
Foto: Freja Borne ©
Betano bliver ny hovedsponsor i Brøndby IF
Danske Spil stopper denne sommer som hovedsponsor i Brøndby IF. Men klubben har nu fundet sin nye hovedpartner, som tirsdag formiddag er blevet præsenteret.
Vi bliver i bettingverdenen, for det bliver fremover Betano, som skal være hovedsponsor i Brøndby IF. Det oplyser klubben på sin hjemmeside. Aftalen løber frem til sommeren 2028.
Administrerende direktør i Brøndby IF, Ole Palmå, udtaler til Brøndbys hjemmeside:
- Dette er ikke bare en vigtig kommerciel aftale - det er et strategisk partnerskab med et brand, der matcher vores ambitioner. Gennem de seneste måneder har vi haft en åben dialog med Betano om, hvordan et samarbejde kunne se ud, og vi har i den grad fundet fælles fodfæste. Vi er derfor meget tilfredse med aftalen og partnerskabet, der løber frem til sommeren 2028.
- Betanos moderselskab, Kaizen Gaming, er en international aktør med en dokumenteret ansvarlig tilgang til spil. De er til stede på 19 markeder og har partnerskaber med anerkendte klubber og organisationer - herunder Aston Villa, River Plate, SL Benfica, FC Porto og Sporting CP samt UEFA for Europa League, Conference League og var det ligeledes også til EURO 2024. Det er vigtigt for os, fordi det taler til den ansvarlighed og professionalisme, som vi er fælles om.
Også i Betano er der glæde at spore over det nye samarbejde.
- Vi er meget begejstrede for dette nye partnerskab med Brøndby IF. Det er ikke kun vores første i Danmark, hvor Betano blev lanceret så sent som sidste år, men også vores første i hele Skandinavien. Brøndby IF har en af de stærkeste fortællinger og fodboldkulturer i Danmark, og de har fostret nogle af Danmarks største fodboldlegender og har en fantastisk passioneret fanbase. Vi ser derfor vores partnerskab som noget andet og mere end et traditionelt sponsorat. Brøndby IF’s ambitioner stemmer overens med dem, vi har i Kaizen Gaming og Betano. Vi ønsker at være en partner, der bidrager til Brøndby IF’s fortsatte udvikling som en af Skandinaviens førende fodboldklubber, lyder det fra Julio Iglesias, som er Chief Commercial Officer hos Kaizen Gaming.
Fra sommeren 2025 bliver Betano hovedpartner og trøjesponsor for Brøndby IF’s Superliga-hold.
Deltag i diskussionen
Kenneth
Betalende bruger
1 måned(er) siden
Nu kommer der ny hovedpartner, ærme partner og ryg partneren har forlænget.
Synes virkelig det går i den rigtige retning med hele partner delen i Brøndby.
Men der er stadig plads til en
forsikrings partner
tele partner
hotel partner
https://www.broendbyforfan.dk/broendby-smiler-hele-vejen-til-banken-scorer-kaempe-millionbeloeb-paa-betano-aftale/
Bibedibob 1 måned(er) siden
AB76 1 måned(er) siden
Bettingfirmaer burde forbydes som sponsor i al profesionel sport, hvis jeg skulle bestemme.
vstgn91 1 måned(er) siden
Ruddi 1 måned(er) siden
de er de eneste der har råd til at betale.man kan ikke få alt og så må man gå på kompromi,skal omsætningen øges så må man sku sluge denne kage
preben
Betalende bruger
1 måned(er) siden
---
Broder Salsa
Betalende bruger
1 måned(er) siden
Uagtet selskab, så er jeg dog glad for at vi har fundet en hovedpartner. Forhåbentlig bliver det ikke en øjebæ på trøjen og alle mulige andre steder, når nu vi skal glo på det de næste tre år.
preben
Betalende bruger
1 måned(er) siden
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
TACKLER
Betalende bruger
1 måned(er) siden
Det er en underlig sammenligning nu hvor alkohol netop ikke må markedsføre sig ifm. idrætsudøvelse. Det samme gælder tobaksfirmaer (det slet ikke må markedsføre generelt - men oprindeligt blev forbudt ifm. afvikling af sport).
Jeg tror mange ser betting som lige så problematisk som et afhængighedsskabende produkt.
Daniel Jepsen 1 måned(er) siden
Både vi og Oddset ønsker at tage et ansvar i det samfund, vi er en del af. Derfor er jeg glad for, at vi sammen kan bruge denne aftale til også at sætte fokus på ansvarlig spillekultur og på den måde bidrage til debatten om et komplekst emne, som fylder meget i fodboldens verden i disse år.
- For så mindre end to år senere lave et samarbejde med Betano.
Danske Spil samarbejdet var også problematisk, men det erkendte både Brøndby og Danske Spil ved ikke at have deres logo på trøjen, og lave nogle samarbejder der gør verden bare lidt bedre (Fodboldtrøje fredag, Red Barnet, Stop Volden).
Håbløst. Vores værdier er til salg for den rigtige pris.
magnuto 1 måned(er) siden
Jeg vil dog mene at problemet omkring spil afhængighed starter et helt andet sted og det er i alle de computerspil og mobil spil som vi bliver udsat for... og der igennem bliver kodet til også at skulle spille på alle mulige forskellige typer af sport og andre ting i verden!
Men det er klart at Brøndby sender et signal med dette samarbejde og spørgsmålet er jo så om vi fortsat skal spille uden navn på trøjen!
vstgn91 1 måned(er) siden
Nickiklaerke 1 måned(er) siden
magnuto 1 måned(er) siden
Og nej det er ikke samfundets skyld at de har en sygdom, men det er jo heller ikke samfundets skyld med andre sygedomme, men her hjælper vi jo.
Og her handler det mere om at Brøndby kommunikere at de har samfundsansvar m.m., så giver det bare ikke mening for mig at man så samtidige bruger sig som udstillings vindue for et af de helt store problemer i vores samfund som er unge mennesker og deres spil afhængighed.
vstgn91 1 måned(er) siden
LØK 1 måned(er) siden
Jeg spiller ikke selv.
Men er det ikke efterhånden ved at være passe mht modstand mod bettingfirmaer. De er her og har været her længe, har masser af kunder og de opererer lovligt i Danmark og Europa (som er verdens Regulations Capital). Der er alvorlige problemer med ludomani - ingen tvivl om det. Lige som der er det md alkohol, hash, stoffer, SoMe, net svindel og andre ting. Løsningen på de problemer ligger på samfunds og europæisk plan. Det er her regler/forbud sættes og indsatser bestemmes.
Skulle Brøndby så sige: Nej kan ikke lide, og tegne et mindre favorabelt sponsorat? - Med et bryggeri så? Eller et Socialt Medie?
Jeg synes det er ok at vi tegner det her sponsorat, selvom det ikke er en branche jeg bryder mig om - for dem er der jo mange af :)
Daniel Jepsen 1 måned(er) siden
Ja
Det ville det rigtige være at gøre, hvis vi stod ved vores værdier og alt det, der gør, at Brøndby er blevet, hvad det er i dag. Så mange fodboldfans har problemer med ludomani - også Brøndby fans - det burde vi bekæmpe, ikke lokke flere ind i. Brøndby er bygget på ildsjæle, kammeratskab og at hjælpe hinanden. Det her er det helt modsatte, og det skader mere end pengene gavner.
LØK 1 måned(er) siden
vstgn91 1 måned(er) siden
bossyboss 1 måned(er) siden
Kenneth
Betalende bruger
1 måned(er) siden
mon ikke der begynder at komme lidt rygter frem om det i løbet af de næste par dage. Er også spændt på hvor den er landet. Det skulle gerne være et to cifret million beløb årligt.
Kenneth
Betalende bruger
1 måned(er) siden
Bold skriver nu følgende om de 3 trøje sponsor
Betano giver 16 millioner årligt.
Opondo og NTG giver begge 5 millioner årligt.
---
OSLBIF
Betalende bruger
1 måned(er) siden
I Norge er det jo eg. forbudt at vise alkohol og bettingreklamer på TV, tilbudsaviser og ha dem som trøjesponsorer. Man må heller ikke sælge øl på stadion - hvilket er lidt kedeligt.
Nickiklaerke 1 måned(er) siden
Hvorfor er det ikke noget at råde hurra for?
OSLBIF
Betalende bruger
1 måned(er) siden
Som jeg skriver så er der jo intet juridisk der står til hinder for, at Brøndby indgår dette sponsorat. Men udefra de værdier klubben - påstår de har - så syntes jeg ikke dette er et særligt godt match. Men det er jo også en gratis omgang fra min side, jeg sidder ikke med ansvaret og de (beslutningstagerne) har helt sikkert også tænkt over det også vurderet der er flere pros end cons.
Det er selvfølgelig ikke Brøndby der skal tage den kamp, det er politisk, men man kunne håbe, at Brøndby gik foran og sagde det her er mange penge, men det er ikke noget vi kan se os selv i. Grænsen skal jo gå et sted, hvad med UAE som sponsor ? Eller en Israelsk våbenproducent ? Nu bliver det lidt whataboutism og ting bliver sat på spidsen fra min side, men blot for at illustrere min pointe.
Rebæk 1 måned(er) siden
Ville bliv vild ! 1 måned(er) siden
---
Saesonkort
Betalende bruger
Top kommentator
Top enige
1 måned(er) siden
Ahijado 1 måned(er) siden
Så bliver der ikke købt ny trøje de næste par år.
Synes virkelig det er et forkert signal at sende.
RommeTilPhiriOgSå 1 måned(er) siden
Money talks. Lur mig, om vi ikke har solgt rettigheder til navnet på stadion inden længe. Så kan vi alle heppe på ligegyldige lykkeriddere inde på Ozempic Arena, Palæstina Park eller hvem der nu lige har dollars nok.
Kæft hvor jeg glæder mig allerede...
Jeg kommer ikke til at købe mig en fodboldtrøje fra Brøndby IF med reklamer fra så klam en industri, som betting-industrien er.
---
Semperfi
Betalende bruger
1 måned(er) siden
del Piero
Betalende bruger
1 måned(er) siden
MR
Betalende bruger
1 måned(er) siden
LebogangHansen 1 måned(er) siden
Rebæk 1 måned(er) siden
LebogangHansen 1 måned(er) siden
---
Ingen Over Klubben 1 måned(er) siden
At DS opgav navnet på trøjen er jo bare sindsygt god markedsføring, det at DS opgav navn på trøjen gav 100 gange mere opmærksomhed end de ville ha fået med navn på trøjen.
Den havde DS jo set, så var jo intet med Brøndby eller fans at gøre at de valgte det, de vidste sku da godt at den manøvre ville gi 100 gange mere medie dækning.. Så deres navnløse sponsorat råbte jo højere end nogle andre reklame de kunne få med navn på trøjen.
KJOE 1 måned(er) siden
Det er jo ikke forbudt at have et betting firma som sponsor. Så hvorfor ikke bruge muligheden, hvis Betano vil betale mest?
Jeg kan ærligt ikke se, hvorfor der er forskel på den gamle aftale med Danske Spil og den nye aftale med Betano?
Og køb nu nogle bedre spillere for pengene - tak!
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
Rebæk 1 måned(er) siden
“Så hvorfor ikke bruge muligheden, hvis Betano vil betale mest?”
Fordi man kan vælge at lade være?
KJOE 1 måned(er) siden
Kris
Betalende bruger
1 måned(er) siden
Hvis det var muligheden, for at få et sponsorat, hvor Brøndby var tilfreds med prisen, så skulle man springe over?
Hvis Brøndby tegnede et sponsorat med et firma der levede op til dine krav, men hvor de så kun fik det halve i sponsorat, så ville endnu flere råbe op om, at sponsoratet var solgt for billigt.
Rebæk 1 måned(er) siden
Kris
Betalende bruger
1 måned(er) siden
Så grundlæggende vil der kommer kritik uanset hvad Brøndby gør.
Der er ikke mange ting i denne verden som er ideelt og slet ikke hvor alle kan blive enige om, at det er ideelt på samme tid.
At man sælger et sponsorat til et betting firma er ikke at sælge sig selv til djævlen (i min optik), så har man fået den bedst pris her, så er man i min optik gået den helt rigtige vej.
At jeg så selv er træt af reklamer for bettingfirmaer, når jeg ser en Brøndby kamp, er så en anden ting, men de får nu ikke mig til at spille mig fra hus og hjem.
Ligesom en Carlsberg reklame heller ikke får mig til at drikke en kasse øl om dagen evt. iført et par AirTox sikkerhedssko.
Tænker, at de bedste til at være moralens og integritets vogtere i Brøndby IF er Brøndby IF selv, da det er dem der skal leve med konsekvenserne af deres valg.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
Daniel Jepsen 1 måned(er) siden
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
Daniel Jepsen 1 måned(er) siden
Ville bliv vild ! 1 måned(er) siden
Men de fleste mennesker har alligevel et personligt værdisæt. Og det er selvfølgelig individuelt, hvad man ser som umoralsk.
Og fint, du er til salg for højst bydende. Det har jeg absolut intet problem med. Men det er ikke os alle der er det
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
Ville bliv vild ! 1 måned(er) siden
I 2012 blev det lovligt for udlandske spiludbydere at komme på det Danske markedet.
Før liberaliseringen- havde man et estimat på 85.000 Danskere havde spille problemer i større eller mindre grad. Da de udlandske udbydere kom på, steg reklamerne enormt. Der er 1100 reklame spots i tv på 24 timer. Og i dag har ca 480.000 danskere spille problemer..
Man kan helt klart se, at reklamer har påvirket. Og været med til at normalisere gambling.
Skriver lige igen. 2011 = 85.000 med spille problemer. 2025 = 480.000.
Ja, du har ret i, at alkohol har langt større samfunds konsekvenser. Og at langt flere har alkohol problemer, end der er ludomaner.
Og der er også flere alkolikere, end der er ludomaner af svær græd- eller hvad man skal kalde det.
Men anyway. Det er bare meget let at se sammenhængen mellem reklame indsats og det stigende gambling problem
TACKLER
Betalende bruger
1 måned(er) siden
Jeg er egentlig ikke uenig i dine synspunkter, men de kilder jeg kan finde beskriver - at det “kun” er vurderet til at være omkring 100.000 danskere, som har et problematisk forhold til spil. Endnu færre kan karakteriseres som afhængige.
Kenneth
Betalende bruger
1 måned(er) siden
har lige haft en debat om det på bluesky og tallet på de 480.000 er virkelig søgt. Men desværre bliver det brugt som skræmme tal.
Der var 8 spørgsmål i spørgeskemaet og svaret du bare nogen gange til et af spørgsmålende så kommer din besvarelse med i kategori Lavt Niveau af pengespilsproblemer hvilket af 60 % af de 480.000 der bliver henvist til.
Bruger man talene fra den revideret PGSI så er det 80% af de 480.000 der ender på Lavt Niveau af pengespilsproblemer
Og der er ikke rigtigt stigning i beløbet (snit) folk spiller for i danmark siden 2015.
Det betyder dog ikke at folk ikke har problemer med spil afhængighed.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
Denne aldersgruppe af 15-54 årige mænd udgjorde jf. Danmarks Statistik ( januar tal 2025) 1.499.531 personer.
At op mod ( 1.500.000 : 480.000 = 32 % ) 32 % af denne gruppe skulle have spilproblemer er ikke et tal jeg har den store tillid tid, det ville betyde at hver tredie mandskønnet person jeg går forbi i supermarked har et spil problem.
De officielle tal siger også at ca. 470.000 danskere har et alkoholproblem, halvdelen er mænd eller 235.000.
Så en tur i supermarked hvor man går forbi en mandskønnet person mellem 15-54 år så skulle ca. 4 ud af 10 enten have et spil eller alkoholproblem.....Det tror jeg simpelthen bare ikke på.....Altså 4 ud af 10 - så kun 6 er normale mennesker...!
Ville bliv vild ! 1 måned(er) siden
Men anyhow. Uanset om tallet er for højt. Så kan man stadig se en markant stigning i gambling, og i problemmer, med den stigende reklame
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
joobs 1 måned(er) siden
Man kan også tænke selv og lade være……
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
Det er svært, næsten umuligt at være en 100 % etisk ren forbruger og dermed have en form for ophævet ret til at kunne spille den moralske vogter over andre uden at være dobbelt moralsk.
---
Kaiser 1 måned(er) siden
TibblingLove
Betalende bruger
1 måned(er) siden
Rebæk 1 måned(er) siden
Hvad er det for et argument, og hvad har det med sagen at gøre? Udover at du selvfølgelig tror det er rigtigt smart at udstille, hvad du tænker må være en form for dobbeltmoral.
Det er okay at væmmes ved beslutninger (sportslige og moralske såvel som økonomiske/kommercielle), som ledelsen i klubben træffer. Det er ligeledes okay at sætte kritisk spørgsmålstegn ved i hvilke retning klubben er på vej - det er sådan set rimelig afgørende for, om vi som fans kan genkende det, vi alle elsker.
Ville bliv vild ! 1 måned(er) siden
TibblingLove
Betalende bruger
1 måned(er) siden
olemartin.dk 1 måned(er) siden
---
Voxamp 1 måned(er) siden
janb 1 måned(er) siden
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
Danske spil der var der før er det MEST amoralske betting firma, de gør sig bedre end de andre. Men de er bestemt ikke ordentlige.
Deres støtte til foreninger og ludomani giver jeg INTET for, da de samtidig overtager heste sporten, spillemaskiner og udbyder flere og flere spil samtidig med at de køre deres morale snak om spil med måde.
Jeg er ved at kaste op over den form for dobbeltmorale de har, for spil med måde samtidig med de udbyder mere og mere spil og tager mere over på dette marked.
Jeg finder hverken danske spil eller vores nye hovedsponsor god nok til de værdier vi har i Brøndby
Men det er jo ikke et navn på blusen der gør folk til ludomaner, det er alt det der foregår rundt om deres spil steder og TV reklamer samt online.
Et navn på en bluse er mere signal værdien vi nok er mange der kan blive enige om ikke er optimalt, men hvis vi så også stod uden en eller får 1/3 det vi får for det. Vil vi så ikke brokke os ?
Spil reklamer er jo umuligt dæmme op for og det er uanset om det er noget lort eller ej
---
EbbesAnd 1 måned(er) siden
Alt dette sagt; Det her er større end hvad BIF kan løse selv, det er et kæmpe problem i moderne fodbold. I Championship i England er (så vidt jeg husker fra en opgørelse for et par år tilbage) 19 ud af 24 klubber sponseret af betting. Den ene mere odiøs end den anden. Ja, betting er lovligt, det er øl og sprut også, men vi ser desværre familier gå i stykker pga. problemer med begge dele. Samfundet kunne jo regulerer det, så der ikke er reklamer for det under kampene og midt på spillertrøjerne.
Hvis jeg kravler helt ned fra den moralske hest, så er jeg (efter at have sundet mig lidt og genoverveje om jeg skulle købe næste sæsons trøje - det skal jeg selvfølgelig, som jeg plejer), så er jeg glad for at klubben har fået en sponsor på plads hurtigt, og så håber jeg beløbet er stort, så vi får et eller andet for at sælge ud...
RødePersFanklub 1 måned(er) siden
Jeg har med interesse fulgt med i debatten.
Har fuld forståelse for de forskellige argumenter for og imod.
Der hvor det hele kammer over set fra min stol er når der nævnes BIF's værdier.
Det er et fejlskud.
Lad mig nævne, at da vi i sin tid gik over til betalt fodbold i Yngre Stenalder støvsugede vi alle butikker i Brøndby og Glostrup Kommune for sponsorater for, at få økonomi til projektet BIF.
Dengang var der ingen, som løftede et øjenbryn over Vinhandleren på Brøndbyøster Torv eller Skjold Bourne i Glostrup Centret etc. blev sponsorer.
Vi var lykkelige for disse butikkers mange penge, som lagde fundamentet til den klub vi har i dag.
Selv samme butikker m.fl. solgte i øvrigt også spilsystemer af enhver art.
Så på bundlinjen var bl.a. spil, vinhandlere etc. sammen med en masse andre butikker med til, at danne det økonomiske grundlag for klubben.
LJS
Betalende bruger
1 måned(er) siden
Folk er jo selv ansvarlig for, hvor meget de spiller for, men for dem der ikke kan styre det, er det selvfølgelig yderst beklageligt.
Kan personligt nu ikke se det store problem, ved Betano, og byder dem velkommen.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
LJS
Betalende bruger
1 måned(er) siden
En trist, men desværre ikke en enkeltstående historie/skæbne.
---
Kapper 1 måned(er) siden
Jeg er ligeglad med hvad der står på trøjerne eller hvad stadionet kaldes. Der er ingen værdi i det for mig, så at sælge rettighederne til begge dele, vil kun forbedre vores sportslige muligheder grundet forbedret økonomi.
Jeg er fan af BIF, ikke de sponsorer som ønsker at støtte klubben.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
Rebæk 1 måned(er) siden
Skam dig selv. Jeg forstår, hvor du og dine argumenter kommer fra, og jeg kan forstå dit neoliberalistiske/markedsrationalistiske udgangspunkt. Det er fint, at du mener, at stat og folk ikke skal blande sig i, hvad den enkelte gør og hvordan den enkelte vil leve sit liv. Men du kalder alt, du er uenig i og som ligger uden for din horisont for politisk korrekthed. Og det er lidt trættende.
At Fanafdelingen kommer med et statement ser jeg intet problem i. De engagerer sig i klubbens retning og ve og vel - på vegne af fans. Hvad fanden skulle en fanorganisation ellers gøre? Eller er din analyse af moderne fodbold så kynisk, at du i grunden (i overensstemmelse med din politiske overbevisning) betragter alle slags fans af alle slags fodboldklubber for udelukkende at være kunder? Der er ikke plads til protester? Holdninger? Drømme om en moderne fodbold, der kunne se anderledes ud i fremtiden?
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
Rebæk 1 måned(er) siden
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
Kenneth
Betalende bruger
1 måned(er) siden
de er valgt efter de regler de selv har stillet op.
svarer lidt til, at alle dansker skulle til København for at stemme til folketingsvalget
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
Kenneth
Betalende bruger
1 måned(er) siden
er selv fortsat medlem af fanafdelingen og synes de har fokus på en masse gode ting for lokalområdet og for vores klub.
der er desværre bare nogen ting der stikker ud, hvor man tænker, er der ikke en voksen tilstede.
Stålanden 1 måned(er) siden
Finder det tragikomisk at man i danske spil køre med reklamer om spil med omtanke, samtidig med over booster automater, odds og andet med flere spil varianter og hele tiden gør alt for hente flere millioner til sig.
Danske spil er ikke dig og mig, det er dem og staten der skovler milliarder ind på folks svaghed.
Om det er danske spil eller en anden spiludbyder er sagen irrelevant. Det handler nok mere om det signal man i Brøndby sender og det kunne være bedre.
Men står vi til sommer uden en hovedsponsor, så ville folk også brokke sig og det er det store problem.
Brøndby har haft for mange dårlige overskrifter med hættemågerne som med sikkerhed har skræmt interesseret firmaer væk, da det ikke passer ind med et firmas værdier.
Den dag Brøndby får rigtig bugt med disse volds parate TØSEDRENGE som vi alle ved de er som gemmer sig bag masker og hætter og kun kan i flok
Så står vi et bedre sted og kan tillade os forhandle og få sponsorer ind der matcher vores klubs værdisæt langt mere end spil firmaer gør.
Jeg er ikke lykkelig over aftalen, men desværre tror jeg ikke de ringer på dørklokken for at lande hovedsponsorat hos os.
Brøndby skal være langt mere konsekvens, det fjols der spytter efter en anden, meld ud er det 3 mdr, 1 år eller flere år I har givet ham i karantæne.
Frygter for lidt for de skal statuerer eksempler for at komme idioterne til livs
---
Stålanden 1 måned(er) siden
LED-bander omkring banen
Storskærme før og under kampene
Fanzonen og andre områder omkring stadion
Stauning74
Betalende bruger
1 måned(er) siden
Først og fremmest er det stærkt, at et kommercielt selskab af den størrelse ser værdi i vores klub. Det siger da noget om Brøndbys position og potentiale.
Det er selvfølgelig helt forståeligt, at sponsorater fra bettingfirmaer kan vække bekymring – især i forhold til spilafhængighed. Og medier som f.eks. Mediano – som mange af os BIF-fans angiveligt jævnligt lytter til – holder jo selv den moralske fane højt på området, hvilket nok påvirker mange.
Men jeg synes, vi må erkende, at betting er en integreret del af fodboldens virkelighed, og jeg personligt føler ikke, at klubbens kultur og værdier bliver udfordret af det her samarbejde.
Det er også vigtigt at anerkende, at ingen sponsor kan tilfredsstille alle.
Jeg kendte ikke Betano i forvejen, men det er altså ikke nogen lille biks. Her er lidt fakta:
* Antal ansatte: Kaizen Gaming (som ejer Betano) beskæftiger over 2.700 medarbejdere på verdensplan
* Betano har indgået partnerskaber med flere prominente fodboldklubber, såsom Aston Villa, Olympiakos, Panathinaikos, PAOK, Sporting CP, Benfica, FC Porto, Universitatea Craiova, FCSB, APOEL Nicosia, Apollon Limassol, Atlético Mineiro, Barcelona SC og River Plate.
* De er også sponsor for UEFA Europa League, Conference League, Euro 2024 og Copa América 2024.
Igen bare for at bringe noget mere positivt vinklet og måske nye fakta ind i debatten.
Det kunne i øvrigt være spændende at høre mere om det økonomiske indhold i dette hovedsponsorrat, måske 3Point skal få Palmå til at løfte lidt mere af sløret.
*** Om mon ikke deres Chief Commercial Officer synger en sang ved lejlighed? ***
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
1 måned(er) siden
---