så er vi fanget - det er ikke cv’s fejl.
    8 enige · 5 god kommentar
     
    • @Detvender

      Enig i modsigelser osv.

      Men det er vel fordi at folk føler ikke vi får det ind på holdet som er sjovt at se på.

      Hvad med Emmanuel Sabi?
      25 år. Tænker han ville være en god alternativ spiller som erstatning for Slimane.
      Han er teknisk dygtig, kender superligaen og score ret tit.

      Står til 4.5 mill. Og har udløb juni næste år.

      Hvad tænker i?
     
    • @Detvender Det er meget smukt sagt. Vi skal have nye profiler, en bred trup med gode spillere til bænken. Samtidig skal vi bruge vores egne talenter, vi skal vinde hver gang og Wass skal spille den samme plads hver gang - folk er bare uenige om hvor den er.
      Vi er en tough crowd.
      1 enig
     
    • Solz
    • Solz   27. juli 2023   

    • @Detvender Jeg er egentlig meget enig, men synes også det er vigtigt at påpege, at selvmodsigelser kommer fra begge lejre.

      Det kan godt lade sig gøre at være kritisk, uden man samtidig er sortseer og ligeså kan man sagtens være positivt indstillet, mens man samtidig reflekterer over de ting klubben har fejlet med.

      Ind i mellem er der brugere, der simpelthen kun kritiserer og omvendt andre, der kun forsvarer alle klubbens dispositioner. Det kan man ikke rigtigt gøre noget ved, men tror vi alle har debatteret med sådan en type, uanset om vi har haft en kritisk eller mere positiv tilgang.
      5 enige · 4 god kommentar
     
    • @Detvender Hvem var det som forlængede med Rado og gav ham en psykopat løn + har hentet alle de andre spillere vi ikke kan afskibe??

      Det ville have givet mest mening for Brøndby at give CV losset (og gør det stadig) og derefter ansætte en som ikke skulle sluge sin stolthed hver gang en af hans mange fejlkøb skulle videre. En som kunne rydde op i truppen og sætte en kurs for den fremtidig strategi og spillestil. Derefter købe spillere som passede til denne. Men først og fremmest en oprydning efter en inkompetent fodbolddirektør.
     
    • @Detvender du skriver mange gode ting.
      MEN vi betaler virkelig dyrt for ikke for længst at have lagt os fast på en tilgang til spillet.

      Vi forlænger med Rado til en dyr løn fordi - antager jeg - vi vil videreføre den opstillingsbold vi blev mestre med hvor Rado var instrumental.
      7-8 måneder efter henter vi Bell som er en HELT ANDEN type 6’er. En der passer bedre til possession.
      Hvis du kan se retningen i alt det her, så uddyb endelig!
      1 enig

    Se 2 flere kommentarer

  • BT podcasten transfernyt forklarer rigtig godt at BIF ikke er så interessant for spillere på højere hylder, derfor kan vi være nødsaget til at vente indtil de attraktive spillere har undersøgt andre muligheder.
    4 enige · 2 god kommentar

---

  • Hvorfor er det at du vil hente kantspillere, når vi spiller uden kanter? Achouri er kantspiller, derfor henter vi ham ikke. Elyounoussi er også kantspiller, eller han blev i hvert fald brugt som kant i Southampton. Sabbi var også kant, da han kom frem i Hobro, er måske blevet skolet mere til angriber. Der har vi Ohi, Kvistgaarden, Salech og potentielt Schwartau. Ligeledes kan Sabbi rende og hoppe, efter det skub han gav Blas i ryggen, som kostede ham korsbåndet.

    Du siger vi mangler missiler? Det ved jeg slet ikke, hvad du hentyder til.

    At sige at vi mangler spillere til hver kæde er dybt useriøst. Vi mangler en målmand, en 6'er og til nøds en venstre wingback, hvis Blas ikke højner sit niveau snart. Vi har rigeligt kvalitet centralt i forsvaret, 8'er og 10'er positionerne, samt angribere.

    Ja, fck sælger spillere dyrere end os, fordi de er mere eller mindre fast inventar i europæiske gruppespil. Og de henter dyrere spillere end os qua netop dette.

    Men fck laver også møg kostelige missere. Noget der ville sende vores klub i knæ, hvis vi gjorde tilsvarende. Spillere som Amoo, Berg Johannes kostede vel et sted mellem 25-35 mil stykket. Når vi giver det beløb for en spiller, så SKAL vi simpelthen ramme plet. Ellers ender vi tilbage i grøften på randen af konkurs, som vi netop har hevet os selv op af.

    Jeg synes bund ærligt at der er et helt forskruet syn på kvaliteten af vores trup eller manglen på samme. Jeg mener, at vi har massere af kvalitet, og spillere som Evjen, Wass, Ohi, Vallys, Lauritsen, Rasmussen osv. var jo spillere, som vi kun kunne have haft våde drømme om for bare 2-3 år siden.

    Synes folk bør huske på, hvem vi er og hvor vi netop er kommet fra. Fra Meulensteen og frem til AZ blev ansat var jo en lang, horribel og intetsigende periode for vores klub, hvor vi var tæt på at rykke ned, tæt på at gå konkurs flere gange og man sad bare som Brøndby-fan og ventede på den næste lorte-nyhed, som kom fra vores klub.

    Sådan har jeg det ingenlunde i dag. Jeg er fuld af overbevisning om, at vi nok skal komme i top 3 som et minimum og spille Europa til næste sæson. Og who knows? Måske endda mere eller en evt. pokalfinale. fc, fc og fc skal spille Europa, så vi må håbe, at vi kan lukrere på, at vi ikke skal spille 3 gange på en uge her i begyndelsen.
    8 enige · 13 god kommentar

  • Kepgar
  • Kepgar   27. juli 2023   

  • Er slet ikke enig med dig.

    For det første mangler vi ikke en til hver kæde. Vi mangler en super 6’er og en bedre venstre kant i forsvaret kunne også være godt men dette er ikke strengt nødvendig.

    Vi mangler også en målmand på den lange bane men, hvis Mikkelsen forsætter som mod Silkeborg kan vi godt vente til vinter.

    Kender ikke Mohamed Elyounoussi men han lyder som en klasse spiller men ville da langt heller havde en spiller som Vallys på holdet end Achouri.

    Ang. bænken ja så kræver det jo at der bliver ryddet op før vi henter nyt men så langt heller at MC spiller fik de pladser
    5 enige · 4 god kommentar

  • Som @Kepgar og @ RommeTilPhiriOgSå skriver, så er det en 6’er, en målmand og muligvis et alternativ til Blas - helt enig med dem.
    Jeg håber virkelig snart, at vi kommer af med nogle spillere, men det kræver jo udover interesserede klubber også spillere der evt. vil gå ned i løn mod bedre udsigt til spilletid. Eksempelvis får Rado 3,1 mio. årligt i løn (så vidt jeg husker fra en artikel). Og han spiller endda jævnligt. Så hvad er hans motivation til at blive solgt til en måske langt lavere løn? Er ikke sikker på, at udsigten til øget konkurrence ved at vi køber en 6’er er nok. Og derudover har vi masser af spillere som vi har betalt mange (MANGE!) mio. for, og som aldrig spiller. Så jeg tror, at vi fans skal forberede os på nogle gedigne afskrivninger, hvis vi skal have held med at komme af med dem. Måske “køb 3 og betal for 2” kunne være en mulighed? ;);)

  • Jeg tillader mig at lave en copy/paste af det jeg skrev til et indlæg for et par dage siden.

    Der var en journalist som opsummerede det ret godt for nogle dage siden:

    'Helt generelt kan det siges, at Brøndby IF har fået flere økonomiske muskler efter GFH's overtagelse af aktiemajoriteten. Pengene skal bruges på kvalitetsspillere, og man er villig til at bruge beløb i lejet a la Nicolai Vallys og Ohi Omoijuanfo, men den slags spillere er der bare massiv rift om tidligt i transfervinduet.

    Brøndby kan ikke lokke med europæisk fodbold, og derfor bliver de nødt til at være tålmodige, da de ikke står forrest i køen til den hylde, som de gerne vil hente spillere fra. Man står dog klar med checkhæftet, lige så snart den rigtige mulighed byder sig, om så det bliver om en uge eller kort før lukketid.'

    Og han har jo helt ret, for vi vil godt op på en højere hylde og hente spillere, men vi har ikke meget at tilbyde spillerene, udover lønkroner, hvilket de fleste andre klubber vi formentlig kæmper imod også kan, der hvor at vi så har et problem når at det gælder om at hente/købe spillere er at de klubber vi kæmper med formentlig kan lokke med europæisk fodbold eller med en mere attraktiv liga end superligaen og derfor er vi ikke førstevælger når at det kommer til at de spillere som vi gerne vil se på holdet.
    4 enige · 4 god kommentar
     
    • @Bornholms_Granit spot on. Selv MED europæisk bliver vi danskere altså bare nødt til at forstå, at den danske liga bare ikke er super sexet for spillere, der ingen tilknytning har til Danmark eller Skandinavien. Der er MANGE ligaer, som på papiret er federe at spille i.

      Omvendt kan det jo så trække op, at vi som land er et dejligt, forholdsvis trygt og uhyggeligt privilegeret lille smørhul.
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 15 flere kommentarer

---

  • Jeg mener, at opstillingen er på plads.

    Der er kun behov for mindre justeringer, så wingbacks og sidestopperne kan deltage bedre i det opbyggende spil.

    Rado kan vi ikke undvære, og vi kan ikke forvente at få den ideelle 6'er i dette vindue.

    Hvis vi vil have de bedste spillere, som vi kan få, er der ikke andet valg end at vente til hen mod slutningen af transfervinduet.

    Den negative spiral brydes først på den længere bane.

    Hen må Brøndby først opbygge et hold, der både består af spillere, som er i klubben i 5 år eller mere, og så spillere som hentes fra MC, og som sælges 1-2 år efter, at de er slået igennem på 1. holdet.

    Først da har vi opbygget et hold, som er gearet til de løbende afgange, og som ikke er pisket til at købe flere spillere før sæsonpremieren.
    1 enig
     
    • @Brøndby85
      Jeg forstår den pragmatiske tilgang med først at hente “stjerner” sidst i et transfervindue sidst i fødekæden og alt det der.
      Men med hensyn til taktikken mener jeg ikke at det blot handler om små justeringer, vi har i flere år nu skulle høre på hvordan ledelsen ville være mere boldbesiddende og spille med højere pres, hvilket aldrig er lykkedes rigtigt.
      Jeg forstår hvorfor vores trænere ændrer udgangspunkt når noget ikke fungerer men på den lange bane gør man sig selv en bjørnetjeneste.
      Der skal være en rød tråd fra masterclass til superligaholdet taktisk og mentalt, så vejen bliver kortere og troen på sig selv og holdet bliver større, det har de gjort i FCN og vi bør gøre det samme.
      1 enig

    Se 5 flere kommentarer

  • Joh123
  • Joh123
    Betalende bruger
      28. juli 2023   

  • @danishram.Vi har skrevet kontrakt med en del unge spillere i de sidste 3 måneder.Det viser at klubben tænker langsigtet.Jeg håber vi både kan bygge op til fremtiden, samtidigt med at vi som klub og hold kan finde nok styrke frem til at vi kan spille fremragende i denne her sæson.
    2 enige
     
    • @Joh123
      Jeg håber du har ret!

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      28. juli 2023   

  • Skal vi ikke lige klappe hesten før vi kalder Fuckernes indkøb for gode, de rammer jo mere ved siden af end resten af suppen :)
    2 enige

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      28. juli 2023   

  • Vi har da også sådan nogle spillere på holdet, problemet er bare vi spiller et system hvor der ikke rigtig er plads til dem, så længe vi spiller 3-5-2 eller 5-3-2 kald det hvad du vil tager vi en plads fra midten og bruger den i forsvaret, hvilken efter min mening er spild af ressourcer, det er jo ikke fordi vi har en beton forsvar selv med 3 CB's
    1 enig

---

  • Joh123
  • Joh123
    Betalende bruger
      28. juli 2023   

  • @danishram.Jeg syntes vi ser stærkere ud end vi gjorde for et år siden.Den gejst spillerne havde syntes jeg var fed.

  • Jeg tænker at Jesper Karlstrøm, svensk landsholdsspiller, som spiller i Polen, kunne være en fed ny 6'er. Ingen rygter eller noget, men passer profilen.
    1 enig

  • larsen1987
  • larsen1987
    Betalende bruger
      29. juli 2023   

  • Jeg mener personligt at CV har en del at se til, hvis dette transfervindue skal være succesfuldt. Jeg vil dog ikke mene at der skal hentes en til hver kæde. I min optik skal der som minimum hentes.
    - En ny målmand
    - En ny 6'er
    - Evt. en ny venstreback - Der skal klarhed over Riveros situation, da han kun har et år tilbage af kontrakten.

    Jeg mener også at CV skal se og få forlænget kontrakten med Schwartau som kun har 2 år tilbage af sin aftale.

    CV skal også finde en løsning på vores trup, som er alt for stor. Jeg mener at følgende spillere er unødvendige og CV bør overveje at sende dem videre (hvis muligt):
    Wikström, Bell, Cappis, Divkovic, Björk, Kvist (udlån), Larsen, Hedlund og evt. Riveros.

  • larsen1987
  • larsen1987
    Betalende bruger
      29. juli 2023   

  • Jeg mener personligt at CV har en del at se til, hvis dette transfervindue skal være succesfuldt. Jeg vil dog ikke mene at der skal hentes en til hver kæde. I min optik skal der som minimum hentes.
    - En ny målmand
    - En ny 6'er
    - Evt. en ny venstreback - Der skal klarhed over Riveros situation, da han kun har et år tilbage af kontrakten.

    Jeg mener også at CV skal se og få forlænget kontrakten med Schwartau som kun har 2 år tilbage af sin aftale.

    CV skal også finde en løsning på vores trup, som er alt for stor. Jeg mener at følgende spillere er unødvendige og CV bør overveje at sende dem videre (hvis muligt):
    Wikström, Bell, Cappis, Divkovic, Björk, Kvist (udlån), Larsen, Hedlund og evt. Riveros.
     
    • mimor1
    • mimor1   29. juli 2023   

    • @larsen1987 hvorfor skulle Oscar forlænge, når han har en træner som ikke tror på ham. Så længe Jesper er træner i Brøndby, så kommer han Max til at starte inde i pokalkampe eller få de sidste 10 min hvis vi fører med 3 eller er bagud med 3

---





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner