Fodbold live resultater




Transfers

Skrevet af Thorsten, 29. januar 2022

Vi er 5 point fra 1. pladsen, burde vi ikke gå efter mesterskabet, istedet for at sælge ud. Jeg ved der kan være mange grunde til det. Måske vil Frendrup ikke forlænge og så er der nu hvis der skal penge ind. Maxsø har klausul der ikke kan gøres noget ved. Og så Uhre, hvor det også var nu hvis der skulle penge i kassen.

Men jeg er frustret over at der sælges ud i alle transfervinduer og så skal Niels starte forfra igen og igen.. På den måde kommer vi vel aldrig rigtig videre i længden..Her tænker jeg i forhold til bygge på holdet og udvikle det til at blive er stabilt tophold og måske lidt bedre europæisk. Og så vil vi vel også gerne have at Niels ikke bliver træt af det og smutter
Ha det godt derude.




Deltag i diskussionen




  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      29. januar 2022   

  • Vi må nok sande, at Brøndby er en udviklingsklub, som altid skal gøre plads til den næste generation. Så CV sandbagger likviditet til fremtiden.
    3 enige

  • Man har en strategi, og den har man fulgt. Det har været en bragende succes.

    Hav tillid til at ledelsen rent faktisk har styr på hvad den foretager sig, for første gang i rigtig lang tid.

    Det der med at købe sig til mesterskabet virker kun hvis man har flest penge, og det har man ikke. Man er nødt til at talentudvikle, og det har vi jo lige set at man kan vinde et mesterskab på.
    20 enige · 13 god kommentar

  • Det giver tilsyneladende anledning til en del frustrationer hos mange, at klubben nu endelig er begyndt at gennemføre hvad den har meldt ud, den vil. Altså at vi skal have en bæredygtig forretning, der er selvfinansierende. Der er ingen der har sagt at vi skal spille med om mesterskabet hver sæson.

    Og indtil klubben melder ud, at den vil noget andet, så kommer det til at blive sådan her. Vi kommer til at sælge de bedste spillere (og også andre) til højere priser end de spillere, vi køber, målt som et gennemsnit. Og det er ikke 100% i vores kontrol hvornår hvilke spillere forlader os.

    Køber man ikke ind på denne præmis, vil man sidde i hvert eneste transfervindue fra nu af og hænge med hovedet, fordi man er skuffet.

    At vi så er nogle der ønsker at klubben snart kom med en justering/revision af strategien, er så en anden sag.
    9 enige · 12 god kommentar
     
    • mp80
    • mp80   29. januar 2022   

    • @Christian Brøndbyman De beløb man har solgt for eller er på vej til, virker meget lave og det synes jeg er værd at påpege. Hvorfor har CV ikke for længst lukket en aftale med Frendrup? Han ville jo gerne forlænge, han er langt mere værd en de 26 mio. kr. der rygtes.

      Havde hellere set, at man havde solgt Rado.

    Se 3 flere kommentarer
     
    • Philip
    • Philip
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        31. januar 2022   

    • @Christian Brøndbyman jeg tror ikke der er mange som forventer, at vi skal spille med om mesterskabet hver sæson, men at top 6 skal i hus hver sæson (med det tredje største budget).

      Hele rygraden på holdet er væk nu hvor Maxsø nok alligevel bliver solgt. Indtil videre er det erstat med en Carl Bjork, som angiveligt har kostet 5 millioner kr (det er mere end FCN betalte for Nygren).

      Det virker til, at nu hvor top 6 næsten er i hus så sælger CV ud for at styrke økonomien. Jeg er bare ikke sikker på, at top 6 er hjemme længere. Vi er markant svækket mens alle andre hold omkring os er blevet styrkes. Så jeg kan sagtens se, at vi taber de resterende kampe i grundspillet og dermed glipper top 6.
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 12 flere kommentarer

  • En urealtisk - men stadig en smule realistisk watch liste til CV (hvis det bliver vurderet vi mangler spillere til start 11´eren):

    Lars Kramer - Viborg:
    22 år, udløb til sommer, tydeligt potentiale

    Magnus Kofod - FC Nordsjælland
    Samme historie som Kramer - 22 år, udløb til sommer, tydeligt potentiale

    Casper Tengstedt - AC Horsens
    21 år, fuld af selvtillid fra 13 mål og 5 assist i indeværende sæson, en type lidt som Uhre
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Gulblåjyde
      De to første du nævner kunne nemt være realistiske. Kramer med det samme hvis Maxsø handlen går igennem. Kofod enten fra sommer eller med det samme (an på om FCN er til at forhandle med) hvis Frendrup handlen går igennem.

      Tengstedt kunne godt være en type. Men får vi Carl Bjørk ind, så har vi så mange unge på vej at der måske skal nogen af dem ud først. Kunne godt se minimum én af vores egne unge eller Bjørk slå igennem. Fx kunne det godt være Kvistgaardens chance nu her. En skadesfri opstart, han kan også løbe dybt, ikke så stor som Uhre (som vi alligevel ikke spillede i hovedet) og en mere født afslutter end Uhre.
      1 enig

---

  • Sunderland
  • Sunderland
    Top debattør
      29. januar 2022   

  • Der er en rød tråd i det CV Niels Frederiksen foretager sig. Heggheim er kørt i stilling til at overtage efter Maxsø, hvis han blir solgt. Divkovic er kørt i stilling til at overtage efter Uhre. Og skulle Frendrup og Slimane blive solgt, ja så er Radocevic og Cappis kørt i stilling. Selv hvis Maxsø, Frendrup og Slimane blir solgt, jamen så har vi stadig truppen til top6 i første omgang og jeg tror også på top3. Men korrekt Mesterskabet er nu udelukket......
    7 enige

  • I November 2021 gav Frendrup udtryk for at en forlængelse var muligt.

    En forlængelse ville have hævet et salg med flere millioner.

    Økonomisk følger vi givetvis planen, men det sportslige vil halte bagefter, hvis vi sælger ud fra øverste hylde hver gang.

    For at skulle genopbygge i hvert vindue, det er ikke holdbart i længden.
    5 enige · 4 god kommentar

  • SSparrow
  • SSparrow
    Betalende bruger
      29. januar 2022   

  • Godt jeg ikke sidder på bænken i Brøndby, hvis man skulle erstatte alle salg 1 til 1, kommer de jo aldrig i spil?!?Spørgsmålet er vel, om ikke CV og co har handlet ind, samt rykket spillere op fra u19 tids nok til, at de kan komme i spil, hvis og når vi sælger fra startelleveren.
    Hvis jeg var Kvistgaarden ville jeg virkelig steppe op på træningsbanen efter Uhre blev solgt.
    Hvis jeg var Cappis ville jeg virkelig træne for at vise det er mig der skal ha Frende's plads.
    Tror også de resterende CB'er vil vise at de vil ha den plads Maxøe efterlader.
    Er det ikke sådan det fungerer inde i hovedet på spillerne? Jeg ville da blive skuffet, som bænkvarmer, hvis der bare blev købt en ny hver gang man solgte en spiller.
    Jeg tror på truppen, CV, Niels F og co.....
    Jeg vil 200% hellere ha, M.Larsen, C.Friedrich, og Bertram Kvist op i truppen, frem for en fra Senegal eller lignende, men sådan er vi jo så forskellige, go forårssæson derude!!!
    7 enige · 1 god kommentar
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
        29. januar 2022   

    • @SSparrow Er helt enig, ser dog et behov for erstatning hvis Maxsø ryger, da kun Heggheim i mine øjne har niveau over middel, af center stopperne, og 5 mand til et 3 mandsforsvar er en for lidt..

    Se 3 flere kommentarer

  • Alle fornuftige salg, og må give en tro på at næste led skal steppe et niveau op. Vi slutter i top 3 og forsætter opgaven med at bygge grundlagte for en sund økonomisk fodboldklub, og muligheden for at nye talenter kan komme til klubben. Stærkt gjort af CV, og NF skal nok få styr på tropperne. Forza Brøndby
    5 enige

---

  • Bjarke
  • Bjarke   29. januar 2022   

  • Vi har set en række spillere brænde igennem når de er kommet videre fra Brøndby og til udlandet; Hjulsager, Mukthar, Pukki, Nørgaard, Phiri, Lindstrøm m.fl. Hvis Uhre, Frendrup og eventuelt Slimane får lignende succes, så har vi en stærk fortælling om, at vores spillere er modne og vi forhåbentligt kan hæve priserne.

    Frendrup til 26 er umiddelbart lavt, men sikkert med videresalgsklasul - men blev han et halvt år til og scorer 4-5 mål, så er prisen nok små 10 mere.

    Slimane bør sælges for 40+ hans potentiale er kæmpe.

    Jeg er glad for at vi sælger, så der kan inviteres i talentafdelingen og suppleres med et par stjerner på centrale positioner.
    1 enig

  • 3.5 mio eur. for frenne er for lidt. til sommer var han steget i pris !
    1 enig
     
    • @BIF_Sherra
      3,5 mio euro er grundprisen. Der kan sagtens ligger yderligere i vente. Vi er forpligtet på en anden måde end FCM når priser oplyses.
      Desuden har Frendrup ikke A-landsholdserfaring.
      Når FCM melder priser ud ligger de alt oven i. Som i alt hvad de kan finde på.

  • Vi burde være istand til at forlænge med Frendrup så vi kan presse prisen op, 26 mill. er for lidt i forhold til alder/talent/erfaring, Uhre blev solgt for 20 mill. og han kan man nok ikke udvikle så meget på mere

  • Umiddelbart ser vores transfers fornuftige ud. Dog lidt ærgerligt at vi sælger i januarvinduet. Det skal på sigt ændres.
    Og der er ingen grund til at give op på guldet endnu. Jeg skrev i sommers at vi sagtens kunne være i top 3 i vinterpausen, også selvom der var en voldsom utilfredshed herinde med sommerens transfervindue. PS&E skal igen spille et næsten nyt hold sammen, og FCM bliver ved med at satse brasiliansk. Randers har en træner der er ærgerlig over sin missede opgradering. All in All ser det lyst ud.
    4 enige
     
    • @MOAllen
      Meget enig. Og der er også problemer i Aab med deres trænersituation. Jeg tror dog ikke vi spiller med om mesterskabet til det sidste, men 3.pladsen tror jeg på.
      2 enige · 1 god kommentar

---

  • Hans
  • Hans   30. januar 2022   

  • Altså fc Nordsjælland henter Benjamin nygren i Genk!!! På en 4 årig kontrakt!! Hvad Carsten Vagn ikke formåede!! Vi henter Carl bjørk i nörreköping !! Forstår ikke prioteringen!! Havde det ikke været bedre at hente nygren? Eller er problemet at vores kære sportschef er lidt langsom på aftrækkeren??! I rygtestrømmen siges han at have været intresseret i både Stephen oday! Og Benjamin nygren! Da de var i genk begge 2! Spillere som det absolut er muligt for Brøndby at hente! Jeg ser os som tabere på transfermarkedet og betydeligt svækket i superligaen!! forstår ikke at man ikke trykker på aftrækkeren og hentede nygren! Og for den sags skyld oday! I genk!! Håber cv lærer at være lidt hurtigere !!!
     
    • @Hans Det er jo altid næsten umuligt at gennemskue udefra. Det handler jo også om hvad spilleren vil. Både ind og ud. Men er da enig i at det ser mærkeligt ud at Nygren lander i FCN. Men som sagt, så kan det være det han selv ville. Og FCN har jo pengene til at betale hvis de vil, med alle de salg de har lavet gennem årene.
      Mhs til Carl, så vent til du har set ham spille. Jeg tror faktisk han bliver ret god. Og forhåbentlig igen generere et stort salg.
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Hans kan det tænkes, at ikke alle rygter har noget på sig?

      17 kampe med nul mål, det er ikke det der indikere af en spiller, der kan gå ind og brage den af.

      Giv lige vores nye spiller en chance, fremfor altid være negativ uden at have set ham spille for os.

      Han har trods alt scoret lidt flere mål i denne sæson, ja også i ringere liga.

      Men også en tidligere landsholds spiller for u17 og u19, så han er nok ikke så ringe endda.

      Forstår ikke den hype om Nygreen og kritik af CV her, når man slet ikke ved om CV har været interesseret i Nygreen.

      Trist, at vi som fans ikke i det mindste kan give en ny spiller et stort velkommen, måske overrasker han positivt.
      4 enige · 3 god kommentar
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
        30. januar 2022   

    • @Hans Hvad kan du sige om Nygren som spiller kontra Björk?
      Gætter på du ikke har set nogen af dem spille...

      Vi har pt. 4-5 typer som Nygren, og reelt kun Salech som minder tilnærmelsesvis om Björk.
      1 enig · 3 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Generelt sjovt at læse hvad man mener man kan tillade sig at tage for vores fodboldspillere. Mener man seriøst at man kender markedet bedre end CV og hele han team ? Eller mener man at vi skal finde en ny sportschef, som kan få højere beløb.
    Jeg er personligt ikke i tvivl om at vi får det maksimale vi overhovedet kan få på det nuværende marked. Det bedømt ud fra CV's tidligere handler, som historisk set altid har været tophøjt, når det gælder salg ud.
    Det man kan diskutere er vel reelt, om værdien vi får ind, matcher det vi taber i evt tabte point i superligaen. Giver det os store nok muligheder for at handle ind, for at styrke truppen.
    3 enige · 1 god kommentar

  • ZnapZ
  • ZnapZ
    Betalende bruger
      30. januar 2022   

  • Jeg kan kun være enig i, som fan er det ikke sjovt, at ende i en FCN light.
    Men som mange skriver; Vi følger den plan der er udstukket. Spillerne opbygges som unge og sælges videre indtil klubben har et sundt forretningsgrundlag.

    Men noget jeg undrer mig over er, hvorfor så mange ikke vil forlænge. Frenne med risiko for at få splinter i ***** på bænken i Italien, istedet for at spille kontinuerligt for et tophold i suppen. Er det lønnen?
    Dette ved jeg ikke om er lovligt men: Istedet for at give f.eks. Frendrup 350k om måneden på en 4 årig kontrakt. Kunne man så ikke give 250k med f.eks. en procentdel af et salg. Lad os sige 10% første år, 20 næste osv.
    Det var også bare hvis det var lønnen der var afgørende for vores unge profiler:). (og hvis det er lovligt).
    1 god kommentar
     
    • @ZnapZ Det handler om at Frendrup har fået et tilbud fra en topliga i Europa og den chance vil han ikke gå glip af. Så kan vi hoppe og danse med alle de penge vi vil. Fodboldspillere har ambitioner og det kan vi ikke stoppe og dem som ikke har ambitioner, skal ikke spille i Brøndby efter min mening.
      3 enige

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @ZnapZ
      Der er nok mange måder at gøre det på. Mit håb er at vi med tiden vil kunne konkurrere på løn i en grad, så vi holder betydeligt længere på talenter som Frendrup.

      Personligt tror ikke at Frendrup ikke ville forlænge, men her kom en mulighed for at spille mod Juventus, Inter, Napoli osv.. en forlængelse tror jeg ikke havde ændret på dette salg.

      Nør forlængede, for så at blive solgt kort tid efter alligevel. Og han har et lige så stort Brøndbyhjerte som Frendrup.
      3 enige · 2 god kommentar

    Se 8 flere kommentarer

  • Frederik Holst har ophævet sin kontrakt og vender hjem.

    Brøndby ?
    1 enig
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
        31. januar 2022   

    • @Gamle ven Vi kunne godt bruge en midt, med lidt erfaring i hvert fald..
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer

---





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner