Foto: Teis Markfoged ©
Brøndby henter træner til Masterclass i FC Nordsjælland
Brøndby IF har denne vinter oprustet på trænerfronten i Masterclass og hentet spanske Marc Cebrian Clavera (født 1990) fra FC Nordsjælland. I Brøndby skal Clavera træne U/13-holdet og være Head of Individual Coaching, hvor han vil arbejde med spillere i alle aldre i Brøndby Masterclass.
Clavera er hentet i FC Nordsjælland, men begyndte sin dannelse som fodboldtræner på FC Barcelonas akademi.
- Jeg har været fodboldtræner siden 2008. Jeg startede i klubben i min by, inden jeg skrev kontrakt med FC Barcelonas akademi. Efter nogle år prøvede jeg at rykke til udlandet, for at få nogle nye oplevelser. Først flyttede jeg til Den Dominikanske Republik, som leder for FC Barcelona-akademiet der, og siden til Danmark for at lede Barcelonas træningsakademi i Ballerup, fortæller Clavera til 3point.dk.
- I 2017 skiftede jeg til FC Nordsjælland, hvor jeg har været U/19-assistent, U/15-cheftræner og U/13-cheftræner.
- I FCN har jeg lært meget om individuel træning, hvordan man udvikler spillere og gør dem bedre, så man kan hjælpe dem til at opnå deres mål, hvilket er at blive professionelle så tidligt som muligt.
Og netop de egenskaber glæder Clavera sig til at bruge i Brøndby IF som U/13-træner og Head of Individual Coaching.
- Jeg vil gerne opleve at arbejde for en stor klub igen. Jeg har lyst til nye udfordringer, og positionen som Head of Individual Coaching er en stor én, hvor jeg vil komme til at arbejde med alle spillerne på akademiet.
- Brøndby er en kæmpe klub med en lang historie i både Danmark og Europa - med en kæmpe masse af fans, der virkelig elsker klubben.
Hvis du kan katalansk, kan du læse et interview i Exterior med den nye Brøndby-træner HER. Du kan også følge ham på Twitter HER.

Deltag i diskussionen
Philip
Top gode
Top enige
29. januar 2021
Saesonkort
Top kommentator
Top enige
29. januar 2021
Biffen 29. januar 2021
En lille sjov historie, så sagde Brøndby nej til at få ham derud for et par år siden. da vi lukkede i Ballerup, snakkede jeg med en fra masterclass, men der kunne de ikke bruge ham.. - godt de er kommet til fornuft ;)