Foto: Teis Markfoged ©
BL Business: Brøndby IF som brand
Byd velkommen til et nyt BrøndbyLyd-format. BrøndbyLyd Business er født. Her vil vi fremover give plads til de debatter, som handler om alt det uden for kridtstregerne. Det skal handle om strategi, regnskaber, langsigtet udvikling og øvrige aktuelle temaer.
I denne episode er temaet 'Brøndby IF som brand'. Hvad betyder brandet for en fodboldklub, hvordan adskiller det sig fra andre typer virksomheder, hvad er Brøndbys brand og hvordan behandles det? Hvad betyder fans for klubbens brand? Det og meget mere...
Panelet består af Peter Froulund, tidligere kommunikations- og marketingdirektør i Arbejdernes Landsbank gennem 25 år, Mikkel Davidsen, selvstændig og tidligere kommunikations- og pressechef i Brøndby IF, og Kenneth Cortsen, ekspert i økonomi, ledelse og branding inden for sport og fodbold. Vært er journalist Jimmy Langelund.
Nanna Møller Karlsen har mixet.
Hovedpartner: Glostrup Shoppingcenter
Du kan lytte til podcasten lige her eller finde den i din foretrukne podcastapp:
Deltag i diskussionen
MetroTilStadion
Betalende bruger
12. april 2024
Interessant med snakken om branding/kommunikation, jeg føler absolut ikke klubben kører med 100kmt nærmere 70/80 stykker, In best case...
Jeg savner måske nogle fakta tal i næste podcast, hvad omsætter vi for i dit og dat, hvad gør en anden klub lige så. Hvad kunne målet være for os her, i kr/øre. osv. så det bliver lidt mere håndgribeligt hvor stort potentialet er, hvis vi gør tingene rigtig godt.
PS: elsker Peter Froulund, måske fordi jeg stort set altid er enig med ham :-)
(kender ham ikke).
JJOLSEN
Betalende bruger
12. april 2024
Utroligt hvad det kan gøre at trække en person væk fra mikrofonen.
Fedt med en person udefra, også fra en konkurrent.
Det er lige før rundown er for lang, selv for en knap 2 timer lang podcast.
Måske til næste gang færre punkter/emner men gå dybere med få punkter.
Forslag til emne kunne være kvinde fodbold og økonomi.
Hvordan får vi flyttet kvinderne kommerciellet.
Et andet emne kunne være amatør afdelingen og moderne elite fodbold ...er der plads til begge.
Mere af denne type indhold og flere personer udefra, som gerne må komme med konstruktiv kritik, så det ikke bliver for meget ananas i egen juice.
Glæder mig til den næste udsendelse.
Saesonkort
Betalende bruger
Top kommentator
Top enige
13. april 2024
Det helt store skifte i klubbens opfattelse af fans, skete efter den famøse FCK-kamp 28. November 2012, hvor Emil Bakkendorff kritiserede fans for baneløb og fralagde sig et hvert ansvar for sikkerheden. Emil blev efterfølgende smidt ud på røv og albuer af Tommy Håkansson efter 30 år i klubben.
https://folketidende.dk/sport/sikkerhedschef-en-skamplet-paa-broendby-2022-12-5
---