-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Hej alle, jeg ved godt at det er selvmord at stille spørgsmålstegn ved CVs dispositioner herinde, men jeg har nogle tanker alligevel,
Først og fremmest er det jo positivt at vi har en MASSE penge på bankkontoen efterhånden, og dem kan vi så bruge til at dække driftsunderskuddet uden transfers de næste par sæsoner. Og det kan jeg se er holdningen hos mange herinde at vi skal.
Personligt så jeg hellere at man investerede pengene i blandt andet transfers der forstærkede holdet. De forstærkninger kan dermed føre til bedre sportslige resultater, og dermed større placeringspenge, flere tilskuerindtægter, sponsorindtægter, højere spillerværdi og salgseksponering og ja, måske faktisk en mulighed for CL kvalifikation, som vil kaste yderligere +100 millioner af sig. Vi er jo i sidste ende en sportsklub der lever af de resultater der kommer på banen, ikke på hvor gode vi er til at spare penge op.
TRUPPEN:
Lige nu er alle 4 faste startere fra målmand og forsvaret væk. Forsvaret er erstattet af en midtbane reserve, en forsvarsreserve og en spiller der var udlånt til Hobro sidste år.
Hvis Kabongo og Maxsø forsvinder, så har vi 16 spilleklare 1. holdsspillere i truppen, her 3 uger inden CL kval kampene!! Altså så har vi ikke nok til at fylde bænken med 1, holdsspillere. Så jeg gider ikke høre på CVs retorik om at transfervinduet er et marathon.
Vores mest kreative indslag i Jobbe er væk, og er ikke erstattet 1-1. Jeg ser personligt ikke Corlu som afløseren, og så er der ikke mange kreative kræfter til at fodre vores 2 angribere, hvilket var et tydeligt problem i går.
Desuden har Uhre og Radosevic udløb næste sæson. Så de skal sælges eller forlænges. Det kan simpelthen ikke forsvares hvis endnu en topscorer forsvinder på en fri transfer, som med Pukki. Lumb har udløb til vinter, så det er jo ikke 1-2 spillere vi skal hente i dette vindue, hvis der skal være konkurrence på alle pladser.
Trupstatus her og nu, er i min vurdering at vi ligger på den 5-7 bedste trup PT. Da flere af de andre hold godt kan forstærke sig her midt i transfervinduet.
TRANSFERS:
Jeg kan se mange skriver at vi ikke skal lave panik transfers her og nu, men hellere vente. UNDSKYLD HVAD? Hvorfor er det at lave en transfer nu, en panik transfer?? Ingen spillerafgange, inklusiv Maxsø kommer som en stor overraskelse, og CV har haft et halvt år til at forberede dette transfervindue med forventede afgang fra alle de spillere der er væk nu!
Jeg forstår godt ideen om at vente til sidst i vinduet og det har CV gjort før med succes. Men det kommer også med en pris at vente. Jeg vil vove den påstand at det kostede os 2 point i søndags at vores trup er for tynd. Det kan sagtens koste i flere kampe, inkl CL kval. Så er det helt sikkert at det er mest rentabelt at vente til sidst i vinduet med transfers end at betale lidt mere for kvaliteten her og nu? Og står vi 4 dage før vinduet lukker og mangler 2 erstatninger i midterforsvarer, kan det så ikke også ende med en panik transfer?!
SPORTSLIGE AMBITIONER:
Mange herinde kan jeg se trækker på skulderne over at vi står med 2 kampe for at komme i CL. At det er ikke noget man skal satse lidt penge på, men i stedet for tænke mere langsigtet.
CL bliver kun mere og mere lukket land for hold som Brøndby fremover, og jeg tror ikke at vi får større chance for CL de næste mange år. Vi kan stå med 2 kampe hvor vi har 25-35% chance for at gå videre (ikke med nuværende trup), men hvis vi investerede lidt i truppen. Så den chance skal da tages.Og det kan sagtens gøres uden at sætte økonomien over styr som man på ingen måde skal gøre! Vi har en indtjening som minimum på EL + transfers på 165 millioner hvis vi antager at Maxsø bliver solgt. Hvad ville der ske hvis vi investerede 30-40 millioner på nye spillere til førsteholdstruppen?! Det ville ikke smadre økonomien, og hvis vi ikke kommer i CL, så står vi så bare med en forstærket trup til SL og EL, som det hele også skriger på alligevel.
Og skal vi ikke satse lidt på det nu? Hvad er ambitionen fremover for Brøndby, hvis det ikke er at komme i CL? Tænk på et boost det vil være for klubben at komme i CL. Spillermæssigt, sponsormæssigt, indtægtsmæssigt.. Det vil hæve klubben i mange år fremover. Så det er under AL KRITIK, at CV kun har brugt transfervinduet indtil videre på at svække truppen markant! Og at han er villig til at sælge denne gyldne mulighed for CL, for at have en masse penge i banken, og så spare lidt mønt til slut i transfervinduet på bekostning af sportslig succes!
CV:
Jeg ved godt at CV er urørlig, men her og nu i dette vindue har han ikke imponeret. Hvorfor er det at Brøndby på ingen måde kan hente spillere på nuværende tidspunkt, når AGF, Sønderjyske og andre godt kan hente?
Vi er freakin' danske mestre!! Vi skal som minimum spille EL, med en god mulighed for CL. Vi har Danmarks bedste hjemmebane med det bedste tilskuere, vi har penge på kistebunden i et marked hvor du kan hente kvalitet hvis du har lidt mønt, da mange klubber er økonomisk presset grundet corona krisen. Så NEJ, vi behøver ikke at gå tiggergang til sidst i vinduet og købe spillere til 500.000 kr, vi burde vi meget mere attraktive allerede nu, og kunne få god kvalitet, så vi ikke ryger dybere ned rent sportsligt. Vi burde skyde brystet frem og vise at vi stadigvæk er her, for det kan sagtens gøres og stadigvæk være ansvarligt indenfor vores økonomi, da det er vigtigt at vi ikke ender som i KASI tiden.
Men en dygtig sportschef kan også godt hente spillere til +10 millioner, som så er en investering, der kan sælges for samme pris eller mere om nogle år. Det klarer de rigtigt fint i FCM.
Så lige nu er jeg træt af den Von And mentalitet, da jeg netop var på stadion i går og så at det nu koster os på den sportslige del af forretningen, som trods alt er det som det hele handler om. Så jeg er ligeglad med hvor mange penge vi har i sparegrisen, hvis det betyder at vi skal tabe til point til Viborg og alle de andre. Når CV svækker truppen SÅ markant, så åbner man jo kun for kritik hvis det sportslige begynder at halte, og det er voldsomt naivt at tro at man kan fjerne halvdelen af startopstillingen og så bare køre videre med samme resultater.
Deltag i diskussionen
marjan
Betalende bruger
26. juli 2021
Det virker som rigtig dårlig planlægning at man mister nogle store rollemodeller som Maxsø og Jung uden at have noget klart. De to bør som minimum erstattes af en lignende profil, hvor der kan ligge en god mulighed for videresalg om et par år. Og som du skriver så skal man ikke være bange for at bruge nogle af Jobbe-Maxsø pengene. Det skal bare ikke være hovsa løsninger.
Jeg forestiller mig nu også at CV har fået input fra NF løbende om hvilke spillertyper han kan se indgå. Men det er så bare spørgsmålet om det er selve transfersummen, lønnen eller forventningen om tilbud fra andre klubber der gør at vi ikke kan få de spillere.
Men jeg er enig i at vi egentlig bør se som minimum 3 spillere yderligere komme ind hvoraf gerne 2 skal kunne gå direkte ind på holdet.
Og de spillere skulle jo gerne komme indenfor den næste uge hvis vi skal ha en chance i CL.
Welkro 26. juli 2021
Faxes største fan 27. juli 2021
Er dog helt enig i at planlægningen af spillere med udløb ikke har været optimal, men hvad kan man gøre i tilfældene med Jung og Maxsø, som begge gerne ville videre, og skulle man sprænge banken for at holde på Hermanson, bare for at få lidt kontinuitet?
Faxes største fan 27. juli 2021
Er dog helt enig i at planlægningen af spillere med udløb ikke har været optimal, men hvad kan man gøre i tilfældene med Jung og Maxsø, som begge gerne ville videre, og skulle man sprænge banken for at holde på Hermanson, bare for at få lidt kontinuitet?
Gizmo 26. juli 2021
Ruddi 27. juli 2021
hvis vi henter fisher,stopper jeg som bif fan ,gennem 35 år han står personligt,for alt hvad der er mod rigtig Brønby ond,føj føj føj,så hellere en u 12 spiller
Barca 26. juli 2021
Det kan blive dyrt at spare.....
Lad os nu se om der sker noget i denne uge...for der SKAL Jo snart ske noget, hvis vi vil have bare en lille chance for at kvalificere os til champ League!
Der er ca. 3 uger til, og det nytter jo ikke at få spillere ind, en uge før!
Vi mangler i min optik kvalitet i sær i forsvaret og til den kreative midtbane!
Og hvad gør NF hvis Rosted bliver skadet??
Den 1/8 skal vi møde Vejle, og ugen efter FCK i parken....Vejle kampen bliver med den nuværende trup, mens FCK kampen nok også gør (med mindre vi får en ny spiller, de næste dage)
Vi kan altid tabe til FCK, men smider vi point mod Vejle, har vi fået en dårlig start på sæsonen....hvem siger vi kan hente de point senere?
Mr.D 26. juli 2021
Iøvrigt er det vel et meget godt (omend lidt tyndt) eksempel på at dyrere spillere ikke pr automatik giver flere point
Welkro 26. juli 2021
Jeg er helt enig i at det ikke nytter at få dem ind i en uge før. Et forsvar skal også spilles sammen, specielt når Maxsø ikke er der til at binde der hele sammen.
RickyTan 26. juli 2021
Der er så mange herinde der har fået angst over vores økonomi i årenes løb.
Det her er underholdningsbranchen og det vil være fuldstændigt naivt at tro at man kan ligge i toppen med sortetal på bundlinjen år efter år.
At tro at man kan hive den ene knægt ind efter det anden fra Vestegnen og lave en Lindstrøm igen er utopi. Kommer med sjældne mellemrum.
FCN og FCM laver penge på afrikanere og den vogn har vi ikke valgt at hoppe på.
Vores trup skal mikses med unge og rutinerede. Frygten er nok bare, at vi har mange vigtige kampe foran os, som vi bare pisser væk, for at der dukker et overskudslager op et sted sidst i vinduet.
---
Joblar 26. juli 2021
Fuld fart frem 26. juli 2021
Jeg har svært ved at se at de ikke alle 4 har været en succes. Især hvis du ser på prisen for dem.
Joblar 26. juli 2021
Christian Brøndbyman
Betalende bruger
26. juli 2021
Man kan så være uenig i strategien. Det er fair nok. Men det er sgu ikke CVs skyld.
Hvor har du oplysningen om at transferdeadline er om 4 dage? Jeg mener ikke dette er korrekt. Vinduet plejer at lukke omkring 1/9.
Dansplast
Betalende bruger
26. juli 2021
Bortset fra det er jeg hundrede enig i dit indlæg. Det er direkte utroværdigt at melde ud man arbejder langsigtet og først havde forventet at skulle spille med om mesterskabet de første 3-5 år med den lagte strategi og så pludselig fravige den 100% og bruge løs af penge som vel ret beset stadig ikke er gået ind på kontoen.
Nej, lad os blive på sporet og investere pengene i vores eget lille gartneri så vi kan producere salgbare frugter og det vi skal hente må være de modne nedfaldsfrugter der er billigt til salg til sidst i vinduet.
Welkro 26. juli 2021
Der står ingen steder at vi ikke kan investere i nye spillere, tværtimod er det en del af strategien:
Brøndby IF skal udvikle både egne og tilknyttede fodboldspillere til et højt niveau, der sikrer både sportslig og økonomisk gevinst
Så der står direkte at vi skal udvikle spillere som er tilknyttet, altså kommet udefra. Og vi helst ikke skal betale transfersum for spillere under 27, men det vil sige at vi godt kan købe forstærkninger under 27 og udvikle dem yderligere.
Det vil også være tåbeligt at sætte en masse penge i banken, i stedet for at investere dem med henblik på profit.
Siden jordvolden 26. juli 2021
Christian Brøndbyman
Betalende bruger
26. juli 2021
Meget enig i dit indlæg her. Jeg tror alle tænker tanken at nu har vi endelig fået nogle penge, og vi kan potentielt tjene endnu flere ved at satse på spillerindkøb. Jeg tror bare ikke på at det er vejen frem. Der skal selvfølgelig købes spillere, men det er mindst lige så vigtigt at få opbygget faciliteter til MC osv. Så er der bedre forudsætninger for at få en stabil indtjening som som er resultatuafhængig i fremtiden.
Welkro 26. juli 2021
Siden jordvolden 26. juli 2021
Welkro 26. juli 2021
Men meget groft sagt kan det også være bæredygtigt at købe en spiller til 100 millioner og sælge ham til 101 millioner! Så for mig er bæredygtighed ikke at holde på pengene og spare, men netop investere i klubben og spillertruppen, herunder også på spillerindkøb, hvis de kan sælges uden tab eller med gevinst og dermed skabe en bæredygtig forretning.
Når du så arbejder med strategi og eksekvering af denne, som jeg også gør. Så ved du hvor meget er op til fortolkning
Men denne del af 6.4 synes jeg siger det meste og modsiger lidt det du bakker Christian Brøndbyman op i.
- Brøndby IF skal udvikle både egne og tilknyttede fodboldspillere til et højt niveau, der sikrer både sportslig og økonomisk gevinst -
Tilknyttede spillere, er udefra kommende spillere. Det vil sige på fri transfer eller ved køb. Så en klar del af strategien er netop også at købe spillere og udvikle, samtidigt med at vi forstærker holdet (sportslig gevinst). Så hvordan kan du/I sige at vi følger strategien, når vi netop IKKE gør dette på et tidspunkt hvor der med alt tydelighed er brug for det?!
Siden jordvolden 26. juli 2021
At investere også er en del af strategien - Spillere, faciliteter mv. Det er vi begge enige i. Men spillerinvesteringen (antal mio) bunder nok i fortolkningen;). Jeg tror personligt ikke, at en massiv spillerinvestering med skyhøje lønninger de næste 3-5 år er bæredygtigt. Og enig det er ikke sikkert det er bedre at vente til slutningen af vinduet, men det må tiden vise. Med hensyn til Christian Brøndbyman, så er det jo netop hans pointe om at følge strategien som jeg både bifalder og faktisk synes BIF gør. Igen min tolkning… og JA, der skal investeres, men ud fra de transferprincipper de har valgt i strategien.
Hyggelig “snak”:)
Welkro 26. juli 2021
Det ER virkeligt med risiko at man investerer i spillere og dyre kontrakter og håber på et afkast. Det kræver en god sportschef og et godt træner setup, da de skal udvikle spillerne.
Jeg vil bestemt heller ikke tilbage til gamle dyder med alt for dyre spillere og kontrakter, og vi kom til at se dumme ud efterfølgende. Og jeg er helt enig i at man på ingen måde skal købe spillere udenom de kriterier som strategien beskriver. F.eks ingen transfersum for spillere over 27 år.
I lige måde, ja en god, relevant og sund snak
Welkro 26. juli 2021
I forhold til strategien, så står der ingen steder at man ikke må investere i nye spillere og forstærke truppen. Så jeg forstår ikke helt hvad mit indlæg har med strategien at gøre. Den beskriver bare hvilken type spillere vi skal bruge et transferbeløb på, nemlig unge spillere med videresalgspotentiale.
Christian Brøndbyman
Betalende bruger
26. juli 2021
Men hvorfor så bruge et eksempel på 4 dage? Det er jo hypotetisk og helt uaktuelt, da det ikke er den 27.august i dag...
Du skriver at vi skal bruge penge på spillere i stedet for at dække underskud. Da vi ikke har nogen gæld, tolkede jeg det som om du ville bruge penge på spillere i stedet for faciliteterne som planen er, f.eks. til Masterclass (jeg synes også du skrev det i indlægget, men jeg må have husket forkert). Det er jo ikke i overensstemmelse med en strategi om et bæredygtigt Brøndby. Så det vil være et strategibrud.
Nej der står ingen steder man ikke må købe spillere. Jeg har på intet tidspunkt skrevet herinde at vi ikke skulle købe spillere. Men jeg vil gerne have de bedste spillere inden for den økonomiske ramme der er lagt, og derfor har jeg ikke noget imod at vente på det rigtige. Jeg kan godt se vi ideelt set mangler en forsvarsspiller, og gerne lidt hurtigt. Men jeg har meget svært ved at se at apokalypsen nærmer sig, som jeg lidt får et indtryk af, når jeg læser dit indlæg.
Welkro 26. juli 2021
Jeg skriver at det er bedre at investere i truppen, og dermed opnå bedre sportslige resultater, som uden tvivl vil forbedre vores økonomi. Står de i banken og vi ikke investere i truppen, så kan det risikere at vi så får færre indtægter på grund af manglende sportslig succes, men så kan vi jo dække det af nogle af vores opsparede penge. Men hvad vil du helst?!
Det skal bestemt ikke ske på bekostning af andre investeringer, som f.eks faciliteter og masterclass, det er vi helt enige om.
At apokalypsen nærmer sig, er bestemt ikke min konklusion på mit indlæg. Men mere en konkret bekymring her og nu. Jeg ser vores manglende ageren på transfermarkedet koste point i ligaen, og det er jeg ikke tilhænger af. Ja måske vi kan spare 5 mill på en spiller hvis vi venter en måned, men er det på bekostning af point og CL deltagelse, så giver det ikke den store mening. Vi burde være i en position til at hente kvalitet lige nu, da vi er i en position hvor vi kan betale en transfer sum og vi kan logge med minimum EL deltagelse..
Christian Brøndbyman
Betalende bruger
26. juli 2021
Ok. Det bliver stadig for hypotetisk for mig at sidde at diskutere en situation, hvor vi om over en måned endnu ikke har købt en eneste midterforsvarer med kvalitet. Jeg tror ikke på at CV vil opføre sig så inkompetent. CV kender markedet, og jeg er ikke nervøs for det.
I forhold til det sidste du skriver, så har jeg givet min mening til kende mange gange omkring CL. Jeg tror ikke på vi skal gøre noget vi ellers ikke ville have gjort, fordi vi har fået den mulighed. Blandt andet fordi vil alligevel ikke vil kunne nå at rykke noget for alvor, med de penge der er til rådighed.
Jeg lever også fint med at tabe nogle point her i starten. Jeg har ikke set nogen udmelding om at vi skal spille om mesterskab i denne sæson, og jeg tror ikke på at top 3 er i fare, pga de første 5-6 kampe er med et svækket hold. Det kan sagtens indhentes.
Welkro 26. juli 2021
Og igen, den holdning respekterer jeg og forstår, da vi har en dårlig historik med det. Jeg er også kun interesseret i at gøre det inden for vores økonomiske rammer, som alt andet lige må være ret forbedret efter spillersalg og EL deltagelse.
Det har jeg heller ikke, målsætningen er top-3, men den er jeg til gengæld bekymret for. Men jeg håber da bestemt at jeg tager fejl og du får ret
Sorteslyngel
Betalende bruger
27. juli 2021
Derfor er det svært at byde på dem, da de sandsynligvis hellere vil være hvor de er, til den gode løn. Det bliver lettere senere i vinduet.
Iøvrigt Welkro tak for et godt oplæg. Jeg forstår din frustration, jeg er bare ikke enig i den, selvom jeg også venter med længsel.
Ville bliv vild ! 26. juli 2021
I Danmark begynder sæsonen ret tidligt. Nogle lande er først lige påbegyndt preseason. Det gør det hele en del sværere for Danske klubber.
I går synes jeg også det hele var noget pis. Men, synes ikke man kan bedømme CV før den 01/09
Welkro 26. juli 2021
Og hvordan skal man vurdere CV 1/9? Hiver han 3 klassespillere de sidste par dage af vinduet, men vi har fået klø i CL kval og ligger langt bagud i SL, er det så godkendt?? De to point vi tabte mod Viborg får vi ikke tilbage uanset hvor mange klasse spillere vi henter om 1 måned. Og jeg må indrømme at jeg frygter alle kampe nu, når den på papiret, letteste kamp i SL ender 1-1 på hjemmebane.
Ville bliv vild ! 27. juli 2021
Tjah det er sgu et godt spørgsmål. Jeg er da heller ikke 100% tilfreds med situationen.
Faxes største fan 27. juli 2021
Tror vores held er at ligaen er meget lige i år, hvilket betyder at alle kommer til at tage point fra alle. Bemærk også at Viborg vandt i Farum, så de kommer formentlig til at gøre det godt
Jensen
Betalende bruger
27. juli 2021
FCK var langt efter sidste år, men kunne med lidt ekstra hjælp have nået at vinde mesterskabet.
Desuden vil vi så også være rustet til sæsonen efter…
Man bedømmer jo heller ikke en maler, efter hans første penselstrøg. Eller ud fra hans skitse.
CV har fortalt hvordan han ønsker at agere i dette transfervindue, så så længe hans arbejde dydige er pågående, ser jeg det ikke relevant at bedømme det.
Jeg bliver heller ikke sur på min mekanikker, over manglede hjul, hvis han kun har nået at pille da gamle af.
Jensen
Betalende bruger
27. juli 2021
FCK var langt efter sidste år, men kunne med lidt ekstra hjælp have nået at vinde mesterskabet.
Desuden vil vi så også være rustet til sæsonen efter…
Man bedømmer jo heller ikke en maler, efter hans første penselstrøg. Eller ud fra hans skitse.
CV har fortalt hvordan han ønsker at agere i dette transfervindue, så så længe hans arbejde dydige er pågående, ser jeg det ikke relevant at bedømme det.
Jeg bliver heller ikke sur på min mekanikker, over manglede hjul, hvis han kun har nået at pille da gamle af.
Sunderland
Top debattør
26. juli 2021
Siden jordvolden 26. juli 2021
Welkro 26. juli 2021
CV har ikke hentet Lindstrøm, han kommer fra Masterclass..
Ja Frederik Sørensen er et godt bud på en forstærkning! Ellers må det være op til CV at finde nogen..
---
thorrium 26. juli 2021
Mht stemningen, så vælger jeg personligt at tro på CV. Er jeg tilfreds med de 2 gange uafgjort? Nej. Ville jeg gerne beholde mindst Maxsø (hvilket jeg også troede ville blive realiteten indtil han ikke spillede i går). JA!
Men jeg mener ikke det nytter noget at skabe sig, hverken her eller på twitter, hvor jeg ser folk true med klippede sæsonkort, brændte bluser eller at få svenskerhår. Der er lagt en strategi, og den bør (desværre) følges.
Det selvom vi til at starte med ikke scorer fuldt point, ja eller kommer i CL. Man må forvente at Jan Bech, CV og hvem der ellers måtte være inden ledelsen har sat nogle rammer som gør at forretningen omkring klubben bliver sund. Hvis det betyder at man vil hente spillere ind sidst i vinduet, mod at der bliver tabt kampe/point så er det sådan.
Men du, jeg og alle andre skal da også have lov at føle sig lidt røvrandt over det. For vi har ikke købt sæsonkort med tanke på at de første uger ville blive en åreladning, samt at vi tabte point.
TLDR:
Du må godt føle at det er noget lort. Bare du gør det på en ordentlig måde.
Mr.D 26. juli 2021
Ingen af afgangene har været overraskende.
De manglende forstærkninger vel heller ikke på den korte bane.
CV har konsekvent sagt at vi kigger på afløsere internt i truppen og forstærker os eksternt sidst i vinduet. Kunne man ønske sig det anderledes? Ja absolut! Men det er vores (klubbens) strategi og jeg synes det er det rigtige at følge den.
Mod alle Odds og modsat de tidl forsøg har strategien hentet et mesterskab og garanteret gruppespil.
Og det er jo ikke så ringe endda ;-)
Mr.D 26. juli 2021
Ingen af afgangene har været overraskende.
De manglende forstærkninger vel heller ikke på den korte bane.
CV har konsekvent sagt at vi kigger på afløsere internt i truppen og forstærker os eksternt sidst i vinduet. Kunne man ønske sig det anderledes? Ja absolut! Men det er vores (klubbens) strategi og jeg synes det er det rigtige at følge den.
Mod alle Odds og modsat de tidl forsøg har strategien hentet et mesterskab og garanteret gruppespil.
Og det er jo ikke så ringe endda ;-)
Welkro 26. juli 2021
Der står heller ikke at vi ikke må købe en spiller til 1 milliard hvis vi ønsker det.
Mr.D 28. juli 2021
Det er i min optik naturligvis ikke et formål i sig selv at vente til sidst i vinduet. Alle, ikke mindst NF og CV (samt dig og mig og en masse andre fans) ville da ønske vi havde truppen på plads så tidligt som muligt. Jo tidligere truppen er på plads jo bedre, så langt er vi enige.
At vi venter er mere et udtryk for “nød” i form af lønloft og at vi er et SL hold.
Vi kan naturligvis sagtens hente 1-2 CB nu, men de skal jo have en vis kvalitet før at det giver mening.
Arenzano
Betalende bruger
26. juli 2021
Kristianbs 26. juli 2021
del Piero
Betalende bruger
27. juli 2021
Jeg forstår idéen med at jagte chancen for ChL, men det ville i så fald have krævet at vi havde holdt på Maxsø og Jobbe, samt købt ind i god tid, så vi kunne stille et stærkt sammenspillet hold i slutningen af August. Jeg var selv tidligere på sommeren ude og foreslå lejemål ift. at søge chancen, uden at være tynget i de kommende år af dyre lønninger. En slags boost'er tilgang.
Det ser svært ud nu og jeg tror at vurderingen fra CV har været at chancen trods alt stadig ville være ret lille. Han har nok vidst længere end os andre at Jung ikke ønskede at forlænge og at Marvin, Hjörtur og Lasse Vigen vile være væk.
Så valget er faldet på at sælge profilerne og få de sikre penge i kassen. Den process tror jeg heller ikke er færdig, da jeg forventer at der er interesse for Uhre også. Er den stor nok, sælger CV også ham og alternativt beholdes han til efter EL gruppespillet og sælges til vinter.
Som du selv bemærker er der to ting vi skal sikre denne sommer:
1) at vi ikke falder afgørende bagud i superligaen
2) at vi har en trup i midt-slut August, som kan gøre sig i både EL, superligaen og pokalen.
Det er ganske enkelt for tidligt at sige om det sker og indtil da må vi give CV kredit for de indkøb han tidligere har præsteret og have is i maven. Indtil videre går det vel ok ift. punkt 1, da hverken FCM eller FCK synes at have styr på butikken. De øger udgifterne hele tiden, men jeg er mildest talt ikke skræmt at det jeg hidtil har set på banen.
Slutteligt skal man huske at hvis vi vil have flere Jobbe historier, så skal de unge også spille kampe. Hvis vi bare køber 7 nye markante spillere, så øger Brøndby ikke værdien af den investering som ligger i Børkeeit, Fallenius, Slimane, Singh, Capppis, Singh, osv.
Ergo: ro på og lad os bedømme CVs indsats til vinter. Det er den samme sang, som blev spillet da Kaiser, Mukhtar og den unævnelige polak blev solgt. Forskellen er bare at vi dengang ingen penge havde og derfor var tvunget til at udvikle på det materiale vi havde. Nu har vi penge og så skriger folk på at de skal brændes af i jagten asap ;-)
Sorteslyngel
Betalende bruger
27. juli 2021
For CV handler det om at skabe fundamentet i klubben nu, på den lange bane.
Dette har han jo gjort før, i både FCN og FCK.
Nu har han en gylden mulighed for at skabe det hos os. Mesterskabet er blot en appelsin i CVs turban.
---
Sorteslyngel
Betalende bruger
27. juli 2021
Det er en kalkuleret risiko at spille med truppen som den er nu. Omvendt kigger CV hvor han kan få mest for pengene.
Jeg er ret sikker på at CV kigger på den lange bane, hvor han ønsker at signe spillere, der er langt over vores niveau over en 3-4 årig periode, så fundamentet i klubben ikke bare bliver top 3 i SL. Derudover at sikre truppen bliver konkurrence dygtig i EL, så vi er med år efter år.
Jeg tror(det er bare noget jeg tror) at CV er totalt kold overfor CL og SL nu, det drejer helt og fuldkomment om EL.
Hvordan sikre vi os i EL gruppespil år efter år.
Derfor tror jeg også vi vil se en række, 5-6 transfers, på en hylde vi ikke er vant til, til slut i transfervinduet plus desuden en række spændende talenter på positionen vi i forvejen ikke er stærkt besat.
Men jeg tror CV er iskold over truppens nuværende forfatning. Det må holde til 1/9.
Jeg er grundlæggende enig i det ræsonnement.
Det skal nok blive godt, NF skal bare holde skruen i vandet. Nu kan perifirispillerene så som Skipper få lov til at vise de har noget at samle på.
Ps. desuden tror jeg Uhre og Rado også ryger afsted lige om snart.
Hansen64 27. juli 2021
Sorteslyngel
Betalende bruger
27. juli 2021
Det er bare sjældent at vi forlænger med vores spillere, mærkeligt nok. Men vi har måske ikke økonomien til det.
del Piero
Betalende bruger
27. juli 2021
Alene af den grund tror jeg også at Rado sælges, men jeg tror dog at det første bliver til vinter. Han spiller fantastisk lige nu og hvis han kan vise det niveau frem i EL, så kan det dels være point værd i EL gruppespillet og dels kan det skabe interesse hos en udenlandsk klub for et køb. Problemet er dog at han til vinter kun har et halvt år tilbage og så kan han i stedet vælge at tegne en gylden kontrakt fra næste sommer, som transferfri spiller og så enten spille foråret færdig i BIF eller skifte for et mindre beløb. Den mekanik er CV 100% klar over, så han vil opveje det han kan få i dette vindue for Rado mod den værdi han kan skabe det næste års tid. Her tror jeg at balancen tipper mod at Rado bliver, da han er en af de få tilbageværende spillere, som udgør en kontinuitet og skelet i holdet. Hans markedsværdi er givetvis ikke større end hans værdi for holdet, så jeg tror han bliver. Vi kan dog sælge ham, da vi har både Frendrup og Børkeeit til 6'eren. Køber man 2-3 nye forsvarsspillere behøver Børkeeit ikke spille i forsvaret længere og så kan det give økonomisk mening at han kan udvikle sig på 6'eren i stedet.
Billboard 31. juli 2021
Mr.D 27. juli 2021
Hvis Skipper viser klasse (for tidligt at bedømme endnu) vil det have været dumt at bruge penge på en dyr midtstopper nu. At vi uanset skal have defensiv forstærkning er dog givet, men jeg synes også der er meget fornuft i at vente. Dels for at se hvad Skipper og Børkiet kan, dels for at få adgang til de spillere der ikke har BIF som 1.valg i starten af vinduet.
Sorteslyngel
Betalende bruger
27. juli 2021
Mr.D 28. juli 2021
Det pudsige og vel lidt oversete er jo at vi faktisk forstærkede os fra bænken.
Der var ikke mange der havde set Uhre og Jobbe som profiler inden de blev det. Måske det samme kunne ske igen, man har jo lov at håbe.
Personligt er jeg spændt på at se hvad Skipper og specielt MH kan drive det til. Også Singh ser spændende ud.
Jensen
Betalende bruger
27. juli 2021
Jeg er ikke enig, men jeg værdsætter at vi kan diskutere tingene ordentligt. Det er jo fantastisk, at vi ser tingene så forskelligt.
Jeg har intet imod at man stiller sig kritisk over for ting man går op i.
Men for mig er det bare ikke rette tid, at være kritisk over for klubben, CV og transfervindueaktivitet, da jeg ikke mener arbejdet er færdigt endnu.
Jeg kan god følge tanken om, at vi bør investere kraftigt nu, for at holde dampen oppe efter et mesterskab.
Men vi har i 15 år forsøgt at gøre netop dette, men uden held.
Og hvad hvis topplaceringerne ikke kommer? Så står vi med en dyr trup der stadig skal betales af på og manglende præmiepenge.
Der er ikke stor økonomis forskel på 3. og 6. plads, så vi skal ud i Europa, for at få rigtig gode penge ind. FCK har eksempelvis bundet deres økonomi og budget op på netop dette. Men hvis de glipper Europæisk gruppespil, begynder deres økonomi at vakle.
Vi har i stedet bragt vores omkostninger ned, så det løber rundt, bare vi rammer en 6. plads.
Nu har vi så fået flere penge end forventet, så synes jeg det giver bedst mening af fastholde den strategi og plan vi allerede er igang med.
Investeringer i MasterClass kan give bedre talenter og store salg på længere sigt, men uden store lønninger, skulle top 3 glippe et år.
Men det virker som om, at mesterskabet er blevet en ‘blessing in disguise‘. For nu vil vi fans have mere, mere, mere.
Netop derfor glæder jeg mig over at se, at ledelsen ikke ryster på hånden, når de holder fast i retningen vi allerede vi på vej ad.
Målet var ikke at blive mestre allerede nu. Det skulle første have været om et par år, når alt var trimmet til og bygget op.
Men vi HAR flere penge nu. Og selvfølgelig skal de ikke bare stå i banken og trække minus-renter.
De skal heller ikke alle sammen smides i MC. For selvfølgelig skal der forstærkes i superliga-truppen.
Jeg synes bare ikke, at vi skal ændre måden at agere på, bare fordi vi har ‘vundet i lotto’.
Fokus er på Superligaen og at konsolidere os som et fast top-3 hold dér.
Europa er en ekstra appelsin i turbanen, men ikke førsteprioritet.
Uanset hvor meget vi handler ind, tror jeg ikke vi kvalificerer os til CL. Og så ville den investering være spildt.
‘’Jamen så har vi forstærket og til EL!’’ Og hvad så? Vi tjener alligevel ikke 100mio ekstra på EL, ved at investere voldsomt.
‘’Jamen så er vi rustet til at genvinde mesterskabet’’. Måske, men præmie- og tvpenge vil formentlig ikke dække den omkostning der har været i denne investering.
Så jeg ser hellere, at vi gør som sidste år. Henter kvalitet sidst i vinduet. Men med den forskel, at vi kan vælge fra en højere hulde, eller måske slå til lidt tidligere, fordi vi nu har fler penge.
K-man 27. juli 2021
Det økonomiske grundlag for denne strategi er basisforretningen, hvor omkostningerne skal tilpasses det indtægtsgrundlag en top 3 placering giver suppleret op med indtægter på spillersalg som vi selv har udviklet. Det er forretningsmodellen. Derfor går man ikke ud og bruger/investerer ud fra de indtægter man ekstra har genereret gennem gruppespil.
Jeg kan godt li at vi faktisk følger den strategi man har lagt, for ser man på fodboldforretningen BIF, er det den mindst risikofyldte. Det kunne godt være vi kunne lykkedes med en strategi om at overinvestere for at opnå CHL og genvinde et mesterskab, men det vil igen kræve en overpræstation som sidste sæson og risikoen for at det ikke lykkedes vil stadig være relativ stor, hvorefter vi igen vil være efter strategien om at skabe en forretning i balance.
Vi har en klar målsætning om at investere spilleminutter i unge spillere for at kunne forædle dem og senere sælge dem. Den strategi holder vi fast i lige nu. Rigtigt i mine øjne.
Skal dette lykkedes skal disse unge spillere dog have rutinerede spillere at læne sig op af, hvis vi skal være en top 3 klub og ikke kun en top 6 klub som FCN. Og her mangler vi godt nok lige nu.
Der er sparet så mange lønkroner lige nu at vi ikke længere er en top 3 klub målt på budget. Og hvis ikke der kommer rutinerede og dyrere spillere til vil det nærmest være umuligt at opnå målsætningen om en top 3 plads.
CV er i gang med at sætte sig selv (og klubben) under pres ved at vente på de optimale handler. Hvis det f.eks. går som sidste år, hvor der blev henter kvalitet (på papiret i hvertfald) ind og de så ender med at blive skadet, som der skete sidste år, er der bare ingen alternativer. Og det er omvendt også at øge risikoen.
Thomsen 27. juli 2021
Først og fremmest, jeg ville også have ønsket mere rettidig omhu ift. forsvarsspillere. Men der er også et argument for at finde ud af hvad vi har i truppen. Skipper, Rosted og Børkeeiet er vi nødt til at få en reel vurdering af - og det kan vi ikke uden de spiller kampe. Især de to nordmænd har kostet pænt med penge, og ingen af dem var tiltænkt at være reserver.
En anden ting er at hvis man som Brøndby gerne vil have spillere fra en højere hylde end vi har kunne de sidste par år, så er man nødt til at vente og se hvilke spillere der ender i overskud, ikke finder deres planlagte destination, eller af andre årsager søger spilletid i en topklub i et mindre land, der skal spille europæisk.
Det kan sagten være det betyder exit fra CL, men ift. den langsigtede plan kan vi lave nogle handler der gør os konkurrencedygtige over længere tid, samtidig med at vi fastholder vores økonomiske strategi OG vurderer værdien i truppen eller ligefrem skaber mere værdi i truppen. Jeg vil ikke i CL på bekostning af ovenstående.
Jeg mener ikke vi skal ændre strategi på baggrund af vores mesterskab og i øvrigt kan pengene investeres mange andre steder end truppen. Det skal vi også huske, og Bech har udtalt at de nye penge skal investeres over 3 år. Det hele giver mening for mig, dog ville jeg ønske CV havde været tidligere ude ift. mindst 1 forsvarsspiller. Men det kan der være 117 årsager til at han ikke er lykkes med. At kalde det en fejl, ved vi simpelthen for lidt til at kunne konkludere.
---
HvorliggerColding 27. juli 2021
Det her bliver nok lidt langt.
Regel nummer 1 som fodboldleder : Følg din strategi og lad dig ikke påvirke af de til tider voldsomme stressfaktorer, som fans og medier udsætter dig for.
Regel nummer 2 : Den næste kamp er aldrig den vigtigste.
Regel nummer 3 : tæl til en million før du fyrer cheftræneren.
Det er det som som adskiller de dygtige fodboldledere fra de dårlige. I Brøndby har vi endeligt fået nogle ledere ind som forstår det spil og handler ikke i panik ud fra et eksternt pres og de flagrer ikke i vinden som nat og dag.
Artiklen her er et sindssygt godt eksempel på dette. Køb nogle spillere så bliver alting bedre er budskabet skåret helt ind til benet. Det kunne næppe være en mere forkert antagelse.
Kig blot bagud 3 år. Brøndby var millimeter fra at tage mesterskabet. Nu havde vi holdet der kunne spille med. Et par store afgange med Pukki, Mukthar og Rønnow, så skal der købes ind. Og hvordan var det lige det gik ?
Kig på FCK. Se hvordan de høvler spillere ind fra øst og vest. Hvor står de i dag ? Er det spillerindkøbene der har gjort dem bedre ? Nej vel. De ligger der hvor de gør fordi de har smidt 10 års kontinuitet ud med badevandet og skal til og ændre hele deres spillestil og ledelsesstil. Og tak for det iøvrigt ;-)
CV har igen og igen tordnet at han er der på den lange bane og er man i tvivl om hvad han mener med det, bør man lytte til en af de mange podcast han har deltaget i i Brøndbylyd regi. Her har han masser af gange givet udtryk for hvordan de arbejder med bla. scouting til alle positioner og med både etablerede spillere og unge talenter. Sidstnævnte er klart første prioritet. Og hvorfor ? Fordi vi som udgangspunkt selv skal skabe vores fodboldhold igennem vores dygtige trænerteam og ikke hente dyre spillere ind, som i alle tilfælde er en højrisiko investering. Med andre ord. Vi er ikke en fodboldklub længere som kan outspende ligaen på økonomi. Der er vi alt for langt fra til at kunne. (Heldigvis).
Og hertil en personlig oplevelse. Jeg har fulgt som mange andre BIF siden 80'erne. Det mesterskab som blev bragt hjem i år var for mig et af de største nogensinde, netop fordi vi spillede med vores spillere. Nogle vi havde skabt. Det inkluderer også Jung, Hedlund og Rado, som alle har spillet i klubben længe og som nu er formet af selv samme. Det er så meget stærkere end det der købe projekt som andre gør brug af. Men det er en helt anden snak.
Det betyder naturligvis ikke at vi ikke skal hente profiler ind til holdet overhovedet. Med Maxsø's afgang er det selvfølgelig nødvendigt at hente en ind med samme erfaring og lederskab som han besidder. Selvfølgelig er der også andre positioner hvor vi tyndt besatte lige nu, men det er ikke det jeg vil ind på her. Min pointe er mere, at den del er der styr på fra ledelsens side. De vil også gerne vinde. Tro det eller ej. De vil bare gerne vinde på den lange bane og ikke bare næste kamp. Det er sådan en ansvarlig og professionel ledelse arbejder.
Når nu vi er ved kamp, så ser jeg nogle som mener at det direkte er CV's ansvar at vi tabte i søndags pga af manglende indkøb. Se nu lige kampen igennem igen. Viborg har nul,nul chancer og vi har flere kæmpe afbrændere. 9 ud af 10 kampe vil vi vinde den kamp. Et kampbillede vi sagtes kunne have haft i sidste sæson Skal nogen bebrejdes for de tabte point er det manglende kvalitet hos angriberne og her har vi jo ikke solgt ud.
En anden påstand fra flere herinde er, at CV skal vurderes efter transfervinduet er lukket.
Hvordan vil i vurdere det ?
Der går minimum 1 år før en spiller er spillet ordenligt ind på holdet. Se Rado, Jung, Hedlund, Uhre. Ting tager tid og med alle de afgange vi har haft skal CV til og bygge op igen. For første gang vel og mærket, for indtil videre har han ikke andet end skåret og skåret ned på budgettet og dermed også spillerne, som han var blevet bedt om i samarbejde med ledelsen. Derfor undrer det mig også at nogle taler om at det er CV som har formet mesterskabsholdet. Det har han overhovedet ikke. Hvis nogen skal have æren for det er det Troels Bech, som har hentet mange de nuværende og desværre ikke længere nuværende spillere, sammen med Zorniger i sin tid.
Jamen nu går der bare FCN i det hele !!!
JA OG ???????
Hvor mange millioner er det lige FCN sælger spillere for i dag ? De har med et af deres salg solgt for det samme som vi har på 5 år eller mere. Det lyder ikke som verdens værste strategi. Kombiner det med et væsentligt bedre stadion, et 1000 gange bedre og større fanmiljø og en i befolkningen langt større opbakning. Så tror jeg vi har fundet en gangbar vej for fremtidig succes. En vej hvor vi sælger spillere for 80-100 mill og køber de nødvendige profiler ind til 30-50 mill og som rent faktisk kan gøre en forskel. Spillere som Maxsø og Daniel Wass hvor vi ikke skal vente på at de er transferfrie eller vil vil spille i klubben for en pose slik.
Forstå nu at det ikke nytter noget at hente ind for at hente ind. Vi er i en situation hvor vi skal have det meste ud af hver en krone. Også selvom vi har fået + 150 mill på kort tid. Hvad nytter 150 mill hvis de er pisset væk på en halvsæson og hvad nytter det og købe dyrt ind for at skulle i CL og ikke EL. Vi bliver ikke favoritter i den kamp under alle omstændigheder. Det svarer til at gå all ind på rouletten fordi man kan spille på et dusin og ikke et tal i håb om at det går godt.
Til sidst vil jeg dog alligevel sige at jeg selvfølgelig godt kan forstå alle jeres synspunkter. Det er jo det klubben har lært os at man skal i de sidste 20 år. Men blev vi bedre af det ? Vandt vi mere ?
Go dag til jer derude og hvis i keder jer, så tag og læs bogen hvor svært kan det være, som rigtigt godt beskriver de ting man skal være opmærksom på når man driver en fodboldklub. Gider du ikke læse, så tag et smut forbi Bookbeat og hør den som lydbog. Mon ikke de har en måned gratis i opstart.
Christian Brøndbyman
Betalende bruger
27. juli 2021
Simpelthen et fremragende indlæg. Folkens, tag jer tiden til at læse det igennem.
HvorliggerColding 27. juli 2021
Takker ;-)
jeffchr 27. juli 2021
Tusinde tak for dit formidable skriv, jeg opgav lidt at læse al den kritik som der er skrevet. Jo da, jeg ved godt at vi ser tingene forskelligt, og debatten har da overvejende også været på et rimeligt sagligt niveau, meeeen... det virker som om, at der er nogle herinde som lige fra starten har haft et horn eller flere i siden på vores sportslige ledelse. Jeg tænker lidt, at det måske havde været lettere for nogen hvis ikke vi havde vundet det mesterskab, så havde det nok været lettere at acceptere, at vi ikke skulle ud og bruge en masse penge. Det er vist lidt som ens privatøkonomi, skynd dig ud og bruge alt hvad du har i banken så har du ikke det at bekymre dig over, medmindre du altså har købt en masse dyrt l..... du skal betale af på i mange år. Glem nu den CL, det er en ekstra belønning hvis det lykkes at komme igennem kval. jeg mener bare ikke, at NF og CV igennem årene har vist, at de ikke magter deres job, lad os give klubben den opbakning de og vi har fortjent, vi er i EL, hurrah, og jeg er sikker på, at vi får spillere ind der giver os nye fede oplevelser og flere mesterskaber, måske allerede i år... Vores nærmeste konkurrenter er da heller ikke så godt kørende lige pt. Undskyld længden på dette skriv..
Hilsen os alle fra Næstved.
HvorliggerColding 27. juli 2021
Tak for at tage dig tid til at læse det hele ;-)
Kan sagtens forstå dit argument med at det ikke har tjent udviklingen i klubben, at vi nu er mestre. Det sætter pr automatik forventningerne i vejret. Nu SKAL vi i CL. Men det er slet ikke vigtigt. Det vigtigste er at vinde det næste DM og sikre det på den lange bane. Noget FC glemte i deres europæiske succes. Jeg er nu ikke spor nervøs. Som jeg skriver er jeg helt tryg ved ledelsen og dens ageren og de ryster ikke på hånden. Selv Jan B lyder efterhånden helt snusfornuftig i diverse interviews.
Eneste minus som jeg ikke nævner, er ifølge mig selv CV's ikke rekord store træf på transfers ind. I FCN var det nærmest kun ud og i FCK var der en del missere. Skal dog tages i betragning af mange af dem aldrig fik chancen og den fornødne spilletid, grundet FCK's altid manglende tålmodighed. Den del mangler vi og se, men det bliver spændende og følge. For selvfølgelig kommer der spillere ind og også med stor kvalitet. Det er jeg ikke i tvivl om. Vi er et godt sted i BIF lige nu. Vi har mange gode kort på hånden. Nu skal de spilles rigtigt.
jeffchr 27. juli 2021
Ja, fuldstændig enig, og selvfølgelig er jeg superglad for mesterskabet, men jeg bliver lidt desperat når man glemmer at nyde hvad BIF har opnået de sidste 2 år (især i år) I 2020 var der også mange røster der spåede at vi ALDRIG ville komme i nærheden af 1 pladsen, CV var en ringe købmand, og NF var direkte ringe. Nu starten kritikken igen af CV, NF går lidt forbi denne gang :) Det kommer til at gå godt, tro mig. Da jeg i sin tid hørte, at CV skulle være sportschef tænkte jeg.. yes yes yes, nu kommer det til at gå skide godt Indtil videre, er jeg ikke blevet skuffet, hverken over CV eller NF. Jeg er fuldstændig sikker på at ingen af de 2 eller mange flere sidder på deres hænder, der er fuld speed på... Måske bliver vi kun 2 er i år :) men det kommer...
jeffchr 27. juli 2021
Vi har jo også Danmarks bedste træner team :=)
Sorteslyngel
Betalende bruger
27. juli 2021
Jeg er selvfølgelig også meget enig i dine betragtninger, men jeg syntes dit indspark ang vores nuværende ledelse er helt spot on.
Jeg sover i hverfald godt med CV/NF bag roret. Jeg er faktisk mere tryg end jeg nogensinde har været !
Welkro 27. juli 2021
Du nævner FCK som skræmme eksempel og her er jeg helt enig. De har forvaltet de mange millioner helt skidt.
Men omvendt kan du så også kigge på FCM. De har købt dyrt ind, opnået sportslig succes med spillerne, og solgt dem igen for høje beløb. Så det kan sagtens lade sig gøre. De kører en god forretning på spiller køb og salg, samtidigt med at de vinder mesterskaber og kvalificerer sig til CL.
At gøre som FCN er jeg ikke fan af. Og hvis du kigger på regnskaber så bruger FCN 2-2.5 gange så mange penge på deres akademi og talent udvikling, og det kan jo i princippet være lige så risikabelt som spillerindkøb. Du kan jo også løbe ind i nogle dårlige årgange, og hvor skal spillersalg og kvalitet på banen så komme fra.
Hvad gør FCN hvis talent brønden en dag løber tør?!
Så jeg ser en kombination af talentudvikling og spillerindkøb som den bedste løsning, og det beskrives også i strategien.
Min pointe er aldrig at vi skal outspende økonomien. Jeg har også været med fra starten, og lidt med klubben under den forfærdentlige håndtering af økonomien helt tilbage fra Interbank og til KASI overflødighedshornet.. Jeg synes bare at der er en generel berøringsangst med ordet transfers. Strategien skriver ikke at der ikke må laves transfers, store eller små, men at det handler om bæredygtighed. Og har vi en dygtig sportslig ledelse, som jeg bestemt mener at vi har nu, så burde det også være muligt at kunne bruge penge på transfers på en bæredygtig måde, der løfter holdet her og nu, men også på længere sigt.
Igen så indebærer udvikling af egne talenter også en ret anseelig risiko, som en transfer også altid vil gøre.
Det smukke er at vi ikke behøver at være enige, men at vi begge håber på det samme for klubben i sidste ende.
Den bog vil jeg helt sikkert prøve at få læst, tak
Sarikaya 28. juli 2021
Forskellen mellem os og FCM er at de priser de sælger for, er medregnet bonuser og klausuler - hvilket jo betyder at det ikke engang er sikkert at de får alle pengene.
Brøndby må udelukkende melde ud, gennem fondsbørsmeddelse, hvordan regnskab i hvert fald bliver påvirket, og aktiveres en bonus eller klausul vil der følge en opjustering af regnskabet.
Jeg vil våge at påstå at FCM's handler ser LANGT mindre lækre ud, hvis man stripper dem fra div. eventuelle fremtidige betalinger. Desuden har de rigmand der understøtter dem. (Jeg ved godt at det har vi også, men vi er trods alt stadig børsnoteret.)
Det samme kan siges om FCN.
Mht. hvorvidt talent-brønden kan løbe tør for en stund - både og.
Hvis man kigger på omkostningerne bliver de jo fordelt ud på flere spillere pr. kroner, forstået som at én Maxsø-løn f.x. er det samme som 5-10 MC spilleres løn.
Dermed spreder du også din risiko ud, her er investeringen ikke tabt hvis en enkelt spiller ikke lever op til forventningerne, så længe der bare er én eller to der stepper op. Det betyder også at sandsynligheden for at du har en hel årgang der flopper er relativt lille, hvis forarbejdet er lavet ordentligt.
Det gør Brøndby eks. ved samarbejdsklubber -
Lige nu har vi 30 (heri indgår amatørafdelingen) samt 12 venskabsklubber.
Antager vi at der er 20 spillere pr. hold, pr. årgang,
er det 600 spillere i samarbejdskredsen og 840 i alt, pr. årgang som klubben tager stilling- og har kendskab til, blot gennem MC samarbejdet. Hertil kommer den eksterne scouting hvor vi henter en Ægedius, Salech, Fallenius, (Børkeiet) m.fl.
Det er et ok imponerende samlebånd i min optik, der bare skal anvendes til fulde. Desuden skal vi først betale løn til dem, når de kommer på kontrakt hos os selv. Samme logik kan forsvare FCN's forretningsmodel.
Sidst men ikke mindst vil jeg lige kommentere det med bæredygtige investeringer, mest fordi du tidligere i tråden skriver at du anser det for bæredygtigt hvis vi køber en spiller for 100m og sælger for 101m.
For det vil ikke være bæredygtigt, men faktisk en relativt dårlig forretning, med mindre han egenrådigt har skaffet os en hel del millioner ved sportslige resultater.
For at lave bæredygtige handler, bør salgsprisen være større end ALLE omkostninger i forbindelse med signingen af spilleren, herunder transferpris, løn, agenthonorar, sign-on fee, evt. bonuser. Det kan så diskuteres om, hvis data analytikeren evner at opstille en algoritme, hvorvidt det bør modregnes hvor mange penge en spiller har bidraget med, gennem præstationer.
Tak for en god tråd i øvrigt.
HvorliggerColding 28. juli 2021
Som jeg også skrev, mener jeg også der skal handles ind til truppen. Helt sikkert. Vi må bare ikke kaste en masse penge overbords for at nå kortvarigt succes som for at nå CL. Det er ganske enkelt for risikabelt ift til den chance vi har, som vel groft taget er 30 procent. Her tænker inkl evt nye spillerkøb.
Du nævner FCN og på det punkt er vi uenige. Du siger de løber tør for talenter. Her må vi kigge på historien og her er der intet der tyder på at de løber tør. Det er nærmest omvendt. De har kontinuerligt vist igennem 5 år nu at deres spillere kommer på et højere og højere niveau og deres priser følger med. Rigtigt at 1-2 år og et par store salg havde været hvad man kunne kalde for tilfældigheder. Det mener jeg ikke man kan argumentere for. Og ja det er rigtigt at de bruger rigtigt mange penge på deres akademi, men det er jo bare deres måde og investere på. En langt bedre og mere sympatisk måde end FCK med deres Lalandia m.m. I FCN bliver pengene i fodbolden og tjener fodbolden.
Et par eksempler fra FCN :
Andreas Skov Olsen to Bologna FC 1909 24.07.2019
Nikolai Baden Frederiksen to Juventus 18.08.2018
Emiliano Marcondes to Brentford 01.01.2018
Stanislav Lobotka to Celta Vigo 15.07.2017
Marcus Ingvartsen to KRC Genk 12.07.2017
Divine Naah to Manchester City, 31.01.2017
Emre Mor to Borussia Dortmund 07.06.2016
Uffe Bech to Hannover 96 in 2015
Anders “AC” Christiansen to Chievo Verona in 2015
Det er altså mere end godkendt. Se spillerne og ikke mindst de adresser de havner på. Det er altså ikke til 2 bundesliga og lign.
Der er selvfølgelig en risiko ved alt, men prøv og læg spillerhandlerne ind i superligaen for sidste sæson med ind i billedet og så kig på dem som ramte plet.
https://www.worldfootball.net/transfers/den-superliga-2020-2021/<br />
Jeg tæller Kevin Dicks som endda var en lejespiller i AGF, resten er enten middelmådigt eller nærmes en katastrofe ift til pris/værdi. Zanka/Sisto/Bundu/Sabbi/Ailton/Matic som de værste eksempler.
Med det grundlag mener jeg godt man kan sige, at risikoen er størst på transfermarkedet. Måske et ringe grundlag, da jeg dybest set ikke har den store respekt for Superligaens generelle niveau på det område med få undtagelser. Men alligevel. Følg lige linket og kig på hvor mange penge der bare er kastet ud af vinduet. Præcis som vi har gjort det i 15-20 år.
Jeg tør næsten ikke sige det, men køb af et akademi i Afrika eller Asien, var måske ikke verdens værste ide.
Men.............
Jeg er enig med dig i at det ikke skal stå alene. Men vi har langt bedre forudsætninger end FCN og har derfor på den lange bane mulighed for at hente endnu større profiler ind, for at støtte holdet med vores talenter.
En kommentar på FCM som rigtigt nok har hentet fint ind igennem årene. De har bare den fordel at de har deres data fra Bennham, som vi desværre ikke besidder. Så kan man jo tillægge det den værdi man vil. Kigger du dog på den liste jeg linkede til tidligere i sidste sæson er jeg knapt så imponeret, så her er jeg mere tilbøjelig til at sige at de har været heldige. Og hvad er deres muligheder når de ikke præsterer på banen og ikke vinder. Så skal de købe endnu mere og endnu dyrere ind med igen endnu større risiko. De mener at deres Lalandia er køb og salg af spillere. Det må de bevise over en længere årrække. Jeg vil dog ikke afvise det, men deres forretningsstrategi vil blive kopieret på et tidspunkt (for de data kan de ikke sidde alene på forevig) og så er deres fordel væk. Desuden er FCM selv et akademi for Brentfort som jo har nedlagt deres eget. En model som jeg slet ikke ser som en fordel, men det er en helt anden snak.
Til slut vil jeg ligesom 3point har skrevet rose både dig og de andre debattører herinde for de konstruktive og gode betragtninger og kommentarer. Det har fået mig herind permanent nu og væk fra FB, hvor du var blevet kastet til med alverdens grimme bemærkninger.
Samtidigt er det min overbevisning at det er netop det der skal til for at løfte debatten og dermed også klubben på længere sigt. Hvis jeg sad i en af de store stole, ville jeg klart kigge denne vej hvis jeg skulle tage temperaturen på klubben og måske få lidt inspiration frem for alle andre såkaldte social media platforme, som har udviklet sig noget som minder om EB's Nationen da det eksisterede.
Stoltheden er kolossal !!!
Gizmo 30. juli 2021
FCN modellen skal vi ikke følge. Som fan, er titler og oplevelser vigtigere ind millioner.
Vi skal holde på talenterne længere ind FCN for at opnå noget.
Vi må ikke glemme underholdningen og oplevelserne.
FCN kan hygge sig med deres millioner imens vi spiller gruppespil. FCN sælger også de næste talenter inden de når at vinde noget. Fedt.
Hansen64 27. juli 2021
Faxes største fan 28. juli 2021
3point.dk
Administrator
27. juli 2021
Welkro 27. juli 2021
Jeg har også selv oplevet denne debat som yderst positiv fra alle deltagere, og trods forskellige holdninger, er det tydeligt at passionen fra de enkelte debattører jo udspringer fra kærligheden til den samme klub.
Sunderland
Top debattør
28. juli 2021
Mr.D 29. juli 2021
Jf Tipsbladet et det ikke et rygte, men direktøren for klubben der har åbnet for salg af ham og en anden spiller.
Jensen
Betalende bruger
28. juli 2021
Mit bud er, at CV er igang med en masse forbedredelser. Der er mange andre opgaver for en fordbolddirektør, men bare at signe nye spillere dagen lang.
Der kan jo ikke skrives under med nye spillere hver dag i 2 måneder.
---
Mik 29. juli 2021
Kunne det ligne en præsentation af en ny spiller eller spillere inden ugen er omme. Jeg tror på det sker og måske samtidig med at man meddeler maxsø er solgt.
.
Vi må se, vi bliver en del klogere inden ugen er omme, om det har noget på sig.
Mr.D 29. juli 2021
Det står på Twitter hvor en bruger mener at have set ham på Stadion. Det virker plausibelt, når man ser det tilhørende billede og forklaring.
Mik 29. juli 2021
Personen skulle have set ham og være 100% på det er ham.
Tænker den er god nok, men tænker også at CV godt
Kunne overraske komme med en mere.
Mik 29. juli 2021
Men vi bliver klogere inden ugen er omme.
Jeg håber CV kommer med et par spillere.
Kunne det ikke tænkes at det offentligøres med et maxsø salg.
Mr.D 29. juli 2021
Bemærk - Det svenske tweet er lidt “suspekt”, profilen har kun skrevet om ham. Det kunne se ud som et partsindlæg mere end en objektiv vurdering.
Mik 29. juli 2021
Men du har et rigtig godt argument.
Vi bliver klogere i løbet af ugen, virker som en god erstatning for kabingo til fremtiden.
Spændende hvad der ellers kommer ind eller ud.
Billboard 1. august 2021
Derfor ER der ikke 20 millioner at købe ind for. De er der først ved nytår eller senere.
Sorteslyngel
Betalende bruger
1. august 2021
Altså når jobbe eller Maksø er blevet solgt kommer der ikke penge ind, før nytår?
Eller når vi er kvalificeret til EL/CL kommer pengene først til nytår?
Uddyb gerne, da jeg ikkekender mekanismerne.
Mik 1. august 2021
sælgende klub får en overgangssum og dette skal ske ved salget.
Når Brøndby opjustere i sit indeværende regnskabs år, som man gjorde med salget af jobbe.
Så opjustere man til større plus i indeværende regnskabs år.
Brøndbys regnskabs år er frem til 31/12. en forventet større omsætning i indeværende regnskabs år. Må vi være det samme som penge ind på kontoen i indeværende år.
Ellers ville jeg blive meget overrasket.
Tænk hvis en klub køber en spiller bruger ham et halvt år og går konkurs, så får sælgende klub ikke deres penge.det giver slet ingen mening
Christian Brøndbyman
Betalende bruger
1. august 2021