Brøndby Stadion X XX XXX arkiv standard
Foto: Freja Borne ©
NYHED

Betano bliver ny hovedsponsor i Brøndby IF

 
Brøndby IF har landet et nyt hovedsponsorat. Det bliver bettingfirmaet Betano, der tager over for Danske Spil.

    • Brøndby Stadion X XX XXX arkiv standard
    • Nanna Møller Karlsen
      13. maj 2025 - Klokken 10:04
  • Nanna Møller Karlsen
  • Nanna Møller Karlsen
    13. maj 2025 - Klokken 10:04

Danske Spil stopper denne sommer som hovedsponsor i Brøndby IF. Men klubben har nu fundet sin nye hovedpartner, som tirsdag formiddag er blevet præsenteret.

Vi bliver i bettingverdenen, for det bliver fremover Betano, som skal være hovedsponsor i Brøndby IF. Det oplyser klubben på sin hjemmeside. Aftalen løber frem til sommeren 2028.

Administrerende direktør i Brøndby IF, Ole Palmå, udtaler til Brøndbys hjemmeside:

- Dette er ikke bare en vigtig kommerciel aftale - det er et strategisk partnerskab med et brand, der matcher vores ambitioner. Gennem de seneste måneder har vi haft en åben dialog med Betano om, hvordan et samarbejde kunne se ud, og vi har i den grad fundet fælles fodfæste. Vi er derfor meget tilfredse med aftalen og partnerskabet, der løber frem til sommeren 2028.

- Betanos moderselskab, Kaizen Gaming, er en international aktør med en dokumenteret ansvarlig tilgang til spil. De er til stede på 19 markeder og har partnerskaber med anerkendte klubber og organisationer - herunder Aston Villa, River Plate, SL Benfica, FC Porto og Sporting CP samt UEFA for Europa League, Conference League og var det ligeledes også til EURO 2024. Det er vigtigt for os, fordi det taler til den ansvarlighed og professionalisme, som vi er fælles om.

Også i Betano er der glæde at spore over det nye samarbejde.

- Vi er meget begejstrede for dette nye partnerskab med Brøndby IF. Det er ikke kun vores første i Danmark, hvor Betano blev lanceret så sent som sidste år, men også vores første i hele Skandinavien. Brøndby IF har en af de stærkeste fortællinger og fodboldkulturer i Danmark, og de har fostret nogle af Danmarks største fodboldlegender og har en fantastisk passioneret fanbase. Vi ser derfor vores partnerskab som noget andet og mere end et traditionelt sponsorat. Brøndby IF’s ambitioner stemmer overens med dem, vi har i Kaizen Gaming og Betano. Vi ønsker at være en partner, der bidrager til Brøndby IF’s fortsatte udvikling som en af Skandinaviens førende fodboldklubber, lyder det fra Julio Iglesias, som er Chief Commercial Officer hos Kaizen Gaming.

Fra sommeren 2025 bliver Betano hovedpartner og trøjesponsor for Brøndby IF’s Superliga-hold.





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Kenneth
  • Kenneth
    Betalende bruger
      1 måned(er) siden   

  • Lækkert der er kommet styr på hovedpartneren allerede nu, så man ikke skal sælge i sidste øjeblik, helt desperat.

    Nu kommer der ny hovedpartner, ærme partner og ryg partneren har forlænget.
    Synes virkelig det går i den rigtige retning med hele partner delen i Brøndby.
    Men der er stadig plads til en
    forsikrings partner
    tele partner
    hotel partner

    3 enige · 2 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        1 måned(er) siden   


  • Jeg ved godt at betting er en naturlig del af sportsverdenen, men... uuuugh... jeg har svært ved at komme op og køre over bettingfirmaer som hovedsponsor.
    11 enige · 1 god kommentar
     
    • AB76
    • AB76   1 måned(er) siden   

    • @Bibedibob
      Bettingfirmaer burde forbydes som sponsor i al profesionel sport, hvis jeg skulle bestemme.
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Ruddi
    • Ruddi   1 måned(er) siden   

    • @Bibedibob
      de er de eneste der har råd til at betale.man kan ikke få alt og så må man gå på kompromi,skal omsætningen øges så må man sku sluge denne kage
      1 enig

  • preben
  • preben
    Betalende bruger
      1 måned(er) siden   

  • Sådan og endelig!
    2 enige

---

  • Et betting-firma bliver næppe modtaget med kyshånd i fankredse. Og i den ideelle verden var betting-firmaer heller ikke stærke nok til at tegne hovedsponsorater i storklubber rundt omkring i Europa.

    Uagtet selskab, så er jeg dog glad for at vi har fundet en hovedpartner. Forhåbentlig bliver det ikke en øjebæ på trøjen og alle mulige andre steder, når nu vi skal glo på det de næste tre år.
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • preben
    • preben
      Betalende bruger
        1 måned(er) siden   

    • @Broder Salsa er det ikke den naturlige udvikling af at klubbens 1.hold bla blev reduceret til et amerikansk ejet A/S med hoved interesse i max profit
     
    • Rasmus Stephansen
    • Rasmus Stephansen
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top gode
        1 måned(er) siden   

    • @Broder Salsa jov da jeg er super positiv og er sikker på at det er rigtig mange andre da selvfølgekig også og hvorfor har betting firmaer ikke i din ideelle verden lov til at være store koncerner, den danske ungdom drikker sig /forgifter sig hver weekend i alkohol produkter fra Carlsberg og andre uden det er ilde set.??
      4 enige · 3 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Fuldstændigt håbløst samarbejde, og hvor er det latterligt, at vores administrerende direktør i 2023, da Danske Spil bliver præsenteret siger:
    Både vi og Oddset ønsker at tage et ansvar i det samfund, vi er en del af. Derfor er jeg glad for, at vi sammen kan bruge denne aftale til også at sætte fokus på ansvarlig spillekultur og på den måde bidrage til debatten om et komplekst emne, som fylder meget i fodboldens verden i disse år.

    - For så mindre end to år senere lave et samarbejde med Betano.

    Danske Spil samarbejdet var også problematisk, men det erkendte både Brøndby og Danske Spil ved ikke at have deres logo på trøjen, og lave nogle samarbejder der gør verden bare lidt bedre (Fodboldtrøje fredag, Red Barnet, Stop Volden).

    Håbløst. Vores værdier er til salg for den rigtige pris.
    9 enige · 6 god kommentar
     
    • magnuto
    • magnuto   1 måned(er) siden   

    • @Daniel Jepsen det er rigtigt at det er svært at se det logiske i dette samarbejde, udover at det er dem der ligger flest penge i kassen!

      Jeg vil dog mene at problemet omkring spil afhængighed starter et helt andet sted og det er i alle de computerspil og mobil spil som vi bliver udsat for... og der igennem bliver kodet til også at skulle spille på alle mulige forskellige typer af sport og andre ting i verden!

      Men det er klart at Brøndby sender et signal med dette samarbejde og spørgsmålet er jo så om vi fortsat skal spille uden navn på trøjen!
      1 enig

    Se 4 flere kommentarer
     
    • LØK
    • LØK   1 måned(er) siden   

    • @Daniel Jepsen: Jeg ville også hellere have en anden type sponsor.
      Jeg spiller ikke selv.
      Men er det ikke efterhånden ved at være passe mht modstand mod bettingfirmaer. De er her og har været her længe, har masser af kunder og de opererer lovligt i Danmark og Europa (som er verdens Regulations Capital). Der er alvorlige problemer med ludomani - ingen tvivl om det. Lige som der er det md alkohol, hash, stoffer, SoMe, net svindel og andre ting. Løsningen på de problemer ligger på samfunds og europæisk plan. Det er her regler/forbud sættes og indsatser bestemmes.
      Skulle Brøndby så sige: Nej kan ikke lide, og tegne et mindre favorabelt sponsorat? - Med et bryggeri så? Eller et Socialt Medie?
      Jeg synes det er ok at vi tegner det her sponsorat, selvom det ikke er en branche jeg bryder mig om - for dem er der jo mange af :)
      6 enige · 4 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • vstgn91
    • vstgn91   1 måned(er) siden   

    • @Daniel Jepsen Kan ikke se problemet, bortset fra at danske spil giver en del af deres overskud til pindsvine-foreningen etc. At danske spil ikke var på trøjen var jo i høj grad også et pr-stunt

  • Nogle der har noget indblik i hvad aftalen indbringer årligt?
     
    • Kenneth
    • Kenneth
      Betalende bruger
        1 måned(er) siden   

    • @bossyboss
      mon ikke der begynder at komme lidt rygter frem om det i løbet af de næste par dage. Er også spændt på hvor den er landet. Det skulle gerne være et to cifret million beløb årligt.
      1 enig
     
    • Kenneth
    • Kenneth
      Betalende bruger
        1 måned(er) siden   

    • @bossyboss
      Bold skriver nu følgende om de 3 trøje sponsor

      Betano giver 16 millioner årligt.
      Opondo og NTG giver begge 5 millioner årligt.

---

  • OSLBIF
  • OSLBIF
    Betalende bruger
      1 måned(er) siden   

  • Som flere skriver herinde - dejligt med en sponsor på plads, men et bettingfirma er ikke just noget at råbe hurra for. Så længe der ikke er nogle decideret regler imod det, så kan man jo ikke fortænke Brøndby i, at gøre det.

    I Norge er det jo eg. forbudt at vise alkohol og bettingreklamer på TV, tilbudsaviser og ha dem som trøjesponsorer. Man må heller ikke sælge øl på stadion - hvilket er lidt kedeligt.

    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @OSLBIF
      Hvorfor er det ikke noget at råde hurra for?

    Se 1 flere kommentarer

  • Rebæk
  • Rebæk   1 måned(er) siden   

  • Patetisk. Ham Martin Sahlertzs’ udtalelse på Brøndbys officielle hjemmeside er det mest tåkrummende, jeg nogensinde har læst. Decideret patetisk. Han springer bullshit-skalaen.
    2 enige

  • Det er jeg ikke fan af. But money talks...
    2 enige · 1 god kommentar

---

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      1 måned(er) siden   

  • Vi går da fra den ene yderlighed til den anden..
    1 god kommentar

  • Ahijado
  • Ahijado   1 måned(er) siden   

  • Nej tak herfra.
    Så bliver der ikke købt ny trøje de næste par år.
    Synes virkelig det er et forkert signal at sende.
    5 enige · 2 god kommentar

  • BRØNDBY IF - Klubben, hvis identitet, værdier og sociale status er til salg for højestbydende.

    Money talks. Lur mig, om vi ikke har solgt rettigheder til navnet på stadion inden længe. Så kan vi alle heppe på ligegyldige lykkeriddere inde på Ozempic Arena, Palæstina Park eller hvem der nu lige har dollars nok.

    Kæft hvor jeg glæder mig allerede...

    Jeg kommer ikke til at købe mig en fodboldtrøje fra Brøndby IF med reklamer fra så klam en industri, som betting-industrien er.
    6 enige · 1 god kommentar

---

  • Semperfi
  • Semperfi
    Betalende bruger
      1 måned(er) siden   

  • Jeg køber ikke en trøje med reklame for et bettingfirma!
    3 enige · 1 god kommentar

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      1 måned(er) siden   

  • Er jeg den eneste, som trak på smilebåndet over at sponsorchefen hos Betano er ingen ringere end smørtenoren Julio Iglesias :-)
    5 enige · 5 god kommentar
     
    • MR
    • MR
      Betalende bruger
        1 måned(er) siden   

    • @del Piero Det er for mig at se en formildende omstændighed... Han bliver et hit i pausen ved hjemmekampe...
      1 enig · 2 god kommentar

  • Nogle dage stopper man op og tænker: Hvad er Brøndby I.F. overhoved mere? Drømmer nogle gange om om vi gik konkurs og klubben blev genopbygget som et andet Glasgow Rangers eventyr. En lang ørkenvandring af leverpostejsfodbold og ingen værdisæt mere som MCO klub. Altid noget at VHS-maskinen og 95/96 båndet stadig virker på dage som disse.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • Rebæk
    • Rebæk   1 måned(er) siden   

    • @LebogangHansen I Sverige og Norge har de regnet den ud. Her forbliver traditionsklubbernes integritet intakt. Det skyldes de fornuftige ejerskabsstrukturer, de har der, udover en helt anden kultur omkring, hvad elitesport er, og en stolthed ved og en indsats for fansenes tilknytning til de lokale klubber. Her føler du som fan, at din stemme har vægt (dansk fodbold og fankultur når ikke svensk fodbold og fankultur til sokkeholderne). Her står fællesskab og værdier over virksomheden. I kontrast til Brøndby IF. Nu spørger jeg lidt retorisk: Hvori består forskellen mellem Brøndby IF og FCK? Ikke historisk, men i dag? Vi kan ikke længere tillade os at stå på en moralsk piedestal. Desværre.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Altså alle der er negative omkring dette men halv forsvare Danske Spil aftalen, det altså lidt vattet.. Den hest mistede man at sidde på da man skrev med DS..
    At DS opgav navnet på trøjen er jo bare sindsygt god markedsføring, det at DS opgav navn på trøjen gav 100 gange mere opmærksomhed end de ville ha fået med navn på trøjen.

    Den havde DS jo set, så var jo intet med Brøndby eller fans at gøre at de valgte det, de vidste sku da godt at den manøvre ville gi 100 gange mere medie dækning.. Så deres navnløse sponsorat råbte jo højere end nogle andre reklame de kunne få med navn på trøjen.
    3 enige · 2 god kommentar

  • KJOE
  • KJOE   1 måned(er) siden   

  • Helt perfekt - så er der styr på den del og forhåbentlig med flere penge i kassen end den gamle aftale med Danske Spil.

    Det er jo ikke forbudt at have et betting firma som sponsor. Så hvorfor ikke bruge muligheden, hvis Betano vil betale mest?

    Jeg kan ærligt ikke se, hvorfor der er forskel på den gamle aftale med Danske Spil og den nye aftale med Betano?

    Og køb nu nogle bedre spillere for pengene - tak!
    8 enige · 4 god kommentar
     
    • Rasmus Stephansen
    • Rasmus Stephansen
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top gode
        1 måned(er) siden   

    • @KJOE Helt enig, spilvirksomhed er jo fuldt ud lovligt i Danmark så der er tale om en ok aftale og godt Ole Palmå får en ny stor partner ombord så hurtigt, rigtigt positivt
      6 enige · 2 god kommentar
     
    • Rebæk
    • Rebæk   1 måned(er) siden   

    • @KJOE
      “Så hvorfor ikke bruge muligheden, hvis Betano vil betale mest?”

      Fordi man kan vælge at lade være?

    Se 4 flere kommentarer

  • Rasmus Stephansen
  • Rasmus Stephansen
    Betalende bruger
    Top debattør
    Top gode
      1 måned(er) siden   

  • Spilvirksomhed er fuldt ud lovligt i Danmark, med de reklameblokke der til alle fodboldkampe ruller over skærme er spil stor og legitim underholdningsindustri hvor der hvert år i DK omsættes for milliarder af kroner - jeg er sikker på at en ret stor del af omsætningen kommer fra spil på fodboldkampe af fodboldfans så befri os for alt det ævl om hvad der er god eller dårlig moral, jeg er sikker på alle de hellige indtager alkohol og andre nydelsesprodukter uden at de blive afhængige og uden vi andre behøver at blive forarget over det...! Hvis der er enkelte moralske vogtere og andre politiske vagthunde der ikke kan tåle der står Betano på trøjen så fred være med dem.. Hvis Heineken kom i morgen og lagde et endnu større beløb skal de da være så velkomne.....!!
    6 enige · 6 god kommentar
     
    • @Rasmus Stephansen Det er ikke politik eller moralsk vogter, når familiemedlemmer bruger børnenes opsparing på odds og bliver nødt til at sælge huset for at betale gælden. Det er virkelighed. Og virkelighed for rigtig mange af os og dine medfans. Jeg vil anbefale dig at sætte dig lidt ind i folks protester i stedet for at blive krænket over, at andre har andre holdninger end dig.
      3 enige · 6 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Rasmus Stephansen Det er heller ikke ulovligt at være utro, bagtale sine venner, moppe andre mennesker. Mange ting er lovligt.

      Men de fleste mennesker har alligevel et personligt værdisæt. Og det er selvfølgelig individuelt, hvad man ser som umoralsk.

      Og fint, du er til salg for højst bydende. Det har jeg absolut intet problem med. Men det er ikke os alle der er det
      4 enige · 3 god kommentar

    Se 7 flere kommentarer
     
    • joobs
    • joobs   1 måned(er) siden   

    • @Rasmus Stephansen Man kan også tage til Saudi Arabien eller Qatar for at arbejde. Det er lovligt. Vores land samarbejder med dem.

      Man kan også tænke selv og lade være……
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Kaiser
  • Kaiser   1 måned(er) siden   

  • “Lad den rene kaste den første sten”
    2 enige · 4 god kommentar

  • Hvor mange der er kritiske over den nye hovedsponsor, kan sige de aldrig har deltaget i spil hvor det krævede en økonomisk indsats?
    1 enig · 2 god kommentar
     
    • Rebæk
    • Rebæk   1 måned(er) siden   

    • @TibblingLove
      Hvad er det for et argument, og hvad har det med sagen at gøre? Udover at du selvfølgelig tror det er rigtigt smart at udstille, hvad du tænker må være en form for dobbeltmoral.

      Det er okay at væmmes ved beslutninger (sportslige og moralske såvel som økonomiske/kommercielle), som ledelsen i klubben træffer. Det er ligeledes okay at sætte kritisk spørgsmålstegn ved i hvilke retning klubben er på vej - det er sådan set rimelig afgørende for, om vi som fans kan genkende det, vi alle elsker.
      4 enige · 3 god kommentar
     
    • @TibblingLove You just proved my point, without knowing it...
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Godt for klubben, at man har sikret sig en hovedsponsor for de kommende sæsoner. Om man er for eller imod betting så har det været en del af sporten i mange år og der vises spilforslag før under og efter kampene på TV mv, så kan man ønske sig div. restriktioner, men tvivler på det sker, da pengene er blevet for stor del af sporten.
    5 enige · 3 god kommentar

---

  • Voxamp
  • Voxamp   1 måned(er) siden   

  • Julio Iglesias…Er det ikke den spanske smørtenor?? Sejt at han er blevet kommerciel direktør i et bettingfirma;-)

  • janb
  • janb   1 måned(er) siden   

  • Fint med ny hovedsponsor når nu Danske Spil ikke vil lege med mere. Selvfølgelig havde det været rart med en anden slags hovedsponsor, det syntes vi også da vi indgik samarbejde med Danske spil og da landsholdet I sin tid fik Carlsberg som hovedsponsor var der også vilde protester. Men er det ikke bare sådan i sportens verden hvor det jo i den grad er pengene der styrer at man er nødt til at sige ja tak til et godt tilbud når sådan et kommer. Og, helt ærligt, er det ikke ligemeget hvilket spilfirma der er hovedsponsor om det er Danske spil eller det firma vi nu har fået. Skal vi ikke passe på at vi fans i Brøndby ikke efterhånden udvikler os til en flok nej sigere der bare for en sikkerheds altid siger nej til alt nyt, jeg syntes pilen efterhånden peger i den retning.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • Rasmus Stephansen
    • Rasmus Stephansen
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top gode
        1 måned(er) siden   

    • @janb enig og jeg å indrømme er jeg er i syv sind om jeg fortsat skal være medlem af Fanafdelingen som jeg finder alt for politisk og med andre politiske standpunkter end jeg står for
      1 enig

  • Betalende bruger
      1 måned(er) siden   

  • Hvis alle er så meget modstander af dette, så er det bare at se på 3point de køre også med reklamer for beting lige nu køre der klasselotteriet på

    Danske spil der var der før er det MEST amoralske betting firma, de gør sig bedre end de andre. Men de er bestemt ikke ordentlige.

    Deres støtte til foreninger og ludomani giver jeg INTET for, da de samtidig overtager heste sporten, spillemaskiner og udbyder flere og flere spil samtidig med at de køre deres morale snak om spil med måde.

    Jeg er ved at kaste op over den form for dobbeltmorale de har, for spil med måde samtidig med de udbyder mere og mere spil og tager mere over på dette marked.

    Jeg finder hverken danske spil eller vores nye hovedsponsor god nok til de værdier vi har i Brøndby

    Men det er jo ikke et navn på blusen der gør folk til ludomaner, det er alt det der foregår rundt om deres spil steder og TV reklamer samt online.

    Et navn på en bluse er mere signal værdien vi nok er mange der kan blive enige om ikke er optimalt, men hvis vi så også stod uden en eller får 1/3 det vi får for det. Vil vi så ikke brokke os ?

    Spil reklamer er jo umuligt dæmme op for og det er uanset om det er noget lort eller ej
    4 enige · 2 god kommentar

---

  • Jeg er skuffet over, at det ender med at være et bettingfirma, det må jeg ærligt sige - og jeg er meget enig med @Daniel Jepsens kommentar, ift. at vores værdier er til salg til den rette pris. Derfor blev jeg også glad og bestyrket i min Brøndbyånd, da jeg så Fanafdelingens tydelige udmelding. Suk...

    Alt dette sagt; Det her er større end hvad BIF kan løse selv, det er et kæmpe problem i moderne fodbold. I Championship i England er (så vidt jeg husker fra en opgørelse for et par år tilbage) 19 ud af 24 klubber sponseret af betting. Den ene mere odiøs end den anden. Ja, betting er lovligt, det er øl og sprut også, men vi ser desværre familier gå i stykker pga. problemer med begge dele. Samfundet kunne jo regulerer det, så der ikke er reklamer for det under kampene og midt på spillertrøjerne.

    Hvis jeg kravler helt ned fra den moralske hest, så er jeg (efter at have sundet mig lidt og genoverveje om jeg skulle købe næste sæsons trøje - det skal jeg selvfølgelig, som jeg plejer), så er jeg glad for at klubben har fået en sponsor på plads hurtigt, og så håber jeg beløbet er stort, så vi får et eller andet for at sælge ud...

  • Kære venner,

    Jeg har med interesse fulgt med i debatten.
    Har fuld forståelse for de forskellige argumenter for og imod.
    Der hvor det hele kammer over set fra min stol er når der nævnes BIF's værdier.
    Det er et fejlskud.

    Lad mig nævne, at da vi i sin tid gik over til betalt fodbold i Yngre Stenalder støvsugede vi alle butikker i Brøndby og Glostrup Kommune for sponsorater for, at få økonomi til projektet BIF.
    Dengang var der ingen, som løftede et øjenbryn over Vinhandleren på Brøndbyøster Torv eller Skjold Bourne i Glostrup Centret etc. blev sponsorer.
    Vi var lykkelige for disse butikkers mange penge, som lagde fundamentet til den klub vi har i dag.
    Selv samme butikker m.fl. solgte i øvrigt også spilsystemer af enhver art.

    Så på bundlinjen var bl.a. spil, vinhandlere etc. sammen med en masse andre butikker med til, at danne det økonomiske grundlag for klubben.
    1 god kommentar

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
      1 måned(er) siden   

  • Hvis der ikke fandtes legale bettingfirmaer, så ville folk jo bare bruge de illegale, og hvad er så værst.
    Folk er jo selv ansvarlig for, hvor meget de spiller for, men for dem der ikke kan styre det, er det selvfølgelig yderst beklageligt.
    Kan personligt nu ikke se det store problem, ved Betano, og byder dem velkommen.
     
    • Rasmus Stephansen
    • Rasmus Stephansen
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top gode
        1 måned(er) siden   

    • @LJS enig, jeg arbejdede sammen med en der fik spillegæld til de forkerte, det endt med han stjal af firmakassen en fredag, mandag blev han væk fra arbejde, har var gået under jorden - jeg så ham tilfældig vis 8-10 år senere i S toget, han undveg mig..........
      1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Kapper
  • Kapper   1 måned(er) siden   

  • Velkommen. Håber det er ne god økonomisk aftale for BIF.

    Jeg er ligeglad med hvad der står på trøjerne eller hvad stadionet kaldes. Der er ingen værdi i det for mig, så at sælge rettighederne til begge dele, vil kun forbedre vores sportslige muligheder grundet forbedret økonomi.

    Jeg er fan af BIF, ikke de sponsorer som ønsker at støtte klubben.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Rasmus Stephansen
  • Rasmus Stephansen
    Betalende bruger
    Top debattør
    Top gode
      1 måned(er) siden   

  • Hvis Fanafdelingen vil være så politiske korrekte så skal de jo selv holde op med at købe vare fra bl.a. Kina, teslaer, olie fra Araberne, tøj fra 3 verdens land, eller forurene kloden via deres forbrugsmønstre osv. osv. Vi kan ikke i en globaliseret verden leve vores liv uden at vi går på kompromis med nogle af vores principper/værdier og det er simpelthen for billigt at spille moralens vogter over for andre, skam jer......
    2 enige
     
    • Rebæk
    • Rebæk   1 måned(er) siden   

    • @Rasmus Stephansen
      Skam dig selv. Jeg forstår, hvor du og dine argumenter kommer fra, og jeg kan forstå dit neoliberalistiske/markedsrationalistiske udgangspunkt. Det er fint, at du mener, at stat og folk ikke skal blande sig i, hvad den enkelte gør og hvordan den enkelte vil leve sit liv. Men du kalder alt, du er uenig i og som ligger uden for din horisont for politisk korrekthed. Og det er lidt trættende.
      At Fanafdelingen kommer med et statement ser jeg intet problem i. De engagerer sig i klubbens retning og ve og vel - på vegne af fans. Hvad fanden skulle en fanorganisation ellers gøre? Eller er din analyse af moderne fodbold så kynisk, at du i grunden (i overensstemmelse med din politiske overbevisning) betragter alle slags fans af alle slags fodboldklubber for udelukkende at være kunder? Der er ikke plads til protester? Holdninger? Drømme om en moderne fodbold, der kunne se anderledes ud i fremtiden?

    Se 6 flere kommentarer

  • Jeg er mest glad for, at vi har fået sponsor med den ringe gang fodbold, vi spiller, og så kan pengene dække nogle af de mange bøder, vi får på grund af vores tilskueropførsel. Jeg kan nok ikke rigtig svinge mig op til de vilde, fordømmende bemærkninger over sponsorens branche, fordi det uanset hvad er nøjagtig det samme som Danske Spil.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        1 måned(er) siden   

    • @Stålanden enig,

      Finder det tragikomisk at man i danske spil køre med reklamer om spil med omtanke, samtidig med over booster automater, odds og andet med flere spil varianter og hele tiden gør alt for hente flere millioner til sig.

      Danske spil er ikke dig og mig, det er dem og staten der skovler milliarder ind på folks svaghed.

      Om det er danske spil eller en anden spiludbyder er sagen irrelevant. Det handler nok mere om det signal man i Brøndby sender og det kunne være bedre.

      Men står vi til sommer uden en hovedsponsor, så ville folk også brokke sig og det er det store problem.

      Brøndby har haft for mange dårlige overskrifter med hættemågerne som med sikkerhed har skræmt interesseret firmaer væk, da det ikke passer ind med et firmas værdier.

      Den dag Brøndby får rigtig bugt med disse volds parate TØSEDRENGE som vi alle ved de er som gemmer sig bag masker og hætter og kun kan i flok

      Så står vi et bedre sted og kan tillade os forhandle og få sponsorer ind der matcher vores klubs værdisæt langt mere end spil firmaer gør.

      Jeg er ikke lykkelig over aftalen, men desværre tror jeg ikke de ringer på dørklokken for at lande hovedsponsorat hos os.

      Brøndby skal være langt mere konsekvens, det fjols der spytter efter en anden, meld ud er det 3 mdr, 1 år eller flere år I har givet ham i karantæne.

      Frygter for lidt for de skal statuerer eksempler for at komme idioterne til livs
      3 enige · 4 god kommentar

---

  • Og til dem som siger, at Brøndby er reklamefrit i forhold til bettingfirma, så har Danske Spil i dag reklamer:
    LED-bander omkring banen
    Storskærme før og under kampene
    Fanzonen og andre områder omkring stadion
    1 enig · 3 god kommentar

  • Stauning74
  • Stauning74
    Betalende bruger
      1 måned(er) siden   

  • Jeg vil (også) gerne bringe en positiv vinkel på det nye samarbejde:
    Først og fremmest er det stærkt, at et kommercielt selskab af den størrelse ser værdi i vores klub. Det siger da noget om Brøndbys position og potentiale.

    Det er selvfølgelig helt forståeligt, at sponsorater fra bettingfirmaer kan vække bekymring – især i forhold til spilafhængighed. Og medier som f.eks. Mediano – som mange af os BIF-fans angiveligt jævnligt lytter til – holder jo selv den moralske fane højt på området, hvilket nok påvirker mange.

    Men jeg synes, vi må erkende, at betting er en integreret del af fodboldens virkelighed, og jeg personligt føler ikke, at klubbens kultur og værdier bliver udfordret af det her samarbejde.

    Det er også vigtigt at anerkende, at ingen sponsor kan tilfredsstille alle.

    Jeg kendte ikke Betano i forvejen, men det er altså ikke nogen lille biks. Her er lidt fakta:

    * Antal ansatte: Kaizen Gaming (som ejer Betano) beskæftiger over 2.700 medarbejdere på verdensplan

    * Betano har indgået partnerskaber med flere prominente fodboldklubber, såsom Aston Villa, Olympiakos, Panathinaikos, PAOK, Sporting CP, Benfica, FC Porto, Universitatea Craiova, FCSB, APOEL Nicosia, Apollon Limassol, Atlético Mineiro, Barcelona SC og River Plate.

    * De er også sponsor for UEFA Europa League, Conference League, Euro 2024 og Copa América 2024.

    Igen bare for at bringe noget mere positivt vinklet og måske nye fakta ind i debatten.

    Det kunne i øvrigt være spændende at høre mere om det økonomiske indhold i dette hovedsponsorrat, måske 3Point skal få Palmå til at løfte lidt mere af sløret.

    *** Om mon ikke deres Chief Commercial Officer synger en sang ved lejlighed? ***
    1 enig · 4 god kommentar

  • Rasmus Stephansen
  • Rasmus Stephansen
    Betalende bruger
    Top debattør
    Top gode
      1 måned(er) siden   

  • Bare en note, ser at Sveriges absolutte stolthed 3 Kronor, ishockeylandsholdet har Svenske Spel som hjelm & trøje sponsor til VM........!!! Det havde vel udløst borgerkrig i Danmark....!

---




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder