-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
En ting vi har glemt at snakke om, er vi efter denne runde nu også er sikret os 1 pladsen = flere millioner end budgeretteret med efter vores første plads, som ingen kan tage fra os før slutspillet.
Placeringspuljen sikre os ekstra millioner, ligesom solidaritetspuljen står placeringspuljen også for ca. 30 procent af TV-pengene. Midlerne udbetales, som navnet afslører, efter Superliga-klubbernes placering i tabellen efter 22 runder spillet, da vi er sikret ende på 1 pladsen, er det en stor gevinst for os.
Deltag i diskussionen
mp80 14. marts 2021
Jensen
Betalende bruger
15. marts 2021
Enig, lige nu er vi mere attraktive end længe, men hvis der ikke er nogle virksomheder, der kan betale hvad vi er værd, så er der måske mere fornuft i at tage endnu et kort sponsorat, ind til firmaerne har flere penge igen og vi dermed kan få et større sponsorat.
Lad mig give et tænkt eksempel:
1) Vi laver et sponsorat med Carlsberg på 5 år, fordi de er dem der kommer med det højeste bud lige nu. Men fordi deres omsætning er langt nede, på grund af corona, kan de kun tilbyde 5mio om året.
2) Alternativet kunne være 1 år med Booztlet, til 2mio. Når corona forhåbentlig er væk i 2022, laver vi en aftale med Carlsberg på 4 år, til 10mio om året.
Det er klart at det vil give færre penge til 21/22-sæsonen at vælge mulighed 2) . Men på den lange bane, vil det give flere penge til klubben.
Jensen
Betalende bruger
15. marts 2021
Men det er meget få firmaer, er kan og vil lægge de beløb, som vi drømmer om i hovedsponsorat.
Og af de firmaer jeg ser som mulige, er der ikke mange der er haft fremgang.
Jeg siger ikke vi SKAL vente. Men jeg prøver bare at anskueliggøre, hvorfor det ikke er jorden undergang, hvis ikke der kommer en kæmpe sponsor til sommer og samtidig vise, hvorfor det kan være fordelagtigt at afvente markedet.
Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener med:
''- Parken med sportslig nedgang - laver helt andre kroner.''
og
''- Vores sponsor indtægter har aldrig - svaret til vores brand - værdi som klub - det er sandheden''
Mener du med Parken- FCK? Og dermed PSE? Eller mener du Parken som stadion og virksomhed? PSE har specielt med Lalandia lidt store tab.
Mener du med ''Laver helt andre kroner'', at FCK stadig hiver store sponsorater hjem? I så fald, er det jo fordi aftalen med Carlsberg er lavet for mange år siden og blev fornyet sidste år. Carlsbergs sponosrat til FCK er helt uden sidestykke det største i dansk fodbold og ikke noget vi kan komme i nærheden af, så længe vi ikke spiller fast i Europa.
Mener du med: ''- Vores sponsor indtægter har aldrig - svaret til vores brand - værdi som klub - det er sandheden'', at vi altid har fået for lidt, eller for meget i sponsorindtægt, i forhold til vores brandværdi? Eller mener du, at vores brandværdi er mere vigtig end vores sponsorindtægt.
ChewiebroCColuwie 15. marts 2021
1. pladsen: 5,9 millioner kroner
2. pladsen: 4,2 millioner kroner
3. pladsen: 3,1 millioner kroner
4. pladsen: 2,6 millioner kroner
Edit: Den er steget til 6,6 mil til 1. pladsen. https://3point.dk/nyheder/brondby-scorer-naesten-15-millioner-i-tv-penge-efter-grundspilssejr