-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Søndag eftermiddag var det tid til sæsonens sidste derby, og det skulle spilles på Brøndby Stadion. Gæsterne fra FC København kom ind til kampen med en fem-back-kæde og stod lavt.
Brøndby IF kom godt og aggressivt ud. Allerede efter få minutter bevægede Victor Claesson sig på kanten af et rødt kort, da han fik sendt en støvle i ansigtet på Frederik Winther, men kampens dommer Mikkel Redder nøjedes med et gult.
Det var småt med hvad gæsterne havde at byde på offensivt i første halvleg, men de spillede sig til en enkelt chance - og det var nok. Et indlæg fra højre blev sendt ind til Claesson, der headede gæsterne i front.
Hjemmeholdet havde svært ved at nedbryde det lavtstående og kompakte FCK-hold, men det blev til flere gode angreb i højresiden. Men det var symptomatisk for Brøndbys første halvleg, at der lige manglede det sidste. Indlæggene fik FCK clearet rimelig komfortabelt.
Brøndbys største chance i første halvleg tilfaldt således Winther efter en standardsituation, da Ohi Omoijuanfo fik forlænget et indlæg, men Winthers spark gik i sidenettet.
Mathias Kvistgaarden var Brøndbys bedste i første halvleg. Han var en evig kilde til uro for gæsternes defensiv, men desværre manglede de blå/gule som sagt at få output på de gode angreb, som de første 45 minutter bød på.
Det var netop Kvistgaarden, der var ophavsmand, da Brøndby fik udlignet i anden halvleg. Han drev alene bolden frem mod tre FCK-forsvarere og kom ind i en farlig position, hvor Peter Ankersen kom flyvende i en voldsom tackling og begik klart straffespark.
Sparket fra pletten tog topscorer Omoijuanfo sig af og han var sikkerheden selv. 1-1. Det gav lidt mere liv til kampen og gæsterne begyndte at spille mere med.
Det var Brøndby, der var bedst. Heller ikke efter pausen havde gæsterne meget at byde på, men pludselig fik de strikket et angreb sammen med kvalitet. Christian Sørensen sendte et indlæg ind til Jordan Larsson, som scorede. Også sløvt forsvarsspil af Brøndby.
Målet var en bitter pille at sluge for Brøndby, som netop havde brændt en kæmpechance, da Radosevic flot spillede Kvistgaarden fri i dybden, men hvor Grabara reddede forsøget.
Kampen levede i den grad for Brøndby, men det gjorde den kun lige til Daniel Wass fik en hjerneblødning og gik ned i en alt for voldsom tackling, som gav direkte rødt. Minuttet efter spillede FCK sig igennem og scorede til 3-1 og så var der lukket og slukket.
Det endte med en 3-1-sejr til FC København.
Deltag i diskussionen
RommeTilPhiriOgSå 14. maj 2023
At vi ikke kan formå at skabe mere imod så decimeret et fck hold er skamfuldt, og selvom det er en lige kamp, som desværre ikke tipper ud til vores fordel, så er det flovt at vi taber 1-3 og det er SÅ flovt at Wass sælger holdet på den måde. I dag sejler det centrale forsvar fuldstændig, og Lauritsens mand scorer to gange, hvor han er uopmærksom/for langt fra ham.
Man bliver så forbandet træt altså. Vi kunne være kommet på 2-1 ved Kvistgaarden, men ender med at tabe.
mp80 14. maj 2023
Mr.D 14. maj 2023
PS: skader eller ej FCK ER er godt hold (se på tabellen).
Når det er sagt altid noget lort at tabe på hjemmebane.
FC vandt nok desværre DM her….. :-/
RommeTilPhiriOgSå 14. maj 2023
Mr.D 14. maj 2023
Set fra helikopteren var det (i min optik) en lige kamp. Vi var bedre i dag end i Parken hvor vi bare parerede. I dag var det mere klassisk derby hvor begge hold havde deres perioder.
Solz 15. maj 2023
Bastiano 14. maj 2023
Jøsses hvor er hans slutprodukt rædderligt!
Han kunne jo spille 5 minutters tillægstid, alene på banen, og allerhøjst ramme stolpen.
Niveauet i dag var bekymrende lavt, men kvistgaarden tager godt nok prisen som værst i dag
RommeTilPhiriOgSå 14. maj 2023
Ville bliv vild ! 14. maj 2023
roligrolig 14. maj 2023
Bastiano 14. maj 2023
Det er fint at løbe langt, sætte en mand og kunne slå flik-flak, men når han ikke scorer en dag som i dag er det jo ligemeget
roligrolig 14. maj 2023
Du kunne se hvad der skete lige så snart kvistgården blev taget ud. Der var ikke længere en ordentlig forbindelse mellem midtbanen og angrebet, og det blev derfor umådeligt svært at komme frem i banen med bolden.
Hvis du sammenligner kvistgårdens kamp med sin angrebsmakker Ohi, hvem var så mest iøjnefaldende denne kamp? Første aktion Ohi lykkedes med var vel nærmest hans straffespark??
Bastiano 14. maj 2023
Hans top-niveau er fint, men hans bund er simpelthen for sløjt
roligrolig 14. maj 2023
God søndag
Bastiano 14. maj 2023
Lad os være enige om at være uenige, men i min optik hører han ikke til på et hold der bør kæmpe om mere end 6. Pladsen, for jeg synes ikke han er i nærheden af at være god nok
Mogens 15. maj 2023
roligrolig 17. maj 2023
fin pointe, for selvfølgelig skal en angriber score mål. Men at sætte sine holdkammerater op og spille dem bedre er altså næsten en lige så stor fortjenste for holdet. Synes ikke særlig mange på holdet leverer varen pt., og så bliver det altså svært for kvisten. f.eks. kan Oji kun bruges hvis der kommer et indlæg til ham, hvilket vi jo så med wilczek som kan være en kunst i sig selv at stå det rigtige sted, men der skal jo være nogle til at lægge dem. Manden er stadig 21 og kan SÅ meget med bolden. Får han et godt slutprodukt på, bliver han brøndbys dyreste salg nogensinde (uden bonusser medregnet) er jeg helt sikker på.
thorrium 14. maj 2023
Hvis dommeren havde været skarpere i første halvleg så havde Kvist alene givet FCK 2--3 ekstra gule kort, han ville have givet os 2-4 frispark på kanten af feltet. Det kombineret med Vally's spark i hovedet som i min bog er et rødt kort, ja...
Nuvel se bort fra det, da vi ikke kan bedømme en spiller på hvad nogle af os mener ville have været anderledes HVIS dommeren gjorde som vi ønskede.
Manden er klart en af de spillere der bringer mest på banen, at han ikke scorer på sin chance er pisse hammerende uheldigt, men det mener jeg ikke han skal smides på porten for. Der er vel en grund til at man sætter ham mere ud på kanten og giver ham frirum, frem for at have ham inde centralt.
Bastiano 14. maj 2023
At han trækker kort, løber solen sort og er god til gymnastik vinder vi ikke kampe ved, når han er så svag foran kassen
thorrium 14. maj 2023
Jeg er enig med dig, han scorer ikke de mål jeg gerne ville have ham til. Men jeg ser ham heller ikke som værende goal getter som Ohi.
Nej jeg mener nærmere at der er et par forsvarsspillere et par på midtbanen og nogle mennesker på sidelinjen som skulle stå skoleret, og jeg er rektor med spanskrøret.
---
Mr.D 14. maj 2023
Det er jo ikke rutinen der skal tabe hovedet!!!
roligrolig 14. maj 2023
Mr.D 14. maj 2023
Kristianbs 14. maj 2023
Kuffe 14. maj 2023
Vi taber 1-3 til Fcks tredje hold. At spillere der sparker til en bold hver dag, har så svært ved at ramme sine egne farver går fuldstændig ud over min forstand !
Jeg tror vi lige har foræret guldet til hovedstaden.
Vores mest rutinerede mand begår overfald på modstanderen og sælger fuldstændig sin klub !
Det her er det mest ulækre jeg har været med til som fan og jeg har tabt alt for den sportslige ledelse... Ingen straf er for hård, fyr dem, bortvis dem, gør et eller andet !
---
joobs 14. maj 2023
Budnitz 14. maj 2023
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
15. maj 2023
Budnitz 15. maj 2023
bagobif 15. maj 2023
bagobif 15. maj 2023
Ville bliv vild ! 14. maj 2023
Forsvaret ser dog ikke godt ud på de mål vi lukker ind.
Dumt rødt af Wass. Vil gerne have set Brøndby med en 4-mandsbagkæde i næste kamp. Med Rado og Wass på midten. Men, den mulighed har vi ikke nu. Dumt dumt dumt.
Kvistgaarden gør det virkelig godt. Bliver han ved sådan. Så bliver han en profil i næste i sæson!
Mogens 15. maj 2023
Ville bliv vild ! 15. maj 2023
Man kan sagtens prøve en 4-mandsbagkæde igen, og så spille mere varieret. Så man ikke sætter bolden på spil hele tiden.
Vores seneste stabilitet skyldes lige så meget udtrykket, som selve formationen
Vainio74
Betalende bruger
14. maj 2023
Barca 14. maj 2023
En mere boldsikker 6 er essentiel og så skal vi se at få styr på den denfensiv, hvis vi skal være med i toppen næste år!
---
Anders77 14. maj 2023
Mogens 15. maj 2023
Arenzano
Betalende bruger
14. maj 2023
Christian Brøndbyman
Betalende bruger
14. maj 2023
God 1.time, derefter ret håbløst ukoncentreret forsvarsspil. Det er uacceptabelt ikke at kunne spille kampen færdig. Jeg er virkelig deprimeret nu.
Fotosyntese 14. maj 2023
RommeTilPhiriOgSå 14. maj 2023
Mogens 15. maj 2023
Ville bliv vild ! 14. maj 2023
Man kan kun skrald grine af denne kommentar.
Tomme tønder buldrer mest
Fotosyntese 14. maj 2023
Ville bliv vild ! 14. maj 2023
Wass er bla. Den spiller i superligaen, der har lavet flest chanceskabende afleveringer. Det er altså absurd højt niveau, taget hans defensive udgangspunkt i betragtning. Burde være en offensiv spiller der ligger højst der
Fotosyntese 14. maj 2023
Ville bliv vild ! 14. maj 2023
Fotosyntese 14. maj 2023
Ville bliv vild ! 15. maj 2023
Doktor D
Betalende bruger
14. maj 2023
---
Joblar 14. maj 2023
thuesan 14. maj 2023
Kvisten er sgu en herlig spiller
Vainio74
Betalende bruger
14. maj 2023
thuesan 14. maj 2023
Hvis vi så formåede at smække nogle gode indlæg i panden på ham, så han kunne komme til sin ret.
Vainio74
Betalende bruger
14. maj 2023
roligrolig 14. maj 2023
Vainio74
Betalende bruger
14. maj 2023
Brøndbystrand 14. maj 2023
Marc Johnson 14. maj 2023
Mr.D 14. maj 2023
Wass undskyldte efter kampen i interview med 3+
---
Vainio74
Betalende bruger
14. maj 2023
DoctorEnigma 14. maj 2023
Marc Johnson 14. maj 2023
Dyrt købte spillere men vi ligner i flere kampe reelt et u-hold.
Profiler der ikke performer
Kaos uden for banen
Manglende retning og strategi. Herunder formationer der konstant skifter
Tvivl om assistenttræner, træner og sportsdirektør
Nielsen81 14. maj 2023
Så tænker man, da vi kommer på 1-1, at nu er den der sgu!
Men nej, man smider ikke Hedlund ind og lader ham udfordre Lund, der så kunne have trukket sit andet gule.
Man står også og snorksover ved målet til 1-2, hvor vi ellers har lagt et enormt tryk på dem, men en eller anden formår ikke at få bolden mere end 1 meter over jorden, og kort tid efter ligger den nede i vores net.
Så får Wass sin hjerneblødning, og jeg mener ærlig talt ikke - og det er ikke kun på baggrund af kampen i dag - at han er pengene værd.
Det må simpelthen være slut med at hente gamle spillere hjem mere!
Målet til 3-1...ja, det husker jeg faktisk ikke, for jeg slukkede skærmen i arrigskab og afmagt over, man ikke får udnyttet det pres, man i dele af kampen ligger på dem, ikke at forglemme Kvistgaardens store chance (jeg har ham dog alligevel som MoM i dag)!
Og nej, ikke et ord om trænerne, for det var ikke dem, der stod og snorksov ved målene...
---
Christian Brøndbyman
Betalende bruger
14. maj 2023
Saesonkort
Betalende bruger
Top kommentator
Top enige
14. maj 2023
Sim 14. maj 2023
12 kampe, point gennemsnit 1,5. 19mål lukket ind på 12 kampe. 16 mål lavet på 12 kampe. Rigelig forberedelsestid til JS i vinterpausen. Ingen tydelig plan.
JS er så flad i energi, entusiasme og udtryk. Endnu mere end NF var - og det kræver en del. Han er jo nærmest apatisk. Prøv lige at se, til sammenligning, en mand som Rössler i AGF. Han forbrænder nærmest ligeså mange Kcal på sidelinien - som spillerne på banen.
Jeg savner en træner der brænder igennem og ligner han kan bære et progressivt projekt.
ClausM 14. maj 2023
---
Jensen
Betalende bruger
14. maj 2023
Var det 3 ugers træning værd, at ændre formation op til kampen i Parken, blot for at blive spillet ud af banen idag.
Hvorfor holder man ikke fast i oprindelig koncept, som JS kom ind med? Vi har jo ikke haft noget at spille for, siden hans tilkomst.
Vi har nu spildt 3 ugers med at træne 3-4-3, som ikke er det man vil spille i næste sæson.
Vi havde en gylden mulighed for at lægge os i førerpositionen til næste sæsons start. Men man kaster det væk, for at forsøge at stække en modstanders guldchance.
Lige så meget jeg hader at skulle indstille sig efter andre hold, lige så meget hader jeg ideen om, at andres fald er vores sejr, når vi intet har at spille for.
Men oven i denne frustration, ser jeg er hold, som ikke virker dynamisk nok, efter min mening. Der er for mange misforståelser og jeg ser ikke mange, der løber en ekstra meter for sin holdkammerat.
Jeg havde opgivet sæsonen allerede inden mesterskabsspillet. Men nu har jeg også mistet modet…
Marc Johnson 14. maj 2023
I mine øjne peger pilen mod vores indkøb, der ikke understøtter det JS helst vil
Jensen
Betalende bruger
15. maj 2023
Vi havde momenter der var gode og vi fik faktisk en del pres ind i formationen. Men hvis JS ikke ønsker at spille med 3 stoppere i næste sæson, hvorfor så gøre det nu? Nu lukkede vi 3 mål ind, på trods af, at vi primært spiller 3-4-3, for at lukke færre mål ind.
Skal vi så spille med 4 dedikerede forsvarsspillere på Viborg på søndag??
Vi er enige i, at indkøbene ikke passer til Jesper Sørensens spillestil. Men det vidste vi og klubben vel allerede da JS blev ansat. Så enten har man fejlet i ansætttelsen af JS, eller også har man fejlet i kommunikationen.
For hvis man ønsker at JS skal spille som han helst ønsker at spille, så skal man da som klub melde ud, at man godt ved det ikke bliver kønt, fordi man ikke har de rette spillere, men man ønsker at spille Jespers system.
Hvis man først rigtig ønsker at spille Jespers system, når de nye spillere kommer til til sommer, hvorfor så ikke bare lade Retov tage over resten af sæsonen, så JS ikke spilder sin tid…
Mogens 15. maj 2023
Jensen
Betalende bruger
15. maj 2023
Hvad klubben indset fra starten af mesterskabsspillet, at vi ingen chancer havde for medaljer, kunne vi have brugt de 10 kampe som træningskampe. Når der så kom spillere ind til sommer, var de eksisterende spillere 100% klar på spillestilen.
Jeg er ikke enig i, at men ikke bliver bedre af at tabe kampe. Jeg vil mene, at det er lige modsat. Hver gang tingene ikke virker, har man en mulighed for at gøre det bedre næste gang.
Hvis det forholdte sig som du skriver, hvorfor skulle man så spille træningskampe mod bedre modstandere? Hvis dit udsagn passer, skulle vi jo kun spille mod Danmarksserie hold.
Men det kræver, at klubben forventningsafstemmer. For hvis spillerne tror, at alle forventer de vinder, vil det selvfølgelig tærer på selvtilliden. Men hvis de ved, at de øver sig til næste sæsons start og det vigtigste er, at de lærer af deres fejl, så tror jeg faktisk det havde været meget værdifuldt.
Men alt det er ødelagt nu, fordi man ikke ønsker kontinuitet…
del Piero
Betalende bruger
15. maj 2023
FCKs første mål er ekstremt godt udført (eller svine heldigt). Det er sjældent at man scorer på et hovedstød fra stående så langt ude i feltet, hvor bolden bare sejler i en blød bue. Og målet falder efter en periode, hvor Brøndby var klart bedst. Mads er chanceløs, men jeg synes godt at Lauritzen kan klandres at han ikke træder frem og søger duellen eller får generet Claesson i situationen. Men igen, det er en position, man meget sjældent scorer fra.
Andet mål er flot opspil og/eller sløjt forsvarsspil. Jeg kan ikke forstå at backen i første omgang ikke kan gætte hvad Sørensen vil gøre og placerer sig bedre ift. at kunne blokere det flade indlæg. Inde foran er det også forunderligt at Lauritzen ikke får clearet den flade bold. Han ender med hverken at dække det flade indlæg eller cut-back afleveringen. Det mål er ganske enkelt super dårligt forsvarsspil. Igen i en periode, hvor vi har presset FCK i bund og det lugter af mål til hjemmeholdet.
Sidste mål er bare godt lavet og igen sløjt forsvarsspil. Men der var gassen ligesom gået lidt af ballonen.
Overordnet set er det super bekymrende, hvor få store chancer vi får skabt mod et ekstremt afbudsramt FCK hold, der stiller med en uerfaren stopper og en midtbanespiller i centerforsvaret.
Det er oftest den næstsidste eller tredjesidste aflevering, som savner tempo, ide og kvalitet. Ohi er stærk i boksen, men han får jo intet brugbart at arbejde med fra kanter, backs og den offensive midtbane. Vi er ikke en trussel i hovedspillet og heller ikke på skud udefra.
Men, de offensive spillere vi har er jo heller ikke købt til at spille kontra i den 3-5-2 eller 3-4-4 opstilling. Mange af dem er købt til at kunne implementere en stil, hvor vi dominerer på bolden. Desværre har det vist sig umuligt lige nu i top 6 spillet og så har JS sadlet om til et mere kompakt udtryk. Jeg kan godt forstå han gør det (havde vi ikke vundet er par stykker nu her, så var han jo nok ikke træner efter sommerferien). Det ærgerlige er at vi nu ender i en form for limbo, hvor der ikke er noget at spille om og hvor der heller ikke er en klart defineret spillestil vi kan øve os i frem mod næste sæson.
Eneste lyspunkt at trøste sig ved at at FCN sluttede sidste sæson meget lunkent, for så at vende tilbage efter sommerpausen og blæse alle omkuld med stort set samme trup. Nogle gange kan det bare give en kæmpestor ny energi at starte forfra på en ny sæson, hvor man ikke er allerede er 10-15 point bagud.
Marc Johnson 15. maj 2023
- tilbage til 4 bagkæden
- Rado ud
- Ingen spilletid til dem vi alligevel vil sælge. Spilletid til Schwartau m.fl
Mogens 15. maj 2023
Marc Johnson 15. maj 2023
Hvorfor vil du fortsætte med 3? Vi gik jo væk fra det sidste år
Mogens 15. maj 2023
Marc Johnson 15. maj 2023
Jeg vil ikke tilbage fordi vi tog et strategisk valg om ikke at satse på 3 sidste år. Hvis vi skifter strategi konstant så kommer vi ingen vegne.
Derudover:
- Uholdene spiller ikke med 3 mig bekendt og der bør være en rød tråd. Det omhandler igen strategi.
- når du spiller med 3 har du færre spillere der egner sig til at bygge op spil op nedefra, hvilket jeg forstår er det vi vil. Med mindre du har en Jung-type i truppen der kan træde frem, hvilket vi i mine øjne ikke har Jeg ser ikke problemet så meget på backs som på midten hvor vi ikke har været dygtige nok på bolden.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
15. maj 2023
LJS
Betalende bruger
15. maj 2023
Fodbold er følelser.
Men ellers giver jeg dig fuldstændig ret.
Fan_passion 15. maj 2023
Fatter ikke, at man kan gå rundt på banen og tjene et sted imellem 200.000-400.000kr og så tabe!!! Hvis jeg tjente så mange penge, vil jeg gå ud til hver en kamp og spille til jeg ikke kunne mere!
---